Ανθρωπιστικές, Κοινωνικές Επιστήμες & Τέχνες

Ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα συμβουλευτικής και καθοδήγησης (mentoring) φοιτητών/τριών-υποψήφιων εκπαιδευτικών του Τμήματος Θεολογίας του ΕΚΠΑ, που αξιοποιεί τη διεθνή εμπειρία σε ελληνικό πλαίσιο

Ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα συμβουλευτικής και καθοδήγησης (mentoring) φοιτητών/τριών-υποψήφιων εκπαιδευτικών του Τμήματος Θεολογίας του ΕΚΠΑ, που αξιοποιεί τη διεθνή εμπειρία σε ελληνικό πλαίσιο
  1. Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης, Aναπληρωτής Καθηγητής, Ε.Κ.Π.Α.
  2. Μανώλης Παπαϊωάννου, Εκπαιδευτικός ΠΕ01, υπ. δρ Τμ. Θεολογίας Ε.Κ.Π.Α., Υπεύθυνος Γραφείου Πρακτικής-Διδακτικής Άσκησης φοιτητών/τριών Τμ. Θεολογίας Ε.Κ.Π.Α.
image 10

Από το ακαδημαϊκό έτος 2015-16 μέχρι και σήμερα το Τμ. Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής Ε.Κ.Π.Α. εφαρμόζει ανελλιπώς πρωτοποριακό πρόγραμμα Πρακτικής-Διδακτικής Άσκησης προπτυχιακών φοιτητών/τριών στον φυσικό χώρο των σχολικών μονάδων. Το πρόγραμμα ετήσιας διάρκειας αναπτύσσεται μέσω εξατομικευμένης συμβουλευτικής καθοδήγησης και εποπτείας (mentoring). Με τον τρόπο αυτό υποστηρίζεται η πιστοποιημένη χορήγηση παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας (ΦΕΚ_2492_2017). Η επίβλεψη και επιστημονική καθοδήγηση ανήκει στον Αναπλ. Καθηγητή Παιδαγωγικής Επιστήμης και Θρησκευτικής Εκπαίδευσης του Τμ. Θεολογίας Ε.Κ.Π.Α. Μ. Κουκουνάρα Λιάγκη. Οργανωτική υποστήριξη για τον σχεδιασμό και τη διεξαγωγή του, αλλά και τη διοργάνωση παιδαγωγικών εργαστηρίων και επιμορφώσεων, παρέχει το Παιδαγωγικό Εργαστήριο Θρησκευτικής Εκπαίδευσης του τμ. Θεολογίας (https://pedlab.gr/), το οποίο στηρίζεται από την Κοσμητεία της Θεολογικής Σχολής και κατασκευάστηκε και εξοπλίστηκε με χορηγία του Ιδρύματος Αθανασίου και Μαρίνας Μαρτίνου ΑΙΓΕΑΣ ΑΜΚΕ, και το Γραφείο Πρακτικής-Διδακτικής Άσκησης του Τμήματος Θεολογίας Ε.Κ.Π.Α., με την υποστήριξη έμπειρων αποσπασμένων θεολόγων εκπαιδευτικών από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Υλοποίηση του προγράμματος

image 9


Σε δύο χρονικές φάσεις (Ζ΄ & Η΄ εξάμηνα), οι φοιτητές/τριες παρακολουθούν διδασκαλίες συμπληρώνοντας σχετικά φύλλα παρατήρησης, συμμετέχουν στον σχεδιασμό και τη διενέργεια διδακτικών δραστηριοτήτων, δέχονται ανατροφοδότηση, σχεδιάζουν και εφαρμόζουν μονόωρες (ή δίωρες στη β΄ φάση) διδασκαλίες σε μία τάξη. Αξιολογούνται από τον/τη Μέντορα ανά εξάμηνο για τη συνολική τους παρουσία στο σχολείο, αλλά και από τον διδάσκοντα καθηγητή του μαθήματος, με βάση τον σχεδιασμό μαθήματος που θα κάνουν και την εφαρμογή διδακτικών ασκήσεων στο Πανεπιστήμιο.

Αξιολόγηση του προγράμματος

image 8


Από την έναρξη του προγράμματος (2015) 471 φοιτητές/τριες έχουν κάνει την Πρακτική τους Άσκηση σε σχολεία, ζώντας και εφαρμόζοντας στην πράξη όσα διδάσκονται σε θεωρητική βάση, και ασκούμενοι/ες σε διάφορες πτυχές του εκπαιδευτικού ρόλου. Μέσα από τη συμμετοχή τους μαθαίνουν να αναγνωρίζουν δυσκολίες και δυνατότητες του εκπαιδευτικού έργου στις πραγματικές συνθήκες ενός σχολικού περιβάλλοντος, να μπορούν να αξιολογούν το εκπαιδευτικό έργο με επιστημονικά κριτήρια, να υλοποιούν τον σχεδιασμό και να δοκιμάζουν αποτελεσματικά στην πράξη σύγχρονες διδακτικές μεθόδους βιωματικής μάθησης, να επιδεικνύουν αποτελεσματικότητα σε βασικά στοιχεία διαχείρισης της σχολικής τάξης, και να ανακαλύπτουν προσωπικά στοιχεία διδακτικής επάρκειας και αυτό-αποτελεσματικότητας. Όπως αναδεικνύεται από τις συχνές αξιολογήσεις του προγράμματος κάθε ακαδημαϊκή χρονιά, οι φοιτητές/τριες με έμφαση αναγνωρίζουν τη συμμετοχή τους ως τη σημαντικότερη ίσως εμπειρία των φοιτητικών τους σπουδών, ονομάζοντας πέρα από τα μαθησιακά/ακαδημαϊκά οφέλη, πολλά επιπλέον κέρδη που έχουν να κάνουν με την ψυχοσυναισθηματική τους ανάπτυξη αλλά και τη διαμόρφωση μιας νέας και άγνωστης μέχρι εκείνη τη στιγμή επαγγελματικής ταυτότητας, αυτής του θεολόγου εκπαιδευτικού. Αλλά και οι εκπαιδευτικοί μέντορες, μέσα από τη διαδικασία της εκπαιδευτικής καθοδήγησης έχουν ευκαιρίες προσωπικής μάθησης και επαγγελματικής ανάπτυξης, ενώ αποκομίζουν νέες ιδέες και παιδαγωγικές οπτικές, δοκιμάζοντας στην πράξη βελτιωμένες διδακτικές στρατηγικές, που «αναζωογονούν» αυτό που ήδη κάνουν.

Οι εκπαιδευτικοί-μέντορες

image 7

Για την καθοδήγηση των φοιτητών/τριών αξιοποιούνται θεολόγοι εκπαιδευτικοί, από δημόσιες ή και ιδιωτικές σχολικές μονάδες της περιφέρειας Αττικής, Πατρών και Χαλκίδας. Περισσότεροι από εκατό εκπαιδευτικοί έχουν ήδη προεπιλεγεί και επιμορφωθεί επάνω σε ζητήματα μεντορικής καθοδήγησης και μεθοδολογίας, ύστερα από ανοιχτές προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος (2015, 2018, 2021). Κάθε χρόνο ένας/μία μέντορας εκπαιδευτικός αναλαμβάνει να καθοδηγήσει έναν ή δύο φοιτητές/τριες.

Παράλληλα, τακτικά και σε ετήσια βάση, διοργανώνονται επιπλέον επιμορφωτικές συναντήσεις και παιδαγωγικά εργαστήρια επιμορφωτικού χαρακτήρα, πρακτική που καθιστά διαρκώς επιστημονικά επίκαιρη τη συνολική εκπαιδευτική διαδικασία. Με τον τρόπο αυτό διατηρείται ένα καλό κλίμα επικοινωνίας και συνεργασίας, γόνιμης ανταλλαγής εμπειριών και απόψεων. Η λειτουργία, άλλωστε, μιας κοινότητας μάθησης, μεταξύ του Πανεπιστημίου, των Μεντόρων θεολόγων και των εκπαιδευόμενων φοιτητών/τριών, είναι εξαρχής μια από τις κύριες προτεραιότητες του σχεδιασμού του Προγράμματος της Πρακτικής-Διδακτικής Άσκησης, για την προαγωγή της παιδαγωγικής γνώσης. Σημειώνεται, επίσης, ότι από τη χρονιά 2020-2021 διαμορφώθηκε για την εκπαίδευση εκπαιδευτικών από το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Ε.Κ.Π.Α. σχετικό μοριοδοτούμενο πρόγραμμα επιμόρφωσης: Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, Μentoring και Συμβουλευτική

image 6

Από την ακαδημαϊκή χρονιά 2021-2022 διεξάγεται μεγάλη έρευνα αξιολόγησης των αποτελεσμάτων της Πρακτικής Άσκησης, σε συνάρτηση με τη σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ φοιτητών/τριών και του/της μέντορα εκπαιδευτικού κατά την άσκηση της παιδαγωγικής καθοδήγησης, από την οποία αναμένονται αποτελέσματα που θα προάγουν τη θεωρία και πράξη της εκπαίδευσης εκπαιδευτικών μέσω mentoring.

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;»  Στρογγυλό τραπέζι στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;» Στρογγυλό τραπέζι στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;» ήταν το κεντρικό ερώτημα στο πολύ επιτυχημένο στρογγυλό τραπέζι που διεξήχθη στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου στο συνεδριακό Κέντρο της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας. Και πώς διδάσκεται το ντοκιμαντέρ στα σεμινάρια, workshops, Φεστιβάλ, σχολεία, θερινά σχολεία, ιδιωτικές σχολές κινηματογράφου, κολλέγια και δημόσια πανεπιστήμια; Συζήτησαν, εκπροσωπώντας αντιπροσωπευτικά τους φορείς τους, η […]

Διάλεξη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ: Γυναικείες μαρτυρίες για τη Γενοκτονία του Ελληνισμού του Πόντου [20 Νοεμβρίου 2025]

Διάλεξη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ: Γυναικείες μαρτυρίες για τη Γενοκτονία του Ελληνισμού του Πόντου [20 Νοεμβρίου 2025]

Το Τμήμα Κοινωνιολογίας της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του ΕΚΠΑ σας προσκαλεί σε διάλεξη με θέμα την ποντιακή γενοκτονία, όπως περιγράφεται στο βιβλίο «Όσοι δεν γέλασαν ποτέ: το Ποντιακό Ολοκαύτωμα» της Θεοδώρας Ιωαννίδου-Καρακουσόγλου (6η έκδοση). Η συγγραφέας-ερευνήτρια θα παρουσιάσει επτά ιστορίες γυναικών της οικογένειάς της από τις συνολικά έντεκα του βιβλίου. Η διάλεξη θα […]

Εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας

Εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας

Με πλήρη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025 στην Αίθουσα Οπτικοακουστικής Διδασκαλίας της Θεολογικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. η εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας. Η εκδήλωση ξεκίνησε με προσφωνήσεις και χαιρετισμούς από τον Κοσμήτορα της Σχολής, Καθηγητή Εμμανουήλ Δ. Καραγεωργούδη, την Πρόεδρο του Τμήματος, Καθηγήτρια Κίρκη Κεφαλέα, η […]

Διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας με το Πανεπιστήμιο της Βόννης

Διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας με το Πανεπιστήμιο της Βόννης

Το Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών διοργάνωσε δύο διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος με το Πανεπιστήμιο της Βόννης και ακαδημαϊκή υπεύθυνη την Καθηγήτρια Κίρκη Κεφαλέα. Την Τρίτη, 14 Οκτωβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε η διάλεξη του Dr. Phillip Andrew Davis, Jr. (Universität Bonn, Evangelisch-Theologische Fakultät) με θέμα: “The Reception […]

10ο Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024)

10ο Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024)

Το δέκατο Ενημερωτικό Δελτίο (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024) του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, το οποίο έχει ως στόχο να ενημερώνει σχετικά με τις δράσεις και τα νέα των μελών και των φοιτητών και φοιτητριών του Τμήματος, μόλις δημοσιεύθηκε:

Σύντομη επισκόπηση και αποτίμηση του 34ου Διεθνούς Συνεδρίου του Επιστημονικού Συνδέσμου “Ιστορία της Γλωσσολογίας” (2-3 Οκτωβρίου 2025, Αμφιθέατρο Βιβλιοθήκης της Φιλοσοφικής Σχολής)

Σύντομη επισκόπηση και αποτίμηση του 34ου Διεθνούς Συνεδρίου του Επιστημονικού Συνδέσμου “Ιστορία της Γλωσσολογίας” (2-3 Οκτωβρίου 2025, Αμφιθέατρο Βιβλιοθήκης της Φιλοσοφικής Σχολής)

Το Τμήμα Φιλολογίας και ο Τομέας Κλασικής Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών φιλοξένησε στις 2 και 3 Οκτωβρίου 2025 στο Αμφιθέατρο της Βιβλιοθήκης της Φιλοσοφικής Σχολής τις εργασίες του 34ου Διεθνούς Ετήσιου Συνεδρίου του «Επιστημονικού Συνδέσμου „Ιστορία της Γλωσσολογίας“» (Studienkreis „Geschichte der Sprachwissenschaft“, SGdS). Ο επιστημονικός σύνδεσμος Studienkreis „Geschichte der […]

Διάλεξη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ: Γυναικείες μαρτυρίες για τη Γενοκτονία του Ελληνισμού του Πόντου [20 Νοεμβρίου 2025]

Διάλεξη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ: Γυναικείες μαρτυρίες για τη Γενοκτονία του Ελληνισμού του Πόντου [20 Νοεμβρίου 2025]

Το Τμήμα Κοινωνιολογίας της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του ΕΚΠΑ σας προσκαλεί σε διάλεξη με θέμα την ποντιακή γενοκτονία, όπως περιγράφεται στο βιβλίο «Όσοι δεν γέλασαν ποτέ: το Ποντιακό Ολοκαύτωμα» της Θεοδώρας Ιωαννίδου-Καρακουσόγλου (6η έκδοση). Η συγγραφέας-ερευνήτρια θα παρουσιάσει επτά ιστορίες γυναικών της οικογένειάς της από τις συνολικά έντεκα του βιβλίου. Η διάλεξη θα […]

Εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας

Εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας

Με πλήρη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025 στην Αίθουσα Οπτικοακουστικής Διδασκαλίας της Θεολογικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. η εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας. Η εκδήλωση ξεκίνησε με προσφωνήσεις και χαιρετισμούς από τον Κοσμήτορα της Σχολής, Καθηγητή Εμμανουήλ Δ. Καραγεωργούδη, την Πρόεδρο του Τμήματος, Καθηγήτρια Κίρκη Κεφαλέα, η […]

Διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας με το Πανεπιστήμιο της Βόννης

Διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας με το Πανεπιστήμιο της Βόννης

Το Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών διοργάνωσε δύο διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος με το Πανεπιστήμιο της Βόννης και ακαδημαϊκή υπεύθυνη την Καθηγήτρια Κίρκη Κεφαλέα. Την Τρίτη, 14 Οκτωβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε η διάλεξη του Dr. Phillip Andrew Davis, Jr. (Universität Bonn, Evangelisch-Theologische Fakultät) με θέμα: “The Reception […]

10ο Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024)

10ο Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024)

Το δέκατο Ενημερωτικό Δελτίο (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024) του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, το οποίο έχει ως στόχο να ενημερώνει σχετικά με τις δράσεις και τα νέα των μελών και των φοιτητών και φοιτητριών του Τμήματος, μόλις δημοσιεύθηκε:

Σύντομη επισκόπηση και αποτίμηση του 34ου Διεθνούς Συνεδρίου του Επιστημονικού Συνδέσμου “Ιστορία της Γλωσσολογίας” (2-3 Οκτωβρίου 2025, Αμφιθέατρο Βιβλιοθήκης της Φιλοσοφικής Σχολής)

Σύντομη επισκόπηση και αποτίμηση του 34ου Διεθνούς Συνεδρίου του Επιστημονικού Συνδέσμου “Ιστορία της Γλωσσολογίας” (2-3 Οκτωβρίου 2025, Αμφιθέατρο Βιβλιοθήκης της Φιλοσοφικής Σχολής)

Το Τμήμα Φιλολογίας και ο Τομέας Κλασικής Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών φιλοξένησε στις 2 και 3 Οκτωβρίου 2025 στο Αμφιθέατρο της Βιβλιοθήκης της Φιλοσοφικής Σχολής τις εργασίες του 34ου Διεθνούς Ετήσιου Συνεδρίου του «Επιστημονικού Συνδέσμου „Ιστορία της Γλωσσολογίας“» (Studienkreis „Geschichte der Sprachwissenschaft“, SGdS). Ο επιστημονικός σύνδεσμος Studienkreis „Geschichte der […]

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία 3 Δεκεμβρίου 2025

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία 3 Δεκεμβρίου 2025

Το θέμα της φετινής Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) των Ηνωμένων Εθνών «Ενίσχυση κοινωνιών χωρίς αποκλεισμούς για άτομα με αναπηρία για την προώθηση της κοινωνικής προόδου» δεν είναι απλώς επίκαιρο, αλλά είναι και απολύτως απαραίτητο για να διασφαλιστεί ότι τα ΑμεΑ γίνονται ορατά, ακούγονται και συμπεριλαμβάνονται ισότιμα. Στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), […]

Οι κινήσεις Πούτιν και ο παράγων Ουκρανία

Οι κινήσεις Πούτιν και ο παράγων Ουκρανία

*Γράφει ο Θάνος Βερέμης, Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Η Σοβιετική Ένωση ακολούθησε την παραίτηση του Μιχαήλ Γκορμπατσόφ από Γενικού Γραμματέα της ΕΣΣΔ το 1991 και την εκλογή του Μπόρις Γέλτσιν ως Προέδρου της Ρωσίας. Το 1992 υπογράφτηκε η Συνθήκη που επέτρεψε […]

Το Εργαστήριο Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας  στις σύγχρονες προκλήσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης

Το Εργαστήριο Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας στις σύγχρονες προκλήσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης

Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε τη συνεργασία του Εργαστηρίου Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας του ΕΚΠΑ με το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου στη διοργάνωση του Συνεδρίου Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής, με κεντρικό θέμα: «Σύγχρονες Προκλήσεις και Προοπτικές στη Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας, τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό και την Ένταξη στην Αγορά Εργασίας: Τεχνητή Νοημοσύνη και Ανάπτυξη Δεξιοτήτων σε Νέους». Το […]

Δημοσίευση της Παιδοψυχιατρικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ στο Journal of Child and Adolescent Trauma για τις ψυχικές επιπτώσεις από τη μεγάλη πυρκαγιά στο Μάτι το 2018 σε παιδιά και εφήβους

Δημοσίευση της Παιδοψυχιατρικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ στο Journal of Child and Adolescent Trauma για τις ψυχικές επιπτώσεις από τη μεγάλη πυρκαγιά στο Μάτι το 2018 σε παιδιά και εφήβους

H πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου 2018 στο Νέο Βουτζά και στο Μάτι είναι η φονικότερη στην ιστορία του σύγχρονου ελληνικού κράτους και η δεύτερη πιο φονική πυρκαγιά παγκοσμίως κατά τον 21ο αιώνα, μετά τις πυρκαγιές στην Αυστραλία (2009) με 180 νεκρούς. Οι φυσικές καταστροφές αφήνουν συχνά πίσω τους σωματικές και ψυχικές επιπτώσεις στους νέους, που […]

Ο Τραμπ και οι νέες επισφάλειες

Ο Τραμπ και οι νέες επισφάλειες

*Γράφει ο Παναγιώτης Τσάκωνας, Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Βιώνοντας παράλληλα τάσεις «απο-παγκοσμιοποίησης», σύνθετης (οικονομικής, στρατιωτικής, πολιτισμικής και κοινωνικής) αλληλεξάρτησης σε ένα περιβάλλον επιβαρυμένο από νέες ασύμμετρες απειλές και πρωτόγνωρες υγειονομικές κρίσεις (πανδημίες) ο κόσμος είχε καταστεί δυστοπικός ήδη αρκετό […]

Παγκόσμια Ημέρα για το Σύνδρομο Επίκτητης Ανοσοανεπάρκειας (AIDS)

Παγκόσμια Ημέρα για το Σύνδρομο Επίκτητης Ανοσοανεπάρκειας (AIDS)

H Παγκόσμια Ημέρα για το Σύνδρομο Επίκτητης Ανοσοανεπάρκειας (AIDS) καθιερώθηκε το 1988 από το Πρόγραμμα AIDS των Ηνωμένων Εθνών (σήμερα γνωστό ως UNAIDS) με σκοπό να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει τον γενικό πληθυσμού σε θέματα AIDS. To AIDS προκαλείται από μία ιδιαίτερη κατηγορία ιών, τους ρετροϊούς, και συγκεκριμένα από τους ιούς της ανθρώπινης ανοσοανεπάρκειας (HIV). Τα πρώτα κρούσματα της […]

Οι κινήσεις Πούτιν και ο παράγων Ουκρανία

Οι κινήσεις Πούτιν και ο παράγων Ουκρανία

*Γράφει ο Θάνος Βερέμης, Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Η Σοβιετική Ένωση ακολούθησε την παραίτηση του Μιχαήλ Γκορμπατσόφ από Γενικού Γραμματέα της ΕΣΣΔ το 1991 και την εκλογή του Μπόρις Γέλτσιν ως Προέδρου της Ρωσίας. Το 1992 υπογράφτηκε η Συνθήκη που επέτρεψε […]

Το Εργαστήριο Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας  στις σύγχρονες προκλήσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης

Το Εργαστήριο Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας στις σύγχρονες προκλήσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης

Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε τη συνεργασία του Εργαστηρίου Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας του ΕΚΠΑ με το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου στη διοργάνωση του Συνεδρίου Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής, με κεντρικό θέμα: «Σύγχρονες Προκλήσεις και Προοπτικές στη Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας, τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό και την Ένταξη στην Αγορά Εργασίας: Τεχνητή Νοημοσύνη και Ανάπτυξη Δεξιοτήτων σε Νέους». Το […]

Δημοσίευση της Παιδοψυχιατρικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ στο Journal of Child and Adolescent Trauma για τις ψυχικές επιπτώσεις από τη μεγάλη πυρκαγιά στο Μάτι το 2018 σε παιδιά και εφήβους

Δημοσίευση της Παιδοψυχιατρικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ στο Journal of Child and Adolescent Trauma για τις ψυχικές επιπτώσεις από τη μεγάλη πυρκαγιά στο Μάτι το 2018 σε παιδιά και εφήβους

H πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου 2018 στο Νέο Βουτζά και στο Μάτι είναι η φονικότερη στην ιστορία του σύγχρονου ελληνικού κράτους και η δεύτερη πιο φονική πυρκαγιά παγκοσμίως κατά τον 21ο αιώνα, μετά τις πυρκαγιές στην Αυστραλία (2009) με 180 νεκρούς. Οι φυσικές καταστροφές αφήνουν συχνά πίσω τους σωματικές και ψυχικές επιπτώσεις στους νέους, που […]

Ο Τραμπ και οι νέες επισφάλειες

Ο Τραμπ και οι νέες επισφάλειες

*Γράφει ο Παναγιώτης Τσάκωνας, Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Βιώνοντας παράλληλα τάσεις «απο-παγκοσμιοποίησης», σύνθετης (οικονομικής, στρατιωτικής, πολιτισμικής και κοινωνικής) αλληλεξάρτησης σε ένα περιβάλλον επιβαρυμένο από νέες ασύμμετρες απειλές και πρωτόγνωρες υγειονομικές κρίσεις (πανδημίες) ο κόσμος είχε καταστεί δυστοπικός ήδη αρκετό […]

Παγκόσμια Ημέρα για το Σύνδρομο Επίκτητης Ανοσοανεπάρκειας (AIDS)

Παγκόσμια Ημέρα για το Σύνδρομο Επίκτητης Ανοσοανεπάρκειας (AIDS)

H Παγκόσμια Ημέρα για το Σύνδρομο Επίκτητης Ανοσοανεπάρκειας (AIDS) καθιερώθηκε το 1988 από το Πρόγραμμα AIDS των Ηνωμένων Εθνών (σήμερα γνωστό ως UNAIDS) με σκοπό να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει τον γενικό πληθυσμού σε θέματα AIDS. To AIDS προκαλείται από μία ιδιαίτερη κατηγορία ιών, τους ρετροϊούς, και συγκεκριμένα από τους ιούς της ανθρώπινης ανοσοανεπάρκειας (HIV). Τα πρώτα κρούσματα της […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο