Νέα & Ανακοινώσεις

Ομιλίες της Αν. Καθηγήτριας του Ε.Κ.Π.Α. και Αντιπροέδρου του ΙΤΥΕ Διόφαντος Ζαχαρούλας Σμυρναίου σχετικά με τα Κέντρα Καινοτομίας και την Αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης

Ομιλίες της Αν. Καθηγήτριας του Ε.Κ.Π.Α. και Αντιπροέδρου του ΙΤΥΕ Διόφαντος Ζαχαρούλας Σμυρναίου σχετικά με τα Κέντρα Καινοτομίας και την Αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης

Ομιλία: Κέντρα Καινοτομίας:  Η προστιθμέμενη αξία και η δυνατότητα αξιοποίησής τους σε συνεργατικά έργα eTwinning 

Και Στρογγυλή Τράπεζα «Στρογγυλή Τράπεζα: Αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης σε συνεργατικά έργα E Twinning»

στο 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning  #etwinconfgr – Υβριδικό Συνέδριο «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στα συνεργατικά σχολικά προγράμματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»

Την Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2024 η κα. Σμυρναίου Ζαχαρούλα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών και Αντιπρόεδρος του ΙΤΥΕ Διόφαντος συμμετείχε, ως προσκεκλημένη ομιλήτρια, στο 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning  #etwinconfgr – Υβριδικό Συνέδριο «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στα συνεργατικά σχολικά προγράμματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».

Το 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning διεξήχθη στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στις 8, 9 και 10 Νοεμβρίου 2024. Σκοπός του Συνεδρίου ήταν ο γόνιμος προβληματισμός και ο δημιουργικός διάλογος αναφορικά με την εφαρμογή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων είτε σε ευρωπαϊκό, διεθνές ή εθνικό επίπεδο, καθώς και τις σύγχρονες πρακτικές για την υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων έτσι όπως διαμορφώνονται στη σύγχρονη σχολική πραγματικότητα και υπό το πρίσμα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ και ιδιαίτερα του eTwinning.

Στην πρώτη της ομιλία με τίτλο «Κέντρα Καινοτομίας:  Η προστιθμέμενη αξία και η δυνατότητα αξιοποίησής τους σε συνεργατικά έργα eTwinning» η κα. Σμυρναίου επικεντρώθηκε στην ανάγκη δημιουργίας ανανεωμένων μοντέλων οικοδόμησης της γνώσης και της διδασκαλίας της επιστήμης, καθώς οι νέες πολιτικές αποφάσεις, τα νέα επιστημονικά παραδείγματα, οι κοινωνικοοικονομικές προκλήσεις και η ψηφιοποιημένη εποχή της 5ης βιομηχανικής επανάστασης απαιτούν νέες δεξιότητες, όπως η καινοτομία και οι ψηφιακές δεξιότητες ώστε ο μαθητής να αξιοποιήσει την Τεχνητή Νοημοσύνη, αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα και το ψηφιακό χάος.

Τα Κέντρα Καινοτομίας, ως ένα πρωτοπόρο ερευνητικό έργο,  αποτελούν ένα οικοσύστημα γνώσης που θα διασυνδέει τη σχολική κοινότητα με τα ερευνητικά ιδρύματα, την τοπική κοινωνία και τις τοπικές επιχειρήσεις, με στόχο οι μαθητές/τριες να διαπραγματεύονται θέματα αιχμής, δρώντας σε πολυαισθητηριακά μαθησιακά περιβάλλοντα.

Τα ειδικά εργαστήρια που θα αναπτυχθούν για τον σκοπό αυτό εμπνέονται από διεθνείς πρακτικές, όπως τα Future Classroom Labs. Τα εργαστήρια VR/XR όχι μόνο θα προσφέρουν εμπειρίες εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, αλλά και εξατομικευμένες διαδρομές μάθησης μέσω της μάθησης ανοιχτού κώδικα. Το εργαστήριο Τεχνητής Νοημοσύνης και ΙοΤ θα εξυπηρετεί τη διεπιστημονική και συνεργατική μάθηση και το εργαστήριο STEM & Ρομποτικής θα ενισχύει τον πειραματισμό με τη χρήση ρομποτικών τεχνολογιών. Αντίστοιχα, το εργαστήριο κατασκευών FabLab θα στοχεύει στη σύνδεση της ψηφιακής με την χειρωνακτική δημιουργία.

Τα Κέντρα Καινοτομίας διέπονται από καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις, όπως την Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση, τις Μετα- ανθρωπιστικές προοπτικές, τη Μάθηση μέσα από πηγές ανοιχτής πληροφόρησης, την συμπερίληψη της ηθικής των δεδομένων, την Παιδαγωγική της Κοινωνικής Δικαιοσύνης, τα Εικονικά Παιχνίδια, τη Μάθηση μέσω Κινουμένων Σχεδίων, την Πολυαισθητηριακή Μάθηση και την Εκμάθηση μέσω δικτύου χωρίς σύνδεση. Οι μαθητές θα γνωρίσουν το Metaverse, έναν κοινόχρηστο, διαδικτυακό τρισδιάστατο χώρο όπου οι χρήστες μπορούν να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και με αντικείμενα και avatar που δημιουργούνται από υπολογιστή.

Αντίστοιχα, το  «Internet of Things» (IoT) αναφέρεται στην  ενσωμάτωση πραγμάτων / λειτουργικοτήτων στον κόσμο του Διαδικτύου, με την προσθήκη υλικού ή/και λογισμικού ώστε να είναι έξυπνα και να μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους και να συμμετέχουν αποτελεσματικά σε όλες τις πτυχές της καθημερινής ζωής.

Τα Κέντρα Καινοτομίας μπορούν να αξιοποιηθούν σε συνεργατικά έργα του e Twinning, όχι μόνο επειδή ήδη υπάρχουν προγράμματα όπως τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων ή οι Δράσεις Erasmus+, αλλά και γιατί ο υπερσύγχρονος εξοπλισμός τους θα προσφέρει νέες ιδέες στην υλοποίηση έργων eTwinning και γιατί τα εκπαιδευτικά σενάρια των Κέντρων Καινοτομίας θα μπορούν να είναι διαθέσιμα στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Περισσότερες πληροφορίες στο λινκ του συνεδρίου: https://www.etwinning.gr/conf2024

Η ομιλία της κα. Σμυρναίου είναι διαθέσιμη στο   https://www.etwinning.gr/conf2024-live/live3 (9.52΄).

smyrn0

Στην στρογγυλή τράπεζα με θέμα «Αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης σε συνεργατικά έργα E Twinning», η κα. Σμυρναίου επικεντρώθηκε στον ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης στη σημερινή εκπαίδευση, στις κύριες προκλήσεις στην εφαρμογή της, και στο πώς θα μπορούσε να ενισχύσει τη μάθηση, τη συνεργασία και την κατανόηση μεταξύ των μαθητών. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στα ιδιαίτερα μαθησιακά στυλ και τύπους νοημοσύνης που προάγονται με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες κάθε μαθητή που καλύπτονται και την διαμόρφωση διαφορετικών μαθησιακών προφίλ. Στις κυριότερες προκλήσεις της Τεχνητής νοημοσύνης εντάσσονται η αξιοποίηση ενός εξελιγμένου εξοπλισμού και επομένως η πρόσβαση των εκπαιδευτικών συστημάτων σε αυτόν, ζητήματα ασφάλειας και ιδιωτικότητας και ζητήματα αξιοποίησής της από την εκπαιδευτική κοινότητα. Έτσι, η Τεχνητή νοημοσύνη διαμορφώνει προσωποποιημένες διαδρομές μάθησης, με εξατομικευμένα μαθησιακά στυλ για κάθε μαθητή, πρόσβαση σε διαφορετικό εκπαιδευτικό υλικό και την ίδια στιγμή δυνατότητες συνεργατικής μάθησης, προάγοντας την αρχή της ισότητας ευκαιριών στην εκπαίδευση και της προσβασιμότητας. Από την άλλη, ωστόσο, δε θα μπορούσε να παραβλέψει κανείς τον κίνδυνο αποκλεισμού κάποιων ομάδων εξαιτίας της δυσκολίας πρόσβασης στον απαιτούμενο τεχνολογικό εξοπλισμό, ή την ανησυχία για την διαχείριση των προσωπικών δεδομένων των μαθητών. Στο ερώτημα «Πώς πιστεύετε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να ενισχύσει την προσβασιμότητα και τη συμμετοχή μαθητών με διαφορετικές ανάγκες σε συνεργατικά έργα, όπως αυτά του eTwinning;» και στο ερώτημα «Υπάρχουν ηθικά ζητήματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την υλοποίηση συνεργατικών έργων με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης στο eTwinning, ειδικά όσον αφορά την προστασία της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων των μαθητών;», η συζήτηση επικεντρώθηκε στις δυνατότητες ορθής χρήσης του εργαλείου της Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως τα συνεργατικά εργαλεία επικοινωνίας που προσφέρει, αλλά και πρόσβασης σε εκπαιδευτικό υλικό, ειδικά για μαθητές μη τυπικής εκπαίδευσης, στη εξατομίκευση του στυλ και τρόπου μάθησης και στις δυνατότητες προσωποποιημένων μαθησιακών περιβαλλόντων. Αξίζει, ωστόσο, να αναφερθεί ότι η εκπαιδευτική κοινότητα θα πρέπει να εκπαιδευτεί στην ορθή χρήση τέτοιων συστημάτων, ώστε να μην οδηγηθούμε περαιτέρω σε μια γενιά μαθητών- ζόμπι. Το ερώτημα, επομένως, αν θέλουμε γενιές που απλά θα ξέρουν και θα ενθουσιάζονται με την Τεχνητή Νοημοσύνη ή γενιές που θα αναρωτιούνται τι θα προσφέρουν εκείνοι, εφόσον η Τεχνητή Νοημοσύνη κάνει πια τα πάντα;» παραμένει στην καρδιά της εκπαίδευσης σήμερα.

smyrn2

Περισσότερες πληροφορίες στο λινκ:

“Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση και στα Συνεργατικά έργα eTwinning” ζωντανή συζήτηση τώρα.   https://www.youtube.com/live/wnjCBeqTE-s?si=5dnisq_dFDJlUxTy

 Ομιλίες της κα. Σμυρναίου στο 4th International Conference on Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education, 13 – 15 November 2024 at Khalifa University, Abu Dhabi, United Arab Emirates

Η κα. Σμυρναίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ και Αντιπρόεδρος του ΙΤΥΕ Διόφαντος, συμμετείχε στο 4ο Διεθνές Συνέδριο Τεχνολογίας και Καινοτομίας στην Εκπαίδευση, το οποίο οργανώθηκε από τις 13- 15 Νοεμβρίου 2024 στο Πανεπιστήμιο Khalifa στο  Abu Dhabi, United Arab Emirates. Σε έναν ταχέως εξελισσόμενο κόσμο όπου η τεχνολογία μεταμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνουμε και διδάσκουμε, η διασφάλιση ότι όλοι οι μαθητές έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές πρακτικές διδασκαλίας και μάθησης είναι το κλειδί για την επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs) των Ηνωμένων Εθνών. Σκοπός του  TECH-EDU 2024 ήταν συζητηθούν οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να προωθήσουμε την καινοτομία στη διδασκαλία και τη μάθηση μέσω (και με) την κατάλληλη χρήση της τεχνολογίας.

Η κα. Σμυρναίου συμμετείχε στις εργασίες του συνεδρίου με δυο ομιλίες. Στην πρώτη ομιλία με τίτλο «The role of integration of AI in Science Learning in Special Education Needs (SEN)- AI for student populations on the autism spectrum», στόχος ήταν να συνδεθεί η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση και να μελετηθούν οι πιθανές εφαρμογές σε μαθητές μη τυπικής εκπαίδευσης. Η διεθνής επιστημονική βιβλιογραφία έχει επικεντρωθεί  σε μελέτες που αναδεικνύουν το εξατομικευμένο μαθησιακό στυλ που προάγει η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, εξυπηρετώντας την διαφοροποιημένη διδασκαλία, την εξασφάλιση προσβασιμότητας και ίσως ευκαιριών στην εκπαίδευση και τη δέσμευση των μαθητών για μάθηση και εμπλοκή στη μαθησιακή διαδικασία. Η δημιουργία ψηφιακών εργαλείων για την διευκόλυνση μαθητών μη τυπικής εκπαίδευσης, η μοντελοποίηση που προσφέρουν τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και η κριτική εισαγωγή της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι τρεις μεθοδολογικές αρχές που πρέπει να ληφθούν υπόψιν στον σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην ειδική εκπαίδευση. Τα οφέλη της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στην Ειδική Αγωγή επικεντρώνονται στην αξιοποίηση σύγχρονων εργαλείων, πιο φιλικών στο μαθητικό κοινό, στην διαμόρφωση εξατομικευμένων παρεμβάσεων και στη δημιουργία κινήτρων. Στα ηθικά, ωστόσο, διλήμματα, παραμένει η δυνατότητα πρόσβασης στον εξοπλισμό και η διασφάλιση της ιδιωτικότητας.

smyrn3

smyrn4

Στη δεύτερη ομιλία με τίτλο «Enhancing the digital transformation of Greek education through the emerging Innovation Centers: the case of climate change», η κα. Σμυρναίου παρουσίασε το ερευνητικό έργο «Κέντρα Καινοτομίας στις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης», εστιάζοντας στην διδασκαλία της κλιματικής αλλαγής (σε συνεργασία με την κα. Δρ. Μάρθα Γεωργίου από το τμήμα Βιολογίας του ΕΚΠΑ). Στη σύγχρονη εποχή, οι άνθρωποι και οι κοινωνίες αντιμετωπίζουν ποικίλες προκλήσεις σε πολλαπλά επίπεδα. Είναι λοιπόν προφανές ότι ο ρόλος της εκπαίδευσης είναι μείζονος σημασίας προκειμένου να δημιουργηθούν τα μέσα για την ευημερία των πολιτών τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο. Στην κατεύθυνση αυτή, ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εκπαίδευσης μπορεί να συμβάλει αποτελεσματικά. Στην παρούσα ομιλία παρουσιάστηκαν οι αρχές και οι πυλώνες για την ανάπτυξη των Κέντρων Καινοτομίας. Παράλληλα, ως μελέτη περίπτωσης, η εκπαιδευτική προσέγγιση της κλιματικής αλλαγής (ως διάσταση της εκπαίδευσης για την αειφορία που ανταποκρίνεται στους αντίστοιχους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών) αναπτύσσεται μέσω της τεχνητής νοημοσύνης χρησιμοποιώντας το παιδαγωγικό-εκπαιδευτικό πλαίσιο κοινωνικο-επιστημονικών θεμάτων.

Λινκ του συνεδρίου:

 https://tech-edu.ws/2024/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR3GNrxweU9t_o8ffc95Bc9w-ULTuxz3bGg6niYnYz_zcds4SdC1yEf3pns_aem_MuaaOhPJYUm9TakhlIiR9g

 

smyrn6smyrn5

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία: Εκδήλωση για την υποστήριξη Φοιτητών με Αναπηρία και Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία: Εκδήλωση για την υποστήριξη Φοιτητών με Αναπηρία και Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025 η εκδήλωση της Επιτροπής Ισότιμης Πρόσβασης ΑμεΑ και ΑμεΕΕΑ καθώς και της Μονάδας Προσβασιμότητας του ΕΚΠΑ, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, με τίτλο «Υποστήριξη Φοιτητριών/Φοιτητών με Αναπηρία και Φοιτητριών/Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο ΕΚΠΑ». Η εκδήλωση μεταδόθηκε ζωντανά μέσω διαδικτύου, συγκεντρώνοντας το […]

Ξεκίνησε το πρώτο Πρόγραμμα στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση του αυτοτραυματισμού στους νέους με την υποστήριξη της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Ξεκίνησε το πρώτο Πρόγραμμα στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση του αυτοτραυματισμού στους νέους με την υποστήριξη της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Η επίσημη παρουσίαση της Εθνικής Δράσης για την Προαγωγή Υγείας Παιδιού και Οικογένειας παρουσιάστηκε τη Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου, σε ειδική εκδήλωση στην Εθνική Πινακοθήκη. Η Δράση περιλαμβάνει διαφορετικούς πυλώνες, ανάλογα με την ηλικία και το αναπτυξιακό στάδιο των παιδιών, καθώς και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Ο Δεύτερος Πυλώνας της Εθνικής Δράσης για την Υγεία του Παιδιού […]

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιάτρων του Υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με την  UNICEF το οποίο υλοποιεί το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιάτρων του Υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με την UNICEF το οποίο υλοποιεί το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Παιδίατροι καλούνται να συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιάτρων του Υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με τη UNICEF, που υλοποιείται από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με στόχο την ενίσχυση του ρόλου των Παιδιάτρων στην έγκαιρη ανίχνευση και υποστήριξη των αναπτυξιακών και άλλων ψυχικών διαταραχών των παιδιών και των γονέων/φροντιστών τους. Το πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο […]

Ψηφιακή Τέχνη της Christiane Paul | Η Ελληνική Έκδοση

Ψηφιακή Τέχνη της Christiane Paul | Η Ελληνική Έκδοση

Η Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΕΚΠΑ Αγγελική Πούλου υπογράφει την επιστημονική επιμέλεια και συνυπογράφει τη μετάφραση της ελληνικής έκδοσης του εμβληματικού βιβλίου της Christiane Paul, Ψηφιακή Τέχνη. Το βιβλίο αποτελεί μέρος της διάσημης σειράς World of Art του βρετανικού εκδοτικού οίκου Thames & Hudson. Η Ψηφιακή Τέχνη της Christiane Paul φωτίζει την εξέλιξη και τη δυναμική της ψηφιακής […]

Διεθνής Ημέρα Τραπεζών

Διεθνής Ημέρα Τραπεζών

Η 4η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών με ψήφισμά της το 2019 ως Διεθνής Ημέρα Τραπεζών. Τα Ηνωμένα Έθνη αναγνωρίζουν με αυτό τον τρόπο τον κομβικό ρόλο του τραπεζικού συστήματος και ιδιαίτερα των πολυμερών, διεθνών και εθνικών αναπτυξιακών τραπεζών στη χρηματοδότηση της βιώσιμης ανάπτυξης όπως αυτή αποτυπώνεται στους Στόχους Βιώσιμης […]

Εκδημία του τέως αν. Καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, Στέλιου Λυδάκη

Εκδημία του τέως αν. Καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, Στέλιου Λυδάκη

* Γράφει ο Δημήτρης Παυλόπουλος, Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ. Στις 25 Νοεμβρίου έφυγε από τη ζωή ο ιστορικός της Τέχνης, τέως αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ, επίτιμος διευθυντής του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών, Στέλιος […]

Ξεκίνησε το πρώτο Πρόγραμμα στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση του αυτοτραυματισμού στους νέους με την υποστήριξη της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Ξεκίνησε το πρώτο Πρόγραμμα στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση του αυτοτραυματισμού στους νέους με την υποστήριξη της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Η επίσημη παρουσίαση της Εθνικής Δράσης για την Προαγωγή Υγείας Παιδιού και Οικογένειας παρουσιάστηκε τη Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου, σε ειδική εκδήλωση στην Εθνική Πινακοθήκη. Η Δράση περιλαμβάνει διαφορετικούς πυλώνες, ανάλογα με την ηλικία και το αναπτυξιακό στάδιο των παιδιών, καθώς και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Ο Δεύτερος Πυλώνας της Εθνικής Δράσης για την Υγεία του Παιδιού […]

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιάτρων του Υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με την  UNICEF το οποίο υλοποιεί το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιάτρων του Υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με την UNICEF το οποίο υλοποιεί το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Παιδίατροι καλούνται να συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιάτρων του Υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με τη UNICEF, που υλοποιείται από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με στόχο την ενίσχυση του ρόλου των Παιδιάτρων στην έγκαιρη ανίχνευση και υποστήριξη των αναπτυξιακών και άλλων ψυχικών διαταραχών των παιδιών και των γονέων/φροντιστών τους. Το πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο […]

Ψηφιακή Τέχνη της Christiane Paul | Η Ελληνική Έκδοση

Ψηφιακή Τέχνη της Christiane Paul | Η Ελληνική Έκδοση

Η Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΕΚΠΑ Αγγελική Πούλου υπογράφει την επιστημονική επιμέλεια και συνυπογράφει τη μετάφραση της ελληνικής έκδοσης του εμβληματικού βιβλίου της Christiane Paul, Ψηφιακή Τέχνη. Το βιβλίο αποτελεί μέρος της διάσημης σειράς World of Art του βρετανικού εκδοτικού οίκου Thames & Hudson. Η Ψηφιακή Τέχνη της Christiane Paul φωτίζει την εξέλιξη και τη δυναμική της ψηφιακής […]

Διεθνής Ημέρα Τραπεζών

Διεθνής Ημέρα Τραπεζών

Η 4η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών με ψήφισμά της το 2019 ως Διεθνής Ημέρα Τραπεζών. Τα Ηνωμένα Έθνη αναγνωρίζουν με αυτό τον τρόπο τον κομβικό ρόλο του τραπεζικού συστήματος και ιδιαίτερα των πολυμερών, διεθνών και εθνικών αναπτυξιακών τραπεζών στη χρηματοδότηση της βιώσιμης ανάπτυξης όπως αυτή αποτυπώνεται στους Στόχους Βιώσιμης […]

Εκδημία του τέως αν. Καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, Στέλιου Λυδάκη

Εκδημία του τέως αν. Καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, Στέλιου Λυδάκη

* Γράφει ο Δημήτρης Παυλόπουλος, Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ. Στις 25 Νοεμβρίου έφυγε από τη ζωή ο ιστορικός της Τέχνης, τέως αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ, επίτιμος διευθυντής του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών, Στέλιος […]

Παγκόσμια Ημέρα Εδάφους 2025, 5 Δεκεμβρίου: Το έδαφος αποτελεί έναν από τους πιο κρίσιμους, αλλά και πλέον υποβαθμισμένους φυσικούς πόρους της Γης

Παγκόσμια Ημέρα Εδάφους 2025, 5 Δεκεμβρίου: Το έδαφος αποτελεί έναν από τους πιο κρίσιμους, αλλά και πλέον υποβαθμισμένους φυσικούς πόρους της Γης

Η Παγκόσμια Ημέρα Εδάφους μάς υπενθυμίζει ότι το έδαφος αποτελεί έναν από τους πιο κρίσιμους, αλλά και πλέον υποβαθμισμένους φυσικούς πόρους της Γης. Το έδαφος είναι το λεπτό «δέρμα» του πλανήτη, προϊόν μιας εξαιρετικά αργής αλληλεπίδρασης γεωλογικών, κλιματικών, βιολογικών και ανθρωπογενών διεργασιών. Για τον σχηματισμό ενός μόνο εκατοστού εδάφους απαιτούνται αιώνες έως και χιλιετίες, ανάλογα […]

Δημοσιεύτηκε ο 15ος Τόμος, τεύχος 3-4 (2025), του Διεθνούς Περιοδικού International Sports Law Review PANDEKTIS

Δημοσιεύτηκε ο 15ος Τόμος, τεύχος 3-4 (2025), του Διεθνούς Περιοδικού International Sports Law Review PANDEKTIS

Ο Πανδέκτης είναι επιστημονικό όργανο της Διεθνούς Ενώσεως Αθλητικού Δικαίου (IASL) και είναι οι καταχωρημένο σε αναγνωρισμένες μεγάλες βάσεις δεδομένων όπως το Sport Discus από το 1997 . Στο τεύχος αυτό συμπεριλαμβάνονται εργασίες του 26ου  Διεθνούς Συνεδρίου Αθλητικού Δικαίου που έλαβε χώρα στην Αθήνα 13 Δεκεμβρίου 2024 στο Αμφιθέατρο του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών […]

Εκπαιδευτική Επίσκεψη Φοιτητριών και Φοιτητών του ΕΚΠΑ στην Τράπεζα της Ελλάδος

Εκπαιδευτική Επίσκεψη Φοιτητριών και Φοιτητών του ΕΚΠΑ στην Τράπεζα της Ελλάδος

Την Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η εκπαιδευτική επίσκεψη φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών (Department of Economics – UOA) και του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων & Οργανισμών (ΔΕΟ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στην Τράπεζα της Ελλάδος. Στην επίσκεψη παρευρέθηκαν το μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης του ΕΚΠΑ Καθηγητής κ. Δημήτριος […]

Η Φοιτητική Ομάδα Εθελοντικής Αιμοδοσίας του ΕΚΠΑ «Αιμοπετάλιο» διοργανώνει το Christmas Cocktail Party – Αιμοδοσία 365 [12 Δεκεμβρίου 2025]

Η Φοιτητική Ομάδα Εθελοντικής Αιμοδοσίας του ΕΚΠΑ «Αιμοπετάλιο» διοργανώνει το Christmas Cocktail Party – Αιμοδοσία 365 [12 Δεκεμβρίου 2025]

Η δράση Aιμοδοσία 365 η οποία πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Ιατρικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών συμπράττει με τη Φοιτητική Ομάδα Εθελοντικής Αιμοδοσίας του ΕΚΠΑ «Αιμοπετάλιο», για την διοργάνωση ενός ιδιαίτερου Christmas Cocktail Party την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025, στις 18:30, στο Stelios Foundation Conference Hall (Κυδαθηναίων 22, Πλάκα). Η εκδήλωση αποσκοπεί στην υποστήριξη και […]

Σύγκρουση δύο κόσμων στη μετά Brexit εποχή

Σύγκρουση δύο κόσμων στη μετά Brexit εποχή

*Γράφει η Μαρίνα Ρήγου, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Σχεδόν δέκα χρόνια μετά το δημοψήφισμα για το Brexit, η Βρετανία βρίσκεται και πάλι σε κρίσιμο σταυροδρόμι – τόσο ως προς τον ρόλο της στον ταχέως […]

Επίσκεψη του προέδρου και αντιπροσωπείας του SOUTHWEST UNIVERSITY της Κίνας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Επίσκεψη του προέδρου και αντιπροσωπείας του SOUTHWEST UNIVERSITY της Κίνας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Αντιπροσωπεία του SOUTHWEST UNIVERSITY της Κίνας με επικεφαλής τον Πρόεδρο κ. Wang Jinjun επισκέφθηκε την Τετάρτη, 19 Νοεμβρίου 2025, την Αντιπρύτανι Ακαδημαϊκών, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, καθηγήτρια Σοφία Παπαϊωάννου. Από το Πανεπιστήμιο Αθηνών στη συνάντηση μετείχε επίσης ο καθηγητής του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης, κ. Δημήτριος Σωτηρόπουλος. Η κινεζική πανεπιστημιακή αποστολή αποτελούνταν ακόμα […]

Δημοσιεύτηκε ο 15ος Τόμος, τεύχος 3-4 (2025), του Διεθνούς Περιοδικού International Sports Law Review PANDEKTIS

Δημοσιεύτηκε ο 15ος Τόμος, τεύχος 3-4 (2025), του Διεθνούς Περιοδικού International Sports Law Review PANDEKTIS

Ο Πανδέκτης είναι επιστημονικό όργανο της Διεθνούς Ενώσεως Αθλητικού Δικαίου (IASL) και είναι οι καταχωρημένο σε αναγνωρισμένες μεγάλες βάσεις δεδομένων όπως το Sport Discus από το 1997 . Στο τεύχος αυτό συμπεριλαμβάνονται εργασίες του 26ου  Διεθνούς Συνεδρίου Αθλητικού Δικαίου που έλαβε χώρα στην Αθήνα 13 Δεκεμβρίου 2024 στο Αμφιθέατρο του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών […]

Εκπαιδευτική Επίσκεψη Φοιτητριών και Φοιτητών του ΕΚΠΑ στην Τράπεζα της Ελλάδος

Εκπαιδευτική Επίσκεψη Φοιτητριών και Φοιτητών του ΕΚΠΑ στην Τράπεζα της Ελλάδος

Την Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η εκπαιδευτική επίσκεψη φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών (Department of Economics – UOA) και του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων & Οργανισμών (ΔΕΟ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στην Τράπεζα της Ελλάδος. Στην επίσκεψη παρευρέθηκαν το μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης του ΕΚΠΑ Καθηγητής κ. Δημήτριος […]

Η Φοιτητική Ομάδα Εθελοντικής Αιμοδοσίας του ΕΚΠΑ «Αιμοπετάλιο» διοργανώνει το Christmas Cocktail Party – Αιμοδοσία 365 [12 Δεκεμβρίου 2025]

Η Φοιτητική Ομάδα Εθελοντικής Αιμοδοσίας του ΕΚΠΑ «Αιμοπετάλιο» διοργανώνει το Christmas Cocktail Party – Αιμοδοσία 365 [12 Δεκεμβρίου 2025]

Η δράση Aιμοδοσία 365 η οποία πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Ιατρικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών συμπράττει με τη Φοιτητική Ομάδα Εθελοντικής Αιμοδοσίας του ΕΚΠΑ «Αιμοπετάλιο», για την διοργάνωση ενός ιδιαίτερου Christmas Cocktail Party την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025, στις 18:30, στο Stelios Foundation Conference Hall (Κυδαθηναίων 22, Πλάκα). Η εκδήλωση αποσκοπεί στην υποστήριξη και […]

Σύγκρουση δύο κόσμων στη μετά Brexit εποχή

Σύγκρουση δύο κόσμων στη μετά Brexit εποχή

*Γράφει η Μαρίνα Ρήγου, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Σχεδόν δέκα χρόνια μετά το δημοψήφισμα για το Brexit, η Βρετανία βρίσκεται και πάλι σε κρίσιμο σταυροδρόμι – τόσο ως προς τον ρόλο της στον ταχέως […]

Επίσκεψη του προέδρου και αντιπροσωπείας του SOUTHWEST UNIVERSITY της Κίνας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Επίσκεψη του προέδρου και αντιπροσωπείας του SOUTHWEST UNIVERSITY της Κίνας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Αντιπροσωπεία του SOUTHWEST UNIVERSITY της Κίνας με επικεφαλής τον Πρόεδρο κ. Wang Jinjun επισκέφθηκε την Τετάρτη, 19 Νοεμβρίου 2025, την Αντιπρύτανι Ακαδημαϊκών, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, καθηγήτρια Σοφία Παπαϊωάννου. Από το Πανεπιστήμιο Αθηνών στη συνάντηση μετείχε επίσης ο καθηγητής του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης, κ. Δημήτριος Σωτηρόπουλος. Η κινεζική πανεπιστημιακή αποστολή αποτελούνταν ακόμα […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο