Νέα & Ανακοινώσεις

Αρθρο της Μαριέττας Παπαδάτου-Παστού: Πανελλαδικές και σεξιστικές αντιλήψεις

Αρθρο της Μαριέττας Παπαδάτου-Παστού: Πανελλαδικές και σεξιστικές αντιλήψεις

‘Αρθρο της αναπληρώτριας καθηγήτριας Νευροψυχολογίας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Μαριέττας Παπαδάτου-Παστού στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ.

Είμαστε στις 2 Ιουνίου του έτους 2025. Ζητώ από το ChatGTP να μου δώσει παραδείγματα χρήσης της λέξης «φερέφωνο» σε προτάσεις. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, μου παρουσιάζει τα εξής:

  • «Η αντιπολίτευση κατηγόρησε τον δήμαρχο ότι είναι φερέφωνο του επιχειρηματία».
  • «Αρνούμαι να γίνω φερέφωνο οποιασδήποτε πολιτικής παράταξης».
  • «Η εφημερίδα έχασε την αξιοπιστία της, αφού έγινε φερέφωνο συγκεκριμένων οικονομικών συμφερόντων».
  • «Ο Πέτρος δεν έχει δικές του απόψεις, λειτουργεί σαν φερέφωνο του μεγάλου του αδερφού».
  • «Δεν θέλω να είμαι φερέφωνο των απόψεων της παρέας μου, προτιμώ να εκφράζω τη δική μου γνώμη».
  • «Η Κατερίνα αντιδρά σαν φερέφωνο των απόψεων της μητέρας της, χωρίς να τις κρίνει ποτέ».
  • «Το περιοδικό έχασε την αυθεντικότητά του και έγινε απλώς ένα φερέφωνο της μόδας».

Αν ήμουν φιλόλογος, ίσως και από μόνη μου να έβρισκα αντίστοιχα παραδείγματα με μεγάλη ευκολία. Ομως, η ομάδα φιλολόγων που συνέταξε τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων σήμερα επέλεξε την εξής πρόταση: «Δεν ντρέπεσαι να κάνεις ό,τι σου λέει η γυναίκα σου; Κατέληξες φερέφωνό της».

Επέλεξε, δηλαδή, να αναπαραγάγει παρωχημένα στερεότυπα διαιωνίζοντας την αντίληψη ότι ο άντρας πρέπει να είναι κυρίαρχος και η γυναίκα υποτακτική. Η εικόνα του άντρα που «χάνει την αξιοπρέπειά του» επειδή υπακούει ή εμπιστεύεται τη σύντροφό του αποτελεί άλλωστε ξεκάθαρη αντανάκλαση βαθιά ριζωμένων σεξιστικών αντιλήψεων. Με άλλα λόγια, ενώ το γενικό στερεότυπο για τους άντρες προϋποθέτει ότι είναι δυναμικοί, ανεξάρτητοι και κυρίαρχοι, όταν κάποιος άντρας δεν ανταποκρίνεται σε αυτή την προσδοκία (π.χ., χαρακτηρίζεται «φερέφωνο της γυναίκας του»), θα πρέπει να ντρέπεται. Η επιλογή αυτής της πρότασης συνιστά χαρακτηριστικό παράδειγμα ενσωμάτωσης έμφυλων στερεοτύπων. Η έννοια του «φερέφωνου», αν και ουδέτερη σε άλλες περιπτώσεις, στην προκείμενη αποδίδεται με υποτιμητική διάθεση, υποδηλώνοντας ότι η συμμόρφωση ενός άνδρα στη βούληση της συζύγου του συνιστά ένδειξη μειωμένης «ανδρικότητας».

Προβληματική είναι και η πρόταση «Στις εκπτώσεις η κόρη μου συνήθως ψωνίζει πολλά φορέματα», καθώς ενισχύει το στερεότυπο της γυναίκας ως καταναλώτριας και ματαιόδοξης. Μια πιο ουδέτερη εναλλακτική θα ήταν ένας αγοραστής, ο οποίος αγοράζει «πανωφόρια» – επιτυγχάνοντας τον ίδιο στόχο, χωρίς σεξιστικό τόνο.

Η εμφάνιση σεξιστικών και στερεοτυπικών θεμάτων στις πανελλαδικές εξετάσεις αποτελεί σοβαρό πλήγμα για την ισότητα των φύλων και την ποιότητα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα: ενισχύει την αντίληψη ότι οι γυναίκες είναι κατώτερες ή λιγότερο ικανές, περιορίζοντας τις φιλοδοξίες και τις επιλογές τους. Επιπλέον, επηρεάζει αρνητικά και τα αγόρια, τα οποία ενδέχεται να αισθάνονται πίεση να ανταποκριθούν σε στερεοτυπικές ανδρικές συμπεριφορές. Tέλος, η χρήση σεξιστικών και στερεοτυπικών θεμάτων διαιωνίζει τις ανισότητες μεταξύ των φύλων, καθιστώντας τες «κανονικότητα» και αποθαρρύνει την ανάπτυξη πιο ισορροπημένων και υγιών σχέσεων. Δυστυχώς, η αναπαραγωγή τέτοιων στερεοτύπων στην εκπαίδευση δεν είναι νέο φαινόμενο.

Οι πανελλαδικές εξετάσεις, ως κορυφαίος θεσμός αξιολόγησης, οφείλουν να προάγουν την αντικειμενικότητα και τον σεβασμό προς όλα τα φύλα. Η ισότητα των φύλων δεν είναι απλώς ένα ζήτημα δικαιοσύνης, αλλά και απαραίτητη προϋπόθεση για μια δίκαιη και προοδευτική κοινωνία. Η εκπαίδευση, ως θεμέλιο της κοινωνίας, πρέπει να ηγείται αυτής της αλλαγής.

Γεώργιος Δαΐκος – Ο Μέγας Διδάχος της Ιατρικής

Γεώργιος Δαΐκος – Ο Μέγας Διδάχος της Ιατρικής

Δεν είναι εύκολο να μιλήσεις για τον Δάσκαλό σου. Ιδίως όταν υπήρξε κάτι πολύ περισσότερο από Δάσκαλος· όταν στάθηκε Μέντορας, Οδηγός, Φωτεινός Φάρος σε μια πορεία ζωής και επιστήμης. Μιλούμε σήμερα για τον Καθηγητή Γεώργιο Δαΐκο, όχι με τα συνηθισμένα λόγια ενός αποχαιρετισμού, αλλά με λόγια ευγνωμοσύνης και βαθειάς μνήμης. Γιατί ο Γεώργιος Δαΐκος δεν […]

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ, τη Real News και τον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ, τη Real News και τον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και τις οικονομικές επιπτώσεις τους αλλά και τις πολιτικές για την αύξηση των επενδύσεων στην Ελλάδα εξετάζει σε τρία άρθρα του ο Ομότιμος καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. Ιράν:Οι αντιδράσεις, τα σενάρια και ο κίνδυνος εκτίναξης των τιμών πετρελαίου (άρθρο στον Οικονομικό Ταχυδρόμο, ot.gr) Ιράν: Οι αντιδράσεις, τα σενάρια και ο […]

Δάσκαλοι με δυσλεξία, καλοί δάσκαλοι

Δάσκαλοι με δυσλεξία, καλοί δάσκαλοι

*Γράφει η αναπληρώτρια καθηγήτρια Mαριέττα Παπαδάτου-Παστού. Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, 18 Ιουνίου 2025. Η δυσλεξία, παρότι είναι μια ειδική μαθησιακή διαταραχή που χαρακτηρίζεται από ελλείμματα στην ανάγνωση, δεν είναι σε καμία περίπτωση συνώνυμη με την ακαδημαϊκή ή επαγγελματική αποτυχία. Αυτό ισχύει όχι μόνο για επαγγέλματα του καλλιτεχνικού χώρου αλλά και για όλους […]

Άρθρο του καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Σπύρου Βλαχόπουλου: «Κοινοβούλιο με κενές έδρες: Η προδιαγεγραμμένη κατάληξη μιας αδιέξοδης πορείας»

Άρθρο του καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Σπύρου Βλαχόπουλου: «Κοινοβούλιο με κενές έδρες: Η προδιαγεγραμμένη κατάληξη μιας αδιέξοδης πορείας»

Ο σχολιασμός μιας δικαστικής απόφασης προϋποθέτει προσεκτική ανάγνωση και αξιολόγηση του περιεχομένου της. Συνεπώς, το παρόν δεν συνιστά σχολιασμό της απόφασης του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου (ΑΕΔ) για την έκπτωση τριών βουλευτών των Σπαρτιατών, αφού τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι σειρές δεν είχε δημοσιευθεί το πλήρες κείμενο της απόφασης. Το διατακτικό όμως της απόφασης του […]

Κερδίζοντας τη μάχη για την υγεία πριν αρχίσει…

Κερδίζοντας τη μάχη για την υγεία πριν αρχίσει…

*Γράφει η Παγώνα Λάγιου, Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγήτρια Υγιεινής – Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής στο ΕΚΠΑ, Καθηγήτρια Επιδημολογίας του Πανπιστημίου Harvard των ΗΠΑ. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», φύλλο 4. Κυκλοφόρησε με το «Βήμα της Κυριακής» στις 25 Μαΐου 2025. Η αποστολή της Ιατρικής συνοψίζεται επιγραμματικά στη μεγιστοποίηση της ποιοτικά σταθμισμένης διάρκειας ζωής […]

Μπορούμε να προλάβουμε τον καρκίνο;

Μπορούμε να προλάβουμε τον καρκίνο;

*Γράφει η Αμάντα Ψυρρή, Καθηγήτρια Παθολογίας Ογκολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Διευθύντρια της Β’ Προπαιδευτικής Παθολογικής Κλινικής στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν». Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών». Φύλλο 4. Κυκλοφόρησε μαζί με το «Βήμα της Κυριακής» στις 25 Μαΐου 2025. Ως το 2040 υπολογίζεται ότι θα διαγνωστούν περίπου 30 εκατομμύρια περιστατικά καρκίνου. – Πολλές μορφές καρκίνου μπορούν να […]

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ, τη Real News και τον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ, τη Real News και τον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και τις οικονομικές επιπτώσεις τους αλλά και τις πολιτικές για την αύξηση των επενδύσεων στην Ελλάδα εξετάζει σε τρία άρθρα του ο Ομότιμος καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. Ιράν:Οι αντιδράσεις, τα σενάρια και ο κίνδυνος εκτίναξης των τιμών πετρελαίου (άρθρο στον Οικονομικό Ταχυδρόμο, ot.gr) Ιράν: Οι αντιδράσεις, τα σενάρια και ο […]

Δάσκαλοι με δυσλεξία, καλοί δάσκαλοι

Δάσκαλοι με δυσλεξία, καλοί δάσκαλοι

*Γράφει η αναπληρώτρια καθηγήτρια Mαριέττα Παπαδάτου-Παστού. Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, 18 Ιουνίου 2025. Η δυσλεξία, παρότι είναι μια ειδική μαθησιακή διαταραχή που χαρακτηρίζεται από ελλείμματα στην ανάγνωση, δεν είναι σε καμία περίπτωση συνώνυμη με την ακαδημαϊκή ή επαγγελματική αποτυχία. Αυτό ισχύει όχι μόνο για επαγγέλματα του καλλιτεχνικού χώρου αλλά και για όλους […]

Άρθρο του καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Σπύρου Βλαχόπουλου: «Κοινοβούλιο με κενές έδρες: Η προδιαγεγραμμένη κατάληξη μιας αδιέξοδης πορείας»

Άρθρο του καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Σπύρου Βλαχόπουλου: «Κοινοβούλιο με κενές έδρες: Η προδιαγεγραμμένη κατάληξη μιας αδιέξοδης πορείας»

Ο σχολιασμός μιας δικαστικής απόφασης προϋποθέτει προσεκτική ανάγνωση και αξιολόγηση του περιεχομένου της. Συνεπώς, το παρόν δεν συνιστά σχολιασμό της απόφασης του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου (ΑΕΔ) για την έκπτωση τριών βουλευτών των Σπαρτιατών, αφού τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι σειρές δεν είχε δημοσιευθεί το πλήρες κείμενο της απόφασης. Το διατακτικό όμως της απόφασης του […]

Κερδίζοντας τη μάχη για την υγεία πριν αρχίσει…

Κερδίζοντας τη μάχη για την υγεία πριν αρχίσει…

*Γράφει η Παγώνα Λάγιου, Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγήτρια Υγιεινής – Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής στο ΕΚΠΑ, Καθηγήτρια Επιδημολογίας του Πανπιστημίου Harvard των ΗΠΑ. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», φύλλο 4. Κυκλοφόρησε με το «Βήμα της Κυριακής» στις 25 Μαΐου 2025. Η αποστολή της Ιατρικής συνοψίζεται επιγραμματικά στη μεγιστοποίηση της ποιοτικά σταθμισμένης διάρκειας ζωής […]

Μπορούμε να προλάβουμε τον καρκίνο;

Μπορούμε να προλάβουμε τον καρκίνο;

*Γράφει η Αμάντα Ψυρρή, Καθηγήτρια Παθολογίας Ογκολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Διευθύντρια της Β’ Προπαιδευτικής Παθολογικής Κλινικής στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν». Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών». Φύλλο 4. Κυκλοφόρησε μαζί με το «Βήμα της Κυριακής» στις 25 Μαΐου 2025. Ως το 2040 υπολογίζεται ότι θα διαγνωστούν περίπου 30 εκατομμύρια περιστατικά καρκίνου. – Πολλές μορφές καρκίνου μπορούν να […]

Δράση Erasmus+ στο Μουσείο Παιδείας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Δράση Erasmus+ στο Μουσείο Παιδείας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Την  Πέμπτη 05/06/2025 πραγματοποιήθηκε στο  Μουσείο Παιδείας  του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ειδική δράση του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο  “Inclusive Trainers Ready for a Fast–Changing and Diverse Tomorrow”.  Το πρόγραμμα συντονίστηκε από το  Σωματείο Αποκατάστασης και Ειδικής Αγωγής Ατόμων με Αναπηρία «Παναγία Ευαγγελίστρια»,  έναν από τους φορείς που φιλοξενούν την πρακτική άσκηση των μεταπτυχιακών […]

Το 63ο διεθνές συνέδριο χορού στην Αθήνα [2-6 Ιουλίου]

Το 63ο διεθνές συνέδριο χορού στην Αθήνα [2-6 Ιουλίου]

Η ομάδα μελέτης της αρχαίας όρχησης συμμετέχει στο 63ο διεθνές συνέδριο του χορού που πραγματοποιείται στην Αθήνα 2-6 Ιουλίου παρουσιάζοντας χοροθεατρικό δρώμενο με θέμα ΟΡΧΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ, σε ποίηση Σαπφούς, Μεσομήδη του Κρήτα, Ανωνύμου, Γιάννη Ρίτσου, Αλκμάνα και Αριστοφάνη  και χοροσύνθεση Άννας Λάζου. Την  Παρασκευή 4 Ιουλίου 2025 και ώρα 8μμ. Στο λόφο Φιλοπάππου https://maps.app.goo.gl/iGwWLZRsBkPUNPku5 […]

Πιστοποιήσεις ISO του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Ε.Κ.Π.Α. για το 2025

Πιστοποιήσεις ISO του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Ε.Κ.Π.Α. για το 2025

Ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία η επιθεώρηση του συνόλου των ISO που διαθέτει το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Ε.Κ.Π.Α. για το 2025. Συγκεκριμένα, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. κρίθηκε, έπειτα από επιθεώρηση και αξιολόγηση, ότι εφαρμόζει: Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας σύμφωνα με τις απαιτήσεις του προτύπου ISO 9001:2015. Σύστημα Διαχείρισης για την ποιότητα των Υπηρεσιών Μάθησης […]

Πρόσκληση για την τελετή λήξης του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θ.Υ.Ε.Σ.Π.Α.) 

Πρόσκληση για την τελετή λήξης του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θ.Υ.Ε.Σ.Π.Α.) 

Πρόσκληση για την τελετή λήξης του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θ.Υ.Ε.Σ.Π.Α.)  ακαδημαϊκού έτους 2024-2025 και απονομής των Ενδεικτικών Σπουδών στους/στις σπουδαστές/στριες. Ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Σπουδών και Επιστημονικός Υπεύθυνος του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών τ. Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου […]

Βράβευση των κκ. Πομώνη, Κούκου, Βραχόπουλου και Βασιλειάδη για επιστημονική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό Energies, MDPI

Βράβευση των κκ. Πομώνη, Κούκου, Βραχόπουλου και Βασιλειάδη για επιστημονική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό Energies, MDPI

Το επιστημονικό άρθρο με τίτλο «A Review of Hydroponics and Conventional Agriculture Based on Energy and Water Consumption, Environmental Impact, and Land Use» των κ.κ. Πομώνη Δήμητρας, Κούκου Μαρίας, Βραχόπουλου Μιχάλη και Βασιλειάδη Λάμπρου, εκ μέρους της Επιτροπής Βραβείων Καλύτερης Εργασίας του διεθνούς περιοδικού Energies, MDPI  (IF:3.2/ CiteScore:7.3) επιλέχθηκε για το Βραβείο Καλύτερης Επιστημονικής Δημοσίευσης για το έτος […]

Ενδυναμώνοντας κοινωνικά Κωφούς και Βαρήκοους πολίτες μέσα από τη συνεργασία με ακούοντες φοιτητές

Ενδυναμώνοντας κοινωνικά Κωφούς και Βαρήκοους πολίτες μέσα από τη συνεργασία με ακούοντες φοιτητές

Ολοκληρώθηκε η δράση του ευρωπαϊκού έργου BOLD (Building on Linguistic and Cultural Diversity) στη Θεσσαλονίκη, που αφορά την πρόσβαση των Κωφών/Βαρήκοων πολιτών σε υπηρεσίες υγείας. Στο πλαίσιο αυτής της δράσης δημιουργήθηκε μια σειρά από βίντεο, τα οποία αποδίδονται στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και στη Διεθνή Νοηματική Γλώσσα ενώ επιπρόσθετα περιέχουν ελληνικούς και αγγλικούς υποτίτλους. Τα […]

Το 63ο διεθνές συνέδριο χορού στην Αθήνα [2-6 Ιουλίου]

Το 63ο διεθνές συνέδριο χορού στην Αθήνα [2-6 Ιουλίου]

Η ομάδα μελέτης της αρχαίας όρχησης συμμετέχει στο 63ο διεθνές συνέδριο του χορού που πραγματοποιείται στην Αθήνα 2-6 Ιουλίου παρουσιάζοντας χοροθεατρικό δρώμενο με θέμα ΟΡΧΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ, σε ποίηση Σαπφούς, Μεσομήδη του Κρήτα, Ανωνύμου, Γιάννη Ρίτσου, Αλκμάνα και Αριστοφάνη  και χοροσύνθεση Άννας Λάζου. Την  Παρασκευή 4 Ιουλίου 2025 και ώρα 8μμ. Στο λόφο Φιλοπάππου https://maps.app.goo.gl/iGwWLZRsBkPUNPku5 […]

Πιστοποιήσεις ISO του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Ε.Κ.Π.Α. για το 2025

Πιστοποιήσεις ISO του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Ε.Κ.Π.Α. για το 2025

Ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία η επιθεώρηση του συνόλου των ISO που διαθέτει το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Ε.Κ.Π.Α. για το 2025. Συγκεκριμένα, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. κρίθηκε, έπειτα από επιθεώρηση και αξιολόγηση, ότι εφαρμόζει: Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας σύμφωνα με τις απαιτήσεις του προτύπου ISO 9001:2015. Σύστημα Διαχείρισης για την ποιότητα των Υπηρεσιών Μάθησης […]

Πρόσκληση για την τελετή λήξης του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θ.Υ.Ε.Σ.Π.Α.) 

Πρόσκληση για την τελετή λήξης του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θ.Υ.Ε.Σ.Π.Α.) 

Πρόσκληση για την τελετή λήξης του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θ.Υ.Ε.Σ.Π.Α.)  ακαδημαϊκού έτους 2024-2025 και απονομής των Ενδεικτικών Σπουδών στους/στις σπουδαστές/στριες. Ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Σπουδών και Επιστημονικός Υπεύθυνος του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών τ. Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου […]

Βράβευση των κκ. Πομώνη, Κούκου, Βραχόπουλου και Βασιλειάδη για επιστημονική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό Energies, MDPI

Βράβευση των κκ. Πομώνη, Κούκου, Βραχόπουλου και Βασιλειάδη για επιστημονική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό Energies, MDPI

Το επιστημονικό άρθρο με τίτλο «A Review of Hydroponics and Conventional Agriculture Based on Energy and Water Consumption, Environmental Impact, and Land Use» των κ.κ. Πομώνη Δήμητρας, Κούκου Μαρίας, Βραχόπουλου Μιχάλη και Βασιλειάδη Λάμπρου, εκ μέρους της Επιτροπής Βραβείων Καλύτερης Εργασίας του διεθνούς περιοδικού Energies, MDPI  (IF:3.2/ CiteScore:7.3) επιλέχθηκε για το Βραβείο Καλύτερης Επιστημονικής Δημοσίευσης για το έτος […]

Ενδυναμώνοντας κοινωνικά Κωφούς και Βαρήκοους πολίτες μέσα από τη συνεργασία με ακούοντες φοιτητές

Ενδυναμώνοντας κοινωνικά Κωφούς και Βαρήκοους πολίτες μέσα από τη συνεργασία με ακούοντες φοιτητές

Ολοκληρώθηκε η δράση του ευρωπαϊκού έργου BOLD (Building on Linguistic and Cultural Diversity) στη Θεσσαλονίκη, που αφορά την πρόσβαση των Κωφών/Βαρήκοων πολιτών σε υπηρεσίες υγείας. Στο πλαίσιο αυτής της δράσης δημιουργήθηκε μια σειρά από βίντεο, τα οποία αποδίδονται στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και στη Διεθνή Νοηματική Γλώσσα ενώ επιπρόσθετα περιέχουν ελληνικούς και αγγλικούς υποτίτλους. Τα […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο