Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Ε.Κ.Π.Α.: Επιστημονικό-καλλιτεχνικό συμπόσιο με θέμα «Το σώμα ως πεδίο κατασκευής νοήματος στο Θέατρο, στην Έρευνα, στη Φιλοσοφία» [01/04/2024]

art5
Προϊστορικές ζωγραφιές της περιοχής Kanlitaş στη Δυτική Τουρκία που απεικονίζουν την έκρηξη του ηφαιστείου Çakallar

Το Εργαστήριο «Θέατρο, Φιλοσοφία και Εκπαίδευση» και το Π.Μ.Σ. «Ελληνικό και Παγκόσμιο Θέατρο: Δραματουργία, Παράταση, Εκπαίδευση» του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α. διοργανώνουν επιστημονικό-καλλιτεχνικό συμπόσιο με θέμα «Το σώμα ως πεδίο κατασκευής νοήματος στο Θέατρο, στην Έρευνα, στη Φιλοσοφία» που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 01 Απριλίου 2024 στις 17:00 στο Αμφιθέατρο της Βιβλιοθήκης και την Αίθουσα 914 της Φιλοσοφικής Σχολής. Το Συμπόσιο φιλοδοξεί να αποτελέσει σημείο επιστημονικής και καλλιτεχνικής συνάντησης εκπροσώπων τεσσάρων Τμημάτων της Φιλοσοφικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α.: Θεατρικών Σπουδών, Φιλοσοφίας, Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής.

Κεντρική θέση του Συμποσίου είναι ότι το σώμα αποτελεί ζωτικό στοιχείο της θεατρικής παράστασης και ότι η σχετική συζήτηση συνδέεται με την εξέλιξη της ιδέας του σώματος στη Φιλοσοφία και στις ποιοτικές μεθοδολογίες έρευνας γενικότερα. Στη Φιλοσοφία και στις ποιοτικές μεθοδολογίες το σώμα απαλλάσσεται από τον καρτεσιανό δυϊσμό. Στο Θέατρο το σώμα θεωρείται κάτι περισσότερο από το σωματικό στήριγμα του λόγου. Στο πλαίσιο αυτό, η συζήτηση για το σώμα στο Θέατρο αποτελεί στην ουσία συζήτηση για τα βαθύτερα στοιχεία του ανθρώπινου πολιτισμού.

Πρώτο μέρος: Επιστημονικό πρόγραμμα
(Αμφιθέατρο Βιβλιοθήκης Φιλοσοφικής Σχολής, 5 μ.μ.)

Το σώμα στο χορό ως ‘πεδίο μάχης’. Επαναπροσεγγίζοντας τις έννοιες της εκφραστικότητας και της αυθεντικότητας.
Στεριανή Τσιντζιλώνη. Επίκουρη Καθηγήτρια Χορού, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Ε.Κ.Π.Α.

Η ενσώματη στροφή στις κοινωνικές επιστήμες και η χρήση του κοινωνιοδράματος στην ποιοτική έρευνα.
Φιλία Ίσαρη. Καθηγήτρια Συμβουλευτικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας Ε.Κ.Π.Α.

Η Ιστορία που έχει γίνει σώμα: Η έννοια του habitus στη σκέψη του Pierre Bourdieu.
Μαρία Καμπίτση. Υποψήφια Διδάκτωρ, Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και  Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου.

Η σταδιακή ανατίμηση του σώματος στη νεότερη και  σύγχρονη γαλλική φιλοσοφία εν μέρει ως κριτική στον καρτεσιανισμό: από  τους Maine de Biran, Ravaisson και Bergson ως τον Gabriel Marcel, τον  Merleau-Ponty και τους επιγόνους του.
Γιάννης Πρελορέντζος. Kαθηγητής Νεώτερης και Σύγχρονης Φιλοσοφίας, Τμήμα Φιλοσοφίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ο σύγχρονος χορός και ένα έργο τέχνης συνομιλούν: πώς γεννιέται η κίνηση μέσα στο μουσείο. Το παράδειγμα της «Αφηρημένης».
Μαρία Καμπέρη. Δημιουργός- Παραγωγός Χορογραφικών Έργων, Selas Dance Company.

Η διδασκαλική φωνή ως σώμα.
Θάνος Βέρδης. Αναπληρωτής Καθηγητής Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

art6

Δεύτερο μέρος: Καλλιτεχνικό πρόγραμμα

(Κτίριο Φιλοσοφικής Σχολής, Αίθουσα 914, 7:30 μ.μ.)

«Αφηρημένη». Παράσταση σύγχρονου χορού με ζωντανή μουσική (συνδεδεμένη με την επιστημονική εισήγηση της Μαρίας Καμπέρη στο πρώτο μέρος του Συμποσίου).

Scheduled Ανθρωπιστικές, Κοινωνικές Επιστήμες & Τέχνες Παρουσιάσεις

ΕΚΠΑ © 2024. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος

Μετάβαση στο περιεχόμενο
EN