Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

3η Διεθνική Συνάντηση του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 “Cross-Cultural Physical Literacy” (CCPL) στη Σανλιούρφα της Τουρκίας

Διαπολιτισμικός Οδηγός Σωματικού Γραμματισμού (Guide to Cross-Cultural Physical Literacy).

1 1

Αυτός ο Οδηγός δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του έργου Erasmus+ ΚΑ2 “Cross-Cultural Physical Literacy” (CCPL), το οποίο στοχεύει:

  1. στον φυσικό εγγραμματισμό των παιδιών με και χωρίς προσφυγικό ή/και μεταναστευτικό υπόβαθρο,
  2. στην αύξηση της συμμετοχής τους σε δραστηριότητες φυσικής αγωγής και άθλησης και 
  3. στην προώθηση του σεβασμού της πολιτισμικής ετερότητας μέσω της δημιουργίας μιας εργαλειοθήκης δραστηριοτήτων  φυσικής αγωγής και άθλησης.
2 2

Η κοινοπραξία αποτελείται από 3 εταίρους (Τουρκία, Ελλάδα και Ιταλία), 3 διαφορετικές χώρες με διαφορετικό υπόβαθρο (εθνικές ΜΚΟ, ευρωπαϊκά δίκτυα και πανεπιστημιακά ιδρύματα).

Coordinator: Şanlıurfa Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü.
Partners: National and Kapodistrian University of Athens και ENDAS Italia.

3

Οι εταίροι ένωσαν τις μοναδικές τους εμπειρίες στους τομείς της συνεκπαίδευσης παιδιών με και χωρίς προσφυγικό ή/και μεταναστευτικό υπόβαθρο, για να δημιουργήσουν αυτόν τον εκπαιδευτικό οδηγό για την υποστήριξη κυρίως των παιδιών αλλά και των γονέων.

Το Εργαστήριο Προσαρμοσμένης Κινητικής Δραστηριότητας/Αναπτυξιακών & Κινητικών Διαταραχών, της Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με Επιστημονική Υπεύθυνη την Ομότιμη Καθηγήτρια Δήμητρα Κουτσούκη, συμμετείχε ως εταίρος στην 3η Διεθνική Συνάντηση του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 “CCPL”,  που πραγματοποιήθηκε στη Σανλιούρφα της Τουρκίας 13-14/11/23.

6
4 2

Στο πλαίσιο της 3ης Διεθνικής Συνάντησης η Ομ. Καθηγήτρια Δ. Κουτσούκη και τα μέλη του Εργαστηρίου παρουσίασαν τη σχετική εργαλειοθήκη (toolkit), αφού είχε προηγηθεί η θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των εκπαιδευτών στη χρήση της στην προηγούμενη διεθνική συνάντηση τον Μάϊο στη Ρώμη. Στη συνέχεια, ακολούθησε η εφαρμογή των δραστηριοτήτων της εργαλειοθήκης  σε παιδιά 8-10 ετών με και χωρίς προσφυγικό ή/και μεταναστευτικό υπόβαθρο στην Ιταλία και Τουρκία. Τέλος, όλες οι δραστηριότητες της εργαλειοθήκης αξιολογήθηκαν με προσαρμοσμένο ερωτηματολόγιο για παιδιά.

Ο οδηγός εκδόθηκε στην αγγλική γλώσσα, ενώ ταυτόχρονα μεταφράστηκε στην τουρκική και αραβική γλώσσα. Ο οδηγός έχει σχεδιαστεί, για να φέρει πιο κοντά παγκοσμίως, ενισχύοντας τις συνδέσεις μεταξύ των πολιτισμών μέσω της δύναμης του αθλητισμού.

  • Ενότητα στη διαφορετικότητα!
  • Διαφορετικότητα σε πολιτισμό, γλώσσα, θρησκεία, εκπαίδευση!
  • Παιδιά μεταναστών και μη, από διαφορετικές χώρες, και ένα toolkit που δημιουργήσαμε, για να παίξουν όλοι μαζί σε κοινές αθλητικές δραστηριότητες παρά τις τεράστιες διαφορές τους, αφού πρώτα ολοκληρώσαμε την εκπαίδευση (training) στους εκπαιδευτές!!!
  • Επίσης, στον οδηγό περιλαμβάνονται 3 παραρτήματα συμβουλευτικού χαρακτήρα:
    1. Σωματικός γραμματισμός και ψυχολογική διάσταση, όπου αναδεικνύονται οι βασικές έννοιες του fair-play, αλλά και οι ψυχολογικοί παράγοντες και τα κοινωνικο-συναισθηματικά οφέλη από τη συμμετοχή των παιδιών με και χωρίς προσφυγικό ή/και μεταναστευτικό υπόβαθρο σε κοινά ομαδικά παιχνίδια.
    2. Σωματικός γραμματισμός και φυσικοθεραπευτική διάσταση, όπου επισημαίνεται η σημασία της μείωσης του κινδύνου τραυματισμού και η αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων πρόληψης τραυματισμών.
    3. Σωματικός γραμματισμός και διατροφική διάσταση, όπου δίνονται οι βασικές παράμετροι για υγιεινή διατροφή των παιδιών 6-12 ετών.
5 1

Είστε έτοιμοι να εξερευνήσετε διαπολιτισμικές εμπειρίες, που ενώνονται με τη δύναμη του σωματικού γραμματισμού; Ας κινηθούμε μαζί και ας αγκαλιάσουμε τη διαφορετικότητα!
Μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση στον οδηγό και να συμμετάσχετε σε αυτή τη δράση στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://linktr.ee/cross_culturalpl

Σχετικές ιστοσελίδες:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100090881962539     
http://www.apalab.phed.uoa.gr
https://www.facebook.com/apalab.phed.uoa/ 
https://www.facebook.com/dkoutsou.uoa.gr

ΕΚΠΑ © 2024. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος

Μετάβαση στο περιεχόμενο
EN