Νέα & Ανακοινώσεις

Άρθρο της Καθηγήτριας του Ε.Κ.Π.Α. Ευαγγελίας Γαλανάκη στην εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής» σχετικά με τις αρετές των πανεπιστημιακών δασκάλων

Άρθρο της Καθηγήτριας του Ε.Κ.Π.Α. Ευαγγελίας Γαλανάκη στην εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής» σχετικά με τις αρετές των πανεπιστημιακών δασκάλων

Στις 17 Νοεμβρίου 2024, δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής» άρθρο της κ. Ευαγγελίας Γαλανάκη, Καθηγήτριας Ψυχολογίας ΠΤΔΕ και Διευθύντριας του Εργαστηρίου Ψυχολογίας ΠΤΔΕ, με θέμα «Αρετές των πανεπιστημιακών δασκάλων».

 «Αρετή». Λέξη με ηθικό βάρος, ετυμολογικά συγγενής με την «αριστεία» και το «αραρίσκω» (= συνδέω και συνταιριάζω, εξοπλίζω και εφοδιάζω, μεταξύ άλλων). Άραγε το Πανεπιστήμιο αποδίδει στη σύνδεση την ίδια έμφαση που αποδίδει στην αριστεία, τον εξοπλισμό και τα εφόδια; Και δεν εννοώ τη σύνδεση των πανεπιστημιακών δασκάλων και των φοιτητών με τη γνώση, ούτε την απαραίτητη για τη γνώση ικανότητα για συνδέσεις (και αποσυνδέσεις). Εννοώ τη σύνδεση των πανεπιστημιακών δασκάλων με τους φοιτητές τους.

Σε πρόσφατη ερευνητική επισκόπηση που διενήργησε το Εργαστήριο Ψυχολογίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών, η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών από όλη την Ελλάδα εκτίμησαν ότι οι Πανελλήνιες εξετάσεις ήταν η πιο αγχογόνος δοκιμασία που έχουν βιώσει και ένα σημαντικό ποσοστό βίωνε άγχος και για τις εξετάσεις στο Πανεπιστήμιο. Υποδεχόμαστε λοιπόν τους πρωτοετείς φοιτητές μετά από τη δοκιμασία αυτή και τους υποβάλλουμε στις διαρκείς, αγχογόνες συνθήκες και αξιολογήσεις που απαιτούν οι πανεπιστημιακές σπουδές.

Στο προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, η  επιστημονική γνώση, από τη φύση της, θέτει στους νέους ανθρώπους αίτημα για σκέπτεσθαι. Πρόκειται για γνώση με πολυπλοκότητα, υψηλό βαθμό αφαίρεσης και απόσταση από την καθημερινή ζωή και τις σχολικές εμπειρίες των φοιτητών. Ιδίως στο μεταπτυχιακό επίπεδο, τίθεται το επιπλέον αίτημα για πρωτοτυπία και καινοτομία. Επομένως, η επιστημονική γνώση είναι μια κρίση, για τον ψυχισμό μας, που ενίοτε τη βιώνει ως εισβολή ή κατακλυσμό. Όμως ένας βασικός στόχος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης. Τουτέστιν, για την επίλυσή της, η κρίση απαιτεί κρίση. Οι νέοι άνθρωποι καλούνται να δημιουργήσουν νόημα από τη γνώση αυτή, ενώ παράλληλα δέχονται πλήγματα στον ναρκισσισμό τους και βιώνουν άγχος, καθώς αναμετριούνται με το «δεν ξέρω», το λάθος, τη σύγχυση, την αποτυχία.

Βασικές αρετές των πανεπιστημιακών δασκάλων οι οποίες προάγουν τη σύνδεση με τους φοιτητές και μέσω αυτής την επιστήμη, είναι το «κράτημα» και η «εμπερίεξη» – δύο έννοιες από το πεδίο της ψυχαναλυτικής σκέψης, που έχουν εφαρμογές και στο πεδίο της εκπαίδευσης. Οι γονείς κράτησαν, κυριολεκτικά, δηλαδή στα χέρια και στην αγκαλιά τους, και μεταφορικά, δηλαδή ψυχικά, τους νέους ανθρώπους. Αργότερα, τους κράτησαν οι δάσκαλοί τους. Ανάπτυξη δεν συμβαίνει χωρίς το κράτημα. Όλες οι όψεις του πανεπιστημιακού πλαισίου αναμένεται να κρατούν δυναμικά τον φοιτητικό πληθυσμό: χώροι, υλικοτεχνικός εξοπλισμός, δομή και περιεχόμενο των προγραμμάτων σπουδών, ηγεσία, διοικητική και γραμματειακή οργάνωση, υποστηρικτικές υπηρεσίες για τους φοιτητές, ενίσχυση της έρευνας, σύνδεση με την κοινωνία και την αγορά εργασίας, προσωπικότητα και κατάρτιση των πανεπιστημιακών δασκάλων και πλαισίωσή τους στο έργο τους. Οι τελευταίοι επιτελούν το κράτημα με ποικίλους τρόπους. Είναι διαθέσιμοι και αξιόπιστοι. Διερευνούν τις ανάγκες του φοιτητικού πληθυσμού – έρευνα που, βέβαια, πρέπει να γίνεται και συστηματικά, σε θεσμικό επίπεδο. Προσαρμόζουν το έργο τους σε αυτές τις μεταβαλλόμενες ανάγκες. Δεν ζητούν κυρίως συμμόρφωση από τους φοιτητές, αλλά σέβονται τη ζώσα εμπειρία τους. Τους επιτρέπουν να εκδιπλώνουν στοιχεία του αληθούς εαυτού τους στον ενδιάμεσο χώρο δασκάλου-μαθητών, όπου συντελείται η δημιουργία και όλα είναι πιθανά. Έτσι διευκολύνονται οι φοιτητές να απαρτιώσουν τις εμπειρίες τους, να αποκτήσουν μια αίσθηση ψυχοσωματικής ολότητας, που θα τους επιτρέψει να αναλάβουν το ρίσκο της γνώσης. Μόνο αν κρατηθούν πρώτα, μπορούν ύστερα να διαφοροποιηθούν από τους πρεσβύτερους.

Όσο για την εμπερίεξη, οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι υπο-δέχονται κάθε είδους «ωμά» βιώματα των φοιτητών, όπως το άγχος, η επιθετικότητα, ο φθόνος, και γίνονται οι περιέκτες (= «δοχεία») αυτών των βιωμάτων. Είναι σαν να τα επεξεργάζονται «μες στα ίδια τους τα σπλάχνα» ώστε να τα επιστρέφουν στους φοιτητές μεταβολισμένα και μετριασμένα. Δίνουν μορφή σε αυτά τα βιώματα, και μάλιστα τέτοια που μπορούν να γίνονται ανεκτά από τους φοιτητές, ακόμα και να λειτουργούν ως κίνητρα. Διεργασία απαιτητική, που αναπόφευκτα ενέχει αστοχίες, παρα-γνωρίσεις, ενίοτε πανικό και τρόμο – και από τις δύο πλευρές. Όταν όμως συντελείται με επίγνωση από τον δάσκαλο, έχει ευχαρίστηση και όφελος – και για τις δύο πλευρές. Ο δάσκαλος παρέχει στους φοιτητές προς ταύτιση ένα υπόδειγμα υπο-δοχής, αφομοίωσης, στοχασμού και μάθησης μέσω της εμπειρίας. Η καλή οργάνωση των μαθημάτων, η σαφήνεια των κριτηρίων και προδιαγραφών, η ορθή διαχείριση του χρόνου, η θέσπιση ορίων και η ευελιξία τους, η ανατροφοδότηση κατά τη διάρκεια του μαθήματος και μετά τις αξιολογήσεις, είναι μόνο μερικές εκφάνσεις του κρατήματος και, κυρίως, της εμπερίεξης.

Οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι καλούμαστε να αναπτύξουμε τις αρετές που μας συνδέουν με τους φοιτητές μας. Να αναγνωρίζουμε ότι στο ακαδημαϊκό πεδίο και στην επιστήμη κυριαρχεί η αυταπάτη της παντοδυναμίας που, ως τέτοια, δεν οριοθετεί (άρα δεν προσφέρει ασφάλεια), απαιτεί τη συμμόρφωση και την ανέφικτη τελειότητα και δεν διανοίγει δρόμους. Να επαγρυπνούμε για τη δυνατότητά μας να ανεχόμαστε -πρώτα εμείς ώστε να τα αντέξουν και οι μαθητευόμενοί μας- τη ματαίωση, την ασάφεια, την άγνοια, εν ολίγοις την αναπόδραστη για τον άνθρωπο έλλειψη. Κι αφού υποκείμεθα στην έλλειψη, να φροντίζουμε να την αξιοποιούμε, στο μέτρο του εφικτού, ως την κινητήρια δύναμη της επιθυμίας μας για μεγαλύτερη ανοιχτότητα, δεκτικότητα και χωρητικότητα (βάθος και εύρος) του ψυχικού μας πεδίου.

 

Βραβείο Καλύτερης Δημοσίευσης 2025 στο περιοδικό Intelligent and Converged Networks στον Γ. Αλεξανδρόπουλο

Βραβείο Καλύτερης Δημοσίευσης 2025 στο περιοδικό Intelligent and Converged Networks στον Γ. Αλεξανδρόπουλο

Ο Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Γεώργιος Αλεξανδρόπουλος έλαβε το Best Paper Award 2025 από το περιοδικό Intelligent and Converged Networks (https://www.sciopen.com/journal/2708-6240) για τη δημοσίευση: M. Jian, G. C. Alexandropoulos, E. Basar, C. Huang, R. Liu, Y. Liu, and C. Yuen, “Reconfigurable intelligent surfaces for wireless communications: Overview of hardware designs, channel models, and estimation […]

Νέο βιβλίο από τον καθηγητή του ΕΚΠΑ, Στέλιο Παπαθανασόπουλο και τον καθηγητή του IULM University, Andrea Miconi

Νέο βιβλίο από τον καθηγητή του ΕΚΠΑ, Στέλιο Παπαθανασόπουλο και τον καθηγητή του IULM University, Andrea Miconi

Το νέο βιβλίο με τίτλο “The European Media in the Platform Era: Realities and Tendencies”, σε επιμέλεια των καθηγητών Στέλιου Παπαθανασόπουλου και Andrea Miconi, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Springer, εξετάζει τις ριζικές αλλαγές που αναδιαμορφώνουν το ευρωπαϊκό τοπίο των μέσων ενημέρωσης, εντός ενός πλαισίου ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, πολιτικών μεταβολών και οικονομικών πιέσεων. Το έργο […]

Harvard και ΕΚΠΑ: Εντατικό Αγγλόφωνο Πρόγραμμα Σπουδών «CLINICAL EPIDEMIOLOGY: FROM THEORY TO APPLICATION»

Harvard και ΕΚΠΑ: Εντατικό Αγγλόφωνο Πρόγραμμα Σπουδών «CLINICAL EPIDEMIOLOGY: FROM THEORY TO APPLICATION»

Στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας των Πανεπιστημίων Harvard και ΕΚΠΑ, το οποίο αφορά τη συνεργασία των Τμημάτων Επιδημιολογίας του T.H. Chan School of Public Health και Ιατρικής Σχολής των δύο Πανεπιστημίων, ανακοινώνεται ότι για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026, το πρόγραμμα Εντατικού Αγγλόφωνου Προγράμματος Σπουδών με τίτλο «CLINICAL EPIDEMIOLOGY: FROM THEORY TO APPLICATION», το οποίο οδηγεί […]

Παράταση Β’ Κύκλου Αιτήσεων για το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα “MSc Internal Audit, Risk Management & Compliance” του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΕΚΠΑ

Παράταση Β’ Κύκλου Αιτήσεων για το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα “MSc Internal Audit, Risk Management & Compliance” του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΕΚΠΑ

Λόγω του συνεχώς αυξανόμενου ενδιαφέροντος, ανακοινώνουμε με χαρά την παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για το μεταπτυχιακό πρόγραμμα MSc Internal Audit, Risk Management & Compliance – NKUA IARC, του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το μοναδικό εξειδικευμένο Πρόγραμμα στην Ελλάδα που θεραπεύει πολυδιάστατα & ολιστικά τον Εσωτερικό Έλεγχο, τη Διαχείριση Κεφαλαίων & Κινδύνων & την Κανονιστική Συμμόρφωση, […]

Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο Liberal.gr

Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο Liberal.gr

Τις λεπτομέρειες του deal ανάμεσα στην ΕΕ και τις ΗΠΑ, τους δασμούς και τις συνέπειες για τη διεθνή οικονομία ανέλυσε σε συνέντευξή του στην ιστοσελίδα Liberal ο Ομότιμος καθηγητής Οικονομικών Επιστημών στο ΕΚΠΑ, Παναγιώτης Ε. Πετράκης. Μεταξύ άλλων, ο Παναγιώτης Ε. Πετράκης χαρακτηρίζει αναγκαία την ενίσχυση της καινοτομίας στην Ευρώπη των 27 για τη βελτίωση […]

Η Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ αναδεικνύει το ραγδαία εξελισσόμενο έργο της Χειρουργικής Κλινικής Μεταμόσχευσης Ήπατος στο ΓΝΑ «Λαϊκό»

Η Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ αναδεικνύει το ραγδαία εξελισσόμενο έργο της Χειρουργικής Κλινικής Μεταμόσχευσης Ήπατος στο ΓΝΑ «Λαϊκό»

Η Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ αναδεικνύει με υπερηφάνεια το ραγδαία εξελισσόμενο έργο της νεοσύστατης Χειρουργικής Κλινικής Μεταμόσχευσης Ήπατος και Χειρουργικής Ηπατοπαθών, που λειτουργεί στο ΓΝΑ «Λαϊκό» υπό την καθοδήγηση του Καθηγητή Χειρουργικής και Μεταμοσχεύσεων κ. Γεωργίου Σωτηρόπουλου. Η Κλινική, μοναδική στο δημόσιο σύστημα υγείας της χώρας, ενισχύει ουσιαστικά το πρόγραμμα μεταμοσχεύσεων ήπατος, αποτελώντας πρότυπο επιστημονικής […]

Νέο βιβλίο από τον καθηγητή του ΕΚΠΑ, Στέλιο Παπαθανασόπουλο και τον καθηγητή του IULM University, Andrea Miconi

Νέο βιβλίο από τον καθηγητή του ΕΚΠΑ, Στέλιο Παπαθανασόπουλο και τον καθηγητή του IULM University, Andrea Miconi

Το νέο βιβλίο με τίτλο “The European Media in the Platform Era: Realities and Tendencies”, σε επιμέλεια των καθηγητών Στέλιου Παπαθανασόπουλου και Andrea Miconi, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Springer, εξετάζει τις ριζικές αλλαγές που αναδιαμορφώνουν το ευρωπαϊκό τοπίο των μέσων ενημέρωσης, εντός ενός πλαισίου ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, πολιτικών μεταβολών και οικονομικών πιέσεων. Το έργο […]

Harvard και ΕΚΠΑ: Εντατικό Αγγλόφωνο Πρόγραμμα Σπουδών «CLINICAL EPIDEMIOLOGY: FROM THEORY TO APPLICATION»

Harvard και ΕΚΠΑ: Εντατικό Αγγλόφωνο Πρόγραμμα Σπουδών «CLINICAL EPIDEMIOLOGY: FROM THEORY TO APPLICATION»

Στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας των Πανεπιστημίων Harvard και ΕΚΠΑ, το οποίο αφορά τη συνεργασία των Τμημάτων Επιδημιολογίας του T.H. Chan School of Public Health και Ιατρικής Σχολής των δύο Πανεπιστημίων, ανακοινώνεται ότι για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026, το πρόγραμμα Εντατικού Αγγλόφωνου Προγράμματος Σπουδών με τίτλο «CLINICAL EPIDEMIOLOGY: FROM THEORY TO APPLICATION», το οποίο οδηγεί […]

Παράταση Β’ Κύκλου Αιτήσεων για το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα “MSc Internal Audit, Risk Management & Compliance” του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΕΚΠΑ

Παράταση Β’ Κύκλου Αιτήσεων για το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα “MSc Internal Audit, Risk Management & Compliance” του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΕΚΠΑ

Λόγω του συνεχώς αυξανόμενου ενδιαφέροντος, ανακοινώνουμε με χαρά την παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για το μεταπτυχιακό πρόγραμμα MSc Internal Audit, Risk Management & Compliance – NKUA IARC, του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το μοναδικό εξειδικευμένο Πρόγραμμα στην Ελλάδα που θεραπεύει πολυδιάστατα & ολιστικά τον Εσωτερικό Έλεγχο, τη Διαχείριση Κεφαλαίων & Κινδύνων & την Κανονιστική Συμμόρφωση, […]

Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο Liberal.gr

Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο Liberal.gr

Τις λεπτομέρειες του deal ανάμεσα στην ΕΕ και τις ΗΠΑ, τους δασμούς και τις συνέπειες για τη διεθνή οικονομία ανέλυσε σε συνέντευξή του στην ιστοσελίδα Liberal ο Ομότιμος καθηγητής Οικονομικών Επιστημών στο ΕΚΠΑ, Παναγιώτης Ε. Πετράκης. Μεταξύ άλλων, ο Παναγιώτης Ε. Πετράκης χαρακτηρίζει αναγκαία την ενίσχυση της καινοτομίας στην Ευρώπη των 27 για τη βελτίωση […]

Η Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ αναδεικνύει το ραγδαία εξελισσόμενο έργο της Χειρουργικής Κλινικής Μεταμόσχευσης Ήπατος στο ΓΝΑ «Λαϊκό»

Η Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ αναδεικνύει το ραγδαία εξελισσόμενο έργο της Χειρουργικής Κλινικής Μεταμόσχευσης Ήπατος στο ΓΝΑ «Λαϊκό»

Η Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ αναδεικνύει με υπερηφάνεια το ραγδαία εξελισσόμενο έργο της νεοσύστατης Χειρουργικής Κλινικής Μεταμόσχευσης Ήπατος και Χειρουργικής Ηπατοπαθών, που λειτουργεί στο ΓΝΑ «Λαϊκό» υπό την καθοδήγηση του Καθηγητή Χειρουργικής και Μεταμοσχεύσεων κ. Γεωργίου Σωτηρόπουλου. Η Κλινική, μοναδική στο δημόσιο σύστημα υγείας της χώρας, ενισχύει ουσιαστικά το πρόγραμμα μεταμοσχεύσεων ήπατος, αποτελώντας πρότυπο επιστημονικής […]

Κρίσιμες Περιβαλλοντικές Εξελίξεις στα Κύθηρα

Κρίσιμες Περιβαλλοντικές Εξελίξεις στα Κύθηρα

Τα Κύθηρα αποτελούν μια αυτοτελή περιβαλλοντική ενότητα, η οποία χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερα βιο- και γεω- περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά. Η εξαιρετικά πολύπλοκη γεωλογική δομή, η έντονη νεοτεκτονική παραμόρφωση και οι γεωδυναμικές διεργασίες, οι οποίες οφείλονται στη θέση των Κυθήρων κοντά στο Ελληνικό Σεισμικό Τόξο, η μοναδική μορφολογία του εδάφους, η σύνθεση των γεωλογικών σχηματισμών, οι εδαφικοί πόροι […]

Αποτυχία στις Πανελλήνιες: 5+1 συμβουλές διαχείρισης – Ειδικός αναλύει

Αποτυχία στις Πανελλήνιες: 5+1 συμβουλές διαχείρισης – Ειδικός αναλύει

Διαστάσεις υπαρξιακής… πρόκλησης έχουν λάβει για τους εφήβους οι Πανελλήνιες Εξετάσεις… Τι συμβαίνει όμως όταν οι κόποι τους δεν ανταμείβονται; Πώς μπορούν να διαχειριστούν την αποτυχία χωρίς να εξουθενωθούν ψυχικά; Ο καθηγητής Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, μέσα από την επιστημονική του τεκμηρίωση και εμπειρία, μάς καθοδηγεί σε μια ψύχραιμη και βαθιά προσέγγιση του φαινομένου. Βήμα […]

Ψηφιακά πτυχία μέσω του gov.gr στο ΕΚΠΑ

Ψηφιακά πτυχία μέσω του gov.gr στο ΕΚΠΑ

Ένα πάγιο αίτημα των πτυχιούχων και των δημόσιων υπηρεσιών διευθετήθηκε μετά από πολλά έτη και πλέον δίδεται η δυνατότητα της έκδοσης πτυχίων του Πανεπιστημίου μας από το 2000 και εντεύθεν, μέσω της πλατφόρμας «Πιστοποιητικά Σπουδών» του gov.gr. Η διαδικασία πραγματοποιείται ηλεκτρονικά, με τη χρήση των κωδικών Taxisnet και του ΑΜΚΑ. Βήματα για την έκδοση πτυχίου […]

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Η Συνέλευση του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ εκφράζει τη βαθιά θλίψη της για την εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή, και κορυφαίου μελετητή της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας, Παύλου Καλλιγά. Ο Παύλος Καλλιγάς διετέλεσε επί πολλά έτη διευθυντής του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών. Ως διευθυντής ως το 2012 του φιλοσοφικού περιοδικού «Δευκαλίων», και ως […]

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Την επίδραση της παγκόσμιας οικονομίας στην καθημερινότητά μας, καθώς και τη σχέση μας με τον χρόνο και την αξία που επισυνάπτουμε στο παρόν σε σχέση με το μέλλον, εξετάζει σε δυο άρθρα του, που δημοσιεύτηκαν στα ΜΜΕ, ο Ομότιμος Καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. 1. Η πώληση του μέλλοντος για την αγορά του παρόντος (Άρθρο στην […]

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Η Αττική «φλέγεται». Ο εξαντλητικός καύσωνας ενεργοποιεί τον «πυρετό» της πόλης που προκαλεί η υπερδόμηση. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι και η πραγματικότητα δραματική: η πρωτεύουσα θερμαίνεται όχι μόνο λόγω της κλιματικής αλλαγής αλλά και… εκ των έσω. Ο χάρτης του Λεκανοπεδίου «κοκκινίζει» από δεκάδες hot spots που αναδύουν καυτό αέρα σαν μικρά «ηφαίστεια» τσιμέντου. Η […]

Αποτυχία στις Πανελλήνιες: 5+1 συμβουλές διαχείρισης – Ειδικός αναλύει

Αποτυχία στις Πανελλήνιες: 5+1 συμβουλές διαχείρισης – Ειδικός αναλύει

Διαστάσεις υπαρξιακής… πρόκλησης έχουν λάβει για τους εφήβους οι Πανελλήνιες Εξετάσεις… Τι συμβαίνει όμως όταν οι κόποι τους δεν ανταμείβονται; Πώς μπορούν να διαχειριστούν την αποτυχία χωρίς να εξουθενωθούν ψυχικά; Ο καθηγητής Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, μέσα από την επιστημονική του τεκμηρίωση και εμπειρία, μάς καθοδηγεί σε μια ψύχραιμη και βαθιά προσέγγιση του φαινομένου. Βήμα […]

Ψηφιακά πτυχία μέσω του gov.gr στο ΕΚΠΑ

Ψηφιακά πτυχία μέσω του gov.gr στο ΕΚΠΑ

Ένα πάγιο αίτημα των πτυχιούχων και των δημόσιων υπηρεσιών διευθετήθηκε μετά από πολλά έτη και πλέον δίδεται η δυνατότητα της έκδοσης πτυχίων του Πανεπιστημίου μας από το 2000 και εντεύθεν, μέσω της πλατφόρμας «Πιστοποιητικά Σπουδών» του gov.gr. Η διαδικασία πραγματοποιείται ηλεκτρονικά, με τη χρήση των κωδικών Taxisnet και του ΑΜΚΑ. Βήματα για την έκδοση πτυχίου […]

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Η Συνέλευση του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ εκφράζει τη βαθιά θλίψη της για την εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή, και κορυφαίου μελετητή της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας, Παύλου Καλλιγά. Ο Παύλος Καλλιγάς διετέλεσε επί πολλά έτη διευθυντής του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών. Ως διευθυντής ως το 2012 του φιλοσοφικού περιοδικού «Δευκαλίων», και ως […]

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Την επίδραση της παγκόσμιας οικονομίας στην καθημερινότητά μας, καθώς και τη σχέση μας με τον χρόνο και την αξία που επισυνάπτουμε στο παρόν σε σχέση με το μέλλον, εξετάζει σε δυο άρθρα του, που δημοσιεύτηκαν στα ΜΜΕ, ο Ομότιμος Καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. 1. Η πώληση του μέλλοντος για την αγορά του παρόντος (Άρθρο στην […]

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Η Αττική «φλέγεται». Ο εξαντλητικός καύσωνας ενεργοποιεί τον «πυρετό» της πόλης που προκαλεί η υπερδόμηση. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι και η πραγματικότητα δραματική: η πρωτεύουσα θερμαίνεται όχι μόνο λόγω της κλιματικής αλλαγής αλλά και… εκ των έσω. Ο χάρτης του Λεκανοπεδίου «κοκκινίζει» από δεκάδες hot spots που αναδύουν καυτό αέρα σαν μικρά «ηφαίστεια» τσιμέντου. Η […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο