Νέα & Ανακοινώσεις

Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός σε μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός σε μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Alexander Stamatios Antoniou web

Άρθρο του Αλέξανδρου-Σταμάτιου Αντωνίου*

Πηγή: Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός σε μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – iefimerida.gr

Ιδιαίτερα στον τομέα της ειδικής αγωγής, σε σχετικές έρευνες έχει αναδειχθεί ότι τα παιδιά με αναπηρίες αναφέρουν υψηλότερα επίπεδα θυματοποίησης και εν γένει «επιλέγονται» συχνότερα ως στόχοι ενδοσχολικής βίας, σε σύγκριση με τους συνομηλίκους τους στις τάξεις της γενικής αγωγής. Υποστηρίζεται ότι το σχολικό περιβάλλον και ο τρόπος με τον οποίο αυτό οργανώνεται (επί παραδείγματι, αν πρόκειται για συμπεριληπτικό ή μη πλαίσιο) ενδέχεται να ευνοεί την ανάπτυξη δυναμικών που ενισχύουν περιστατικά θυματοποίησης και εκφοβισμού.

Ενδεικτικά, τα σχολεία με συμπεριληπτική φιλοσοφία έχει φανεί ότι σε γενικές γραμμές δεν αναφέρουν υψηλά ποσοστά σχολικού εκφοβισμού και θυματοποίησης, σε αντίθεση με τα σχολεία που εφαρμόζουν ένα διαχωριστικό μοντέλο και τα ευρήματα είναι αντιφατικά. Πολλοί ερευνητές αποδίδουν αυτές τις διαφορές στο εκπαιδευτικό περιβάλλον και στην έλλειψη κοινωνικοποίησης μεταξύ μαθητών γενικής και ειδικής αγωγής, η οποία δυνητικά ευνοεί περιστατικά διακρίσεων και βίας. Ένας πρόσθετος παράγοντας φαίνεται να είναι ο βαθμός ενημέρωσης και η συνολική ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σχετικά με φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού. Ενίοτε, η στάση των εκπαιδευτικών ενδέχεται να ερμηνευθεί ως ανοχή σε εκφοβιστικές πρακτικές, εφόσον συχνά δεν είναι επαρκώς ενημερωμένοι για τη σοβαρότητα και την αποτελεσματική διαχείριση τέτοιων φαινομένων. Ο τύπος της αναπηρίας έχει, επίσης, αναδειχθεί ως μία επιπλέον παράμετρος εκδήλωσης σχολικού εκφοβισμού, με τους μαθητές που έχουν νοητική αναπηρία ή εν γένει αναπηρίες οι οποίες είναι ορατές (π.χ. σωματικές) να γίνονται συχνότερα αποδέκτες ανάλογων επιθετικών συμπεριφορών.

Σε κάθε περίπτωση, η σοβαρότητα των επιπτώσεων αυτών των πράξεων για τους αποδέκτες τους είναι αδιαμφισβήτητα σοβαρή, με σχετικά ερευνητικά δεδομένα να καταγράφουν υψηλότερα ποσοστά απουσίας από το σχολείο (ακόμη και διακοπή της φοίτησης), κοινωνικοσυναισθηματικά και σωματικά συμπτώματα (όπως παιδική κατάθλιψη, μοναξιά, άγχος, χαμηλή αυτοεκτίμηση κ.ά.). Ομοίως, επιτακτική κρίνεται η ανάγκη για την καλλιέργεια υγιούς σχολικού κλίματος με την εφαρμογή συγκεκριμένων ορθών πολιτικών και βελτιωτικών ρυθμίσεων. Η συγκρότηση και εφαρμογή τελεσφόρων στρατηγικών έναντι της ενδοσχολικής βίας είναι απαραίτητο να βασίζεται σε έγκριτα ερευνητικά δεδομένα και να κοινοποιείται με εύληπτο τρόπο τόσο σε μαθητές όσο και σε γονείς. Εντούτοις, στην περίπτωση των μαθητών με αναπηρία και άλλες ειδικές ανάγκες, η εφαρμογή παρεμβάσεων που έχουν εξαρχής σχεδιαστεί για τους τυπικούς μαθητές φαίνεται να μην αποφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Συνεπώς, τα σχολεία χρειάζεται να επικεντρωθούν σε προγράμματα που στοχεύουν ειδικά στους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ως πρόσφορες επιλογές σε ανάλογα φαινόμενα αποδεικνύονται οι πολυεπίπεδες πολιτικές, με στόχο την πρόληψη, την προσωπική στήριξη για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, καθώς και την καθιέρωση ενεργητικών στρατηγικών για τις ευάλωτες ομάδες. Για τους μαθητές με αναπηρία, όπως και για τις ομάδες υπό διακινδύνευση εν γένει, η εξατομικευμένη συμπεριφορική στήριξη (π.χ. εκπαίδευση σε κοινωνικές δεξιότητες, ψυχολογική υποστήριξη, μοντελοποίηση) θα μπορούσε να ενσωματωθεί στο ημερήσιο σχολικό πρόγραμμα.

Οι πολιτικές σχετικά με την πειθαρχία και οι κώδικες δεοντολογίας θα πρέπει να υιοθετούν μέτρα αντιμετώπισης που στοχεύουν σε ενδεχόμενους κινδύνους για τη σωματική ασφάλεια των μαθητών και την εξατομικευμένη στήριξη (π.χ. διαχείριση θυμού, επίλυση συγκρούσεων, αξιολογήσεις λειτουργικής συμπεριφοράς, σχέδια παρέμβασης συμπεριφοράς), ώστε να μειωθεί η συχνότητα των επιθετικών περιστατικών. Τέλος, η ευρύτερη πολιτική της κάθε σχολικής μονάδας θα πρέπει να συνηγορεί υπέρ της δέσμευσης προς συνεργατικές πρακτικές μεταξύ διοίκησης, εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων και κοινοτικών φορέων για την κάλυψη των ποικίλων αναγκών των μαθητών/τριών.

*Ο κ. Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου είναι Καθηγητής Ψυχολογίας ΠΤΔΕ – ΕΚΠΑ, Εθνικός Συντονιστής της European Agency for Special Needs & Inclusive Education

Συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Αν. Τασούλα με τον Πρύτανη του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Γεράσιμο Σιάσο

Συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Αν. Τασούλα με τον Πρύτανη του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Γεράσιμο Σιάσο

Ανακοίνωση της Προεδρίας της Δημοκρατίας Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Αν. Τασούλας δέχθηκε τον Πρύτανη του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, καθηγητή Γεράσιμο Σιάσο, ο οποίος τον ενημέρωσε για θέματα της αρμοδιότητάς του. Ειδικότερα, ο κ. Σιάσος παρουσίασε το στρατηγικό σχέδιο του Πανεπιστημίου για τα επόμενα χρόνια, τον διεθνή προσανατολισμό του ιδρύματος και τις μέχρι […]

Συμμετοχή του Καθηγητή Δημήτρη Καινούργιου στο 7ο Newsletter της doValue Greece

Συμμετοχή του Καθηγητή Δημήτρη Καινούργιου στο 7ο Newsletter της doValue Greece

Ο Καθηγητής Χρηματοοικονομικής, Μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης του ΕΚΠΑ,  Διευθυντής του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Εσωτερικός Έλεγχος, Διαχείριση Κινδύνων & Κανονιστική Συμμόρφωση», του University of Athens MBA και του Κέντρου Μελετών & Εκπαίδευσης Χρηματοοικονομικής  κ. Δημήτρης Καινούργιος, συμμετέχει με άρθρο του στη νέα έκδοση του Newsletter του Κέντρου Χρηματοοικονομικής Υπευθυνότητας της doValue Greece. Στη στήλη Opinion του 7ου τεύχους (Σεπτέμβριος 2025), […]

Δύο εισηγήσεις για τη σύγχρονη εκπαίδευση: Από τα χαρισματικά παιδιά έως τις σχέσεις εκπαιδευτικών και τα ζητήματα ψυχικής τους υγείας

Δύο εισηγήσεις για τη σύγχρονη εκπαίδευση: Από τα χαρισματικά παιδιά έως τις σχέσεις εκπαιδευτικών και τα ζητήματα ψυχικής τους υγείας

Πραγματοποιήθηκαν δύο εισηγήσεις από τον καθηγητή Αλέξανδρο Σταμάτιο Αντωνίου σε επιμορφωτικές εκδηλώσεις που διοργάνωσαν την περασμένη εβδομάδα (8/9 & 10/9) η Διεύθυνση Π.Ε. Αν. Αττικής (επόπτρια ποιότητας εκπαίδευσης Δρ. Βασιλική Παπαδοπούλου) και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας (σύμβουλοι Δρ. Αγγελική Μπαστέα και Δρ. Ευθύμιος Σταμούλης). Η πρώτη εισήγηση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα Jacqueline de Romilly […]

Συνάντηση εργασίας της Αντιπρυτάνεως του Ε.Κ.Π.Α. Σοφίας Παπαϊωάννου με θέμα την Συνεργασία ΕΚΠΑ – Columbia Journalism School

Συνάντηση εργασίας της Αντιπρυτάνεως του Ε.Κ.Π.Α. Σοφίας Παπαϊωάννου με θέμα την Συνεργασία ΕΚΠΑ – Columbia Journalism School

Τη Δευτέρα, 8 Σεπτεμβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας μεταξύ φορέων του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και της Σχολής Δημοσιογραφίας του πανεπιστημίου Columbia στη Νέα Υόρκη (Columbia Journalism School), με στόχο τον σχεδιασμό ενός κοινού μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών στον τομέα της Υπολογιστικής Δημοσιογραφίας και της Τεχνητής Νοημοσύνης. Στην συνάντηση συμμετείχαν η Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών Θεμάτων, […]

16 Σεπτεμβρίου: Παγκόσμια Hμέρα Επεμβατικής Καρδιολογίας

16 Σεπτεμβρίου: Παγκόσμια Hμέρα Επεμβατικής Καρδιολογίας

Από τον Σεπτέμβριο του 2022 με ψήφισμα των Ηνωμένων Εθνών καθιερώθηκε η 16η Σεπτεμβρίου ως διεθνής ημέρα Επεμβατικής Καρδιολογίας προκειμένου να συμβάλει στην ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τις καρδιαγγειακές παθήσεις, τις σχετικές επιπλοκές αυτών καθώς και την ανάγκη πρόληψης και κατάλληλης αντιμετώπισής τους. Με το ίδιο ψήφισμα αναγνωρίζεται ο σημαντικός αντίκτυπος της επεμβατικής καρδιολογίας […]

ΕΚΠΑ: Ανοιχτές οι αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος για 5 τμήματα του παραρτήματος στην Κύπρο

ΕΚΠΑ: Ανοιχτές οι αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος για 5 τμήματα του παραρτήματος στην Κύπρο

Ανοιχτές είναι οι αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος μέχρι και την Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου για πέντε τμήματα του παραρτήματος του ΕΚΠΑ στην Κύπρο. Τα προπτυχιακά προγράμματα των τμημάτων της Ιατρικής, Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών, Οικονομικών Επιστημών και Νοσηλευτικής αρχίζουν τον Οκτώβριο του 2025. Για πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες: https://cy.uoa.gr/ https://www.uoa.gr/ Οι […]

Συμμετοχή του Καθηγητή Δημήτρη Καινούργιου στο 7ο Newsletter της doValue Greece

Συμμετοχή του Καθηγητή Δημήτρη Καινούργιου στο 7ο Newsletter της doValue Greece

Ο Καθηγητής Χρηματοοικονομικής, Μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης του ΕΚΠΑ,  Διευθυντής του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Εσωτερικός Έλεγχος, Διαχείριση Κινδύνων & Κανονιστική Συμμόρφωση», του University of Athens MBA και του Κέντρου Μελετών & Εκπαίδευσης Χρηματοοικονομικής  κ. Δημήτρης Καινούργιος, συμμετέχει με άρθρο του στη νέα έκδοση του Newsletter του Κέντρου Χρηματοοικονομικής Υπευθυνότητας της doValue Greece. Στη στήλη Opinion του 7ου τεύχους (Σεπτέμβριος 2025), […]

Δύο εισηγήσεις για τη σύγχρονη εκπαίδευση: Από τα χαρισματικά παιδιά έως τις σχέσεις εκπαιδευτικών και τα ζητήματα ψυχικής τους υγείας

Δύο εισηγήσεις για τη σύγχρονη εκπαίδευση: Από τα χαρισματικά παιδιά έως τις σχέσεις εκπαιδευτικών και τα ζητήματα ψυχικής τους υγείας

Πραγματοποιήθηκαν δύο εισηγήσεις από τον καθηγητή Αλέξανδρο Σταμάτιο Αντωνίου σε επιμορφωτικές εκδηλώσεις που διοργάνωσαν την περασμένη εβδομάδα (8/9 & 10/9) η Διεύθυνση Π.Ε. Αν. Αττικής (επόπτρια ποιότητας εκπαίδευσης Δρ. Βασιλική Παπαδοπούλου) και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας (σύμβουλοι Δρ. Αγγελική Μπαστέα και Δρ. Ευθύμιος Σταμούλης). Η πρώτη εισήγηση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα Jacqueline de Romilly […]

Συνάντηση εργασίας της Αντιπρυτάνεως του Ε.Κ.Π.Α. Σοφίας Παπαϊωάννου με θέμα την Συνεργασία ΕΚΠΑ – Columbia Journalism School

Συνάντηση εργασίας της Αντιπρυτάνεως του Ε.Κ.Π.Α. Σοφίας Παπαϊωάννου με θέμα την Συνεργασία ΕΚΠΑ – Columbia Journalism School

Τη Δευτέρα, 8 Σεπτεμβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας μεταξύ φορέων του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και της Σχολής Δημοσιογραφίας του πανεπιστημίου Columbia στη Νέα Υόρκη (Columbia Journalism School), με στόχο τον σχεδιασμό ενός κοινού μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών στον τομέα της Υπολογιστικής Δημοσιογραφίας και της Τεχνητής Νοημοσύνης. Στην συνάντηση συμμετείχαν η Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών Θεμάτων, […]

16 Σεπτεμβρίου: Παγκόσμια Hμέρα Επεμβατικής Καρδιολογίας

16 Σεπτεμβρίου: Παγκόσμια Hμέρα Επεμβατικής Καρδιολογίας

Από τον Σεπτέμβριο του 2022 με ψήφισμα των Ηνωμένων Εθνών καθιερώθηκε η 16η Σεπτεμβρίου ως διεθνής ημέρα Επεμβατικής Καρδιολογίας προκειμένου να συμβάλει στην ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τις καρδιαγγειακές παθήσεις, τις σχετικές επιπλοκές αυτών καθώς και την ανάγκη πρόληψης και κατάλληλης αντιμετώπισής τους. Με το ίδιο ψήφισμα αναγνωρίζεται ο σημαντικός αντίκτυπος της επεμβατικής καρδιολογίας […]

ΕΚΠΑ: Ανοιχτές οι αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος για 5 τμήματα του παραρτήματος στην Κύπρο

ΕΚΠΑ: Ανοιχτές οι αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος για 5 τμήματα του παραρτήματος στην Κύπρο

Ανοιχτές είναι οι αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος μέχρι και την Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου για πέντε τμήματα του παραρτήματος του ΕΚΠΑ στην Κύπρο. Τα προπτυχιακά προγράμματα των τμημάτων της Ιατρικής, Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών, Οικονομικών Επιστημών και Νοσηλευτικής αρχίζουν τον Οκτώβριο του 2025. Για πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες: https://cy.uoa.gr/ https://www.uoa.gr/ Οι […]

Κέα: Μια σπουδαία ερευνητική αποστολή στο σπήλαιο «Τρυποσπηλιές»

Κέα: Μια σπουδαία ερευνητική αποστολή στο σπήλαιο «Τρυποσπηλιές»

Η Κέα, από την 1η έως και την 5η Σεπτεμβρίου 2025, βρέθηκε στο επίκεντρο μιας σημαντικής επιστημονικής δράσης. Ερευνητική ομάδα από το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του ΕΚΠΑ επισκέφθηκε το νησί και ξεκίνησε την πρώτη φάση της μελέτης για την αποτύπωση και ανάδειξη του σπηλαίου «Τρυποσπηλιές». Σύμφωνα με το kea.gr, η ερευνητική ομάδα, με επικεφαλής […]

Συμμετοχή μελών ΔΕΠ, φοιτητών/τριών και αποφοίτων του ΠΜΣ «Σχολική Ψυχολογία», ΕΚΠΑ στο 46ο Διεθνές Συνέδριο του International School Psychology Association, Coimbra, Πορτογαλία

Συμμετοχή μελών ΔΕΠ, φοιτητών/τριών και αποφοίτων του ΠΜΣ «Σχολική Ψυχολογία», ΕΚΠΑ στο 46ο Διεθνές Συνέδριο του International School Psychology Association, Coimbra, Πορτογαλία

Στο πλαίσιο του 46th International School Psychology Association Conference, July 16-19, Coimbra, Portugal διοργανώθηκε από την καθ. Σίσσυ Χατζηχρήστου, Past President of the International School Psychology Association και chair of ISPA School Psychology Trainers Task Force, Στρογγυλό Τραπέζι με τίτλο Critical issues in Social Justice training and practice in School Psychology: Trainers’ and students’ perspectives. […]

6η Επιστημονική Συνάντηση Νέων Ερευνητών και Ερευνητριών στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία

6η Επιστημονική Συνάντηση Νέων Ερευνητών και Ερευνητριών στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία

Η Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΕΛ.Ε.ΕΤ.Π.Ε.Α), σε συνεργασία με το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη) και το Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, σας προσκαλούν να συμμετάσχετε στην 6η Επιστημονική Συνάντηση Νέων Ερευνητών και Ερευνητριών […]

Το ΕΚΠΑ στην Κύπρο: Ένα νέο ορόσημο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση – Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για φοίτηση σε 5 Τμήματα

Το ΕΚΠΑ στην Κύπρο: Ένα νέο ορόσημο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση – Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για φοίτηση σε 5 Τμήματα

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.), το πρώτο και μεγαλύτερο Πανεπιστήμιο στη νοτιο-ανατολική Ευρώπη, ιδρύει Παράρτημα στην Κύπρο, ενισχύοντας τη διεθνή παρουσία του και εμβαθύνοντας τις ακαδημαϊκές σχέσεις των δύο χωρών. Η ίδρυση Παραρτήματος του Ε.Κ.Π.Α. στην Κύπρο αποτελεί ορόσημο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την ακαδημαϊκή συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου, το οποίο […]

Έκθεση του ΟΗΕ για τις νέες προκλήσεις χρηματοδότησης της βιομηχανικής ανάπτυξης στις αναπτυσσόμενες χώρες

Έκθεση του ΟΗΕ για τις νέες προκλήσεις χρηματοδότησης της βιομηχανικής ανάπτυξης στις αναπτυσσόμενες χώρες

Ο Καθηγητής Αναπτυξιακής Οικονομικής του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΕΚΠΑ, κ. Αντώνιος Μπαρτζώκας, συμμετείχε στη σύνταξη στρατηγικής μελέτης του Οργανισμού Βιομηχανικής Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (UNIDO) με τίτλο «Financing Industries for Development: Unlocking Private, Public, and Blended Investment in a New Aid Era». Με εισαγωγή από τον Γενικό Διευθυντή Gerd Müller, η επίκαιρη αυτή μελέτη […]

Η σημασία του ψηφιακού γραμματισμού σε έναν διαρκώς μετασχηματιζόμενο κόσμο

Η σημασία του ψηφιακού γραμματισμού σε έναν διαρκώς μετασχηματιζόμενο κόσμο

Με την ευκαιρία της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού αναδεικνύουμε μια νέα διάσταση του αλφαβητισμού στον 21ο αιώνα: τον ψηφιακό γραμματισμό.  Διανύοντας μια περίοδο ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων που μετασχηματίζουν διαρκώς όλους τους τομείς της καθημερινότητας, η έννοια του «εγγράμματου ατόμου» επαναπροσδιορίζεται σε διεθνές επίπεδο. Οι βασικές δεξιότητες γραμματισμού, όπως ο γλωσσικός και ο […]

Συμμετοχή μελών ΔΕΠ, φοιτητών/τριών και αποφοίτων του ΠΜΣ «Σχολική Ψυχολογία», ΕΚΠΑ στο 46ο Διεθνές Συνέδριο του International School Psychology Association, Coimbra, Πορτογαλία

Συμμετοχή μελών ΔΕΠ, φοιτητών/τριών και αποφοίτων του ΠΜΣ «Σχολική Ψυχολογία», ΕΚΠΑ στο 46ο Διεθνές Συνέδριο του International School Psychology Association, Coimbra, Πορτογαλία

Στο πλαίσιο του 46th International School Psychology Association Conference, July 16-19, Coimbra, Portugal διοργανώθηκε από την καθ. Σίσσυ Χατζηχρήστου, Past President of the International School Psychology Association και chair of ISPA School Psychology Trainers Task Force, Στρογγυλό Τραπέζι με τίτλο Critical issues in Social Justice training and practice in School Psychology: Trainers’ and students’ perspectives. […]

6η Επιστημονική Συνάντηση Νέων Ερευνητών και Ερευνητριών στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία

6η Επιστημονική Συνάντηση Νέων Ερευνητών και Ερευνητριών στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία

Η Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΕΛ.Ε.ΕΤ.Π.Ε.Α), σε συνεργασία με το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη) και το Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, σας προσκαλούν να συμμετάσχετε στην 6η Επιστημονική Συνάντηση Νέων Ερευνητών και Ερευνητριών […]

Το ΕΚΠΑ στην Κύπρο: Ένα νέο ορόσημο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση – Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για φοίτηση σε 5 Τμήματα

Το ΕΚΠΑ στην Κύπρο: Ένα νέο ορόσημο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση – Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για φοίτηση σε 5 Τμήματα

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.), το πρώτο και μεγαλύτερο Πανεπιστήμιο στη νοτιο-ανατολική Ευρώπη, ιδρύει Παράρτημα στην Κύπρο, ενισχύοντας τη διεθνή παρουσία του και εμβαθύνοντας τις ακαδημαϊκές σχέσεις των δύο χωρών. Η ίδρυση Παραρτήματος του Ε.Κ.Π.Α. στην Κύπρο αποτελεί ορόσημο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την ακαδημαϊκή συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου, το οποίο […]

Έκθεση του ΟΗΕ για τις νέες προκλήσεις χρηματοδότησης της βιομηχανικής ανάπτυξης στις αναπτυσσόμενες χώρες

Έκθεση του ΟΗΕ για τις νέες προκλήσεις χρηματοδότησης της βιομηχανικής ανάπτυξης στις αναπτυσσόμενες χώρες

Ο Καθηγητής Αναπτυξιακής Οικονομικής του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΕΚΠΑ, κ. Αντώνιος Μπαρτζώκας, συμμετείχε στη σύνταξη στρατηγικής μελέτης του Οργανισμού Βιομηχανικής Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (UNIDO) με τίτλο «Financing Industries for Development: Unlocking Private, Public, and Blended Investment in a New Aid Era». Με εισαγωγή από τον Γενικό Διευθυντή Gerd Müller, η επίκαιρη αυτή μελέτη […]

Η σημασία του ψηφιακού γραμματισμού σε έναν διαρκώς μετασχηματιζόμενο κόσμο

Η σημασία του ψηφιακού γραμματισμού σε έναν διαρκώς μετασχηματιζόμενο κόσμο

Με την ευκαιρία της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού αναδεικνύουμε μια νέα διάσταση του αλφαβητισμού στον 21ο αιώνα: τον ψηφιακό γραμματισμό.  Διανύοντας μια περίοδο ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων που μετασχηματίζουν διαρκώς όλους τους τομείς της καθημερινότητας, η έννοια του «εγγράμματου ατόμου» επαναπροσδιορίζεται σε διεθνές επίπεδο. Οι βασικές δεξιότητες γραμματισμού, όπως ο γλωσσικός και ο […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο