Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Ερευνητικό Πρόγραμμα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ: Το Σχολείο Οργανισμός και Κοινότητα Μάθησης

Ο μετασχηματισμός του σχολείου σε Οργανισμό και Κοινότητα Μάθησης αποτελεί ένα διακριτό και συγκροτημένο εναλλακτικό παράδειγμα, μια συνολική πρόταση για την εκπαίδευση, που ανταποκρίνεται στις διεθνείς προκλήσεις και ενσωματώνει τις σύγχρονες τάσεις. Μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας ενδυναμώνοντας το σύνολο των μελών της: μαθητές, εκπαιδευτικούς, ηγεσία και κοινωνικό περιβάλλον του σχολείου.

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΚΜ ΕΙΝΑΙ:

  • Ένα σχολείο που έχει όραμα, που προτάσσει τη μάθηση, που προωθεί την καινοτομία και τη δημιουργικότητα.
  • Ένα σχολείο που επιδιώκει την ενίσχυση της παιδαγωγικής του αυτονομίας και των βαθμών ελευθερίας των εκπαιδευτικών.
  • Ένα σχολείο που το χαρακτηρίζει η ηγεσία για τη μάθηση, που στηρίζεται στη συλλογικότητα και τη συνεργασία, που αναπτύσσεται και εδραιώνεται μέσα από τις Κοινότητες Μάθησης των εκπαιδευτικών του.
  • Ένα σχολείο που ερευνά και αξιολογεί το εκπαιδευτικό του έργο, που σχεδιάζει δράσεις βελτίωσης, που δίνει έμφαση στην ανάπτυξη των ικανοτήτων και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.
  • Ένα σχολείο που δεν είναι αυτοαναφορικό, αλλά ανοιχτό στην κοινωνία, που βελτιώνει τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα και εμπεδώνει κλίμα εμπιστοσύνης ανάμεσα στο σχολείο, την πολιτεία και την κοινωνία.

ΤΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ – ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΚΜ

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών υλοποιεί το Ερευνητικό- Πιλοτικό Πρόγραμμα «Το Σχολείο Οργανισμός και Κοινότητα Μάθησης» σε επιλεγμένες σχολικές μονάδες Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης της χώρας. Πρόκειται για ένα Πρόγραμμα δυναμικού χαρακτήρα, με αντικείμενό του την εφαρμοσμένη μελέτη βασικών παραμέτρων του σύγχρονου ελληνικού σχολείου, οι οποίες επηρεάζουν τον μετασχηματισμό του σε Οργανισμό και Κοινότητα Μάθησης (ΟΚΜ).

Στόχος του Προγράμματος είναι η μελέτη και διαμόρφωση ενός σύγχρονου συστήματος διοίκησης, οργάνωσης, λειτουργίας και εσωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων που βασίζεται στην ενεργητική συμμετοχή των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, με σκοπό τη βελτίωση των εκπαιδευτικών πρακτικών και της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στα συμμετέχοντα σχολεία.
Προβλέπεται παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, συνεχής επιστημονική καθοδήγηση, υποστήριξη και ανατροφοδότηση των σχολικών μονάδων και ενδοσχολικές επιμορφώσεις του ανθρώπινου δυναμικού τους.

ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

Την επιστημονική και διοικητική ευθύνη της υλοποίησης του Προγράμματος ΟΚΜ έχει η Επιστημονική Επιτροπή η οποία αποτελείται από μέλη ΔΕΠ και ΕΔΙΠ του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ. Η Επιστημονική Επιτροπή υποστηρίζεται από την Ομάδα Έργου, στην οποία συμμετέχουν ειδικοί επιστήμονες, υποψήφιοι διδάκτορες και μεταπτυχιακοί φοιτητές, εκπαιδευτικοί και στελέχη της εκπαίδευσης.
Η Επιστημονική Επιτροπή είναι υπεύθυνη για την παρακολούθηση της υλοποίησης του Προγράμματος, για τη διάχυση καλών πρακτικών και για την αξιοποίηση του Παρατηρητηρίου και του σχολικού Δικτύου ΟΚΜ.

Στο Πρόγραμμα συμμετέχουν σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από όλη τη χώρα, οι οποίες επιλέχθηκαν κατόπιν σχετικής Πρόσκλησης Ενδιαφέροντος.
Το Πιλοτικό Πρόγραμμα αναπτύσσεται και προσαρμόζεται στο πρόγραμμα κάθε σχολείου, βασίζεται στο θεσμικό πλαίσιο της Πολιτείας, αξιοποιεί την επιστημονική γνώση και εμπειρία των εκπαιδευτικών και υλοποιείται σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες και την ποικιλομορφία των σχολικών μονάδων που συμμετέχουν.

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΚΜ

  • 1ο Νηπιαγωγείο Αντιμάχειας Κω
  • 21ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών «Λέλα Καραγιάννη»
  • Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο Ελληνογαλλικής Σχολής «Άγιος Ιωσήφ»
  • 4ο Γυμνάσιο Δάφνης
  • 1ο ΓΕΛ Ηρακλείου Κρήτης
  • Εσπερινό ΕΠΑΛ Γρεβενών
  • 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Κιάτου

Ιστότοπος του έργου ΟΚΜ: okm.eds.uoa.gr

ΕΚΠΑ © 2024. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος

Μετάβαση στο περιεχόμενο
EN