Νέα & Ανακοινώσεις

Άρθρο της Καθηγήτριας του Ε.Κ.Π.Α. Ευαγγελίας Γαλανάκη στην εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής» σχετικά με τις αρετές των πανεπιστημιακών δασκάλων

Άρθρο της Καθηγήτριας του Ε.Κ.Π.Α. Ευαγγελίας Γαλανάκη στην εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής» σχετικά με τις αρετές των πανεπιστημιακών δασκάλων

Στις 17 Νοεμβρίου 2024, δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής» άρθρο της κ. Ευαγγελίας Γαλανάκη, Καθηγήτριας Ψυχολογίας ΠΤΔΕ και Διευθύντριας του Εργαστηρίου Ψυχολογίας ΠΤΔΕ, με θέμα «Αρετές των πανεπιστημιακών δασκάλων».

 «Αρετή». Λέξη με ηθικό βάρος, ετυμολογικά συγγενής με την «αριστεία» και το «αραρίσκω» (= συνδέω και συνταιριάζω, εξοπλίζω και εφοδιάζω, μεταξύ άλλων). Άραγε το Πανεπιστήμιο αποδίδει στη σύνδεση την ίδια έμφαση που αποδίδει στην αριστεία, τον εξοπλισμό και τα εφόδια; Και δεν εννοώ τη σύνδεση των πανεπιστημιακών δασκάλων και των φοιτητών με τη γνώση, ούτε την απαραίτητη για τη γνώση ικανότητα για συνδέσεις (και αποσυνδέσεις). Εννοώ τη σύνδεση των πανεπιστημιακών δασκάλων με τους φοιτητές τους.

Σε πρόσφατη ερευνητική επισκόπηση που διενήργησε το Εργαστήριο Ψυχολογίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών, η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών από όλη την Ελλάδα εκτίμησαν ότι οι Πανελλήνιες εξετάσεις ήταν η πιο αγχογόνος δοκιμασία που έχουν βιώσει και ένα σημαντικό ποσοστό βίωνε άγχος και για τις εξετάσεις στο Πανεπιστήμιο. Υποδεχόμαστε λοιπόν τους πρωτοετείς φοιτητές μετά από τη δοκιμασία αυτή και τους υποβάλλουμε στις διαρκείς, αγχογόνες συνθήκες και αξιολογήσεις που απαιτούν οι πανεπιστημιακές σπουδές.

Στο προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, η  επιστημονική γνώση, από τη φύση της, θέτει στους νέους ανθρώπους αίτημα για σκέπτεσθαι. Πρόκειται για γνώση με πολυπλοκότητα, υψηλό βαθμό αφαίρεσης και απόσταση από την καθημερινή ζωή και τις σχολικές εμπειρίες των φοιτητών. Ιδίως στο μεταπτυχιακό επίπεδο, τίθεται το επιπλέον αίτημα για πρωτοτυπία και καινοτομία. Επομένως, η επιστημονική γνώση είναι μια κρίση, για τον ψυχισμό μας, που ενίοτε τη βιώνει ως εισβολή ή κατακλυσμό. Όμως ένας βασικός στόχος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης. Τουτέστιν, για την επίλυσή της, η κρίση απαιτεί κρίση. Οι νέοι άνθρωποι καλούνται να δημιουργήσουν νόημα από τη γνώση αυτή, ενώ παράλληλα δέχονται πλήγματα στον ναρκισσισμό τους και βιώνουν άγχος, καθώς αναμετριούνται με το «δεν ξέρω», το λάθος, τη σύγχυση, την αποτυχία.

Βασικές αρετές των πανεπιστημιακών δασκάλων οι οποίες προάγουν τη σύνδεση με τους φοιτητές και μέσω αυτής την επιστήμη, είναι το «κράτημα» και η «εμπερίεξη» – δύο έννοιες από το πεδίο της ψυχαναλυτικής σκέψης, που έχουν εφαρμογές και στο πεδίο της εκπαίδευσης. Οι γονείς κράτησαν, κυριολεκτικά, δηλαδή στα χέρια και στην αγκαλιά τους, και μεταφορικά, δηλαδή ψυχικά, τους νέους ανθρώπους. Αργότερα, τους κράτησαν οι δάσκαλοί τους. Ανάπτυξη δεν συμβαίνει χωρίς το κράτημα. Όλες οι όψεις του πανεπιστημιακού πλαισίου αναμένεται να κρατούν δυναμικά τον φοιτητικό πληθυσμό: χώροι, υλικοτεχνικός εξοπλισμός, δομή και περιεχόμενο των προγραμμάτων σπουδών, ηγεσία, διοικητική και γραμματειακή οργάνωση, υποστηρικτικές υπηρεσίες για τους φοιτητές, ενίσχυση της έρευνας, σύνδεση με την κοινωνία και την αγορά εργασίας, προσωπικότητα και κατάρτιση των πανεπιστημιακών δασκάλων και πλαισίωσή τους στο έργο τους. Οι τελευταίοι επιτελούν το κράτημα με ποικίλους τρόπους. Είναι διαθέσιμοι και αξιόπιστοι. Διερευνούν τις ανάγκες του φοιτητικού πληθυσμού – έρευνα που, βέβαια, πρέπει να γίνεται και συστηματικά, σε θεσμικό επίπεδο. Προσαρμόζουν το έργο τους σε αυτές τις μεταβαλλόμενες ανάγκες. Δεν ζητούν κυρίως συμμόρφωση από τους φοιτητές, αλλά σέβονται τη ζώσα εμπειρία τους. Τους επιτρέπουν να εκδιπλώνουν στοιχεία του αληθούς εαυτού τους στον ενδιάμεσο χώρο δασκάλου-μαθητών, όπου συντελείται η δημιουργία και όλα είναι πιθανά. Έτσι διευκολύνονται οι φοιτητές να απαρτιώσουν τις εμπειρίες τους, να αποκτήσουν μια αίσθηση ψυχοσωματικής ολότητας, που θα τους επιτρέψει να αναλάβουν το ρίσκο της γνώσης. Μόνο αν κρατηθούν πρώτα, μπορούν ύστερα να διαφοροποιηθούν από τους πρεσβύτερους.

Όσο για την εμπερίεξη, οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι υπο-δέχονται κάθε είδους «ωμά» βιώματα των φοιτητών, όπως το άγχος, η επιθετικότητα, ο φθόνος, και γίνονται οι περιέκτες (= «δοχεία») αυτών των βιωμάτων. Είναι σαν να τα επεξεργάζονται «μες στα ίδια τους τα σπλάχνα» ώστε να τα επιστρέφουν στους φοιτητές μεταβολισμένα και μετριασμένα. Δίνουν μορφή σε αυτά τα βιώματα, και μάλιστα τέτοια που μπορούν να γίνονται ανεκτά από τους φοιτητές, ακόμα και να λειτουργούν ως κίνητρα. Διεργασία απαιτητική, που αναπόφευκτα ενέχει αστοχίες, παρα-γνωρίσεις, ενίοτε πανικό και τρόμο – και από τις δύο πλευρές. Όταν όμως συντελείται με επίγνωση από τον δάσκαλο, έχει ευχαρίστηση και όφελος – και για τις δύο πλευρές. Ο δάσκαλος παρέχει στους φοιτητές προς ταύτιση ένα υπόδειγμα υπο-δοχής, αφομοίωσης, στοχασμού και μάθησης μέσω της εμπειρίας. Η καλή οργάνωση των μαθημάτων, η σαφήνεια των κριτηρίων και προδιαγραφών, η ορθή διαχείριση του χρόνου, η θέσπιση ορίων και η ευελιξία τους, η ανατροφοδότηση κατά τη διάρκεια του μαθήματος και μετά τις αξιολογήσεις, είναι μόνο μερικές εκφάνσεις του κρατήματος και, κυρίως, της εμπερίεξης.

Οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι καλούμαστε να αναπτύξουμε τις αρετές που μας συνδέουν με τους φοιτητές μας. Να αναγνωρίζουμε ότι στο ακαδημαϊκό πεδίο και στην επιστήμη κυριαρχεί η αυταπάτη της παντοδυναμίας που, ως τέτοια, δεν οριοθετεί (άρα δεν προσφέρει ασφάλεια), απαιτεί τη συμμόρφωση και την ανέφικτη τελειότητα και δεν διανοίγει δρόμους. Να επαγρυπνούμε για τη δυνατότητά μας να ανεχόμαστε -πρώτα εμείς ώστε να τα αντέξουν και οι μαθητευόμενοί μας- τη ματαίωση, την ασάφεια, την άγνοια, εν ολίγοις την αναπόδραστη για τον άνθρωπο έλλειψη. Κι αφού υποκείμεθα στην έλλειψη, να φροντίζουμε να την αξιοποιούμε, στο μέτρο του εφικτού, ως την κινητήρια δύναμη της επιθυμίας μας για μεγαλύτερη ανοιχτότητα, δεκτικότητα και χωρητικότητα (βάθος και εύρος) του ψυχικού μας πεδίου.

 

Χρονοδιάγραμμα εργασιών εν όψει της λειτουργίας του resCom στον ΕΛΚΕ

Χρονοδιάγραμμα εργασιών εν όψει της λειτουργίας του resCom στον ΕΛΚΕ

Σας γνωστοποιούμε ότι η έναρξη λειτουργίας της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας web-resCom έχει προγραμματιστεί για τη Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2026. Στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης στο νέο σύστημα, σας ενημερώνουμε για τα ακόλουθα: • Η εξόφληση πάσης φύσεως δαπανών που αφορούν το οικονομικό έτος 2025 θα ολοκληρωθεί έως και την 31η/12/2025 μέσω του υφιστάμενου πληροφοριακού συστήματος. […]

Ακαδημαϊκό Τέταρτο: Πλημμύρες, κακοκαιρίες και στο βάθος… λειψυδρία

Ακαδημαϊκό Τέταρτο: Πλημμύρες, κακοκαιρίες και στο βάθος… λειψυδρία

Πλημμύρες και καταιγίδες, έντονες βροχοπτώσεις και ακραία καιρικά φαινόμενα αλλά τελικά, έλλειψη νερού. Οι φετινές καταιγίδες φαίνεται ότι φέρνουν μεγάλες ποσότητες νερού σε περιοχές της χώρας, που ομως δεν αποτελούν το είδος της βροχής που γεμίζει τους ταμιευτήρες νερού, αλλά μάλλον εκείνο που οδηγεί σε πλημμύρες και διάβρωση του εδάφους. Η Καθηγήτρια Γεωγραφίας και Κλιματολογίας […]

Πόσο εθισμένοι είμαστε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Περισσότερο ανησυχητικά τα ευρήματα για την Generation Z

Πόσο εθισμένοι είμαστε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Περισσότερο ανησυχητικά τα ευρήματα για την Generation Z

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών διερεύνησε τη σχέση του εθισμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με το άγχος, την κατάθλιψη και την υπνηλία. Επιπλέον, μετρήθηκε το επίπεδο του εθισμού τόσο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όσο και στο TikTok σύμφωνα με το φύλο και την ηλικιακή ομάδα με τα ευρήματα να είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά για τις […]

Ανάθεση καθηκόντων άμισθων Συμβούλων του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών στον καθηγητή Στυλιανό Κώτσιο και την καθηγήτρια Ασημίνα Αντωναράκου

Ανάθεση καθηκόντων άμισθων Συμβούλων του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών στον καθηγητή Στυλιανό Κώτσιο και την καθηγήτρια Ασημίνα Αντωναράκου

Με απόφαση του Πρύτανη του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, καθηγητή Γεράσιμου Σιάσου, ανατίθενται καθήκοντα άμισθων Συμβούλων του Πρύτανη, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 35 του Ν. 5128/2024, σε δύο διακεκριμένα μέλη του διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού του Ιδρύματος, στον καθηγητή Στυλιανό Κώτσιο και την καθηγήτρια Ασημίνα Αντωναράκου, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της […]

Ολοκλήρωση της Εξωτερικής Αξιολόγησης και Πιστοποίησης του 70% των Υφιστάμενων Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΕΚΠΑ

Ολοκλήρωση της Εξωτερικής Αξιολόγησης και Πιστοποίησης του 70% των Υφιστάμενων Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΕΚΠΑ

Η Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε στενή και αποτελεσματική συνεργασία με Τμήματα και το Προσωπικό των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών και την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), ολοκλήρωσε με ιδιαίτερη επιτυχία έως τον Δεκέμβριο του 2025 την εξωτερική αξιολόγηση και πιστοποίηση 142 από τα 203 υφιστάμενα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών του […]

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Harbin Institute of Technology

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Harbin Institute of Technology

Συνάντηση εργασίας και υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας (MoU) μεταξύ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Harbin Institute of Technology (HIT) πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025. Από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, στη συνάντηση συμμετείχαν η Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών Υποθέσεων, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγήτρια Σοφία Παπαϊωάννου, ο Αντιπρύτανης Οικονομικών και Ανάπτυξης, Καθηγητής Αριστείδης […]

Ακαδημαϊκό Τέταρτο: Πλημμύρες, κακοκαιρίες και στο βάθος… λειψυδρία

Ακαδημαϊκό Τέταρτο: Πλημμύρες, κακοκαιρίες και στο βάθος… λειψυδρία

Πλημμύρες και καταιγίδες, έντονες βροχοπτώσεις και ακραία καιρικά φαινόμενα αλλά τελικά, έλλειψη νερού. Οι φετινές καταιγίδες φαίνεται ότι φέρνουν μεγάλες ποσότητες νερού σε περιοχές της χώρας, που ομως δεν αποτελούν το είδος της βροχής που γεμίζει τους ταμιευτήρες νερού, αλλά μάλλον εκείνο που οδηγεί σε πλημμύρες και διάβρωση του εδάφους. Η Καθηγήτρια Γεωγραφίας και Κλιματολογίας […]

Πόσο εθισμένοι είμαστε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Περισσότερο ανησυχητικά τα ευρήματα για την Generation Z

Πόσο εθισμένοι είμαστε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Περισσότερο ανησυχητικά τα ευρήματα για την Generation Z

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών διερεύνησε τη σχέση του εθισμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με το άγχος, την κατάθλιψη και την υπνηλία. Επιπλέον, μετρήθηκε το επίπεδο του εθισμού τόσο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όσο και στο TikTok σύμφωνα με το φύλο και την ηλικιακή ομάδα με τα ευρήματα να είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά για τις […]

Ανάθεση καθηκόντων άμισθων Συμβούλων του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών στον καθηγητή Στυλιανό Κώτσιο και την καθηγήτρια Ασημίνα Αντωναράκου

Ανάθεση καθηκόντων άμισθων Συμβούλων του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών στον καθηγητή Στυλιανό Κώτσιο και την καθηγήτρια Ασημίνα Αντωναράκου

Με απόφαση του Πρύτανη του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, καθηγητή Γεράσιμου Σιάσου, ανατίθενται καθήκοντα άμισθων Συμβούλων του Πρύτανη, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 35 του Ν. 5128/2024, σε δύο διακεκριμένα μέλη του διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού του Ιδρύματος, στον καθηγητή Στυλιανό Κώτσιο και την καθηγήτρια Ασημίνα Αντωναράκου, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της […]

Ολοκλήρωση της Εξωτερικής Αξιολόγησης και Πιστοποίησης του 70% των Υφιστάμενων Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΕΚΠΑ

Ολοκλήρωση της Εξωτερικής Αξιολόγησης και Πιστοποίησης του 70% των Υφιστάμενων Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΕΚΠΑ

Η Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε στενή και αποτελεσματική συνεργασία με Τμήματα και το Προσωπικό των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών και την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), ολοκλήρωσε με ιδιαίτερη επιτυχία έως τον Δεκέμβριο του 2025 την εξωτερική αξιολόγηση και πιστοποίηση 142 από τα 203 υφιστάμενα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών του […]

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Harbin Institute of Technology

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Harbin Institute of Technology

Συνάντηση εργασίας και υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας (MoU) μεταξύ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Harbin Institute of Technology (HIT) πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025. Από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, στη συνάντηση συμμετείχαν η Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών Υποθέσεων, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγήτρια Σοφία Παπαϊωάννου, ο Αντιπρύτανης Οικονομικών και Ανάπτυξης, Καθηγητής Αριστείδης […]

«Αρχιμήδης» ΕΚΠΑ: νέος τεχνοβλαστός με την επωνυμία «Nature4Nature»

«Αρχιμήδης» ΕΚΠΑ: νέος τεχνοβλαστός με την επωνυμία «Nature4Nature»

Η Μονάδα Μεταφοράς Τεχνολογίας και Καινοτομίας «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ανακοινώνει την ίδρυση του νέου τεχνοβλαστού με την επωνυμία «Nature4Nature», μια καινοτόμο εταιρεία που  αντιμετωπίζει το πρόβλημα της παράκτιας διάβρωσης μέσω τεχνητά προκαλούμενης κατασκευής φυσικών υφάλων που λειτουργούν σαν κυματοθραύστες. Η επιχειρηματική ομάδα της Nature4Nature αποτελείται από την Καθηγήτρια Νίκη Ευελπίδου, τον Δρ Γιάννη […]

Ευχές από τη διοίκηση του Πανεπιστήμιου Αθηνών

Ευχές από τη διοίκηση του Πανεπιστήμιου Αθηνών

Ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος, τα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης και οι Αντιπρυτάνεις, σας εύχονται Καλά Χριστούγεννα, με υγεία, ευημερία και αγάπη. Θερμότατες ευχές για ένα δημιουργικό και ευτυχισμένο Νέος Έτος!

Εκδημία του πρώην Πρύτανη Καθηγητή Πέτρου Γέμτου

Εκδημία του πρώην Πρύτανη Καθηγητή Πέτρου Γέμτου

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών αποχαιρετά με βαθύτατη θλίψη τον πρώην Πρύτανη και Ομότιμο Καθηγητή Πέτρο Γέμτο, μια εξέχουσα προσωπικότητα της πανεπιστημιακής ζωής και της ανώτατης παιδείας της χώρας. Ο Πέτρος Γέμτος γεννήθηκε στη Λάρισα το 1939. Σπούδασε νομικά, οικονομικά, κοινωνιολογία και φιλοσοφία στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Tübingen της Γερμανίας. Υπήρξε διδάκτωρ της Νομικής […]

Ο Καθηγητής του ΕΚΠΑ Στέλιος Παπαθανασόπουλος μιλά σε podcast του ΣΚΑΙ για την «μεγαλύτερη μάχη εξουσίας στην ιστορία του streaming»

Ο Καθηγητής του ΕΚΠΑ Στέλιος Παπαθανασόπουλος μιλά σε podcast του ΣΚΑΙ για την «μεγαλύτερη μάχη εξουσίας στην ιστορία του streaming»

Για τον πρωτοφανή «πόλεμο εξαγορών» που εξελίσσεται αυτή τη στιγμή στο Χόλιγουντ και ο οποίος μπορεί να αλλάξει για πάντα τον χάρτη της παγκόσμιας ψυχαγωγίας, μίλησε σε Podcast του ΣΚΑΙ ο Καθηγητής του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών,  Στέλιος Παπαθανασόπουλος. Το Netflix ανακοινώνει συμφωνία-μαμούθ ύψους 72 δισ. δολαρίων για την εξαγορά του στούντιο […]

Ίδρυση της Έδρας Jean Monnet «DIGIT-EU» στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ

Ίδρυση της Έδρας Jean Monnet «DIGIT-EU» στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ

Νέα Έδρα Jean Monnet απονεμήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση στον Καθηγητή του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), Δημήτρη Βαρουτά, με αντικείμενο τις Ευρωπαϊκές Ψηφιακές Πολιτικές. Η Έδρα Jean Monnet (JMC) στις Ψηφιακές Πολιτικές της ΕΕ, η οποία φέρει τον τίτλο DIGIT-EU,  φιλοξενείται στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών και υιοθετεί μια διεπιστημονική […]

Πανηγυρική Πρώτη Ορκωμοσία Αποφοίτων του Εντατικού Διατμηματικού  Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών “Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες” με επισπεύδον το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ

Πανηγυρική Πρώτη Ορκωμοσία Αποφοίτων του Εντατικού Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών “Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες” με επισπεύδον το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ

Το Εντατικό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΕΔΠΜΣ) “Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες”, με επισπεύδον το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας, σε συνεργασία με το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, πραγματοποίησε πρόσφατα (24.11.2025), την πρώτη πανηγυρική ορκωμοσία των αποφοίτων του πρώτου κύκλου λειτουργίας του. Η λαμπρή τελετή έγινε στα Προπύλαια, […]

Ευχές από τη διοίκηση του Πανεπιστήμιου Αθηνών

Ευχές από τη διοίκηση του Πανεπιστήμιου Αθηνών

Ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος, τα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης και οι Αντιπρυτάνεις, σας εύχονται Καλά Χριστούγεννα, με υγεία, ευημερία και αγάπη. Θερμότατες ευχές για ένα δημιουργικό και ευτυχισμένο Νέος Έτος!

Εκδημία του πρώην Πρύτανη Καθηγητή Πέτρου Γέμτου

Εκδημία του πρώην Πρύτανη Καθηγητή Πέτρου Γέμτου

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών αποχαιρετά με βαθύτατη θλίψη τον πρώην Πρύτανη και Ομότιμο Καθηγητή Πέτρο Γέμτο, μια εξέχουσα προσωπικότητα της πανεπιστημιακής ζωής και της ανώτατης παιδείας της χώρας. Ο Πέτρος Γέμτος γεννήθηκε στη Λάρισα το 1939. Σπούδασε νομικά, οικονομικά, κοινωνιολογία και φιλοσοφία στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Tübingen της Γερμανίας. Υπήρξε διδάκτωρ της Νομικής […]

Ο Καθηγητής του ΕΚΠΑ Στέλιος Παπαθανασόπουλος μιλά σε podcast του ΣΚΑΙ για την «μεγαλύτερη μάχη εξουσίας στην ιστορία του streaming»

Ο Καθηγητής του ΕΚΠΑ Στέλιος Παπαθανασόπουλος μιλά σε podcast του ΣΚΑΙ για την «μεγαλύτερη μάχη εξουσίας στην ιστορία του streaming»

Για τον πρωτοφανή «πόλεμο εξαγορών» που εξελίσσεται αυτή τη στιγμή στο Χόλιγουντ και ο οποίος μπορεί να αλλάξει για πάντα τον χάρτη της παγκόσμιας ψυχαγωγίας, μίλησε σε Podcast του ΣΚΑΙ ο Καθηγητής του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών,  Στέλιος Παπαθανασόπουλος. Το Netflix ανακοινώνει συμφωνία-μαμούθ ύψους 72 δισ. δολαρίων για την εξαγορά του στούντιο […]

Ίδρυση της Έδρας Jean Monnet «DIGIT-EU» στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ

Ίδρυση της Έδρας Jean Monnet «DIGIT-EU» στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ

Νέα Έδρα Jean Monnet απονεμήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση στον Καθηγητή του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), Δημήτρη Βαρουτά, με αντικείμενο τις Ευρωπαϊκές Ψηφιακές Πολιτικές. Η Έδρα Jean Monnet (JMC) στις Ψηφιακές Πολιτικές της ΕΕ, η οποία φέρει τον τίτλο DIGIT-EU,  φιλοξενείται στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών και υιοθετεί μια διεπιστημονική […]

Πανηγυρική Πρώτη Ορκωμοσία Αποφοίτων του Εντατικού Διατμηματικού  Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών “Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες” με επισπεύδον το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ

Πανηγυρική Πρώτη Ορκωμοσία Αποφοίτων του Εντατικού Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών “Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες” με επισπεύδον το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ

Το Εντατικό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΕΔΠΜΣ) “Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες”, με επισπεύδον το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας, σε συνεργασία με το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, πραγματοποίησε πρόσφατα (24.11.2025), την πρώτη πανηγυρική ορκωμοσία των αποφοίτων του πρώτου κύκλου λειτουργίας του. Η λαμπρή τελετή έγινε στα Προπύλαια, […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο