Το Τμήμα Μαθηματικών του Ε.Κ.Π.Α. συμμετέχει στο «Πρόγραμμα Ευρωπαϊκής συνεργασίας και κινητικότητας που αφορά στην επαγγελματική εξέλιξή μελλοντικών και εν ενεργεία εκπαιδευτικών σε STEM πεδία» ProSTEM ή ICSE Academy (2022-2025) https://icse.eu/icse-academy/.
Ως STEM πεδία αναγνωρίζονται οι Φυσικές Επιστήμες, η Τεχνολογία, η Μηχανική και τα Μαθηματικά.
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 13 Ευρωπαϊκά Πανεπιστημιακά Ιδρύματα. Μεταξύ αυτών είναι και το Τμήμα Μαθηματικών του Ε.Κ.Π.Α. με επιστημονική υπεύθυνη στην Ελλάδα την Καθηγήτρια κ. Δέσποινα Πόταρη. Ο συντονιστής του έργου είναι το Πανεπιστήμιο του Freiburg και ιδιαίτερα το Ιnternational Centre of STEM Education με υπεύθυνη την Καθηγήτρια κ. Katja Maass.
To πρόγραμμα υποστηρίζει τις προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ελαχιστοποιήσει το ποσό των χαμηλών επιδόσεων των μαθητών και μαθητριών σε περιοχές του STEM.
Το πρόγραμμα ProSTEM (ή ICSE Academy) επενδύει στην παροχή υψηλής ποιότητας επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών STEM ειδικοτήτων. Αυτή η προσέγγιση της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών βασίζεται στην κινητικότητα και τη συνεργασία εκπαιδευτικών STEM ειδικοτήτων από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες. Αφορά ταυτόχρονα και εν ενεργεία και μελλοντικούς STEM εκπαιδευτικούς.
Τρεις είναι οι καινοτόμες δράσεις εκπαίδευσης STEM εκπαιδευτικών στο πλαίσιο του προγράμματος:
I) Peer-learning through Job shadowing: Ακαδημαϊκά μέλη που προσφέρουν προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών διαφορετικών STEM πεδίων σε μια χώρα ‘παρακολουθούν’ (shadowing) συναδέλφους τους από άλλη χώρα κατά την ώρα της διδασκαλίας. Επίσης, συνομιλούν με τους εκπαιδευομένους, σχολιάζουν δράσεις και εργαλεία με σκοπό την ενημέρωση και βελτίωση του μαθήματος επαγγελματικής ανάπτυξης και προσπαθούν να μεταφέρουν στοιχεία από το μάθημα που παρακολούθησαν στις δικές τους τάξεις.
II) Interdisciplinary European Workshop series: Οργανώνονται δύο κύκλοι εξ αποστάσεως Διεπιστημονικών Ευρωπαϊκών Εργαστηρίων το ακαδημαϊκό έτος 2022-23. Τα θέματα των εργαστηρίων είναι:
α) η ανάπτυξη διερευνητικών δράσεων σε πεδία STEM,
β) η διαχείριση της διαφορετικότητας (φύλου, γλώσσας, πολιτισμικής ταυτότητας κ.λπ.) σε STEM πεδία,
γ) ο ρόλος της τεχνολογίας ως υποστηρικτικού παράγοντα στη διδασκαλία, και,
δ) καινοτόμες πρακτικές αξιολόγησης μαθητών σε STEM ειδικότητες.
Στα εργαστήρια συμμετέχουν ταυτόχρονα εκπαιδευτικοί από διαφορετικές χώρες και διαφορετικές STEM ειδικότητες. Η συνεργασία τους, η ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών μπορεί να υποστηρίξει τους σκοπούς του προγράμματος.
III) Collaborative European summer schools: Οργανώνονται δια ζώσης δύο θερινά σχολεία στα οποία μπορούν να συμμετέχουν μελλοντικοί και εν -ενεργεία εκπαιδευτικοί STEM ειδικοτήτων.
Τέλος, ένας κύριος στόχος του έργου είναι να υποστηρίξει σε θεσμικό επίπεδο εθνικές και ευρωπαϊκές πολιτικές με στοχευμένες δράσεις διάδοσης και επικοινωνίας των δράσεων και των αποτελεσμάτων του προγράμματος.