Θετικές Επιστήμες και Τεχνολογία

Πώς επηρεάζουν το έργο των εκπαιδευτικών οι συγκρούσεις και αντιπαραθέσεις στην τοπική κοινωνία; Η περίπτωση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας

Πώς επηρεάζουν το έργο των εκπαιδευτικών οι συγκρούσεις και αντιπαραθέσεις στην τοπική κοινωνία; Η περίπτωση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας

Από τη Γεωργία Λιαράκου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία. Περισσότερα στοιχεία για την έρευνα που παρουσιάζεται στο: Liarakou,G.; Konstantinidi, A.; Gavrilakis, C. (2021) Local Renewable Energy Development: School Teachers’ Perceptions, Attitudes and Teaching Intentions. Education Sciences, 11, 589. https://doi.org/10.3390/educsci11100589

Το σχολείο σήμερα καλείται όλο και συχνότερα να επεξεργαστεί ζητήματα που απασχολούν τις σύγχρονες κοινωνίες. Σε περίπτωση που τα ζητήματα αυτά έχουν λιγότερο ή περισσότερο την καθολική αποδοχή, τότε το έργο του/της εκπαιδευτικού δεν συναντά ιδιαίτερες προκλήσεις. Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που τα ζητήματα είναι πιο συγκρουσιακά; Πώς χειρίζονται οι εκπαιδευτικοί θέματα που προκαλούν εντάσεις στην κοινωνία, όπως η έμφυλη ταυτότητα, το δικαίωμα στην άμβλωση ή η εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου της χώρας; Τα προσεγγίζουν στη διδακτική τους πράξη ή αποφεύγουν να τα θίξουν λόγω ακριβώς του συγκρουσιακού τους χαρακτήρα; Και πώς διαχειρίζονται τους πολλαπλούς ρόλους που φέρουν, δηλαδή του/της εκπαιδευτικού με συγκεκριμένο ρόλο στο σχολικό σύστημα, του ατόμου – φορέα προσωπικών ιδεών και πεποιθήσεων, και τέλος του πολίτη – μέλους μιας κοινότητας με τις δικές της αντιλήψεις, στάσεις και αξίες;

Το ζήτημα αυτό μπορούμε να το προσεγγίσουμε από πολλές πλευρές καθώς έχει πολλαπλά επίπεδα ανάλυσης. Στη δική μας περίπτωση επιχειρήσαμε να το φωτίσουμε από την πλευρά των εκπαιδευτικών. Πιο συγκεκριμένα προσπαθήσαμε να δούμε κατά πόσο η πρόθεσή τους να εντάξουν στη διδακτική τους πράξη ένα συγκρουσιακό ζήτημα επηρεάζεται από τις στάσεις της κοινότητας στην οποία ανήκει το σχολείο. Το ζήτημα που ερευνήσαμε ήταν η εγκατάσταση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στα νησιά των Δωδεκανήσων. Πρόκειται για μια περιοχή με υψηλό δυναμικό ΑΠΕ, το οποίο μένει σε μεγάλο βαθμό αναξιοποίητο. Οι λόγοι είναι σίγουρα πολλοί και διαφορετικής φύσης (π.χ. τεχνικοί, οικονομικοί). Το δικό μας ενδιαφέρον όμως τράβηξε το γεγονός ότι οι τοπικές κοινωνίες φαίνεται ότι είναι διστακτικές ως προς την εγκατάσταση ΑΠΕ στη δική τους κοινότητα. Παράλληλα, από την έρευνα που κάναμε σχετικά με τα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που υλοποιούνται στην περιοχή, είδαμε ότι η θεματική των ΑΠΕ βρίσκεται χαμηλά στις προτιμήσεις των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα Δωδεκάνησα σε αντίθεση με θέματα όπως η ανακύκλωση, οι δασικές πυρκαγιές ή η ατμοσφαιρική ρύπανση.

Για να διερευνήσουμε τους λόγους για τους οποίους οι εκπαιδευτικοί δεν επιλέγουν τις ΑΠΕ ως προαιρετική διδακτική θεματική ενός σχολικού προγράμματος, χρησιμοποιήσαμε ένα μοντέλο βασισμένο στη θεωρία της προσχεδιασμένης συμπεριφοράς του Ajzen. Το συγκεκριμένο μοντέλο επιλέχθηκε καθώς συμπεριλαμβάνει τον ρόλο του κοινωνικού συνόλου ως σημαντικού συν-διαμορφωτή της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Η έρευνά μας έδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί διατηρούν ιδιαίτερα θετικές στάσεις και πεποιθήσεις για τις ΑΠΕ και θεωρούν τους εαυτούς τους σχετικά ικανούς να ανταποκριθούν στις διδακτικές απαιτήσεις υλοποίησης ενός σχετικού σχολικού πρόγραμμα. Ταυτόχρονα όμως αντιλαμβάνονται το κοινωνικό σύνολο ως αρνητικά διακείμενο στο ενδεχόμενο της τοπικής ανάπτυξης των ΑΠΕ και, επιπλέον, έχουν αυξημένη επιθυμία συμμόρφωσης με την κυρίαρχη ιδεολογία της κοινότητας στην οποία βρίσκεται το σχολείο. Έτσι, ενώ η πρόθεσή τους να διδάσκουν θεματικές σχετικές με τις ΑΠΕ βρέθηκε να είναι ψηλή, η ίδια η συμπεριφορά (δηλαδή η υλοποίηση της διδασκαλίας) βρέθηκε να είναι χαμηλή, σε πλήρη ευθυγράμμιση με τα αρχικά δεδομένα της έρευνας, σύμφωνα με τα οποία οι ΑΠΕ δεν αποτελούν ιδιαίτερα δημοφιλή θεματική της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

Το βασικό εύρημα της έρευνάς μας επομένως είναι ότι, ενώ οι εκπαιδευτικοί τίθενται ανοικτά υπέρ των ΑΠΕ και προτίθενται να διδάσκουν για αυτές, αυτό που τελικά τους/τις αναχαιτίζει και η πρόθεση δεν μετουσιώνεται σε συμπεριφορά, είναι αφενός το γεγονός ότι θεωρούν τις τοπικές κοινότητες τουλάχιστον επιφυλακτικές, αν όχι εχθρικές, όσον αφορά στην τοπική ανάπτυξη των ΑΠΕ και αφετέρου η ισχυρή τάση τους να μην αντιπαρατίθενται με την τοπική κοινότητα.

Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας έχουν ενδιαφέρουσες επεκτάσεις. Μας υπενθυμίζουν ότι η εκπαιδευτική πράξη δεν είναι αυθύπαρκτη αλλά διαμορφώνεται, σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον, και από τις εκάστοτε κοινωνικές συγκυρίες και συνθήκες. Όταν πρέπει να προσεγγίσουν συγκρουσιακά ζητήματα, όπως η τοπική εγκατάσταση ΑΠΕ, οι εκπαιδευτικοί φαίνεται ότι βιώνουν μία ουσιώδη εσωτερική αντίφαση ρόλων. Και ενώ στις μικρές και απομακρυσμένες κοινότητες, όπως τα Δωδεκάνησα, εναπόκειται κυρίως σε αυτούς/αυτές να ευαισθητοποιήσουν και ενημερώσουν αρχικά την σχολική αλλά και γενικότερα την ευρύτερη κοινότητα για τις ΑΠΕ, οι υπάρχουσες κοινωνικές αντιδράσεις κάμπτουν την ίδια την πρόθεσή τους να εντάξουν αυτό το ζήτημα στη διδακτική τους πράξη. Η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών ώστε να μπορούν να συνδιαλέγονται με την εκάστοτε κυρίαρχη ιδεολογία και να έχουν τις ικανότητες να επεξεργάζονται συγκρουσιακά ζητήματα, αποτελεί επομένως μια πρόκληση για τους θεσμούς που αναλαμβάνουν την εκπαίδευση και επιμόρφωσή τους αλλά και μια απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορέσει το σύγχρονο σχολείο να λειτουργήσει ως βασικό κύτταρο μάθησης στην κοινωνία.

Το χρώμα της Σελήνης – με αφορμή την Ημέρα της Πανσελήνου του Μαΐου / Ημέρα του Βούδα

Το χρώμα της Σελήνης – με αφορμή την Ημέρα της Πανσελήνου του Μαΐου / Ημέρα του Βούδα

Το χρώμα της Σελήνης είναι κάτι που ποικίλει κάθε φορά που την παρατηρούμε και εξαρτάται κυρίως από τις τοπικές ατμοσφαιρικές συνθήκες. Έχουμε σίγουρα δει μια κατακόκκινη πανσέληνο να ανατέλλει στον ορίζοντα κατά τους θερινούς μήνες, ενώ άλλοτε μια ολόλαμπρη ασημένια πανσέληνος δεσπόζει ψηλά στον ουρανό κατά τους χειμερινούς μήνες. Στην πραγματικότητα, το χρώμα της Σελήνης […]

Συναντήσεις στο πλαίσιο του μαθήματος «Κινηματογράφος και οπτικοακουστικές τέχνες στην εκπαίδευση I»

Συναντήσεις στο πλαίσιο του μαθήματος «Κινηματογράφος και οπτικοακουστικές τέχνες στην εκπαίδευση I»

Οι προπτυχιακοί φοιτητές του Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου συνομίλησαν κατά τη διάρκεια του εαρινού εξαμήνου με γυναίκες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της κινηματογραφικής εκπαίδευσης, προκειμένου να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους σε θεωρητικά και πρακτικά ζητήματα καθώς  και ζητήματα μεθοδολογίας, που αφορούν το συγκεκριμένο πεδίο. Η Αναστασία Βλαχάκη από το Κέντρο Οπτικοακουστικής Παιδείας ΚΑΡΠΟΣ στις […]

«MBA Strategic Management and Competitiveness/Στρατηγική Διοίκηση και Ανταγωνιστικότητα» | Πρόσκληση υποψηφιοτήτων

«MBA Strategic Management and Competitiveness/Στρατηγική Διοίκηση και Ανταγωνιστικότητα» | Πρόσκληση υποψηφιοτήτων

Το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών (ΤΟΕ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και το Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας καλούν τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν υποψηφιότητα για την παρακολούθηση του Διϊδρυματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) «MBA Strategic Management and Competitiveness / Στρατηγική Διοίκηση και Ανταγωνιστικότητα» που ξεκινά από το χειμερινό εξάμηνο […]

Συναντήσεις στο πλαίσιο του μαθήματος «Κινηματογράφος και οπτικοακουστικές τέχνες στην εκπαίδευση I»

Συναντήσεις στο πλαίσιο του μαθήματος «Κινηματογράφος και οπτικοακουστικές τέχνες στην εκπαίδευση I»

Οι προπτυχιακοί φοιτητές του Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου συνομίλησαν κατά τη διάρκεια του εαρινού εξαμήνου με γυναίκες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της κινηματογραφικής εκπαίδευσης, προκειμένου να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους σε θεωρητικά και πρακτικά ζητήματα καθώς  και ζητήματα μεθοδολογίας, που αφορούν το συγκεκριμένο πεδίο. Η Αναστασία Βλαχάκη από το Κέντρο Οπτικοακουστικής Παιδείας ΚΑΡΠΟΣ στις […]

«MBA Strategic Management and Competitiveness/Στρατηγική Διοίκηση και Ανταγωνιστικότητα» | Πρόσκληση υποψηφιοτήτων

«MBA Strategic Management and Competitiveness/Στρατηγική Διοίκηση και Ανταγωνιστικότητα» | Πρόσκληση υποψηφιοτήτων

Το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών (ΤΟΕ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και το Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας καλούν τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν υποψηφιότητα για την παρακολούθηση του Διϊδρυματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) «MBA Strategic Management and Competitiveness / Στρατηγική Διοίκηση και Ανταγωνιστικότητα» που ξεκινά από το χειμερινό εξάμηνο […]

«Με όσα συμβαίνουν στις ΗΠΑ ο ρόλος των ευρωπαϊκών ΑΕΙ ενισχύεται»

«Με όσα συμβαίνουν στις ΗΠΑ ο ρόλος των ευρωπαϊκών ΑΕΙ ενισχύεται»

Η ατζέντα και η στρατηγική 54 κορυφαίων πανεπιστημίων της Ευρώπης (UNICA), οι «ηγέτες» των οποίων συνεδρίαζαν στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου Αθηνών επί τρεις ημέρες – Στα 100 καλύτερα του κόσμου το ΕΚΠΑ Η Ευρώπη συνδέει τις βαθιές ακαδημαϊκές «ρίζες» της γύρω από νέες διαδρομές και χαράσσει πλέον έναν νέο «χάρτη» της ανώτατης εκπαίδευσης στις χώρες-μέλη […]

Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών| Εκδήλωση λήξης της καλλιτεχνικής δράσης «Μία ιστορία παιδικών αισθήσεων: Ο Πόλεμος, η Κατοχή και το Παιδικό Παιχνίδι»

Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών| Εκδήλωση λήξης της καλλιτεχνικής δράσης «Μία ιστορία παιδικών αισθήσεων: Ο Πόλεμος, η Κατοχή και το Παιδικό Παιχνίδι»

Με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή έλαβε χώρα στις 13 Ιουνίου 2025 η εκδήλωση λήξης της καλλιτεχνικής δράσης «Μία ιστορία παιδικών αισθήσεων: Ο Πόλεμος, η Κατοχή και το Παιδικό Παιχνίδι», στο Αίθριο του Γρυπαρείου Μεγάρου της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Στην εκδήλωση λήξης συμμετείχαν μέλη της Επιτροπής Ισότητας των Φύλων και Καταπολέμησης των Διακρίσεων (ΕΙΦΚΔ) […]

Γεώργιος Δαΐκος – Ο Μέγας Διδάχος της Ιατρικής

Γεώργιος Δαΐκος – Ο Μέγας Διδάχος της Ιατρικής

Δεν είναι εύκολο να μιλήσεις για τον Δάσκαλό σου. Ιδίως όταν υπήρξε κάτι πολύ περισσότερο από Δάσκαλος· όταν στάθηκε Μέντορας, Οδηγός, Φωτεινός Φάρος σε μια πορεία ζωής και επιστήμης. Μιλούμε σήμερα για τον Καθηγητή Γεώργιο Δαΐκο, όχι με τα συνηθισμένα λόγια ενός αποχαιρετισμού, αλλά με λόγια ευγνωμοσύνης και βαθειάς μνήμης. Γιατί ο Γεώργιος Δαΐκος δεν […]

Επίτιμος διδάκτορας της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, αναγορεύθηκε ο Καθηγητής του McGill University, John Antoniou

Επίτιμος διδάκτορας της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, αναγορεύθηκε ο Καθηγητής του McGill University, John Antoniou

Την 24η Ιουνίου 2025, ημέρα Τρίτη και ώρα 19.00 αναγορεύθηκε επίτιμος διδάκτορας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο  Καθηγητής Ορθοπαιδικής Χειρουργικής και Διευθυντής Ορθοπαιδικής έρευνας στη διεύθυνση του Πανεπιστήμιο McGill του Μοντρεάλ, Καναδά John Antoniou. Την προσφώνηση έκανε ο Πρύτανης καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος.   Την παρουσίαση του έργου και της προσωπικότητας του τιμωμένου έκανε […]

Φιλοσοφική Σχολή: Τελετή αποφοίτησης φοιτητών/φοιτητριών του Πανεπιστημίου Ξένων Γλωσσών της Γκουανγκντόνγκ της Λ.Δ. της Κίνας

Φιλοσοφική Σχολή: Τελετή αποφοίτησης φοιτητών/φοιτητριών του Πανεπιστημίου Ξένων Γλωσσών της Γκουανγκντόνγκ της Λ.Δ. της Κίνας

Την Πέμπτη 5 Ιουνίου, στην Κοσμητεία της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ πραγματοποιήθηκε η τελετή αποφοίτησης των προπτυχιακών φοιτητών/φοιτητριών του Πανεπιστημίου Ξένων Γλωσσών της Γκουανγκντόνγκ της Λ.Δ. της Κίνας, οι οποίοι/οποίες φοίτησαν στη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025, σύμφωνα με τη γενική διμερή συμφωνία συνεργασίας, αλλά και τα ειδικά προγράμματα φοίτησης αλλοδαπών […]

Στο ΕΚΠΑ για άλλη μία χρονιά οι πρώτοι των πρώτων

Στο ΕΚΠΑ για άλλη μία χρονιά οι πρώτοι των πρώτων

Ημέρα χαράς για αρκετούς μαθητές που διαγωνίστηκαν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Οι υποψήφιοι θριάμβευσαν συγκεντρώνοντας πάνω από 19.000 μόρια, όπου για ακόμα μία χρονιά, οι πρώτοι των πρώτων είναι υποψήφιοι για να φοιτήσουν στο ΕΚΠΑ. Από τους πρώτους, είναι ο μαθητής του 3ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου Νίκος Παρασκάκης που κατάφερε να συγκεντρώσει 19.500 μόρια, γράφοντας στη […]

Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών| Εκδήλωση λήξης της καλλιτεχνικής δράσης «Μία ιστορία παιδικών αισθήσεων: Ο Πόλεμος, η Κατοχή και το Παιδικό Παιχνίδι»

Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών| Εκδήλωση λήξης της καλλιτεχνικής δράσης «Μία ιστορία παιδικών αισθήσεων: Ο Πόλεμος, η Κατοχή και το Παιδικό Παιχνίδι»

Με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή έλαβε χώρα στις 13 Ιουνίου 2025 η εκδήλωση λήξης της καλλιτεχνικής δράσης «Μία ιστορία παιδικών αισθήσεων: Ο Πόλεμος, η Κατοχή και το Παιδικό Παιχνίδι», στο Αίθριο του Γρυπαρείου Μεγάρου της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Στην εκδήλωση λήξης συμμετείχαν μέλη της Επιτροπής Ισότητας των Φύλων και Καταπολέμησης των Διακρίσεων (ΕΙΦΚΔ) […]

Γεώργιος Δαΐκος – Ο Μέγας Διδάχος της Ιατρικής

Γεώργιος Δαΐκος – Ο Μέγας Διδάχος της Ιατρικής

Δεν είναι εύκολο να μιλήσεις για τον Δάσκαλό σου. Ιδίως όταν υπήρξε κάτι πολύ περισσότερο από Δάσκαλος· όταν στάθηκε Μέντορας, Οδηγός, Φωτεινός Φάρος σε μια πορεία ζωής και επιστήμης. Μιλούμε σήμερα για τον Καθηγητή Γεώργιο Δαΐκο, όχι με τα συνηθισμένα λόγια ενός αποχαιρετισμού, αλλά με λόγια ευγνωμοσύνης και βαθειάς μνήμης. Γιατί ο Γεώργιος Δαΐκος δεν […]

Επίτιμος διδάκτορας της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, αναγορεύθηκε ο Καθηγητής του McGill University, John Antoniou

Επίτιμος διδάκτορας της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, αναγορεύθηκε ο Καθηγητής του McGill University, John Antoniou

Την 24η Ιουνίου 2025, ημέρα Τρίτη και ώρα 19.00 αναγορεύθηκε επίτιμος διδάκτορας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο  Καθηγητής Ορθοπαιδικής Χειρουργικής και Διευθυντής Ορθοπαιδικής έρευνας στη διεύθυνση του Πανεπιστήμιο McGill του Μοντρεάλ, Καναδά John Antoniou. Την προσφώνηση έκανε ο Πρύτανης καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος.   Την παρουσίαση του έργου και της προσωπικότητας του τιμωμένου έκανε […]

Φιλοσοφική Σχολή: Τελετή αποφοίτησης φοιτητών/φοιτητριών του Πανεπιστημίου Ξένων Γλωσσών της Γκουανγκντόνγκ της Λ.Δ. της Κίνας

Φιλοσοφική Σχολή: Τελετή αποφοίτησης φοιτητών/φοιτητριών του Πανεπιστημίου Ξένων Γλωσσών της Γκουανγκντόνγκ της Λ.Δ. της Κίνας

Την Πέμπτη 5 Ιουνίου, στην Κοσμητεία της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ πραγματοποιήθηκε η τελετή αποφοίτησης των προπτυχιακών φοιτητών/φοιτητριών του Πανεπιστημίου Ξένων Γλωσσών της Γκουανγκντόνγκ της Λ.Δ. της Κίνας, οι οποίοι/οποίες φοίτησαν στη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025, σύμφωνα με τη γενική διμερή συμφωνία συνεργασίας, αλλά και τα ειδικά προγράμματα φοίτησης αλλοδαπών […]

Στο ΕΚΠΑ για άλλη μία χρονιά οι πρώτοι των πρώτων

Στο ΕΚΠΑ για άλλη μία χρονιά οι πρώτοι των πρώτων

Ημέρα χαράς για αρκετούς μαθητές που διαγωνίστηκαν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Οι υποψήφιοι θριάμβευσαν συγκεντρώνοντας πάνω από 19.000 μόρια, όπου για ακόμα μία χρονιά, οι πρώτοι των πρώτων είναι υποψήφιοι για να φοιτήσουν στο ΕΚΠΑ. Από τους πρώτους, είναι ο μαθητής του 3ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου Νίκος Παρασκάκης που κατάφερε να συγκεντρώσει 19.500 μόρια, γράφοντας στη […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο