Skip to content Skip to sidebar Skip to footer
IMG 3431

Την Πέμπτη 30 Ιουνίου 2022 και ώρα 9:30 π.μ. πραγματοποιήθηκε η ορκωμοσία των μελών ΔΕΠ:

– Ιωάννης Καλογεράκος, εξέλιξη σε Καθηγητή πρώτης βαθμίδας στο Τμήμα Φιλοσοφίας
[igkaloge@philosophy.uoa.gr]

Ο Ιωάννης Καλογεράκος σπούδασε φιλοσοφία στο Ε.Κ.Π.Α. και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στα Πανεπιστήμια Κολωνίας και Βόννης ως υπότροφος του Iδρύματος Σοφίας Σαριπόλου και της Γερμανικής Yπηρεσίας Mορφωτικών Aνταλλαγών (D.A.A.D.). Αναγορεύθηκε διδάκτωρ φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Κολωνίας (1991). Η έρευνά του εστιάζεται στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία, ιδιαίτερα της πρώιμης και της αττικής περιόδου, ενώ στο πεδίο των ερευνητικών ενδιαφερόντων του εμπίπτουν ζητήματα της οντολογίας, της φυσικής φιλοσοφίας, της ηθικής, της πολιτικής φιλοσοφίας και της φιλοσοφίας της παιδείας. Μελέτες του έχουν δημοσιευθεί σε επιστημονικές σειρές και περιοδικά της Ελλάδας και του εξωτερικού. Έχει διατελέσει ερευνητής στο Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Φιλοσοφίας της Ακαδημίας Αθηνών και επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πατρών (1993-2007). Διδάσκει από το 2007 στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας και (από το 2019) στο Τμήμα Φιλοσοφίας του Ε.Κ.Π.Α. Έχει επίσης εργαστεί στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και στα Πανεπιστήμια Χαϊδελβέργης, Κύπρου, KU Leuven και Βόννης.

– Νικόλαος Παπασπύρου, εξέλιξη σε Αναπληρωτή Καθηγητή στο Τμήμα Νομικής

– Καλλιρρόη Παπαδοπούλου, εξέλιξη σε Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
[kalpapad@ecd.uoa.gr]

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, ΕΚΠΑ/ΤΕΑΠΗ με γνωστικό αντικείμενο «Αναπτυξιακή ψυχολογία με έμφαση στην πρώτη παιδική ηλικία».
Σπούδασε Ψυχολογία στο University of Massachusetts/ Amherst των Η.Π.Α. καθώς και στο τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και εκπόνησε το διδακτορικό της στο University of Sussex της Αγγλίας, στον τομέα της Αναπτυξιακής Ψυχολογίας.
Έχει συμμετάσχει σε ευρωπαϊκά και εθνικά ερευνητικά προγράμματα στον ευρύτερο τομέα της εφαρμοσμένης αναπτυξιακής ψυχολογίας, με κύριο θέμα την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης των παιδιών και την πρόληψη ψυχοκοινωνικών δυσλειτουργιών. Έχει επίσης αναλάβει ως επιστημονική υπεύθυνη ερευνητικά έργα σχετικά με το παιχνίδι, το παιχνίδι στην προσχολική εκπαίδευση και τις καθημερινές δραστηριότητες και αλληλεπιδράσεις γονέων-παιδιών. Τα θέματα αυτά αποτελούν τα κύρια ερευνητικά της ενδιαφέροντα.
Είναι συγγραφέας 2 βιβλίων, επιστημονικών άρθρων και κεφαλαίων σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά και βιβλία. Τα έργα της πραγματεύονται θέματα αναπτυξιακής και εφαρμοσμένης αναπτυξιακής ψυχολογίας καθώς και τη σχέση αναπτυξιακής ψυχολογίας και εκπαίδευσης.

– Νικολέττα Καναβού, εξέλιξη σε Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Φιλοσοφίας
[nkanavou@phil.uoa.gr]

Η Νικολέττα Καναβού σπούδασε κλασική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (1995–1999) και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης (MSt 2001, DPhil 2005). Κατά τη διάρκεια των σπουδών της έλαβε υποτροφίες από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) και τα ιδρύματα Α. Γ. Λεβέντη και Λίλιαν Βουδούρη. Ως μεταδιδακτορική ερευνήτρια υπήρξε υπότροφος του Ιδρύματος Alexander von Humboldt, της Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG), καθώς και του Ιδρύματος Παιδείας και Ευρωπαϊκού Πολιτισμού (ΙΠΕΠ). Έχει διδάξει αρχαία ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία στα ακόλουθα Πανεπιστήμια: Οξφόρδης, Κύπρου, Κρήτης, Χαϊδελβέργης, στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ) και στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ). Έχει επίσης εργαστεί ως ερευνήτρια στο πρόγραμμα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης «A Lexicon of Greek Personal Names». Στο Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών διδάσκει προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα (ενδεικτικά: κλασική ιστοριογραφία, Όμηρο, αρχαίο ελληνικό μυθιστόρημα) και εποπτεύει μεταπτυχιακές και διδακτορικές διατριβές στα πεδία των ερευνητικών της ενδιαφερόντων. Διδάσκει επίσης στο αγγλόφωνο προπτυχιακό πρόγραμμα αρχαιογνωσίας «BA Program in the Archaeology, History, and Literature of Ancient Greece». Έχει συγγράψει τρεις μονογραφίες (Philostratus’ Life of Apollonios of Tyana and its Literary Context, München [C.H. Beck, σειρά Zetemata] 2018 / The Names of Homeric Heroes: Problems and Interpretations, Berlin [Walter de Gruyter, σειρά Sozomena] 2015 / Αristophanes’ Comedy of Names: A Study of Speaking Names in Aristophanes, Berlin [Walter de Gruyter, σειρά Sozomena] 2011), δύο βιβλία σε συνεργασία με συναδέλφους της (Νόστος μελιηδύς: επιλογές από την Οδύσσεια του Ομήρου. Εισαγωγή – κείμενο – μετάφραση – σχόλια [με τους Α. Κορολή, Ε. Μακρυγιάννη και Α. Παπαθωμά], Αθήνα [Scriptio Continua] 2021· Θεσπεσίη ἀοιδή: επιλογές από την Ιλιάδα του Ομήρου. Εισαγωγή – κείμενο – μετάφραση – σχόλια [με τους Ε. Μακρυγιάννη, Σ. Ματθαίο και Α. Παπαθωμά], Αθήνα [Σίλλυβος] 2020) και περ. 50 άρθρα σε διεθνή περιοδικά και συλλογικούς τόμους σε ποικίλες θεματικές περιοχές (πεζά αφηγηματικά κείμενα της αυτοκρατορικής περιόδου, αρχαϊκή ποίηση, κωμωδία, λογοτεχνική θεωρία, παπυρολογία, επιγραφική, ονοματολογία). Έχει παρουσιάσει πολλές εργασίες της σε συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

– Νίκος Σημαντήρας, εκλογή στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή στο Τμήμα Νομικής
[n.simantiras@law.uoa.gr]

Ο Νικόλαος Ι. Σηµαντήρας έχει εκλεγεί επίκουρος καθηγητής στη Νοµική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστηµίου Αθηνών, µε γνωστικό αντικείµενο «Δηµόσιο Δίκαιο και ιδίως Συνταγµατικό Δίκαιο». Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του στη Νοµική Σχολή Αθηνών (2007), στο πλαίσιο των οποίων φοίτησε για ένα εξάµηνο στο Πανεπιστήµιο Essex του Ηνωµένου Βασιλείου µε το πρόγραµµα ακαδηµαϊκής κινητικότητας Erasmus (2006), ακολούθησε µεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήµιο Ludwig-Maximilians του Μονάχου, µε υποτροφία του Ιδρύµατος Κρατικών Υποτροφιών (LL.M., 2010). Στο ίδιο πανεπιστήµιο, όπου διετέλεσε επιστηµονικός συνεργάτης (wissenschaftlicher Mitarbeiter) και διδάσκων στο µεταπτυχιακό πρόγραµµα σπουδών (2010-2013), αναγορεύτηκε διδάκτωρ Νοµικής (Doctor iuris, Dr. iur.) το έτος 2015, µε αξιολόγηση summa cum laude. Η διδακτορική του διατριβή µε θέµα τη δηµοκρατική νοµιµοποίηση και τον δικαστικό έλεγχο πανευρωπαϊκών δικτύων διακυβέρνησης εκπονήθηκε υπό την επίβλεψη του Καθηγητή Peter M. Huber, δικαστή στο Οµοσπονδιακό Συνταγµατικό Δικαστήριο της Γερµανίας, και έχει εκδοθεί από τον εκδοτικό οίκο Mohr Siebeck της Τυβίγγης (2016). Κατά την περίοδο 2015 ως 2020 υπηρέτησε ως επιστηµονικός συνεργάτης στο νοµικό γραφείο της Προεδρίας της Δηµοκρατίας, κατά τη διάρκεια της προεδρίας του Επίτιµου και Οµότιµου Καθηγητή της Νοµικής Σχολής Αθηνών Προκοπίου Παυλόπουλου και υπό τη διεύθυνση του Προέδρου του Συµβουλίου της Επικρατείας ε.τ. Σωτηρίου Ρίζου. Το 2017 εξελέγη ειδικός επιστήµων στον Τοµέα Δηµοσίου Δικαίου της Νοµικής Σχολής Αθηνών, όπου στη συνέχεια διετέλεσε µεταδιδακτορικός ερευνητής µε χρηµατοδότηση του Ιδρύµατος Κρατικών Υποτροφιών (2018-2021) και ακαδηµαϊκός υπότροφος µε εντολή αυτοδύναµης διδασκαλίας (2021-2022). Η δεύτερη µονογραφία του µε τίτλο «Διοικητικές Κυρώσεις. Δικαιοκρατικές εγγυήσεις και όρια επιβολής» εκδόθηκε από τις εκδόσεις Νοµική Βιβλιοθήκη (Αθήνα, 2021). Έχει διδάξει συνταγµατικό, διοικητικό και ευρωπαϊκό δίκαιο σε προπτυχιακά και µεταπτυχιακά προγράµµατα σπουδών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, µεταξύ άλλων στις Νοµικές Σχολές Αθηνών και Μονάχου καθώς και στην Εθνική Σχολή Δηµόσιας Διοίκησης. Παράλληλα µε τα ακαδηµαϊκά του καθήκοντα ασκεί συµβουλευτική και δικαστηριακή δικηγορία στην Αθήνα ως δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, µε εξειδίκευση στο δηµόσιο δίκαιο.

– Πέτρος Χαραβιτσίδης, εκλογή στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία

Ο Πέτρος Χαραβιτσίδης έχει σπουδάσει Παιδαγωγική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και Πολιτικές Επιστήμες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο (Τμήμα Πολιτικών Επιστημών και Διεθνών Σπουδών). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ, και διδάκτορας του ιδίου τμήματος στον τομέα Παιδαγωγικής και Κοινωνικού Αποκλεισμού.
Έχει εργαστεί ως εκπαιδευτικός στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση επί σειρά ετών σε σχολεία, κυρίως υποβαθμισμένων περιοχών, όπου ανέπτυξε δράσεις για την αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και διαρροής παιδιών που προέρχονται κυρίως από μειονοτικές και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Συνεργάστηκε με Πανεπιστήμια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και δίδαξε αρκετά χρόνια στο Τμήμα εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (στην πρακτική άσκηση φοιτητών/τριών, σε επιμορφώσεις, διαλέξεις και μαθήματα των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων του Τμήματος).
Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα σχετίζονται με ζητήματα κοινωνικού αποκλεισμού, περιθωριοποίησης και πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης. Έχει πάρει μέρος σε ερευνητικά προγράμματα, επιμορφώσεις εκπαιδευτικών και άρθρα του έχουν δημοσιευτεί στον ελληνικό και διεθνή τύπο.

– Χρήστος Τσίνος, εκλογή στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή στο Γενικό Τμήμα
[ctsinos@uoa.gr]

O Χρήστος Τσίνος έλαβε το δίπλωμα μηχανικού Η/Υ και πληροφορικής, το μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στα συστήματα επεξεργασίας σημάτων και επικοινωνιών, το διδακτορικό δίπλωμα στην επιστήμη και τεχνολογία των υπολογιστών και το μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στα εφαρμοσμένα μαθηματικά από το Πανεπιστήμιο Πατρών, τα έτη 2006, 2008, 2013 και 2014, αντίστοιχα. Από το 2014 ως το 2022 κατείχε ερευνητικές θέσεις στο Πανεπιστήμιο Πατρών και το Πανεπιστήμιο του Λουξεμβούργου. Από το 2022 είναι επίκουρος καθηγητής του Γενικού Τμήματος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Τα τρέχοντα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην μελέτη και ανάπτυξη τεχνικών βελτιστοποίησης και μηχανικής μάθησης για συστήματα επεξεργασίας σήματος και επικοινωνιών. Έχει δημοσιεύσει πάνω από 70 εργασίες σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια του χώρου. Επίσης, έχει συμμετάσχει σε μεγάλο αριθμό ερευνητικών και αναπτυξιακών προγραμμάτων τα οποία έχουν χρηματοδοτηθεί από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Είναι Senior Member του οργανισμού IEEE και συμμετέχει στις συντακτικές επιτροπές έγκριτων επιστημονικών περιοδικών.

– Ειρήνη Στεφανάκη, διορισμός ως Ε.Δ.Ι.Π. στην Ιατρική Σχολή

ΕΚΠΑ © 2022. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος

EN