Το Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), από 12 έως και 27 Νοεμβρίου 2021 (κατά τις ημέρες Παρασκευή και Σάββατο), παρείχε, για όγδοη χρονιά, σε Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (του κλάδου ΠΕ02 Φιλολόγων) το, συνολικής διάρκειας 24 διδακτικών ωρών, Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Ιστορίης Επίσκεψις. Μια επαναπροσέγγιση της Ιστορίας, των προβλημάτων και των μεθόδων της», με θέμα «Μικρασιατική Εκστρατεία και Καταστροφή» (με τηλεδιάσκεψη).
Το Πρόγραμμα οργανώθηκε στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του ΕΚΠΑ, με αφορμή τη συμπλήρωση εκατό ετών από τη Μικρασιατική Καταστροφή του 1922 και έχει ενταχθεί στο Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΕΚΠΑ. Τα μαθήματα προσφέρθηκαν αφιλοκερδώς από δεκατέσσερις διδάσκοντες/διδάσκουσες διάφορων γνωστικών αντικειμένων του Τμήματος και χωρίς οποιαδήποτε οικονομική επιβάρυνση για τους συμμετέχοντες/τις συμμετέχουσες. Διοικητική και ηλεκτρονική υποστήριξη παρείχαν μέλη του διοικητικού προσωπικού του Τμήματος, όπως και το Κέντρο Λειτουργίας και Διαχείρισης Δικτύου (ΚΛΕΙΔΙ) του ΕΚΠΑ.
Στόχος του Προγράμματος ήταν να αναδείξει τις ευρύτερες ιστορικές διεργασίες που κορυφώθηκαν στη Μικρασιατική Εκστρατεία και την Καταστροφή του 1922, γεγονός που διέπλασε τη σύγχρονη Ελλάδα.
Αντικείμενο πραγμάτευσης των διαλέξεων αποτέλεσαν η ιστορία της Μικράς Ασίας από τον ύστερο Μεσαίωνα, η άνοδος των ελληνικών κοινοτήτων της περιοχής, η διαμόρφωση της ταυτότητάς τους, τα διλήμματα που αντιμετώπισε το ελληνικό κράτος ως προς τις επιλογές του στη Μικρά Ασία, η εκστρατεία και η Καταστροφή, η προσφυγική εγκατάσταση, αλλά επίσης η ιστοριογραφική αποτύπωση του μεγάλου γεγονότος, η διαχείριση της μνήμης, του βιώματος αλλά και των ιδιωτικών αρχειακών πηγών, η καλλιτεχνική δημιουργία. Το Πρόγραμμα παρακολούθησαν διαδικτυακά 300 περίπου εκπαιδευτικοί από πολλές περιοχές της Ελλάδας –κυρίως από την Αττική, αλλά και από τη Μακεδονία, τη Θεσσαλία, την Ήπειρο, τη Στερεά Ελλάδα, την Πελοπόννησο, την Κρήτη, τα Ιόνια Νησιά, τα Νησιά του Βορείου Αιγαίου, τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα.
Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων συνεχής και ζωηρός υπήρξε ο επιστημονικός διάλογος, με γραπτές και προφορικές ερωταπαντήσεις. Επιπροσθέτως, με γραπτά σχόλια οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την όλη πρωτοβουλία του Τμήματος, το επίπεδο των διαλέξεων και τη δυνατότητα επιστημονικής επικοινωνίας που αναπτύχθηκε μεταξύ των τριών εκπαιδευτικών βαθμίδων, υπογραμμίζοντας επίσης τη σημασία του Προγράμματος για τον εμπλουτισμό και τη βελτίωση και του δικού τους διδακτικού έργου στις σχολικές τάξεις.