Άρθρα

Δάσκαλοι με δυσλεξία, καλοί δάσκαλοι

Δάσκαλοι με δυσλεξία, καλοί δάσκαλοι

*Γράφει η αναπληρώτρια καθηγήτρια Mαριέττα Παπαδάτου-Παστού. Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, 18 Ιουνίου 2025.

Η δυσλεξία, παρότι είναι μια ειδική μαθησιακή διαταραχή που χαρακτηρίζεται από ελλείμματα στην ανάγνωση, δεν είναι σε καμία περίπτωση συνώνυμη με την ακαδημαϊκή ή επαγγελματική αποτυχία. Αυτό ισχύει όχι μόνο για επαγγέλματα του καλλιτεχνικού χώρου αλλά και για όλους τους τομείς εργασίας, συμπεριλαμβανομένου του επαγγέλματος του δασκάλου. Μάλιστα, πρόσφατες έρευνες αναδεικνύουν ότι οι δάσκαλοι με δυσλεξία μπορούν να είναι όχι απλώς επαρκείς, αλλά ακόμα και εξαιρετικοί εκπαιδευτικοί.

Ερευνητικά δεδομένα από άγγλους και φινλανδούς δασκάλους, δημοσιευμένα από τους Glazzard και Kirsty στο επιστημονικό περιοδικό «Dyslexia», υποστηρίζουν ότι οι δάσκαλοι με δυσλεξία φέρνουν μια μοναδική οπτική στη μαθησιακή διαδικασία: συχνά επιδεικνύουν υψηλά επίπεδα ενσυναίσθησης προς τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, δημιουργώντας ένα πιο συμπεριληπτικό και υποστηρικτικό μαθησιακό περιβάλλον. Αλλα δεδομένα, επίσης από την Αγγλία, δημοσιευμένα από την Griffiths του Πανεπιστημίου του Northampton, δείχνουν ότι οι δάσκαλοι με δυσλεξία διαφοροποιούν αυτόματα τη διδασκαλία τους, προσαρμόζοντάς την στις ανάγκες κάθε μαθητή.

Για παράδειγμα, αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους αξιολόγησης των αναγνωστικών δεξιοτήτων, αποφεύγοντας τη φωναχτή ανάγνωση μπροστά σε όλη την τάξη, ώστε να μην εκθέτουν τους μαθητές σε πρακτικές που μπορεί να τους προκαλέσουν έντονο άγχος ή να τους φέρουν σε δύσκολη θέση.

Ενα από τα βασικά πλεονεκτήματα των δασκάλων με δυσλεξία είναι η ικανότητά τους να εμπνέουν τους μαθητές να ξεπεράσουν τις δυσκολίες τους. Μέσα από τις προσωπικές τους αφηγήσεις και το παράδειγμά τους, δείχνουν ότι η επιμονή, η υπομονή και οι κατάλληλες στρατηγικές μπορούν να οδηγήσουν στην επιτυχία. Αυτή η ειλικρίνεια και η διαφάνεια σχετικά με τις δυσκολίες τους μπορούν παράλληλα να ενισχύσουν τη σχέση τους με τους μαθητές και να δημιουργήσουν ένα κλίμα εμπιστοσύνης στην τάξη.

Ισως – εύλογα – αναρωτηθεί κανείς πώς ένας δάσκαλος που δυσκολεύεται ο ίδιος με την ανάγνωση θα μπορέσει να τη διδάξει. Οι δάσκαλοι με δυσλεξία μπορούν – πέραν από το να έχουν εξασκηθεί εκτενώς στο συγκεκριμένο υλικό που πρόκειται να διδάξουν – να αξιοποιήσουν τεχνολογικά εργαλεία, όπως διορθωτές ορθογραφίας, προγράμματα επιμέλειας κειμένου, εφαρμογές μετατροπής ομιλίας σε κείμενο και ακουστικά βιβλία, ώστε να διαχειριστούν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν. Επίσης, μπορούν να εφαρμόζουν πολυαισθητηριακές διδακτικές μεθόδους, όπως η χρήση χειρονομιών, απτικών υλικών και οπτικοποιημένων βοηθημάτων, για να ενισχύσουν τη διδασκαλία της ανάγνωσης. Τέλος, μπορούν να αξιοποιούν συνεργατικές στρατηγικές μάθησης, όπως η ομαδική ανάγνωση ή η χρήση ηχογραφημένων οδηγιών, ώστε να προσφέρουν εναλλακτικούς τρόπους κατανόησης του γραπτού λόγου.

Αξίζει να τονιστεί εδώ ότι το κοινωνικό μοντέλο της αναπηρίας του Mike Oliver, διατυπωμένο το 1983 αλλά ακόμα επιδραστικό, διαχωρίζει την αναπηρία (disability) από τη δυσλειτουργία (impairment). Συγκεκριμένα, υποστηρίζει ότι η δυσλειτουργία δεν οφείλεται αποκλειστικά στις ατομικές δυσκολίες, αλλά και στους κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς περιορισμούς που επιβάλλονται από το σύστημα. Εξάλλου, η νομοθεσία οφείλει να διασφαλίζει την ισότητα ευκαιριών, επιτρέποντας όχι μόνο στους μαθητές με δυσλεξία, αλλά και στους εργαζόμενους με δυσλεξία – συμπεριλαμβανομένων των δασκάλων – να λαμβάνουν την υποστήριξη που χρειάζονται.

Οι δάσκαλοι αποτελούν πρότυπα. Μοντελοποιούν τη συμπεριφορά, την ηθική, τη χρήση της γλώσσας και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων – μεταξύ άλλων. Για τον λόγο αυτόν, οι δάσκαλοι με δυσλεξία δεν είναι απλώς επαρκείς για να διδάξουν, αλλά μπορούν να είναι και εξαιρετικοί δάσκαλοι.

*H Mαριέττα Παπαδάτου-Παστού είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια Νευροψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης τους Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Δάσκαλοι με δυσλεξία, καλοί δάσκαλοι

 

 

Άρθρο γνώμης του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέοντα Μαραβέγια φιλοξενήθηκε στο «Βήμα της Κυριακής»

Άρθρο γνώμης του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέοντα Μαραβέγια φιλοξενήθηκε στο «Βήμα της Κυριακής»

Άρθρο γνώμης του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέωντα Μαραβέγια, αναφορικά με τους νικητές του Βραβείου Νομπέλ Οικονομικών Επιστημών για το 2025, Joel Mokyr, Philippe Aghion και Peter Howitt, φιλοξένησε η εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής» την Κυριακή 26 Οκτωβρίου. Ολόκληρο το άρθρο Η δημιουργική καταστροφή ως μοχλός προόδου ο Βραβείο Νομπέλ Οικονομικών Επιστημών για […]

Άρθρο του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Ε. Πετράκη στον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Άρθρο του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Ε. Πετράκη στον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Για τα πρωτογενή πλεονάσματα και την ελληνική οικονομία μιλά σε άρθρο του, που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του Οικονομικού Ταχυδρόμου (ot.gr), ο Ομότιμος Καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. Δίκοπο μαχαίρι (άρθρο στο ot.gr) Κατά πόσο μεγάλα πρωτογενή πλεονάσματα εξυπηρετούν την ελληνική οικονομία; Μήπως λειτουργούν ανασχετικά για την ανάπτυξη; Το ερώτημα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από οικονομικής και πολιτικής […]

Άρθρο του Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Τσάκωνα στα ΝΕΑ Int. για την σύνδεση αυταρχισμού και επιθετικής συμπεριφοράς της «Ερντογανικής» Τουρκίας έναντι των γειτόνων της

Άρθρο του Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Τσάκωνα στα ΝΕΑ Int. για την σύνδεση αυταρχισμού και επιθετικής συμπεριφοράς της «Ερντογανικής» Τουρκίας έναντι των γειτόνων της

Ο Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων, Σπουδών Ασφάλειας και Ανάλυσης Εξωτερικής Πολιτικής του ΕΚΠΑ, Παναγιώτης Τσάκωνας γράφει στα ΝΕΑ Int. για την σύνδεση αυταρχισμού και επιθετικής συμπεριφοράς της «Ερντογανικής» Τουρκίας έναντι των γειτόνων της. «Η εμπειρική πραγματικότητα καταδεικνύει ότι η συνεχώς ενισχυόμενη ροπή του καθεστώτος Ερντογάν προς τον αυταρχισμό συνδέεται με την υιοθέτηση τόσο σε επίπεδο ρητορικής […]

Fiat AI et pereat mundus* – Άρθρο του καθηγητή Γιώργου Στείρη

Fiat AI et pereat mundus* – Άρθρο του καθηγητή Γιώργου Στείρη

Η είδηση περί ανάθεσης, από τον πρωθυπουργό της Αλβανίας, υπουργικών καθηκόντων σε μηχανή τεχνητής νοημοσύνης πυροδότησε συζητήσεις. Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, με βαρύ ιστορικό διαφθοράς και αναποτελεσματικότητας του κράτους, η προοπτική ανάθεσης πολιτικών καθηκόντων – εκτελεστικών μάλιστα – σε μηχανές τεχνητής νοημοσύνης έβαλε αρκετούς σε πειρασμό. Ο Αριστοτέλης, στα «Πολιτικά» (1328b35-1329a1,1253b30-1254a1), αναφέρει ότι […]

Άρθρο του Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομου – Tο μέλλον των θεολογικών σπουδών στην Ελλάδα

Άρθρο του Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομου – Tο μέλλον των θεολογικών σπουδών στην Ελλάδα

Η Ορθόδοξη Θεολογία είναι πρώτιστα Θεολογία Εκκλησιαστική, επειδή τόσο κατά τη φύση της, όσο και κατά το σκοπό της, σχετίζεται με την ίδια τη ζωή της Εκκλησίας και δεν αποτελεί μια απλή περιγραφή ή έναν ιστορικό σχολιασμό ή στοχασμό της πραγματικότητας της Εκκλησίας. Η Θεολογία δεν μπορεί να αποτελεί αποκλειστικά μία αφηρημένη έννοια ή μία […]

Από το «πρέπει» και το «μη» στο «ακούω» και το «καταλαβαίνω»: Η γονικότητα στην εποχή του 21ου αιώνα

Από το «πρέπει» και το «μη» στο «ακούω» και το «καταλαβαίνω»: Η γονικότητα στην εποχή του 21ου αιώνα

γράφει ο Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, Καθηγητής Ψυχολογίας ΕΚΠΑ Σε μια εποχή διαρκών κοινωνικών και πολιτισμικών αλλαγών, τα παραδοσιακά πρότυπα γονικότητας ανασχηματίζονται με ταχείς ρυθμούς. Οι σύγχρονες γενιές γονέων, κυρίως όσοι ανήκουν στους millennials και στην αναδυόμενη γενιά Alpha, υιοθετούν νέες μεθοδολογικές και αξιακές προσεγγίσεις στην ανατροφή των παιδιών τους, διαφοροποιούμενες σημαντικά από εκείνες που βίωσαν οι […]

Άρθρο του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Ε. Πετράκη στον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Άρθρο του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Ε. Πετράκη στον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Για τα πρωτογενή πλεονάσματα και την ελληνική οικονομία μιλά σε άρθρο του, που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του Οικονομικού Ταχυδρόμου (ot.gr), ο Ομότιμος Καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. Δίκοπο μαχαίρι (άρθρο στο ot.gr) Κατά πόσο μεγάλα πρωτογενή πλεονάσματα εξυπηρετούν την ελληνική οικονομία; Μήπως λειτουργούν ανασχετικά για την ανάπτυξη; Το ερώτημα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από οικονομικής και πολιτικής […]

Άρθρο του Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Τσάκωνα στα ΝΕΑ Int. για την σύνδεση αυταρχισμού και επιθετικής συμπεριφοράς της «Ερντογανικής» Τουρκίας έναντι των γειτόνων της

Άρθρο του Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Τσάκωνα στα ΝΕΑ Int. για την σύνδεση αυταρχισμού και επιθετικής συμπεριφοράς της «Ερντογανικής» Τουρκίας έναντι των γειτόνων της

Ο Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων, Σπουδών Ασφάλειας και Ανάλυσης Εξωτερικής Πολιτικής του ΕΚΠΑ, Παναγιώτης Τσάκωνας γράφει στα ΝΕΑ Int. για την σύνδεση αυταρχισμού και επιθετικής συμπεριφοράς της «Ερντογανικής» Τουρκίας έναντι των γειτόνων της. «Η εμπειρική πραγματικότητα καταδεικνύει ότι η συνεχώς ενισχυόμενη ροπή του καθεστώτος Ερντογάν προς τον αυταρχισμό συνδέεται με την υιοθέτηση τόσο σε επίπεδο ρητορικής […]

Fiat AI et pereat mundus* – Άρθρο του καθηγητή Γιώργου Στείρη

Fiat AI et pereat mundus* – Άρθρο του καθηγητή Γιώργου Στείρη

Η είδηση περί ανάθεσης, από τον πρωθυπουργό της Αλβανίας, υπουργικών καθηκόντων σε μηχανή τεχνητής νοημοσύνης πυροδότησε συζητήσεις. Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, με βαρύ ιστορικό διαφθοράς και αναποτελεσματικότητας του κράτους, η προοπτική ανάθεσης πολιτικών καθηκόντων – εκτελεστικών μάλιστα – σε μηχανές τεχνητής νοημοσύνης έβαλε αρκετούς σε πειρασμό. Ο Αριστοτέλης, στα «Πολιτικά» (1328b35-1329a1,1253b30-1254a1), αναφέρει ότι […]

Άρθρο του Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομου – Tο μέλλον των θεολογικών σπουδών στην Ελλάδα

Άρθρο του Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομου – Tο μέλλον των θεολογικών σπουδών στην Ελλάδα

Η Ορθόδοξη Θεολογία είναι πρώτιστα Θεολογία Εκκλησιαστική, επειδή τόσο κατά τη φύση της, όσο και κατά το σκοπό της, σχετίζεται με την ίδια τη ζωή της Εκκλησίας και δεν αποτελεί μια απλή περιγραφή ή έναν ιστορικό σχολιασμό ή στοχασμό της πραγματικότητας της Εκκλησίας. Η Θεολογία δεν μπορεί να αποτελεί αποκλειστικά μία αφηρημένη έννοια ή μία […]

Από το «πρέπει» και το «μη» στο «ακούω» και το «καταλαβαίνω»: Η γονικότητα στην εποχή του 21ου αιώνα

Από το «πρέπει» και το «μη» στο «ακούω» και το «καταλαβαίνω»: Η γονικότητα στην εποχή του 21ου αιώνα

γράφει ο Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, Καθηγητής Ψυχολογίας ΕΚΠΑ Σε μια εποχή διαρκών κοινωνικών και πολιτισμικών αλλαγών, τα παραδοσιακά πρότυπα γονικότητας ανασχηματίζονται με ταχείς ρυθμούς. Οι σύγχρονες γενιές γονέων, κυρίως όσοι ανήκουν στους millennials και στην αναδυόμενη γενιά Alpha, υιοθετούν νέες μεθοδολογικές και αξιακές προσεγγίσεις στην ανατροφή των παιδιών τους, διαφοροποιούμενες σημαντικά από εκείνες που βίωσαν οι […]

Το ΕΚΠΑ πρωτοπορεί στην Τεχνητή Νοημοσύνη: Δωρεάν πρόσβαση στο Google AI Pro

Το ΕΚΠΑ πρωτοπορεί στην Τεχνητή Νοημοσύνη: Δωρεάν πρόσβαση στο Google AI Pro

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, σε συνεργασία με την Google, προσφέρει δωρεάν πρόσβαση για 12 μήνες σε όλους τους φοιτητές του στο πρόγραμμα Google AI Pro. Τι περιλαμβάνει η δωρεάν συνδρομή: Gemini 2.5 Pro (Απεριόριστη πρόσβαση στο πιο προηγμένο μοντέλο AI). Deep Research & NotebookLM (Εργαλεία για εις βάθος έρευνα και οργάνωση γνώσεων). 2 TB […]

Τουρνουά φιλίας 2025: Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πανεπιστήμιο Κύπρου – 3 ομάδες, 1 μπάλα, άπειρη φιλία [Δηλώσεις συμμετοχής έως τις 8/11/2025]

Τουρνουά φιλίας 2025: Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πανεπιστήμιο Κύπρου – 3 ομάδες, 1 μπάλα, άπειρη φιλία [Δηλώσεις συμμετοχής έως τις 8/11/2025]

Στο πλαίσιο των αθλητικών δράσεων φιλίας και συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Κύπρου και του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με σκοπό την ενίσχυση των δεσμών συναδελφικότητας και ακαδημαϊκής συνεργασίας, έχουν προγραμματιστεί αγώνες ποδοσφαίρου, Futsal και αντισφαίρισης στις 10/11/2025. Στην αντισφαίριση οι αγώνες θα διεξαχθούν με περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων, αποκλειστικά ανδρών αθλητών-φοιτητών. Η εν λόγω διοργάνωση φιλοδοξεί […]

Εκπαιδευτικά workshops που αφορούν την καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και τις τεχνολογίες Deep Tech

Εκπαιδευτικά workshops που αφορούν την καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και τις τεχνολογίες Deep Tech

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο ευρωπαϊκό έργο COPILOT διοργανώνει σειρά εκπαιδευτικών workshops που αφορούν την καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και τις τεχνολογίες Deep Tech. Τα σεμινάρια απευθύνονται σε φοιτητές, ακαδημαϊκούς και διοικητικό προσωπικό του Πανεπιστημίου και αποτελούν μια εξαιρετική ευκαιρία για επιμόρφωση και ανάπτυξη δεξιοτήτων σε τομείς αιχμής. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες θα έχουν τη […]

Ευρωπαϊκός κόμβος ψηφιακής καινοτομίας για τον μετασχηματισμό με Τεχνητή Νοημοσύνη του τομέα της υγείας και του φαρμάκου (Health Hub)

Ευρωπαϊκός κόμβος ψηφιακής καινοτομίας για τον μετασχηματισμό με Τεχνητή Νοημοσύνη του τομέα της υγείας και του φαρμάκου (Health Hub)

Το Τμήμα Φαρμακευτικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και τα Προγράμματα Διά Βίου Μάθησης (Π.Δ.Β.Μ.) του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ως εταίροι του Ευρωπαϊκού Κόμβου Ψηφιακής Καινοτομίας Health Hub, συμμετέχουν σε μια σημαντική εθνική πρωτοβουλία για τον ψηφιακό μετασχηματισμό στον τομέα του φαρμάκου και την εκπαίδευση των […]

Ακαδημαϊκό Τέταρτο: Η Ευρώπη σε κρίση ταυτότητας

Ακαδημαϊκό Τέταρτο: Η Ευρώπη σε κρίση ταυτότητας

Οι καθηγητές του Πανεπιστημίου Αθηνών Παναγής Παναγιωτόπουλος και Νίκος Δεμερτζής συζητούν για τη συντηρητική αναδίπλωση της Ευρώπης και το πως χτίζονται τα νεα πολιτισμικά τείχη στις σύγχρονες κοινωνίες στο «Ακαδημαϊκό Τέταρτο». Τι απέγιναν οι μεγάλες δυνάμεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι κοινωνίες των κρατών πρόνοιας και της κοινωνικής ισορροπίας; Πως κατέρρευσαν τόσο γρήγορα οι κεντρώοι πυλώνες […]

Εκδήλωση του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων για την Υποδοχή Φοιτητών/τριών Συγκροτήματος Ευρίπου

Εκδήλωση του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων για την Υποδοχή Φοιτητών/τριών Συγκροτήματος Ευρίπου

Την Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε στο Συγκρότημα Ευρίπου του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών – ΕΚΠΑ η Υποδοχή των φοιτητών και φοιτητριών για το νέο Ακαδημαϊκό έτος. Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τον Δήμο Διρφύων Μεσσαπίων και το ΕΚΠΑ, στα πλαίσια της συνεργασίας και της συναντίληψης που έχει εγκαινιάσει ο Δήμος και το Πανεπιστήμιο. Ιδιαίτερα […]

Τουρνουά φιλίας 2025: Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πανεπιστήμιο Κύπρου – 3 ομάδες, 1 μπάλα, άπειρη φιλία [Δηλώσεις συμμετοχής έως τις 8/11/2025]

Τουρνουά φιλίας 2025: Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πανεπιστήμιο Κύπρου – 3 ομάδες, 1 μπάλα, άπειρη φιλία [Δηλώσεις συμμετοχής έως τις 8/11/2025]

Στο πλαίσιο των αθλητικών δράσεων φιλίας και συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Κύπρου και του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με σκοπό την ενίσχυση των δεσμών συναδελφικότητας και ακαδημαϊκής συνεργασίας, έχουν προγραμματιστεί αγώνες ποδοσφαίρου, Futsal και αντισφαίρισης στις 10/11/2025. Στην αντισφαίριση οι αγώνες θα διεξαχθούν με περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων, αποκλειστικά ανδρών αθλητών-φοιτητών. Η εν λόγω διοργάνωση φιλοδοξεί […]

Εκπαιδευτικά workshops που αφορούν την καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και τις τεχνολογίες Deep Tech

Εκπαιδευτικά workshops που αφορούν την καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και τις τεχνολογίες Deep Tech

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο ευρωπαϊκό έργο COPILOT διοργανώνει σειρά εκπαιδευτικών workshops που αφορούν την καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και τις τεχνολογίες Deep Tech. Τα σεμινάρια απευθύνονται σε φοιτητές, ακαδημαϊκούς και διοικητικό προσωπικό του Πανεπιστημίου και αποτελούν μια εξαιρετική ευκαιρία για επιμόρφωση και ανάπτυξη δεξιοτήτων σε τομείς αιχμής. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες θα έχουν τη […]

Ευρωπαϊκός κόμβος ψηφιακής καινοτομίας για τον μετασχηματισμό με Τεχνητή Νοημοσύνη του τομέα της υγείας και του φαρμάκου (Health Hub)

Ευρωπαϊκός κόμβος ψηφιακής καινοτομίας για τον μετασχηματισμό με Τεχνητή Νοημοσύνη του τομέα της υγείας και του φαρμάκου (Health Hub)

Το Τμήμα Φαρμακευτικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και τα Προγράμματα Διά Βίου Μάθησης (Π.Δ.Β.Μ.) του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ως εταίροι του Ευρωπαϊκού Κόμβου Ψηφιακής Καινοτομίας Health Hub, συμμετέχουν σε μια σημαντική εθνική πρωτοβουλία για τον ψηφιακό μετασχηματισμό στον τομέα του φαρμάκου και την εκπαίδευση των […]

Ακαδημαϊκό Τέταρτο: Η Ευρώπη σε κρίση ταυτότητας

Ακαδημαϊκό Τέταρτο: Η Ευρώπη σε κρίση ταυτότητας

Οι καθηγητές του Πανεπιστημίου Αθηνών Παναγής Παναγιωτόπουλος και Νίκος Δεμερτζής συζητούν για τη συντηρητική αναδίπλωση της Ευρώπης και το πως χτίζονται τα νεα πολιτισμικά τείχη στις σύγχρονες κοινωνίες στο «Ακαδημαϊκό Τέταρτο». Τι απέγιναν οι μεγάλες δυνάμεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι κοινωνίες των κρατών πρόνοιας και της κοινωνικής ισορροπίας; Πως κατέρρευσαν τόσο γρήγορα οι κεντρώοι πυλώνες […]

Εκδήλωση του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων για την Υποδοχή Φοιτητών/τριών Συγκροτήματος Ευρίπου

Εκδήλωση του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων για την Υποδοχή Φοιτητών/τριών Συγκροτήματος Ευρίπου

Την Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε στο Συγκρότημα Ευρίπου του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών – ΕΚΠΑ η Υποδοχή των φοιτητών και φοιτητριών για το νέο Ακαδημαϊκό έτος. Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τον Δήμο Διρφύων Μεσσαπίων και το ΕΚΠΑ, στα πλαίσια της συνεργασίας και της συναντίληψης που έχει εγκαινιάσει ο Δήμος και το Πανεπιστήμιο. Ιδιαίτερα […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο