Άρθρα

Άρθρο του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέοντα Μαραβέγια, για το Εθνικό Απολυτήριο φιλοξενήθηκε στην ιστοσελίδα Liberal.gr

Άρθρο του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέοντα Μαραβέγια, για το Εθνικό Απολυτήριο φιλοξενήθηκε στην ιστοσελίδα Liberal.gr

Για την ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση και συγκεκριμένα το Εθνικό Απολυτήριο μιλά σε άρθρο του, στην ιστοσελίδα Liberal.gr ο Ναπολέων Μαραβέγιας, Καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ.

Το Εθνικό Απολυτήριο: Μια στρατηγική επιλογή (Liberal.gr)

1762336857895 shutterstock667800226.jpg

Η ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και ιδιαίτερα το Λύκειο, βρίσκεται σε φάση μεταρρυθμιστικής αναθεώρησης, καθώς η παραδοσιακή εξέταση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει μετατρέψει το Λύκειο σε εξετασιοκεντρικό προθάλαμο, αποδυναμώνοντας τον εκπαιδευτικό του χαρακτήρα.

Στο πλαίσιο αυτό, η καθιέρωση Εθνικού Απολυτηρίου αναδεικνύεται ως κεντρική μεταρρύθμιση, που όχι μόνο αναβαθμίζει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλά και φέρνει την Ελλάδα σε ευθυγράμμιση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, όπως το Baccalauréat στη Γαλλία, το Abitur στη Γερμανία και το Matura στην Ελβετία και την Αυστρία. Το Εθνικό Απολυτήριο αποτελεί ένα ενιαίο πιστοποιητικό ολοκλήρωσης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που αξιολογεί συνολικά τη γνώση και τις δεξιότητες των μαθητών, καθιστώντας το Λύκειο έναν χώρο ουσιαστικής μάθησης.

Η απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου προβλέπεται στο τέλος της Γ΄ Λυκείου, όταν ο μαθητής ολοκληρώνει τον πλήρη κύκλο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η διαδικασία απόκτησής του βασίζεται σε δύο συμπληρωματικές φάσεις: την συνεχή σχολική αξιολόγηση και την τελική εθνική αξιολόγηση. Η συνεχής αξιολόγηση περιλαμβάνει εργασίες, πρότζεκτ, παρουσιάσεις και ερευνητικές δραστηριότητες, παρέχοντας ανατροφοδότηση στον μαθητή και ενισχύοντας την ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η κριτική σκέψη και η συνεργατικότητα. Η τελική εθνική αξιολόγηση περιλαμβάνει γραπτές και προφορικές εξετάσεις σε βασικά μαθήματα και δεξιότητες σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, διασφαλίζοντας την αντικειμενικότητα, τη διαφάνεια και την κοινωνική ισότητα.

Η προετοιμασία για το Εθνικό Απολυτήριο πρέπει να αντιλαμβάνεται την ολιστική μάθηση ως κεντρικό στόχο. Οι μαθητές δεν πρέπει να εστιάζουν στην απομνημόνευση, αλλά να αναπτύσσουν δεξιότητες ανάλυσης, σύνθεσης και εφαρμογής γνώσεων σε πραγματικά προβλήματα. Τα σχολεία, μέσω καθοδηγούμενων προγραμμάτων, εργαστηρίων δεξιοτήτων και διαθεματικών δραστηριοτήτων, πρέπει να υποστηρίζουν την πορεία αυτή, ενώ οι εκπαιδευτικοί πρέπει να λειτουργούν ως μέντορες και καθοδηγητές της μαθησιακής διαδικασίας.

Η υποχρεωτικότητα του Εθνικού Απολυτηρίου για όλους τους μαθητές είναι απαραίτητη, ανεξαρτήτως του ενδιαφέροντος για πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Το απολυτήριο εξασφαλίζει κοινωνική ισότητα και αντικειμενική αξιολόγηση, αποτρέποντας ανισότητες που προκύπτουν από διαφορές μεταξύ σχολείων και περιοχών. Παράλληλα, λειτουργεί ως πιστοποιητικό δεξιοτήτων για την αγορά εργασίας, επιβεβαιώνοντας βασικές γνωστικές, κοινωνικές και ψηφιακές ικανότητες. Η αναγνώρισή του σε ευρωπαϊκό επίπεδο επιτρέπει κινητικότητα, πρόσβαση σε διεθνή προγράμματα κατάρτισης και διασφαλίζει ότι η Ελλάδα ευθυγραμμίζεται με τις ευρωπαϊκές πρακτικές αξιολόγησης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Ωστόσο, η εισαγωγή του Εθνικού Απολυτηρίου ενέχει τον κίνδυνο η εκπαίδευση να περιοριστεί μόνο στην προετοιμασία για τις εξετάσεις. Μία μονοδιάστατη εστίαση στο εθνικό απολυτήριο μπορεί να μειώσει τη δημιουργικότητα, να περιορίσει την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και συνεργασίας, και να αδικεί μαθητές με διαφορετικούς ρυθμούς μάθησης. Για την αποφυγή αυτής της παγίδας, το σύστημα αξιολόγησης πρέπει να είναι πολυδιάστατο, περιλαμβάνοντας συνεχή αξιολόγηση, αναγνώριση δεξιοτήτων πέρα από τα μαθήματα, ενίσχυση του παιδαγωγικού ρόλου των εκπαιδευτικών και σαφή διαχωρισμό μεταξύ μάθησης και πιστοποίησης.

Οι σκέψεις της Υπουργού Παιδείας, Σοφίας Ζαχαράκη, υπογραμμίζουν τη στρατηγική διάσταση της μεταρρύθμισης. Η Υπουργός θεωρεί ότι το Εθνικό Απολυτήριο δεν αποτελεί απλώς προϋπόθεση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά μέσο αναβάθμισης του Λυκείου και ενίσχυσης του παιδαγωγικού του ρόλου. «Στόχος μας είναι ένα Λύκειο που επανακτά τον αυτόματο παιδαγωγικό του ρόλο, ενισχύει τη συνολική διαδρομή και πρόοδο του μαθητή και επαναπροσδιορίζει την σχέση του με το σχολείο»… «Η εφαρμογή του εθνικού απολυτηρίου δεν είναι απλά μία μεταρρύθμιση. Είναι στρατηγική επιλογή με ορίζοντα και συνέχεια. Ένα έργο που ενώνει το σχολείο με την κοινωνία και χτίζει το μέλλον των νέων με σταθερά θεμέλια», δήλωσε η Υπουργός Παιδείας (8/7/2025). Η εφαρμογή του, όπως είπε η Υπουργός, σχεδιάζεται σταδιακά, με προσεκτικά βήματα και διαβούλευση, ώστε να ισχύσει το 2029-30 για να μην επηρεαστούν οι μαθητές που ήδη φοιτούν στο Λύκειο.

Είναι προφανές όμως ότι η διακομματική συναίνεση είναι κρίσιμη για το Εθνικό Απολυτήριο, ώστε η μεταρρύθμιση να έχει σταθερότητα και συνέχεια πέρα από κυβερνητικές αλλαγές, όπως ζήτησε ο Πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης (6/9/2025). Το νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών πρέπει να εξασφαλίζει ευρύτερη κοινωνική αποδοχή και εμπιστοσύνη, ώστε να μην έχει την τύχη του Ακαδημαϊκού Απολυτηρίου του 1964, η θέσπιση του οποίου αποτέλεσε τότε μια προσπάθεια να εκσυγχρονιστεί η μέση εκπαίδευση και η πρόσβαση στην τριτοβάθμια με πιο δίκαιο και ενιαίο τρόπο. Όμως, λόγω της πολιτικής αστάθειας, των αντιδράσεων και των δυσκολιών εφαρμογής, καταργήθηκε τα επόμενα χρόνια.

Άρθρο του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέοντα Μαραβέγια, για το Εθνικό Απολυτήριο φιλοξενήθηκε στην ιστοσελίδα Liberal.gr

Άρθρο του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέοντα Μαραβέγια, για το Εθνικό Απολυτήριο φιλοξενήθηκε στην ιστοσελίδα Liberal.gr

Για την ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση και συγκεκριμένα το Εθνικό Απολυτήριο μιλά σε άρθρο του, στην ιστοσελίδα Liberal.gr ο Ναπολέων Μαραβέγιας, Καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ. Το Εθνικό Απολυτήριο: Μια στρατηγική επιλογή (Liberal.gr) Η ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και ιδιαίτερα το Λύκειο, βρίσκεται σε φάση μεταρρυθμιστικής αναθεώρησης, καθώς η παραδοσιακή εξέταση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει μετατρέψει […]

Άρθρο γνώμης του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέοντα Μαραβέγια φιλοξενήθηκε στο «Βήμα της Κυριακής»

Άρθρο γνώμης του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέοντα Μαραβέγια φιλοξενήθηκε στο «Βήμα της Κυριακής»

Άρθρο γνώμης του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέωντα Μαραβέγια, αναφορικά με τους νικητές του Βραβείου Νομπέλ Οικονομικών Επιστημών για το 2025, Joel Mokyr, Philippe Aghion και Peter Howitt, φιλοξένησε η εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής» την Κυριακή 26 Οκτωβρίου. Ολόκληρο το άρθρο Η δημιουργική καταστροφή ως μοχλός προόδου ο Βραβείο Νομπέλ Οικονομικών Επιστημών για […]

Άρθρο του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Ε. Πετράκη στον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Άρθρο του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Ε. Πετράκη στον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Για τα πρωτογενή πλεονάσματα και την ελληνική οικονομία μιλά σε άρθρο του, που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του Οικονομικού Ταχυδρόμου (ot.gr), ο Ομότιμος Καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. Δίκοπο μαχαίρι (άρθρο στο ot.gr) Κατά πόσο μεγάλα πρωτογενή πλεονάσματα εξυπηρετούν την ελληνική οικονομία; Μήπως λειτουργούν ανασχετικά για την ανάπτυξη; Το ερώτημα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από οικονομικής και πολιτικής […]

Άρθρο του Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Τσάκωνα στα ΝΕΑ Int. για την σύνδεση αυταρχισμού και επιθετικής συμπεριφοράς της «Ερντογανικής» Τουρκίας έναντι των γειτόνων της

Άρθρο του Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Τσάκωνα στα ΝΕΑ Int. για την σύνδεση αυταρχισμού και επιθετικής συμπεριφοράς της «Ερντογανικής» Τουρκίας έναντι των γειτόνων της

Ο Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων, Σπουδών Ασφάλειας και Ανάλυσης Εξωτερικής Πολιτικής του ΕΚΠΑ, Παναγιώτης Τσάκωνας γράφει στα ΝΕΑ Int. για την σύνδεση αυταρχισμού και επιθετικής συμπεριφοράς της «Ερντογανικής» Τουρκίας έναντι των γειτόνων της. «Η εμπειρική πραγματικότητα καταδεικνύει ότι η συνεχώς ενισχυόμενη ροπή του καθεστώτος Ερντογάν προς τον αυταρχισμό συνδέεται με την υιοθέτηση τόσο σε επίπεδο ρητορικής […]

Fiat AI et pereat mundus* – Άρθρο του καθηγητή Γιώργου Στείρη

Fiat AI et pereat mundus* – Άρθρο του καθηγητή Γιώργου Στείρη

Η είδηση περί ανάθεσης, από τον πρωθυπουργό της Αλβανίας, υπουργικών καθηκόντων σε μηχανή τεχνητής νοημοσύνης πυροδότησε συζητήσεις. Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, με βαρύ ιστορικό διαφθοράς και αναποτελεσματικότητας του κράτους, η προοπτική ανάθεσης πολιτικών καθηκόντων – εκτελεστικών μάλιστα – σε μηχανές τεχνητής νοημοσύνης έβαλε αρκετούς σε πειρασμό. Ο Αριστοτέλης, στα «Πολιτικά» (1328b35-1329a1,1253b30-1254a1), αναφέρει ότι […]

Άρθρο του Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομου – Tο μέλλον των θεολογικών σπουδών στην Ελλάδα

Άρθρο του Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομου – Tο μέλλον των θεολογικών σπουδών στην Ελλάδα

Η Ορθόδοξη Θεολογία είναι πρώτιστα Θεολογία Εκκλησιαστική, επειδή τόσο κατά τη φύση της, όσο και κατά το σκοπό της, σχετίζεται με την ίδια τη ζωή της Εκκλησίας και δεν αποτελεί μια απλή περιγραφή ή έναν ιστορικό σχολιασμό ή στοχασμό της πραγματικότητας της Εκκλησίας. Η Θεολογία δεν μπορεί να αποτελεί αποκλειστικά μία αφηρημένη έννοια ή μία […]

Άρθρο γνώμης του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέοντα Μαραβέγια φιλοξενήθηκε στο «Βήμα της Κυριακής»

Άρθρο γνώμης του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέοντα Μαραβέγια φιλοξενήθηκε στο «Βήμα της Κυριακής»

Άρθρο γνώμης του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέωντα Μαραβέγια, αναφορικά με τους νικητές του Βραβείου Νομπέλ Οικονομικών Επιστημών για το 2025, Joel Mokyr, Philippe Aghion και Peter Howitt, φιλοξένησε η εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής» την Κυριακή 26 Οκτωβρίου. Ολόκληρο το άρθρο Η δημιουργική καταστροφή ως μοχλός προόδου ο Βραβείο Νομπέλ Οικονομικών Επιστημών για […]

Άρθρο του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Ε. Πετράκη στον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Άρθρο του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Ε. Πετράκη στον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Για τα πρωτογενή πλεονάσματα και την ελληνική οικονομία μιλά σε άρθρο του, που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του Οικονομικού Ταχυδρόμου (ot.gr), ο Ομότιμος Καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. Δίκοπο μαχαίρι (άρθρο στο ot.gr) Κατά πόσο μεγάλα πρωτογενή πλεονάσματα εξυπηρετούν την ελληνική οικονομία; Μήπως λειτουργούν ανασχετικά για την ανάπτυξη; Το ερώτημα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από οικονομικής και πολιτικής […]

Άρθρο του Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Τσάκωνα στα ΝΕΑ Int. για την σύνδεση αυταρχισμού και επιθετικής συμπεριφοράς της «Ερντογανικής» Τουρκίας έναντι των γειτόνων της

Άρθρο του Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Τσάκωνα στα ΝΕΑ Int. για την σύνδεση αυταρχισμού και επιθετικής συμπεριφοράς της «Ερντογανικής» Τουρκίας έναντι των γειτόνων της

Ο Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων, Σπουδών Ασφάλειας και Ανάλυσης Εξωτερικής Πολιτικής του ΕΚΠΑ, Παναγιώτης Τσάκωνας γράφει στα ΝΕΑ Int. για την σύνδεση αυταρχισμού και επιθετικής συμπεριφοράς της «Ερντογανικής» Τουρκίας έναντι των γειτόνων της. «Η εμπειρική πραγματικότητα καταδεικνύει ότι η συνεχώς ενισχυόμενη ροπή του καθεστώτος Ερντογάν προς τον αυταρχισμό συνδέεται με την υιοθέτηση τόσο σε επίπεδο ρητορικής […]

Fiat AI et pereat mundus* – Άρθρο του καθηγητή Γιώργου Στείρη

Fiat AI et pereat mundus* – Άρθρο του καθηγητή Γιώργου Στείρη

Η είδηση περί ανάθεσης, από τον πρωθυπουργό της Αλβανίας, υπουργικών καθηκόντων σε μηχανή τεχνητής νοημοσύνης πυροδότησε συζητήσεις. Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, με βαρύ ιστορικό διαφθοράς και αναποτελεσματικότητας του κράτους, η προοπτική ανάθεσης πολιτικών καθηκόντων – εκτελεστικών μάλιστα – σε μηχανές τεχνητής νοημοσύνης έβαλε αρκετούς σε πειρασμό. Ο Αριστοτέλης, στα «Πολιτικά» (1328b35-1329a1,1253b30-1254a1), αναφέρει ότι […]

Άρθρο του Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομου – Tο μέλλον των θεολογικών σπουδών στην Ελλάδα

Άρθρο του Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομου – Tο μέλλον των θεολογικών σπουδών στην Ελλάδα

Η Ορθόδοξη Θεολογία είναι πρώτιστα Θεολογία Εκκλησιαστική, επειδή τόσο κατά τη φύση της, όσο και κατά το σκοπό της, σχετίζεται με την ίδια τη ζωή της Εκκλησίας και δεν αποτελεί μια απλή περιγραφή ή έναν ιστορικό σχολιασμό ή στοχασμό της πραγματικότητας της Εκκλησίας. Η Θεολογία δεν μπορεί να αποτελεί αποκλειστικά μία αφηρημένη έννοια ή μία […]

Ευρωπαϊκό έργο με τη συμμετοχή του Πανεπιστημίου Αθηνών για την αποτελεσματική ανίχνευση, παρακολούθηση και αντιμετώπιση αναδυόμενων παγκόσμιων απειλών για την υγεία

Ευρωπαϊκό έργο με τη συμμετοχή του Πανεπιστημίου Αθηνών για την αποτελεσματική ανίχνευση, παρακολούθηση και αντιμετώπιση αναδυόμενων παγκόσμιων απειλών για την υγεία

Το έργο «Συνεργατικό Δίκτυο Επιτήρησης» (CSN) στοχεύει στην αντιμετώπιση της επείγουσας ανάγκης για ανάπτυξη ισχυρών και διασυνδεδεμένων συστημάτων επιτήρησης για την αποτελεσματική ανίχνευση, παρακολούθηση και αντιμετώπιση αναδυόμενων παγκόσμιων απειλών για την υγεία. Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) συμμετέχει στο έργο CSN με το Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών και το Τμήμα Ιστορίας και Φιλοσοφίας […]

Πρόσκληση σε διαδικτυακό σεμινάριο CIVIS – EKΠA Open Lab “Intergenerational Communities”

Πρόσκληση σε διαδικτυακό σεμινάριο CIVIS – EKΠA Open Lab “Intergenerational Communities”

Στο πλαίσιο των δράσεων του Open Lab ‘Intergenerational Communities’ του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου CIVIS, σας προσκαλούμε στο πρώτο διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα: “Intergenerational Learning: From Theory to Practice”. Το εν λόγω σεμινάριο πραγματοποιείται στο πλαίσιο των δράσεων του CIVIS Open Lab @ΕΚΠΑ και αποσκοπεί στην προώθηση της διαγενεακής αλληλεπίδρασης και την καταπολέμηση των στερεοτύπων και διακρίσεων λόγω ηλικίας. To […]

Online Complementary Courses on “Standardization, patent writing and IPR management” and “Competitive proposal writing and project management”

Online Complementary Courses on “Standardization, patent writing and IPR management” and “Competitive proposal writing and project management”

Κατά το διάστημα Τρίτη 11 έως και Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2025, η ερευνητική ομάδα X-TREND του Επίκουρου Καθηγητή ΕΚΠΑ, Δρ. Διονυσίου Ξενάκη, θα διοργανώσει διαδικτυακά, ολοήμερα σεμινάρια στις περιοχές: Standardization, patent writing and IPR management Competitive proposal writing and project management Τα σεμινάρια πραγματοποιούνται στο πλαίσιο Ευρωπαϊκών έργων, με συντονιστή/επιστημονικό υπεύθυνο τον Επίκουρο Καθηγητή ΕΚΠΑ, […]

Ομιλία του Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ Δημητρίου Μόσχου στο Πανεπιστήμιο της Βόννης

Ομιλία του Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ Δημητρίου Μόσχου στο Πανεπιστήμιο της Βόννης

Ο Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ, Δημήτριος Μόσχος είναι προσκεκλημένος ομιλητής στην ετήσια Διάλεξη Isa Vermehren, που διοργανώνει ο σύνδεσμος Πανεπιστημιακών της Καθολικής Θεολογικής σχολής του Πανεπιστημίου της Βόννης (αφιερωμένης στην μνήμη της καλλιτέχνιδας, επιβιώσασας από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και κατόπιν μοναχής Isa Vermehren με θέματα κοινωνικά και πολιτικά σε σχέση με τη θρησκεία) […]

Τα δύο μέτρα και δύο σταθμά για τις γυναίκες μέσης ηλικίας – Διάλεξη από την Καθηγήτρια του ΕΚΠΑ Λίζα Τσαλίκη στο πανεπιστήμιο RMIT στην Μελβούρνη

Τα δύο μέτρα και δύο σταθμά για τις γυναίκες μέσης ηλικίας – Διάλεξη από την Καθηγήτρια του ΕΚΠΑ Λίζα Τσαλίκη στο πανεπιστήμιο RMIT στην Μελβούρνη

H Λίζα Τσαλίκη, διακεκριμένη καθηγήτρια και Πρόεδρος του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, μιλά στο SBS Greek για τις κοινωνικές στάσεις απέναντι στις γυναίκες της μέσης ηλικίας, τον ρόλο των ΜΜΕ και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και γιατί οι γυναίκες άνω των 45 ετών χάνουν την “ορατότητά” τους. Η καθ. […]

Το Εργαστήριο Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας στο My Gap Feel & Fill Festival

Το Εργαστήριο Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας στο My Gap Feel & Fill Festival

Το Εργαστήριο Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας του ΕΚΠΑ με τη Διευθύντρια Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κατερίνα Αργυροπούλου και τους Εξειδικευμένους Συμβούλους Σταδιοδρομίας- Επιστημονικούς Συνεργάτες του Εργαστηρίου κκ. Αναστασία Βρεττού, Ειρήνη Ανδριώτη, Βακίνα Κρούσκου και Κωνσταντίνο Μπούρχα συμμετείχαν με επιτυχία στις 5-11-2025 στο My Gap Feel & Fill Festival, τη μεγαλύτερη γιορτή της εκπαίδευσης και της επαγγελματικής […]

Πρόσκληση σε διαδικτυακό σεμινάριο CIVIS – EKΠA Open Lab “Intergenerational Communities”

Πρόσκληση σε διαδικτυακό σεμινάριο CIVIS – EKΠA Open Lab “Intergenerational Communities”

Στο πλαίσιο των δράσεων του Open Lab ‘Intergenerational Communities’ του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου CIVIS, σας προσκαλούμε στο πρώτο διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα: “Intergenerational Learning: From Theory to Practice”. Το εν λόγω σεμινάριο πραγματοποιείται στο πλαίσιο των δράσεων του CIVIS Open Lab @ΕΚΠΑ και αποσκοπεί στην προώθηση της διαγενεακής αλληλεπίδρασης και την καταπολέμηση των στερεοτύπων και διακρίσεων λόγω ηλικίας. To […]

Online Complementary Courses on “Standardization, patent writing and IPR management” and “Competitive proposal writing and project management”

Online Complementary Courses on “Standardization, patent writing and IPR management” and “Competitive proposal writing and project management”

Κατά το διάστημα Τρίτη 11 έως και Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2025, η ερευνητική ομάδα X-TREND του Επίκουρου Καθηγητή ΕΚΠΑ, Δρ. Διονυσίου Ξενάκη, θα διοργανώσει διαδικτυακά, ολοήμερα σεμινάρια στις περιοχές: Standardization, patent writing and IPR management Competitive proposal writing and project management Τα σεμινάρια πραγματοποιούνται στο πλαίσιο Ευρωπαϊκών έργων, με συντονιστή/επιστημονικό υπεύθυνο τον Επίκουρο Καθηγητή ΕΚΠΑ, […]

Ομιλία του Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ Δημητρίου Μόσχου στο Πανεπιστήμιο της Βόννης

Ομιλία του Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ Δημητρίου Μόσχου στο Πανεπιστήμιο της Βόννης

Ο Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ, Δημήτριος Μόσχος είναι προσκεκλημένος ομιλητής στην ετήσια Διάλεξη Isa Vermehren, που διοργανώνει ο σύνδεσμος Πανεπιστημιακών της Καθολικής Θεολογικής σχολής του Πανεπιστημίου της Βόννης (αφιερωμένης στην μνήμη της καλλιτέχνιδας, επιβιώσασας από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και κατόπιν μοναχής Isa Vermehren με θέματα κοινωνικά και πολιτικά σε σχέση με τη θρησκεία) […]

Τα δύο μέτρα και δύο σταθμά για τις γυναίκες μέσης ηλικίας – Διάλεξη από την Καθηγήτρια του ΕΚΠΑ Λίζα Τσαλίκη στο πανεπιστήμιο RMIT στην Μελβούρνη

Τα δύο μέτρα και δύο σταθμά για τις γυναίκες μέσης ηλικίας – Διάλεξη από την Καθηγήτρια του ΕΚΠΑ Λίζα Τσαλίκη στο πανεπιστήμιο RMIT στην Μελβούρνη

H Λίζα Τσαλίκη, διακεκριμένη καθηγήτρια και Πρόεδρος του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, μιλά στο SBS Greek για τις κοινωνικές στάσεις απέναντι στις γυναίκες της μέσης ηλικίας, τον ρόλο των ΜΜΕ και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και γιατί οι γυναίκες άνω των 45 ετών χάνουν την “ορατότητά” τους. Η καθ. […]

Το Εργαστήριο Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας στο My Gap Feel & Fill Festival

Το Εργαστήριο Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας στο My Gap Feel & Fill Festival

Το Εργαστήριο Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας του ΕΚΠΑ με τη Διευθύντρια Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κατερίνα Αργυροπούλου και τους Εξειδικευμένους Συμβούλους Σταδιοδρομίας- Επιστημονικούς Συνεργάτες του Εργαστηρίου κκ. Αναστασία Βρεττού, Ειρήνη Ανδριώτη, Βακίνα Κρούσκου και Κωνσταντίνο Μπούρχα συμμετείχαν με επιτυχία στις 5-11-2025 στο My Gap Feel & Fill Festival, τη μεγαλύτερη γιορτή της εκπαίδευσης και της επαγγελματικής […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο