Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Δημοσίευση του Guidebook on Service-Learning, στο πλαίσιο συνεργασίας του Ε.Κ.Π.Α. με τα συνεργαζόμενα πανεπιστήμια του προγράμματος

To Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Service – Learning: Intersectoral Collaboration Practices for the development of students’ soft skills and socially engaged universities” (SL-ICP)σε συνεργασία με άλλα τέσσερα πανεπιστήμια (μέλη της συμμαχίας CIVIS), και την MKO EurasiaNet στο διετές έργο (15/11/2022-14/11/2024) που χρηματοδοτείται από τη Βασική Δράση 2 (Key Action 2 Erasmus+) Σύμπραξη Συνεργασίας με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Σκοπός του προγράμματος, είναι η προώθηση της παιδαγωγικής μεθοδολογίας Service-Learning (SL) καθώς και η υποστήριξη όλων των εμπλεκομένων φορέων (ακαδημαϊκοί, φοιτητές και οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών) στην ανάπτυξη συνεργασιών με αμοιβαία οφέλη για τα πανεπιστήμια και την κοινωνία των πολιτών.

Το Service-Learning, είναι μια καινοτόμος παιδαγωγική προσέγγιση που ενσωματώνει ουσιαστική κοινωνική υπηρεσία στο πρόγραμμα σπουδών και προσφέρει πιστωτικές μονάδες στους φοιτητές για τη μάθηση που προκύπτει από την ενεργό εμπλοκή τους στην κοινότητα και την ενασχόληση τους με ένα πραγματικό κοινωνικό πρόβλημα. Ο αναστοχασμός και οι στρατηγικές βιωματικής μάθησης στηρίζουν τη διαδικασία και η υπηρεσία συνδέεται άμεσα με τα εκάστοτε υπό μελέτη γνωστικά πεδία. Ως εκ τούτου, οι καινοτόμες πρακτικές μάθησης και διδασκαλίας που εφαρμόζονται μέσω του Service-Learning είναι ιδανικές για τους φοιτητές που επιθυμούν να αποκτήσουν ποικίλες δεξιότητες, καθώς και επαγγελματικές εμπειρίες πεδίου που θα τους προετοιμάσουν για την αγορά εργασίας.

Στo πλαίσιο του Πακέτου Εργασίας 5 (WP5), το οποίο συντονίζει το Παν/μιο του Βουκουρεστίου, ως ένα από τα βασικά παραδοτέα προσδιορίστηκε η σύνταξη του Guidebook on Service-Learning, ενός Οδηγού Υλοποίησης SL Έργων. Ο Οδηγός είναι πλέον διαθέσιμος, αριθμεί 140 σελίδες και σε αυτές παρουσιάζονται, με σαφή και δομημένο τρόπο, τα κυριότερα βήματα για την ανάπτυξη και την εδραίωση του Service-Learning ως καινοτόμου μεθόδου εκπαίδευσης και συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίων και Οργανώσεων της Κοινωνίας των πολιτών. Μέσα από πίνακες δεδομένων, μελέτες περίπτωσης και συνοπτικά συμπεράσματα, αποτελεί μια σημαντική πηγή πληροφοριών που συγκεντρώνει όλα τα απαραίτητα δεδομένα για μελλοντικά SL προγράμματα.

Αναλυτικότερα, στο πρώτο κεφάλαιο του Οδηγού ορίζεται η έννοια και η μεθοδολογία του Service-Learning και περιγράφεται η επίδραση από την εφαρμογή της συγκεκριμένης μεθοδολογίας. Το δεύτερο κεφάλαιο, παρουσιάζει καλές πρακτικές για την προώθηση της εκπαιδευτικής πρακτικής του Service-Learning σε Οργανώσεις της Κοινωνίας των πολιτών και τη βελτιστοποίηση της συνεργασίας με αυτές. Η θεματική του τρίτου κεφαλαίου είναι αφιερωμένη στην εδραίωση του Service-Learning στα ακαδημαϊκά ιδρύματα, μέσα από οδηγίες για ζητήματα σχεδιασμού, επικοινωνίας και παραδείγματα. Η ενθάρρυνση και η καθοδήγηση των φοιτητών που συμμετέχουν σε SL προγράμματα, αναλύεται διεξοδικά στο τέταρτο κεφάλαιο. Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο, προτείνονται θέματα που αφορούν στην οικονομική υποστήριξη των SL προγραμμάτων στα ακαδημαϊκά Ιδρύματα.

O Οδηγός είναι διαθέσιμος  με ελεύθερη πρόσβαση στο διαδίκτυο, στον σύνδεσμο που ακολουθεί:

https://eurasianet.eu/wp-content/uploads/2024/09/Guidebook-on-Service-Learning_SL-ICP-Project-2.pdf

Επιπλέον, στο κανάλι Service-Learning της πλατφόρμας YouTube παρουσιάζoνται SL projects των πανεπιστημίων που συμμετέχουν στο έργο, μαζί με συνεντεύξεις φοιτητών, ακαδημαϊκών και εκπροσώπων της Κοινωνίας των πολιτών σχετικά με την εμπειρία που αποκόμισαν:

https://www.youtube.com/@servicelearningKA2-SL-ICP

 

ΕΚΠΑ © 2024. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος

Μετάβαση στο περιεχόμενο
EN