Άρθρα

Άρθρο του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέοντα Μαραβέγια, για το Εθνικό Απολυτήριο φιλοξενήθηκε στην ιστοσελίδα Liberal.gr

Άρθρο του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέοντα Μαραβέγια, για το Εθνικό Απολυτήριο φιλοξενήθηκε στην ιστοσελίδα Liberal.gr

Για την ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση και συγκεκριμένα το Εθνικό Απολυτήριο μιλά σε άρθρο του, στην ιστοσελίδα Liberal.gr ο Ναπολέων Μαραβέγιας, Καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ.

Το Εθνικό Απολυτήριο: Μια στρατηγική επιλογή (Liberal.gr)

1762336857895 shutterstock667800226.jpg

Η ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και ιδιαίτερα το Λύκειο, βρίσκεται σε φάση μεταρρυθμιστικής αναθεώρησης, καθώς η παραδοσιακή εξέταση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει μετατρέψει το Λύκειο σε εξετασιοκεντρικό προθάλαμο, αποδυναμώνοντας τον εκπαιδευτικό του χαρακτήρα.

Στο πλαίσιο αυτό, η καθιέρωση Εθνικού Απολυτηρίου αναδεικνύεται ως κεντρική μεταρρύθμιση, που όχι μόνο αναβαθμίζει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλά και φέρνει την Ελλάδα σε ευθυγράμμιση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, όπως το Baccalauréat στη Γαλλία, το Abitur στη Γερμανία και το Matura στην Ελβετία και την Αυστρία. Το Εθνικό Απολυτήριο αποτελεί ένα ενιαίο πιστοποιητικό ολοκλήρωσης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που αξιολογεί συνολικά τη γνώση και τις δεξιότητες των μαθητών, καθιστώντας το Λύκειο έναν χώρο ουσιαστικής μάθησης.

Η απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου προβλέπεται στο τέλος της Γ΄ Λυκείου, όταν ο μαθητής ολοκληρώνει τον πλήρη κύκλο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η διαδικασία απόκτησής του βασίζεται σε δύο συμπληρωματικές φάσεις: την συνεχή σχολική αξιολόγηση και την τελική εθνική αξιολόγηση. Η συνεχής αξιολόγηση περιλαμβάνει εργασίες, πρότζεκτ, παρουσιάσεις και ερευνητικές δραστηριότητες, παρέχοντας ανατροφοδότηση στον μαθητή και ενισχύοντας την ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η κριτική σκέψη και η συνεργατικότητα. Η τελική εθνική αξιολόγηση περιλαμβάνει γραπτές και προφορικές εξετάσεις σε βασικά μαθήματα και δεξιότητες σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, διασφαλίζοντας την αντικειμενικότητα, τη διαφάνεια και την κοινωνική ισότητα.

Η προετοιμασία για το Εθνικό Απολυτήριο πρέπει να αντιλαμβάνεται την ολιστική μάθηση ως κεντρικό στόχο. Οι μαθητές δεν πρέπει να εστιάζουν στην απομνημόνευση, αλλά να αναπτύσσουν δεξιότητες ανάλυσης, σύνθεσης και εφαρμογής γνώσεων σε πραγματικά προβλήματα. Τα σχολεία, μέσω καθοδηγούμενων προγραμμάτων, εργαστηρίων δεξιοτήτων και διαθεματικών δραστηριοτήτων, πρέπει να υποστηρίζουν την πορεία αυτή, ενώ οι εκπαιδευτικοί πρέπει να λειτουργούν ως μέντορες και καθοδηγητές της μαθησιακής διαδικασίας.

Η υποχρεωτικότητα του Εθνικού Απολυτηρίου για όλους τους μαθητές είναι απαραίτητη, ανεξαρτήτως του ενδιαφέροντος για πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Το απολυτήριο εξασφαλίζει κοινωνική ισότητα και αντικειμενική αξιολόγηση, αποτρέποντας ανισότητες που προκύπτουν από διαφορές μεταξύ σχολείων και περιοχών. Παράλληλα, λειτουργεί ως πιστοποιητικό δεξιοτήτων για την αγορά εργασίας, επιβεβαιώνοντας βασικές γνωστικές, κοινωνικές και ψηφιακές ικανότητες. Η αναγνώρισή του σε ευρωπαϊκό επίπεδο επιτρέπει κινητικότητα, πρόσβαση σε διεθνή προγράμματα κατάρτισης και διασφαλίζει ότι η Ελλάδα ευθυγραμμίζεται με τις ευρωπαϊκές πρακτικές αξιολόγησης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Ωστόσο, η εισαγωγή του Εθνικού Απολυτηρίου ενέχει τον κίνδυνο η εκπαίδευση να περιοριστεί μόνο στην προετοιμασία για τις εξετάσεις. Μία μονοδιάστατη εστίαση στο εθνικό απολυτήριο μπορεί να μειώσει τη δημιουργικότητα, να περιορίσει την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και συνεργασίας, και να αδικεί μαθητές με διαφορετικούς ρυθμούς μάθησης. Για την αποφυγή αυτής της παγίδας, το σύστημα αξιολόγησης πρέπει να είναι πολυδιάστατο, περιλαμβάνοντας συνεχή αξιολόγηση, αναγνώριση δεξιοτήτων πέρα από τα μαθήματα, ενίσχυση του παιδαγωγικού ρόλου των εκπαιδευτικών και σαφή διαχωρισμό μεταξύ μάθησης και πιστοποίησης.

Οι σκέψεις της Υπουργού Παιδείας, Σοφίας Ζαχαράκη, υπογραμμίζουν τη στρατηγική διάσταση της μεταρρύθμισης. Η Υπουργός θεωρεί ότι το Εθνικό Απολυτήριο δεν αποτελεί απλώς προϋπόθεση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά μέσο αναβάθμισης του Λυκείου και ενίσχυσης του παιδαγωγικού του ρόλου. «Στόχος μας είναι ένα Λύκειο που επανακτά τον αυτόματο παιδαγωγικό του ρόλο, ενισχύει τη συνολική διαδρομή και πρόοδο του μαθητή και επαναπροσδιορίζει την σχέση του με το σχολείο»… «Η εφαρμογή του εθνικού απολυτηρίου δεν είναι απλά μία μεταρρύθμιση. Είναι στρατηγική επιλογή με ορίζοντα και συνέχεια. Ένα έργο που ενώνει το σχολείο με την κοινωνία και χτίζει το μέλλον των νέων με σταθερά θεμέλια», δήλωσε η Υπουργός Παιδείας (8/7/2025). Η εφαρμογή του, όπως είπε η Υπουργός, σχεδιάζεται σταδιακά, με προσεκτικά βήματα και διαβούλευση, ώστε να ισχύσει το 2029-30 για να μην επηρεαστούν οι μαθητές που ήδη φοιτούν στο Λύκειο.

Είναι προφανές όμως ότι η διακομματική συναίνεση είναι κρίσιμη για το Εθνικό Απολυτήριο, ώστε η μεταρρύθμιση να έχει σταθερότητα και συνέχεια πέρα από κυβερνητικές αλλαγές, όπως ζήτησε ο Πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης (6/9/2025). Το νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών πρέπει να εξασφαλίζει ευρύτερη κοινωνική αποδοχή και εμπιστοσύνη, ώστε να μην έχει την τύχη του Ακαδημαϊκού Απολυτηρίου του 1964, η θέσπιση του οποίου αποτέλεσε τότε μια προσπάθεια να εκσυγχρονιστεί η μέση εκπαίδευση και η πρόσβαση στην τριτοβάθμια με πιο δίκαιο και ενιαίο τρόπο. Όμως, λόγω της πολιτικής αστάθειας, των αντιδράσεων και των δυσκολιών εφαρμογής, καταργήθηκε τα επόμενα χρόνια.

Άρθρο του Αντιπρύτανη του ΕΚΠΑ, Kαθηγητή Χρήστου Γ. Καραγιάννη στο ΑΠΕ: Η σημασία του κοινού εορτασμού των 1700 ετών από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο

Άρθρο του Αντιπρύτανη του ΕΚΠΑ, Kαθηγητή Χρήστου Γ. Καραγιάννη στο ΑΠΕ: Η σημασία του κοινού εορτασμού των 1700 ετών από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο

Άρθρο του Αντιπρύτανη Διοικητικών Υποθέσεων, Φοιτητικής Μέριμνας και Διά Βίου Μάθησης του ΕΚΠΑ, Καθηγητή Θεολογίας, Χρήστου Γ. Καραγιάννη φιλοξενείται στη στήλη «Ιδέες και Απόψεις» του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων. Στο άρθρο του ο κ. Καραγιάννης αναφέρεται στην σημασία του κοινού εορτασμού των 1700 ετών από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο χαρακτηρίζοντάς την «ένα ιδιαίτερα σημαντικό […]

Χρέος, δημοκρατία και μέλλον

Χρέος, δημοκρατία και μέλλον

γράφει ο Παναγιώτης Ε. Πετράκης  Όταν ήρθε η Covid-19 η ανθρωπότητα επιστράτευσε την αύξηση του χρέους για να ενισχύσει την επιβίωση της παρούσας γενεάς. Η επιχειρηματολογία προς τις επόμενες γενεές, από τις οποίες η αύξηση του χρέους στερεί ευημερία, ήταν ηθικά απλή: Πρέπει να ζήσουμε σήμερα για να υπάρξετε εσείς. Έτσι, τα παγκόσμια χρέη έφτασαν […]

Άρθρο του ομότιμου καθηγητή Ιατρικής Δ. Δουγένη για την επέτειο του Πολυτεχνείου στην εφημερίδα «Τα ΝΕΑ»

Άρθρο του ομότιμου καθηγητή Ιατρικής Δ. Δουγένη για την επέτειο του Πολυτεχνείου στην εφημερίδα «Τα ΝΕΑ»

Μαρτυρία από την πορεία του Πολυτεχνείου στις 17 Νοεμβρίου 1975. «Ένα πανό θυμάται μισό αιώνα πριν». Άρθρο του καθηγητή Ιατρικής Δημήτρη Δουγένη στην εφημερίδα «Τα Νέα». Ένα πανό θυμάται μισό αιώνα πριν Υπήρξα, θυμάμαι,  ένα μοναχικό μα και μοναδικό πανώ. Με δημιούργησαν δύο νέοι τεταρτοετείς  φοιτητές Ιατρικής. Ήταν ενεργοί πολίτες μιας κρίσιμης εποχής, και εγώ […]

Άρθρο του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέοντα Μαραβέγια, για το Εθνικό Απολυτήριο φιλοξενήθηκε στην ιστοσελίδα Liberal.gr

Άρθρο του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέοντα Μαραβέγια, για το Εθνικό Απολυτήριο φιλοξενήθηκε στην ιστοσελίδα Liberal.gr

Για την ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση και συγκεκριμένα το Εθνικό Απολυτήριο μιλά σε άρθρο του, στην ιστοσελίδα Liberal.gr ο Ναπολέων Μαραβέγιας, Καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ. Το Εθνικό Απολυτήριο: Μια στρατηγική επιλογή (Liberal.gr) Η ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και ιδιαίτερα το Λύκειο, βρίσκεται σε φάση μεταρρυθμιστικής αναθεώρησης, καθώς η παραδοσιακή εξέταση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει μετατρέψει […]

Άρθρο του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Ε. Πετράκη στον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Άρθρο του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Ε. Πετράκη στον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Για τα πρωτογενή πλεονάσματα και την ελληνική οικονομία μιλά σε άρθρο του, που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του Οικονομικού Ταχυδρόμου (ot.gr), ο Ομότιμος Καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. Δίκοπο μαχαίρι (άρθρο στο ot.gr) Κατά πόσο μεγάλα πρωτογενή πλεονάσματα εξυπηρετούν την ελληνική οικονομία; Μήπως λειτουργούν ανασχετικά για την ανάπτυξη; Το ερώτημα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από οικονομικής και πολιτικής […]

Άρθρο του Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Τσάκωνα στα ΝΕΑ Int. για την σύνδεση αυταρχισμού και επιθετικής συμπεριφοράς της «Ερντογανικής» Τουρκίας έναντι των γειτόνων της

Άρθρο του Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Τσάκωνα στα ΝΕΑ Int. για την σύνδεση αυταρχισμού και επιθετικής συμπεριφοράς της «Ερντογανικής» Τουρκίας έναντι των γειτόνων της

Ο Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων, Σπουδών Ασφάλειας και Ανάλυσης Εξωτερικής Πολιτικής του ΕΚΠΑ, Παναγιώτης Τσάκωνας γράφει στα ΝΕΑ Int. για την σύνδεση αυταρχισμού και επιθετικής συμπεριφοράς της «Ερντογανικής» Τουρκίας έναντι των γειτόνων της. «Η εμπειρική πραγματικότητα καταδεικνύει ότι η συνεχώς ενισχυόμενη ροπή του καθεστώτος Ερντογάν προς τον αυταρχισμό συνδέεται με την υιοθέτηση τόσο σε επίπεδο ρητορικής […]

Χρέος, δημοκρατία και μέλλον

Χρέος, δημοκρατία και μέλλον

γράφει ο Παναγιώτης Ε. Πετράκης  Όταν ήρθε η Covid-19 η ανθρωπότητα επιστράτευσε την αύξηση του χρέους για να ενισχύσει την επιβίωση της παρούσας γενεάς. Η επιχειρηματολογία προς τις επόμενες γενεές, από τις οποίες η αύξηση του χρέους στερεί ευημερία, ήταν ηθικά απλή: Πρέπει να ζήσουμε σήμερα για να υπάρξετε εσείς. Έτσι, τα παγκόσμια χρέη έφτασαν […]

Άρθρο του ομότιμου καθηγητή Ιατρικής Δ. Δουγένη για την επέτειο του Πολυτεχνείου στην εφημερίδα «Τα ΝΕΑ»

Άρθρο του ομότιμου καθηγητή Ιατρικής Δ. Δουγένη για την επέτειο του Πολυτεχνείου στην εφημερίδα «Τα ΝΕΑ»

Μαρτυρία από την πορεία του Πολυτεχνείου στις 17 Νοεμβρίου 1975. «Ένα πανό θυμάται μισό αιώνα πριν». Άρθρο του καθηγητή Ιατρικής Δημήτρη Δουγένη στην εφημερίδα «Τα Νέα». Ένα πανό θυμάται μισό αιώνα πριν Υπήρξα, θυμάμαι,  ένα μοναχικό μα και μοναδικό πανώ. Με δημιούργησαν δύο νέοι τεταρτοετείς  φοιτητές Ιατρικής. Ήταν ενεργοί πολίτες μιας κρίσιμης εποχής, και εγώ […]

Άρθρο του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέοντα Μαραβέγια, για το Εθνικό Απολυτήριο φιλοξενήθηκε στην ιστοσελίδα Liberal.gr

Άρθρο του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέοντα Μαραβέγια, για το Εθνικό Απολυτήριο φιλοξενήθηκε στην ιστοσελίδα Liberal.gr

Για την ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση και συγκεκριμένα το Εθνικό Απολυτήριο μιλά σε άρθρο του, στην ιστοσελίδα Liberal.gr ο Ναπολέων Μαραβέγιας, Καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ. Το Εθνικό Απολυτήριο: Μια στρατηγική επιλογή (Liberal.gr) Η ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και ιδιαίτερα το Λύκειο, βρίσκεται σε φάση μεταρρυθμιστικής αναθεώρησης, καθώς η παραδοσιακή εξέταση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει μετατρέψει […]

Άρθρο του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Ε. Πετράκη στον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Άρθρο του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Ε. Πετράκη στον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Για τα πρωτογενή πλεονάσματα και την ελληνική οικονομία μιλά σε άρθρο του, που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του Οικονομικού Ταχυδρόμου (ot.gr), ο Ομότιμος Καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. Δίκοπο μαχαίρι (άρθρο στο ot.gr) Κατά πόσο μεγάλα πρωτογενή πλεονάσματα εξυπηρετούν την ελληνική οικονομία; Μήπως λειτουργούν ανασχετικά για την ανάπτυξη; Το ερώτημα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από οικονομικής και πολιτικής […]

Άρθρο του Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Τσάκωνα στα ΝΕΑ Int. για την σύνδεση αυταρχισμού και επιθετικής συμπεριφοράς της «Ερντογανικής» Τουρκίας έναντι των γειτόνων της

Άρθρο του Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Τσάκωνα στα ΝΕΑ Int. για την σύνδεση αυταρχισμού και επιθετικής συμπεριφοράς της «Ερντογανικής» Τουρκίας έναντι των γειτόνων της

Ο Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων, Σπουδών Ασφάλειας και Ανάλυσης Εξωτερικής Πολιτικής του ΕΚΠΑ, Παναγιώτης Τσάκωνας γράφει στα ΝΕΑ Int. για την σύνδεση αυταρχισμού και επιθετικής συμπεριφοράς της «Ερντογανικής» Τουρκίας έναντι των γειτόνων της. «Η εμπειρική πραγματικότητα καταδεικνύει ότι η συνεχώς ενισχυόμενη ροπή του καθεστώτος Ερντογάν προς τον αυταρχισμό συνδέεται με την υιοθέτηση τόσο σε επίπεδο ρητορικής […]

Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Π.Ε. Πετράκη στη ραδιοφωνική εκπομπή του ΣΚΑΙ «Ιστορίες με Δράκου»

Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Π.Ε. Πετράκη στη ραδιοφωνική εκπομπή του ΣΚΑΙ «Ιστορίες με Δράκου»

Ο ομότιμος καθηγητής Οικονομικών ΤΟΥ εκπα Π. Ε. Πετράκης ήταν προσκεκλημένος στην εκπομπή «Ιστορίες με Δράκου» με την Κατερίνα Δράκου (1/12/2025). Μεταξύ άλλων, συζήτησε για την τοποθέτηση του πρωθυπουργού σχετικά με την οικονομία της χώρας, την περίοδο των μνημονίων και τις συνέπειές τους, τους ρυθμούς ανάπτυξης στο μέλλον και την οικονομική πραγματικότητά μας, τη μελέτη του LSΕ, […]

«F.A.T. Laboratories» – In vitro, in vivo, in silico προσεγγίσεις για την ανάπτυξη φαρμάκων, γενοσήμων και υπεργενοσήμων

«F.A.T. Laboratories» – In vitro, in vivo, in silico προσεγγίσεις για την ανάπτυξη φαρμάκων, γενοσήμων και υπεργενοσήμων

Η Μονάδα Μεταφοράς Τεχνολογίας και Καινοτομίας «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ανακοινώνει την ίδρυση του νέου τεχνοβλαστού με την επωνυμία «Finite Absorption Time (F.A.T.) Laboratories», μια καινοτόμο εταιρεία που προσφέρει εξειδικευμένες φαρμακοκινητικές υπηρεσίες, βασισμένες στην πρωτοποριακή μεθοδολογία F.A.T. Η επιχειρηματική ομάδα της F.A.T. Laboratories αποτελείται από τον Ομότιμο Καθηγητή του Τμήματος Φαρμακευτικής, Παναγιώτη Μαχαίρα αλλά και μέλη του ΕΚΠΑ από τα Τμήματα Φαρμακευτικής, Ιατρικής […]

Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Ελπιδοφόρου με τις Πρυτανικές Αρχές του ΕΚΠΑ

Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Ελπιδοφόρου με τις Πρυτανικές Αρχές του ΕΚΠΑ

Επίσκεψη στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών πραγματοποίησε ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος. Κατά τη συνάντησή του με τον Πρύτανη καθηγητή Γεράσιμο Σιάσο, τον Αντιπρύτανη καθηγητή Χρήστο Καραγιάννη και τον Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής καθηγητή Εμμανουήλ Καραγεωργούδη, συζητήθηκαν ζητήματα που αφορούν την περαιτέρω ανάπτυξη και διεθνοποίηση του Πανεπιστημίου, καθώς και θέματα που σχετίζονται με το […]

Αναστολή εκπαιδευτικής διαδικασίας Σχολών και Τμημάτων

Αναστολή εκπαιδευτικής διαδικασίας Σχολών και Τμημάτων

Λόγω των έκτακτων καιρικών συνθηκών, η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία όλων των Σχολών και των Τμημάτων του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, αναστέλλεται αύριο, Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025. Από το Γραφείο Πρύτανη Καθηγητή Γεράσιμου Σιάσου

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία: Εκδήλωση για την υποστήριξη Φοιτητών με Αναπηρία και Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία: Εκδήλωση για την υποστήριξη Φοιτητών με Αναπηρία και Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025 η εκδήλωση της Επιτροπής Ισότιμης Πρόσβασης ΑμεΑ και ΑμεΕΕΑ καθώς και της Μονάδας Προσβασιμότητας του ΕΚΠΑ, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, με τίτλο «Υποστήριξη Φοιτητριών/Φοιτητών με Αναπηρία και Φοιτητριών/Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο ΕΚΠΑ». Η εκδήλωση μεταδόθηκε ζωντανά μέσω διαδικτύου, συγκεντρώνοντας το […]

Ξεκίνησε το πρώτο Πρόγραμμα στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση του αυτοτραυματισμού στους νέους με την υποστήριξη της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Ξεκίνησε το πρώτο Πρόγραμμα στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση του αυτοτραυματισμού στους νέους με την υποστήριξη της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Η επίσημη παρουσίαση της Εθνικής Δράσης για την Προαγωγή Υγείας Παιδιού και Οικογένειας παρουσιάστηκε τη Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου, σε ειδική εκδήλωση στην Εθνική Πινακοθήκη. Η Δράση περιλαμβάνει διαφορετικούς πυλώνες, ανάλογα με την ηλικία και το αναπτυξιακό στάδιο των παιδιών, καθώς και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Ο Δεύτερος Πυλώνας της Εθνικής Δράσης για την Υγεία του Παιδιού […]

«F.A.T. Laboratories» – In vitro, in vivo, in silico προσεγγίσεις για την ανάπτυξη φαρμάκων, γενοσήμων και υπεργενοσήμων

«F.A.T. Laboratories» – In vitro, in vivo, in silico προσεγγίσεις για την ανάπτυξη φαρμάκων, γενοσήμων και υπεργενοσήμων

Η Μονάδα Μεταφοράς Τεχνολογίας και Καινοτομίας «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ανακοινώνει την ίδρυση του νέου τεχνοβλαστού με την επωνυμία «Finite Absorption Time (F.A.T.) Laboratories», μια καινοτόμο εταιρεία που προσφέρει εξειδικευμένες φαρμακοκινητικές υπηρεσίες, βασισμένες στην πρωτοποριακή μεθοδολογία F.A.T. Η επιχειρηματική ομάδα της F.A.T. Laboratories αποτελείται από τον Ομότιμο Καθηγητή του Τμήματος Φαρμακευτικής, Παναγιώτη Μαχαίρα αλλά και μέλη του ΕΚΠΑ από τα Τμήματα Φαρμακευτικής, Ιατρικής […]

Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Ελπιδοφόρου με τις Πρυτανικές Αρχές του ΕΚΠΑ

Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Ελπιδοφόρου με τις Πρυτανικές Αρχές του ΕΚΠΑ

Επίσκεψη στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών πραγματοποίησε ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος. Κατά τη συνάντησή του με τον Πρύτανη καθηγητή Γεράσιμο Σιάσο, τον Αντιπρύτανη καθηγητή Χρήστο Καραγιάννη και τον Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής καθηγητή Εμμανουήλ Καραγεωργούδη, συζητήθηκαν ζητήματα που αφορούν την περαιτέρω ανάπτυξη και διεθνοποίηση του Πανεπιστημίου, καθώς και θέματα που σχετίζονται με το […]

Αναστολή εκπαιδευτικής διαδικασίας Σχολών και Τμημάτων

Αναστολή εκπαιδευτικής διαδικασίας Σχολών και Τμημάτων

Λόγω των έκτακτων καιρικών συνθηκών, η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία όλων των Σχολών και των Τμημάτων του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, αναστέλλεται αύριο, Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025. Από το Γραφείο Πρύτανη Καθηγητή Γεράσιμου Σιάσου

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία: Εκδήλωση για την υποστήριξη Φοιτητών με Αναπηρία και Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία: Εκδήλωση για την υποστήριξη Φοιτητών με Αναπηρία και Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025 η εκδήλωση της Επιτροπής Ισότιμης Πρόσβασης ΑμεΑ και ΑμεΕΕΑ καθώς και της Μονάδας Προσβασιμότητας του ΕΚΠΑ, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, με τίτλο «Υποστήριξη Φοιτητριών/Φοιτητών με Αναπηρία και Φοιτητριών/Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο ΕΚΠΑ». Η εκδήλωση μεταδόθηκε ζωντανά μέσω διαδικτύου, συγκεντρώνοντας το […]

Ξεκίνησε το πρώτο Πρόγραμμα στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση του αυτοτραυματισμού στους νέους με την υποστήριξη της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Ξεκίνησε το πρώτο Πρόγραμμα στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση του αυτοτραυματισμού στους νέους με την υποστήριξη της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Η επίσημη παρουσίαση της Εθνικής Δράσης για την Προαγωγή Υγείας Παιδιού και Οικογένειας παρουσιάστηκε τη Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου, σε ειδική εκδήλωση στην Εθνική Πινακοθήκη. Η Δράση περιλαμβάνει διαφορετικούς πυλώνες, ανάλογα με την ηλικία και το αναπτυξιακό στάδιο των παιδιών, καθώς και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Ο Δεύτερος Πυλώνας της Εθνικής Δράσης για την Υγεία του Παιδιού […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο