Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

«Στηρίζοντας τα παιδιά την εποχή της πανδημίας. Οι ιστορίες της Ιολίνας και του Κορονάκου»

Κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος, που διοργανώνει το Σώμα Ομοτίμων Καθηγητών στο πλαίσιο του Πανεπιστημίου Πολιτών του ΕΚΠΑ, έγινε την Δευτέρα 7.2.2022 το μάθημα της Ψυχολογίας από την Ομ.καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας ΕΚΠΑ Αναστασία Καλαντζή-Ασίζι και τις συνεργάτιδές της Αγγελική Παναγιωτοπούλου, ψυχολόγο, και την Έφη Γιάννου, νηπιαγωγό.

Το θέμα του μαθήματος: «Στηρίζοντας τα παιδιά την εποχή της πανδημίας. Οι ιστορίες της Ιολίνας και του Κορονάκου». Το θέμα αυτό εντάσσεται σε μια καινοτόμο παρέμβαση της Ομ. καθηγήτριας Α, Καλαντζή-Ασίζι για τη στήριξη των παιδιών τη δύσκολη περίοδο του COVID -19, που διανύουμε.

Περισσότερα
Η ομάδα Τραύματος του Τμήματος Παιδιών και Εφήβων του Ινστιτούτου Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς (ΙΕΘΣ) με επιστημονική υπεύθυνη την Ομ.καθηγήτρια, τ. Πρόεδρο του Ινστιτούτου, αναγνώρισε την ανάγκη ψυχοκοινωνικής στήριξης των παιδιών κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19 και άμεσα ανέλαβε να σχεδιάσει και να υλοποιήσει μία παρέμβαση με στόχο την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των παιδιών.
Έτσι, ξεκίνησε «το ταξίδι» δύο ηρώων, της Ιολίνας και του Κορονάκου αλλά και της οικογένειάς τους. «Όχημά» τους, τα αυτοτελή εικονογραφημένα επεισόδια που δημοσιεύονταν διαδικτυακά από την ιστοσελίδα του Ι.Ε.Θ.Σ. καθ’ όλη τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων, ως και τον Ιούνιο του 2021 (https://ibrt.gr/edu/IK).

Το εγχείρημα είναι μία καινοτόμος τροποποίηση της συμβουλευτικής ομηλίκων (peer support). Οι ομήλικοι ήρωες των ιστοριών, αντιμετωπίζουν τα προβλήματα που προκύπτουν από την πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα και βρίσκουν τρόπους αυτορρύθμισης, διαχείρισης των συναισθημάτων τους, και επίλυσης προβλημάτων. Κατ’ αυτόν τον τρόπο τα παιδιά/αναγνώστες μπορούν, μέσω της μίμησης της συμπεριφοράς των ηρώων των ιστοριών, να αξιοποιήσουν τις εγγενείς δυνάμεις τους για να επιλύουν προβλήματα και να επεξεργαστούν συναισθηματικά τις επιπτώσεις της πανδημίας. Απώτερος σκοπός η συναισθηματική ενδυνάμωση των παιδιών και κατά συνέπεια η συμβολή στη διαμόρφωση ενεργών και σκεπτόμενων ενηλίκων.

Οι ιστορίες απευθύνονται σε παιδιά πρώτο – σχολικής και σχολικής ηλικίας αλλά και στις οικογένειές τους και σε όσους ασχολούνται με παιδιά. Εκδόθηκαν και δύο οδηγοί χρήσης των ιστοριών για γονείς και εκπαιδευτικούς. Παράλληλα με τις ιστορίες κοινοποιούνταν βίντεο των ιστοριών στο YouTube. Οι ιστορίες μετά την ολοκλήρωσή τους εκδόθηκαν σε δύο ηλεκτρονικά βιβλία. Έχουν ήδη γίνει αρκετές παρουσιάσεις και μία πιλοτική έρευνα αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας.

ΕΚΠΑ © 2024. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος

Μετάβαση στο περιεχόμενο
EN