Ανθρωπιστικές, Κοινωνικές Επιστήμες & Τέχνες

Ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα συμβουλευτικής και καθοδήγησης (mentoring) φοιτητών/τριών-υποψήφιων εκπαιδευτικών του Τμήματος Θεολογίας του ΕΚΠΑ, που αξιοποιεί τη διεθνή εμπειρία σε ελληνικό πλαίσιο

Ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα συμβουλευτικής και καθοδήγησης (mentoring) φοιτητών/τριών-υποψήφιων εκπαιδευτικών του Τμήματος Θεολογίας του ΕΚΠΑ, που αξιοποιεί τη διεθνή εμπειρία σε ελληνικό πλαίσιο
  1. Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης, Aναπληρωτής Καθηγητής, Ε.Κ.Π.Α.
  2. Μανώλης Παπαϊωάννου, Εκπαιδευτικός ΠΕ01, υπ. δρ Τμ. Θεολογίας Ε.Κ.Π.Α., Υπεύθυνος Γραφείου Πρακτικής-Διδακτικής Άσκησης φοιτητών/τριών Τμ. Θεολογίας Ε.Κ.Π.Α.
image 10

Από το ακαδημαϊκό έτος 2015-16 μέχρι και σήμερα το Τμ. Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής Ε.Κ.Π.Α. εφαρμόζει ανελλιπώς πρωτοποριακό πρόγραμμα Πρακτικής-Διδακτικής Άσκησης προπτυχιακών φοιτητών/τριών στον φυσικό χώρο των σχολικών μονάδων. Το πρόγραμμα ετήσιας διάρκειας αναπτύσσεται μέσω εξατομικευμένης συμβουλευτικής καθοδήγησης και εποπτείας (mentoring). Με τον τρόπο αυτό υποστηρίζεται η πιστοποιημένη χορήγηση παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας (ΦΕΚ_2492_2017). Η επίβλεψη και επιστημονική καθοδήγηση ανήκει στον Αναπλ. Καθηγητή Παιδαγωγικής Επιστήμης και Θρησκευτικής Εκπαίδευσης του Τμ. Θεολογίας Ε.Κ.Π.Α. Μ. Κουκουνάρα Λιάγκη. Οργανωτική υποστήριξη για τον σχεδιασμό και τη διεξαγωγή του, αλλά και τη διοργάνωση παιδαγωγικών εργαστηρίων και επιμορφώσεων, παρέχει το Παιδαγωγικό Εργαστήριο Θρησκευτικής Εκπαίδευσης του τμ. Θεολογίας (https://pedlab.gr/), το οποίο στηρίζεται από την Κοσμητεία της Θεολογικής Σχολής και κατασκευάστηκε και εξοπλίστηκε με χορηγία του Ιδρύματος Αθανασίου και Μαρίνας Μαρτίνου ΑΙΓΕΑΣ ΑΜΚΕ, και το Γραφείο Πρακτικής-Διδακτικής Άσκησης του Τμήματος Θεολογίας Ε.Κ.Π.Α., με την υποστήριξη έμπειρων αποσπασμένων θεολόγων εκπαιδευτικών από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Υλοποίηση του προγράμματος

image 9


Σε δύο χρονικές φάσεις (Ζ΄ & Η΄ εξάμηνα), οι φοιτητές/τριες παρακολουθούν διδασκαλίες συμπληρώνοντας σχετικά φύλλα παρατήρησης, συμμετέχουν στον σχεδιασμό και τη διενέργεια διδακτικών δραστηριοτήτων, δέχονται ανατροφοδότηση, σχεδιάζουν και εφαρμόζουν μονόωρες (ή δίωρες στη β΄ φάση) διδασκαλίες σε μία τάξη. Αξιολογούνται από τον/τη Μέντορα ανά εξάμηνο για τη συνολική τους παρουσία στο σχολείο, αλλά και από τον διδάσκοντα καθηγητή του μαθήματος, με βάση τον σχεδιασμό μαθήματος που θα κάνουν και την εφαρμογή διδακτικών ασκήσεων στο Πανεπιστήμιο.

Αξιολόγηση του προγράμματος

image 8


Από την έναρξη του προγράμματος (2015) 471 φοιτητές/τριες έχουν κάνει την Πρακτική τους Άσκηση σε σχολεία, ζώντας και εφαρμόζοντας στην πράξη όσα διδάσκονται σε θεωρητική βάση, και ασκούμενοι/ες σε διάφορες πτυχές του εκπαιδευτικού ρόλου. Μέσα από τη συμμετοχή τους μαθαίνουν να αναγνωρίζουν δυσκολίες και δυνατότητες του εκπαιδευτικού έργου στις πραγματικές συνθήκες ενός σχολικού περιβάλλοντος, να μπορούν να αξιολογούν το εκπαιδευτικό έργο με επιστημονικά κριτήρια, να υλοποιούν τον σχεδιασμό και να δοκιμάζουν αποτελεσματικά στην πράξη σύγχρονες διδακτικές μεθόδους βιωματικής μάθησης, να επιδεικνύουν αποτελεσματικότητα σε βασικά στοιχεία διαχείρισης της σχολικής τάξης, και να ανακαλύπτουν προσωπικά στοιχεία διδακτικής επάρκειας και αυτό-αποτελεσματικότητας. Όπως αναδεικνύεται από τις συχνές αξιολογήσεις του προγράμματος κάθε ακαδημαϊκή χρονιά, οι φοιτητές/τριες με έμφαση αναγνωρίζουν τη συμμετοχή τους ως τη σημαντικότερη ίσως εμπειρία των φοιτητικών τους σπουδών, ονομάζοντας πέρα από τα μαθησιακά/ακαδημαϊκά οφέλη, πολλά επιπλέον κέρδη που έχουν να κάνουν με την ψυχοσυναισθηματική τους ανάπτυξη αλλά και τη διαμόρφωση μιας νέας και άγνωστης μέχρι εκείνη τη στιγμή επαγγελματικής ταυτότητας, αυτής του θεολόγου εκπαιδευτικού. Αλλά και οι εκπαιδευτικοί μέντορες, μέσα από τη διαδικασία της εκπαιδευτικής καθοδήγησης έχουν ευκαιρίες προσωπικής μάθησης και επαγγελματικής ανάπτυξης, ενώ αποκομίζουν νέες ιδέες και παιδαγωγικές οπτικές, δοκιμάζοντας στην πράξη βελτιωμένες διδακτικές στρατηγικές, που «αναζωογονούν» αυτό που ήδη κάνουν.

Οι εκπαιδευτικοί-μέντορες

image 7

Για την καθοδήγηση των φοιτητών/τριών αξιοποιούνται θεολόγοι εκπαιδευτικοί, από δημόσιες ή και ιδιωτικές σχολικές μονάδες της περιφέρειας Αττικής, Πατρών και Χαλκίδας. Περισσότεροι από εκατό εκπαιδευτικοί έχουν ήδη προεπιλεγεί και επιμορφωθεί επάνω σε ζητήματα μεντορικής καθοδήγησης και μεθοδολογίας, ύστερα από ανοιχτές προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος (2015, 2018, 2021). Κάθε χρόνο ένας/μία μέντορας εκπαιδευτικός αναλαμβάνει να καθοδηγήσει έναν ή δύο φοιτητές/τριες.

Παράλληλα, τακτικά και σε ετήσια βάση, διοργανώνονται επιπλέον επιμορφωτικές συναντήσεις και παιδαγωγικά εργαστήρια επιμορφωτικού χαρακτήρα, πρακτική που καθιστά διαρκώς επιστημονικά επίκαιρη τη συνολική εκπαιδευτική διαδικασία. Με τον τρόπο αυτό διατηρείται ένα καλό κλίμα επικοινωνίας και συνεργασίας, γόνιμης ανταλλαγής εμπειριών και απόψεων. Η λειτουργία, άλλωστε, μιας κοινότητας μάθησης, μεταξύ του Πανεπιστημίου, των Μεντόρων θεολόγων και των εκπαιδευόμενων φοιτητών/τριών, είναι εξαρχής μια από τις κύριες προτεραιότητες του σχεδιασμού του Προγράμματος της Πρακτικής-Διδακτικής Άσκησης, για την προαγωγή της παιδαγωγικής γνώσης. Σημειώνεται, επίσης, ότι από τη χρονιά 2020-2021 διαμορφώθηκε για την εκπαίδευση εκπαιδευτικών από το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Ε.Κ.Π.Α. σχετικό μοριοδοτούμενο πρόγραμμα επιμόρφωσης: Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, Μentoring και Συμβουλευτική

image 6

Από την ακαδημαϊκή χρονιά 2021-2022 διεξάγεται μεγάλη έρευνα αξιολόγησης των αποτελεσμάτων της Πρακτικής Άσκησης, σε συνάρτηση με τη σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ φοιτητών/τριών και του/της μέντορα εκπαιδευτικού κατά την άσκηση της παιδαγωγικής καθοδήγησης, από την οποία αναμένονται αποτελέσματα που θα προάγουν τη θεωρία και πράξη της εκπαίδευσης εκπαιδευτικών μέσω mentoring.

Από τις μηχανές αναζήτησης στις μηχανές έτοιμης απάντησης

Από τις μηχανές αναζήτησης στις μηχανές έτοιμης απάντησης

* Γράφει η Μαρίνα Ρήγου, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Η σταδιακή ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στις μηχανές αναζήτησης προκαλεί βαθιά μεταβολή στη δομή και λειτουργία του διαδικτύου και, ειδικότερα, του Παγκόσμιου Ιστού […]

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;»  Στρογγυλό τραπέζι στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;» Στρογγυλό τραπέζι στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;» ήταν το κεντρικό ερώτημα στο πολύ επιτυχημένο στρογγυλό τραπέζι που διεξήχθη στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου στο συνεδριακό Κέντρο της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας. Και πώς διδάσκεται το ντοκιμαντέρ στα σεμινάρια, workshops, Φεστιβάλ, σχολεία, θερινά σχολεία, ιδιωτικές σχολές κινηματογράφου, κολλέγια και δημόσια πανεπιστήμια; Συζήτησαν, εκπροσωπώντας αντιπροσωπευτικά τους φορείς τους, η […]

Διάλεξη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ: Γυναικείες μαρτυρίες για τη Γενοκτονία του Ελληνισμού του Πόντου [20 Νοεμβρίου 2025]

Διάλεξη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ: Γυναικείες μαρτυρίες για τη Γενοκτονία του Ελληνισμού του Πόντου [20 Νοεμβρίου 2025]

Το Τμήμα Κοινωνιολογίας της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του ΕΚΠΑ σας προσκαλεί σε διάλεξη με θέμα την ποντιακή γενοκτονία, όπως περιγράφεται στο βιβλίο «Όσοι δεν γέλασαν ποτέ: το Ποντιακό Ολοκαύτωμα» της Θεοδώρας Ιωαννίδου-Καρακουσόγλου (6η έκδοση). Η συγγραφέας-ερευνήτρια θα παρουσιάσει επτά ιστορίες γυναικών της οικογένειάς της από τις συνολικά έντεκα του βιβλίου. Η διάλεξη θα […]

Εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας

Εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας

Με πλήρη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025 στην Αίθουσα Οπτικοακουστικής Διδασκαλίας της Θεολογικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. η εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας. Η εκδήλωση ξεκίνησε με προσφωνήσεις και χαιρετισμούς από τον Κοσμήτορα της Σχολής, Καθηγητή Εμμανουήλ Δ. Καραγεωργούδη, την Πρόεδρο του Τμήματος, Καθηγήτρια Κίρκη Κεφαλέα, η […]

Διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας με το Πανεπιστήμιο της Βόννης

Διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας με το Πανεπιστήμιο της Βόννης

Το Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών διοργάνωσε δύο διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος με το Πανεπιστήμιο της Βόννης και ακαδημαϊκή υπεύθυνη την Καθηγήτρια Κίρκη Κεφαλέα. Την Τρίτη, 14 Οκτωβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε η διάλεξη του Dr. Phillip Andrew Davis, Jr. (Universität Bonn, Evangelisch-Theologische Fakultät) με θέμα: “The Reception […]

10ο Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024)

10ο Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024)

Το δέκατο Ενημερωτικό Δελτίο (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024) του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, το οποίο έχει ως στόχο να ενημερώνει σχετικά με τις δράσεις και τα νέα των μελών και των φοιτητών και φοιτητριών του Τμήματος, μόλις δημοσιεύθηκε:

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;»  Στρογγυλό τραπέζι στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;» Στρογγυλό τραπέζι στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;» ήταν το κεντρικό ερώτημα στο πολύ επιτυχημένο στρογγυλό τραπέζι που διεξήχθη στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου στο συνεδριακό Κέντρο της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας. Και πώς διδάσκεται το ντοκιμαντέρ στα σεμινάρια, workshops, Φεστιβάλ, σχολεία, θερινά σχολεία, ιδιωτικές σχολές κινηματογράφου, κολλέγια και δημόσια πανεπιστήμια; Συζήτησαν, εκπροσωπώντας αντιπροσωπευτικά τους φορείς τους, η […]

Διάλεξη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ: Γυναικείες μαρτυρίες για τη Γενοκτονία του Ελληνισμού του Πόντου [20 Νοεμβρίου 2025]

Διάλεξη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ: Γυναικείες μαρτυρίες για τη Γενοκτονία του Ελληνισμού του Πόντου [20 Νοεμβρίου 2025]

Το Τμήμα Κοινωνιολογίας της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του ΕΚΠΑ σας προσκαλεί σε διάλεξη με θέμα την ποντιακή γενοκτονία, όπως περιγράφεται στο βιβλίο «Όσοι δεν γέλασαν ποτέ: το Ποντιακό Ολοκαύτωμα» της Θεοδώρας Ιωαννίδου-Καρακουσόγλου (6η έκδοση). Η συγγραφέας-ερευνήτρια θα παρουσιάσει επτά ιστορίες γυναικών της οικογένειάς της από τις συνολικά έντεκα του βιβλίου. Η διάλεξη θα […]

Εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας

Εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας

Με πλήρη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025 στην Αίθουσα Οπτικοακουστικής Διδασκαλίας της Θεολογικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. η εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας. Η εκδήλωση ξεκίνησε με προσφωνήσεις και χαιρετισμούς από τον Κοσμήτορα της Σχολής, Καθηγητή Εμμανουήλ Δ. Καραγεωργούδη, την Πρόεδρο του Τμήματος, Καθηγήτρια Κίρκη Κεφαλέα, η […]

Διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας με το Πανεπιστήμιο της Βόννης

Διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας με το Πανεπιστήμιο της Βόννης

Το Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών διοργάνωσε δύο διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος με το Πανεπιστήμιο της Βόννης και ακαδημαϊκή υπεύθυνη την Καθηγήτρια Κίρκη Κεφαλέα. Την Τρίτη, 14 Οκτωβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε η διάλεξη του Dr. Phillip Andrew Davis, Jr. (Universität Bonn, Evangelisch-Theologische Fakultät) με θέμα: “The Reception […]

10ο Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024)

10ο Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024)

Το δέκατο Ενημερωτικό Δελτίο (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024) του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, το οποίο έχει ως στόχο να ενημερώνει σχετικά με τις δράσεις και τα νέα των μελών και των φοιτητών και φοιτητριών του Τμήματος, μόλις δημοσιεύθηκε:

Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας, το Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πάντειο Πανεπιστήμιο διοργάνωσαν το 5ο Φόρουμ Ακεραιότητας με θέμα «Χτίζοντας ένα μέλλον με αξίες: Νέοι και κουλτούρα Ακεραιότητας»

Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας, το Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πάντειο Πανεπιστήμιο διοργάνωσαν το 5ο Φόρουμ Ακεραιότητας με θέμα «Χτίζοντας ένα μέλλον με αξίες: Νέοι και κουλτούρα Ακεραιότητας»

Με μεγάλη συμμετοχή μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας και ιδιαιτέρως φοιτητών και φοιτητριών, καθώς και στελεχών δημοσίων φορέων ολοκληρώθηκε το 5ο Φόρουμ Ακεραιότητας της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ). Το 5ο Φόρουμ συνδιοργανώθηκε από κοινού με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πάντειο Πανεπιστήμιο, με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα κατά της Διαφθοράς. Το φετινό φόρουμ […]

Ανακοίνωση της Διεπιστημονικής Επιτροπής Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων του ΕΚΠΑ

Ανακοίνωση της Διεπιστημονικής Επιτροπής Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων του ΕΚΠΑ

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών παρακολούθησε μέσω του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος παρακολούθησε την εξέλιξη της κακοκαιρίας Byron και των επιπτώσεών της στην επικράτεια. Ως γενικό συμπέρασμα, η κακοκαιρία “Byron” ανέδειξε την υψηλή ευπάθεια συγκεκριμένων περιοχών της χώρας σε πλημμυρικά και κατολισθητικά φαινόμενα, ιδίως σε πεδινές ζώνες με έντονη ανθρωπογενή δραστηριότητα, έντονη αστικοποίηση, κάλυψη […]

Πλημμύρες στην Ελλάδα: Νέα ψηφιακή πλατφόρμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου φέρνει τη γνώση στο κοινό και σε κάθε ενδιαφερόμενο φορέα

Πλημμύρες στην Ελλάδα: Νέα ψηφιακή πλατφόρμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου φέρνει τη γνώση στο κοινό και σε κάθε ενδιαφερόμενο φορέα

Οι πλημμύρες είναι από τα πιο συχνά και καταστροφικά φυσικά φαινόμενα στην Ελλάδα. Η διαχρονική καταγραφή των πλημμυρών σε επίπεδο επικράτειας ως προς τα βασικά χαρακτηριστικά τους και η οργάνωση τους σε μία διαδραστική πλατφόρμα σε περιβάλλον GIS προσφέρει τη δυνατότητα στην επιστημονική κοινότητα, στους φορείς πολιτικής προστασίας και στην κοινωνία των πολιτών  να έχουν πρόσβαση […]

Horizon Europe: Info Days για ERA & Widening – WIDERA Work Programme 2026–2027

Horizon Europe: Info Days για ERA & Widening – WIDERA Work Programme 2026–2027

Την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διοργανώνει ενημερωτική ημερίδα σχετικά με τιςπροσκλήσεις του European Research Area (ERA) στο Πρόγραμμα Εργασίας WIDERA 2026–2027, στοDestination “Reforming and enhancing the European research and innovation system”. Οι προσκλήσεις ERA περιλαμβάνουν δράσεις CSA και RIA και καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεματικών, όπως σταδιοδρομίες στην έρευνα, διαχείριση της έρευνας, αξιοποίηση […]

Ημερολόγια του Μουσείου Ζωολογίας για το 2026 – Οι αγαπημένοι ήρωες μου δεν πρέπει να χαθούν!!!

Ημερολόγια του Μουσείου Ζωολογίας για το 2026 – Οι αγαπημένοι ήρωες μου δεν πρέπει να χαθούν!!!

Στο συλλεκτικό και ταυτόχρονα πρωτότυπο ημερολόγιο του 2026 αποσκοπεί στην γνωριμία των παιδιών με μερικά ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν μέσα από προσωποποιημένους ήρωες καρτούν που γνωρίζουν από παιδικές ταινίες και σειρές. Η έκδοση αυτού του ημερολογίου συμβάλει στην εκπλήρωση ενός από τους στόχους του Μουσείου που είναι η ενημέρωση των πολιτών για την αναγκαιότητα […]

Εκπαιδευτική Επίσκεψη του Τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ στο Piraeus Container Terminal

Εκπαιδευτική Επίσκεψη του Τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ στο Piraeus Container Terminal

Το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας, της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του Piraeus Container Terminal (PCT), την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025. Φοιτητές και Καθηγητές του Τμήματος είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στους Προβλήτες, να παρακολουθήσουν από κοντά τη διαδικασία μετακίνησης φορτίων από το […]

Ανακοίνωση της Διεπιστημονικής Επιτροπής Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων του ΕΚΠΑ

Ανακοίνωση της Διεπιστημονικής Επιτροπής Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων του ΕΚΠΑ

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών παρακολούθησε μέσω του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος παρακολούθησε την εξέλιξη της κακοκαιρίας Byron και των επιπτώσεών της στην επικράτεια. Ως γενικό συμπέρασμα, η κακοκαιρία “Byron” ανέδειξε την υψηλή ευπάθεια συγκεκριμένων περιοχών της χώρας σε πλημμυρικά και κατολισθητικά φαινόμενα, ιδίως σε πεδινές ζώνες με έντονη ανθρωπογενή δραστηριότητα, έντονη αστικοποίηση, κάλυψη […]

Πλημμύρες στην Ελλάδα: Νέα ψηφιακή πλατφόρμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου φέρνει τη γνώση στο κοινό και σε κάθε ενδιαφερόμενο φορέα

Πλημμύρες στην Ελλάδα: Νέα ψηφιακή πλατφόρμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου φέρνει τη γνώση στο κοινό και σε κάθε ενδιαφερόμενο φορέα

Οι πλημμύρες είναι από τα πιο συχνά και καταστροφικά φυσικά φαινόμενα στην Ελλάδα. Η διαχρονική καταγραφή των πλημμυρών σε επίπεδο επικράτειας ως προς τα βασικά χαρακτηριστικά τους και η οργάνωση τους σε μία διαδραστική πλατφόρμα σε περιβάλλον GIS προσφέρει τη δυνατότητα στην επιστημονική κοινότητα, στους φορείς πολιτικής προστασίας και στην κοινωνία των πολιτών  να έχουν πρόσβαση […]

Horizon Europe: Info Days για ERA & Widening – WIDERA Work Programme 2026–2027

Horizon Europe: Info Days για ERA & Widening – WIDERA Work Programme 2026–2027

Την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διοργανώνει ενημερωτική ημερίδα σχετικά με τιςπροσκλήσεις του European Research Area (ERA) στο Πρόγραμμα Εργασίας WIDERA 2026–2027, στοDestination “Reforming and enhancing the European research and innovation system”. Οι προσκλήσεις ERA περιλαμβάνουν δράσεις CSA και RIA και καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεματικών, όπως σταδιοδρομίες στην έρευνα, διαχείριση της έρευνας, αξιοποίηση […]

Ημερολόγια του Μουσείου Ζωολογίας για το 2026 – Οι αγαπημένοι ήρωες μου δεν πρέπει να χαθούν!!!

Ημερολόγια του Μουσείου Ζωολογίας για το 2026 – Οι αγαπημένοι ήρωες μου δεν πρέπει να χαθούν!!!

Στο συλλεκτικό και ταυτόχρονα πρωτότυπο ημερολόγιο του 2026 αποσκοπεί στην γνωριμία των παιδιών με μερικά ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν μέσα από προσωποποιημένους ήρωες καρτούν που γνωρίζουν από παιδικές ταινίες και σειρές. Η έκδοση αυτού του ημερολογίου συμβάλει στην εκπλήρωση ενός από τους στόχους του Μουσείου που είναι η ενημέρωση των πολιτών για την αναγκαιότητα […]

Εκπαιδευτική Επίσκεψη του Τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ στο Piraeus Container Terminal

Εκπαιδευτική Επίσκεψη του Τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ στο Piraeus Container Terminal

Το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας, της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του Piraeus Container Terminal (PCT), την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025. Φοιτητές και Καθηγητές του Τμήματος είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στους Προβλήτες, να παρακολουθήσουν από κοντά τη διαδικασία μετακίνησης φορτίων από το […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο