Στα πλαίσια του μεταπτυχιακού μαθήματος «Διοίκηση και Οργάνωση της Εκκλησίας της Ελλάδος» για το Εαρινό Εξάμηνο 2023-24, του Δ.Π.Μ.Σ. «Ελλάδα: Εκκλησιαστική Ιστορία και Πολιτισμός», του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Χριστιανικού Πολιτισμού του ΑΠΘ και του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας του Ε.Κ.Π.Α., Yβριδικό Μάθημα παρέδωσε ο Αναπληρωτής Καθηγητής Γενικής Εκκλησιαστικής Ιστορίας κ. Ιωάννης Παναγιωτόπουλος, του Τμήματος Θεολογίας, της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με την τεχνική ευθύνη του συνεργάτη του Δ.Π.Μ.Σ. κ. Δημητρίου Αλεξόπουλου, την Παρασκευή 14 Ιουνίου, 17:00-20:00.
Το Yβριδικό Μεταπτυχιακό Μάθημα πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά, προσφέροντας στους συμμετέχοντες τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τόσο δια ζώσης όσο και διαδικτυακά, κατ᾽ επιλογή τους. Η διεξαγωγή του υβριδικού μαθήματος πραγματοποιήθηκε στον ιστορικό χώρο του Πύργου Βασιλίσσης, παρέχοντας μια μοναδική ευκαιρία για τους φοιτητές να συνδυάσουν την ακαδημαϊκή γνώση με την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά του τόπου. Η υβριδική μορφή του μαθήματος επέτρεψε στους φοιτητές που δεν είχαν τη δυνατότητα να παρευρεθούν δια ζώσης, να συμμετάσχουν μέσω διαδικτυακών πλατφορμών, εξασφαλίζοντας έτσι την απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η συνδυαστική αυτή προσέγγιση ενισχύει την αλληλεπίδραση μεταξύ φοιτητών και καθηγητών, ενσωματώνοντας την τεχνολογία στην εκπαίδευση και δημιουργώντας ένα δυναμικό περιβάλλον μάθησης.
Ο Πύργος είναι έργο του François Florimond Boulanger (1807-1875), και εγκαινιάστηκε στις 13/25 Αυγούστου του 1854, από τον Όθωνα και την Αμαλία, στο κτήμα το οποίο είχαν ονομάσει «Επτάλοφος», προς τιμήν της Κωνσταντινουπόλεως. Την ημέρα των εγκαινίων παρετέθη μία μεγαλοπρεπής δεξίωση στη βασιλική τραπεζαρία, όπου παρακάθισαν ανάμεσα σε άλλους ο Πρωθυπουργός Μαυροκορδάτος, ο Πρέσβης της Βαυαρίας και άλλοι επίσημοι. Η είσοδος στο κτήμα είναι μνημειακή καθώς ορθώνεται με την μορφή κάστρου με επάλξεις και μικρότερους πύργους σε βαθμιδωτή διάταξη. Εξέχουσα θέση για την φιλοξενία επισήμων γευμάτων είχε η κεντρική αίθουσα του Πύργου με την περίτεχνη διακόσμηση. Η έντονα κυανή ατμόσφαιρα των τοίχων και της οροφής με τη χρυσή γεωμετρική διακόσμηση, το ξύλινο πάτωμα από διαφορετικά είδη ξύλου στα πρότυπα της σχολής του Μονάχου, ο χρυσοποίκιλτος και έντονα χρωματικός σε μπλε και κόκκινες ζώνες διάκοσμος, τα μικροέπιπλα και τα φωτιστικά σε καθαρά γοτθικό ρυθμό, αναδεικνύουν τη βούληση της Αμαλίας να προβάλει μια ρομαντική διακοσμητική τάση. Ο χώρος διασώζει το τότε εθνόσημο και τα σύμβολα της τότε βασιλικής οικογένειας, εκφράζοντας με έναν κυρίαρχα συμβολικό τρόπο την κεντρική ιδεολογία της «Μεγάλης Ιδέας».