Άρθρα

Δάσκαλοι με δυσλεξία, καλοί δάσκαλοι

Δάσκαλοι με δυσλεξία, καλοί δάσκαλοι

*Γράφει η αναπληρώτρια καθηγήτρια Mαριέττα Παπαδάτου-Παστού. Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, 18 Ιουνίου 2025.

Η δυσλεξία, παρότι είναι μια ειδική μαθησιακή διαταραχή που χαρακτηρίζεται από ελλείμματα στην ανάγνωση, δεν είναι σε καμία περίπτωση συνώνυμη με την ακαδημαϊκή ή επαγγελματική αποτυχία. Αυτό ισχύει όχι μόνο για επαγγέλματα του καλλιτεχνικού χώρου αλλά και για όλους τους τομείς εργασίας, συμπεριλαμβανομένου του επαγγέλματος του δασκάλου. Μάλιστα, πρόσφατες έρευνες αναδεικνύουν ότι οι δάσκαλοι με δυσλεξία μπορούν να είναι όχι απλώς επαρκείς, αλλά ακόμα και εξαιρετικοί εκπαιδευτικοί.

Ερευνητικά δεδομένα από άγγλους και φινλανδούς δασκάλους, δημοσιευμένα από τους Glazzard και Kirsty στο επιστημονικό περιοδικό «Dyslexia», υποστηρίζουν ότι οι δάσκαλοι με δυσλεξία φέρνουν μια μοναδική οπτική στη μαθησιακή διαδικασία: συχνά επιδεικνύουν υψηλά επίπεδα ενσυναίσθησης προς τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, δημιουργώντας ένα πιο συμπεριληπτικό και υποστηρικτικό μαθησιακό περιβάλλον. Αλλα δεδομένα, επίσης από την Αγγλία, δημοσιευμένα από την Griffiths του Πανεπιστημίου του Northampton, δείχνουν ότι οι δάσκαλοι με δυσλεξία διαφοροποιούν αυτόματα τη διδασκαλία τους, προσαρμόζοντάς την στις ανάγκες κάθε μαθητή.

Για παράδειγμα, αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους αξιολόγησης των αναγνωστικών δεξιοτήτων, αποφεύγοντας τη φωναχτή ανάγνωση μπροστά σε όλη την τάξη, ώστε να μην εκθέτουν τους μαθητές σε πρακτικές που μπορεί να τους προκαλέσουν έντονο άγχος ή να τους φέρουν σε δύσκολη θέση.

Ενα από τα βασικά πλεονεκτήματα των δασκάλων με δυσλεξία είναι η ικανότητά τους να εμπνέουν τους μαθητές να ξεπεράσουν τις δυσκολίες τους. Μέσα από τις προσωπικές τους αφηγήσεις και το παράδειγμά τους, δείχνουν ότι η επιμονή, η υπομονή και οι κατάλληλες στρατηγικές μπορούν να οδηγήσουν στην επιτυχία. Αυτή η ειλικρίνεια και η διαφάνεια σχετικά με τις δυσκολίες τους μπορούν παράλληλα να ενισχύσουν τη σχέση τους με τους μαθητές και να δημιουργήσουν ένα κλίμα εμπιστοσύνης στην τάξη.

Ισως – εύλογα – αναρωτηθεί κανείς πώς ένας δάσκαλος που δυσκολεύεται ο ίδιος με την ανάγνωση θα μπορέσει να τη διδάξει. Οι δάσκαλοι με δυσλεξία μπορούν – πέραν από το να έχουν εξασκηθεί εκτενώς στο συγκεκριμένο υλικό που πρόκειται να διδάξουν – να αξιοποιήσουν τεχνολογικά εργαλεία, όπως διορθωτές ορθογραφίας, προγράμματα επιμέλειας κειμένου, εφαρμογές μετατροπής ομιλίας σε κείμενο και ακουστικά βιβλία, ώστε να διαχειριστούν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν. Επίσης, μπορούν να εφαρμόζουν πολυαισθητηριακές διδακτικές μεθόδους, όπως η χρήση χειρονομιών, απτικών υλικών και οπτικοποιημένων βοηθημάτων, για να ενισχύσουν τη διδασκαλία της ανάγνωσης. Τέλος, μπορούν να αξιοποιούν συνεργατικές στρατηγικές μάθησης, όπως η ομαδική ανάγνωση ή η χρήση ηχογραφημένων οδηγιών, ώστε να προσφέρουν εναλλακτικούς τρόπους κατανόησης του γραπτού λόγου.

Αξίζει να τονιστεί εδώ ότι το κοινωνικό μοντέλο της αναπηρίας του Mike Oliver, διατυπωμένο το 1983 αλλά ακόμα επιδραστικό, διαχωρίζει την αναπηρία (disability) από τη δυσλειτουργία (impairment). Συγκεκριμένα, υποστηρίζει ότι η δυσλειτουργία δεν οφείλεται αποκλειστικά στις ατομικές δυσκολίες, αλλά και στους κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς περιορισμούς που επιβάλλονται από το σύστημα. Εξάλλου, η νομοθεσία οφείλει να διασφαλίζει την ισότητα ευκαιριών, επιτρέποντας όχι μόνο στους μαθητές με δυσλεξία, αλλά και στους εργαζόμενους με δυσλεξία – συμπεριλαμβανομένων των δασκάλων – να λαμβάνουν την υποστήριξη που χρειάζονται.

Οι δάσκαλοι αποτελούν πρότυπα. Μοντελοποιούν τη συμπεριφορά, την ηθική, τη χρήση της γλώσσας και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων – μεταξύ άλλων. Για τον λόγο αυτόν, οι δάσκαλοι με δυσλεξία δεν είναι απλώς επαρκείς για να διδάξουν, αλλά μπορούν να είναι και εξαιρετικοί δάσκαλοι.

*H Mαριέττα Παπαδάτου-Παστού είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια Νευροψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης τους Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Δάσκαλοι με δυσλεξία, καλοί δάσκαλοι

 

 

Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ Παναγιώτη Ε. Πετράκη στην ιστοσελίδα Liberal.gr

Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ Παναγιώτη Ε. Πετράκη στην ιστοσελίδα Liberal.gr

H ανάπτυξη της εξωστρεφούς ανταγωνιστικότητας θα είναι «κλειδί» για την Ελλάδα στη μετά το Ταμείο Ανάκαμψης εποχή, όπως επισημαίνει ο Ομότιμος καθηγητής Οικονομικών Επιστημών στο ΕΚΠΑ., Παναγιώτης E. Πετράκης, σε συνέντευξή του στην ιστοσελίδα Liberal.gr. Πώς θα κινηθεί η ΕΕ σε δημοσιονομικό επίπεδο μετά το πέρας του RRF, ο στόχος για περισσότερες ιδιωτικές επενδύσεις στη χώρα μας και ο […]

Γλώσσα και Μουσική – Μουσική και Γλώσσα: μια διεπιστημονική σχέση

Γλώσσα και Μουσική – Μουσική και Γλώσσα: μια διεπιστημονική σχέση

Πόσες φορές έχουμε ακούσει φράσεις όπως «η μουσική είναι γλώσσα» ή «η γλώσσα έχει μουσικότητα»; Συχνά τις χρησιμοποιούμε χωρίς να σκεφτόμαστε ότι αυτές ακριβώς οι εκφράσεις βρίσκονται στο επίκεντρο της έρευνας πεδίων όπως η γνωστική νευροεπιστήμη, η νευρογλωσσολογία και η ψυχολογία της μουσικής — επιστημών που εξετάζουν πώς ο ανθρώπινος εγκέφαλος αντιλαμβάνεται, οργανώνει και ερμηνεύει τον ήχο, […]

Άρθρο του Αντιπρύτανη του ΕΚΠΑ, Kαθηγητή Χρήστου Γ. Καραγιάννη στο ΑΠΕ: Η σημασία του κοινού εορτασμού των 1700 ετών από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο

Άρθρο του Αντιπρύτανη του ΕΚΠΑ, Kαθηγητή Χρήστου Γ. Καραγιάννη στο ΑΠΕ: Η σημασία του κοινού εορτασμού των 1700 ετών από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο

Άρθρο του Αντιπρύτανη Διοικητικών Υποθέσεων, Φοιτητικής Μέριμνας και Διά Βίου Μάθησης του ΕΚΠΑ, Καθηγητή Θεολογίας, Χρήστου Γ. Καραγιάννη φιλοξενείται στη στήλη «Ιδέες και Απόψεις» του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων. Στο άρθρο του ο κ. Καραγιάννης αναφέρεται στην σημασία του κοινού εορτασμού των 1700 ετών από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο χαρακτηρίζοντάς την «ένα ιδιαίτερα σημαντικό […]

Χρέος, δημοκρατία και μέλλον

Χρέος, δημοκρατία και μέλλον

γράφει ο Παναγιώτης Ε. Πετράκης  Όταν ήρθε η Covid-19 η ανθρωπότητα επιστράτευσε την αύξηση του χρέους για να ενισχύσει την επιβίωση της παρούσας γενεάς. Η επιχειρηματολογία προς τις επόμενες γενεές, από τις οποίες η αύξηση του χρέους στερεί ευημερία, ήταν ηθικά απλή: Πρέπει να ζήσουμε σήμερα για να υπάρξετε εσείς. Έτσι, τα παγκόσμια χρέη έφτασαν […]

Άρθρο του ομότιμου καθηγητή Ιατρικής Δ. Δουγένη για την επέτειο του Πολυτεχνείου στην εφημερίδα «Τα ΝΕΑ»

Άρθρο του ομότιμου καθηγητή Ιατρικής Δ. Δουγένη για την επέτειο του Πολυτεχνείου στην εφημερίδα «Τα ΝΕΑ»

Μαρτυρία από την πορεία του Πολυτεχνείου στις 17 Νοεμβρίου 1975. «Ένα πανό θυμάται μισό αιώνα πριν». Άρθρο του καθηγητή Ιατρικής Δημήτρη Δουγένη στην εφημερίδα «Τα Νέα». Ένα πανό θυμάται μισό αιώνα πριν Υπήρξα, θυμάμαι,  ένα μοναχικό μα και μοναδικό πανώ. Με δημιούργησαν δύο νέοι τεταρτοετείς  φοιτητές Ιατρικής. Ήταν ενεργοί πολίτες μιας κρίσιμης εποχής, και εγώ […]

Άρθρο του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέοντα Μαραβέγια, για το Εθνικό Απολυτήριο φιλοξενήθηκε στην ιστοσελίδα Liberal.gr

Άρθρο του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέοντα Μαραβέγια, για το Εθνικό Απολυτήριο φιλοξενήθηκε στην ιστοσελίδα Liberal.gr

Για την ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση και συγκεκριμένα το Εθνικό Απολυτήριο μιλά σε άρθρο του, στην ιστοσελίδα Liberal.gr ο Ναπολέων Μαραβέγιας, Καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ. Το Εθνικό Απολυτήριο: Μια στρατηγική επιλογή (Liberal.gr) Η ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και ιδιαίτερα το Λύκειο, βρίσκεται σε φάση μεταρρυθμιστικής αναθεώρησης, καθώς η παραδοσιακή εξέταση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει μετατρέψει […]

Γλώσσα και Μουσική – Μουσική και Γλώσσα: μια διεπιστημονική σχέση

Γλώσσα και Μουσική – Μουσική και Γλώσσα: μια διεπιστημονική σχέση

Πόσες φορές έχουμε ακούσει φράσεις όπως «η μουσική είναι γλώσσα» ή «η γλώσσα έχει μουσικότητα»; Συχνά τις χρησιμοποιούμε χωρίς να σκεφτόμαστε ότι αυτές ακριβώς οι εκφράσεις βρίσκονται στο επίκεντρο της έρευνας πεδίων όπως η γνωστική νευροεπιστήμη, η νευρογλωσσολογία και η ψυχολογία της μουσικής — επιστημών που εξετάζουν πώς ο ανθρώπινος εγκέφαλος αντιλαμβάνεται, οργανώνει και ερμηνεύει τον ήχο, […]

Άρθρο του Αντιπρύτανη του ΕΚΠΑ, Kαθηγητή Χρήστου Γ. Καραγιάννη στο ΑΠΕ: Η σημασία του κοινού εορτασμού των 1700 ετών από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο

Άρθρο του Αντιπρύτανη του ΕΚΠΑ, Kαθηγητή Χρήστου Γ. Καραγιάννη στο ΑΠΕ: Η σημασία του κοινού εορτασμού των 1700 ετών από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο

Άρθρο του Αντιπρύτανη Διοικητικών Υποθέσεων, Φοιτητικής Μέριμνας και Διά Βίου Μάθησης του ΕΚΠΑ, Καθηγητή Θεολογίας, Χρήστου Γ. Καραγιάννη φιλοξενείται στη στήλη «Ιδέες και Απόψεις» του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων. Στο άρθρο του ο κ. Καραγιάννης αναφέρεται στην σημασία του κοινού εορτασμού των 1700 ετών από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο χαρακτηρίζοντάς την «ένα ιδιαίτερα σημαντικό […]

Χρέος, δημοκρατία και μέλλον

Χρέος, δημοκρατία και μέλλον

γράφει ο Παναγιώτης Ε. Πετράκης  Όταν ήρθε η Covid-19 η ανθρωπότητα επιστράτευσε την αύξηση του χρέους για να ενισχύσει την επιβίωση της παρούσας γενεάς. Η επιχειρηματολογία προς τις επόμενες γενεές, από τις οποίες η αύξηση του χρέους στερεί ευημερία, ήταν ηθικά απλή: Πρέπει να ζήσουμε σήμερα για να υπάρξετε εσείς. Έτσι, τα παγκόσμια χρέη έφτασαν […]

Άρθρο του ομότιμου καθηγητή Ιατρικής Δ. Δουγένη για την επέτειο του Πολυτεχνείου στην εφημερίδα «Τα ΝΕΑ»

Άρθρο του ομότιμου καθηγητή Ιατρικής Δ. Δουγένη για την επέτειο του Πολυτεχνείου στην εφημερίδα «Τα ΝΕΑ»

Μαρτυρία από την πορεία του Πολυτεχνείου στις 17 Νοεμβρίου 1975. «Ένα πανό θυμάται μισό αιώνα πριν». Άρθρο του καθηγητή Ιατρικής Δημήτρη Δουγένη στην εφημερίδα «Τα Νέα». Ένα πανό θυμάται μισό αιώνα πριν Υπήρξα, θυμάμαι,  ένα μοναχικό μα και μοναδικό πανώ. Με δημιούργησαν δύο νέοι τεταρτοετείς  φοιτητές Ιατρικής. Ήταν ενεργοί πολίτες μιας κρίσιμης εποχής, και εγώ […]

Άρθρο του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέοντα Μαραβέγια, για το Εθνικό Απολυτήριο φιλοξενήθηκε στην ιστοσελίδα Liberal.gr

Άρθρο του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέοντα Μαραβέγια, για το Εθνικό Απολυτήριο φιλοξενήθηκε στην ιστοσελίδα Liberal.gr

Για την ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση και συγκεκριμένα το Εθνικό Απολυτήριο μιλά σε άρθρο του, στην ιστοσελίδα Liberal.gr ο Ναπολέων Μαραβέγιας, Καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ. Το Εθνικό Απολυτήριο: Μια στρατηγική επιλογή (Liberal.gr) Η ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και ιδιαίτερα το Λύκειο, βρίσκεται σε φάση μεταρρυθμιστικής αναθεώρησης, καθώς η παραδοσιακή εξέταση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει μετατρέψει […]

Ανάθεση καθηκόντων άμισθων Συμβούλων του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών στον καθηγητή Στυλιανό Κώτσιο και την καθηγήτρια Ασημίνα Αντωναράκου

Ανάθεση καθηκόντων άμισθων Συμβούλων του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών στον καθηγητή Στυλιανό Κώτσιο και την καθηγήτρια Ασημίνα Αντωναράκου

Με απόφαση του Πρύτανη του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, καθηγητή Γεράσιμου Σιάσου, ανατίθενται καθήκοντα άμισθων Συμβούλων του Πρύτανη, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 35 του Ν. 5128/2024, σε δύο διακεκριμένα μέλη του διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού του Ιδρύματος, στον καθηγητή Στυλιανό Κώτσιο και την καθηγήτρια Ασημίνα Αντωναράκου, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της […]

Ολοκλήρωση της Εξωτερικής Αξιολόγησης και Πιστοποίησης του 70% των Υφιστάμενων Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΕΚΠΑ

Ολοκλήρωση της Εξωτερικής Αξιολόγησης και Πιστοποίησης του 70% των Υφιστάμενων Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΕΚΠΑ

Η Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε στενή και αποτελεσματική συνεργασία με Τμήματα και το Προσωπικό των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών και την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), ολοκλήρωσε με ιδιαίτερη επιτυχία έως τον Δεκέμβριο του 2025 την εξωτερική αξιολόγηση και πιστοποίηση 142 από τα 203 υφιστάμενα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών του […]

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Harbin Institute of Technology

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Harbin Institute of Technology

Συνάντηση εργασίας και υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας (MoU) μεταξύ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Harbin Institute of Technology (HIT) πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025. Από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, στη συνάντηση συμμετείχαν η Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών Υποθέσεων, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγήτρια Σοφία Παπαϊωάννου, ο Αντιπρύτανης Οικονομικών και Ανάπτυξης, Καθηγητής Αριστείδης […]

«Αρχιμήδης» ΕΚΠΑ: νέος τεχνοβλαστός με την επωνυμία «Nature4Nature»

«Αρχιμήδης» ΕΚΠΑ: νέος τεχνοβλαστός με την επωνυμία «Nature4Nature»

Η Μονάδα Μεταφοράς Τεχνολογίας και Καινοτομίας «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ανακοινώνει την ίδρυση του νέου τεχνοβλαστού με την επωνυμία «Nature4Nature», μια καινοτόμο εταιρεία που  αντιμετωπίζει το πρόβλημα της παράκτιας διάβρωσης μέσω τεχνητά προκαλούμενης κατασκευής φυσικών υφάλων που λειτουργούν σαν κυματοθραύστες. Η επιχειρηματική ομάδα της Nature4Nature αποτελείται από την Καθηγήτρια Νίκη Ευελπίδου, τον Δρ Γιάννη […]

Ευχές από τη διοίκηση του Πανεπιστήμιου Αθηνών

Ευχές από τη διοίκηση του Πανεπιστήμιου Αθηνών

Ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος, τα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης και οι Αντιπρυτάνεις, σας εύχονται Καλά Χριστούγεννα, με υγεία, ευημερία και αγάπη. Θερμότατες ευχές για ένα δημιουργικό και ευτυχισμένο Νέος Έτος!

Εκδημία του πρώην Πρύτανη Καθηγητή Πέτρου Γέμτου

Εκδημία του πρώην Πρύτανη Καθηγητή Πέτρου Γέμτου

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών αποχαιρετά με βαθύτατη θλίψη τον πρώην Πρύτανη και Ομότιμο Καθηγητή Πέτρο Γέμτο, μια εξέχουσα προσωπικότητα της πανεπιστημιακής ζωής και της ανώτατης παιδείας της χώρας. Ο Πέτρος Γέμτος γεννήθηκε στη Λάρισα το 1939. Σπούδασε νομικά, οικονομικά, κοινωνιολογία και φιλοσοφία στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Tübingen της Γερμανίας. Υπήρξε διδάκτωρ της Νομικής […]

Ολοκλήρωση της Εξωτερικής Αξιολόγησης και Πιστοποίησης του 70% των Υφιστάμενων Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΕΚΠΑ

Ολοκλήρωση της Εξωτερικής Αξιολόγησης και Πιστοποίησης του 70% των Υφιστάμενων Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΕΚΠΑ

Η Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε στενή και αποτελεσματική συνεργασία με Τμήματα και το Προσωπικό των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών και την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), ολοκλήρωσε με ιδιαίτερη επιτυχία έως τον Δεκέμβριο του 2025 την εξωτερική αξιολόγηση και πιστοποίηση 142 από τα 203 υφιστάμενα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών του […]

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Harbin Institute of Technology

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Harbin Institute of Technology

Συνάντηση εργασίας και υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας (MoU) μεταξύ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Harbin Institute of Technology (HIT) πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025. Από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, στη συνάντηση συμμετείχαν η Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών Υποθέσεων, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγήτρια Σοφία Παπαϊωάννου, ο Αντιπρύτανης Οικονομικών και Ανάπτυξης, Καθηγητής Αριστείδης […]

«Αρχιμήδης» ΕΚΠΑ: νέος τεχνοβλαστός με την επωνυμία «Nature4Nature»

«Αρχιμήδης» ΕΚΠΑ: νέος τεχνοβλαστός με την επωνυμία «Nature4Nature»

Η Μονάδα Μεταφοράς Τεχνολογίας και Καινοτομίας «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ανακοινώνει την ίδρυση του νέου τεχνοβλαστού με την επωνυμία «Nature4Nature», μια καινοτόμο εταιρεία που  αντιμετωπίζει το πρόβλημα της παράκτιας διάβρωσης μέσω τεχνητά προκαλούμενης κατασκευής φυσικών υφάλων που λειτουργούν σαν κυματοθραύστες. Η επιχειρηματική ομάδα της Nature4Nature αποτελείται από την Καθηγήτρια Νίκη Ευελπίδου, τον Δρ Γιάννη […]

Ευχές από τη διοίκηση του Πανεπιστήμιου Αθηνών

Ευχές από τη διοίκηση του Πανεπιστήμιου Αθηνών

Ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος, τα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης και οι Αντιπρυτάνεις, σας εύχονται Καλά Χριστούγεννα, με υγεία, ευημερία και αγάπη. Θερμότατες ευχές για ένα δημιουργικό και ευτυχισμένο Νέος Έτος!

Εκδημία του πρώην Πρύτανη Καθηγητή Πέτρου Γέμτου

Εκδημία του πρώην Πρύτανη Καθηγητή Πέτρου Γέμτου

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών αποχαιρετά με βαθύτατη θλίψη τον πρώην Πρύτανη και Ομότιμο Καθηγητή Πέτρο Γέμτο, μια εξέχουσα προσωπικότητα της πανεπιστημιακής ζωής και της ανώτατης παιδείας της χώρας. Ο Πέτρος Γέμτος γεννήθηκε στη Λάρισα το 1939. Σπούδασε νομικά, οικονομικά, κοινωνιολογία και φιλοσοφία στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Tübingen της Γερμανίας. Υπήρξε διδάκτωρ της Νομικής […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο