Νέα & Ανακοινώσεις

«Στηρίζοντας τα παιδιά την εποχή της πανδημίας. Οι ιστορίες της Ιολίνας και του Κορονάκου»

«Στηρίζοντας τα παιδιά την εποχή της πανδημίας. Οι ιστορίες της Ιολίνας και του Κορονάκου»

Κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος, που διοργανώνει το Σώμα Ομοτίμων Καθηγητών στο πλαίσιο του Πανεπιστημίου Πολιτών του ΕΚΠΑ, έγινε την Δευτέρα 7.2.2022 το μάθημα της Ψυχολογίας από την Ομ.καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας ΕΚΠΑ Αναστασία Καλαντζή-Ασίζι και τις συνεργάτιδές της Αγγελική Παναγιωτοπούλου, ψυχολόγο, και την Έφη Γιάννου, νηπιαγωγό.

Το θέμα του μαθήματος: «Στηρίζοντας τα παιδιά την εποχή της πανδημίας. Οι ιστορίες της Ιολίνας και του Κορονάκου». Το θέμα αυτό εντάσσεται σε μια καινοτόμο παρέμβαση της Ομ. καθηγήτριας Α, Καλαντζή-Ασίζι για τη στήριξη των παιδιών τη δύσκολη περίοδο του COVID -19, που διανύουμε.

Περισσότερα
Η ομάδα Τραύματος του Τμήματος Παιδιών και Εφήβων του Ινστιτούτου Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς (ΙΕΘΣ) με επιστημονική υπεύθυνη την Ομ.καθηγήτρια, τ. Πρόεδρο του Ινστιτούτου, αναγνώρισε την ανάγκη ψυχοκοινωνικής στήριξης των παιδιών κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19 και άμεσα ανέλαβε να σχεδιάσει και να υλοποιήσει μία παρέμβαση με στόχο την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των παιδιών.
Έτσι, ξεκίνησε «το ταξίδι» δύο ηρώων, της Ιολίνας και του Κορονάκου αλλά και της οικογένειάς τους. «Όχημά» τους, τα αυτοτελή εικονογραφημένα επεισόδια που δημοσιεύονταν διαδικτυακά από την ιστοσελίδα του Ι.Ε.Θ.Σ. καθ’ όλη τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων, ως και τον Ιούνιο του 2021 (https://ibrt.gr/edu/IK).

Το εγχείρημα είναι μία καινοτόμος τροποποίηση της συμβουλευτικής ομηλίκων (peer support). Οι ομήλικοι ήρωες των ιστοριών, αντιμετωπίζουν τα προβλήματα που προκύπτουν από την πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα και βρίσκουν τρόπους αυτορρύθμισης, διαχείρισης των συναισθημάτων τους, και επίλυσης προβλημάτων. Κατ’ αυτόν τον τρόπο τα παιδιά/αναγνώστες μπορούν, μέσω της μίμησης της συμπεριφοράς των ηρώων των ιστοριών, να αξιοποιήσουν τις εγγενείς δυνάμεις τους για να επιλύουν προβλήματα και να επεξεργαστούν συναισθηματικά τις επιπτώσεις της πανδημίας. Απώτερος σκοπός η συναισθηματική ενδυνάμωση των παιδιών και κατά συνέπεια η συμβολή στη διαμόρφωση ενεργών και σκεπτόμενων ενηλίκων.

Οι ιστορίες απευθύνονται σε παιδιά πρώτο – σχολικής και σχολικής ηλικίας αλλά και στις οικογένειές τους και σε όσους ασχολούνται με παιδιά. Εκδόθηκαν και δύο οδηγοί χρήσης των ιστοριών για γονείς και εκπαιδευτικούς. Παράλληλα με τις ιστορίες κοινοποιούνταν βίντεο των ιστοριών στο YouTube. Οι ιστορίες μετά την ολοκλήρωσή τους εκδόθηκαν σε δύο ηλεκτρονικά βιβλία. Έχουν ήδη γίνει αρκετές παρουσιάσεις και μία πιλοτική έρευνα αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας.

Μια πρωτότυπη μέθοδος προσέγγισης μονοκόρυφα εξελισσόμενων δεδομένων και η  εφαρμογή της σε μια έξαρση Covid-19

Μια πρωτότυπη μέθοδος προσέγγισης μονοκόρυφα εξελισσόμενων δεδομένων και η εφαρμογή της σε μια έξαρση Covid-19

Ο καθηγητής Ιωάννης Κ. Δημητρίου δημοσίευσε μια μελέτη στο έγκριτο περιοδικό Optimization Methods & Software με τίτλο “Least Squares Monotonic Unimodal Approximations to Successively Updated Data and an Application to a Covid-19 Outbreak”. Η μελέτη αναπτύσσει έναν αλγόριθμο προσέγγισης δεδομένων εν εξελίξει, αλλοιωμένων από σφάλματα, ώστε να εκτιμήσει το σημείο στροφής (ακρότατο) μιας έξαρσης (outbreak). […]

Ψηφιακά πτυχία μέσω του gov.gr στο ΕΚΠΑ

Ψηφιακά πτυχία μέσω του gov.gr στο ΕΚΠΑ

Ένα πάγιο αίτημα των πτυχιούχων και των δημόσιων υπηρεσιών διευθετήθηκε μετά από πολλά έτη και πλέον δίδεται η δυνατότητα της έκδοσης πτυχίων του Πανεπιστημίου μας από το 2000 και εντεύθεν, μέσω της πλατφόρμας «Πιστοποιητικά Σπουδών» του gov.gr. Η διαδικασία πραγματοποιείται ηλεκτρονικά, με τη χρήση των κωδικών Taxisnet και του ΑΜΚΑ. Βήματα για την έκδοση πτυχίου […]

Κοινωφελείς Δράσεις Γηροδοντιατρικής ΕΚΠΑ για το Ακαδημαϊκό Έτος 2024-25

Κοινωφελείς Δράσεις Γηροδοντιατρικής ΕΚΠΑ για το Ακαδημαϊκό Έτος 2024-25

Το Γνωστικό Αντικείμενο της Γηροδοντιατρικής ΕΚΠΑ, συνεχίζοντας μία σταθερή προσπάθεια 14 ετών με στόχο την προαγωγή της στοματικής υγείας των ηλικιωμένων συμπολιτών μας, και κυρίως όσων ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες, ολοκλήρωσε τις εκπαιδευτικές και κοινωφελείς του δράσεις για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025. Οι δράσεις αυτές οργανώθηκαν και εκπονήθηκαν τόσο μέσω της «κοινωφελούς μάθησης/ service learning» […]

Επιτυχής Συμμετοχή της ομάδας της Νομικής Σχολής στον τελικό του 13ου Helga Pedersen Moot Court Competition

Επιτυχής Συμμετοχή της ομάδας της Νομικής Σχολής στον τελικό του 13ου Helga Pedersen Moot Court Competition

Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι η ομάδα της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών συμμετείχε με επιτυχία στον μεγάλο τελικό του 13ου Helga Pedersen Moot Court Competition που διεξήχθη στις 19-23 Μαΐου 2025 στις εγκαταστάσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Στρασβούργο. Η ομάδα, αποτελούμενη από […]

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Η Συνέλευση του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ εκφράζει τη βαθιά θλίψη της για την εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή, και κορυφαίου μελετητή της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας, Παύλου Καλλιγά. Ο Παύλος Καλλιγάς διετέλεσε επί πολλά έτη διευθυντής του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών. Ως διευθυντής ως το 2012 του φιλοσοφικού περιοδικού «Δευκαλίων», και ως […]

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Την επίδραση της παγκόσμιας οικονομίας στην καθημερινότητά μας, καθώς και τη σχέση μας με τον χρόνο και την αξία που επισυνάπτουμε στο παρόν σε σχέση με το μέλλον, εξετάζει σε δυο άρθρα του, που δημοσιεύτηκαν στα ΜΜΕ, ο Ομότιμος Καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. 1. Η πώληση του μέλλοντος για την αγορά του παρόντος (Άρθρο στην […]

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Η Αττική «φλέγεται». Ο εξαντλητικός καύσωνας ενεργοποιεί τον «πυρετό» της πόλης που προκαλεί η υπερδόμηση. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι και η πραγματικότητα δραματική: η πρωτεύουσα θερμαίνεται όχι μόνο λόγω της κλιματικής αλλαγής αλλά και… εκ των έσω. Ο χάρτης του Λεκανοπεδίου «κοκκινίζει» από δεκάδες hot spots που αναδύουν καυτό αέρα σαν μικρά «ηφαίστεια» τσιμέντου. Η […]

Κοινωφελείς Δράσεις Γηροδοντιατρικής ΕΚΠΑ για το Ακαδημαϊκό Έτος 2024-25

Κοινωφελείς Δράσεις Γηροδοντιατρικής ΕΚΠΑ για το Ακαδημαϊκό Έτος 2024-25

Το Γνωστικό Αντικείμενο της Γηροδοντιατρικής ΕΚΠΑ, συνεχίζοντας μία σταθερή προσπάθεια 14 ετών με στόχο την προαγωγή της στοματικής υγείας των ηλικιωμένων συμπολιτών μας, και κυρίως όσων ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες, ολοκλήρωσε τις εκπαιδευτικές και κοινωφελείς του δράσεις για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025. Οι δράσεις αυτές οργανώθηκαν και εκπονήθηκαν τόσο μέσω της «κοινωφελούς μάθησης/ service learning» […]

Επιτυχής Συμμετοχή της ομάδας της Νομικής Σχολής στον τελικό του 13ου Helga Pedersen Moot Court Competition

Επιτυχής Συμμετοχή της ομάδας της Νομικής Σχολής στον τελικό του 13ου Helga Pedersen Moot Court Competition

Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι η ομάδα της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών συμμετείχε με επιτυχία στον μεγάλο τελικό του 13ου Helga Pedersen Moot Court Competition που διεξήχθη στις 19-23 Μαΐου 2025 στις εγκαταστάσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Στρασβούργο. Η ομάδα, αποτελούμενη από […]

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Η Συνέλευση του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ εκφράζει τη βαθιά θλίψη της για την εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή, και κορυφαίου μελετητή της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας, Παύλου Καλλιγά. Ο Παύλος Καλλιγάς διετέλεσε επί πολλά έτη διευθυντής του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών. Ως διευθυντής ως το 2012 του φιλοσοφικού περιοδικού «Δευκαλίων», και ως […]

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Την επίδραση της παγκόσμιας οικονομίας στην καθημερινότητά μας, καθώς και τη σχέση μας με τον χρόνο και την αξία που επισυνάπτουμε στο παρόν σε σχέση με το μέλλον, εξετάζει σε δυο άρθρα του, που δημοσιεύτηκαν στα ΜΜΕ, ο Ομότιμος Καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. 1. Η πώληση του μέλλοντος για την αγορά του παρόντος (Άρθρο στην […]

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Η Αττική «φλέγεται». Ο εξαντλητικός καύσωνας ενεργοποιεί τον «πυρετό» της πόλης που προκαλεί η υπερδόμηση. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι και η πραγματικότητα δραματική: η πρωτεύουσα θερμαίνεται όχι μόνο λόγω της κλιματικής αλλαγής αλλά και… εκ των έσω. Ο χάρτης του Λεκανοπεδίου «κοκκινίζει» από δεκάδες hot spots που αναδύουν καυτό αέρα σαν μικρά «ηφαίστεια» τσιμέντου. Η […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο