Άρθρα

Δάσκαλοι με δυσλεξία, καλοί δάσκαλοι

Δάσκαλοι με δυσλεξία, καλοί δάσκαλοι

*Γράφει η αναπληρώτρια καθηγήτρια Mαριέττα Παπαδάτου-Παστού. Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, 18 Ιουνίου 2025.

Η δυσλεξία, παρότι είναι μια ειδική μαθησιακή διαταραχή που χαρακτηρίζεται από ελλείμματα στην ανάγνωση, δεν είναι σε καμία περίπτωση συνώνυμη με την ακαδημαϊκή ή επαγγελματική αποτυχία. Αυτό ισχύει όχι μόνο για επαγγέλματα του καλλιτεχνικού χώρου αλλά και για όλους τους τομείς εργασίας, συμπεριλαμβανομένου του επαγγέλματος του δασκάλου. Μάλιστα, πρόσφατες έρευνες αναδεικνύουν ότι οι δάσκαλοι με δυσλεξία μπορούν να είναι όχι απλώς επαρκείς, αλλά ακόμα και εξαιρετικοί εκπαιδευτικοί.

Ερευνητικά δεδομένα από άγγλους και φινλανδούς δασκάλους, δημοσιευμένα από τους Glazzard και Kirsty στο επιστημονικό περιοδικό «Dyslexia», υποστηρίζουν ότι οι δάσκαλοι με δυσλεξία φέρνουν μια μοναδική οπτική στη μαθησιακή διαδικασία: συχνά επιδεικνύουν υψηλά επίπεδα ενσυναίσθησης προς τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, δημιουργώντας ένα πιο συμπεριληπτικό και υποστηρικτικό μαθησιακό περιβάλλον. Αλλα δεδομένα, επίσης από την Αγγλία, δημοσιευμένα από την Griffiths του Πανεπιστημίου του Northampton, δείχνουν ότι οι δάσκαλοι με δυσλεξία διαφοροποιούν αυτόματα τη διδασκαλία τους, προσαρμόζοντάς την στις ανάγκες κάθε μαθητή.

Για παράδειγμα, αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους αξιολόγησης των αναγνωστικών δεξιοτήτων, αποφεύγοντας τη φωναχτή ανάγνωση μπροστά σε όλη την τάξη, ώστε να μην εκθέτουν τους μαθητές σε πρακτικές που μπορεί να τους προκαλέσουν έντονο άγχος ή να τους φέρουν σε δύσκολη θέση.

Ενα από τα βασικά πλεονεκτήματα των δασκάλων με δυσλεξία είναι η ικανότητά τους να εμπνέουν τους μαθητές να ξεπεράσουν τις δυσκολίες τους. Μέσα από τις προσωπικές τους αφηγήσεις και το παράδειγμά τους, δείχνουν ότι η επιμονή, η υπομονή και οι κατάλληλες στρατηγικές μπορούν να οδηγήσουν στην επιτυχία. Αυτή η ειλικρίνεια και η διαφάνεια σχετικά με τις δυσκολίες τους μπορούν παράλληλα να ενισχύσουν τη σχέση τους με τους μαθητές και να δημιουργήσουν ένα κλίμα εμπιστοσύνης στην τάξη.

Ισως – εύλογα – αναρωτηθεί κανείς πώς ένας δάσκαλος που δυσκολεύεται ο ίδιος με την ανάγνωση θα μπορέσει να τη διδάξει. Οι δάσκαλοι με δυσλεξία μπορούν – πέραν από το να έχουν εξασκηθεί εκτενώς στο συγκεκριμένο υλικό που πρόκειται να διδάξουν – να αξιοποιήσουν τεχνολογικά εργαλεία, όπως διορθωτές ορθογραφίας, προγράμματα επιμέλειας κειμένου, εφαρμογές μετατροπής ομιλίας σε κείμενο και ακουστικά βιβλία, ώστε να διαχειριστούν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν. Επίσης, μπορούν να εφαρμόζουν πολυαισθητηριακές διδακτικές μεθόδους, όπως η χρήση χειρονομιών, απτικών υλικών και οπτικοποιημένων βοηθημάτων, για να ενισχύσουν τη διδασκαλία της ανάγνωσης. Τέλος, μπορούν να αξιοποιούν συνεργατικές στρατηγικές μάθησης, όπως η ομαδική ανάγνωση ή η χρήση ηχογραφημένων οδηγιών, ώστε να προσφέρουν εναλλακτικούς τρόπους κατανόησης του γραπτού λόγου.

Αξίζει να τονιστεί εδώ ότι το κοινωνικό μοντέλο της αναπηρίας του Mike Oliver, διατυπωμένο το 1983 αλλά ακόμα επιδραστικό, διαχωρίζει την αναπηρία (disability) από τη δυσλειτουργία (impairment). Συγκεκριμένα, υποστηρίζει ότι η δυσλειτουργία δεν οφείλεται αποκλειστικά στις ατομικές δυσκολίες, αλλά και στους κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς περιορισμούς που επιβάλλονται από το σύστημα. Εξάλλου, η νομοθεσία οφείλει να διασφαλίζει την ισότητα ευκαιριών, επιτρέποντας όχι μόνο στους μαθητές με δυσλεξία, αλλά και στους εργαζόμενους με δυσλεξία – συμπεριλαμβανομένων των δασκάλων – να λαμβάνουν την υποστήριξη που χρειάζονται.

Οι δάσκαλοι αποτελούν πρότυπα. Μοντελοποιούν τη συμπεριφορά, την ηθική, τη χρήση της γλώσσας και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων – μεταξύ άλλων. Για τον λόγο αυτόν, οι δάσκαλοι με δυσλεξία δεν είναι απλώς επαρκείς για να διδάξουν, αλλά μπορούν να είναι και εξαιρετικοί δάσκαλοι.

*H Mαριέττα Παπαδάτου-Παστού είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια Νευροψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης τους Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Δάσκαλοι με δυσλεξία, καλοί δάσκαλοι

 

 

Χρέος, δημοκρατία και μέλλον

Χρέος, δημοκρατία και μέλλον

γράφει ο Παναγιώτης Ε. Πετράκης  Όταν ήρθε η Covid-19 η ανθρωπότητα επιστράτευσε την αύξηση του χρέους για να ενισχύσει την επιβίωση της παρούσας γενεάς. Η επιχειρηματολογία προς τις επόμενες γενεές, από τις οποίες η αύξηση του χρέους στερεί ευημερία, ήταν ηθικά απλή: Πρέπει να ζήσουμε σήμερα για να υπάρξετε εσείς. Έτσι, τα παγκόσμια χρέη έφτασαν […]

Άρθρο του ομότιμου καθηγητή Ιατρικής Δ. Δουγένη για την επέτειο του Πολυτεχνείου στην εφημερίδα «Τα ΝΕΑ»

Άρθρο του ομότιμου καθηγητή Ιατρικής Δ. Δουγένη για την επέτειο του Πολυτεχνείου στην εφημερίδα «Τα ΝΕΑ»

Μαρτυρία από την πορεία του Πολυτεχνείου στις 17 Νοεμβρίου 1975. «Ένα πανό θυμάται μισό αιώνα πριν». Άρθρο του καθηγητή Ιατρικής Δημήτρη Δουγένη στην εφημερίδα «Τα Νέα». Ένα πανό θυμάται μισό αιώνα πριν Υπήρξα, θυμάμαι,  ένα μοναχικό μα και μοναδικό πανώ. Με δημιούργησαν δύο νέοι τεταρτοετείς  φοιτητές Ιατρικής. Ήταν ενεργοί πολίτες μιας κρίσιμης εποχής, και εγώ […]

Άρθρο του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέοντα Μαραβέγια, για το Εθνικό Απολυτήριο φιλοξενήθηκε στην ιστοσελίδα Liberal.gr

Άρθρο του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέοντα Μαραβέγια, για το Εθνικό Απολυτήριο φιλοξενήθηκε στην ιστοσελίδα Liberal.gr

Για την ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση και συγκεκριμένα το Εθνικό Απολυτήριο μιλά σε άρθρο του, στην ιστοσελίδα Liberal.gr ο Ναπολέων Μαραβέγιας, Καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ. Το Εθνικό Απολυτήριο: Μια στρατηγική επιλογή (Liberal.gr) Η ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και ιδιαίτερα το Λύκειο, βρίσκεται σε φάση μεταρρυθμιστικής αναθεώρησης, καθώς η παραδοσιακή εξέταση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει μετατρέψει […]

Άρθρο του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Ε. Πετράκη στον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Άρθρο του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Ε. Πετράκη στον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Για τα πρωτογενή πλεονάσματα και την ελληνική οικονομία μιλά σε άρθρο του, που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του Οικονομικού Ταχυδρόμου (ot.gr), ο Ομότιμος Καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. Δίκοπο μαχαίρι (άρθρο στο ot.gr) Κατά πόσο μεγάλα πρωτογενή πλεονάσματα εξυπηρετούν την ελληνική οικονομία; Μήπως λειτουργούν ανασχετικά για την ανάπτυξη; Το ερώτημα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από οικονομικής και πολιτικής […]

Άρθρο του Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Τσάκωνα στα ΝΕΑ Int. για την σύνδεση αυταρχισμού και επιθετικής συμπεριφοράς της «Ερντογανικής» Τουρκίας έναντι των γειτόνων της

Άρθρο του Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Τσάκωνα στα ΝΕΑ Int. για την σύνδεση αυταρχισμού και επιθετικής συμπεριφοράς της «Ερντογανικής» Τουρκίας έναντι των γειτόνων της

Ο Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων, Σπουδών Ασφάλειας και Ανάλυσης Εξωτερικής Πολιτικής του ΕΚΠΑ, Παναγιώτης Τσάκωνας γράφει στα ΝΕΑ Int. για την σύνδεση αυταρχισμού και επιθετικής συμπεριφοράς της «Ερντογανικής» Τουρκίας έναντι των γειτόνων της. «Η εμπειρική πραγματικότητα καταδεικνύει ότι η συνεχώς ενισχυόμενη ροπή του καθεστώτος Ερντογάν προς τον αυταρχισμό συνδέεται με την υιοθέτηση τόσο σε επίπεδο ρητορικής […]

Fiat AI et pereat mundus* – Άρθρο του καθηγητή Γιώργου Στείρη

Fiat AI et pereat mundus* – Άρθρο του καθηγητή Γιώργου Στείρη

Η είδηση περί ανάθεσης, από τον πρωθυπουργό της Αλβανίας, υπουργικών καθηκόντων σε μηχανή τεχνητής νοημοσύνης πυροδότησε συζητήσεις. Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, με βαρύ ιστορικό διαφθοράς και αναποτελεσματικότητας του κράτους, η προοπτική ανάθεσης πολιτικών καθηκόντων – εκτελεστικών μάλιστα – σε μηχανές τεχνητής νοημοσύνης έβαλε αρκετούς σε πειρασμό. Ο Αριστοτέλης, στα «Πολιτικά» (1328b35-1329a1,1253b30-1254a1), αναφέρει ότι […]

Άρθρο του ομότιμου καθηγητή Ιατρικής Δ. Δουγένη για την επέτειο του Πολυτεχνείου στην εφημερίδα «Τα ΝΕΑ»

Άρθρο του ομότιμου καθηγητή Ιατρικής Δ. Δουγένη για την επέτειο του Πολυτεχνείου στην εφημερίδα «Τα ΝΕΑ»

Μαρτυρία από την πορεία του Πολυτεχνείου στις 17 Νοεμβρίου 1975. «Ένα πανό θυμάται μισό αιώνα πριν». Άρθρο του καθηγητή Ιατρικής Δημήτρη Δουγένη στην εφημερίδα «Τα Νέα». Ένα πανό θυμάται μισό αιώνα πριν Υπήρξα, θυμάμαι,  ένα μοναχικό μα και μοναδικό πανώ. Με δημιούργησαν δύο νέοι τεταρτοετείς  φοιτητές Ιατρικής. Ήταν ενεργοί πολίτες μιας κρίσιμης εποχής, και εγώ […]

Άρθρο του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέοντα Μαραβέγια, για το Εθνικό Απολυτήριο φιλοξενήθηκε στην ιστοσελίδα Liberal.gr

Άρθρο του Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ, Ναπολέοντα Μαραβέγια, για το Εθνικό Απολυτήριο φιλοξενήθηκε στην ιστοσελίδα Liberal.gr

Για την ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση και συγκεκριμένα το Εθνικό Απολυτήριο μιλά σε άρθρο του, στην ιστοσελίδα Liberal.gr ο Ναπολέων Μαραβέγιας, Καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ. Το Εθνικό Απολυτήριο: Μια στρατηγική επιλογή (Liberal.gr) Η ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και ιδιαίτερα το Λύκειο, βρίσκεται σε φάση μεταρρυθμιστικής αναθεώρησης, καθώς η παραδοσιακή εξέταση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει μετατρέψει […]

Άρθρο του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Ε. Πετράκη στον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Άρθρο του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Ε. Πετράκη στον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Για τα πρωτογενή πλεονάσματα και την ελληνική οικονομία μιλά σε άρθρο του, που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του Οικονομικού Ταχυδρόμου (ot.gr), ο Ομότιμος Καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. Δίκοπο μαχαίρι (άρθρο στο ot.gr) Κατά πόσο μεγάλα πρωτογενή πλεονάσματα εξυπηρετούν την ελληνική οικονομία; Μήπως λειτουργούν ανασχετικά για την ανάπτυξη; Το ερώτημα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από οικονομικής και πολιτικής […]

Άρθρο του Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Τσάκωνα στα ΝΕΑ Int. για την σύνδεση αυταρχισμού και επιθετικής συμπεριφοράς της «Ερντογανικής» Τουρκίας έναντι των γειτόνων της

Άρθρο του Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Παναγιώτη Τσάκωνα στα ΝΕΑ Int. για την σύνδεση αυταρχισμού και επιθετικής συμπεριφοράς της «Ερντογανικής» Τουρκίας έναντι των γειτόνων της

Ο Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων, Σπουδών Ασφάλειας και Ανάλυσης Εξωτερικής Πολιτικής του ΕΚΠΑ, Παναγιώτης Τσάκωνας γράφει στα ΝΕΑ Int. για την σύνδεση αυταρχισμού και επιθετικής συμπεριφοράς της «Ερντογανικής» Τουρκίας έναντι των γειτόνων της. «Η εμπειρική πραγματικότητα καταδεικνύει ότι η συνεχώς ενισχυόμενη ροπή του καθεστώτος Ερντογάν προς τον αυταρχισμό συνδέεται με την υιοθέτηση τόσο σε επίπεδο ρητορικής […]

Fiat AI et pereat mundus* – Άρθρο του καθηγητή Γιώργου Στείρη

Fiat AI et pereat mundus* – Άρθρο του καθηγητή Γιώργου Στείρη

Η είδηση περί ανάθεσης, από τον πρωθυπουργό της Αλβανίας, υπουργικών καθηκόντων σε μηχανή τεχνητής νοημοσύνης πυροδότησε συζητήσεις. Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, με βαρύ ιστορικό διαφθοράς και αναποτελεσματικότητας του κράτους, η προοπτική ανάθεσης πολιτικών καθηκόντων – εκτελεστικών μάλιστα – σε μηχανές τεχνητής νοημοσύνης έβαλε αρκετούς σε πειρασμό. Ο Αριστοτέλης, στα «Πολιτικά» (1328b35-1329a1,1253b30-1254a1), αναφέρει ότι […]

Συνεργασία του Πανεπιστημίου Αθηνών και της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού για την έρευνα και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος

Συνεργασία του Πανεπιστημίου Αθηνών και της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού για την έρευνα και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος

Σε μια σημαντική πρωτοβουλία στρατηγικής συνεργασίας προχώρησαν το Εθνικό και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και η Υδρογραφική Υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού, θέτοντας τα θεμέλια για μια πολυεπίπεδη συνέργεια στους τομείς της Θαλάσσιας Γεωλογίας, Ωκεανογραφίας, Γεωφυσικής Έρευνας και Γαλάζιας Ανάπτυξης. Το σχετικό Μνημόνιο Συνεργασίας υπογράφουν ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος, και ο Διοικητής της Υδρογραφικής […]

Κύπρος και Πανεπιστήμιο Αθηνών: Δεσμοί δύο αιώνων

Κύπρος και Πανεπιστήμιο Αθηνών: Δεσμοί δύο αιώνων

*Γράφει ο Πρύτανης Καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος.Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Tο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών από την ίδρυσή του το 1837 απετέλεσε κατά τους λόγους του πρώτου Πρύτανή του, Κωνσταντίνου Σχινά, «τὸν ἀμφικτυoνικό δεσμὸ τῶν ἀπανταχοῦ τῆς γῆς ἐπιστημόνων καὶ φιλεπιστημόνων Ἑλλήνων». Οι δεσμοί του […]

Γιάννης Στουρνάρας: «Η Ελλάδα έχει ωριμάσει θεσμικά»

Γιάννης Στουρνάρας: «Η Ελλάδα έχει ωριμάσει θεσμικά»

*Γράφει ο Δημήτρης Καινούργιος Καθηγητής Χρηματοοικονομικής και μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Ο διοικητής της ΤτΕ και Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Γιάννης Στουρνάρας, θεωρεί ότι η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας βρίσκεται σήμερα σε σταθερή και βιώσιμη τροχιά, ενώ […]

Λογοτεχνική Βραδιά – Δημόσια Διάλεξη της συγγραφέως Τεοντόρας Ντίμοβα στο ΕΚΠΑ

Λογοτεχνική Βραδιά – Δημόσια Διάλεξη της συγγραφέως Τεοντόρας Ντίμοβα στο ΕΚΠΑ

Το Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών (ΕΚΠΑ), στο πλαίσιο της πολιτικής εξωστρέφειας και της ενίσχυσης της συνεργασίας με κοινωνικούς και πολιτιστικούς φορείς, έχει την τιμή να φιλοξενήσει τη διακεκριμένη Βουλγάρα συγγραφέα Τεοντόρα Ντίμοβα. Η Εκδήλωση Η λογοτεχνική βραδιά διοργανώνεται από το Τμήμα Ρωσικής Γλώσσας και Φιλολογίας και Σλαβικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, με πρωτοβουλία του Λέκτορα […]

Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών»: Διαβάστε το 5ο φύλλο, της Κυριακής 23/11

Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών»: Διαβάστε το 5ο φύλλο, της Κυριακής 23/11

Την Κυριακή 23 Νοεμβρίου, το Πανεπιστήμιο Αθηνών κυκλοφόρησε με το «Βήμα της Κυριακής» το πέμπτο φύλλο της εφημερίδας του υπό τον τίτλο «Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εφημερίδα της Επιστήμης, της Εκπαίδευσης και του Πολιτισμού». Στο 5ο φύλλο, στο πρωτοσέλιδο, ως κεντρικό θέμα, φιλοξενήθηκε συνέντευξη του Κεντρικού Τραπεζίτη και Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Γιάννη Στουρνάρα με τίτλο «Ωριμάσαμε […]

Το ΕΚΠΑ στο Φεστιβάλ! Στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας!

Το ΕΚΠΑ στο Φεστιβάλ! Στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας!

Με τρεις φοιτητικές ταινίες στο διαγωνιστικό πρόγραμμα «Λυκαυγές» του Φεστιβάλ και τέσσερις ταινίες στο τμήμα «Νεανική δημιουργία», το τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΕΚΠΑ συμμετέχει στο φετινό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας 2025. • Το εμπνευσμένο μελαγχολικό «Ευ-βια» για την αυτό-καταστροφικότητα του πολιτισμού μας των Ειρήνης Μάντζιου και Εύας Σκαρβελάκη • το εθνογραφικό «Αναμνήσεις μια ξεχασμένης […]

Κύπρος και Πανεπιστήμιο Αθηνών: Δεσμοί δύο αιώνων

Κύπρος και Πανεπιστήμιο Αθηνών: Δεσμοί δύο αιώνων

*Γράφει ο Πρύτανης Καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος.Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Tο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών από την ίδρυσή του το 1837 απετέλεσε κατά τους λόγους του πρώτου Πρύτανή του, Κωνσταντίνου Σχινά, «τὸν ἀμφικτυoνικό δεσμὸ τῶν ἀπανταχοῦ τῆς γῆς ἐπιστημόνων καὶ φιλεπιστημόνων Ἑλλήνων». Οι δεσμοί του […]

Γιάννης Στουρνάρας: «Η Ελλάδα έχει ωριμάσει θεσμικά»

Γιάννης Στουρνάρας: «Η Ελλάδα έχει ωριμάσει θεσμικά»

*Γράφει ο Δημήτρης Καινούργιος Καθηγητής Χρηματοοικονομικής και μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Ο διοικητής της ΤτΕ και Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Γιάννης Στουρνάρας, θεωρεί ότι η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας βρίσκεται σήμερα σε σταθερή και βιώσιμη τροχιά, ενώ […]

Λογοτεχνική Βραδιά – Δημόσια Διάλεξη της συγγραφέως Τεοντόρας Ντίμοβα στο ΕΚΠΑ

Λογοτεχνική Βραδιά – Δημόσια Διάλεξη της συγγραφέως Τεοντόρας Ντίμοβα στο ΕΚΠΑ

Το Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών (ΕΚΠΑ), στο πλαίσιο της πολιτικής εξωστρέφειας και της ενίσχυσης της συνεργασίας με κοινωνικούς και πολιτιστικούς φορείς, έχει την τιμή να φιλοξενήσει τη διακεκριμένη Βουλγάρα συγγραφέα Τεοντόρα Ντίμοβα. Η Εκδήλωση Η λογοτεχνική βραδιά διοργανώνεται από το Τμήμα Ρωσικής Γλώσσας και Φιλολογίας και Σλαβικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, με πρωτοβουλία του Λέκτορα […]

Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών»: Διαβάστε το 5ο φύλλο, της Κυριακής 23/11

Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών»: Διαβάστε το 5ο φύλλο, της Κυριακής 23/11

Την Κυριακή 23 Νοεμβρίου, το Πανεπιστήμιο Αθηνών κυκλοφόρησε με το «Βήμα της Κυριακής» το πέμπτο φύλλο της εφημερίδας του υπό τον τίτλο «Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εφημερίδα της Επιστήμης, της Εκπαίδευσης και του Πολιτισμού». Στο 5ο φύλλο, στο πρωτοσέλιδο, ως κεντρικό θέμα, φιλοξενήθηκε συνέντευξη του Κεντρικού Τραπεζίτη και Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Γιάννη Στουρνάρα με τίτλο «Ωριμάσαμε […]

Το ΕΚΠΑ στο Φεστιβάλ! Στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας!

Το ΕΚΠΑ στο Φεστιβάλ! Στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας!

Με τρεις φοιτητικές ταινίες στο διαγωνιστικό πρόγραμμα «Λυκαυγές» του Φεστιβάλ και τέσσερις ταινίες στο τμήμα «Νεανική δημιουργία», το τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΕΚΠΑ συμμετέχει στο φετινό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας 2025. • Το εμπνευσμένο μελαγχολικό «Ευ-βια» για την αυτό-καταστροφικότητα του πολιτισμού μας των Ειρήνης Μάντζιου και Εύας Σκαρβελάκη • το εθνογραφικό «Αναμνήσεις μια ξεχασμένης […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο