Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Πεπραγμένα της 2ης Ανοιχτής Ενηµερωτικής Εκδήλωσης προς την Ακαδηµαϊκή Κοινότητα του Ε.Κ.Π.Α. και τους κοινωνικούς εταίρους για την μεθοδολογία Service-Learning

Πεπραγμένα της 2ης Ανοιχτής Ενηµερωτικής Εκδήλωσης προς την Ακαδηµαϊκή Κοινότητα του Ε.Κ.Π.Α. και τους κοινωνικούς εταίρους για την μεθοδολογία Service-Learning στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ερευνητικού Προγράµµατος KA2 Erasmus+: Service-Learning. Intersectoral Collaboration Practices for the development of students’ soft skills and socially engaged universities

Τη Δευτέρα 22 Aπριλίου 2024, πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο «Γ. Κοτζιάς» της Ιατρικής Σχολής Ε.Κ.Π.Α, η 2η Ανοιχτή Ενημερωτική Εκδήλωση προς όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα και τους κοινωνικούς εταίρους του Ε.Κ.Π.Α. με θέμα: «Η μεθοδολογία Service-Learning στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ερευνητικού Προγράµµατος KA2 Erasmus+: Service-Learning. Intersectoral Collaboration Practices for the development of students’ soft skills and socially engaged universities» (SL-ICP). Στόχος της εκδήλωσης ήταν η παρουσίαση της μεθοδολογίας Service-Learning στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, αλλά και στο δίκτυο Πανεπιστημίων που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο ευρωπαϊκό έργο.

Στο πρώτο μέρος της εκδήλωσης, παρουσιάστηκαν εν συντομία τα πορίσματα που προέκυψαν από τη χαρτογράφηση των υφιστάμενων πρακτικών εφαρμογής της μεθοδολογίας Service-Learning στα πέντε (5) Πανεπιστήμια εταίρους (Ε.Κ.Π.Α., Βουκουρεστίου, Sapienza-Ρώμης, Aix-Μασσαλίας, Αυτόνομο Πανεπιστήμιο της Μαδρίτης), έρευνα την οποία διεξήγαγε η Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας Ε.Κ.Π.Α. κ. Μάρλεν Μούλιου. Η ίδια επιμελήθηκε και τις δύο εκδόσεις με τα αποτελέσματα της σχετικής έρευνας σε αναλυτική και συνοπτική εκδοχή παρουσίασης. Οι εκδόσεις  είναι διαθέσιμες στους ακόλουθους συνδέσμους:

https://web.uniroma1.it/memotef/sites/default/files/allegati/SL_Mapping%26DataDesign_Extended%20Version.pdf και

https://web.uniroma1.it/memotef/sites/default/files/allegati/SL_Mapping%26DataDesign_Brief%20Version.pdf).

Στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσης, παρουσιάστηκαν πέντε (5) δράσεις Service-Learning που υλοποιήθηκαν κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος, στο πλαίσιο προπτυχιακών και μεταπτυχιακών μαθημάτων που διδάσκονται σε διαφορετικά Τμήματα του Ε.Κ.Π.Α. Η παρουσίαση των δράσεων έγινε με ενθουσιασμό από τους ίδιους τους φοιτητές που τις υλοποίησαν, τονίζοντας ακόμα περισσότερο τη σημασία εφαρμογής της μεθοδολογίας Service-Learning στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Απώτερος στόχος της διαδικασίας, ήταν η ανάδειξη των δύο ομάδων που θα εκπροσωπήσουν το Ε.Κ.Π.Α. στο Ευρωπαϊκό Φόρουμ του Ερευνητικού Προγράμματος που θα πραγματοποιηθεί από τις 25 έως 28 Ιουνίου στο Βουκουρέστι.

Τα μέλη της Κριτικής Επιτροπής, με Επικεφαλής την Αντιπρύτανι Ακαδημαϊκών, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας Ε.Κ.Π.Α. Σοφία Παπαϊωάννου, ήταν οι: Μαρία Δασκολιά (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ε.Κ.Π.Α.), Ευάγγελος Παπούλιας (Προϊστάμενος του Τμήματος Μουσείων και Ιστορικών Αρχείων Ε.Κ.Π.Α.), Ηλίας Αντωνίου (CIVIS Project Manager, E.K.Π.Α.), Άννα Τρίγκατζη (Υποψήφια Διδάκτωρ Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ε.Κ.Π.Α.), Σοφία Παπαδημητρίου (Προϊσταμένη Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων, ΥΠΑΙΘ).

Από τη διαγωνιστική διαδικασία επιλέχθηκαν οι δράσεις: «Βελτιώνουμε τη ζωή των ηλικιωμένων ΙΙ: η μεθοδολογία Service-Learning στην υπηρεσία της κοινότητας», η οποία υλοποιήθηκε από Μεταπτυχιακούς φοιτητές, με Διδάσκουσα την Αναπληρώτρια Καθηγήτρια της Ιατρικής Σχολής Ε.Κ.Π.Α. Υπατία Δούση-Αναγνωστοπούλου και Εφαρμόζοντας την μεθοδολογία  Service-Learning για την εκπαίδευση φοιτητών Μουσειακών Σπουδών στον νοηματικό σχεδιασμό εκθέσεων. Το παράδειγμα της δράσης νοηματικού σχεδιασμού «Με επίκεντρο το Κέντρο Ντάνκαν.» η οποία υλοποιήθηκε από Μεταπτυχιακούς φοιτητές, με Διδάσκουσα την Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας Ε.Κ.Π.Α., Μάρλεν Μούλιου.

Στο επικείμενο Ευρωπαϊκό Φόρουμ του Βουκουρεστίου, οι ομάδες του Ε.Κ.Π.Α. θα αντιμετωπίσουν αντίστοιχες ομάδες από τα Πανεπιστήμια του  Βουκουρεστίου, Sapienza-Ρώμης, Aix-Μασσαλίας, καθώς και από το Αυτόνομο Πανεπιστήμιο της Μαδρίτης.

ΕΚΠΑ © 2024. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος

Μετάβαση στο περιεχόμενο
EN