Την Τετάρτη 3 Απριλίου 2024, πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η επιστημονική ημερίδα με θέμα «Σύγχρονα Θέματα στην Ειδική Αγωγή» την οποία διοργάνωσε το Π.Μ.Σ. «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Ε.Κ.Π.Α., τη διεύθυνση του οποίου έχει ο Καθηγητής κ. Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, ο οποίος ήταν και ο συντονιστής της εκδήλωσης.
Στο αμφιθέατρο «Iωάννης Δρακόπουλος» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Ψυχολόγοι, απόφοιτοι της δεκαετίας 2014-2024, παρουσίασαν εμπειρικά ευρήματα, τα οποία προέκυψαν από μελέτες που εκπονήθηκαν κατά τη διάρκεια των μεταπτυχιακών τους σπουδών στο Π.Μ.Σ. «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» και αναφέρονταν, μεταξύ άλλων, στην ψυχική ανθεκτικότητα παιδιών και εφήβων κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, στη σχολική και συναισθηματική επάρκεια παιδιών με δυσλεξία, στους δείκτες ειδικής αγωγής σε παιδιά που έχουν γεννηθεί μέσω IVF, στους φοιτητές με ΔΑΦ, στην αξιολόγηση της συμπεριφοράς μαθητών/τριών καθώς και σε θεματικές σχετικές με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής (π.χ. εργασιακό στρες, επαγγελματική εξουθένωση, ψυχική ανθεκτικότητα, επαγγελματική ικανοποίηση, αυτοαποτελεσματικότητα κ.ά.).
Η Κεντρική Ομιλία εκφωνήθηκε από τον Ακαδημαϊκό και Ομότιμο Καθηγητή Παιδιατρικής και Ενδοκρινολογίας του Ε.Κ.Π.Α., κ. Γεώργιο Χρούσο, και είχε ως θέμα την εξέλιξη και ανάπτυξη του ανθρώπινου εγκεφάλου σε σχέση με τις γενιές του διαδικτύου (iGen), δηλαδή τις γενιές Ζ και Α. Ο Καθηγητής κ. Χρούσος, στην εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ομιλία του στην οποία καθήλωσε πραγματικά το ακροατήριο, αντλώντας στοιχεία από τη φυλογονία, τη γενετική, την οντογονία και την επιγενετική, αναφέρθηκε στη μοναδικότητα του ανθρώπινου είδους όσον αφορά την πολυπλοκότητά του, καθώς και τον ρόλο δύο σημαντικών παραγόντων για την ανάπτυξη και εξέλιξη του ανθρώπινου εγκεφάλου, τον ρόλο του στρες, ως διαταραχή της ομοιόστασης ενός πολύπλοκου συστήματος, όπως αυτό του ανθρώπου, και τον ρόλο του πολιτισμού. Ειδική αναφορά έγινε στη γνωστική ανάπτυξη του εγκεφάλου κατά τον 20ό και 21ο αιώνα, τον ρόλο της ηθικής, καθώς και τη συμβολή των γονέων και της εκπαίδευσης κατά τα πρώτα έτη της ζωής ενός παιδιού στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του και την αύξηση του IQ του.
Tην εκδήλωση χαιρέτισαν ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγητής κ. Γεράσιμος Σιάσος, η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Ζέττα Μακρή, και ο Ευρωβουλευτής και Ψυχίατρος, κ. Στέλιος Κυμπουρόπουλος. Εισήγηση πραγματοποιήθηκε από τον κ. Ιωάννη Μπουσδούνη, Διευθυντή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ΥΠΑΙΘΑ, και στην Ημερίδα, μεταξύ άλλων, παρευρέθηκαν οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Δασκάλων (ΠΕ70), κ. Αναστάσιος Ασβεστάς, κ. Ζωή Κρόκου και κ. Μαρία Τσούτσουβα καθώς και ο Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, κ. Αδριανός Μουταβελής.
Στον χαιρετισμό που απηύθυνε ο Πρύτανης του Ε.Κ.Π.Α. συνεχάρη τον διευθυντή κ. Αντωνίου και τους συνεργάτες του Π.Μ.Σ. για τη διοργάνωση της ημερίδας και τόνισε ότι το συγκεκριμένο Π.Μ.Σ. δίνει τη δυνατότητα στις φοιτήτριες και τους φοιτητές να εξειδικευτούν σε συγκεκριμένα πεδία της Ειδικής Αγωγής, εφοδιάζοντάς τους με γνώσεις και δεξιότητες, οι οποίες κρίνονται απαραίτητες για την αποτελεσματική εκπαίδευση και υποστήριξη των μαθητών και μαθητριών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και αναπηρίες, και ενισχύοντας, παράλληλα, τις προοπτικές επαγγελματικής τους ανέλιξης και αναγνώρισης.
Στον χαιρετισμό της η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με αρμοδιότητα και στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, κ. Ζέττα Μακρή, συνεχάρη τους διοργανωτές και τους συμμετέχοντες για το καθημερινό τους έργο και την προσφορά τους στον τομέα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και σημείωσε ότι η ισότιμη συμμετοχή όλων των παιδιών στην εκπαίδευση, η συμπερίληψη, η προσβασιμότητα και η διαρκής προσπάθεια για την άρση των εμποδίων στη μάθηση για όλους/όλες είναι μία προτεραιότητα που στηρίζει η ηγεσία του Υπουργείου μέσα από συνέργειες, όπως η συγκεκριμένη ημερίδα.
Τέλος, στον χαιρετισμό του ο Ευρωβουλευτής και Ψυχίατρος, κ. Στέλιος Κυμπουρόπουλος, τόνισε ότι ο ρόλος της ειδικής αγωγής είναι πιο κρίσιμος από ποτέ, αφού θα πρέπει να «μπολιάσει» τη γενική αγωγή με τα επιστημονικά εργαλεία της ειδικής, και επισήμανε ότι η συνεκπαίδευση των αναπήρων μαθητών/μαθητριών, κατ’ επέκταση η συμπερίληψη της ειδικής αγωγής στο γενικό εκπαιδευτικό σύστημα, αποτελεί διαχρονική πρόκληση.