Άρθρα

Δάσκαλοι με δυσλεξία, καλοί δάσκαλοι

Δάσκαλοι με δυσλεξία, καλοί δάσκαλοι

*Γράφει η αναπληρώτρια καθηγήτρια Mαριέττα Παπαδάτου-Παστού. Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, 18 Ιουνίου 2025.

Η δυσλεξία, παρότι είναι μια ειδική μαθησιακή διαταραχή που χαρακτηρίζεται από ελλείμματα στην ανάγνωση, δεν είναι σε καμία περίπτωση συνώνυμη με την ακαδημαϊκή ή επαγγελματική αποτυχία. Αυτό ισχύει όχι μόνο για επαγγέλματα του καλλιτεχνικού χώρου αλλά και για όλους τους τομείς εργασίας, συμπεριλαμβανομένου του επαγγέλματος του δασκάλου. Μάλιστα, πρόσφατες έρευνες αναδεικνύουν ότι οι δάσκαλοι με δυσλεξία μπορούν να είναι όχι απλώς επαρκείς, αλλά ακόμα και εξαιρετικοί εκπαιδευτικοί.

Ερευνητικά δεδομένα από άγγλους και φινλανδούς δασκάλους, δημοσιευμένα από τους Glazzard και Kirsty στο επιστημονικό περιοδικό «Dyslexia», υποστηρίζουν ότι οι δάσκαλοι με δυσλεξία φέρνουν μια μοναδική οπτική στη μαθησιακή διαδικασία: συχνά επιδεικνύουν υψηλά επίπεδα ενσυναίσθησης προς τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, δημιουργώντας ένα πιο συμπεριληπτικό και υποστηρικτικό μαθησιακό περιβάλλον. Αλλα δεδομένα, επίσης από την Αγγλία, δημοσιευμένα από την Griffiths του Πανεπιστημίου του Northampton, δείχνουν ότι οι δάσκαλοι με δυσλεξία διαφοροποιούν αυτόματα τη διδασκαλία τους, προσαρμόζοντάς την στις ανάγκες κάθε μαθητή.

Για παράδειγμα, αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους αξιολόγησης των αναγνωστικών δεξιοτήτων, αποφεύγοντας τη φωναχτή ανάγνωση μπροστά σε όλη την τάξη, ώστε να μην εκθέτουν τους μαθητές σε πρακτικές που μπορεί να τους προκαλέσουν έντονο άγχος ή να τους φέρουν σε δύσκολη θέση.

Ενα από τα βασικά πλεονεκτήματα των δασκάλων με δυσλεξία είναι η ικανότητά τους να εμπνέουν τους μαθητές να ξεπεράσουν τις δυσκολίες τους. Μέσα από τις προσωπικές τους αφηγήσεις και το παράδειγμά τους, δείχνουν ότι η επιμονή, η υπομονή και οι κατάλληλες στρατηγικές μπορούν να οδηγήσουν στην επιτυχία. Αυτή η ειλικρίνεια και η διαφάνεια σχετικά με τις δυσκολίες τους μπορούν παράλληλα να ενισχύσουν τη σχέση τους με τους μαθητές και να δημιουργήσουν ένα κλίμα εμπιστοσύνης στην τάξη.

Ισως – εύλογα – αναρωτηθεί κανείς πώς ένας δάσκαλος που δυσκολεύεται ο ίδιος με την ανάγνωση θα μπορέσει να τη διδάξει. Οι δάσκαλοι με δυσλεξία μπορούν – πέραν από το να έχουν εξασκηθεί εκτενώς στο συγκεκριμένο υλικό που πρόκειται να διδάξουν – να αξιοποιήσουν τεχνολογικά εργαλεία, όπως διορθωτές ορθογραφίας, προγράμματα επιμέλειας κειμένου, εφαρμογές μετατροπής ομιλίας σε κείμενο και ακουστικά βιβλία, ώστε να διαχειριστούν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν. Επίσης, μπορούν να εφαρμόζουν πολυαισθητηριακές διδακτικές μεθόδους, όπως η χρήση χειρονομιών, απτικών υλικών και οπτικοποιημένων βοηθημάτων, για να ενισχύσουν τη διδασκαλία της ανάγνωσης. Τέλος, μπορούν να αξιοποιούν συνεργατικές στρατηγικές μάθησης, όπως η ομαδική ανάγνωση ή η χρήση ηχογραφημένων οδηγιών, ώστε να προσφέρουν εναλλακτικούς τρόπους κατανόησης του γραπτού λόγου.

Αξίζει να τονιστεί εδώ ότι το κοινωνικό μοντέλο της αναπηρίας του Mike Oliver, διατυπωμένο το 1983 αλλά ακόμα επιδραστικό, διαχωρίζει την αναπηρία (disability) από τη δυσλειτουργία (impairment). Συγκεκριμένα, υποστηρίζει ότι η δυσλειτουργία δεν οφείλεται αποκλειστικά στις ατομικές δυσκολίες, αλλά και στους κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς περιορισμούς που επιβάλλονται από το σύστημα. Εξάλλου, η νομοθεσία οφείλει να διασφαλίζει την ισότητα ευκαιριών, επιτρέποντας όχι μόνο στους μαθητές με δυσλεξία, αλλά και στους εργαζόμενους με δυσλεξία – συμπεριλαμβανομένων των δασκάλων – να λαμβάνουν την υποστήριξη που χρειάζονται.

Οι δάσκαλοι αποτελούν πρότυπα. Μοντελοποιούν τη συμπεριφορά, την ηθική, τη χρήση της γλώσσας και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων – μεταξύ άλλων. Για τον λόγο αυτόν, οι δάσκαλοι με δυσλεξία δεν είναι απλώς επαρκείς για να διδάξουν, αλλά μπορούν να είναι και εξαιρετικοί δάσκαλοι.

*H Mαριέττα Παπαδάτου-Παστού είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια Νευροψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης τους Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Δάσκαλοι με δυσλεξία, καλοί δάσκαλοι

 

 

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Την επίδραση της παγκόσμιας οικονομίας στην καθημερινότητά μας, καθώς και τη σχέση μας με τον χρόνο και την αξία που επισυνάπτουμε στο παρόν σε σχέση με το μέλλον, εξετάζει σε δυο άρθρα του, που δημοσιεύτηκαν στα ΜΜΕ, ο Ομότιμος Καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. 1. Η πώληση του μέλλοντος για την αγορά του παρόντος (Άρθρο στην […]

Έρευνα για την δόμηση των νησιών, των Κ. Καρτάλη και Κ. Φιλιππόπουλου, στο «ΒΗΜΑ της Κυριακής»

Έρευνα για την δόμηση των νησιών, των Κ. Καρτάλη και Κ. Φιλιππόπουλου, στο «ΒΗΜΑ της Κυριακής»

Την έρευνα του Πανεπιστημίου Αθηνών με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή Κωνσταντίνο Καρτάλη και ερευνητή τον Κώστα Φιλιππόπουλο, αναφορικά με τα νησιά και τη δόμησή τους φιλοξένησε η εφημερίδα «ΒΗΜΑ της Κυριακής» την Κυριακή 6 Ιουλίου. Συγκεκριμένα, στο δημοσίευμα με τίτλο «Εκεί που φύτρωνε φλησκούνι κι άγρια μέντα…» και υπότιτλο «η δραματική αύξηση της δομημένης επιφάνειας […]

The Political Economy of Long-term Planning. Using Strategic Analysis and Foresight to Support Policymaking – Nέο βιβλίο του Παναγιώτη Ε. Πετράκη

The Political Economy of Long-term Planning. Using Strategic Analysis and Foresight to Support Policymaking – Nέο βιβλίο του Παναγιώτη Ε. Πετράκη

Σε μια εποχή όπου οι κρίσεις πολλαπλασιάζονται —οικονομικές, γεωπολιτικές, περιβαλλοντικές— η ανάγκη για μακροπρόθεσμο σχεδιασμό καθίσταται όχι απλώς επιθυμητή, αλλά απολύτως αναγκαία. Το νέο βιβλίο The Political Economy of Long-term Planning. Using Strategic Analysis and Foresight to Support Policymaking που εκδόθηκε από την Palgrave Macmillan με συγγραφείς τους Ομότιμο Καθηγητή Οικονομικών του Ε.Κ.Π.Α. Παναγιώτη Ε. […]

Αποτύπωση της γνώσης και των στάσεων του Ελληνικού πληθυσμού απέναντι στους καύσωνες

Αποτύπωση της γνώσης και των στάσεων του Ελληνικού πληθυσμού απέναντι στους καύσωνες

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών συνεχίζει την καινοτόμο δράση του γύρω από τη διερεύνηση επίκαιρων, επιστημονικών θεμάτων. Αυτή τη φορά, προβαίνει στη μελέτη του μείζονος κλιματικού φαινομένου του καύσωνα, αποτυπώνοντας τη γνώση καθώς και τις στάσεις που επικρατούν σε σχέση με το φαινόμενο στη χώρα μας. Πιο συγκεκριμένα, η ερευνητική ομάδα του Εργαστηρίου Κλινικής […]

Πόλεις και καύσωνες: Η περίπτωση της Αθήνας

Πόλεις και καύσωνες: Η περίπτωση της Αθήνας

Ανακοίνωση της Επιτροπής Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων του ΕΚΠΑ Γιατί στις πόλεις η θερμική επιβάρυνση είναι μεγαλύτερη; Οι πόλεις εμφανίζουν κατά κανόνα υψηλότερες θερμοκρασίες αέρα σε σχέση με τις γειτονικές υπαίθριες περιοχές λόγω του φαινομένου της αστικής θερμικής νησίδας που δημιουργείται ανεξάρτητα από την παγκόσμια κλιματική αλλαγή. Η αστική θερμική νησίδα οφείλεται στα χαρακτηριστικά της […]

Ενισχύοντας την ανθεκτικότητα των πόλεων στους καύσωνες

Ενισχύοντας την ανθεκτικότητα των πόλεων στους καύσωνες

Ανακοίνωση της Επιτροπής Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων του ΕΚΠΑ Για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας μίας πόλης στους καύσωνες,  κατά κανόνα χρειάζεται περισσότερο πράσινο (στους δρόμους, στις ταράτσες των κτηρίων, με μικρά πάρκα και πάρκα τσέπης σε κάθε ελεύθερο χώρο της πόλης και στις αυλές των σχολείων), νέα κατασκευαστικά υλικά που απορροφούν λιγότερο την ηλιακή ακτινοβολία […]

Έρευνα για την δόμηση των νησιών, των Κ. Καρτάλη και Κ. Φιλιππόπουλου, στο «ΒΗΜΑ της Κυριακής»

Έρευνα για την δόμηση των νησιών, των Κ. Καρτάλη και Κ. Φιλιππόπουλου, στο «ΒΗΜΑ της Κυριακής»

Την έρευνα του Πανεπιστημίου Αθηνών με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή Κωνσταντίνο Καρτάλη και ερευνητή τον Κώστα Φιλιππόπουλο, αναφορικά με τα νησιά και τη δόμησή τους φιλοξένησε η εφημερίδα «ΒΗΜΑ της Κυριακής» την Κυριακή 6 Ιουλίου. Συγκεκριμένα, στο δημοσίευμα με τίτλο «Εκεί που φύτρωνε φλησκούνι κι άγρια μέντα…» και υπότιτλο «η δραματική αύξηση της δομημένης επιφάνειας […]

The Political Economy of Long-term Planning. Using Strategic Analysis and Foresight to Support Policymaking – Nέο βιβλίο του Παναγιώτη Ε. Πετράκη

The Political Economy of Long-term Planning. Using Strategic Analysis and Foresight to Support Policymaking – Nέο βιβλίο του Παναγιώτη Ε. Πετράκη

Σε μια εποχή όπου οι κρίσεις πολλαπλασιάζονται —οικονομικές, γεωπολιτικές, περιβαλλοντικές— η ανάγκη για μακροπρόθεσμο σχεδιασμό καθίσταται όχι απλώς επιθυμητή, αλλά απολύτως αναγκαία. Το νέο βιβλίο The Political Economy of Long-term Planning. Using Strategic Analysis and Foresight to Support Policymaking που εκδόθηκε από την Palgrave Macmillan με συγγραφείς τους Ομότιμο Καθηγητή Οικονομικών του Ε.Κ.Π.Α. Παναγιώτη Ε. […]

Αποτύπωση της γνώσης και των στάσεων του Ελληνικού πληθυσμού απέναντι στους καύσωνες

Αποτύπωση της γνώσης και των στάσεων του Ελληνικού πληθυσμού απέναντι στους καύσωνες

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών συνεχίζει την καινοτόμο δράση του γύρω από τη διερεύνηση επίκαιρων, επιστημονικών θεμάτων. Αυτή τη φορά, προβαίνει στη μελέτη του μείζονος κλιματικού φαινομένου του καύσωνα, αποτυπώνοντας τη γνώση καθώς και τις στάσεις που επικρατούν σε σχέση με το φαινόμενο στη χώρα μας. Πιο συγκεκριμένα, η ερευνητική ομάδα του Εργαστηρίου Κλινικής […]

Πόλεις και καύσωνες: Η περίπτωση της Αθήνας

Πόλεις και καύσωνες: Η περίπτωση της Αθήνας

Ανακοίνωση της Επιτροπής Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων του ΕΚΠΑ Γιατί στις πόλεις η θερμική επιβάρυνση είναι μεγαλύτερη; Οι πόλεις εμφανίζουν κατά κανόνα υψηλότερες θερμοκρασίες αέρα σε σχέση με τις γειτονικές υπαίθριες περιοχές λόγω του φαινομένου της αστικής θερμικής νησίδας που δημιουργείται ανεξάρτητα από την παγκόσμια κλιματική αλλαγή. Η αστική θερμική νησίδα οφείλεται στα χαρακτηριστικά της […]

Ενισχύοντας την ανθεκτικότητα των πόλεων στους καύσωνες

Ενισχύοντας την ανθεκτικότητα των πόλεων στους καύσωνες

Ανακοίνωση της Επιτροπής Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων του ΕΚΠΑ Για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας μίας πόλης στους καύσωνες,  κατά κανόνα χρειάζεται περισσότερο πράσινο (στους δρόμους, στις ταράτσες των κτηρίων, με μικρά πάρκα και πάρκα τσέπης σε κάθε ελεύθερο χώρο της πόλης και στις αυλές των σχολείων), νέα κατασκευαστικά υλικά που απορροφούν λιγότερο την ηλιακή ακτινοβολία […]

Ψηφιακά πτυχία μέσω του gov.gr στο ΕΚΠΑ

Ψηφιακά πτυχία μέσω του gov.gr στο ΕΚΠΑ

Ένα πάγιο αίτημα των πτυχιούχων και των δημόσιων υπηρεσιών διευθετήθηκε μετά από πολλά έτη και πλέον δίδεται η δυνατότητα της έκδοσης πτυχίων του Πανεπιστημίου μας από το 2000 και εντεύθεν, μέσω της πλατφόρμας «Πιστοποιητικά Σπουδών» του gov.gr. Η διαδικασία πραγματοποιείται ηλεκτρονικά, με τη χρήση των κωδικών Taxisnet και του ΑΜΚΑ. Βήματα για την έκδοση πτυχίου […]

Κοινωφελείς Δράσεις Γηροδοντιατρικής ΕΚΠΑ για το Ακαδημαϊκό Έτος 2024-25

Κοινωφελείς Δράσεις Γηροδοντιατρικής ΕΚΠΑ για το Ακαδημαϊκό Έτος 2024-25

Το Γνωστικό Αντικείμενο της Γηροδοντιατρικής ΕΚΠΑ, συνεχίζοντας μία σταθερή προσπάθεια 14 ετών με στόχο την προαγωγή της στοματικής υγείας των ηλικιωμένων συμπολιτών μας, και κυρίως όσων ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες, ολοκλήρωσε τις εκπαιδευτικές και κοινωφελείς του δράσεις για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025. Οι δράσεις αυτές οργανώθηκαν και εκπονήθηκαν τόσο μέσω της «κοινωφελούς μάθησης/ service learning» […]

Επιτυχής Συμμετοχή της ομάδας της Νομικής Σχολής στον τελικό του 13ου Helga Pedersen Moot Court Competition

Επιτυχής Συμμετοχή της ομάδας της Νομικής Σχολής στον τελικό του 13ου Helga Pedersen Moot Court Competition

Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι η ομάδα της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών συμμετείχε με επιτυχία στον μεγάλο τελικό του 13ου Helga Pedersen Moot Court Competition που διεξήχθη στις 19-23 Μαΐου 2025 στις εγκαταστάσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Στρασβούργο. Η ομάδα, αποτελούμενη από […]

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Η Συνέλευση του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ εκφράζει τη βαθιά θλίψη της για την εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή, και κορυφαίου μελετητή της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας, Παύλου Καλλιγά. Ο Παύλος Καλλιγάς διετέλεσε επί πολλά έτη διευθυντής του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών. Ως διευθυντής ως το 2012 του φιλοσοφικού περιοδικού «Δευκαλίων», και ως […]

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Η Αττική «φλέγεται». Ο εξαντλητικός καύσωνας ενεργοποιεί τον «πυρετό» της πόλης που προκαλεί η υπερδόμηση. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι και η πραγματικότητα δραματική: η πρωτεύουσα θερμαίνεται όχι μόνο λόγω της κλιματικής αλλαγής αλλά και… εκ των έσω. Ο χάρτης του Λεκανοπεδίου «κοκκινίζει» από δεκάδες hot spots που αναδύουν καυτό αέρα σαν μικρά «ηφαίστεια» τσιμέντου. Η […]

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Πρόγραμμα «Ας Μιλήσουμε για τα Παιδιά» του ΕΚΠΑ

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Πρόγραμμα «Ας Μιλήσουμε για τα Παιδιά» του ΕΚΠΑ

Με απόλυτη επιτυχία και συγκινητική συμμετοχή της φορεών, εκπαιδευτικών και γονέων της τοπικής κοινωνίας πραγματοποιήθηκαν οι ενημερωτικές εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές δράσεις του προγράμματος «Ας Μιλήσουμε για τα Παιδιά» σε Αργοστόλι Κεφαλονιάς, Αρχαία Ολυμπία και Ζαχάρω Ηλείας, στα πλαίσια της ενημέρωσης και κατάρτισης των εκπαιδευτικών Α’βάθμιας Εκπαίδευσης για την προαγωγή της ψυχικής υγείας των παιδιών και […]

Κοινωφελείς Δράσεις Γηροδοντιατρικής ΕΚΠΑ για το Ακαδημαϊκό Έτος 2024-25

Κοινωφελείς Δράσεις Γηροδοντιατρικής ΕΚΠΑ για το Ακαδημαϊκό Έτος 2024-25

Το Γνωστικό Αντικείμενο της Γηροδοντιατρικής ΕΚΠΑ, συνεχίζοντας μία σταθερή προσπάθεια 14 ετών με στόχο την προαγωγή της στοματικής υγείας των ηλικιωμένων συμπολιτών μας, και κυρίως όσων ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες, ολοκλήρωσε τις εκπαιδευτικές και κοινωφελείς του δράσεις για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025. Οι δράσεις αυτές οργανώθηκαν και εκπονήθηκαν τόσο μέσω της «κοινωφελούς μάθησης/ service learning» […]

Επιτυχής Συμμετοχή της ομάδας της Νομικής Σχολής στον τελικό του 13ου Helga Pedersen Moot Court Competition

Επιτυχής Συμμετοχή της ομάδας της Νομικής Σχολής στον τελικό του 13ου Helga Pedersen Moot Court Competition

Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι η ομάδα της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών συμμετείχε με επιτυχία στον μεγάλο τελικό του 13ου Helga Pedersen Moot Court Competition που διεξήχθη στις 19-23 Μαΐου 2025 στις εγκαταστάσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Στρασβούργο. Η ομάδα, αποτελούμενη από […]

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Η Συνέλευση του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ εκφράζει τη βαθιά θλίψη της για την εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή, και κορυφαίου μελετητή της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας, Παύλου Καλλιγά. Ο Παύλος Καλλιγάς διετέλεσε επί πολλά έτη διευθυντής του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών. Ως διευθυντής ως το 2012 του φιλοσοφικού περιοδικού «Δευκαλίων», και ως […]

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Η Αττική «φλέγεται». Ο εξαντλητικός καύσωνας ενεργοποιεί τον «πυρετό» της πόλης που προκαλεί η υπερδόμηση. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι και η πραγματικότητα δραματική: η πρωτεύουσα θερμαίνεται όχι μόνο λόγω της κλιματικής αλλαγής αλλά και… εκ των έσω. Ο χάρτης του Λεκανοπεδίου «κοκκινίζει» από δεκάδες hot spots που αναδύουν καυτό αέρα σαν μικρά «ηφαίστεια» τσιμέντου. Η […]

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Πρόγραμμα «Ας Μιλήσουμε για τα Παιδιά» του ΕΚΠΑ

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Πρόγραμμα «Ας Μιλήσουμε για τα Παιδιά» του ΕΚΠΑ

Με απόλυτη επιτυχία και συγκινητική συμμετοχή της φορεών, εκπαιδευτικών και γονέων της τοπικής κοινωνίας πραγματοποιήθηκαν οι ενημερωτικές εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές δράσεις του προγράμματος «Ας Μιλήσουμε για τα Παιδιά» σε Αργοστόλι Κεφαλονιάς, Αρχαία Ολυμπία και Ζαχάρω Ηλείας, στα πλαίσια της ενημέρωσης και κατάρτισης των εκπαιδευτικών Α’βάθμιας Εκπαίδευσης για την προαγωγή της ψυχικής υγείας των παιδιών και […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο