Κατά την ακαδημαϊκή περίοδο 2019-2020 του εαρινού εξαμήνου λόγω της πανδημικής κατάστασης που δημιούργησε ο COVID-19, το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας αναγκάστηκε σε μια έκτακτη και απότομη μετάβαση από την δια ζώσης στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.
Στο πλαίσιο της εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης, μετά το πρώτο εξάμηνο λειτουργίας της, η Δρ. Μ. Καραλιοπούλου, μέλος Ε.ΔΙ.Π του Τμήματος Μαθηματικών του Ε.Κ.Π.Α., ο κ. Γ. Μαυρομμάτης Υ.Δ. του Τμήματος Μαθηματικών του Ε.Κ.Π.Α., η κ. Γ. Μενούνου Υπεύθυνη Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών στη Δ.Δ.Ε. Αν. Αττικής και η Δρ. Στ. Παντελοπούλου Σύμβουλος Α’ Πληροφορικής στο Ι.Ε.Π. επεδίωξαν να καταγράψουν και να μελετήσουν την εμπειρία των φοιτητών κατά το διάστημα αυτό.
Η έρευνα διενεργήθηκε στο τμήμα Μαθηματικών του Ε.Κ.Π.Α. και η ανάλυση που ακολούθησε ήταν ποσοτική. 391 φοιτητές απάντησαν σε ένα εκτενές ερωτηματολόγιο σχετικά με την εμπειρία τους στην τηλεκπαίδευση, την αποτελεσματικότητά της στην κατανόηση του γνωστικού περιεχομένου, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που διαπίστωσαν, καθώς και τις προοπτικές που μπορεί να έχει για το μέλλον της εκπαίδευσης πέραν του έκτακτου χαρακτήρα που διατηρούσε κατά την διάρκεια του COVID-19.
Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής παρουσιάζονται στην εργασία: “Emergency Remote Teaching Application due to COVID-19 – A Case Study of the Department of Mathematics (School of Science) at the National and Kapodistrian University of Athens” (M. Karaliopoulou , Y. Mavrommatis, G. Menounou and St. Pantelopoulou).
Η εργασία έγινε δεκτή για δημοσίευση στο επιστημονικό περιοδικό European Journal of Engineering and Technology Research (EJ-ENG), το οποίο θα έχει ένα special issue σε εργασίες που θα παρουσιαστούν και στο συνέδριο 13th Conference on Informatics in Education -η Πληροφορική στην Εκπαίδευση ( 13th CIE2021) που θα πραγματοποιηθεί 9 & 10 Οκτωβρίου 2021, εξ αποστάσεως.
Σύνδεσμος συνεδρίου: http://events.di.ionio.gr/cie/index.php/el/