Νέα & Ανακοινώσεις

Η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Ε.Κ.Π.Α. Ζαχαρούλα Σμυρναίου συμμετείχε ως προσκεκλημένη ομιλήτρια σε επιμορφωτικές διημερίδες

Η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Ε.Κ.Π.Α. Ζαχαρούλα Σμυρναίου συμμετείχε ως προσκεκλημένη ομιλήτρια σε επιμορφωτικές διημερίδες

1η Ομιλία Σάββατο 20 Απριλίου 2024

«Το σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και η επίδρασή του στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι».

smyr1

Η κ. Σμυρναίου Ζαχαρούλα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών και Αντιπρόεδρος του ΙΤΥΕ Διόφαντος συμμετείχε, ως προσκεκλημένη ομιλήτρια, στην επιμορφωτική διημερίδα που διοργάνωσε η Ένωση Ελλήνων Φυσικών με θέμα «Το Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα: Διαπιστώσεις και Προτάσεις», την Παρασκευή 19 και το Σάββατο 20 Απριλίου 2024 στο Αμφιθέατρο Εκδηλώσεων των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων  Πολύτροπη.

Η εισήγηση της κα. Σμυρναίου έφερε τον τίτλο «Το σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και η επίδρασή του στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι». Η παρουσίαση εστίασε στην σύγχρονη ευρωπαϊκή πολιτική αναφορικά με τα συστήματα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και στις σύγχρονες μελέτες για τον αντίκτυπο των συστημάτων πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι περισσότερες μελέτες συγκλίνουν στην πεποίθηση ότι η πρόσβαση στην σε αυτή τον 21ο αιώνα συνδέεται με την κοινωνική κινητικότητα και την οικονομική ασφάλεια για τις ευρωπαϊκές χώρες. Ο φοιτητής ως ξεχωριστή οντότητα και η ιδιότητά του ανάγεται σε βασικό κοινωνικό φορέα γνώσης, αλλά η διαμόρφωση της ταυτότητάς του στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης επηρεάζεται από ένα μείγμα ατομικών παραγόντων και προτιμήσεων και κοινωνικό-οικονομικών και πολιτικών χαρακτηριστικών. Παράλληλα, η διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, η προσβασιμότητα σε αυτά και η ποιοτική και ορθή ιεράρχησή τους αποτελούν τις κατευθυντήριες σήμερα αρχές για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι σύγχρονες ερευνητικές μελέτες διαχωρίζουν, επίσης, την έννοια της ισότητας και της ισοτιμίας αναφορικά με την πρόσβαση στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Συστήματα, ενώ εστιάζουν και σε εκείνους τους παράγοντες που ενισχύουν ή παρακωλύουν την πρόσβαση σε αυτά, κατηγοριοποιώντας τους σε τέσσερις θεσμικούς πυλώνες, την διακυβέρνηση, το ίδιο το πανεπιστημιακό ίδρυμα, την εκπαίδευση σε πρωτοβάθμιο και δευτεροβάθμιο επίπεδο και τα γνωρίσματα του ίδιου του φοιτητή ως οντότητα. Τα συστήματα εισαγωγής καλούνται να απαντήσουν σήμερα σε σημαντικά ερωτήματα για την πρόσβαση όλων σε αυτά, και τον τρόπο που εξασφαλίζουν την ισότητα και την ισοτιμία, ειδικά σε έναν κόσμο με ευμετάβλητες κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές συνιστώσες, ενώ ο ρόλος τους είναι ολοένα και σημαντικότερος για την κοινωνική κινητικότητα και συνοχή. Ο ΟΟΣΑ (2018) διακρίνει τέσσερις τύπους συστημάτων εισαγωγής και επίδοσης, ενώ η UNESCO εστιάζει σήμερα περισσότερο από ποτέ στην καθολική πρόσβαση στα ΑΕΙ παγκοσμίως, διαμορφώνοντας τις παγκόσμιες, εθνικές και θεσμικές προοπτικές για την ισότητα στα συστήματα πρόσβασης. Οι διεθνείς συστάσεις επικεντρώνονται στη βελτίωση της αρχιτεκτονικής των επιλογών που παρέχονται στο μαθητικό δυναμικό, στη βελτίωση των πληροφοριών και συμβουλών πριν την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στη σύνδεση της πολιτικής εισαγωγής με τη ζήτηση των φοιτητών και την αγορά εργασίας, στην κινητοποίηση των ιδρυμάτων για πιο συμπεριληπτικές τακτικές εκπαίδευσης, στην αξιοποίηση διεθνών πρακτικών (π.χ Μπολόνια) για την διευκόλυνση της μετάβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και μέσω αυτής στην αγορά εργασίας, στην επίτευξη συνεχούς ροής από την πρωτοβάθμια στην δευτεροβάθμια και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στην εισαγωγή πιλοτικών έργων για τη μείωση της πίεσης κατά το τελευταίο έτος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στη δυνατότητα στα ΑΕΙ για ευελιξία στις μεθόδους προσδιορισμού των δυνατοτήτων τους, στη συνεργασία όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τέλος στις σύγχρονες αλλαγές στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι όπως η διαδικτυακή εκπαίδευση.   

Link ανακοίνωσης: https://www.eef.gr/articles/diimeridamethematoellinikoekpaideytikosystimadiapistwseiskaiprotaseis

2η ομιλία- Κυριακή 21 Απριλίου 2024

«Η εξέλιξη της Διδακτικής Φυσικών Επιστημών – Από τη σχολική τάξη στα πλαίσια της τυπικής εκπαίδευσης στα Κέντρα Καινοτομίας στα πλαίσια της άτυπης εκπαίδευσης»

Η κ. Σμυρναίου Ζαχαρούλα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών και Αντιπρόεδρος του ΙΤΥΕ Διόφαντος συμμετείχε, ως προσκεκλημένη ομιλήτρια, στην επιμορφωτική διημερίδα καλών πρακτικών των Φυσικών Επιστημών που διοργάνωσαν οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Φυσικών Επιστημών των σχολείων της ΔΔΕ Α΄ Αθήνα. κ. Βλάσση Μ., Μυλωνά Α. και Παπαδημητρόπουλος Ν. το Σάββατο 20 και την Κυριακή 21 Απριλίου 2024 στο 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο Αθηνών.

smyr11

Η εισήγηση της κα. Σμυρναίου έφερε τον τίτλο «Η εξέλιξη της Διδακτικής Φυσικών Επιστημών – Από τη σχολική τάξη στα πλαίσια της τυπικής εκπαίδευσης στα Κέντρα Καινοτομίας στα πλαίσια της άτυπης εκπαίδευσης». Στόχος της ομιλίας ήταν να διαφανεί η εξέλιξη της διδακτικής των Φυσικών Επιστημών επιστημολογικά, ερευνητικά, διδακτικά και μεθοδολογικά στο πέρασμα των ετών, ώστε να αναδειχθεί η σχέση των Νέων Θεωριών Μάθησης με τη νέα κοινωνική και εκπαιδευτική πραγματικότητα, όπως αυτή διαμορφώνεται σήμερα, την εποχή του ψηφιακού γραμματισμού. Έτσι, από τη διερευνητική μάθηση και τη μοντελοποίηση, η Διδακτική Φυσικών Επιστημών εστιάζει σήμερα σε εναλλακτικές μελλοντικές καταστάσεις, αυθεντικά προβλήματα, παγκόσμια ζητήματα και αμφιλεγόμενα θέματα, ενώ από τη στιγμή που σήμερα ο επιστημονικός αλφαβητισμός έχει αλλάξει ριζικά και η τεχνητή νοημοσύνη επηρεάζει και τον τομέα της εκπαίδευσης, το κλίμα της μετα- αλήθειας και των μεγάλων δεδομένων επηρεάζει τις δεξιότητες του μαθητή του 21ου αιώνα.  Ο μαθητές θα πρέπει να δρουν σε πολλαπλά αναπαραστασιακά συστήματα, να διαχειρίζονται πολλαπλά δεδομένα με κριτική αξιολόγηση και παράλληλα να δρουν ως μελλοντικοί ενεργοί πολίτες. Έτσι, στη Διδακτική Φυσικών Επιστημών τα επιστημονικά εργαστήρια του μέλλοντος, τα Newton Rooms, τα εργαστήρια κατασκευής και όλες αυτές οι σύγχρονες δομές εργαστηρίων αποτελούν το μέλλον της Διδακτικής της Φυσικής, καθώς αποτυπώνουν την επιστημονική ερμηνεία της καινοτομίας στην εκπαίδευση. Τα Κέντρα Καινοτομίας στις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις με επιστημονική υπεύθυνη την κα. Σμυρναίου υλοποιούν καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις, καθώς στα εργαστήρια VR/MR υπολογιστών, ρομποτικής και κατασκευών οι  μαθητές/τριες θα ασχοληθούν με θέματα αιχμής και οι εκπαιδευτικοί και οι φορείς χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής θα καθοδηγηθούν στην παραγωγή καινοτόμων πρακτικών που έχουν τη δυνατότητα να προκαλέσουν σημαντικές αλλαγές στην εκπαιδευτική πρακτική.

Οι εργασίες θα είναι διαθέσιμες στο https://fisikesepistimes.gr/.

φυσικές πρακτικές
Διάκριση του Διδασκαλείου Ξένων Γλωσσών του ΕΚΠΑ σε Παγκόσμιο διαγωνισμό δημιουργικής γραφής στα γαλλικά

Διάκριση του Διδασκαλείου Ξένων Γλωσσών του ΕΚΠΑ σε Παγκόσμιο διαγωνισμό δημιουργικής γραφής στα γαλλικά

Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε τη διάκριση του Διδασκαλείου Ξένων Γλωσσών του ΕΚΠΑ στον παγκόσμιο λογοτεχνικό διαγωνισμό Florilège, όπου οι σπουδαστές του απέσπασαν το δεύτερο (2ο) βραβείο στην κατηγορία «Nouvelle» (Διήγημα) για το έτος 2025. Η συμμετοχή των σπουδαστών του τμήματος Γ3-επίπεδο Β1 στη συγκεκριμένη διοργάνωση εντάσσεται στο πλαίσιο της διδασκαλίας της γαλλικής γλώσσας ως ξένης […]

Η Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ συναντά τη Δημόσια Ιστορική Κεντρική Βιβλιοθήκη Χίου «Κοραής»

Η Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ συναντά τη Δημόσια Ιστορική Κεντρική Βιβλιοθήκη Χίου «Κοραής»

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του πρώτου αποκεντρωμένου Θερινού Σχολείου Ανθρωπιστικών Επιστημών στη Χίο με τίτλο: Η Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ συναντά τη Δημόσια Ιστορική Κεντρική Βιβλιοθήκη Χίου «Κοραής». Το Θερινό Σχολείο διοργάνωσε η Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ, μετά από πρωτοβουλία του Διεπιστημονικού Εργαστήριου της Σχολής «Γλωσσολογία και Διδασκαλία της Γραμματικής», σε συνεργασία με […]

Επίσκεψη του καθηγητή George Sirrakos στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Επίσκεψη του καθηγητή George Sirrakos στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Την Πέμπτη 12/06/2025, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη του Καθηγητή George Sirrakos και ομάδας φοιτητών και φοιτητριών από το Kutztown University of Pennsylvania, College of Education, Department of Secondary Education στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τον Καθηγητή Sirrakos και την ομάδα φοιτητών και φοιτητριών που τον συνόδευαν υποδέχτηκαν στους χώρους του Τμήματος ο Καθηγητής Χρήστος Παρθένης, η Αναπληρώτρια […]

Πρόσκληση για την υποβολή υποψηφιοτήτων στο πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ελληνογαλλικές Σπουδές στη Λογοτεχνία, τον Πολιτισμό και τη Μετάφραση»

Πρόσκληση για την υποβολή υποψηφιοτήτων στο πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ελληνογαλλικές Σπουδές στη Λογοτεχνία, τον Πολιτισμό και τη Μετάφραση»

Το Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών προκηρύσσει, για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026, Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο Ελληνογαλλικές Σπουδές στη Λογοτεχνία, τον Πολιτισμό και τη Μετάφραση (ΦΕΚ ΕΠΑΝΙΔΡΥΣΗΣ 2505/29-6-2018, τ. Β’) με τις εξής δύο (2) κατευθύνσεις: 1. – Λογοτεχνία και πολιτισμός 2. – Μετάφραση Στο εν λόγω Πρόγραμμα […]

Ολοκληρώθηκε η διαδικασία επιλογής φοιτητών για το 3ο έτος του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών στην Αρχαία Φιλοσοφία: The Athens MA in Ancient Philosophy

Ολοκληρώθηκε η διαδικασία επιλογής φοιτητών για το 3ο έτος του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών στην Αρχαία Φιλοσοφία: The Athens MA in Ancient Philosophy

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής των νέων φοιτητών για το ακαδ. έτος 2025-26, το αγγλόφωνο μεταπτυχιακό πρόγραμμα The Athens MA in Ancient Philosophy εισέρχεται στο τρίτο έτος λειτουργίας του. Το Πρόγραμμα προωθεί τη μελέτη της Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας σε όλο το ιστορικό και θεματικό εύρος της. Είναι το μοναδικό Πρόγραμμα στην Ελλάδα (και ένα […]

Οι Βιβλιοθήκες του ΕΚΠΑ στα CIVIS Days – Rome 2025: Πρωταγωνιστές συμπερίληψης και καινοτομίας

Οι Βιβλιοθήκες του ΕΚΠΑ στα CIVIS Days – Rome 2025: Πρωταγωνιστές συμπερίληψης και καινοτομίας

Ενεργό συμμετοχή στην 20μελή ομάδα που εκπροσώπησε το ΕΚΠΑ στη φετινή εκδήλωση του Ευρωπαϊκού Πανεπιστήμιου CIVIS με τίτλο: “CIVIS Days”, με επικεφαλής την Αντιπρύτανι Ακαδημαϊκών, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας και επιστημονική υπεύθυνη του CIVIS στο Ε.Κ.Π.Α., Καθηγήτρια Λατινικής Φιλολογίας κα Σοφία Παπαϊωάννου, είχε και η Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης (ΒΚΠ) του ΕΚΠΑ. Η φετινή εκδήλωση, […]

Η Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ συναντά τη Δημόσια Ιστορική Κεντρική Βιβλιοθήκη Χίου «Κοραής»

Η Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ συναντά τη Δημόσια Ιστορική Κεντρική Βιβλιοθήκη Χίου «Κοραής»

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του πρώτου αποκεντρωμένου Θερινού Σχολείου Ανθρωπιστικών Επιστημών στη Χίο με τίτλο: Η Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ συναντά τη Δημόσια Ιστορική Κεντρική Βιβλιοθήκη Χίου «Κοραής». Το Θερινό Σχολείο διοργάνωσε η Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ, μετά από πρωτοβουλία του Διεπιστημονικού Εργαστήριου της Σχολής «Γλωσσολογία και Διδασκαλία της Γραμματικής», σε συνεργασία με […]

Επίσκεψη του καθηγητή George Sirrakos στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Επίσκεψη του καθηγητή George Sirrakos στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Την Πέμπτη 12/06/2025, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη του Καθηγητή George Sirrakos και ομάδας φοιτητών και φοιτητριών από το Kutztown University of Pennsylvania, College of Education, Department of Secondary Education στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τον Καθηγητή Sirrakos και την ομάδα φοιτητών και φοιτητριών που τον συνόδευαν υποδέχτηκαν στους χώρους του Τμήματος ο Καθηγητής Χρήστος Παρθένης, η Αναπληρώτρια […]

Πρόσκληση για την υποβολή υποψηφιοτήτων στο πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ελληνογαλλικές Σπουδές στη Λογοτεχνία, τον Πολιτισμό και τη Μετάφραση»

Πρόσκληση για την υποβολή υποψηφιοτήτων στο πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ελληνογαλλικές Σπουδές στη Λογοτεχνία, τον Πολιτισμό και τη Μετάφραση»

Το Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών προκηρύσσει, για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026, Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο Ελληνογαλλικές Σπουδές στη Λογοτεχνία, τον Πολιτισμό και τη Μετάφραση (ΦΕΚ ΕΠΑΝΙΔΡΥΣΗΣ 2505/29-6-2018, τ. Β’) με τις εξής δύο (2) κατευθύνσεις: 1. – Λογοτεχνία και πολιτισμός 2. – Μετάφραση Στο εν λόγω Πρόγραμμα […]

Ολοκληρώθηκε η διαδικασία επιλογής φοιτητών για το 3ο έτος του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών στην Αρχαία Φιλοσοφία: The Athens MA in Ancient Philosophy

Ολοκληρώθηκε η διαδικασία επιλογής φοιτητών για το 3ο έτος του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών στην Αρχαία Φιλοσοφία: The Athens MA in Ancient Philosophy

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής των νέων φοιτητών για το ακαδ. έτος 2025-26, το αγγλόφωνο μεταπτυχιακό πρόγραμμα The Athens MA in Ancient Philosophy εισέρχεται στο τρίτο έτος λειτουργίας του. Το Πρόγραμμα προωθεί τη μελέτη της Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας σε όλο το ιστορικό και θεματικό εύρος της. Είναι το μοναδικό Πρόγραμμα στην Ελλάδα (και ένα […]

Οι Βιβλιοθήκες του ΕΚΠΑ στα CIVIS Days – Rome 2025: Πρωταγωνιστές συμπερίληψης και καινοτομίας

Οι Βιβλιοθήκες του ΕΚΠΑ στα CIVIS Days – Rome 2025: Πρωταγωνιστές συμπερίληψης και καινοτομίας

Ενεργό συμμετοχή στην 20μελή ομάδα που εκπροσώπησε το ΕΚΠΑ στη φετινή εκδήλωση του Ευρωπαϊκού Πανεπιστήμιου CIVIS με τίτλο: “CIVIS Days”, με επικεφαλής την Αντιπρύτανι Ακαδημαϊκών, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας και επιστημονική υπεύθυνη του CIVIS στο Ε.Κ.Π.Α., Καθηγήτρια Λατινικής Φιλολογίας κα Σοφία Παπαϊωάννου, είχε και η Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης (ΒΚΠ) του ΕΚΠΑ. Η φετινή εκδήλωση, […]

Κοινωφελείς Δράσεις Γηροδοντιατρικής ΕΚΠΑ για το Ακαδημαϊκό Έτος 2024-25

Κοινωφελείς Δράσεις Γηροδοντιατρικής ΕΚΠΑ για το Ακαδημαϊκό Έτος 2024-25

Το Γνωστικό Αντικείμενο της Γηροδοντιατρικής ΕΚΠΑ, συνεχίζοντας μία σταθερή προσπάθεια 14 ετών με στόχο την προαγωγή της στοματικής υγείας των ηλικιωμένων συμπολιτών μας, και κυρίως όσων ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες, ολοκλήρωσε τις εκπαιδευτικές και κοινωφελείς του δράσεις για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025. Οι δράσεις αυτές οργανώθηκαν και εκπονήθηκαν τόσο μέσω της «κοινωφελούς μάθησης/ service learning» […]

Επιτυχής Συμμετοχή της ομάδας της Νομικής Σχολής στον τελικό του 13ου Helga Pedersen Moot Court Competition

Επιτυχής Συμμετοχή της ομάδας της Νομικής Σχολής στον τελικό του 13ου Helga Pedersen Moot Court Competition

Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι η ομάδα της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών συμμετείχε με επιτυχία στον μεγάλο τελικό του 13ου Helga Pedersen Moot Court Competition που διεξήχθη στις 19-23 Μαΐου 2025 στις εγκαταστάσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Στρασβούργο. Η ομάδα, αποτελούμενη από […]

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Η Συνέλευση του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ εκφράζει τη βαθιά θλίψη της για την εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή, και κορυφαίου μελετητή της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας, Παύλου Καλλιγά. Ο Παύλος Καλλιγάς διετέλεσε επί πολλά έτη διευθυντής του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών. Ως διευθυντής ως το 2012 του φιλοσοφικού περιοδικού «Δευκαλίων», και ως […]

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Την επίδραση της παγκόσμιας οικονομίας στην καθημερινότητά μας, καθώς και τη σχέση μας με τον χρόνο και την αξία που επισυνάπτουμε στο παρόν σε σχέση με το μέλλον, εξετάζει σε δυο άρθρα του, που δημοσιεύτηκαν στα ΜΜΕ, ο Ομότιμος Καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. 1. Η πώληση του μέλλοντος για την αγορά του παρόντος (Άρθρο στην […]

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Η Αττική «φλέγεται». Ο εξαντλητικός καύσωνας ενεργοποιεί τον «πυρετό» της πόλης που προκαλεί η υπερδόμηση. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι και η πραγματικότητα δραματική: η πρωτεύουσα θερμαίνεται όχι μόνο λόγω της κλιματικής αλλαγής αλλά και… εκ των έσω. Ο χάρτης του Λεκανοπεδίου «κοκκινίζει» από δεκάδες hot spots που αναδύουν καυτό αέρα σαν μικρά «ηφαίστεια» τσιμέντου. Η […]

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Πρόγραμμα «Ας Μιλήσουμε για τα Παιδιά» του ΕΚΠΑ

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Πρόγραμμα «Ας Μιλήσουμε για τα Παιδιά» του ΕΚΠΑ

Με απόλυτη επιτυχία και συγκινητική συμμετοχή της φορεών, εκπαιδευτικών και γονέων της τοπικής κοινωνίας πραγματοποιήθηκαν οι ενημερωτικές εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές δράσεις του προγράμματος «Ας Μιλήσουμε για τα Παιδιά» σε Αργοστόλι Κεφαλονιάς, Αρχαία Ολυμπία και Ζαχάρω Ηλείας, στα πλαίσια της ενημέρωσης και κατάρτισης των εκπαιδευτικών Α’βάθμιας Εκπαίδευσης για την προαγωγή της ψυχικής υγείας των παιδιών και […]

Επιτυχής Συμμετοχή της ομάδας της Νομικής Σχολής στον τελικό του 13ου Helga Pedersen Moot Court Competition

Επιτυχής Συμμετοχή της ομάδας της Νομικής Σχολής στον τελικό του 13ου Helga Pedersen Moot Court Competition

Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι η ομάδα της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών συμμετείχε με επιτυχία στον μεγάλο τελικό του 13ου Helga Pedersen Moot Court Competition που διεξήχθη στις 19-23 Μαΐου 2025 στις εγκαταστάσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Στρασβούργο. Η ομάδα, αποτελούμενη από […]

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Η Συνέλευση του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ εκφράζει τη βαθιά θλίψη της για την εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή, και κορυφαίου μελετητή της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας, Παύλου Καλλιγά. Ο Παύλος Καλλιγάς διετέλεσε επί πολλά έτη διευθυντής του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών. Ως διευθυντής ως το 2012 του φιλοσοφικού περιοδικού «Δευκαλίων», και ως […]

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Την επίδραση της παγκόσμιας οικονομίας στην καθημερινότητά μας, καθώς και τη σχέση μας με τον χρόνο και την αξία που επισυνάπτουμε στο παρόν σε σχέση με το μέλλον, εξετάζει σε δυο άρθρα του, που δημοσιεύτηκαν στα ΜΜΕ, ο Ομότιμος Καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. 1. Η πώληση του μέλλοντος για την αγορά του παρόντος (Άρθρο στην […]

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Η Αττική «φλέγεται». Ο εξαντλητικός καύσωνας ενεργοποιεί τον «πυρετό» της πόλης που προκαλεί η υπερδόμηση. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι και η πραγματικότητα δραματική: η πρωτεύουσα θερμαίνεται όχι μόνο λόγω της κλιματικής αλλαγής αλλά και… εκ των έσω. Ο χάρτης του Λεκανοπεδίου «κοκκινίζει» από δεκάδες hot spots που αναδύουν καυτό αέρα σαν μικρά «ηφαίστεια» τσιμέντου. Η […]

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Πρόγραμμα «Ας Μιλήσουμε για τα Παιδιά» του ΕΚΠΑ

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Πρόγραμμα «Ας Μιλήσουμε για τα Παιδιά» του ΕΚΠΑ

Με απόλυτη επιτυχία και συγκινητική συμμετοχή της φορεών, εκπαιδευτικών και γονέων της τοπικής κοινωνίας πραγματοποιήθηκαν οι ενημερωτικές εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές δράσεις του προγράμματος «Ας Μιλήσουμε για τα Παιδιά» σε Αργοστόλι Κεφαλονιάς, Αρχαία Ολυμπία και Ζαχάρω Ηλείας, στα πλαίσια της ενημέρωσης και κατάρτισης των εκπαιδευτικών Α’βάθμιας Εκπαίδευσης για την προαγωγή της ψυχικής υγείας των παιδιών και […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο