Νέα & Ανακοινώσεις

Διγλωσσία: Κοινωνικοποίηση μέσω δύο γλωσσών

Διγλωσσία: Κοινωνικοποίηση μέσω δύο γλωσσών

της Φρειδερίκης Μπατσαλιά, Καθηγήτριας Γερμανικής Γλωσσολογίας και Πρόεδρο του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ

Untitled 1 4

Σε πολλές μελέτες της, η καθηγήτρια Γλωσσολογίας, κα Φρειδερίκη Μπατσαλιά, Πρόεδρος του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίες, ερευνά ζητήματα Διγλωσσίας, εστιάζοντας αφενός στα καθοριστικά στοιχεία που θα χαρακτηρίσουν ένα άτομο ως δίγλωσσο και αφετέρου στις παραμέτρους που πρέπει να πληροί το εκπαιδευτικό σύστημα, ώστε να αναπτυχθούν δίγλωσσα παιδιά με ‘λειτουργική’ διγλωσσία.

Σύμφωνα με τη διεθνή ορολογία

  1. ‘μητρική γλώσσα’ καλείται εκείνη την οποία μαθαίνει το παιδί στο γονεϊκό του περιβάλλον, η οποία συνήθως ομιλείται και από τον ευρύτερο κοινωνικό περίγυρο,
  2. ‘πρώτη γλώσσα’ αποκαλούμε εκείνη την οποία μαθαίνει το παιδί στο γονεϊκό του περιβάλλον, ενώ  ο ευρύτερος κοινωνικός περίγυρος ομιλεί άλλη – μπορεί να υπάρχουν δύο “πρώτες” γλώσσες εάν οι γονείς δεν είναι ομόγλωσσοι και
  3. ‘δεύτερη γλώσσα’ συνιστά αυτή η γλώσσα του κοινωνικού περίγυρου,
  4. ‘ξένη/ες γλώσσα/ες’ συνιστούν όσες μαθαίνονται με “τυπικό”, και όχι φυσικό τρόπο, συνήθως μετά την κατάκτηση βασικών τουλάχιστον στοιχείων της μητρικής και ταυτόχρονα αποτελούν μητρική γλώσσα για μια άλλη γλωσσική κοινότητα, η οποία ζει σε διαφορετικό γεωγραφικό χώρο.

Από αυτό απορρέει ότι η έστω και άριστη κατοχή δύο ξένων γλωσσών δεν καθιστά ένα άτομα δίγλωσσο.

Για να ορίσουμε ένα άτομο ως δίγλωσσο, πρέπει να λάβουμε υπόψη μας τις βασικές παραδοχές μιας πραγματολογικής προσέγγισης της γλώσσας, μεταξύ των οποίων κύρια στοιχεία είναι:

  1. Όποιος είναι μέλος μιας γλωσσικής κοινότητας, ταυτόχρονα είναι και μέλος μιας κοινωνικής ομάδας με την οποία συνδιαλλέγεται.
  2. Ο κοινωνικός περίγυρος δεν καθορίζει μονάχα τη γλωσσική εκφορά και την κοινωνική συμπεριφορά, αλλά, επίσης, θέτει και καθορίζει το πλαίσιο γλωσσικής συμπεριφοράς.

Από αυτό απορρέει ότι ένα δίγλωσσο άτομο κοινωνικοποιείται μέσω δύο γλωσσών, δηλαδή ενεργεί γλωσσικά και αναλαμβάνει ορισμένους κοινωνικούς  ρόλους σε περιβάλλοντα όπου ομιλείται η μία γλώσσα και άλλους σε περιβάλλοντα όπου ομιλείται η άλλη γλώσσα.Η γλώσσα, όμως, δεν αποτελεί ένα απλό, μονοδιάστατο μέσον ονομασίας αντικειμένων και εννοιών.  Ο λόγος, είτε γραπτός είτε προφορικός, ασκεί και άλλες λειτουργίες: διαμορφώνει την προσωπικότητα, δεδομένου ότι μέσω της γλώσσας μεταδίδονται και τα πολιτισμικά εκείνα στοιχεία τα οποία συγκροτούν τον συνδετικό ιστό μεταξύ των μελών της κάθε γλωσσικής κοινότητας. Επίσης, μέσω της γλώσσας κωδικοποιείται με συγκεκριμένο και για κάθε γλώσσα ιδιαίτερο τρόπο το άμεσο περιβάλλον και ταυτόχρονα παρέχεται στα μέλη της κάθε γλωσσικής κοινότητας η δυνατότητα να γίνει αντιληπτός και κατανοητός ο κόσμος πέρα από αυτό το άμεσα αντιληπτό περιβάλλον. Κατά συνέπεια, η γλώσσα αποτελεί φορέα κοινωνικών, ιστορικών και πολιτισμικών στοιχείων και επηρεάζει τον τρόπο σκέψης του ομιλητή.

Εστιάζοντας σε μεταναστόπουλα ή σε προσφυγόπουλα, όπως και σε παιδιά από μικτούς γάμους, διαπιστώνουμε ότι η κοινωνικοποίηση αυτών των παιδιών διαφέρει από την αντίστοιχη κοινωνικοποίηση των μονογλώσσων:

  1. κατά την πρώτη φάση κοινωνικοποίησης, η οποία συντελείται στους κόλπους της οικογένειας και του στενού περίγυρου, τίθενται οι βάσεις της ομαλής νοητικής και συναισθηματικής ανάπτυξης ενός ατόμου και μεταβιβάζονται αρχές, οι αξίες και τα ιδεώδη της γλωσσικής κοινότητας. Στην περίπτωση μεταναστών και προσφύγων, αλλά και σε περιπτώσεις μικτών γάμων, ο αλλόγλωσσος γονιός έχει στραμμένα νου και καρδιά προς τη χώρα καταγωγής του  και, επί πλέον, προσδίδει συνήθως μεγάλη σημασία στη μετάγγιση αυτών των πολιτισμικών στοιχείων.
  2. Κατά δε τη δεύτερη φάση κοινωνικοποίησης, η οποία ξεκινά με την είσοδο στη σχολική ζωή, τα παιδιά εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους με έννοιες που δεν αφορούν πλέον το άμεσα αντιληπτό περιβάλλον και προσλαμβάνουν έννοιες αφηρημένες που αναφέρονται σε έναν κόσμο είτε πραγματικό, είτε φανταστικό είτε υποθετικό. Ταυτόχρονα, όμως, μαθαίνουν να ανταποκρίνονται και σε διάφορους κοινωνικούς ρόλους. Τα μεταναστόπουλα και τα προσφυγόπουλα, όπως και τα παιδιά από μικτούς γάμους, με την είσοδό τους στο σχολικό περιβάλλον έρχονται σε επαφή όχι μόνο με την γλώσσα της χώρας διαμονής, αλλά και με τα πολιτισμικά στοιχεία και το σύστημα αξιών που διέπουν την κοινωνία αυτή, τα οποία, όμως, διαφοροποιούνται ή/και ενίοτε συγκρούονται με τα της χώρας διαμονής.

Από αυτό απορρέει ότι το δίγλωσσο άτομο δεν έχει δύο ‘μητρικές’ γλώσσες, αλλά δύο γλώσσες ‘κοινωνικοποίησης’.

Με βάση τα ανωτέρω, ένα σχολικό μοντέλο, το οποίο θα στοχεύει στην ενθάρρυνση και την ανάπτυξη της διγλωσσίας, οφείλει να λαμβάνει υπόψη του όλα όσα απορρέουν από τις ανωτέρω διαπιστώσεις και συγκεκριμένα:

  1. να παρέχει δυνατότητες επικοινωνίας και ανάληψης κοινωνικών ρόλων που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη και εμπέδωση γνωστικής και θυμικής σχέσης των παιδιών με τις δύο γλώσσες τους, καθώς και με τη λογοτεχνία και τον πολιτισμό  των γλωσσικών κοινοτήτων που χρησιμοποιούν τις γλώσσες αυτές,
  2. το εκπαιδευτικό προσωπικό να είναι κατάλληλα καταρτισμένο,
  3. το εκπαιδευτικό υλικό ειδικά διαμορφωμένο,

ώστε  να συμβάλλει στην ανάπτυξη θετικής στάσης τόσο της οικογένειας μεταναστών ή προσφύγων έναντι της κοινωνίας και της γλώσσας της χώρας διαμονής, όσο και της κοινωνίας αυτής έναντι της κοινωνίας και της γλώσσας της χώρας καταγωγής των αλλογλώσσων γονέων.

http://scholar.uoa.gr/sites/default/files/fbatsal/files/i_nea_elliniki_os_proti_.glossa_koinonikopoiisis.pdf

http://scholar.uoa.gr/sites/default/files/fbatsal/files/pragmatologia_kai_deyteri_glossa_koinonikopoiisis.pdf

http://scholar.uoa.gr/sites/default/files/fbatsal/files/sholiki_ekpaideysi_kai_anaptyxi_leitoyrgikis_diglossias.pdf

http://scholar.uoa.gr/sites/default/files/fbatsal/files/sholiki_ekpaideysi_kai_anaptyxi_leitoyrgikis_diglossias_0.pdf

Από τις μηχανές αναζήτησης στις μηχανές έτοιμης απάντησης

Από τις μηχανές αναζήτησης στις μηχανές έτοιμης απάντησης

* Γράφει η Μαρίνα Ρήγου, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Η σταδιακή ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στις μηχανές αναζήτησης προκαλεί βαθιά μεταβολή στη δομή και λειτουργία του διαδικτύου και, ειδικότερα, του Παγκόσμιου Ιστού […]

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;»  Στρογγυλό τραπέζι στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;» Στρογγυλό τραπέζι στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;» ήταν το κεντρικό ερώτημα στο πολύ επιτυχημένο στρογγυλό τραπέζι που διεξήχθη στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου στο συνεδριακό Κέντρο της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας. Και πώς διδάσκεται το ντοκιμαντέρ στα σεμινάρια, workshops, Φεστιβάλ, σχολεία, θερινά σχολεία, ιδιωτικές σχολές κινηματογράφου, κολλέγια και δημόσια πανεπιστήμια; Συζήτησαν, εκπροσωπώντας αντιπροσωπευτικά τους φορείς τους, η […]

Διάλεξη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ: Γυναικείες μαρτυρίες για τη Γενοκτονία του Ελληνισμού του Πόντου [20 Νοεμβρίου 2025]

Διάλεξη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ: Γυναικείες μαρτυρίες για τη Γενοκτονία του Ελληνισμού του Πόντου [20 Νοεμβρίου 2025]

Το Τμήμα Κοινωνιολογίας της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του ΕΚΠΑ σας προσκαλεί σε διάλεξη με θέμα την ποντιακή γενοκτονία, όπως περιγράφεται στο βιβλίο «Όσοι δεν γέλασαν ποτέ: το Ποντιακό Ολοκαύτωμα» της Θεοδώρας Ιωαννίδου-Καρακουσόγλου (6η έκδοση). Η συγγραφέας-ερευνήτρια θα παρουσιάσει επτά ιστορίες γυναικών της οικογένειάς της από τις συνολικά έντεκα του βιβλίου. Η διάλεξη θα […]

Εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας

Εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας

Με πλήρη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025 στην Αίθουσα Οπτικοακουστικής Διδασκαλίας της Θεολογικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. η εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας. Η εκδήλωση ξεκίνησε με προσφωνήσεις και χαιρετισμούς από τον Κοσμήτορα της Σχολής, Καθηγητή Εμμανουήλ Δ. Καραγεωργούδη, την Πρόεδρο του Τμήματος, Καθηγήτρια Κίρκη Κεφαλέα, η […]

Διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας με το Πανεπιστήμιο της Βόννης

Διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας με το Πανεπιστήμιο της Βόννης

Το Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών διοργάνωσε δύο διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος με το Πανεπιστήμιο της Βόννης και ακαδημαϊκή υπεύθυνη την Καθηγήτρια Κίρκη Κεφαλέα. Την Τρίτη, 14 Οκτωβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε η διάλεξη του Dr. Phillip Andrew Davis, Jr. (Universität Bonn, Evangelisch-Theologische Fakultät) με θέμα: “The Reception […]

10ο Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024)

10ο Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024)

Το δέκατο Ενημερωτικό Δελτίο (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024) του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, το οποίο έχει ως στόχο να ενημερώνει σχετικά με τις δράσεις και τα νέα των μελών και των φοιτητών και φοιτητριών του Τμήματος, μόλις δημοσιεύθηκε:

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;»  Στρογγυλό τραπέζι στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;» Στρογγυλό τραπέζι στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;» ήταν το κεντρικό ερώτημα στο πολύ επιτυχημένο στρογγυλό τραπέζι που διεξήχθη στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου στο συνεδριακό Κέντρο της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας. Και πώς διδάσκεται το ντοκιμαντέρ στα σεμινάρια, workshops, Φεστιβάλ, σχολεία, θερινά σχολεία, ιδιωτικές σχολές κινηματογράφου, κολλέγια και δημόσια πανεπιστήμια; Συζήτησαν, εκπροσωπώντας αντιπροσωπευτικά τους φορείς τους, η […]

Διάλεξη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ: Γυναικείες μαρτυρίες για τη Γενοκτονία του Ελληνισμού του Πόντου [20 Νοεμβρίου 2025]

Διάλεξη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ: Γυναικείες μαρτυρίες για τη Γενοκτονία του Ελληνισμού του Πόντου [20 Νοεμβρίου 2025]

Το Τμήμα Κοινωνιολογίας της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του ΕΚΠΑ σας προσκαλεί σε διάλεξη με θέμα την ποντιακή γενοκτονία, όπως περιγράφεται στο βιβλίο «Όσοι δεν γέλασαν ποτέ: το Ποντιακό Ολοκαύτωμα» της Θεοδώρας Ιωαννίδου-Καρακουσόγλου (6η έκδοση). Η συγγραφέας-ερευνήτρια θα παρουσιάσει επτά ιστορίες γυναικών της οικογένειάς της από τις συνολικά έντεκα του βιβλίου. Η διάλεξη θα […]

Εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας

Εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας

Με πλήρη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025 στην Αίθουσα Οπτικοακουστικής Διδασκαλίας της Θεολογικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. η εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας. Η εκδήλωση ξεκίνησε με προσφωνήσεις και χαιρετισμούς από τον Κοσμήτορα της Σχολής, Καθηγητή Εμμανουήλ Δ. Καραγεωργούδη, την Πρόεδρο του Τμήματος, Καθηγήτρια Κίρκη Κεφαλέα, η […]

Διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας με το Πανεπιστήμιο της Βόννης

Διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας με το Πανεπιστήμιο της Βόννης

Το Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών διοργάνωσε δύο διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος με το Πανεπιστήμιο της Βόννης και ακαδημαϊκή υπεύθυνη την Καθηγήτρια Κίρκη Κεφαλέα. Την Τρίτη, 14 Οκτωβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε η διάλεξη του Dr. Phillip Andrew Davis, Jr. (Universität Bonn, Evangelisch-Theologische Fakultät) με θέμα: “The Reception […]

10ο Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024)

10ο Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024)

Το δέκατο Ενημερωτικό Δελτίο (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024) του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, το οποίο έχει ως στόχο να ενημερώνει σχετικά με τις δράσεις και τα νέα των μελών και των φοιτητών και φοιτητριών του Τμήματος, μόλις δημοσιεύθηκε:

Ευγενίδειο Θεραπευτήριο ΕΚΠΑ – Πρόληψη και ευαισθητοποίηση κατά του καρκίνου του μαστού

Ευγενίδειο Θεραπευτήριο ΕΚΠΑ – Πρόληψη και ευαισθητοποίηση κατά του καρκίνου του μαστού

Το Ευγενίδειο Θεραπευτήριο, μετά την πλήρη ανακαίνιση του Απεικονιστικού του Τμήματος και την εγκατάσταση υπερσύγχρονων μηχανημάτων (αξονικού τομογράφου, μαστογράφου, μηχανήματος οστικής πυκνότητας, ακτινολογικού εξοπλισμού), συμμετέχει ενεργά στο πρόγραμμα «Σπύρος Δοξιάδης – Μαστογραφία» και προσφέρει ένα ειδικό πακέτο προληπτικού ελέγχου μαστογραφίας. ΠΑΚΕΤΟ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ (με παραπεμπτικό) • Μαστογραφία • Μέτρηση οστικής πυκνότητας *Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα […]

Προγραμματισμός νέων webinars εν όψει resCom

Προγραμματισμός νέων webinars εν όψει resCom

Στο πλαίσιο της εκπαίδευσης στις διαδικασίες του Ε.Λ.Κ.Ε. καθώς και της προετοιμασίας για την έναρξη λειτουργίας του νέου πληροφοριακού συστήματος resCom από το νέο έτος, έχουν προγραμματιστεί δύο νέες, στοχευμένες εκπαιδευτικές συναντήσεις. Στόχος των εκπαιδεύσεων αυτών είναι η περαιτέρω εξοικείωση των χρηστών με τις διαδικασίες διαχείρισης προγραμμάτων στον Ε.Λ.Κ.Ε. και τις λειτουργίες του συστήματος σε […]

Απονομή των πρώτων υποτροφιών του ΞΠΠΣ Ιατρικής «Medical Degree»

Απονομή των πρώτων υποτροφιών του ΞΠΠΣ Ιατρικής «Medical Degree»

Το Ξενόγλωσσο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (Ξ.Π.Π.Σ) της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, «Medical Degree» ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την απονομή των πρώτων υποτροφιών του προγράμματος, μια σημαντική στιγμή που αναδεικνύει την προσήλωση στην ακαδημαϊκή αριστεία. Οι υποτροφίες, οι οποίες βασίζονται αποκλειστικά στην ακαδημαϊκή επίδοση, θεσπίστηκαν με σκοπό την αναγνώριση της εξαιρετικής προσπάθειας και προόδου των φοιτητών. […]

Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας, το Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πάντειο Πανεπιστήμιο διοργάνωσαν το 5ο Φόρουμ Ακεραιότητας με θέμα «Χτίζοντας ένα μέλλον με αξίες: Νέοι και κουλτούρα Ακεραιότητας»

Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας, το Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πάντειο Πανεπιστήμιο διοργάνωσαν το 5ο Φόρουμ Ακεραιότητας με θέμα «Χτίζοντας ένα μέλλον με αξίες: Νέοι και κουλτούρα Ακεραιότητας»

Με μεγάλη συμμετοχή μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας και ιδιαιτέρως φοιτητών και φοιτητριών, καθώς και στελεχών δημοσίων φορέων ολοκληρώθηκε το 5ο Φόρουμ Ακεραιότητας της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ). Το 5ο Φόρουμ συνδιοργανώθηκε από κοινού με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πάντειο Πανεπιστήμιο, με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα κατά της Διαφθοράς. Το φετινό φόρουμ […]

Ανακοίνωση της Διεπιστημονικής Επιτροπής Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων του ΕΚΠΑ

Ανακοίνωση της Διεπιστημονικής Επιτροπής Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων του ΕΚΠΑ

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών παρακολούθησε μέσω του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος παρακολούθησε την εξέλιξη της κακοκαιρίας Byron και των επιπτώσεών της στην επικράτεια. Ως γενικό συμπέρασμα, η κακοκαιρία “Byron” ανέδειξε την υψηλή ευπάθεια συγκεκριμένων περιοχών της χώρας σε πλημμυρικά και κατολισθητικά φαινόμενα, ιδίως σε πεδινές ζώνες με έντονη ανθρωπογενή δραστηριότητα, έντονη αστικοποίηση, κάλυψη […]

Πλημμύρες στην Ελλάδα: Νέα ψηφιακή πλατφόρμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου φέρνει τη γνώση στο κοινό και σε κάθε ενδιαφερόμενο φορέα

Πλημμύρες στην Ελλάδα: Νέα ψηφιακή πλατφόρμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου φέρνει τη γνώση στο κοινό και σε κάθε ενδιαφερόμενο φορέα

Οι πλημμύρες είναι από τα πιο συχνά και καταστροφικά φυσικά φαινόμενα στην Ελλάδα. Η διαχρονική καταγραφή των πλημμυρών σε επίπεδο επικράτειας ως προς τα βασικά χαρακτηριστικά τους και η οργάνωση τους σε μία διαδραστική πλατφόρμα σε περιβάλλον GIS προσφέρει τη δυνατότητα στην επιστημονική κοινότητα, στους φορείς πολιτικής προστασίας και στην κοινωνία των πολιτών  να έχουν πρόσβαση […]

Προγραμματισμός νέων webinars εν όψει resCom

Προγραμματισμός νέων webinars εν όψει resCom

Στο πλαίσιο της εκπαίδευσης στις διαδικασίες του Ε.Λ.Κ.Ε. καθώς και της προετοιμασίας για την έναρξη λειτουργίας του νέου πληροφοριακού συστήματος resCom από το νέο έτος, έχουν προγραμματιστεί δύο νέες, στοχευμένες εκπαιδευτικές συναντήσεις. Στόχος των εκπαιδεύσεων αυτών είναι η περαιτέρω εξοικείωση των χρηστών με τις διαδικασίες διαχείρισης προγραμμάτων στον Ε.Λ.Κ.Ε. και τις λειτουργίες του συστήματος σε […]

Απονομή των πρώτων υποτροφιών του ΞΠΠΣ Ιατρικής «Medical Degree»

Απονομή των πρώτων υποτροφιών του ΞΠΠΣ Ιατρικής «Medical Degree»

Το Ξενόγλωσσο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (Ξ.Π.Π.Σ) της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, «Medical Degree» ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την απονομή των πρώτων υποτροφιών του προγράμματος, μια σημαντική στιγμή που αναδεικνύει την προσήλωση στην ακαδημαϊκή αριστεία. Οι υποτροφίες, οι οποίες βασίζονται αποκλειστικά στην ακαδημαϊκή επίδοση, θεσπίστηκαν με σκοπό την αναγνώριση της εξαιρετικής προσπάθειας και προόδου των φοιτητών. […]

Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας, το Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πάντειο Πανεπιστήμιο διοργάνωσαν το 5ο Φόρουμ Ακεραιότητας με θέμα «Χτίζοντας ένα μέλλον με αξίες: Νέοι και κουλτούρα Ακεραιότητας»

Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας, το Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πάντειο Πανεπιστήμιο διοργάνωσαν το 5ο Φόρουμ Ακεραιότητας με θέμα «Χτίζοντας ένα μέλλον με αξίες: Νέοι και κουλτούρα Ακεραιότητας»

Με μεγάλη συμμετοχή μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας και ιδιαιτέρως φοιτητών και φοιτητριών, καθώς και στελεχών δημοσίων φορέων ολοκληρώθηκε το 5ο Φόρουμ Ακεραιότητας της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ). Το 5ο Φόρουμ συνδιοργανώθηκε από κοινού με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πάντειο Πανεπιστήμιο, με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα κατά της Διαφθοράς. Το φετινό φόρουμ […]

Ανακοίνωση της Διεπιστημονικής Επιτροπής Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων του ΕΚΠΑ

Ανακοίνωση της Διεπιστημονικής Επιτροπής Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων του ΕΚΠΑ

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών παρακολούθησε μέσω του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος παρακολούθησε την εξέλιξη της κακοκαιρίας Byron και των επιπτώσεών της στην επικράτεια. Ως γενικό συμπέρασμα, η κακοκαιρία “Byron” ανέδειξε την υψηλή ευπάθεια συγκεκριμένων περιοχών της χώρας σε πλημμυρικά και κατολισθητικά φαινόμενα, ιδίως σε πεδινές ζώνες με έντονη ανθρωπογενή δραστηριότητα, έντονη αστικοποίηση, κάλυψη […]

Πλημμύρες στην Ελλάδα: Νέα ψηφιακή πλατφόρμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου φέρνει τη γνώση στο κοινό και σε κάθε ενδιαφερόμενο φορέα

Πλημμύρες στην Ελλάδα: Νέα ψηφιακή πλατφόρμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου φέρνει τη γνώση στο κοινό και σε κάθε ενδιαφερόμενο φορέα

Οι πλημμύρες είναι από τα πιο συχνά και καταστροφικά φυσικά φαινόμενα στην Ελλάδα. Η διαχρονική καταγραφή των πλημμυρών σε επίπεδο επικράτειας ως προς τα βασικά χαρακτηριστικά τους και η οργάνωση τους σε μία διαδραστική πλατφόρμα σε περιβάλλον GIS προσφέρει τη δυνατότητα στην επιστημονική κοινότητα, στους φορείς πολιτικής προστασίας και στην κοινωνία των πολιτών  να έχουν πρόσβαση […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο