Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Πραγματοποιήθηκε η επιστημονική ημερίδα αφιερωμένη στη Διαφοροποιημένη Εκπαίδευση με τίτλο «Σχολείο με Προσωπικότητα»

Την Κυριακή, 7 Απριλίου 2024, πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία επιστημονική ημερίδα αφιερωμένη στη Διαφοροποιημένη Εκπαίδευση με τίτλο «Σχολείο με Προσωπικότητα» την οποία διοργάνωσαν η Χαρισμάθεια σε συνεργασία με το Π.Μ.Σ. «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Ε.Κ.Π.Α. με Διευθυντή τον Καθηγητή κ.Αλέξανδρο-Σταμάτιο Αντωνίου.

Στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών διεθνώς αναγνωρισμένοι επιστήμονες, ακαδημαϊκοί, ψυχολόγοι και εκπαιδευτικοί παρουσίασαν ποσοτικά και ποιοτικά αποτελέσματα της καθημερινής εφαρμογής της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας σε περιβάλλοντα τυπικής εκπαίδευσης. Την ημερίδα παρακολούθησαν περισσότερα από 1.200 άτομα διά ζώσης κι άλλα 3.300 άτομα μέσω Live Streaming.

Tην εκδήλωση χαιρέτισαν ο κ. Αλέξανδρος Παπανδρέου, Πρόεδρος και Ιδρυτής της Χαρισμάθειας, ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Καθηγητής κ. Γεράσιμος Σιάσος, ο Καθηγητής του Π.Τ.Δ.Ε. του Ε.Κ.Π.Α κ. Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου και η κ. Kath Murdoch, IBO και Global Consultant in Inquiry-Based Education. Οι κεντρικές ομιλίες εκφωνήθηκαν από τον Πρόεδρo της Ακαδημίας Αθηνών κ. Σταμάτιο Κριμιζή, Επόπτη του Κέντρου ∆ιαστημικής Έρευνας και Τεχνολογίας και ομότιμο Διευθυντή του Εργαστηρίου Εφαρμοσμένης Φυσικής του Πανεπιστημίου Johns Hopkins, την κ. Carol Ann Tomlinson, Πρωτοπόρο της Διαφοροποιημένης Εκπαίδευσης διεθνώς, Ομότιμη Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου της Virginia, τον Διευθυντή Πληροφορικής και Ερευνητή του MIT Media Lab κ. Μιχάλη Μπλέτσα και τον Καθηγητή Αρχαίας Ιστορίας και Κλασικών Σπουδών στο Institute for Advanced Study στο Princeton University κ. Άγγελο Χανιώτη.

Επίσης, εισηγήσεις πραγματοποιήθηκαν από τον Καθηγητή AI and Analytics στην Εκπαίδευση του UCL Institute of Education κ. Μανώλη Μαυρίκη, την Καθηγήτρια του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου κ. Χρύσα Σοφιανοπούλου και τον κ. Γιάννη Αναστασόπουλο, Διευθυντή του Τομέα Εκπαίδευσης της Micosoft σε Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.

Στο χαιρετισμό που απηύθυνε ο Πρύτανης του Ε.Κ.Π.Α. συνεχάρη τους διοργανωτές για την ημερίδα αυτή τονίζοντας την εξωστρέφεια και την μέχρι σήμερα υποδειγματική πορεία του Π.Μ.Σ του Ε.Κ.Π.Α «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» καθώς και την ενεργό συμμετοχή του σε επιμορφωτικές δράσεις οι οποίες ως στόχο έχουν να προάγουν τον τομέα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και να ενισχύσουν με τα κατάλληλα εφόδια τους επαγγελματίες εκπαιδευτικούς και ψυχολόγους που ασχολούνται με μαθήτριες και μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ο Πρύτανης του Ε.Κ.Π.Α. κλείνοντας διετύπωσε την υπόσχεση ότι οι Πρυτανικές αρχές του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών θα συμβάλλουν με όλα τα διαθέσιμα μέσα, ώστε να ενισχυθεί η αριστεία, η καινοτομία, η συμπερίληψη καθώς και η υψηλή παιδεία των λειτουργών της εκπαίδευσης επ΄ ωφελεία του κοινωνικού συνόλου.

Επίσης, στο χαιρετισμό του ο Καθηγητής του Π.Τ.Δ.Ε. του Ε.Κ.Π.Α. Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου ανέφερε ότι η Διαφοροποιημένη Εκπαίδευση συνιστά μεγάλη πρόκληση για το σύγχρονο σχολείο καθώς καλείται να ενσωματώσει στην εκπαιδευτική διαδικασία πρακτικές και μεθόδους οι οποίες ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα, το μαθησιακό επίπεδο, την ετοιμότητα, τις κλίσεις και τα ταλέντα τους. Τόνισε, ακόμη, ότι η διαφοροποιημένη διδασκαλία μπορεί να λειτουργήσει συνεκτικά, ώστε να διασφαλίζεται ότι σε κάθε μαθητή και μαθήτρια παρέχονται οι κατάλληλες συνθήκες και τα ανάλογα κίνητρα για τη διαρκή μαθησιακή τους πρόοδο. Τέλος, επεσήμανε τη σημαντική συνεισφορά του Π.Μ.Σ. «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Ε.Κ.Π.Α. σε ό,τι αφορά τις μαθήτριες και τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αναφέροντας ότι από το συγκεκριμένο Π.Μ.Σ. έχει ήδη αποφοιτήσει ένας μεγάλος αριθμός μεταπτυχιακών φοιτητών και φοιτητριών οι οποίοι/ες εργάζονται σήμερα ως εκπαιδευτικοί στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση και εφαρμόζουν με επιτυχία τη διαφοροποιημένη διδασκαλία στις τάξεις τους.

ΕΚΠΑ © 2024. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος

Μετάβαση στο περιεχόμενο
EN