Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Τον Νοέμβριο του 2024 ολοκληρώθηκε από το Κέντρο Λειτουργίας & Διαχείρισης Δικτύου ένα μεγάλο έργο τηλεπικοινωνιακής υποδομής στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με το οποίο υλοποιήθηκε η μετάβαση από την παραδοσιακή τηλεφωνία στην υποδομή τηλεφωνίας IP. Πρόκειται για την αντικατάσταση των παραδοσιακών τηλεφωνικών κέντρων με συστήματα της κατασκευάστριας εταιρείας CISCO που χρησιμοποιούν την τεχνολογία IP και ενσωματώνουν φωνή, δεδομένα και βίντεο σε ένα ενιαίο δίκτυο.  Το έργο χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ μέσω του ΥΕ3:«Εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών επικοινωνίας των ιδρυμάτων μέσω δικτύου» της Πράξης «ΗΦΑΙΣΤΟΣ: Εκσυγχρονισμός των δικτυακών υποδομών του συνόλου των Φορέων της ακαδημαϊκής και ερευνητικής κοινότητας της χώρας» με φορέα υλοποίησης το ΕΔΥΤΕ.

Η αρχιτεκτονική της υποδομής τηλεφωνίας IP είναι κεντρικοποιημένη με υλοποίηση υψηλής διαθεσιμότητας, και όλες οι τηλεφωνικές συσκευές συνδέονται σε κεντρικό σύστημα τηλεφωνίας.

Στο πλαίσιο της μετάβασης στην υποδομή τηλεφωνίας IP πραγματοποιήθηκε από το Κέντρο Λειτουργίας & Διαχείρισης Δικτύου η εγκατάσταση 4.500 νέων τηλεφωνικών συσκευών IP καθώς και η απαραίτητη διαμόρφωση των λογισμικών και υπηρεσιών. Παράλληλα, έχουν υλοποιηθεί δύο Κέντρα Εξυπηρέτησης Χρηστών στο Κ.ΛΕΙ.ΔΙ  (5600) και στον Ε.Λ.Κ.Ε (5900) τα οποία παρέχουν εργαλεία για τη διαχείριση κλήσεων, την παρακολούθηση της απόδοσης και την αλληλεπίδραση με τους χρήστες. Επιπλέον, έχει διαμορφωθεί η εύχρηστη Πύλη Υπηρεσιών Τηλεφώνου IP  (myphone.uoa.gr), η οποία επιτρέπει τη ρύθμιση βασικών παραμέτρων των λειτουργιών της τηλεφωνικής συσκευής κάθε χρήστη (π.χ. αριθμούς μνημών, λίστες επαφών και υπηρεσίες τηλεφώνου) μέσω γραφικού περιβάλλοντος.

Οι υπηρεσίες τηλεφωνίας παρέχονται πάνω από το ενιαίο δίκτυο υψηλών ταχυτήτων του ΕΚΠΑ, και χρησιμοποιείται μία πρίζα (υποδοχή) δικτύου τόσο για τη σύνδεση της τηλεφωνικής συσκευής όσο και του ηλεκτρονικού υπολογιστή κάθε χρήστη επιτυγχάνοντας έτσι εξοικονόμηση πόρων (πριζών).

Η νέα υποδομή τηλεφωνίας αποτελεί μια στρατηγική κίνηση για την αναβάθμιση των τηλεπικοινωνιακών υποδομών του ΕΚΠΑ, προσφέροντας ταυτόχρονα καλύτερη απόδοση, κλιμάκωση, ευελιξία καθώς και την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των χρηστών του Ιδρύματος, όπως διασκέψεις με τη χρήση ενός κουμπιού, ομάδες χρηστών με εξατομίκευση ρυθμίσεων και μηνυμάτων. Παράλληλα επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή διαχείριση μέσω μίας κεντρικοποιημένης και ομοιογενούς υποδομής τηλεφωνίας με δυνατότητα εφεδρικής λειτουργίας εξοπλισμού.

 

ΕΚΠΑ © 2025. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος

Μετάβαση στο περιεχόμενο
EN