Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας του Ε.Κ.Π.Α. – «Διαδρομές»: Δράση Δικτύωσης Σχολείων για την ενδυνάμωση των σχολικών κοινοτήτων και την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας

Στο πλαίσιο των πολυετών δράσεων του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Ε.Κ.Π.Α. για τη στήριξη των σχολικών κοινοτήτων, ειδικά σε δύσκολες περιόδους, η επιστημονική ομάδα του Εργαστηρίου σχεδίασε και υλοποίησε την πολυεπίπεδη Δράση Δικτύωσης σχολικών μονάδων για την ενδυνάμωση σχολικών κοινοτήτων σε επίπεδο συστήματος (τάξη/σχολείο) και την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας σε δύσκολες περιόδους με τίτλο «Διαδρομές» (Σεπτέμβριος 2023-Ιούνιος 2024). Η Δράση «Διαδρομές» αποτελεί τη συνέχεια των προσπαθειών του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας για την ψυχοκοινωνική υποστήριξη των σχολικών κοινοτήτων στην περιοχή της Θεσσαλίας ανταποκρινόμενοι στη σχετική πρόσκληση του ΥΠΑΙΘΑ σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας. Στη Δράση συμμετείχαν η Διευθύντρια του Εργαστηρίου Καθηγήτρια κ. Χρυσή (Σίσσυ) Χατζηχρήστου (επιστημονική υπεύθυνη) και τα ακόλουθα μέλη της επιστημονικής ομάδας του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας, Δρ. Θ. Υφαντή, Επίκουρη Καθηγήτρια Κ. Λαμπροπούλου, Ε.ΔΙ.Π. Δρ. Β. Νικολοπούλου, Δρ. Π. Λιανός, Υποψ. Δρ. Γ. Γεωργουλέας, Υποψ. Δρ. Δ. Αθανασίου, Α. Γιαννακοπούλου, Μεταπτυχιακή φοιτήτρια, Π.Μ.Σ. «Σχολική Ψυχολογία», Ε.Κ.Π.Α..

Η πολυεπίπεδη διάσταση της Δράσης περιελάμβανε διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμιναρίου-webinar στελεχών εκπαίδευσης, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών Θεσσαλίας σε συνεργασία με ΥΠΑΙΘΑ και Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, την ανάπτυξη και διάχυση μέσω ΥΠΑΙΘΑ δύο εντύπων με χρήσιμες επισημάνσεις για την ψυχοκοινωνική στήριξη των παιδιών/εφήβων μετά από την εμπειρία μιας φυσικής καταστροφής για γονείς/κηδεμόνες (http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr/images/articles/entipo_goneon_stiriksis_sxoleiwn_thessalias_ekpa.pdf) και  για εκπαιδευτικούς /σχολεία (http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr/images/articles/entipo_stiriksis_sxoleiwn_thessalias_ekpa.pdf) και την ανάπτυξη της δράσης «Διαδρομές». Σκοπός της Δράσης «Διαδρομές» ήταν να αναδειχθούν τα στοιχεία εκείνα που το σχολείο ως σύστημα διαθέτει και διευκολύνουν την προσαρμογή και την ανάπτυξη των μελών του, λειτουργώντας προστατευτικά μέσα από ευκαιρίες που δίνονται στους μαθητές και μαθήτριες για να εξελιχθούν, να αναπτύξουν δεξιότητες και να ενδυναμωθούν ψυχολογικά και σε δύσκολες περιόδους. Η Δράση περιλάμβανε επιμορφωτικές συναντήσεις εκπαιδευτικών/στελεχών εκπαίδευσης και ψυχολόγων, ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού με δραστηριότητες, τις οποίες οι εκπαιδευτικοί εφάρμοζαν στις τάξεις τους και δικτύωση σχολείων μέσω αναρτήσεων των έργων των μαθητών και μαθητριών στη διαδικτυακή πλατφόρμα «Διαδρομές στην πόλη».

diadromes 1

Στη Δράση συμμετείχαν 77 στελέχη εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ψυχολόγοι και περίπου 2.800 μαθητές και μαθήτριες τάξεων Γυμνασίου (Α΄ , Β΄, Γ΄ τάξη) και Στ’ τάξης Δημοτικού (ως μεταβατική για το γυμνάσιο) από 47 σχολεία (24 Δημοτικά και 23 Γυμνάσια) της Θεσσαλίας, της Πελοποννήσου και της Αττικής.

Σύμφωνα με τις αξιολογήσεις των εκπαιδευτικών, η Δράση συνέβαλε στη βελτίωση διαστάσεων του κλίματος στις τάξεις και οι μαθητές και μαθήτριες ανταποκρίθηκαν πολύ θετικά στις δραστηριότητες που εφαρμόστηκαν. Επίσης, τόσο οι μαθητές και μαθήτριες όσο και οι εκπαιδευτικοί θεώρησαν χρήσιμο και ωφέλιμο το πρόγραμμα αναφέροντας την επιθυμία τους για τη συνέχισή του.

Με την ολοκλήρωση της Δράσης «Διαδρομές» εκδόθηκε ειδικό λεύκωμα με τη συνοπτική περιγραφή της Δράσης και ενδεικτικά έργα των μαθητών/τριών των διαφορετικών σχολείων (http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr/images/articles/leukoma_diadromes_2024.pdf).

ΕΚΠΑ © 2024. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος

Μετάβαση στο περιεχόμενο
EN