Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Άννα Λάζου, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Φιλοσοφίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ.

ABSTRACT

Searching for the causes of modern environmental crises has its starting point in ancient Greek thought and in the foundations of science laid by Aristotelian philosophy. In the history of philosophy, the relationship between the human being and nature has been interpreted in different ways and our study allows us to draw conclusions to assess the current critical state of climate change and other accompanying problems that threaten life on the planet. The dialectical interaction of human and natural world is our chosen way to understand the causes, but also the one that prospects practical treatment of the environmental crisis. Today, following the diagnoses and critiques of philosophers of the 20th century, we seek the revival of ancient Greek values ​​through philosophy and art -mainly dance & drama- as a moral intervention and mitigation of the unjustly destructive behavior of man on earth.

Συμμετέχοντας στο κάλεσμα για ελεύθερο διαλογισμό γύρω από τα κορυφαία προβλήματα του σήμερα και για το αν θα μπορούσε να αντιμετωπίσει η φιλοσοφία – μια από τις παλαιότερες ανθρώπινες δραστηριότητες αποτελεσματικά, θα μπορούσαμε να σκεφτούμε τη φιλοσοφία ως μια λειτουργία της φύσης, που στέκεται ανάμεσα στην ‘στιγμή’ που αποτέλεσε την έκρηξη της ζωής και όλων των αναγκών επιβίωσης των συνοδών ειδών και το αναμενόμενο αποτέλεσμα μιας φυσικής επιλογής που θα αποδείκνυε την κατωτερότητα της ανθρώπινης φύσης και του ανθρώπινου πολιτισμού, ως περιττό και αντιοικονομικό για τη ζωή φαινόμενο. Λαμβάνοντας υπόψη αυτό το απαισιόδοξο υπόβαθρο για την ανθρώπινη πραγματικότητα και το ρόλο της φιλοσοφίας προτείνω μια πιθανή διέξοδο που, όπως υποστηρίζω στην εργασία, καταλήγει στη σύγχρονη αναβίωση αρχαίων Ελληνικών αισθητικο-εκπαιδευτικών αξιών με διαχρονική σημασία και χρησιμότητα.

Στο παρακάτω αρχείο μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το κείμενο:

ΕΚΠΑ © 2024. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος

Μετάβαση στο περιεχόμενο
EN