Το Ευρωπαϊκό Έργο LOOP- Scaffolding in Teacher Development: Mentoring and Mentors in Induction Programs (2020-1-PT01-KA201-078764 (2020–2023)) προσπαθεί να να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο δίκτυο εισαγωγικής επιμόρφωσης και προγραμμάτων μεντόρων, ώστε να ενισχυθεί ο ρόλος του εκπαιδευτικού, να υποστηριχτεί και να προετοιμαστεί κατάλληλα ώστε να ανταποκριθεί στις σύγχρονες προκλήσεις (Silva et al., 2021).
Το παρόν ερευνητικό έργο θέτει ως βασικούς άξονες τις παρακάτω αρχές:
- την ανάπτυξη της Ευρωπαϊκής πολιτειότητας και την ανάπτυξη της επαγγελματικής κατάρτισης και εκπαίδευσης, μέσω κοινών ευρωπαϊκών εμπειριών και πρακτικών.
- την προώθηση διαδικτυακών και εξ αποστάσεως κοινοτήτων μάθησης με στόχο την ανταλλαγή καινοτόμων, παιδαγωγικών προσεγγίσεων και πρακτικών ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, τη σχολική ηγεσία και θεσμικούς φορείς εκπαίδευσης.
- την επιρροή στις εκπαιδευτικές πολιτικές επιμόρφωσης εκπαιδευτικών με στόχο την ενδυνάμωση εθνικών και διεθνών σχέσεων συνεργασίας.
- την ενδυνάμωση και υποστήριξη της επαγγελματικής σταδιοδρομίας προσφέροντας ορθές συνθήκες επιμόρφωσης, ανατροφοδότησης, υποστήριξης και καθοδήγησης.
- την ποσοτική αύξηση και την υψηλή ποιότητα προγραμμάτων μεντόρων.
Επιπλέον, επιμέρους στόχοι του έργου θεωρούνται:
- Η διάχυση και διάδοση προγραμμάτων μεντόρων και εισαγωγικής επιμόρφωσης
- Η παροχή βοήθειας σε προγράμματα μεντόρων για τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων
- Ο αναστοχασμός και η ανατροφοδότηση για τη συνεχή βελτίωση των προγραμμάτων μεντόρων
Στο ευρωπαϊκό έργο LOOP συμμετέχουν συνολικά επτά εταίροι: το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ελλάδα), το 1º Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας (Ελλάδα), το Casa do Professor ως coordinator του έργου (Πορτογαλία), το Colégio João Paulo II (Πορτογαλία), το CESIE (Ιταλία), το IPSSEOA Pietro Piazza (Italy ASDPESO), και το Gymnasiale Oberstufe des Schulzentrums Carl von Ossietzky (Γερμανία).
Στην πρώτη φάση υλοποίησης του έργου οι εταίροι μέσω διεθνών, συγκριτικών ερευνών (ποιοτικές και ποσοτικές) στοχεύουν στο να αναδειχθούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες και πρακτικές, να ενισχυθεί η ανάγκη επαγγελματικής εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών και να σχεδιαστούν υψηλής ποιότητας προγράμματα επιμόρφωσης με στόχο την κατάρτιση των εκπαιδευτικών στα σχολεία. Δεύτερο στόχο αποτελεί η δημιουργία ενός εργαλείου – οδηγού (LOOP Toolkit for Mentoring) και η δημιουργία και ο σχεδιασμός μας διαδραστικής πλατφόρμας με στόχο τον κοινό σχεδιασμό και διαμοιρασμό ορθών εκπαιδευτικών πρακτικών, προγραμμάτων επιμόρφωσης, και προγραμμάτων μεντόρων, και το σχεδιασμό εργαλείων για τη συνεργασία μεταξύ φορέων, μεντόρων, σχολικής ηγεσίας και εκπαιδευτικών μέσα από δράσεις επιμόρφωσης. Τέλος, η δημιουργία μιας «Τράπεζας πόρων» (Resource bank), ενός μηχανισμού για τον χαρακτηρισμό του προφίλ των συμμετεχόντων προκειμένου να καθοριστεί η μαθησιακή τους διαδρομή, θα αποτελεί μια ουσιαστική βάση για την αναγνώριση του εκπαιδευτή/μέντορα και τον καθορισμό του εκπαιδευτικού προγράμματος.
Το πλαίσιο αυτό είναι απόλυτα εναρμονισμένο με τις κοινότητες πρακτικής και μάθησης, οι οποίες αναπτύσσονται τα τελευταία χρόνια μεταξύ των εκπαιδευτικών, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, προσφέροντας ένα πλαίσιο αγαστής συνεργασίας μεταξύ τους και ανταλλαγής βέλτιστων πρακτικών.
Εκδήλωση ενδιαφέροντος: https://bit.ly/looplearningnetwork