Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Αντιστοιχία μεταξύ των διαστάσεων των σχολικών θρανίων και των ανθρωπομετρικών χαρακτηριστικών μαθητών-τριών

Σύμφωνα με τη μελέτη των Ansari & συν. (2021), οι οποίοι αξιολόγησαν την ερευνητική βιβλιογραφία που αφορά τις ανθρωπομετρήσεις παγκοσμίως από το 1971 έως το 2021, η δημοσίευση των Gouvali & Boudolos (2006) συγκαταλέγεται μεταξύ των 10 πρώτων εργασιών με τις περισσότερες αναφορές.

Η σημασία της μελέτης αποσκοπεί στην απόκτηση γνώσης προκειμένου να προλαμβάνονται οι μορφολογικές και μυοσκελετικές παραμορφώσεις, αλλά και οι λειτουργικές ανεπάρκειες των μαθητών-τριών, ώστε να εξασφαλίζεται η διατήρηση της υγείας και ευεξίας.

Η μελέτη έλαβε την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και βασίστηκε στην επινόηση και κατασκευή ειδικού οργάνου μέτρησης, ενώ η συλλογή δεδομένων σε βασικές ανθρωπομετρικές παραμέτρους (σχ. 1) έγινε σε αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητών-τριών δημοτικών σχολείων, γυμνασίων και λυκείων.

image 61

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως μικρότερο ποσοστό του 50% των μαθητών χρησιμοποιεί σχολικό κάθισμα (γραφείο και καρέκλα) κατάλληλου ύψους (17.9% και 27.4% αντιστοίχως), το βάθος της καρέκλας ήταν εντός ορίων για το 38.7%, το πλάτος για το 57.3% και το υποπλάτιο για το 77.7%.

Συμπερασματικά, διαπιστώθηκε σημαντική αναντιστοιχία μεταξύ των διαστάσεων των σύγχρονων σχολικών θρανίων και των ανθρωπομετρικών χαρακτηριστικών, γεγονός που επιφέρει μυοσκελετικές οχλήσεις στους μαθητές. Με τη συγκεκριμένη μελέτη αναδεικνύεται η ανάγκη διεξαγωγής πανελλήνιας ανθρωπομετρικής έρευνας, με σκοπό τη διαμόρφωση νέων αυστηρών κατασκευαστικών κριτηρίων, τα οποία να αντιστοιχούν σε σημαντικό βαθμό στη σωματική διάπλαση των μαθητών για όλες τις σχολικές τάξεις. Με τον τρόπο αυτό τα ποσοστά εργονομικής προσαρμογής θα ανέλθουν σε μεγαλύτερο βαθμό και έτσι θα μειωθούν οι μυοσκελετικές οχλήσεις των χρηστών.

ΕΚΠΑ © 2024. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος

Μετάβαση στο περιεχόμενο
EN