Νέα & Ανακοινώσεις

Χαρτογράφηση της μεθοδολογίας Service-Learning σε 5 πανεπιστήμια – μέλη της Συμμαχίας CIVIS

Χαρτογράφηση της μεθοδολογίας Service-Learning σε 5 πανεπιστήμια – μέλη της Συμμαχίας CIVIS

Χαρτογράφηση, σχεδιασμός δεδομένων και ανάλυση των τρεχουσών πρακτικών εφαρμογής της μεθοδολογίας Service-Learning στα συνεργαζόμενα πανεπιστήμια του προγράμματος (SL-ICP, Πακέτο Εργασίας 2)

Επιμέλεια εκδόσεων ερευνητικού προγράμματος: Μάρλεν Μούλιου (Ε.Κ.Π.Α.)

SL ICP

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Service-Learning: Intersectoral Collaboration Practices for the development of students’ soft skills and socially engaged universities” (SL-ICP) (όπως είναι ο πλήρης τίτλος του στην αγγλική γλώσσα) είναι ένα διετές έργο (15/11/2022-14/11/2024) που χρηματοδοτείται από τη Βασική Δράση 2 (Key Action 2) Σύμπραξη Συνεργασίας με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Σκοπός του είναι να ευαισθητοποιήσει τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια σχετικά με τo Service-Learning (SL) ως παιδαγωγική μεθοδολογία και να υποστηρίξει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ακαδημαϊκούς, φοιτητές και οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών) να δημιουργήσουν και να εδραιώσουν συστηματικές συνεργασίες μεταξύ των πανεπιστημίων και της κοινωνίας των πολιτών.

Οι καινοτόμες πρακτικές μάθησης και διδασκαλίας που εφαρμόζονται μέσω του Service-Learning είναι ιδανικές για τους φοιτητές που επιθυμούν να αποκτήσουν ποικίλες δεξιότητες, καθώς και επαγγελματικές εμπειρίες πεδίου που θα τους προετοιμάσουν για την αγορά εργασίας. Είναι μια καινοτόμος παιδαγωγική προσέγγιση που ενσωματώνει ουσιαστική κοινωνική υπηρεσία στο πρόγραμμα σπουδών και προσφέρει πιστωτικές μονάδες στους φοιτητές για τη μάθηση που προκύπτει από την ενεργό εμπλοκή τους στην κοινότητα και την ενασχόληση τους με ένα πραγματικό κοινωνικό πρόβλημα. Ο αναστοχασμός και οι στρατηγικές βιωματικής μάθησης στηρίζουν τη διαδικασία και η υπηρεσία συνδέεται άμεσα με τα εκάστοτε υπό μελέτη γνωστικά πεδία.

Στο έργο αυτό συμμετέχουν έξι εταίροι, πέντε πανεπιστήμια (όλα τους μέλη της Συμμαχίας CIVIS) και μία Μη-Κυβερνητική Οργάνωση (ΜΚΟ) που έχει τον συντονιστικό ρόλο.

  • Eurasia Net, Γαλλία: Υπεύθυνη για τη διαχείριση και τον συντονισμό του έργου.
  • Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.), Ελλάδα: Υπεύθυνο για τη χαρτογράφηση και την ανάλυση των υφιστάμενων πρακτικών SL στα Πανεπιστήμια του έργου.
  • Autonomous University of Madrid (UAM), Ισπανία: Υπεύθυνο για την κατάρτιση του ακαδημαϊκού προσωπικού των συνεργαζόμενων Πανεπιστημίων στη μεθοδολογία και την εφαρμογή του SL.
  • University of Aix-Marseille (AMU), Γαλλία: Υπεύθυνο για την προώθηση των έργων SL σε τοπικό και ευρωπαϊκό επίπεδο μέσω εκδηλώσεων στις οποίες συμμετέχουν οι ενδιαφερόμενοι φορείς.
  • University of Bucharest (UB), Ρουμανία: Υπεύθυνο για τη δημιουργία ενός Οδηγού για την υλοποίηση έργων SL και τη διοργάνωση ενός ευρωπαϊκού φόρουμ σχετικού με το θέμα τον Ιούνιο του 2024.
  • Sapienza University of Rome (SUR), Ιταλία: Υπεύθυνο για την επικοινωνία, τη διάδοση και την προώθηση της μεθοδολογίας SL.
EN V Co funded by the EU

Το έργο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και παρακολουθείται από τον εμπλεκόμενο οργανισμό Erasmus+: Εκπαίδευση και Κατάρτιση (με έδρα το Μπορντό).

Η χαρτογράφηση των υφιστάμενων πρακτικών στα Πανεπιστήμια ήταν το πρώτο βήμα στην ανάπτυξη του έργου, προκειμένου να συλλεχθούν ουσιαστικά ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην καλύτερη κατανόηση της παιδαγωγικής κουλτούρας των ιδρυμάτων όσον αφορά στην εφαρμογή της μεθοδολογίας SL. Η χαρτογράφηση θα επέτρεπε την άμεση κινητοποίηση των φοιτητών και των μελών του διδακτικού προσωπικού στα πεδία του SL. Η εργασία αυτή τέθηκε στο πλαίσιο των σκοπών και των στόχων του Πακέτου Εργασίας 2 (WP2) και συντονίστηκε από το Ε.Κ.Π.Α., το οποίο προετοίμασε και υλοποίησε όλα τα απαραίτητα βήματα και υλικά για τη συλλογή του απαιτούμενου ποιοτικού και ποσοτικού υλικού.

Το Πακέτο Εργασίας 2 σχεδιάστηκε εξαρχής ως ένα πολύ φιλόδοξο, ιδιαίτερα απαιτητικό ερευνητικό σκέλος του έργου SL-ICP. Οι βασικοί του στόχοι ήταν: i) να διερευνήσει την κατάσταση των πρακτικών SL στα πέντε συνεργαζόμενα Πανεπιστήμια, ii) να κατανοήσει εάν ακολουθούνται άλλες μεθοδολογίες παρόμοιες με το SL αλλά δεν αναγνωρίζονται ως SL, iii) να αξιολογήσει εάν η χρήση του SL είναι συστηματική, iv) να ανιχνεύσει πιθανές αλλαγές στη χρήση του SL, v) να ελέγξει τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ των Πανεπιστημίων κ.λπ.

Ο τρόπος χαρτογράφησης όλων των ερευνητικών ερωτημάτων σχεδιάστηκε μέσω ερωτηματολογίων έρευνας (για καθηγητές και φοιτητές), καλά δομημένων συναντήσεων ομάδων εστίασης, λεπτομερώς συντονισμένων συνεντεύξεων με φοιτητές, καθώς και χρήσιμων μελετών περιπτώσεων περιγεγραμμένων με βάση ένα καλά δομημένο πρότυπο. Η όλη έρευνα παρείχε άφθονα στοιχεία και πολύτιμο υλικό για περαιτέρω ανάλυση και δράση.

Το υλικό του Πακέτου Εργασίας 2 συγκροτεί ένα χρήσιμο εργαλείο έρευνας και ενημέρωσης για τα οφέλη της μεθοδολογίας SL και είναι ένα δημιουργικό εφαλτήριο για τα άλλα Πακέτα Εργασίας του έργου SL-ICP. Τα παραδοτέα του είναι αποθετήρια πρωτότυπων ερευνητικών δεδομένων τα οποία, έπειτα από την αναγκαία ανάλυση, έτυχαν περαιτέρω επεξεργασίας σε μορφή infographics.

Το Παραδοτέο 1 είναι η εκτεταμένη έκδοση της χαρτογράφησης και της σύνθεσης όλων των δεδομένων που συλλέχθηκαν, η οποία παρουσιάζεται σε 253 σελίδες. Το παραδοτέο 2 είναι η σύντομη έκδοση του ίδιου υλικού, η οποία παρουσιάζεται σε 35 σελίδες.

Επιμελήτρια και των δύο εκδόσεων είναι η Μάρλεν Μούλιου, Επίκουρη Καθηγήτρια Μουσειολογίας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Συντονίστρια του Πακέτου Εργασίας 2. Όλο το υλικό βασίζεται σε υλικό που συλλέχθηκε από συνεργάτες στα πέντε Πανεπιστήμια του έργου και την ΜΚΟ Eurasia Net. Η συμβολή όλων υπήρξε πολύτιμη.

Και οι δύο εκδόσεις είναι διαθέσιμες με ελεύθερη πρόσβαση στο διαδίκτυο:

SL_Mapping&DataDesign_(Εκτεταμένη έκδοση)
SL Mapping & Data Design (Σύντομη έκδοση)

Σημαντικοί σύνδεσμοι για το έργο:

https://eurasianet.eu/en/sl-icp-university-empowering-society/
https://web.uniroma1.it/memotef/sites/default/files/allegati/SL_Mapping%26DataDesign_Brief%20Version.pdf
https://web.uniroma1.it/memotef/sites/default/files/allegati/SL_Mapping%26DataDesign_Extended%20Version.pdf

CIVIS Staff Week Hybrid Horizons: Εκπαίδευση στο Σχεδιασμό και την Υλοποίηση Μικτών Εντατικών Προγραμμάτων (BIPs) [10–12 Σεπτεμβρίου 2025 ]

CIVIS Staff Week Hybrid Horizons: Εκπαίδευση στο Σχεδιασμό και την Υλοποίηση Μικτών Εντατικών Προγραμμάτων (BIPs) [10–12 Σεπτεμβρίου 2025 ]

Εξοικειωθείτε με τα βασικά στοιχεία του σχεδιασμού των Μικτών Εντατικών Προγραμμάτων (Blended Intensive Programmes) από την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών και διδακτικών μεθοδολογιών έως τη διεθνή συνεργασία και την ενσωμάτωση ψηφιακών μέσων. Το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο CIVIS διοργανώνει ένα τριήμερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα κατάρτισης προσωπικού των πανεπιστημίων, με στόχο την ενίσχυση των γνώσεων και των δεξιοτήτων στον σχεδιασμό […]

Διδάσκοντας τον Ευρωπαϊκό Νότο: Πρόσκληση προς τα μέλη ΔΕΠ του CIVIS για συμμετοχή στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα EUROSUD στη Μαδρίτη

Διδάσκοντας τον Ευρωπαϊκό Νότο: Πρόσκληση προς τα μέλη ΔΕΠ του CIVIS για συμμετοχή στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα EUROSUD στη Μαδρίτη

Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα /EUROSUD – South European Studies (https://civis.eu/en/learn/civis-courses/master-s-programme-in-south-european-studies-eurosud), υπό τον συντονισμό του Αυτόνομου Πανεπιστημίου της Μαδρίτης (UAM), προσκαλεί τα μέλη ΔΕΠ από τα πανεπιστήμια-μέλη και συνεργαζόμενους εταίρους του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου CIVIS να συμβάλουν με μία διάλεξη στα μαθήματα του προγράμματος με τίτλο: Κοινωνικές Προκλήσεις στη Νότια Ευρώπη/ & /Δημοκρατία και Διακυβέρνηση στη Νότια Ευρώπη/. […]

Συμμετοχή του Τμήματος Γεωλογίας ΕΚΠΑ στην εβδομάδα συλλογής δεδομένων με Σκάφη μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών, επεξεργασίας τους και διαλέξεων, στο πλαίσιο του προγράμματος BIP της πρωτοβουλίας CIVIS με τίτλο: «Using Drones in Environmental Sciences».

Συμμετοχή του Τμήματος Γεωλογίας ΕΚΠΑ στην εβδομάδα συλλογής δεδομένων με Σκάφη μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών, επεξεργασίας τους και διαλέξεων, στο πλαίσιο του προγράμματος BIP της πρωτοβουλίας CIVIS με τίτλο: «Using Drones in Environmental Sciences».

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία μία πλήρης εβδομάδα συλλογής δεδομένων με Σκάφη μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών, επεξεργασίας τους και διαλέξεων, στο πλαίσιο του προγράμματος BIP της πρωτοβουλίας CIVIS – Europe’s Civic University Alliance, με τίτλο: «Using Drones in Environmental Sciences». Φοιτητές από πανεπιστήμια–μέλη του δικτύου CIVIS είχαν τη μοναδική ευκαιρία να αποκτήσουν πρακτική εμπειρία με πληθώρα drones και […]

Η φοιτητική φωνή του ΕΚΠΑ στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: Συμμετοχή στο European Student Assembly (ESA25)

Η φοιτητική φωνή του ΕΚΠΑ στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: Συμμετοχή στο European Student Assembly (ESA25)

Στο Στρασβούργο, από τις 26 έως τις 28 Μαΐου 2025, πραγματοποιήθηκε τo τέταρτo κατά σειρά European Student Assembly – ESA25, στο πλαίσιο του προγράμματος European Universities Community Voices (EUC), φιλοξενώντας πάνω από 230 φοιτητές από ολόκληρη την Ευρώπη. Η διοργάνωση έλαβε χώρα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το οποίο μετατράπηκε για τρεις ημέρες σε τόπο δημοκρατικού διαλόγου, […]

Διαδικτυακή Διάλεξη με θέμα «Τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης που Επηρεάζουν τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό»

Διαδικτυακή Διάλεξη με θέμα «Τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης που Επηρεάζουν τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό»

Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα διαδικτυακή διάλεξη πραγματοποιήθηκε στις 9 Μαΐου 2025  στο πλαίσιο της τρίτης σειράς σεμιναρίων για υποψήφιους διδάκτορες με τίτλο «Προκλήσεις των Ψηφιακών και Τεχνολογικών Μετασχηματισμών», που διοργανώθηκε από τη συμμαχία ευρωπαϊκών πανεπιστημίων CIVIS – Europe’s Civic University Alliance. Η διάλεξη, με θέμα «Τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης που Επηρεάζουν τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό», δόθηκε από τον […]

Το ταξίδι του ΕΚΠΑ στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο του CIVIS: Διεθνοποίηση, Καινοτομία και Ευρωπαϊκή Προοπτική

Το ταξίδι του ΕΚΠΑ στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο του CIVIS: Διεθνοποίηση, Καινοτομία και Ευρωπαϊκή Προοπτική

*Της Σοφίας Παπαϊωάννου, Αντιπρυτάνεως Ακαδημαϊκών, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του ΕΚΠΑ Από τη διδασκαλία και την έρευνα, μέχρι την κοινωνική και διεθνή δικτύωση — η πρωτοποριακή διαδρομή του ΕΚΠΑ στη Συμμαχία του CIVIS. Ο ηγετικός ρόλος του ΕΚΠΑ στο νέο Ευρωπαϊκό πανεπιστημιακό οικοσύστημα Από το 2019, το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) συνιστά θεμελιώδη […]

Διδάσκοντας τον Ευρωπαϊκό Νότο: Πρόσκληση προς τα μέλη ΔΕΠ του CIVIS για συμμετοχή στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα EUROSUD στη Μαδρίτη

Διδάσκοντας τον Ευρωπαϊκό Νότο: Πρόσκληση προς τα μέλη ΔΕΠ του CIVIS για συμμετοχή στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα EUROSUD στη Μαδρίτη

Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα /EUROSUD – South European Studies (https://civis.eu/en/learn/civis-courses/master-s-programme-in-south-european-studies-eurosud), υπό τον συντονισμό του Αυτόνομου Πανεπιστημίου της Μαδρίτης (UAM), προσκαλεί τα μέλη ΔΕΠ από τα πανεπιστήμια-μέλη και συνεργαζόμενους εταίρους του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου CIVIS να συμβάλουν με μία διάλεξη στα μαθήματα του προγράμματος με τίτλο: Κοινωνικές Προκλήσεις στη Νότια Ευρώπη/ & /Δημοκρατία και Διακυβέρνηση στη Νότια Ευρώπη/. […]

Συμμετοχή του Τμήματος Γεωλογίας ΕΚΠΑ στην εβδομάδα συλλογής δεδομένων με Σκάφη μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών, επεξεργασίας τους και διαλέξεων, στο πλαίσιο του προγράμματος BIP της πρωτοβουλίας CIVIS με τίτλο: «Using Drones in Environmental Sciences».

Συμμετοχή του Τμήματος Γεωλογίας ΕΚΠΑ στην εβδομάδα συλλογής δεδομένων με Σκάφη μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών, επεξεργασίας τους και διαλέξεων, στο πλαίσιο του προγράμματος BIP της πρωτοβουλίας CIVIS με τίτλο: «Using Drones in Environmental Sciences».

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία μία πλήρης εβδομάδα συλλογής δεδομένων με Σκάφη μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών, επεξεργασίας τους και διαλέξεων, στο πλαίσιο του προγράμματος BIP της πρωτοβουλίας CIVIS – Europe’s Civic University Alliance, με τίτλο: «Using Drones in Environmental Sciences». Φοιτητές από πανεπιστήμια–μέλη του δικτύου CIVIS είχαν τη μοναδική ευκαιρία να αποκτήσουν πρακτική εμπειρία με πληθώρα drones και […]

Η φοιτητική φωνή του ΕΚΠΑ στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: Συμμετοχή στο European Student Assembly (ESA25)

Η φοιτητική φωνή του ΕΚΠΑ στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: Συμμετοχή στο European Student Assembly (ESA25)

Στο Στρασβούργο, από τις 26 έως τις 28 Μαΐου 2025, πραγματοποιήθηκε τo τέταρτo κατά σειρά European Student Assembly – ESA25, στο πλαίσιο του προγράμματος European Universities Community Voices (EUC), φιλοξενώντας πάνω από 230 φοιτητές από ολόκληρη την Ευρώπη. Η διοργάνωση έλαβε χώρα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το οποίο μετατράπηκε για τρεις ημέρες σε τόπο δημοκρατικού διαλόγου, […]

Διαδικτυακή Διάλεξη με θέμα «Τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης που Επηρεάζουν τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό»

Διαδικτυακή Διάλεξη με θέμα «Τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης που Επηρεάζουν τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό»

Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα διαδικτυακή διάλεξη πραγματοποιήθηκε στις 9 Μαΐου 2025  στο πλαίσιο της τρίτης σειράς σεμιναρίων για υποψήφιους διδάκτορες με τίτλο «Προκλήσεις των Ψηφιακών και Τεχνολογικών Μετασχηματισμών», που διοργανώθηκε από τη συμμαχία ευρωπαϊκών πανεπιστημίων CIVIS – Europe’s Civic University Alliance. Η διάλεξη, με θέμα «Τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης που Επηρεάζουν τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό», δόθηκε από τον […]

Το ταξίδι του ΕΚΠΑ στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο του CIVIS: Διεθνοποίηση, Καινοτομία και Ευρωπαϊκή Προοπτική

Το ταξίδι του ΕΚΠΑ στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο του CIVIS: Διεθνοποίηση, Καινοτομία και Ευρωπαϊκή Προοπτική

*Της Σοφίας Παπαϊωάννου, Αντιπρυτάνεως Ακαδημαϊκών, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του ΕΚΠΑ Από τη διδασκαλία και την έρευνα, μέχρι την κοινωνική και διεθνή δικτύωση — η πρωτοποριακή διαδρομή του ΕΚΠΑ στη Συμμαχία του CIVIS. Ο ηγετικός ρόλος του ΕΚΠΑ στο νέο Ευρωπαϊκό πανεπιστημιακό οικοσύστημα Από το 2019, το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) συνιστά θεμελιώδη […]

Επείγουσα ανακοίνωση ΕΚΠΑ για τον καύσωνα

Επείγουσα ανακοίνωση ΕΚΠΑ για τον καύσωνα

Επείγουσα Ανακοίνωση της Επιτροπής Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων του ΕΚΠΑ για τον επερχόμενο καύσωνα Τα τελευταία χρόνια, η κλιματική αλλαγή έχει εντείνει τα φαινόμενα ακραίας ζέστης, με δύο χαρακτηριστικές εκφάνσεις να ξεχωρίζουν: τον παρατεταμένο καύσωνα με ασυνήθιστα υψηλές θερμοκρασίες και το φαινόμενο του θερμικού θόλου (heat dome) κατά την οποία σταθερά υψηλές πιέσεις παγιδεύουν θερμό […]

Δράση Erasmus+ στο Μουσείο Παιδείας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Δράση Erasmus+ στο Μουσείο Παιδείας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Την  Πέμπτη 05/06/2025 πραγματοποιήθηκε στο  Μουσείο Παιδείας  του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ειδική δράση του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο  “Inclusive Trainers Ready for a Fast–Changing and Diverse Tomorrow”.  Το πρόγραμμα συντονίστηκε από το  Σωματείο Αποκατάστασης και Ειδικής Αγωγής Ατόμων με Αναπηρία «Παναγία Ευαγγελίστρια»,  έναν από τους φορείς που φιλοξενούν την πρακτική άσκηση των μεταπτυχιακών […]

Το 63ο διεθνές συνέδριο χορού στην Αθήνα [2-6 Ιουλίου]

Το 63ο διεθνές συνέδριο χορού στην Αθήνα [2-6 Ιουλίου]

Η ομάδα μελέτης της αρχαίας όρχησης συμμετέχει στο 63ο διεθνές συνέδριο του χορού που πραγματοποιείται στην Αθήνα 2-6 Ιουλίου παρουσιάζοντας χοροθεατρικό δρώμενο με θέμα ΟΡΧΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ, σε ποίηση Σαπφούς, Μεσομήδη του Κρήτα, Ανωνύμου, Γιάννη Ρίτσου, Αλκμάνα και Αριστοφάνη  και χοροσύνθεση Άννας Λάζου. Την  Παρασκευή 4 Ιουλίου 2025 και ώρα 8μμ. Στο λόφο Φιλοπάππου https://maps.app.goo.gl/iGwWLZRsBkPUNPku5 […]

Πιστοποιήσεις ISO του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Ε.Κ.Π.Α. για το 2025

Πιστοποιήσεις ISO του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Ε.Κ.Π.Α. για το 2025

Ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία η επιθεώρηση του συνόλου των ISO που διαθέτει το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Ε.Κ.Π.Α. για το 2025. Συγκεκριμένα, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. κρίθηκε, έπειτα από επιθεώρηση και αξιολόγηση, ότι εφαρμόζει: Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας σύμφωνα με τις απαιτήσεις του προτύπου ISO 9001:2015. Σύστημα Διαχείρισης για την ποιότητα των Υπηρεσιών Μάθησης […]

Πρόσκληση για την τελετή λήξης του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θ.Υ.Ε.Σ.Π.Α.) 

Πρόσκληση για την τελετή λήξης του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θ.Υ.Ε.Σ.Π.Α.) 

Πρόσκληση για την τελετή λήξης του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θ.Υ.Ε.Σ.Π.Α.)  ακαδημαϊκού έτους 2024-2025 και απονομής των Ενδεικτικών Σπουδών στους/στις σπουδαστές/στριες. Ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Σπουδών και Επιστημονικός Υπεύθυνος του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών τ. Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου […]

Βράβευση των κκ. Πομώνη, Κούκου, Βραχόπουλου και Βασιλειάδη για επιστημονική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό Energies, MDPI

Βράβευση των κκ. Πομώνη, Κούκου, Βραχόπουλου και Βασιλειάδη για επιστημονική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό Energies, MDPI

Το επιστημονικό άρθρο με τίτλο «A Review of Hydroponics and Conventional Agriculture Based on Energy and Water Consumption, Environmental Impact, and Land Use» των κ.κ. Πομώνη Δήμητρας, Κούκου Μαρίας, Βραχόπουλου Μιχάλη και Βασιλειάδη Λάμπρου, εκ μέρους της Επιτροπής Βραβείων Καλύτερης Εργασίας του διεθνούς περιοδικού Energies, MDPI  (IF:3.2/ CiteScore:7.3) επιλέχθηκε για το Βραβείο Καλύτερης Επιστημονικής Δημοσίευσης για το έτος […]

Δράση Erasmus+ στο Μουσείο Παιδείας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Δράση Erasmus+ στο Μουσείο Παιδείας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Την  Πέμπτη 05/06/2025 πραγματοποιήθηκε στο  Μουσείο Παιδείας  του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ειδική δράση του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο  “Inclusive Trainers Ready for a Fast–Changing and Diverse Tomorrow”.  Το πρόγραμμα συντονίστηκε από το  Σωματείο Αποκατάστασης και Ειδικής Αγωγής Ατόμων με Αναπηρία «Παναγία Ευαγγελίστρια»,  έναν από τους φορείς που φιλοξενούν την πρακτική άσκηση των μεταπτυχιακών […]

Το 63ο διεθνές συνέδριο χορού στην Αθήνα [2-6 Ιουλίου]

Το 63ο διεθνές συνέδριο χορού στην Αθήνα [2-6 Ιουλίου]

Η ομάδα μελέτης της αρχαίας όρχησης συμμετέχει στο 63ο διεθνές συνέδριο του χορού που πραγματοποιείται στην Αθήνα 2-6 Ιουλίου παρουσιάζοντας χοροθεατρικό δρώμενο με θέμα ΟΡΧΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ, σε ποίηση Σαπφούς, Μεσομήδη του Κρήτα, Ανωνύμου, Γιάννη Ρίτσου, Αλκμάνα και Αριστοφάνη  και χοροσύνθεση Άννας Λάζου. Την  Παρασκευή 4 Ιουλίου 2025 και ώρα 8μμ. Στο λόφο Φιλοπάππου https://maps.app.goo.gl/iGwWLZRsBkPUNPku5 […]

Πιστοποιήσεις ISO του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Ε.Κ.Π.Α. για το 2025

Πιστοποιήσεις ISO του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Ε.Κ.Π.Α. για το 2025

Ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία η επιθεώρηση του συνόλου των ISO που διαθέτει το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Ε.Κ.Π.Α. για το 2025. Συγκεκριμένα, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. κρίθηκε, έπειτα από επιθεώρηση και αξιολόγηση, ότι εφαρμόζει: Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας σύμφωνα με τις απαιτήσεις του προτύπου ISO 9001:2015. Σύστημα Διαχείρισης για την ποιότητα των Υπηρεσιών Μάθησης […]

Πρόσκληση για την τελετή λήξης του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θ.Υ.Ε.Σ.Π.Α.) 

Πρόσκληση για την τελετή λήξης του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θ.Υ.Ε.Σ.Π.Α.) 

Πρόσκληση για την τελετή λήξης του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θ.Υ.Ε.Σ.Π.Α.)  ακαδημαϊκού έτους 2024-2025 και απονομής των Ενδεικτικών Σπουδών στους/στις σπουδαστές/στριες. Ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Σπουδών και Επιστημονικός Υπεύθυνος του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών τ. Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου […]

Βράβευση των κκ. Πομώνη, Κούκου, Βραχόπουλου και Βασιλειάδη για επιστημονική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό Energies, MDPI

Βράβευση των κκ. Πομώνη, Κούκου, Βραχόπουλου και Βασιλειάδη για επιστημονική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό Energies, MDPI

Το επιστημονικό άρθρο με τίτλο «A Review of Hydroponics and Conventional Agriculture Based on Energy and Water Consumption, Environmental Impact, and Land Use» των κ.κ. Πομώνη Δήμητρας, Κούκου Μαρίας, Βραχόπουλου Μιχάλη και Βασιλειάδη Λάμπρου, εκ μέρους της Επιτροπής Βραβείων Καλύτερης Εργασίας του διεθνούς περιοδικού Energies, MDPI  (IF:3.2/ CiteScore:7.3) επιλέχθηκε για το Βραβείο Καλύτερης Επιστημονικής Δημοσίευσης για το έτος […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο