Νέα & Ανακοινώσεις

Διγλωσσία: Κοινωνικοποίηση μέσω δύο γλωσσών

Διγλωσσία: Κοινωνικοποίηση μέσω δύο γλωσσών

της Φρειδερίκης Μπατσαλιά, Καθηγήτριας Γερμανικής Γλωσσολογίας και Πρόεδρο του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ

Untitled 1 4

Σε πολλές μελέτες της, η καθηγήτρια Γλωσσολογίας, κα Φρειδερίκη Μπατσαλιά, Πρόεδρος του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίες, ερευνά ζητήματα Διγλωσσίας, εστιάζοντας αφενός στα καθοριστικά στοιχεία που θα χαρακτηρίσουν ένα άτομο ως δίγλωσσο και αφετέρου στις παραμέτρους που πρέπει να πληροί το εκπαιδευτικό σύστημα, ώστε να αναπτυχθούν δίγλωσσα παιδιά με ‘λειτουργική’ διγλωσσία.

Σύμφωνα με τη διεθνή ορολογία

  1. ‘μητρική γλώσσα’ καλείται εκείνη την οποία μαθαίνει το παιδί στο γονεϊκό του περιβάλλον, η οποία συνήθως ομιλείται και από τον ευρύτερο κοινωνικό περίγυρο,
  2. ‘πρώτη γλώσσα’ αποκαλούμε εκείνη την οποία μαθαίνει το παιδί στο γονεϊκό του περιβάλλον, ενώ  ο ευρύτερος κοινωνικός περίγυρος ομιλεί άλλη – μπορεί να υπάρχουν δύο “πρώτες” γλώσσες εάν οι γονείς δεν είναι ομόγλωσσοι και
  3. ‘δεύτερη γλώσσα’ συνιστά αυτή η γλώσσα του κοινωνικού περίγυρου,
  4. ‘ξένη/ες γλώσσα/ες’ συνιστούν όσες μαθαίνονται με “τυπικό”, και όχι φυσικό τρόπο, συνήθως μετά την κατάκτηση βασικών τουλάχιστον στοιχείων της μητρικής και ταυτόχρονα αποτελούν μητρική γλώσσα για μια άλλη γλωσσική κοινότητα, η οποία ζει σε διαφορετικό γεωγραφικό χώρο.

Από αυτό απορρέει ότι η έστω και άριστη κατοχή δύο ξένων γλωσσών δεν καθιστά ένα άτομα δίγλωσσο.

Για να ορίσουμε ένα άτομο ως δίγλωσσο, πρέπει να λάβουμε υπόψη μας τις βασικές παραδοχές μιας πραγματολογικής προσέγγισης της γλώσσας, μεταξύ των οποίων κύρια στοιχεία είναι:

  1. Όποιος είναι μέλος μιας γλωσσικής κοινότητας, ταυτόχρονα είναι και μέλος μιας κοινωνικής ομάδας με την οποία συνδιαλλέγεται.
  2. Ο κοινωνικός περίγυρος δεν καθορίζει μονάχα τη γλωσσική εκφορά και την κοινωνική συμπεριφορά, αλλά, επίσης, θέτει και καθορίζει το πλαίσιο γλωσσικής συμπεριφοράς.

Από αυτό απορρέει ότι ένα δίγλωσσο άτομο κοινωνικοποιείται μέσω δύο γλωσσών, δηλαδή ενεργεί γλωσσικά και αναλαμβάνει ορισμένους κοινωνικούς  ρόλους σε περιβάλλοντα όπου ομιλείται η μία γλώσσα και άλλους σε περιβάλλοντα όπου ομιλείται η άλλη γλώσσα.Η γλώσσα, όμως, δεν αποτελεί ένα απλό, μονοδιάστατο μέσον ονομασίας αντικειμένων και εννοιών.  Ο λόγος, είτε γραπτός είτε προφορικός, ασκεί και άλλες λειτουργίες: διαμορφώνει την προσωπικότητα, δεδομένου ότι μέσω της γλώσσας μεταδίδονται και τα πολιτισμικά εκείνα στοιχεία τα οποία συγκροτούν τον συνδετικό ιστό μεταξύ των μελών της κάθε γλωσσικής κοινότητας. Επίσης, μέσω της γλώσσας κωδικοποιείται με συγκεκριμένο και για κάθε γλώσσα ιδιαίτερο τρόπο το άμεσο περιβάλλον και ταυτόχρονα παρέχεται στα μέλη της κάθε γλωσσικής κοινότητας η δυνατότητα να γίνει αντιληπτός και κατανοητός ο κόσμος πέρα από αυτό το άμεσα αντιληπτό περιβάλλον. Κατά συνέπεια, η γλώσσα αποτελεί φορέα κοινωνικών, ιστορικών και πολιτισμικών στοιχείων και επηρεάζει τον τρόπο σκέψης του ομιλητή.

Εστιάζοντας σε μεταναστόπουλα ή σε προσφυγόπουλα, όπως και σε παιδιά από μικτούς γάμους, διαπιστώνουμε ότι η κοινωνικοποίηση αυτών των παιδιών διαφέρει από την αντίστοιχη κοινωνικοποίηση των μονογλώσσων:

  1. κατά την πρώτη φάση κοινωνικοποίησης, η οποία συντελείται στους κόλπους της οικογένειας και του στενού περίγυρου, τίθενται οι βάσεις της ομαλής νοητικής και συναισθηματικής ανάπτυξης ενός ατόμου και μεταβιβάζονται αρχές, οι αξίες και τα ιδεώδη της γλωσσικής κοινότητας. Στην περίπτωση μεταναστών και προσφύγων, αλλά και σε περιπτώσεις μικτών γάμων, ο αλλόγλωσσος γονιός έχει στραμμένα νου και καρδιά προς τη χώρα καταγωγής του  και, επί πλέον, προσδίδει συνήθως μεγάλη σημασία στη μετάγγιση αυτών των πολιτισμικών στοιχείων.
  2. Κατά δε τη δεύτερη φάση κοινωνικοποίησης, η οποία ξεκινά με την είσοδο στη σχολική ζωή, τα παιδιά εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους με έννοιες που δεν αφορούν πλέον το άμεσα αντιληπτό περιβάλλον και προσλαμβάνουν έννοιες αφηρημένες που αναφέρονται σε έναν κόσμο είτε πραγματικό, είτε φανταστικό είτε υποθετικό. Ταυτόχρονα, όμως, μαθαίνουν να ανταποκρίνονται και σε διάφορους κοινωνικούς ρόλους. Τα μεταναστόπουλα και τα προσφυγόπουλα, όπως και τα παιδιά από μικτούς γάμους, με την είσοδό τους στο σχολικό περιβάλλον έρχονται σε επαφή όχι μόνο με την γλώσσα της χώρας διαμονής, αλλά και με τα πολιτισμικά στοιχεία και το σύστημα αξιών που διέπουν την κοινωνία αυτή, τα οποία, όμως, διαφοροποιούνται ή/και ενίοτε συγκρούονται με τα της χώρας διαμονής.

Από αυτό απορρέει ότι το δίγλωσσο άτομο δεν έχει δύο ‘μητρικές’ γλώσσες, αλλά δύο γλώσσες ‘κοινωνικοποίησης’.

Με βάση τα ανωτέρω, ένα σχολικό μοντέλο, το οποίο θα στοχεύει στην ενθάρρυνση και την ανάπτυξη της διγλωσσίας, οφείλει να λαμβάνει υπόψη του όλα όσα απορρέουν από τις ανωτέρω διαπιστώσεις και συγκεκριμένα:

  1. να παρέχει δυνατότητες επικοινωνίας και ανάληψης κοινωνικών ρόλων που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη και εμπέδωση γνωστικής και θυμικής σχέσης των παιδιών με τις δύο γλώσσες τους, καθώς και με τη λογοτεχνία και τον πολιτισμό  των γλωσσικών κοινοτήτων που χρησιμοποιούν τις γλώσσες αυτές,
  2. το εκπαιδευτικό προσωπικό να είναι κατάλληλα καταρτισμένο,
  3. το εκπαιδευτικό υλικό ειδικά διαμορφωμένο,

ώστε  να συμβάλλει στην ανάπτυξη θετικής στάσης τόσο της οικογένειας μεταναστών ή προσφύγων έναντι της κοινωνίας και της γλώσσας της χώρας διαμονής, όσο και της κοινωνίας αυτής έναντι της κοινωνίας και της γλώσσας της χώρας καταγωγής των αλλογλώσσων γονέων.

http://scholar.uoa.gr/sites/default/files/fbatsal/files/i_nea_elliniki_os_proti_.glossa_koinonikopoiisis.pdf

http://scholar.uoa.gr/sites/default/files/fbatsal/files/pragmatologia_kai_deyteri_glossa_koinonikopoiisis.pdf

http://scholar.uoa.gr/sites/default/files/fbatsal/files/sholiki_ekpaideysi_kai_anaptyxi_leitoyrgikis_diglossias.pdf

http://scholar.uoa.gr/sites/default/files/fbatsal/files/sholiki_ekpaideysi_kai_anaptyxi_leitoyrgikis_diglossias_0.pdf

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;»  Στρογγυλό τραπέζι στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;» Στρογγυλό τραπέζι στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;» ήταν το κεντρικό ερώτημα στο πολύ επιτυχημένο στρογγυλό τραπέζι που διεξήχθη στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου στο συνεδριακό Κέντρο της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας. Και πώς διδάσκεται το ντοκιμαντέρ στα σεμινάρια, workshops, Φεστιβάλ, σχολεία, θερινά σχολεία, ιδιωτικές σχολές κινηματογράφου, κολλέγια και δημόσια πανεπιστήμια; Συζήτησαν, εκπροσωπώντας αντιπροσωπευτικά τους φορείς τους, η […]

Διάλεξη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ: Γυναικείες μαρτυρίες για τη Γενοκτονία του Ελληνισμού του Πόντου [20 Νοεμβρίου 2025]

Διάλεξη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ: Γυναικείες μαρτυρίες για τη Γενοκτονία του Ελληνισμού του Πόντου [20 Νοεμβρίου 2025]

Το Τμήμα Κοινωνιολογίας της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του ΕΚΠΑ σας προσκαλεί σε διάλεξη με θέμα την ποντιακή γενοκτονία, όπως περιγράφεται στο βιβλίο «Όσοι δεν γέλασαν ποτέ: το Ποντιακό Ολοκαύτωμα» της Θεοδώρας Ιωαννίδου-Καρακουσόγλου (6η έκδοση). Η συγγραφέας-ερευνήτρια θα παρουσιάσει επτά ιστορίες γυναικών της οικογένειάς της από τις συνολικά έντεκα του βιβλίου. Η διάλεξη θα […]

Εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας

Εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας

Με πλήρη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025 στην Αίθουσα Οπτικοακουστικής Διδασκαλίας της Θεολογικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. η εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας. Η εκδήλωση ξεκίνησε με προσφωνήσεις και χαιρετισμούς από τον Κοσμήτορα της Σχολής, Καθηγητή Εμμανουήλ Δ. Καραγεωργούδη, την Πρόεδρο του Τμήματος, Καθηγήτρια Κίρκη Κεφαλέα, η […]

Διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας με το Πανεπιστήμιο της Βόννης

Διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας με το Πανεπιστήμιο της Βόννης

Το Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών διοργάνωσε δύο διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος με το Πανεπιστήμιο της Βόννης και ακαδημαϊκή υπεύθυνη την Καθηγήτρια Κίρκη Κεφαλέα. Την Τρίτη, 14 Οκτωβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε η διάλεξη του Dr. Phillip Andrew Davis, Jr. (Universität Bonn, Evangelisch-Theologische Fakultät) με θέμα: “The Reception […]

10ο Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024)

10ο Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024)

Το δέκατο Ενημερωτικό Δελτίο (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024) του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, το οποίο έχει ως στόχο να ενημερώνει σχετικά με τις δράσεις και τα νέα των μελών και των φοιτητών και φοιτητριών του Τμήματος, μόλις δημοσιεύθηκε:

Σύντομη επισκόπηση και αποτίμηση του 34ου Διεθνούς Συνεδρίου του Επιστημονικού Συνδέσμου “Ιστορία της Γλωσσολογίας” (2-3 Οκτωβρίου 2025, Αμφιθέατρο Βιβλιοθήκης της Φιλοσοφικής Σχολής)

Σύντομη επισκόπηση και αποτίμηση του 34ου Διεθνούς Συνεδρίου του Επιστημονικού Συνδέσμου “Ιστορία της Γλωσσολογίας” (2-3 Οκτωβρίου 2025, Αμφιθέατρο Βιβλιοθήκης της Φιλοσοφικής Σχολής)

Το Τμήμα Φιλολογίας και ο Τομέας Κλασικής Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών φιλοξένησε στις 2 και 3 Οκτωβρίου 2025 στο Αμφιθέατρο της Βιβλιοθήκης της Φιλοσοφικής Σχολής τις εργασίες του 34ου Διεθνούς Ετήσιου Συνεδρίου του «Επιστημονικού Συνδέσμου „Ιστορία της Γλωσσολογίας“» (Studienkreis „Geschichte der Sprachwissenschaft“, SGdS). Ο επιστημονικός σύνδεσμος Studienkreis „Geschichte der […]

Διάλεξη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ: Γυναικείες μαρτυρίες για τη Γενοκτονία του Ελληνισμού του Πόντου [20 Νοεμβρίου 2025]

Διάλεξη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ: Γυναικείες μαρτυρίες για τη Γενοκτονία του Ελληνισμού του Πόντου [20 Νοεμβρίου 2025]

Το Τμήμα Κοινωνιολογίας της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του ΕΚΠΑ σας προσκαλεί σε διάλεξη με θέμα την ποντιακή γενοκτονία, όπως περιγράφεται στο βιβλίο «Όσοι δεν γέλασαν ποτέ: το Ποντιακό Ολοκαύτωμα» της Θεοδώρας Ιωαννίδου-Καρακουσόγλου (6η έκδοση). Η συγγραφέας-ερευνήτρια θα παρουσιάσει επτά ιστορίες γυναικών της οικογένειάς της από τις συνολικά έντεκα του βιβλίου. Η διάλεξη θα […]

Εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας

Εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας

Με πλήρη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025 στην Αίθουσα Οπτικοακουστικής Διδασκαλίας της Θεολογικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. η εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας. Η εκδήλωση ξεκίνησε με προσφωνήσεις και χαιρετισμούς από τον Κοσμήτορα της Σχολής, Καθηγητή Εμμανουήλ Δ. Καραγεωργούδη, την Πρόεδρο του Τμήματος, Καθηγήτρια Κίρκη Κεφαλέα, η […]

Διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας με το Πανεπιστήμιο της Βόννης

Διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας με το Πανεπιστήμιο της Βόννης

Το Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών διοργάνωσε δύο διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος με το Πανεπιστήμιο της Βόννης και ακαδημαϊκή υπεύθυνη την Καθηγήτρια Κίρκη Κεφαλέα. Την Τρίτη, 14 Οκτωβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε η διάλεξη του Dr. Phillip Andrew Davis, Jr. (Universität Bonn, Evangelisch-Theologische Fakultät) με θέμα: “The Reception […]

10ο Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024)

10ο Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024)

Το δέκατο Ενημερωτικό Δελτίο (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024) του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, το οποίο έχει ως στόχο να ενημερώνει σχετικά με τις δράσεις και τα νέα των μελών και των φοιτητών και φοιτητριών του Τμήματος, μόλις δημοσιεύθηκε:

Σύντομη επισκόπηση και αποτίμηση του 34ου Διεθνούς Συνεδρίου του Επιστημονικού Συνδέσμου “Ιστορία της Γλωσσολογίας” (2-3 Οκτωβρίου 2025, Αμφιθέατρο Βιβλιοθήκης της Φιλοσοφικής Σχολής)

Σύντομη επισκόπηση και αποτίμηση του 34ου Διεθνούς Συνεδρίου του Επιστημονικού Συνδέσμου “Ιστορία της Γλωσσολογίας” (2-3 Οκτωβρίου 2025, Αμφιθέατρο Βιβλιοθήκης της Φιλοσοφικής Σχολής)

Το Τμήμα Φιλολογίας και ο Τομέας Κλασικής Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών φιλοξένησε στις 2 και 3 Οκτωβρίου 2025 στο Αμφιθέατρο της Βιβλιοθήκης της Φιλοσοφικής Σχολής τις εργασίες του 34ου Διεθνούς Ετήσιου Συνεδρίου του «Επιστημονικού Συνδέσμου „Ιστορία της Γλωσσολογίας“» (Studienkreis „Geschichte der Sprachwissenschaft“, SGdS). Ο επιστημονικός σύνδεσμος Studienkreis „Geschichte der […]

«F.A.T. Laboratories» – In vitro, in vivo, in silico προσεγγίσεις για την ανάπτυξη φαρμάκων, γενοσήμων και υπεργενοσήμων

«F.A.T. Laboratories» – In vitro, in vivo, in silico προσεγγίσεις για την ανάπτυξη φαρμάκων, γενοσήμων και υπεργενοσήμων

Η Μονάδα Μεταφοράς Τεχνολογίας και Καινοτομίας «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ανακοινώνει την ίδρυση του νέου τεχνοβλαστού με την επωνυμία «Finite Absorption Time (F.A.T.) Laboratories», μια καινοτόμο εταιρεία που προσφέρει εξειδικευμένες φαρμακοκινητικές υπηρεσίες, βασισμένες στην πρωτοποριακή μεθοδολογία F.A.T. Η επιχειρηματική ομάδα της F.A.T. Laboratories αποτελείται από τον Ομότιμο Καθηγητή του Τμήματος Φαρμακευτικής, Παναγιώτη Μαχαίρα αλλά και μέλη του ΕΚΠΑ από τα Τμήματα Φαρμακευτικής, Ιατρικής […]

Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Ελπιδοφόρου με τις Πρυτανικές Αρχές του ΕΚΠΑ

Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Ελπιδοφόρου με τις Πρυτανικές Αρχές του ΕΚΠΑ

Επίσκεψη στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών πραγματοποίησε ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος. Κατά τη συνάντησή του με τον Πρύτανη καθηγητή Γεράσιμο Σιάσο, τον Αντιπρύτανη καθηγητή Χρήστο Καραγιάννη και τον Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής καθηγητή Εμμανουήλ Καραγεωργούδη, συζητήθηκαν ζητήματα που αφορούν την περαιτέρω ανάπτυξη και διεθνοποίηση του Πανεπιστημίου, καθώς και θέματα που σχετίζονται με το […]

Αναστολή εκπαιδευτικής διαδικασίας Σχολών και Τμημάτων

Αναστολή εκπαιδευτικής διαδικασίας Σχολών και Τμημάτων

Λόγω των έκτακτων καιρικών συνθηκών, η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία όλων των Σχολών και των Τμημάτων του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, αναστέλλεται αύριο, Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025. Από το Γραφείο Πρύτανη Καθηγητή Γεράσιμου Σιάσου

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία: Εκδήλωση για την υποστήριξη Φοιτητών με Αναπηρία και Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία: Εκδήλωση για την υποστήριξη Φοιτητών με Αναπηρία και Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025 η εκδήλωση της Επιτροπής Ισότιμης Πρόσβασης ΑμεΑ και ΑμεΕΕΑ καθώς και της Μονάδας Προσβασιμότητας του ΕΚΠΑ, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, με τίτλο «Υποστήριξη Φοιτητριών/Φοιτητών με Αναπηρία και Φοιτητριών/Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο ΕΚΠΑ». Η εκδήλωση μεταδόθηκε ζωντανά μέσω διαδικτύου, συγκεντρώνοντας το […]

Ξεκίνησε το πρώτο Πρόγραμμα στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση του αυτοτραυματισμού στους νέους με την υποστήριξη της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Ξεκίνησε το πρώτο Πρόγραμμα στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση του αυτοτραυματισμού στους νέους με την υποστήριξη της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Η επίσημη παρουσίαση της Εθνικής Δράσης για την Προαγωγή Υγείας Παιδιού και Οικογένειας παρουσιάστηκε τη Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου, σε ειδική εκδήλωση στην Εθνική Πινακοθήκη. Η Δράση περιλαμβάνει διαφορετικούς πυλώνες, ανάλογα με την ηλικία και το αναπτυξιακό στάδιο των παιδιών, καθώς και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Ο Δεύτερος Πυλώνας της Εθνικής Δράσης για την Υγεία του Παιδιού […]

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιάτρων του Υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με την  UNICEF το οποίο υλοποιεί το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιάτρων του Υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με την UNICEF το οποίο υλοποιεί το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Παιδίατροι καλούνται να συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιάτρων του Υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με τη UNICEF, που υλοποιείται από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με στόχο την ενίσχυση του ρόλου των Παιδιάτρων στην έγκαιρη ανίχνευση και υποστήριξη των αναπτυξιακών και άλλων ψυχικών διαταραχών των παιδιών και των γονέων/φροντιστών τους. Το πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο […]

Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Ελπιδοφόρου με τις Πρυτανικές Αρχές του ΕΚΠΑ

Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Ελπιδοφόρου με τις Πρυτανικές Αρχές του ΕΚΠΑ

Επίσκεψη στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών πραγματοποίησε ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος. Κατά τη συνάντησή του με τον Πρύτανη καθηγητή Γεράσιμο Σιάσο, τον Αντιπρύτανη καθηγητή Χρήστο Καραγιάννη και τον Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής καθηγητή Εμμανουήλ Καραγεωργούδη, συζητήθηκαν ζητήματα που αφορούν την περαιτέρω ανάπτυξη και διεθνοποίηση του Πανεπιστημίου, καθώς και θέματα που σχετίζονται με το […]

Αναστολή εκπαιδευτικής διαδικασίας Σχολών και Τμημάτων

Αναστολή εκπαιδευτικής διαδικασίας Σχολών και Τμημάτων

Λόγω των έκτακτων καιρικών συνθηκών, η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία όλων των Σχολών και των Τμημάτων του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, αναστέλλεται αύριο, Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025. Από το Γραφείο Πρύτανη Καθηγητή Γεράσιμου Σιάσου

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία: Εκδήλωση για την υποστήριξη Φοιτητών με Αναπηρία και Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία: Εκδήλωση για την υποστήριξη Φοιτητών με Αναπηρία και Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025 η εκδήλωση της Επιτροπής Ισότιμης Πρόσβασης ΑμεΑ και ΑμεΕΕΑ καθώς και της Μονάδας Προσβασιμότητας του ΕΚΠΑ, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, με τίτλο «Υποστήριξη Φοιτητριών/Φοιτητών με Αναπηρία και Φοιτητριών/Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο ΕΚΠΑ». Η εκδήλωση μεταδόθηκε ζωντανά μέσω διαδικτύου, συγκεντρώνοντας το […]

Ξεκίνησε το πρώτο Πρόγραμμα στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση του αυτοτραυματισμού στους νέους με την υποστήριξη της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Ξεκίνησε το πρώτο Πρόγραμμα στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση του αυτοτραυματισμού στους νέους με την υποστήριξη της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Η επίσημη παρουσίαση της Εθνικής Δράσης για την Προαγωγή Υγείας Παιδιού και Οικογένειας παρουσιάστηκε τη Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου, σε ειδική εκδήλωση στην Εθνική Πινακοθήκη. Η Δράση περιλαμβάνει διαφορετικούς πυλώνες, ανάλογα με την ηλικία και το αναπτυξιακό στάδιο των παιδιών, καθώς και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Ο Δεύτερος Πυλώνας της Εθνικής Δράσης για την Υγεία του Παιδιού […]

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιάτρων του Υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με την  UNICEF το οποίο υλοποιεί το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιάτρων του Υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με την UNICEF το οποίο υλοποιεί το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Παιδίατροι καλούνται να συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιάτρων του Υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με τη UNICEF, που υλοποιείται από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με στόχο την ενίσχυση του ρόλου των Παιδιάτρων στην έγκαιρη ανίχνευση και υποστήριξη των αναπτυξιακών και άλλων ψυχικών διαταραχών των παιδιών και των γονέων/φροντιστών τους. Το πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο