Νέα & Ανακοινώσεις

Το «καλάθι των μαθητών» ως επιδερμική επούλωση αμυχής στο πληγωμένο σώμα της εκπαίδευσης και στην παραπαιδεία | Άρθρο της Αν. Καθ. ΣΕΦΑΑ ΕΚΠΑ Κωνσταντίνας Γογγάκη στο Έθνος

Το «καλάθι των μαθητών» ως επιδερμική επούλωση αμυχής στο πληγωμένο σώμα της εκπαίδευσης και στην παραπαιδεία | Άρθρο της Αν. Καθ. ΣΕΦΑΑ ΕΚΠΑ Κωνσταντίνας Γογγάκη στο Έθνος
2f3333da 4245 4b52 9a2a 6e20750c23fa

Κι εκεί που περιμέναμε τις εξαγγελίες της νέας και ανανεωμένης κυβέρνησης, ήρθε η πανηγυρική ανακοίνωση για το «Καλάθι των μαθητών και των σχολικών ειδών». Τι καινοτομία κι αυτή! Και τι ανακούφιση από το βάρος των σχολικών υποχρεώσεων μιας οικογένειας! Τσάντα, τετράδια, στυλό, μαρκαδόροι, σε φθηνότερες τιμές, συνιστούν μια μεγάλη γενναιοδωρία από την πολιτεία!…

Στο πλαίσιο του συνήθους επιδοματικού εντυπωσιασμού και της μεγαλοστομίας, το καλάθι προβάλλεται σαν σπουδαία παροχή. Δεν αποτελεί, όμως, παρά μια ανεπαίσθητη και ασήμαντη αμυχή στο γεμάτο ουλές σώμα της εκπαίδευσης. Γιατί, αν σκεφτεί κανείς το σύνολο των εξόδων που πρέπει να καταβάλλει μια οικογένεια κάθε χρόνο κατά τη σχολική ζωή του παιδιού της, ο κάλαθος είναι μάλλον «των αχρήστων».

Ας το πρόσφερε, τουλάχιστον, η κυβέρνηση αυτό το μικρής ωφέλειας «καλάθι», εντελώς δωρεάν, σε κάθε μαθητή, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Ένα δωράκι στα παιδιά, με δυο-τρία σχολικά είδη, που έτσι, συμβολικά, θα τους ευχόταν καλή χρονιά. Δεν πρόκειται δα και για κάποιο μεγάλο έξοδο. Μπροστά π.χ. στα δημόσια χρήματα που διατέθηκαν γενναιόδωρα από τα ταμεία του κράτους για τις πρόσφατες βουλευτικές εκλογές, το ποσό για κάποια σχολικά είδη θα ήταν μηδαμινό, ενώ θα προκαλούσε κι ένα χαμόγελο στη μαθητιώσα νεολαία.

Το να παρουσιάζεται, όμως, το «καλάθι των μαθητών» ως δήθεν επίτευγμα, είναι σαν αλληθωρισμός από τα πραγματικά προβλήματα της παιδείας και από την παραπαιδεία. Έχει μήπως υπολογίσει η κυβέρνηση τα χρήματα που ξοδεύονται για έναν μαθητή, ώσπου να τελειώσει το σχολείο και τις σπουδές του; Έχει συνυπολογίσει το κόστος των φροντιστηρίων, των ιδιαίτερων μαθημάτων, της εξωσχολικής δραστηριότητας – όπου η ξένη γλώσσα, η μουσική, ακόμη και ο αθλητισμός αγοράζονται; Και έχει συνειδητοποιήσει οτι σε καμία άλλη χώρα της Ευρώπης δεν υπάρχει το καθεστώς της παραπαιδείας, το οποίο στην Ελλάδα έχει αναχθεί σε κάτι κοστοβόρο αλλά απαραίτητο;

Για ποιο λόγο, όμως, το παράδοξο και απαράδεκτο ηθικά καθεστώς της παραπαιδείας ακμάζει στη χώρα μας; Η απάντηση είναι: «επειδή η εκπαίδευση στην Ελλάδα αντιμετωπίζεται ως κάτι παραπεταμένο στον κάλαθο των αχρήστων». Αντί για μια γενική παιδεία που να εξάπτει τις συνειδήσεις με αρχές, κριτική και γνώση, οι μαθητές διαχωρίζονται στους «επισκέπτες», που φεύγουν απ’ το σχολείο έχοντας μείνει ανέπαφοι από όσες αξίες θα έπρεπε να τους διέπουν. Το δεύτερο είδος μαθητών κυριαρχείται από τον ανταγωνισμό, ο οποίος τους ωθεί σε επιλογές ατομικής σκοπιμότητας.

Καμία από τις δύο κατηγορίες μαθητών δεν εμβαθύνει, και δεν αγαπάει την μάθηση για τη μάθηση. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές, εξαρτημένοι από τα πιεστικά δεδομένα μιας ξεπερασμένης μορφής εκπαίδευσης, προσαρμόζονται στο τέλος, και εγκαταλείπονται στην ανέμπνευστη καθημερινότητα. Έτσι, όμως, αντί να λύσουν το πρόβλημα, γίνονται κι οι ίδιοι μέρος του προβλήματος.

Βεβαίως υπάρχουν ποιοτικές εξαιρέσεις, και από πλευράς μαθητών και από τους διδάσκοντες. Αν, όμως, το κυρίαρχο στοιχείο της εκπαίδευσης είναι ο ανταγωνισμός, που αποβλέπει στην επαγγελματική αποκατάσταση, το σχολείο αποδυναμώνεται ως χώρος μάθησης και γίνεται αισθητό ως μια υποχρεωτική βαρεμάρα. Τα φροντιστήρια κι η παραπαιδεία επαγρυπνούν, και αρπάζουν τους μαθητές, όχι για να καλύψουν τη γνώση που δεν προσέλαβαν απ’ το σχολείο, αλλά για να υποδείξουν ως πληροφορία την κρίσιμη ύλη των εξετάσεων. Έτσι, οι μαθητές «κερδίζουν» τον χρόνο που έχασαν στο σχολείο μη παρακολουθώντας τον (βαρετό ενίοτε) καθηγητή, χάνοντας όμως τον ελεύθερο χρόνο τους (Georges Mauco, Phychanalyse et education, 1967).

Στον φαύλο αυτό κύκλο της γενικευμένης και νοσηρής παθητικοποίησης, οι νέοι όχι μόνο δεν αποκτούν κάποια βαθιά γνώση, αλλά θυσιάζουν την εφηβεία και τα καλύτερα χρόνια τους. Θυσιάζονται σε μια εκπαίδευση άνευρη, παρωχημένη, που γυρίζει γύρω-γύρω από τον εαυτό της. Και σε μια χώρα, που παρά την πλούσια της παράδοση, αδυνατεί ν’ αφυπνιστεί και να αφυπνίσει δια της παιδείας, ή να αναγνωρίσει την εκπαίδευση ως πρωταρχική αξία. Η κυβέρνηση, όμως – λες και αλληθωρίζει – δεν βλέπει τίποτα απ’ όλα αυτά, αλλά επικεντρώνεται στο δευτερεύον ή κι οκτεύον – όπως τα κοφίνια με τα σχολικά είδη – εν κενώ ουσίας…

Και ποια είναι η «ουσία», που καλείται η κυβέρνηση να δει, αντί του επουσιώδους; Οι αδυναμίες που προξενεί στους νέους το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα, δηλαδή: Μειωμένη κρίση, δυσκολία στην αποτύπωση των σκέψεων, έλλειψη ικανότητας για άρθρωση συνεχούς λόγου, δυσκολία ελέγχου και λογικοποίησης της σκέψης τους χωρίς χάσματα και χωρίς αντιφάσεις, αδυναμία σχηματισμού μη λογικών αφαιρέσεων ή κατανόησης γραπτών κειμένων εκτός από τα υποτυπώδη (Jean-Claude Filloux, Psychanalyse et education: nouveaux reperes? 2003; Κάτσικας-Θεριανός, Η εκπαίδευση της αμάθειας, 2005).

Το σώμα, επομένως, της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, είναι τραυματισμένο, και χρήζει ουσιαστικής και όχι επιφανειακής θεραπείας. Αλλιώς ελλοχεύει ο κίνδυνος να φτιαχτεί μια κοινωνία που αδυνατεί να αναστοχάζεται τις προϋποθέσεις της κοινωνικής αναπαραγωγής. Λαμβάνοντας υπόψη και τον κατακερματισμένο χρόνο του σύγχρονου ανθρώπου, αυτό σημαίνει την «κατασκευή» μιας κοινωνίας που θα είναι μεν τεχνολογικά υπεραναπτυγμένη, αλλά, ταυτόχρονα, πειθήνια στις προκλήσεις του αχόρταγου υλικού και καταναλωτικού πολιτισμού. Αυτό το εξάμβλωμα θα είναι μια κοινωνία αχόρταγη, συμφεροντολόγα και, ιδίως, αμαθής (Jean-Claude Michea, L’Enseignement de l’ignorance et ses conditions modernes, Paris: Climats, 1999, 2006).

Η παραπάνω εκδοχή δεν συνιστά, παρά την περιγραφή ενός ζωντανού εφιάλτη. Μπορούμε, μήπως, όλοι μαζί, ως πολιτεία και ως κοινωνία, ως άτομα και ως σύνολο, να αναλογιστούμε, εγκαίρως, αυτήν την δυστοπική εξέλιξη; Μπορούμε να κατανοήσουμε τον εξαιρετικό ρόλο της εκπαίδευσης προς την διαμόρφωση των συνειδήσεων; Μπορούμε να αναζητήσουμε, να αναλύσουμε και, κυρίως, να αλλάξουμε τους εκπαιδευτικούς, τους κοινωνικούς και τους πολιτικούς όρους που βρίσκονται στον πυρήνα αυτού του προβλήματος; Μπορούμε να εμβαθύνουμε; Και – πρωτίστως – θέλουμε;

Πηγή άρθρου: https://www.ethnos.gr/opinions/article/278018/tokalathitonmathhtonosepidermikhepoyloshamyxhsstoplhgomenosomathsekpaideyshskaisthnparapaideia

Ευγενίδειο Θεραπευτήριο ΕΚΠΑ – Πρόληψη και ευαισθητοποίηση κατά του καρκίνου του μαστού

Ευγενίδειο Θεραπευτήριο ΕΚΠΑ – Πρόληψη και ευαισθητοποίηση κατά του καρκίνου του μαστού

Το Ευγενίδειο Θεραπευτήριο, μετά την πλήρη ανακαίνιση του Απεικονιστικού του Τμήματος και την εγκατάσταση υπερσύγχρονων μηχανημάτων (αξονικού τομογράφου, μαστογράφου, μηχανήματος οστικής πυκνότητας, ακτινολογικού εξοπλισμού), συμμετέχει ενεργά στο πρόγραμμα «Σπύρος Δοξιάδης – Μαστογραφία» και προσφέρει ένα ειδικό πακέτο προληπτικού ελέγχου μαστογραφίας. ΠΑΚΕΤΟ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ (με παραπεμπτικό) • Μαστογραφία • Μέτρηση οστικής πυκνότητας *Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα […]

Προγραμματισμός νέων webinars εν όψει resCom

Προγραμματισμός νέων webinars εν όψει resCom

Στο πλαίσιο της εκπαίδευσης στις διαδικασίες του Ε.Λ.Κ.Ε. καθώς και της προετοιμασίας για την έναρξη λειτουργίας του νέου πληροφοριακού συστήματος resCom από το νέο έτος, έχουν προγραμματιστεί δύο νέες, στοχευμένες εκπαιδευτικές συναντήσεις. Στόχος των εκπαιδεύσεων αυτών είναι η περαιτέρω εξοικείωση των χρηστών με τις διαδικασίες διαχείρισης προγραμμάτων στον Ε.Λ.Κ.Ε. και τις λειτουργίες του συστήματος σε […]

Απονομή των πρώτων υποτροφιών του ΞΠΠΣ Ιατρικής «Medical Degree»

Απονομή των πρώτων υποτροφιών του ΞΠΠΣ Ιατρικής «Medical Degree»

Το Ξενόγλωσσο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (Ξ.Π.Π.Σ) της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, «Medical Degree» ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την απονομή των πρώτων υποτροφιών του προγράμματος, μια σημαντική στιγμή που αναδεικνύει την προσήλωση στην ακαδημαϊκή αριστεία. Οι υποτροφίες, οι οποίες βασίζονται αποκλειστικά στην ακαδημαϊκή επίδοση, θεσπίστηκαν με σκοπό την αναγνώριση της εξαιρετικής προσπάθειας και προόδου των φοιτητών. […]

Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας, το Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πάντειο Πανεπιστήμιο διοργάνωσαν το 5ο Φόρουμ Ακεραιότητας με θέμα «Χτίζοντας ένα μέλλον με αξίες: Νέοι και κουλτούρα Ακεραιότητας»

Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας, το Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πάντειο Πανεπιστήμιο διοργάνωσαν το 5ο Φόρουμ Ακεραιότητας με θέμα «Χτίζοντας ένα μέλλον με αξίες: Νέοι και κουλτούρα Ακεραιότητας»

Με μεγάλη συμμετοχή μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας και ιδιαιτέρως φοιτητών και φοιτητριών, καθώς και στελεχών δημοσίων φορέων ολοκληρώθηκε το 5ο Φόρουμ Ακεραιότητας της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ). Το 5ο Φόρουμ συνδιοργανώθηκε από κοινού με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πάντειο Πανεπιστήμιο, με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα κατά της Διαφθοράς. Το φετινό φόρουμ […]

Ανακοίνωση της Διεπιστημονικής Επιτροπής Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων του ΕΚΠΑ

Ανακοίνωση της Διεπιστημονικής Επιτροπής Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων του ΕΚΠΑ

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών παρακολούθησε μέσω του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος παρακολούθησε την εξέλιξη της κακοκαιρίας Byron και των επιπτώσεών της στην επικράτεια. Ως γενικό συμπέρασμα, η κακοκαιρία “Byron” ανέδειξε την υψηλή ευπάθεια συγκεκριμένων περιοχών της χώρας σε πλημμυρικά και κατολισθητικά φαινόμενα, ιδίως σε πεδινές ζώνες με έντονη ανθρωπογενή δραστηριότητα, έντονη αστικοποίηση, κάλυψη […]

Πλημμύρες στην Ελλάδα: Νέα ψηφιακή πλατφόρμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου φέρνει τη γνώση στο κοινό και σε κάθε ενδιαφερόμενο φορέα

Πλημμύρες στην Ελλάδα: Νέα ψηφιακή πλατφόρμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου φέρνει τη γνώση στο κοινό και σε κάθε ενδιαφερόμενο φορέα

Οι πλημμύρες είναι από τα πιο συχνά και καταστροφικά φυσικά φαινόμενα στην Ελλάδα. Η διαχρονική καταγραφή των πλημμυρών σε επίπεδο επικράτειας ως προς τα βασικά χαρακτηριστικά τους και η οργάνωση τους σε μία διαδραστική πλατφόρμα σε περιβάλλον GIS προσφέρει τη δυνατότητα στην επιστημονική κοινότητα, στους φορείς πολιτικής προστασίας και στην κοινωνία των πολιτών  να έχουν πρόσβαση […]

Προγραμματισμός νέων webinars εν όψει resCom

Προγραμματισμός νέων webinars εν όψει resCom

Στο πλαίσιο της εκπαίδευσης στις διαδικασίες του Ε.Λ.Κ.Ε. καθώς και της προετοιμασίας για την έναρξη λειτουργίας του νέου πληροφοριακού συστήματος resCom από το νέο έτος, έχουν προγραμματιστεί δύο νέες, στοχευμένες εκπαιδευτικές συναντήσεις. Στόχος των εκπαιδεύσεων αυτών είναι η περαιτέρω εξοικείωση των χρηστών με τις διαδικασίες διαχείρισης προγραμμάτων στον Ε.Λ.Κ.Ε. και τις λειτουργίες του συστήματος σε […]

Απονομή των πρώτων υποτροφιών του ΞΠΠΣ Ιατρικής «Medical Degree»

Απονομή των πρώτων υποτροφιών του ΞΠΠΣ Ιατρικής «Medical Degree»

Το Ξενόγλωσσο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (Ξ.Π.Π.Σ) της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, «Medical Degree» ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την απονομή των πρώτων υποτροφιών του προγράμματος, μια σημαντική στιγμή που αναδεικνύει την προσήλωση στην ακαδημαϊκή αριστεία. Οι υποτροφίες, οι οποίες βασίζονται αποκλειστικά στην ακαδημαϊκή επίδοση, θεσπίστηκαν με σκοπό την αναγνώριση της εξαιρετικής προσπάθειας και προόδου των φοιτητών. […]

Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας, το Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πάντειο Πανεπιστήμιο διοργάνωσαν το 5ο Φόρουμ Ακεραιότητας με θέμα «Χτίζοντας ένα μέλλον με αξίες: Νέοι και κουλτούρα Ακεραιότητας»

Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας, το Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πάντειο Πανεπιστήμιο διοργάνωσαν το 5ο Φόρουμ Ακεραιότητας με θέμα «Χτίζοντας ένα μέλλον με αξίες: Νέοι και κουλτούρα Ακεραιότητας»

Με μεγάλη συμμετοχή μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας και ιδιαιτέρως φοιτητών και φοιτητριών, καθώς και στελεχών δημοσίων φορέων ολοκληρώθηκε το 5ο Φόρουμ Ακεραιότητας της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ). Το 5ο Φόρουμ συνδιοργανώθηκε από κοινού με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πάντειο Πανεπιστήμιο, με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα κατά της Διαφθοράς. Το φετινό φόρουμ […]

Ανακοίνωση της Διεπιστημονικής Επιτροπής Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων του ΕΚΠΑ

Ανακοίνωση της Διεπιστημονικής Επιτροπής Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων του ΕΚΠΑ

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών παρακολούθησε μέσω του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος παρακολούθησε την εξέλιξη της κακοκαιρίας Byron και των επιπτώσεών της στην επικράτεια. Ως γενικό συμπέρασμα, η κακοκαιρία “Byron” ανέδειξε την υψηλή ευπάθεια συγκεκριμένων περιοχών της χώρας σε πλημμυρικά και κατολισθητικά φαινόμενα, ιδίως σε πεδινές ζώνες με έντονη ανθρωπογενή δραστηριότητα, έντονη αστικοποίηση, κάλυψη […]

Πλημμύρες στην Ελλάδα: Νέα ψηφιακή πλατφόρμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου φέρνει τη γνώση στο κοινό και σε κάθε ενδιαφερόμενο φορέα

Πλημμύρες στην Ελλάδα: Νέα ψηφιακή πλατφόρμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου φέρνει τη γνώση στο κοινό και σε κάθε ενδιαφερόμενο φορέα

Οι πλημμύρες είναι από τα πιο συχνά και καταστροφικά φυσικά φαινόμενα στην Ελλάδα. Η διαχρονική καταγραφή των πλημμυρών σε επίπεδο επικράτειας ως προς τα βασικά χαρακτηριστικά τους και η οργάνωση τους σε μία διαδραστική πλατφόρμα σε περιβάλλον GIS προσφέρει τη δυνατότητα στην επιστημονική κοινότητα, στους φορείς πολιτικής προστασίας και στην κοινωνία των πολιτών  να έχουν πρόσβαση […]

Horizon Europe: Info Days για ERA & Widening – WIDERA Work Programme 2026–2027

Horizon Europe: Info Days για ERA & Widening – WIDERA Work Programme 2026–2027

Την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διοργανώνει ενημερωτική ημερίδα σχετικά με τιςπροσκλήσεις του European Research Area (ERA) στο Πρόγραμμα Εργασίας WIDERA 2026–2027, στοDestination “Reforming and enhancing the European research and innovation system”. Οι προσκλήσεις ERA περιλαμβάνουν δράσεις CSA και RIA και καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεματικών, όπως σταδιοδρομίες στην έρευνα, διαχείριση της έρευνας, αξιοποίηση […]

Ημερολόγια του Μουσείου Ζωολογίας για το 2026 – Οι αγαπημένοι ήρωες μου δεν πρέπει να χαθούν!!!

Ημερολόγια του Μουσείου Ζωολογίας για το 2026 – Οι αγαπημένοι ήρωες μου δεν πρέπει να χαθούν!!!

Στο συλλεκτικό και ταυτόχρονα πρωτότυπο ημερολόγιο του 2026 αποσκοπεί στην γνωριμία των παιδιών με μερικά ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν μέσα από προσωποποιημένους ήρωες καρτούν που γνωρίζουν από παιδικές ταινίες και σειρές. Η έκδοση αυτού του ημερολογίου συμβάλει στην εκπλήρωση ενός από τους στόχους του Μουσείου που είναι η ενημέρωση των πολιτών για την αναγκαιότητα […]

Εκπαιδευτική Επίσκεψη του Τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ στο Piraeus Container Terminal

Εκπαιδευτική Επίσκεψη του Τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ στο Piraeus Container Terminal

Το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας, της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του Piraeus Container Terminal (PCT), την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025. Φοιτητές και Καθηγητές του Τμήματος είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στους Προβλήτες, να παρακολουθήσουν από κοντά τη διαδικασία μετακίνησης φορτίων από το […]

Προσβάσιμος σταθμός εργασίας για φοιτητές με αναπηρία στη Βιβλιοθήκη της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ

Προσβάσιμος σταθμός εργασίας για φοιτητές με αναπηρία στη Βιβλιοθήκη της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ

Η Βιβλιοθήκη της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ ανακοίνωσε τη λειτουργία ενός νέου προσβάσιμου σταθμού εργασίας, σχεδιασμένου ειδικά για φοιτητές με αναπηρία. Ο ειδικά διαμορφωμένος χώρος βρίσκεται στον πρώτο όροφο του κτηρίου του παλαιού Χημείου (Σόλωνος 104) στο οποίο στεγάζεται η βιβλιοθήκη, και λειτουργεί καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή 8:30–20:00. Προσβάσιμη είσοδος και έξοδος, στο κτήριο […]

Από τις μηχανές αναζήτησης στις μηχανές έτοιμης απάντησης

Από τις μηχανές αναζήτησης στις μηχανές έτοιμης απάντησης

* Γράφει η Μαρίνα Ρήγου, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Η σταδιακή ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στις μηχανές αναζήτησης προκαλεί βαθιά μεταβολή στη δομή και λειτουργία του διαδικτύου και, ειδικότερα, του Παγκόσμιου Ιστού […]

Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Π.Ε. Πετράκη στη ραδιοφωνική εκπομπή του ΣΚΑΙ «Ιστορίες με Δράκου»

Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Π.Ε. Πετράκη στη ραδιοφωνική εκπομπή του ΣΚΑΙ «Ιστορίες με Δράκου»

Ο ομότιμος καθηγητής Οικονομικών ΤΟΥ εκπα Π. Ε. Πετράκης ήταν προσκεκλημένος στην εκπομπή «Ιστορίες με Δράκου» με την Κατερίνα Δράκου (1/12/2025). Μεταξύ άλλων, συζήτησε για την τοποθέτηση του πρωθυπουργού σχετικά με την οικονομία της χώρας, την περίοδο των μνημονίων και τις συνέπειές τους, τους ρυθμούς ανάπτυξης στο μέλλον και την οικονομική πραγματικότητά μας, τη μελέτη του LSΕ, […]

Ημερολόγια του Μουσείου Ζωολογίας για το 2026 – Οι αγαπημένοι ήρωες μου δεν πρέπει να χαθούν!!!

Ημερολόγια του Μουσείου Ζωολογίας για το 2026 – Οι αγαπημένοι ήρωες μου δεν πρέπει να χαθούν!!!

Στο συλλεκτικό και ταυτόχρονα πρωτότυπο ημερολόγιο του 2026 αποσκοπεί στην γνωριμία των παιδιών με μερικά ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν μέσα από προσωποποιημένους ήρωες καρτούν που γνωρίζουν από παιδικές ταινίες και σειρές. Η έκδοση αυτού του ημερολογίου συμβάλει στην εκπλήρωση ενός από τους στόχους του Μουσείου που είναι η ενημέρωση των πολιτών για την αναγκαιότητα […]

Εκπαιδευτική Επίσκεψη του Τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ στο Piraeus Container Terminal

Εκπαιδευτική Επίσκεψη του Τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ στο Piraeus Container Terminal

Το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας, της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του Piraeus Container Terminal (PCT), την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025. Φοιτητές και Καθηγητές του Τμήματος είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στους Προβλήτες, να παρακολουθήσουν από κοντά τη διαδικασία μετακίνησης φορτίων από το […]

Προσβάσιμος σταθμός εργασίας για φοιτητές με αναπηρία στη Βιβλιοθήκη της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ

Προσβάσιμος σταθμός εργασίας για φοιτητές με αναπηρία στη Βιβλιοθήκη της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ

Η Βιβλιοθήκη της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ ανακοίνωσε τη λειτουργία ενός νέου προσβάσιμου σταθμού εργασίας, σχεδιασμένου ειδικά για φοιτητές με αναπηρία. Ο ειδικά διαμορφωμένος χώρος βρίσκεται στον πρώτο όροφο του κτηρίου του παλαιού Χημείου (Σόλωνος 104) στο οποίο στεγάζεται η βιβλιοθήκη, και λειτουργεί καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή 8:30–20:00. Προσβάσιμη είσοδος και έξοδος, στο κτήριο […]

Από τις μηχανές αναζήτησης στις μηχανές έτοιμης απάντησης

Από τις μηχανές αναζήτησης στις μηχανές έτοιμης απάντησης

* Γράφει η Μαρίνα Ρήγου, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Η σταδιακή ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στις μηχανές αναζήτησης προκαλεί βαθιά μεταβολή στη δομή και λειτουργία του διαδικτύου και, ειδικότερα, του Παγκόσμιου Ιστού […]

Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Π.Ε. Πετράκη στη ραδιοφωνική εκπομπή του ΣΚΑΙ «Ιστορίες με Δράκου»

Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Π.Ε. Πετράκη στη ραδιοφωνική εκπομπή του ΣΚΑΙ «Ιστορίες με Δράκου»

Ο ομότιμος καθηγητής Οικονομικών ΤΟΥ εκπα Π. Ε. Πετράκης ήταν προσκεκλημένος στην εκπομπή «Ιστορίες με Δράκου» με την Κατερίνα Δράκου (1/12/2025). Μεταξύ άλλων, συζήτησε για την τοποθέτηση του πρωθυπουργού σχετικά με την οικονομία της χώρας, την περίοδο των μνημονίων και τις συνέπειές τους, τους ρυθμούς ανάπτυξης στο μέλλον και την οικονομική πραγματικότητά μας, τη μελέτη του LSΕ, […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο