Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Πρώτη συνάντηση του δικτύου του ERASMUS+ KA2022 Project με τίτλο: “iTACKLE-Shaping the European Active Citizen: Raising intercultural / transcultural awareness through life skills cultivation in primary education”

Με πολύ μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 11 και 12 Μαρτίου 2024 στο Κτίριο «Κωστής Παλαμάς» του Ε.Κ.Π.Α. η πρώτη συνάντηση του διεθνούς δικτύου του ερευνητικού προγράμματος “iTACKLE-Shaping the European Active Citizen: Raising intercultural / transcultural awareness through life skills cultivation in primary education” («Διαμόρφωση του Ευρωπαίου Ενεργού Πολίτη: Αύξηση της διαπολιτισμικής συνειδητοποίησης μέσω της καλλιέργειας δεξιοτήτων ζωής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»), το οποίο υλοποιείται με τον συντονισμό του Ε.Κ.Π.Α. υπό την επιστημονική ευθύνη του Κοσμήτορα της Σχολής Επιστημών της Αγωγής, Καθηγητή κ. Θωμά Μπαμπάλη και της ερευνητικής του ομάδας.

babalis
Ο Επιστημονικός Υπεύθυνος του Προγράμματος, Καθηγητής Θωμάς Μπαμπάλης παρουσιάζει το πρόγραμμα στο Kick-off Meeting.

Το Ε.Κ.Π.Α. ηγείται του προγράμματος στο οποίο συμμετέχουν συνολικά πέντε εταίροι, εκπαιδευτικοί και ερευνητές από τη Ρουμανία, την Ιταλία, τη Φιλανδία και την Ελλάδα, με σκοπό την εκπαίδευση εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών σε βασικές δεξιότητες ζωής στις οποίες περιλαμβάνεται η καλλιέργεια της διαπολιτισμικής ικανότητας ως απαραίτητο στοιχείο του μελλοντικού Ευρωπαίου Ενεργού Πολίτη.  Κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν θέματα που αφορούν τη διερεύνηση και ανάλυση των αναγκών της ομάδας-στόχου, τον σχεδιασμό του κατάλληλου εκπαιδευτικού προγράμματος καλλιέργειας δεξιοτήτων ζωής για εκπαιδευτικούς, γονείς και παιδιά και την αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας στην προσέγγιση των κοινωνικά ευάλωτων ομάδων. 

Απώτερος σκοπός του προγράμματος είναι η συγκρότηση μιας Ενεργούς Ευρωπαϊκής Πολιτειότητας, βασισμένη σε κοινές ευρωπαϊκές αξίες, όπως η διαπολιτισμική ικανότητα και η επίδειξη ανοχής και αποδοχής της διαφορετικότητας στις σύγχρονες πολυπολιτισμικές ευρωπαϊκές κοινότητες.

H καινοτομία του τριετούς προγράμματος (1/11/2023-31/10/2026) έγκειται στους ακόλουθους κύριους λόγους:

  • Συνδυάζει τέσσερις σημαντικούς άξονες: ενεργή συμμετοχή στα κοινά, διαπολιτισμική ικανότητα, σχολική – κοινωνική ένταξη και δεξιότητες ζωής, με πρωταρχική έμφαση στην ανάδειξη χαρακτηριστικών για τους πολίτες των σύγχρονων πολυπολιτισμικών ευρωπαϊκών κοινωνιών.
  • Αξιοποιεί καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, όπως η βιωματική μάθηση.
  • Προάγει τη συστημική προσέγγιση και την ανάπτυξη του παιδιού «ως όλον».
  • Υιοθετεί μια βιώσιμη αντίληψη για τη μελλοντική κοινωνία, λόγω των μακροπρόθεσμων οφελών κατά τη διάρκεια της ζωής των μαθητών.

ΕΚΠΑ © 2024. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος

Μετάβαση στο περιεχόμενο
EN