Με μεγάλη επιτυχία υλοποιήθηκε η ημερίδα απολογισμού της φετινής χρονιάς του προγράμματος «Πειραματική Εφαρμογή της Θεατρικής Αγωγής στο Γυμνάσιο/Λύκειο» με τον διακριτικό τίτλο «Εφηβεία: Συγκρούσεις, χάσματα, διασταυρώσεις» τη Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022 στην Aula της Φιλοσοφικής Σχολής.
Με μουσική έναρξη από τις φοιτήτριες Αγγελική Οικονόμου (κιθάρα) και Μήνα Παύλου (τραγούδι), με τον θερμό χαιρετισμό του κοσμήτορα Αχιλλέα Χαλδαιάκη, με την εγκάρδια υποδοχή και υποστήριξη του προγράμματος από την Θεοδώρα-Ντορέττα Αστέρη, σύμβουλο Α΄ του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής της Επιστημονικής Μονάδας «Ειδική και συμπεριληπτική εκπαίδευση» και μετά την παρουσίαση των αξόνων και του οράματος του προγράμματος από τον πρόεδρο του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών, καθηγητή Ιωσήφ Βιβιλάκη, η ημερίδα συνεχίστηκε με τις άκρως ζωντανές και ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις των μαθητών και των μαθητριών που εστίασαν στα προβλήματα που απασχολούν τους εφήβους σήμερα.
Την ημερίδα συντόνισαν η Κλειώ Φανουράκη, επίκουρη καθηγήτρια και Ίλια Λακίδου, μέλος Εργαστηριακού και Διδακτικού Προσωπικού.
Συμμετείχαν τα σχολεία με σειρά εμφάνισης:
Αναξαγόρειο Γυμνάσιο Νέας Λαμψάκου
Βαρβάκειο Πρότυπο Γυμνάσιο
2ο Γυμνάσιο Γαλατσίου
5ο Γυμνάσιο Αλίμου
3ο Γυμνάσιο Π. Φαλήρου
2ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου
1ο Πρότυπο Λύκειο Αθηνών-Γεννάδειο
4ο ΓΕΛ Π. Φαλήρου
1o ΓΕΛ Ασπροπύργου
Επίσης, φοιτητές του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα παρουσίασαν τη δράση τους και στα σχολεία: 4o Λύκειο Ν. Φιλαδέλφειας και Γυμνάσιο Σχολής Μωραϊτη.
Σε πολύ ζεστή ατμόσφαιρα το ένα σχολείο παρακολούθησε το άλλο και αυτό ήταν και το μεγαλύτερο κέρδος που αναδείχθηκε, όταν στο τέταρτο και τελευταίο μέρος της ημερίδας, ένα-ένα τα σχολεία, κατέθεσαν τη δική τους γνώμη για το πρόγραμμα: πώς το ένιωσαν, πώς τους βοήθησε. Σταχυολόγουμε τη ρήση μίας μαθήτριας που εκφράζει, θεωρούμε, το σύνολο των μαθητών, μαθητριών, εκπαιδευτικών και φοιτητών που παρακολούθησαν την ημερίδα: «Βγάζεις αυτό που έχεις από μέσα σου, σε κάνει να μην ντρέπεσαι τόσο, όσο πιο πριν, γιατί ανήκεις σε μια ομάδα στην οποία νιώθεις ασφαλής επειδή νιώθεις ότι ανήκεις κάπου χωρίς να σε κρίνουν για αυτό που είσαι. Αυτό μπορεί να κάνει το Θέατρο…».
Αξίζει να σημειωθεί ότι από το σύνολο των συμμετεχόντων δόθηκε έμφαση στην αναγκαιότητα παρουσίας της θεατρικής αγωγής και των εκπαιδευτικών θεατρικής αγωγής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με τις φωνές των μαθητών να χρωματίζουν τα πολλαπλά οφέλη του θεάτρου για την εφηβική ηλικία.
Την Επιστημονική Οργανωτική Ομάδα του ερευνητικού προγράμματος συγκροτούν τα μέλη του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ:
Ιωσήφ Βιβιλάκης, καθηγητής, Κλειώ Φανουράκη, επίκουρη καθηγήτρια και Ίλια Λακίδου, μέλος Εργαστηριακού και Διδακτικού Προσωπικού.
Στη διάθεσή σας για κάθε επιπλέον πληροφορία (Ίλια Λακίδου ilakidou@theatre.uoa.gr & Κλειώ Φανουράκη kfanouraki@theatre.uoa.gr)