Γράφει η Κατερίνα Βουρδάνου, εκπαιδευτικός, υποψήφια διδάκτορας ΤΑΓΦ ΕΚΠΑ
Την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου, 47 μαθητές και μαθήτριες του 2ου Γυμνασίου Αμαρουσίου πραγματοποίησαν μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική επίσκεψη στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς κ. Δημήτρη Πρόβατο, κα Ελένη Σγαρδέλη και κα Κατερίνα Βουρδάνου.
Η επίσκεψη ξεκίνησε με την περιήγηση στις σύγχρονες εγκαταστάσεις της νεόδμητης Βιβλιοθήκης της Φιλοσοφικής Σχολής, ενός υπερσύγχρονου κτιρίου 7.500 τ.μ., το οποίο παραδόθηκε σε λειτουργία τον Οκτώβριο του 2018. Ο κ. Γεράσιμος Τουρκογιάννης, υπεύθυνος λειτουργίας της βιβλιοθήκης, υποδέχθηκε τους μαθητές και τους ξενάγησε στους χώρους της, εξηγώντας τη δομή, τη λειτουργία και τις δυνατότητες που προσφέρει στους φοιτητές και τους ερευνητές. Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από τις υψηλών προδιαγραφών εγκαταστάσεις και εξέφρασαν την επιθυμία να επισκεφθούν εκ νέου τη βιβλιοθήκη στο μέλλον.
Στη συνέχεια, στην είσοδο της Σχολής, τους περίμενε ο καθηγητής κ. Νικόλαος Σηφάκης, καθηγητής της Διδακτικής της Αγγλικής Γλώσσας για Ειδικούς Σκοπούς στον Τομέα Γλώσσας-Γλωσσολογίας του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Μαζί, θαύμασαν το εντυπωσιακό έργο τέχνης «Ημερολόγιο ενός αθέατου Απριλίου”» του street artist Simple G, εμπνευσμένο από την ομώνυμη ποιητική σύνθεση του Οδυσσέα Ελύτη, το οποίο κοσμεί την εξωτερική όψη του κτιρίου της Φιλοσοφικής Σχολής.
Ανεβαίνοντας στον δεύτερο όροφο, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά σημαντικά έργα τέχνης, όπως τα «Ηρακλείτου αποσπάσματα», ένα ευρηματικό έργο του αναπληρωτή καθηγητή της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, κ. Δημοσθένη Αβραμίδη, καθώς και τη «Σύνθεση με έξι μορφές» (1996) του Κωνσταντίνου Μακρόπουλου, έργο που ανήκει στη Συλλογή Νεότερης και Σύγχρονης Τέχνης του Μουσείου Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης. Εντυπωσιακό ήταν και το άγαλμα «Αθηνά» του γλύπτη Βαγγέλη Μουστάκα (1988), που δεσπόζει στον χώρο.
Η περιήγηση συνεχίστηκε στον τρίτο όροφο, όπου η κα Λεοντάρη, ιστορικός τέχνης και επιμελήτρια του Μουσείου, ανέλαβε να ξεναγήσει τους μαθητές στο Μουσείο Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης. Το μουσείο, το οποίο δημιουργήθηκε στις αρχές του 20ού αιώνα από καθηγητές Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου, έλαβε τη σημερινή του μορφή το 1994 και διαθέτει δώδεκα Διδακτικές Συλλογές με αυθεντικά αντικείμενα και αντίγραφα σημαντικών έργων τέχνης, καλύπτοντας όλες τις χρονικές περιόδους του ελληνικού πολιτισμού, από την προϊστορία έως τη σύγχρονη εποχή. Οι μαθητές περιηγήθηκαν, επίσης, στο Αίθριο των Εκμαγείων, όπου ο κ. Ζυγούρης, αρχαιολόγος και επιμελητής του Μουσείου, ανέλαβε να τους ξεναγήσει. Εκεί εκτίθενται εκμαγεία δωρεάς του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και της Αρχαιολογικής Εταιρείας, καθώς και εκθέματα προερχόμενα από το Μαυσωλείο της Αλικαρνασσού, τα οποία αποκτήθηκαν το 1977 από το Βρετανικό Μουσείο.
Μετά από μια σύντομη ανάπαυλα στο κυλικείο του τέταρτου ορόφου, οι μαθητές κατευθύνθηκαν προς το αμφιθέατρο 438, όπου τους υποδέχθηκε και πάλι ο καθηγητής κ. Νικόλαος Σηφάκης. Εκεί, προβλήθηκε ένα ενημερωτικό βίντεο σχετικά με το Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ενώ ο κ. Σηφάκης παρουσίασε τις προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές, καθώς και τις ερευνητικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες του Τμήματος. Στη συνέχεια, οι καθηγητές κ. Μιχάλης Γεωργιαφέντης, Αναπληρωτής Καθηγητής Γλωσσολογίας και Διευθυντής του Τομέα Γλώσσας-Γλωσσολογίας και κ. Κωνσταντίνος Μπλατάνης, Αναπληρωτής Καθηγητής Αμερικανικής Λογοτεχνίας-Πολιτισμού και Διευθυντής του Τομέα Λογοτεχνίας-Πολιτισμού, ενημέρωσαν τους μαθητές για το ακαδημαϊκό πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον τρόπο με τον οποίο η επίσκεψη αυτή ενίσχυσε τη σύνδεση μεταξύ δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προσφέροντας στους μαθητές κίνητρα και έμπνευση για τις μελλοντικές τους σπουδές. Οι πανεπιστημιακοί δημιούργησαν ένα περιβάλλον φιλόξενο και ενθαρρυντικό, βοηθώντας τους μαθητές να διαμορφώσουν μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για τις ακαδημαϊκές επιλογές τους.
Η κα Βουρδάνου, καθηγήτρια Αγγλικών του σχολείου, ευχήθηκε στους μαθητές να πετύχουν τους στόχους τους και να εισαχθούν στην πρώτη επιλογή τους, επισημαίνοντας ότι μόνο αν σπουδάζουν σε ένα αντικείμενο που αγαπούν θα μπορέσουν να διαπρέψουν. Επιπλέον, ο καθηγητής κ. Σηφάκης πραγματοποίησε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συζήτηση για τη σημασία της αγγλικής ως παγκόσμιας γλώσσας επικοινωνίας, τονίζοντας τη χρήση της ως English as a Lingua Franca (ELF), δηλαδή ως κοινής γλώσσας διεθνούς συνεννόησης. Αναφέρθηκε στην επιρροή της αγγλικής στη σύγχρονη επιστήμη, τεχνολογία και επιχειρηματικότητα, υπογραμμίζοντας τη σημασία της στην ακαδημαϊκή και επαγγελματική εξέλιξη.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες εκφράζονται προς τον καθηγητή κ. Νικόλαο Σηφάκη για την εξαιρετική οργάνωση και τον συντονισμό της επίσκεψης, που προσέφερε στους μαθητές μια μοναδική εμπειρία γνωριμίας με τον ακαδημαϊκό κόσμο.