Νέα & Ανακοινώσεις

Ομιλίες της Αν. Καθηγήτριας του Ε.Κ.Π.Α. και Αντιπροέδρου του ΙΤΥΕ Διόφαντος Ζαχαρούλας Σμυρναίου σχετικά με τα Κέντρα Καινοτομίας και την Αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης

Ομιλίες της Αν. Καθηγήτριας του Ε.Κ.Π.Α. και Αντιπροέδρου του ΙΤΥΕ Διόφαντος Ζαχαρούλας Σμυρναίου σχετικά με τα Κέντρα Καινοτομίας και την Αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης

Ομιλία: Κέντρα Καινοτομίας:  Η προστιθμέμενη αξία και η δυνατότητα αξιοποίησής τους σε συνεργατικά έργα eTwinning 

Και Στρογγυλή Τράπεζα «Στρογγυλή Τράπεζα: Αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης σε συνεργατικά έργα E Twinning»

στο 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning  #etwinconfgr – Υβριδικό Συνέδριο «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στα συνεργατικά σχολικά προγράμματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»

Την Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2024 η κα. Σμυρναίου Ζαχαρούλα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών και Αντιπρόεδρος του ΙΤΥΕ Διόφαντος συμμετείχε, ως προσκεκλημένη ομιλήτρια, στο 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning  #etwinconfgr – Υβριδικό Συνέδριο «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στα συνεργατικά σχολικά προγράμματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».

Το 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning διεξήχθη στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στις 8, 9 και 10 Νοεμβρίου 2024. Σκοπός του Συνεδρίου ήταν ο γόνιμος προβληματισμός και ο δημιουργικός διάλογος αναφορικά με την εφαρμογή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων είτε σε ευρωπαϊκό, διεθνές ή εθνικό επίπεδο, καθώς και τις σύγχρονες πρακτικές για την υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων έτσι όπως διαμορφώνονται στη σύγχρονη σχολική πραγματικότητα και υπό το πρίσμα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ και ιδιαίτερα του eTwinning.

Στην πρώτη της ομιλία με τίτλο «Κέντρα Καινοτομίας:  Η προστιθμέμενη αξία και η δυνατότητα αξιοποίησής τους σε συνεργατικά έργα eTwinning» η κα. Σμυρναίου επικεντρώθηκε στην ανάγκη δημιουργίας ανανεωμένων μοντέλων οικοδόμησης της γνώσης και της διδασκαλίας της επιστήμης, καθώς οι νέες πολιτικές αποφάσεις, τα νέα επιστημονικά παραδείγματα, οι κοινωνικοοικονομικές προκλήσεις και η ψηφιοποιημένη εποχή της 5ης βιομηχανικής επανάστασης απαιτούν νέες δεξιότητες, όπως η καινοτομία και οι ψηφιακές δεξιότητες ώστε ο μαθητής να αξιοποιήσει την Τεχνητή Νοημοσύνη, αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα και το ψηφιακό χάος.

Τα Κέντρα Καινοτομίας, ως ένα πρωτοπόρο ερευνητικό έργο,  αποτελούν ένα οικοσύστημα γνώσης που θα διασυνδέει τη σχολική κοινότητα με τα ερευνητικά ιδρύματα, την τοπική κοινωνία και τις τοπικές επιχειρήσεις, με στόχο οι μαθητές/τριες να διαπραγματεύονται θέματα αιχμής, δρώντας σε πολυαισθητηριακά μαθησιακά περιβάλλοντα.

Τα ειδικά εργαστήρια που θα αναπτυχθούν για τον σκοπό αυτό εμπνέονται από διεθνείς πρακτικές, όπως τα Future Classroom Labs. Τα εργαστήρια VR/XR όχι μόνο θα προσφέρουν εμπειρίες εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, αλλά και εξατομικευμένες διαδρομές μάθησης μέσω της μάθησης ανοιχτού κώδικα. Το εργαστήριο Τεχνητής Νοημοσύνης και ΙοΤ θα εξυπηρετεί τη διεπιστημονική και συνεργατική μάθηση και το εργαστήριο STEM & Ρομποτικής θα ενισχύει τον πειραματισμό με τη χρήση ρομποτικών τεχνολογιών. Αντίστοιχα, το εργαστήριο κατασκευών FabLab θα στοχεύει στη σύνδεση της ψηφιακής με την χειρωνακτική δημιουργία.

Τα Κέντρα Καινοτομίας διέπονται από καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις, όπως την Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση, τις Μετα- ανθρωπιστικές προοπτικές, τη Μάθηση μέσα από πηγές ανοιχτής πληροφόρησης, την συμπερίληψη της ηθικής των δεδομένων, την Παιδαγωγική της Κοινωνικής Δικαιοσύνης, τα Εικονικά Παιχνίδια, τη Μάθηση μέσω Κινουμένων Σχεδίων, την Πολυαισθητηριακή Μάθηση και την Εκμάθηση μέσω δικτύου χωρίς σύνδεση. Οι μαθητές θα γνωρίσουν το Metaverse, έναν κοινόχρηστο, διαδικτυακό τρισδιάστατο χώρο όπου οι χρήστες μπορούν να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και με αντικείμενα και avatar που δημιουργούνται από υπολογιστή.

Αντίστοιχα, το  «Internet of Things» (IoT) αναφέρεται στην  ενσωμάτωση πραγμάτων / λειτουργικοτήτων στον κόσμο του Διαδικτύου, με την προσθήκη υλικού ή/και λογισμικού ώστε να είναι έξυπνα και να μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους και να συμμετέχουν αποτελεσματικά σε όλες τις πτυχές της καθημερινής ζωής.

Τα Κέντρα Καινοτομίας μπορούν να αξιοποιηθούν σε συνεργατικά έργα του e Twinning, όχι μόνο επειδή ήδη υπάρχουν προγράμματα όπως τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων ή οι Δράσεις Erasmus+, αλλά και γιατί ο υπερσύγχρονος εξοπλισμός τους θα προσφέρει νέες ιδέες στην υλοποίηση έργων eTwinning και γιατί τα εκπαιδευτικά σενάρια των Κέντρων Καινοτομίας θα μπορούν να είναι διαθέσιμα στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Περισσότερες πληροφορίες στο λινκ του συνεδρίου: https://www.etwinning.gr/conf2024

Η ομιλία της κα. Σμυρναίου είναι διαθέσιμη στο   https://www.etwinning.gr/conf2024-live/live3 (9.52΄).

smyrn0

Στην στρογγυλή τράπεζα με θέμα «Αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης σε συνεργατικά έργα E Twinning», η κα. Σμυρναίου επικεντρώθηκε στον ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης στη σημερινή εκπαίδευση, στις κύριες προκλήσεις στην εφαρμογή της, και στο πώς θα μπορούσε να ενισχύσει τη μάθηση, τη συνεργασία και την κατανόηση μεταξύ των μαθητών. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στα ιδιαίτερα μαθησιακά στυλ και τύπους νοημοσύνης που προάγονται με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες κάθε μαθητή που καλύπτονται και την διαμόρφωση διαφορετικών μαθησιακών προφίλ. Στις κυριότερες προκλήσεις της Τεχνητής νοημοσύνης εντάσσονται η αξιοποίηση ενός εξελιγμένου εξοπλισμού και επομένως η πρόσβαση των εκπαιδευτικών συστημάτων σε αυτόν, ζητήματα ασφάλειας και ιδιωτικότητας και ζητήματα αξιοποίησής της από την εκπαιδευτική κοινότητα. Έτσι, η Τεχνητή νοημοσύνη διαμορφώνει προσωποποιημένες διαδρομές μάθησης, με εξατομικευμένα μαθησιακά στυλ για κάθε μαθητή, πρόσβαση σε διαφορετικό εκπαιδευτικό υλικό και την ίδια στιγμή δυνατότητες συνεργατικής μάθησης, προάγοντας την αρχή της ισότητας ευκαιριών στην εκπαίδευση και της προσβασιμότητας. Από την άλλη, ωστόσο, δε θα μπορούσε να παραβλέψει κανείς τον κίνδυνο αποκλεισμού κάποιων ομάδων εξαιτίας της δυσκολίας πρόσβασης στον απαιτούμενο τεχνολογικό εξοπλισμό, ή την ανησυχία για την διαχείριση των προσωπικών δεδομένων των μαθητών. Στο ερώτημα «Πώς πιστεύετε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να ενισχύσει την προσβασιμότητα και τη συμμετοχή μαθητών με διαφορετικές ανάγκες σε συνεργατικά έργα, όπως αυτά του eTwinning;» και στο ερώτημα «Υπάρχουν ηθικά ζητήματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την υλοποίηση συνεργατικών έργων με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης στο eTwinning, ειδικά όσον αφορά την προστασία της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων των μαθητών;», η συζήτηση επικεντρώθηκε στις δυνατότητες ορθής χρήσης του εργαλείου της Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως τα συνεργατικά εργαλεία επικοινωνίας που προσφέρει, αλλά και πρόσβασης σε εκπαιδευτικό υλικό, ειδικά για μαθητές μη τυπικής εκπαίδευσης, στη εξατομίκευση του στυλ και τρόπου μάθησης και στις δυνατότητες προσωποποιημένων μαθησιακών περιβαλλόντων. Αξίζει, ωστόσο, να αναφερθεί ότι η εκπαιδευτική κοινότητα θα πρέπει να εκπαιδευτεί στην ορθή χρήση τέτοιων συστημάτων, ώστε να μην οδηγηθούμε περαιτέρω σε μια γενιά μαθητών- ζόμπι. Το ερώτημα, επομένως, αν θέλουμε γενιές που απλά θα ξέρουν και θα ενθουσιάζονται με την Τεχνητή Νοημοσύνη ή γενιές που θα αναρωτιούνται τι θα προσφέρουν εκείνοι, εφόσον η Τεχνητή Νοημοσύνη κάνει πια τα πάντα;» παραμένει στην καρδιά της εκπαίδευσης σήμερα.

smyrn2

Περισσότερες πληροφορίες στο λινκ:

“Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση και στα Συνεργατικά έργα eTwinning” ζωντανή συζήτηση τώρα.   https://www.youtube.com/live/wnjCBeqTE-s?si=5dnisq_dFDJlUxTy

 Ομιλίες της κα. Σμυρναίου στο 4th International Conference on Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education, 13 – 15 November 2024 at Khalifa University, Abu Dhabi, United Arab Emirates

Η κα. Σμυρναίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ και Αντιπρόεδρος του ΙΤΥΕ Διόφαντος, συμμετείχε στο 4ο Διεθνές Συνέδριο Τεχνολογίας και Καινοτομίας στην Εκπαίδευση, το οποίο οργανώθηκε από τις 13- 15 Νοεμβρίου 2024 στο Πανεπιστήμιο Khalifa στο  Abu Dhabi, United Arab Emirates. Σε έναν ταχέως εξελισσόμενο κόσμο όπου η τεχνολογία μεταμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνουμε και διδάσκουμε, η διασφάλιση ότι όλοι οι μαθητές έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές πρακτικές διδασκαλίας και μάθησης είναι το κλειδί για την επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs) των Ηνωμένων Εθνών. Σκοπός του  TECH-EDU 2024 ήταν συζητηθούν οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να προωθήσουμε την καινοτομία στη διδασκαλία και τη μάθηση μέσω (και με) την κατάλληλη χρήση της τεχνολογίας.

Η κα. Σμυρναίου συμμετείχε στις εργασίες του συνεδρίου με δυο ομιλίες. Στην πρώτη ομιλία με τίτλο «The role of integration of AI in Science Learning in Special Education Needs (SEN)- AI for student populations on the autism spectrum», στόχος ήταν να συνδεθεί η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση και να μελετηθούν οι πιθανές εφαρμογές σε μαθητές μη τυπικής εκπαίδευσης. Η διεθνής επιστημονική βιβλιογραφία έχει επικεντρωθεί  σε μελέτες που αναδεικνύουν το εξατομικευμένο μαθησιακό στυλ που προάγει η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, εξυπηρετώντας την διαφοροποιημένη διδασκαλία, την εξασφάλιση προσβασιμότητας και ίσως ευκαιριών στην εκπαίδευση και τη δέσμευση των μαθητών για μάθηση και εμπλοκή στη μαθησιακή διαδικασία. Η δημιουργία ψηφιακών εργαλείων για την διευκόλυνση μαθητών μη τυπικής εκπαίδευσης, η μοντελοποίηση που προσφέρουν τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και η κριτική εισαγωγή της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι τρεις μεθοδολογικές αρχές που πρέπει να ληφθούν υπόψιν στον σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην ειδική εκπαίδευση. Τα οφέλη της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στην Ειδική Αγωγή επικεντρώνονται στην αξιοποίηση σύγχρονων εργαλείων, πιο φιλικών στο μαθητικό κοινό, στην διαμόρφωση εξατομικευμένων παρεμβάσεων και στη δημιουργία κινήτρων. Στα ηθικά, ωστόσο, διλήμματα, παραμένει η δυνατότητα πρόσβασης στον εξοπλισμό και η διασφάλιση της ιδιωτικότητας.

smyrn3

smyrn4

Στη δεύτερη ομιλία με τίτλο «Enhancing the digital transformation of Greek education through the emerging Innovation Centers: the case of climate change», η κα. Σμυρναίου παρουσίασε το ερευνητικό έργο «Κέντρα Καινοτομίας στις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης», εστιάζοντας στην διδασκαλία της κλιματικής αλλαγής (σε συνεργασία με την κα. Δρ. Μάρθα Γεωργίου από το τμήμα Βιολογίας του ΕΚΠΑ). Στη σύγχρονη εποχή, οι άνθρωποι και οι κοινωνίες αντιμετωπίζουν ποικίλες προκλήσεις σε πολλαπλά επίπεδα. Είναι λοιπόν προφανές ότι ο ρόλος της εκπαίδευσης είναι μείζονος σημασίας προκειμένου να δημιουργηθούν τα μέσα για την ευημερία των πολιτών τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο. Στην κατεύθυνση αυτή, ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εκπαίδευσης μπορεί να συμβάλει αποτελεσματικά. Στην παρούσα ομιλία παρουσιάστηκαν οι αρχές και οι πυλώνες για την ανάπτυξη των Κέντρων Καινοτομίας. Παράλληλα, ως μελέτη περίπτωσης, η εκπαιδευτική προσέγγιση της κλιματικής αλλαγής (ως διάσταση της εκπαίδευσης για την αειφορία που ανταποκρίνεται στους αντίστοιχους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών) αναπτύσσεται μέσω της τεχνητής νοημοσύνης χρησιμοποιώντας το παιδαγωγικό-εκπαιδευτικό πλαίσιο κοινωνικο-επιστημονικών θεμάτων.

Λινκ του συνεδρίου:

 https://tech-edu.ws/2024/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR3GNrxweU9t_o8ffc95Bc9w-ULTuxz3bGg6niYnYz_zcds4SdC1yEf3pns_aem_MuaaOhPJYUm9TakhlIiR9g

 

smyrn6smyrn5

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Η Συνέλευση του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ εκφράζει τη βαθιά θλίψη της για την εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή, και κορυφαίου μελετητή της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας, Παύλου Καλλιγά. Ο Παύλος Καλλιγάς διετέλεσε επί πολλά έτη διευθυντής του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών. Ως διευθυντής ως το 2012 του φιλοσοφικού περιοδικού «Δευκαλίων», και ως […]

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Την επίδραση της παγκόσμιας οικονομίας στην καθημερινότητά μας, καθώς και τη σχέση μας με τον χρόνο και την αξία που επισυνάπτουμε στο παρόν σε σχέση με το μέλλον, εξετάζει σε δυο άρθρα του, που δημοσιεύτηκαν στα ΜΜΕ, ο Ομότιμος Καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. 1. Η πώληση του μέλλοντος για την αγορά του παρόντος (Άρθρο στην […]

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Η Αττική «φλέγεται». Ο εξαντλητικός καύσωνας ενεργοποιεί τον «πυρετό» της πόλης που προκαλεί η υπερδόμηση. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι και η πραγματικότητα δραματική: η πρωτεύουσα θερμαίνεται όχι μόνο λόγω της κλιματικής αλλαγής αλλά και… εκ των έσω. Ο χάρτης του Λεκανοπεδίου «κοκκινίζει» από δεκάδες hot spots που αναδύουν καυτό αέρα σαν μικρά «ηφαίστεια» τσιμέντου. Η […]

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Πρόγραμμα «Ας Μιλήσουμε για τα Παιδιά» του ΕΚΠΑ

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Πρόγραμμα «Ας Μιλήσουμε για τα Παιδιά» του ΕΚΠΑ

Με απόλυτη επιτυχία και συγκινητική συμμετοχή της φορεών, εκπαιδευτικών και γονέων της τοπικής κοινωνίας πραγματοποιήθηκαν οι ενημερωτικές εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές δράσεις του προγράμματος «Ας Μιλήσουμε για τα Παιδιά» σε Αργοστόλι Κεφαλονιάς, Αρχαία Ολυμπία και Ζαχάρω Ηλείας, στα πλαίσια της ενημέρωσης και κατάρτισης των εκπαιδευτικών Α’βάθμιας Εκπαίδευσης για την προαγωγή της ψυχικής υγείας των παιδιών και […]

Νέες Παλαιοντολογικές Ανακαλύψεις στα Βατερά από το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών

Νέες Παλαιοντολογικές Ανακαλύψεις στα Βατερά από το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών

Τα Βατερά της Λέσβου, μια περιοχή γνωστή για τα εντυπωσιακά παλαιοντολογικά της ευρήματα, έρχονται και πάλι στο προσκήνιο της επιστημονικής επικαιρότητας, χάρη στις πρόσφατες ανακαλύψεις που ρίχνουν φως σε άγνωστες πτυχές στο γεωλογικό παρελθόν της περιοχής. Οι νέες παλαιοντολογικές έρευνες εμπλουτίζουν σημαντικά τη γνώση μας για τα ζώα που έζησαν εκεί πριν από εκατομμύρια χρόνια. […]

28 Ιουλίου: Παγκόσμια Ημέρα Ηπατίτιδας – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε

28 Ιουλίου: Παγκόσμια Ημέρα Ηπατίτιδας – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε

Η Παγκόσμια Ημέρα Ηπατίτιδας εορτάζεται από το 2008 κάθε χρόνο στις 28 Ιουλίου, ημέρα γέννησης του Baruch Blumberg που ανακάλυψε την Ηπατίτιδα Β και έλαβε το Νομπέλ για αυτήν την ανακάλυψη το 1976. Τι είναι ηπατίτιδα; Η Ηπατίτιδα είναι φλεγμονή του ήπατος, ενός οργάνου που είναι μεταβολικό εργαστήριο του οργανισμού μας και βοηθάει μεταξύ άλλων […]

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Την επίδραση της παγκόσμιας οικονομίας στην καθημερινότητά μας, καθώς και τη σχέση μας με τον χρόνο και την αξία που επισυνάπτουμε στο παρόν σε σχέση με το μέλλον, εξετάζει σε δυο άρθρα του, που δημοσιεύτηκαν στα ΜΜΕ, ο Ομότιμος Καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. 1. Η πώληση του μέλλοντος για την αγορά του παρόντος (Άρθρο στην […]

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Η Αττική «φλέγεται». Ο εξαντλητικός καύσωνας ενεργοποιεί τον «πυρετό» της πόλης που προκαλεί η υπερδόμηση. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι και η πραγματικότητα δραματική: η πρωτεύουσα θερμαίνεται όχι μόνο λόγω της κλιματικής αλλαγής αλλά και… εκ των έσω. Ο χάρτης του Λεκανοπεδίου «κοκκινίζει» από δεκάδες hot spots που αναδύουν καυτό αέρα σαν μικρά «ηφαίστεια» τσιμέντου. Η […]

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Πρόγραμμα «Ας Μιλήσουμε για τα Παιδιά» του ΕΚΠΑ

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Πρόγραμμα «Ας Μιλήσουμε για τα Παιδιά» του ΕΚΠΑ

Με απόλυτη επιτυχία και συγκινητική συμμετοχή της φορεών, εκπαιδευτικών και γονέων της τοπικής κοινωνίας πραγματοποιήθηκαν οι ενημερωτικές εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές δράσεις του προγράμματος «Ας Μιλήσουμε για τα Παιδιά» σε Αργοστόλι Κεφαλονιάς, Αρχαία Ολυμπία και Ζαχάρω Ηλείας, στα πλαίσια της ενημέρωσης και κατάρτισης των εκπαιδευτικών Α’βάθμιας Εκπαίδευσης για την προαγωγή της ψυχικής υγείας των παιδιών και […]

Νέες Παλαιοντολογικές Ανακαλύψεις στα Βατερά από το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών

Νέες Παλαιοντολογικές Ανακαλύψεις στα Βατερά από το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών

Τα Βατερά της Λέσβου, μια περιοχή γνωστή για τα εντυπωσιακά παλαιοντολογικά της ευρήματα, έρχονται και πάλι στο προσκήνιο της επιστημονικής επικαιρότητας, χάρη στις πρόσφατες ανακαλύψεις που ρίχνουν φως σε άγνωστες πτυχές στο γεωλογικό παρελθόν της περιοχής. Οι νέες παλαιοντολογικές έρευνες εμπλουτίζουν σημαντικά τη γνώση μας για τα ζώα που έζησαν εκεί πριν από εκατομμύρια χρόνια. […]

28 Ιουλίου: Παγκόσμια Ημέρα Ηπατίτιδας – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε

28 Ιουλίου: Παγκόσμια Ημέρα Ηπατίτιδας – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε

Η Παγκόσμια Ημέρα Ηπατίτιδας εορτάζεται από το 2008 κάθε χρόνο στις 28 Ιουλίου, ημέρα γέννησης του Baruch Blumberg που ανακάλυψε την Ηπατίτιδα Β και έλαβε το Νομπέλ για αυτήν την ανακάλυψη το 1976. Τι είναι ηπατίτιδα; Η Ηπατίτιδα είναι φλεγμονή του ήπατος, ενός οργάνου που είναι μεταβολικό εργαστήριο του οργανισμού μας και βοηθάει μεταξύ άλλων […]

Στην κορυφή των βάσεων η Ιατρική και η Νομική του ΕΚΠΑ

Στην κορυφή των βάσεων η Ιατρική και η Νομική του ΕΚΠΑ

Για άλλη μια χρονιά, η Ιατρική και η Νομική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών επιβεβαιώνουν τη σταθερή τους υπεροχή και ελκυστικότητα, καταλαμβάνοντας τις πρώτες θέσεις στις βάσεις εισαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Υψηλή ζήτηση καταγράφεται επίσης για τα Τμήματα Φαρμακευτικής, Οδοντιατρικής, Ψυχολογίας, Βιολογίας, Χημείας και Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, τα οποία συνεχίζουν να προσελκύουν αριστούχους […]

Επίσκεψη της Υπουργού Παιδείας, του Πρέσβη και Πρυτάνεων Πανεπιστημίων της Αρμενίας στο ΕΚΠΑ

Επίσκεψη της Υπουργού Παιδείας, του Πρέσβη και Πρυτάνεων Πανεπιστημίων της Αρμενίας στο ΕΚΠΑ

Τη Δευτέρα, 21 Ιουλίου 2025, το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών υποδέχθηκε αντιπροσωπεία από την Αρμενία, στο πλαίσιο ενίσχυσης των διμερών σχέσεων στον τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης και του πολιτισμού. Επικεφαλής της αντιπροσωπείας του ΕΚΠΑ ήταν ο Αντιπρύτανης Διοικητικών Υποθέσεων, Φοιτητικής Μέριμνας και Δια Βίου Μάθησης, Καθηγητής Χρήστος Καραγιάννης, συνοδευόμενος από τη νομική του σύμβουλο […]

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίου Αθηνών και Πανεπιστημίου Henan (Κίνα)

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίου Αθηνών και Πανεπιστημίου Henan (Κίνα)

Στις 16 Ιουλίου 2025 υπογράφηκε Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Henan. Το μνημόνιο υπέγραψαν, εκ μέρους του ΕΚΠΑ, η Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, Καθηγήτρια Σοφία Παπαϊωάννου, και, εκ μέρους του Πανεπιστημίου Henan, ο Αντιπρόεδρος του ιδρύματος, Καθηγητής Zhang Ligang, στην πόλη Zhengzhou της Κίνας, την έδρα […]

9o Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. [Απρίλιος- Ιούνιος 2025]

9o Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. [Απρίλιος- Ιούνιος 2025]

Παρακαλώ δείτε το Ένατο Ενημερωτικό Δελτίο (Απρίλιος-Ιούνιος 2025) του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, πατώντας εδώ. Newsletter 9 Λήψη Το αρχείο των προηγούμενων ενημερωτικών δελτίων είναι προσβάσιμο: https://www.phs.uoa.gr/drastiriotites/newsletter/.

Συμβουλές για τον καύσωνα από τον Πρύτανη του ΕΚΠΑ, Καθηγητή Καρδιολογίας Γεράσιμο Σιάσο – Τι πρέπει να προσέξουν οι καρδιοπαθείς και οι ευπαθείς ομάδες

Συμβουλές για τον καύσωνα από τον Πρύτανη του ΕΚΠΑ, Καθηγητή Καρδιολογίας Γεράσιμο Σιάσο – Τι πρέπει να προσέξουν οι καρδιοπαθείς και οι ευπαθείς ομάδες

O Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος ήταν προσκεκλημμένος στο κεντρικό δελτίο του τηλεοπτικού σταθμού Alpha με τη δημοσιογράφο Μαρία Νικόλτσιου όπου αναφέρθηκε στην θερμική καταπόνηση και τα μέτρα πρόληψης ιδιώς για τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού. Ενόψει του νέου κύματος καύσωνα ο κ. Σιάσος εξήγησε ποιες πληθυσμιακές ομάδες οφείλουν να είναι προσεκτικές και […]

Το Διδασκαλείο της Νέας Ελληνικής Γλώσσας του ΕΚΠΑ στη νέα εποχή

Το Διδασκαλείο της Νέας Ελληνικής Γλώσσας του ΕΚΠΑ στη νέα εποχή

Το ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ – ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΣ (ΔΝΕΓ-Π.Κ.) είναι γνωστό ως η μονάδα του ΕΚΠΑ που ασχολείται κατεξοχήν με τη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας. Πρόκειται για μια αυτόνομη μονάδα του Πανεπιστημίου, η οποία έχει μακρά και πλούσια παράδοση προσφοράς στον τομέα αυτόν. Διδάσκει τη νέα ελληνική γλώσσα σε αλλοδαπούς […]

Επίσκεψη της Υπουργού Παιδείας, του Πρέσβη και Πρυτάνεων Πανεπιστημίων της Αρμενίας στο ΕΚΠΑ

Επίσκεψη της Υπουργού Παιδείας, του Πρέσβη και Πρυτάνεων Πανεπιστημίων της Αρμενίας στο ΕΚΠΑ

Τη Δευτέρα, 21 Ιουλίου 2025, το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών υποδέχθηκε αντιπροσωπεία από την Αρμενία, στο πλαίσιο ενίσχυσης των διμερών σχέσεων στον τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης και του πολιτισμού. Επικεφαλής της αντιπροσωπείας του ΕΚΠΑ ήταν ο Αντιπρύτανης Διοικητικών Υποθέσεων, Φοιτητικής Μέριμνας και Δια Βίου Μάθησης, Καθηγητής Χρήστος Καραγιάννης, συνοδευόμενος από τη νομική του σύμβουλο […]

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίου Αθηνών και Πανεπιστημίου Henan (Κίνα)

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίου Αθηνών και Πανεπιστημίου Henan (Κίνα)

Στις 16 Ιουλίου 2025 υπογράφηκε Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Henan. Το μνημόνιο υπέγραψαν, εκ μέρους του ΕΚΠΑ, η Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, Καθηγήτρια Σοφία Παπαϊωάννου, και, εκ μέρους του Πανεπιστημίου Henan, ο Αντιπρόεδρος του ιδρύματος, Καθηγητής Zhang Ligang, στην πόλη Zhengzhou της Κίνας, την έδρα […]

9o Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. [Απρίλιος- Ιούνιος 2025]

9o Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. [Απρίλιος- Ιούνιος 2025]

Παρακαλώ δείτε το Ένατο Ενημερωτικό Δελτίο (Απρίλιος-Ιούνιος 2025) του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, πατώντας εδώ. Newsletter 9 Λήψη Το αρχείο των προηγούμενων ενημερωτικών δελτίων είναι προσβάσιμο: https://www.phs.uoa.gr/drastiriotites/newsletter/.

Συμβουλές για τον καύσωνα από τον Πρύτανη του ΕΚΠΑ, Καθηγητή Καρδιολογίας Γεράσιμο Σιάσο – Τι πρέπει να προσέξουν οι καρδιοπαθείς και οι ευπαθείς ομάδες

Συμβουλές για τον καύσωνα από τον Πρύτανη του ΕΚΠΑ, Καθηγητή Καρδιολογίας Γεράσιμο Σιάσο – Τι πρέπει να προσέξουν οι καρδιοπαθείς και οι ευπαθείς ομάδες

O Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος ήταν προσκεκλημμένος στο κεντρικό δελτίο του τηλεοπτικού σταθμού Alpha με τη δημοσιογράφο Μαρία Νικόλτσιου όπου αναφέρθηκε στην θερμική καταπόνηση και τα μέτρα πρόληψης ιδιώς για τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού. Ενόψει του νέου κύματος καύσωνα ο κ. Σιάσος εξήγησε ποιες πληθυσμιακές ομάδες οφείλουν να είναι προσεκτικές και […]

Το Διδασκαλείο της Νέας Ελληνικής Γλώσσας του ΕΚΠΑ στη νέα εποχή

Το Διδασκαλείο της Νέας Ελληνικής Γλώσσας του ΕΚΠΑ στη νέα εποχή

Το ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ – ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΣ (ΔΝΕΓ-Π.Κ.) είναι γνωστό ως η μονάδα του ΕΚΠΑ που ασχολείται κατεξοχήν με τη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας. Πρόκειται για μια αυτόνομη μονάδα του Πανεπιστημίου, η οποία έχει μακρά και πλούσια παράδοση προσφοράς στον τομέα αυτόν. Διδάσκει τη νέα ελληνική γλώσσα σε αλλοδαπούς […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο