Νέα & Ανακοινώσεις

Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός σε μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός σε μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Alexander Stamatios Antoniou web

Άρθρο του Αλέξανδρου-Σταμάτιου Αντωνίου*

Πηγή: Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός σε μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – iefimerida.gr

Ιδιαίτερα στον τομέα της ειδικής αγωγής, σε σχετικές έρευνες έχει αναδειχθεί ότι τα παιδιά με αναπηρίες αναφέρουν υψηλότερα επίπεδα θυματοποίησης και εν γένει «επιλέγονται» συχνότερα ως στόχοι ενδοσχολικής βίας, σε σύγκριση με τους συνομηλίκους τους στις τάξεις της γενικής αγωγής. Υποστηρίζεται ότι το σχολικό περιβάλλον και ο τρόπος με τον οποίο αυτό οργανώνεται (επί παραδείγματι, αν πρόκειται για συμπεριληπτικό ή μη πλαίσιο) ενδέχεται να ευνοεί την ανάπτυξη δυναμικών που ενισχύουν περιστατικά θυματοποίησης και εκφοβισμού.

Ενδεικτικά, τα σχολεία με συμπεριληπτική φιλοσοφία έχει φανεί ότι σε γενικές γραμμές δεν αναφέρουν υψηλά ποσοστά σχολικού εκφοβισμού και θυματοποίησης, σε αντίθεση με τα σχολεία που εφαρμόζουν ένα διαχωριστικό μοντέλο και τα ευρήματα είναι αντιφατικά. Πολλοί ερευνητές αποδίδουν αυτές τις διαφορές στο εκπαιδευτικό περιβάλλον και στην έλλειψη κοινωνικοποίησης μεταξύ μαθητών γενικής και ειδικής αγωγής, η οποία δυνητικά ευνοεί περιστατικά διακρίσεων και βίας. Ένας πρόσθετος παράγοντας φαίνεται να είναι ο βαθμός ενημέρωσης και η συνολική ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σχετικά με φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού. Ενίοτε, η στάση των εκπαιδευτικών ενδέχεται να ερμηνευθεί ως ανοχή σε εκφοβιστικές πρακτικές, εφόσον συχνά δεν είναι επαρκώς ενημερωμένοι για τη σοβαρότητα και την αποτελεσματική διαχείριση τέτοιων φαινομένων. Ο τύπος της αναπηρίας έχει, επίσης, αναδειχθεί ως μία επιπλέον παράμετρος εκδήλωσης σχολικού εκφοβισμού, με τους μαθητές που έχουν νοητική αναπηρία ή εν γένει αναπηρίες οι οποίες είναι ορατές (π.χ. σωματικές) να γίνονται συχνότερα αποδέκτες ανάλογων επιθετικών συμπεριφορών.

Σε κάθε περίπτωση, η σοβαρότητα των επιπτώσεων αυτών των πράξεων για τους αποδέκτες τους είναι αδιαμφισβήτητα σοβαρή, με σχετικά ερευνητικά δεδομένα να καταγράφουν υψηλότερα ποσοστά απουσίας από το σχολείο (ακόμη και διακοπή της φοίτησης), κοινωνικοσυναισθηματικά και σωματικά συμπτώματα (όπως παιδική κατάθλιψη, μοναξιά, άγχος, χαμηλή αυτοεκτίμηση κ.ά.). Ομοίως, επιτακτική κρίνεται η ανάγκη για την καλλιέργεια υγιούς σχολικού κλίματος με την εφαρμογή συγκεκριμένων ορθών πολιτικών και βελτιωτικών ρυθμίσεων. Η συγκρότηση και εφαρμογή τελεσφόρων στρατηγικών έναντι της ενδοσχολικής βίας είναι απαραίτητο να βασίζεται σε έγκριτα ερευνητικά δεδομένα και να κοινοποιείται με εύληπτο τρόπο τόσο σε μαθητές όσο και σε γονείς. Εντούτοις, στην περίπτωση των μαθητών με αναπηρία και άλλες ειδικές ανάγκες, η εφαρμογή παρεμβάσεων που έχουν εξαρχής σχεδιαστεί για τους τυπικούς μαθητές φαίνεται να μην αποφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Συνεπώς, τα σχολεία χρειάζεται να επικεντρωθούν σε προγράμματα που στοχεύουν ειδικά στους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ως πρόσφορες επιλογές σε ανάλογα φαινόμενα αποδεικνύονται οι πολυεπίπεδες πολιτικές, με στόχο την πρόληψη, την προσωπική στήριξη για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, καθώς και την καθιέρωση ενεργητικών στρατηγικών για τις ευάλωτες ομάδες. Για τους μαθητές με αναπηρία, όπως και για τις ομάδες υπό διακινδύνευση εν γένει, η εξατομικευμένη συμπεριφορική στήριξη (π.χ. εκπαίδευση σε κοινωνικές δεξιότητες, ψυχολογική υποστήριξη, μοντελοποίηση) θα μπορούσε να ενσωματωθεί στο ημερήσιο σχολικό πρόγραμμα.

Οι πολιτικές σχετικά με την πειθαρχία και οι κώδικες δεοντολογίας θα πρέπει να υιοθετούν μέτρα αντιμετώπισης που στοχεύουν σε ενδεχόμενους κινδύνους για τη σωματική ασφάλεια των μαθητών και την εξατομικευμένη στήριξη (π.χ. διαχείριση θυμού, επίλυση συγκρούσεων, αξιολογήσεις λειτουργικής συμπεριφοράς, σχέδια παρέμβασης συμπεριφοράς), ώστε να μειωθεί η συχνότητα των επιθετικών περιστατικών. Τέλος, η ευρύτερη πολιτική της κάθε σχολικής μονάδας θα πρέπει να συνηγορεί υπέρ της δέσμευσης προς συνεργατικές πρακτικές μεταξύ διοίκησης, εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων και κοινοτικών φορέων για την κάλυψη των ποικίλων αναγκών των μαθητών/τριών.

*Ο κ. Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου είναι Καθηγητής Ψυχολογίας ΠΤΔΕ – ΕΚΠΑ, Εθνικός Συντονιστής της European Agency for Special Needs & Inclusive Education

Εορτασμός των Εισοδίων της Θεοτόκου στον ιστορικό Πανεπιστημιακό Ιερό Ναό Εισοδίων της Θεοτόκου (Καπνικαρέα)

Εορτασμός των Εισοδίων της Θεοτόκου στον ιστορικό Πανεπιστημιακό Ιερό Ναό Εισοδίων της Θεοτόκου (Καπνικαρέα)

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και σε κλίμα κατάνυξης τελέστηκε φέτος ο εορτασμός των Εισοδίων της Θεοτόκου στον ιστορικό Πανεπιστημιακό Ιερό Ναό Εισοδίων της Θεοτόκου (Καπνικαρέα), ένα από τα σημαντικότερα βυζαντινά μνημεία της Αθήνας και αναπόσπαστο τμήμα της πολιτιστικής κληρονομιάς του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Στην πανηγυρική Θεία Λειτουργία παρέστησαν ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, καθηγητής […]

Η εφημερίδα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ κυκλοφορεί την Κυριακή 23 Νοεμβρίου μαζί με «TO BHMΑ»

Η εφημερίδα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ κυκλοφορεί την Κυριακή 23 Νοεμβρίου μαζί με «TO BHMΑ»

Την Κυριακή 23 Νοεμβρίου, το Πανεπιστήμιο Αθηνών κυκλοφορεί με το «Βήμα της Κυριακής» το πέμπτο φύλλο της εφημερίδας του υπό τον τίτλο «Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εφημερίδα της Επιστήμης, της Εκπαίδευσης και του Πολιτισμού». Στο 5ο φύλλο, στο πρωτοσέλιδο, ως κεντρικό θέμα, φιλοξενείται συνέντευξη του Κεντρικού Τραπεζίτη και Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Γιάννη Στουρνάρα με τίτλο «Ωριμάσαμε […]

Το νέο Εκθετήριο Παλαιοντολογίας στα Βατερά Λέσβου είναι πλέον έτοιμο και λειτουργεί για το κοινό

Το νέο Εκθετήριο Παλαιοντολογίας στα Βατερά Λέσβου είναι πλέον έτοιμο και λειτουργεί για το κοινό

Τα Βατερά Λέσβου, είναι ένας τόπος με ιδιαίτερη επιστημονική αξία λόγω των εξαιρετικών παλαιοντολογικών του ευρημάτων. Τα πρόσφατα αποτελέσματα των ερευνών του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών προσφέρουν σημαντικά νέα δεδομένα για το παλαιοπεριβάλλον της περιοχής, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις μας σχετικά με τη βιοποικιλότητα που αναπτύχθηκε εκεί πριν από εκατομμύρια χρόνια. Σε συνέχεια […]

Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης: Τάσεις, προκλήσεις και προοπτικές

Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης: Τάσεις, προκλήσεις και προοπτικές

Του Στέλιου Παπαθανασόπουλου Καθηγητή στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Η 21η Νοεμβρίου έχει καθιερωθεί από την UNESCO ως η Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης. Παρά την αμφισβήτηση από το διαδίκτυο και τις ψηφιακές πλατφόρμες παραμένει το κοινό πεδίο αναφοράς, καθώς καλύπτει διάφορες πλευρές της κοινωνίας και διαθέτει τη μοναδική ικανότητα να […]

Συμμετοχή του Μουσείου Ορυκτολογίας – Πετρολογίας στην Διεθνή έκθεση Ορυκτών στο Μόναχο Γερμανίας

Συμμετοχή του Μουσείου Ορυκτολογίας – Πετρολογίας στην Διεθνή έκθεση Ορυκτών στο Μόναχο Γερμανίας

Με μεγάλη χαρά σας ανακοινώνουμε ότι το Μουσείο Ορυκτολογίας και Πετρολογίας του Τμήματος Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος του ΕΚΠΑ είχε την τιμή να συμμετέχει φέτος στην Διεθνή έκθεση Ορυκτών του Μονάχου (Mineralientage München 2025), που πραγματοποιήθηκε στο Μόναχο, Γερμανίας το διάστημα 23-26 Οκτωβρίου 2025. Η συμμετοχή του Μουσείου έγινε μετά από ειδική πρόσκληση για εκπροσώπηση της […]

Διάκριση του Ερευνητικού Εργαστηρίου Ανοσοβιολογίας και Μελετής Εμβολίων του ΕΚΠΑ στα Healthcare Business Awards 2025

Διάκριση του Ερευνητικού Εργαστηρίου Ανοσοβιολογίας και Μελετής Εμβολίων του ΕΚΠΑ στα Healthcare Business Awards 2025

Η ερευνητική ομάδα του Εργαστηρίου Ανοσοβιολογίας και Μελέτης του ΕΚΠΑ, υπό τη διεύθυνση της Καθηγήτριας Παιδιατρικής και Λοιμωξιολογίας κ. Βασιλικής Σπούλου, απέσπασε το Χρυσό Βραβείο στα Healthcare Business Awards 2025 για την ανάπτυξη ενός καινοτόμου εμβολίου έναντι του πνευμονιοκόκκου. Πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική διάκριση, καθώς η ερευνητική ομάδα, σε συνεργασία με εταιρεία βιοτεχνολογίας, ανέπτυξε […]

Η εφημερίδα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ κυκλοφορεί την Κυριακή 23 Νοεμβρίου μαζί με «TO BHMΑ»

Η εφημερίδα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ κυκλοφορεί την Κυριακή 23 Νοεμβρίου μαζί με «TO BHMΑ»

Την Κυριακή 23 Νοεμβρίου, το Πανεπιστήμιο Αθηνών κυκλοφορεί με το «Βήμα της Κυριακής» το πέμπτο φύλλο της εφημερίδας του υπό τον τίτλο «Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εφημερίδα της Επιστήμης, της Εκπαίδευσης και του Πολιτισμού». Στο 5ο φύλλο, στο πρωτοσέλιδο, ως κεντρικό θέμα, φιλοξενείται συνέντευξη του Κεντρικού Τραπεζίτη και Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Γιάννη Στουρνάρα με τίτλο «Ωριμάσαμε […]

Το νέο Εκθετήριο Παλαιοντολογίας στα Βατερά Λέσβου είναι πλέον έτοιμο και λειτουργεί για το κοινό

Το νέο Εκθετήριο Παλαιοντολογίας στα Βατερά Λέσβου είναι πλέον έτοιμο και λειτουργεί για το κοινό

Τα Βατερά Λέσβου, είναι ένας τόπος με ιδιαίτερη επιστημονική αξία λόγω των εξαιρετικών παλαιοντολογικών του ευρημάτων. Τα πρόσφατα αποτελέσματα των ερευνών του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών προσφέρουν σημαντικά νέα δεδομένα για το παλαιοπεριβάλλον της περιοχής, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις μας σχετικά με τη βιοποικιλότητα που αναπτύχθηκε εκεί πριν από εκατομμύρια χρόνια. Σε συνέχεια […]

Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης: Τάσεις, προκλήσεις και προοπτικές

Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης: Τάσεις, προκλήσεις και προοπτικές

Του Στέλιου Παπαθανασόπουλου Καθηγητή στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Η 21η Νοεμβρίου έχει καθιερωθεί από την UNESCO ως η Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης. Παρά την αμφισβήτηση από το διαδίκτυο και τις ψηφιακές πλατφόρμες παραμένει το κοινό πεδίο αναφοράς, καθώς καλύπτει διάφορες πλευρές της κοινωνίας και διαθέτει τη μοναδική ικανότητα να […]

Συμμετοχή του Μουσείου Ορυκτολογίας – Πετρολογίας στην Διεθνή έκθεση Ορυκτών στο Μόναχο Γερμανίας

Συμμετοχή του Μουσείου Ορυκτολογίας – Πετρολογίας στην Διεθνή έκθεση Ορυκτών στο Μόναχο Γερμανίας

Με μεγάλη χαρά σας ανακοινώνουμε ότι το Μουσείο Ορυκτολογίας και Πετρολογίας του Τμήματος Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος του ΕΚΠΑ είχε την τιμή να συμμετέχει φέτος στην Διεθνή έκθεση Ορυκτών του Μονάχου (Mineralientage München 2025), που πραγματοποιήθηκε στο Μόναχο, Γερμανίας το διάστημα 23-26 Οκτωβρίου 2025. Η συμμετοχή του Μουσείου έγινε μετά από ειδική πρόσκληση για εκπροσώπηση της […]

Διάκριση του Ερευνητικού Εργαστηρίου Ανοσοβιολογίας και Μελετής Εμβολίων του ΕΚΠΑ στα Healthcare Business Awards 2025

Διάκριση του Ερευνητικού Εργαστηρίου Ανοσοβιολογίας και Μελετής Εμβολίων του ΕΚΠΑ στα Healthcare Business Awards 2025

Η ερευνητική ομάδα του Εργαστηρίου Ανοσοβιολογίας και Μελέτης του ΕΚΠΑ, υπό τη διεύθυνση της Καθηγήτριας Παιδιατρικής και Λοιμωξιολογίας κ. Βασιλικής Σπούλου, απέσπασε το Χρυσό Βραβείο στα Healthcare Business Awards 2025 για την ανάπτυξη ενός καινοτόμου εμβολίου έναντι του πνευμονιοκόκκου. Πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική διάκριση, καθώς η ερευνητική ομάδα, σε συνεργασία με εταιρεία βιοτεχνολογίας, ανέπτυξε […]

Η γεωμαγνητική καταιγίδα G4 της 12ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του ap Prediction tool της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Η γεωμαγνητική καταιγίδα G4 της 12ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του ap Prediction tool της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Στα πλαίσια του 25ου ηλιακού κύκλου και πιο συγκεκριμένα στις 12 Νοεμβρίου 2025 καταγράφηκε μια ισχυρή (τάξης G4, NOAA Space Weather Scales) γεωμαγνητική καταιγίδα. Οι γεωμαγνητικές καταιγίδες, γενικά, είναι από τις πιο σημαντικές εκδηλώσεις του Διαστημικού Καιρού αφού, ανάλογα με την ένταση τους, μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την λειτουργία και αξιοπιστία επίγειων και δορυφορικών τεχνολογικών συστημάτων αλλά […]

Το μοναδικό GLE77 της 11ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του GLE Alert ++ system της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Το μοναδικό GLE77 της 11ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του GLE Alert ++ system της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Την 11η Νοεμβρίου 2025 έλαβε χώρα ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον φαινόμενο του Διαστημικού Καιρού, μια επίγεια επαύξηση της έντασης της κοσμικής ακτινοβολίας (Ground Level Enhancement – GLE). Το γεγονός αυτό αριθμείται ως το 77ο (GLE77) σε μια ακολουθία παρόμοιων γεγονότων, η έναρξη της οποίας τοποθετείται το 1942. Το GLE77 εξελίχθηκε μέσα σε ιδιαίτερα διαταραγμένες ηλιακές (ηλιακή έκλαμψη τάξης X5.1), διαπλανητικές […]

Εκδημία του Επίκουρου Καθηγητή του ΕΚΠΑ Χαρίλαου Πλατανάκη

Εκδημία του Επίκουρου Καθηγητή του ΕΚΠΑ Χαρίλαου Πλατανάκη

Το Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης εκφράζει την οδύνη του για τον αιφνίδιο και αδόκητο θάνατο του Χάρη Πλατανάκη. Υπήρξε ακέραιος χαρακτήρας, εξαιρετικός συνάδελφος και ιδιαίτερα αγαπητός στους φοιτητές του. Η απώλεια είναι μεγάλη και το κενό δυσαναπλήρωτο. Η συμβολή του στη λειτουργία του Τμήματος στις δύσκολες στιγμές της πανδημίας, και όχι μόνο, υπήρξε […]

Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πάντειο Πανεπιστήμιο, Γαλλική Σχολή Αθηνών και Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών ενώνουν δυνάμεις για την ενίσχυση των Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών

Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πάντειο Πανεπιστήμιο, Γαλλική Σχολή Αθηνών και Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών ενώνουν δυνάμεις για την ενίσχυση των Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, η Γαλλική Σχολή Αθηνών και το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών ενώνουν τις δυνάμεις τους και προχωρούν στην υπογραφή Μνημονίου Κατανόησης με στόχο την ίδρυση του Ελληνικού Ινστιτούτου Προηγμένων Σπουδών στις Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες, με την ονομασία HESTIA (Hellenic Institute of Advanced Studies). […]

Αποκλεισμός της Ισπανικής Γλώσσας από το Ηλεκτρονικό Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (e-KPG)

Αποκλεισμός της Ισπανικής Γλώσσας από το Ηλεκτρονικό Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (e-KPG)

Το Τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και το Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου ενημερώθηκαν ότι το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού εξετάζει την έναρξη προγράμματος πιστοποίησης γλωσσομάθειας στα σχολεία μέσω του Ηλεκτρονικού Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (e-KPG). Στο πρόγραμμα αυτό δεν προβλέπεται, προς το […]

Εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Στέφανου Ι. Χατζηγιάννη

Εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Στέφανου Ι. Χατζηγιάννη

Σε ηλικία 91 ετών έφυγε από τη ζωή ο Ομότιμος Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Στέφανος Ι. Χατζηγιάννης. Ο Ομότιμος Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Στέφανος Ι. Χατζηγιάννης, γεννήθηκε στην Μυτιλήνη και αποφοίτησε από την Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ. Mετά την απόκτηση του τίτλου της ειδικότητας στην Εσωτερική Παθολογία στο Νοσοκομείο Ευαγγελισμός υπό την […]

Το μοναδικό GLE77 της 11ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του GLE Alert ++ system της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Το μοναδικό GLE77 της 11ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του GLE Alert ++ system της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Την 11η Νοεμβρίου 2025 έλαβε χώρα ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον φαινόμενο του Διαστημικού Καιρού, μια επίγεια επαύξηση της έντασης της κοσμικής ακτινοβολίας (Ground Level Enhancement – GLE). Το γεγονός αυτό αριθμείται ως το 77ο (GLE77) σε μια ακολουθία παρόμοιων γεγονότων, η έναρξη της οποίας τοποθετείται το 1942. Το GLE77 εξελίχθηκε μέσα σε ιδιαίτερα διαταραγμένες ηλιακές (ηλιακή έκλαμψη τάξης X5.1), διαπλανητικές […]

Εκδημία του Επίκουρου Καθηγητή του ΕΚΠΑ Χαρίλαου Πλατανάκη

Εκδημία του Επίκουρου Καθηγητή του ΕΚΠΑ Χαρίλαου Πλατανάκη

Το Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης εκφράζει την οδύνη του για τον αιφνίδιο και αδόκητο θάνατο του Χάρη Πλατανάκη. Υπήρξε ακέραιος χαρακτήρας, εξαιρετικός συνάδελφος και ιδιαίτερα αγαπητός στους φοιτητές του. Η απώλεια είναι μεγάλη και το κενό δυσαναπλήρωτο. Η συμβολή του στη λειτουργία του Τμήματος στις δύσκολες στιγμές της πανδημίας, και όχι μόνο, υπήρξε […]

Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πάντειο Πανεπιστήμιο, Γαλλική Σχολή Αθηνών και Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών ενώνουν δυνάμεις για την ενίσχυση των Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών

Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πάντειο Πανεπιστήμιο, Γαλλική Σχολή Αθηνών και Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών ενώνουν δυνάμεις για την ενίσχυση των Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, η Γαλλική Σχολή Αθηνών και το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών ενώνουν τις δυνάμεις τους και προχωρούν στην υπογραφή Μνημονίου Κατανόησης με στόχο την ίδρυση του Ελληνικού Ινστιτούτου Προηγμένων Σπουδών στις Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες, με την ονομασία HESTIA (Hellenic Institute of Advanced Studies). […]

Αποκλεισμός της Ισπανικής Γλώσσας από το Ηλεκτρονικό Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (e-KPG)

Αποκλεισμός της Ισπανικής Γλώσσας από το Ηλεκτρονικό Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (e-KPG)

Το Τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και το Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου ενημερώθηκαν ότι το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού εξετάζει την έναρξη προγράμματος πιστοποίησης γλωσσομάθειας στα σχολεία μέσω του Ηλεκτρονικού Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (e-KPG). Στο πρόγραμμα αυτό δεν προβλέπεται, προς το […]

Εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Στέφανου Ι. Χατζηγιάννη

Εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Στέφανου Ι. Χατζηγιάννη

Σε ηλικία 91 ετών έφυγε από τη ζωή ο Ομότιμος Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Στέφανος Ι. Χατζηγιάννης. Ο Ομότιμος Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Στέφανος Ι. Χατζηγιάννης, γεννήθηκε στην Μυτιλήνη και αποφοίτησε από την Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ. Mετά την απόκτηση του τίτλου της ειδικότητας στην Εσωτερική Παθολογία στο Νοσοκομείο Ευαγγελισμός υπό την […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο