Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Πραγματοποιήθηκε το Διεθνές Θερινό σχολείο για την Περιβαλλοντική Ευφυΐα στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου RAMONES

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 3-7 Ιουλίου στα Μέθανα το Διεθνές Θερινό σχολείο για φοιτητές/φοιτήτριες και ερευνητές/ερευνήτριες από Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού έργου RAMONES (https://ramones-project.eu). Το θερινό σχολείο αφορά στην Περιβαλλοντική Ευφυΐα (Environmental Intelligence) που στοχεύει στην:

  • Ενεργοποίηση νέων προσεγγίσεων για την παρακολούθηση, ανάλυση και διαχείριση κρίσιμων πόρων στην Ευρώπη
  • Παρακολούθηση της περιβαλλοντικής ραδιενέργειας στα θαλάσσια περιβάλλοντα με κορυφαία στην τεχνολογία οργάνωση ανίχνευσης.
  • Διαθεσιμότητα αξιόπιστων δεδομένων και μοντέλων σε πολλαπλά επίπεδα λεπτομέρειας για τη λήψη περιβαλλοντικών πολιτικών αποφάσεων
  • Μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα για τις περιβαλλοντικές ΤΠΕ
  • Εξερεύνηση του ρόλου της τεχνητής νοημοσύνης στην πρόβλεψη κινδύνων
  • Αυξημένη τοπική και πολιτική/ατομική ευαισθητοποίηση σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
RAMONES1

Ο συντονιστής του έργου Αν. Καθηγητής Θεόδωρος Μερτζιμέκης (Ε.Κ.Π.Α.) καλωσόρισε την πρώτη ημέρα στο θερινό σχολείο όλους τους συμμετέχοντες, τους ομιλητές καθώς και τους εκπροσώπους του Δήμου, τον  Δήμαρχο Τροιζηνίας-Μεθάνων κο Τάσο Μούγιο, τον Αντιδήμαρχο Μεθάνων κο Βασίλη Παντελή και τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου. Καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολείου, ο δήμος παρέστη στις διαλέξεις και στις υπαίθριες μετρήσεις, ενημερώθηκε για το σκοπό του σχολείου και την περιβαλλοντική ευφυΐα και επιπλέον παρέστη στο επίσημο δείπνο.

Κατά τη διάρκεια του θερινού σχολείου οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να μάθουν από κορυφαίους Ευρωπαίους ειδικούς του χώρου σε διάφορες επιστήμες, για μια πληθώρα θεμάτων που περιλαμβάνονται στην Περιβαλλοντική Ευφυΐα, όπως για τη ραδιενέργεια, τις ιδιότητες των ιαματικών πηγών, τη σύνδεσή τους με τη γεωλογία της περιοχής, τις τελευταίες εξελίξεις και την προσφορά των αυτόνομων υποβρύχιων ρομπότ (AUV) στη σάρωση κι επισκόπηση θαλάσσιας ραδιενέργειας, καθώς και των καινοτόμων αισθητήρων γενικότερα στο περιβάλλον και την επιστήμη. Από το Ε.Κ.Π.Α. συμμετείχαν ο Επίκουρος Καθ. Σάββας Γενίτσαρης (Τμ. Βιολογίας), ο Δρ. Ανδρέας Γόντικας (Τμ. Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος & EU Horizon nexus monARC) και η Καθ. Παρασκευή Νομικού (Τμ. Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος).

Από τη δεύτερη ημέρα και μετά οι διαλέξεις από εταίρους του έργου και εκπροσώπους συνεργαζόμενων φορέων και ερευνητικών προγραμμάτων επικεντρώθηκαν σε περιβαλλοντικά θέματα, με έμφαση στη θαλάσσια ραδιενέργεια, τη θαλάσσια βιολογία και τη μόλυνση της θάλασσας από μικροπλαστικά. Η τρίτη μέρα ήταν αφιερωμένη στα συστήματα πρόβλεψης που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην περιβαλλοντική ευφυΐα, στο ΑΙ για την ανίχνευση και ανάλυση υποθαλάσσιων περιβαλλόντων, στα AUV και στα συστήματα γεωγραφικών πληροφοριών, αλλά και στην παρουσίαση συνεργαζόμενων έργων με το RAMONES, όπως τα EU H2020 WatchPLANT και SmartLagoon. Ενδιαφέρουσα ήταν και η παρουσίαση για τα δεδομένα ανοικτής πρόσβασης που αφορούν την επιστήμη σε όλη την κοινωνία. Τις δύο τελευταίες ημέρες πραγματοποιήθηκε άσκηση πεδίου με τη συμμετοχή όλων των εκπαιδευόμενων στην περιοχή της θερμής πηγής του Αγ. Νικολάου. Με βάση τις μετρήσεις πεδίου οι ομάδες εργάστηκαν ανταγωνιστικά στο πλαίσιο ενός εξειδικευμένου Datathon το οποίο ολοκληρώθηκε την τελευταία ημέρα με τις παρουσιάσεις και τη βράβευση των συμμετεχόντων.

Επιπλέον, συζητήθηκαν οι προοπτικές επέκτασης του θερινού σχολείου σε μόνιμη βάση στο μέλλον με τους συμμετέχοντες του σχολείου και την τοπική αρχή αλλά και η ανάδειξη της περιοχής με σκοπό τη δημιουργία ενός σύγχρονου φυσικού εργαστηρίου στη χερσόνησο των Μεθάνων. Ο σκοπός του θερινού σχολείου επιτευχθεί καθώς οι συμμετοχές ξεπέρασαν τις αναμενόμενες και η διάθεση για μάθηση από τους συμμετέχοντες ήταν έντονη τόσο κατά τη διάρκεια των διαλέξεων, όσο και στις υπαίθριες μετρήσεις. Το σχολείο προώθησε την επιστήμη, αλλά επιπλέον δημιούργησε προοπτικές για περεταίρω διάχυσή της στους νέους επιστήμονες.

RAMONES8
RAMONES9

ΕΚΠΑ © 2024. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος

Μετάβαση στο περιεχόμενο
EN