Νέα & Ανακοινώσεις

Το «καλάθι των μαθητών» ως επιδερμική επούλωση αμυχής στο πληγωμένο σώμα της εκπαίδευσης και στην παραπαιδεία | Άρθρο της Αν. Καθ. ΣΕΦΑΑ ΕΚΠΑ Κωνσταντίνας Γογγάκη στο Έθνος

Το «καλάθι των μαθητών» ως επιδερμική επούλωση αμυχής στο πληγωμένο σώμα της εκπαίδευσης και στην παραπαιδεία | Άρθρο της Αν. Καθ. ΣΕΦΑΑ ΕΚΠΑ Κωνσταντίνας Γογγάκη στο Έθνος
2f3333da 4245 4b52 9a2a 6e20750c23fa

Κι εκεί που περιμέναμε τις εξαγγελίες της νέας και ανανεωμένης κυβέρνησης, ήρθε η πανηγυρική ανακοίνωση για το «Καλάθι των μαθητών και των σχολικών ειδών». Τι καινοτομία κι αυτή! Και τι ανακούφιση από το βάρος των σχολικών υποχρεώσεων μιας οικογένειας! Τσάντα, τετράδια, στυλό, μαρκαδόροι, σε φθηνότερες τιμές, συνιστούν μια μεγάλη γενναιοδωρία από την πολιτεία!…

Στο πλαίσιο του συνήθους επιδοματικού εντυπωσιασμού και της μεγαλοστομίας, το καλάθι προβάλλεται σαν σπουδαία παροχή. Δεν αποτελεί, όμως, παρά μια ανεπαίσθητη και ασήμαντη αμυχή στο γεμάτο ουλές σώμα της εκπαίδευσης. Γιατί, αν σκεφτεί κανείς το σύνολο των εξόδων που πρέπει να καταβάλλει μια οικογένεια κάθε χρόνο κατά τη σχολική ζωή του παιδιού της, ο κάλαθος είναι μάλλον «των αχρήστων».

Ας το πρόσφερε, τουλάχιστον, η κυβέρνηση αυτό το μικρής ωφέλειας «καλάθι», εντελώς δωρεάν, σε κάθε μαθητή, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Ένα δωράκι στα παιδιά, με δυο-τρία σχολικά είδη, που έτσι, συμβολικά, θα τους ευχόταν καλή χρονιά. Δεν πρόκειται δα και για κάποιο μεγάλο έξοδο. Μπροστά π.χ. στα δημόσια χρήματα που διατέθηκαν γενναιόδωρα από τα ταμεία του κράτους για τις πρόσφατες βουλευτικές εκλογές, το ποσό για κάποια σχολικά είδη θα ήταν μηδαμινό, ενώ θα προκαλούσε κι ένα χαμόγελο στη μαθητιώσα νεολαία.

Το να παρουσιάζεται, όμως, το «καλάθι των μαθητών» ως δήθεν επίτευγμα, είναι σαν αλληθωρισμός από τα πραγματικά προβλήματα της παιδείας και από την παραπαιδεία. Έχει μήπως υπολογίσει η κυβέρνηση τα χρήματα που ξοδεύονται για έναν μαθητή, ώσπου να τελειώσει το σχολείο και τις σπουδές του; Έχει συνυπολογίσει το κόστος των φροντιστηρίων, των ιδιαίτερων μαθημάτων, της εξωσχολικής δραστηριότητας – όπου η ξένη γλώσσα, η μουσική, ακόμη και ο αθλητισμός αγοράζονται; Και έχει συνειδητοποιήσει οτι σε καμία άλλη χώρα της Ευρώπης δεν υπάρχει το καθεστώς της παραπαιδείας, το οποίο στην Ελλάδα έχει αναχθεί σε κάτι κοστοβόρο αλλά απαραίτητο;

Για ποιο λόγο, όμως, το παράδοξο και απαράδεκτο ηθικά καθεστώς της παραπαιδείας ακμάζει στη χώρα μας; Η απάντηση είναι: «επειδή η εκπαίδευση στην Ελλάδα αντιμετωπίζεται ως κάτι παραπεταμένο στον κάλαθο των αχρήστων». Αντί για μια γενική παιδεία που να εξάπτει τις συνειδήσεις με αρχές, κριτική και γνώση, οι μαθητές διαχωρίζονται στους «επισκέπτες», που φεύγουν απ’ το σχολείο έχοντας μείνει ανέπαφοι από όσες αξίες θα έπρεπε να τους διέπουν. Το δεύτερο είδος μαθητών κυριαρχείται από τον ανταγωνισμό, ο οποίος τους ωθεί σε επιλογές ατομικής σκοπιμότητας.

Καμία από τις δύο κατηγορίες μαθητών δεν εμβαθύνει, και δεν αγαπάει την μάθηση για τη μάθηση. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές, εξαρτημένοι από τα πιεστικά δεδομένα μιας ξεπερασμένης μορφής εκπαίδευσης, προσαρμόζονται στο τέλος, και εγκαταλείπονται στην ανέμπνευστη καθημερινότητα. Έτσι, όμως, αντί να λύσουν το πρόβλημα, γίνονται κι οι ίδιοι μέρος του προβλήματος.

Βεβαίως υπάρχουν ποιοτικές εξαιρέσεις, και από πλευράς μαθητών και από τους διδάσκοντες. Αν, όμως, το κυρίαρχο στοιχείο της εκπαίδευσης είναι ο ανταγωνισμός, που αποβλέπει στην επαγγελματική αποκατάσταση, το σχολείο αποδυναμώνεται ως χώρος μάθησης και γίνεται αισθητό ως μια υποχρεωτική βαρεμάρα. Τα φροντιστήρια κι η παραπαιδεία επαγρυπνούν, και αρπάζουν τους μαθητές, όχι για να καλύψουν τη γνώση που δεν προσέλαβαν απ’ το σχολείο, αλλά για να υποδείξουν ως πληροφορία την κρίσιμη ύλη των εξετάσεων. Έτσι, οι μαθητές «κερδίζουν» τον χρόνο που έχασαν στο σχολείο μη παρακολουθώντας τον (βαρετό ενίοτε) καθηγητή, χάνοντας όμως τον ελεύθερο χρόνο τους (Georges Mauco, Phychanalyse et education, 1967).

Στον φαύλο αυτό κύκλο της γενικευμένης και νοσηρής παθητικοποίησης, οι νέοι όχι μόνο δεν αποκτούν κάποια βαθιά γνώση, αλλά θυσιάζουν την εφηβεία και τα καλύτερα χρόνια τους. Θυσιάζονται σε μια εκπαίδευση άνευρη, παρωχημένη, που γυρίζει γύρω-γύρω από τον εαυτό της. Και σε μια χώρα, που παρά την πλούσια της παράδοση, αδυνατεί ν’ αφυπνιστεί και να αφυπνίσει δια της παιδείας, ή να αναγνωρίσει την εκπαίδευση ως πρωταρχική αξία. Η κυβέρνηση, όμως – λες και αλληθωρίζει – δεν βλέπει τίποτα απ’ όλα αυτά, αλλά επικεντρώνεται στο δευτερεύον ή κι οκτεύον – όπως τα κοφίνια με τα σχολικά είδη – εν κενώ ουσίας…

Και ποια είναι η «ουσία», που καλείται η κυβέρνηση να δει, αντί του επουσιώδους; Οι αδυναμίες που προξενεί στους νέους το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα, δηλαδή: Μειωμένη κρίση, δυσκολία στην αποτύπωση των σκέψεων, έλλειψη ικανότητας για άρθρωση συνεχούς λόγου, δυσκολία ελέγχου και λογικοποίησης της σκέψης τους χωρίς χάσματα και χωρίς αντιφάσεις, αδυναμία σχηματισμού μη λογικών αφαιρέσεων ή κατανόησης γραπτών κειμένων εκτός από τα υποτυπώδη (Jean-Claude Filloux, Psychanalyse et education: nouveaux reperes? 2003; Κάτσικας-Θεριανός, Η εκπαίδευση της αμάθειας, 2005).

Το σώμα, επομένως, της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, είναι τραυματισμένο, και χρήζει ουσιαστικής και όχι επιφανειακής θεραπείας. Αλλιώς ελλοχεύει ο κίνδυνος να φτιαχτεί μια κοινωνία που αδυνατεί να αναστοχάζεται τις προϋποθέσεις της κοινωνικής αναπαραγωγής. Λαμβάνοντας υπόψη και τον κατακερματισμένο χρόνο του σύγχρονου ανθρώπου, αυτό σημαίνει την «κατασκευή» μιας κοινωνίας που θα είναι μεν τεχνολογικά υπεραναπτυγμένη, αλλά, ταυτόχρονα, πειθήνια στις προκλήσεις του αχόρταγου υλικού και καταναλωτικού πολιτισμού. Αυτό το εξάμβλωμα θα είναι μια κοινωνία αχόρταγη, συμφεροντολόγα και, ιδίως, αμαθής (Jean-Claude Michea, L’Enseignement de l’ignorance et ses conditions modernes, Paris: Climats, 1999, 2006).

Η παραπάνω εκδοχή δεν συνιστά, παρά την περιγραφή ενός ζωντανού εφιάλτη. Μπορούμε, μήπως, όλοι μαζί, ως πολιτεία και ως κοινωνία, ως άτομα και ως σύνολο, να αναλογιστούμε, εγκαίρως, αυτήν την δυστοπική εξέλιξη; Μπορούμε να κατανοήσουμε τον εξαιρετικό ρόλο της εκπαίδευσης προς την διαμόρφωση των συνειδήσεων; Μπορούμε να αναζητήσουμε, να αναλύσουμε και, κυρίως, να αλλάξουμε τους εκπαιδευτικούς, τους κοινωνικούς και τους πολιτικούς όρους που βρίσκονται στον πυρήνα αυτού του προβλήματος; Μπορούμε να εμβαθύνουμε; Και – πρωτίστως – θέλουμε;

Πηγή άρθρου: https://www.ethnos.gr/opinions/article/278018/tokalathitonmathhtonosepidermikhepoyloshamyxhsstoplhgomenosomathsekpaideyshskaisthnparapaideia

Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης: Τάσεις, προκλήσεις και προοπτικές

Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης: Τάσεις, προκλήσεις και προοπτικές

Του Στέλιου Παπαθανασόπουλου Καθηγητή στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Η 21η Νοεμβρίου έχει καθιερωθεί από την UNESCO ως η Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης. Παρά την αμφισβήτηση από το διαδίκτυο και τις ψηφιακές πλατφόρμες παραμένει το κοινό πεδίο αναφοράς, καθώς καλύπτει διάφορες πλευρές της κοινωνίας και διαθέτει τη μοναδική ικανότητα να […]

Συμμετοχή του Μουσείου Ορυκτολογίας – Πετρολογίας στην Διεθνή έκθεση Ορυκτών στο Μόναχο Γερμανίας

Συμμετοχή του Μουσείου Ορυκτολογίας – Πετρολογίας στην Διεθνή έκθεση Ορυκτών στο Μόναχο Γερμανίας

Με μεγάλη χαρά σας ανακοινώνουμε ότι το Μουσείο Ορυκτολογίας και Πετρολογίας του Τμήματος Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος του ΕΚΠΑ είχε την τιμή να συμμετέχει φέτος στην Διεθνή έκθεση Ορυκτών του Μονάχου (Mineralientage München 2025), που πραγματοποιήθηκε στο Μόναχο, Γερμανίας το διάστημα 23-26 Οκτωβρίου 2025. Η συμμετοχή του Μουσείου έγινε μετά από ειδική πρόσκληση για εκπροσώπηση της […]

Διάκριση του Ερευνητικού Εργαστηρίου Ανοσοβιολογίας και Μελετής Εμβολίων του ΕΚΠΑ στα Healthcare Business Awards 2025

Διάκριση του Ερευνητικού Εργαστηρίου Ανοσοβιολογίας και Μελετής Εμβολίων του ΕΚΠΑ στα Healthcare Business Awards 2025

Η ερευνητική ομάδα του Εργαστηρίου Ανοσοβιολογίας και Μελέτης του ΕΚΠΑ, υπό τη διεύθυνση της Καθηγήτριας Παιδιατρικής και Λοιμωξιολογίας κ. Βασιλικής Σπούλου, απέσπασε το Χρυσό Βραβείο στα Healthcare Business Awards 2025 για την ανάπτυξη ενός καινοτόμου εμβολίου έναντι του πνευμονιοκόκκου. Πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική διάκριση, καθώς η ερευνητική ομάδα, σε συνεργασία με εταιρεία βιοτεχνολογίας, ανέπτυξε […]

Η γεωμαγνητική καταιγίδα G4 της 12ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του ap Prediction tool της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Η γεωμαγνητική καταιγίδα G4 της 12ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του ap Prediction tool της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Στα πλαίσια του 25ου ηλιακού κύκλου και πιο συγκεκριμένα στις 12 Νοεμβρίου 2025 καταγράφηκε μια ισχυρή (τάξης G4, NOAA Space Weather Scales) γεωμαγνητική καταιγίδα. Οι γεωμαγνητικές καταιγίδες, γενικά, είναι από τις πιο σημαντικές εκδηλώσεις του Διαστημικού Καιρού αφού, ανάλογα με την ένταση τους, μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την λειτουργία και αξιοπιστία επίγειων και δορυφορικών τεχνολογικών συστημάτων αλλά […]

Το μοναδικό GLE77 της 11ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του GLE Alert ++ system της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Το μοναδικό GLE77 της 11ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του GLE Alert ++ system της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Την 11η Νοεμβρίου 2025 έλαβε χώρα ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον φαινόμενο του Διαστημικού Καιρού, μια επίγεια επαύξηση της έντασης της κοσμικής ακτινοβολίας (Ground Level Enhancement – GLE). Το γεγονός αυτό αριθμείται ως το 77ο (GLE77) σε μια ακολουθία παρόμοιων γεγονότων, η έναρξη της οποίας τοποθετείται το 1942. Το GLE77 εξελίχθηκε μέσα σε ιδιαίτερα διαταραγμένες ηλιακές (ηλιακή έκλαμψη τάξης X5.1), διαπλανητικές […]

Εκδημία του Επίκουρου Καθηγητή του ΕΚΠΑ Χαρίλαου Πλατανάκη

Εκδημία του Επίκουρου Καθηγητή του ΕΚΠΑ Χαρίλαου Πλατανάκη

Το Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης εκφράζει την οδύνη του για τον αιφνίδιο και αδόκητο θάνατο του Χάρη Πλατανάκη. Υπήρξε ακέραιος χαρακτήρας, εξαιρετικός συνάδελφος και ιδιαίτερα αγαπητός στους φοιτητές του. Η απώλεια είναι μεγάλη και το κενό δυσαναπλήρωτο. Η συμβολή του στη λειτουργία του Τμήματος στις δύσκολες στιγμές της πανδημίας, και όχι μόνο, υπήρξε […]

Συμμετοχή του Μουσείου Ορυκτολογίας – Πετρολογίας στην Διεθνή έκθεση Ορυκτών στο Μόναχο Γερμανίας

Συμμετοχή του Μουσείου Ορυκτολογίας – Πετρολογίας στην Διεθνή έκθεση Ορυκτών στο Μόναχο Γερμανίας

Με μεγάλη χαρά σας ανακοινώνουμε ότι το Μουσείο Ορυκτολογίας και Πετρολογίας του Τμήματος Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος του ΕΚΠΑ είχε την τιμή να συμμετέχει φέτος στην Διεθνή έκθεση Ορυκτών του Μονάχου (Mineralientage München 2025), που πραγματοποιήθηκε στο Μόναχο, Γερμανίας το διάστημα 23-26 Οκτωβρίου 2025. Η συμμετοχή του Μουσείου έγινε μετά από ειδική πρόσκληση για εκπροσώπηση της […]

Διάκριση του Ερευνητικού Εργαστηρίου Ανοσοβιολογίας και Μελετής Εμβολίων του ΕΚΠΑ στα Healthcare Business Awards 2025

Διάκριση του Ερευνητικού Εργαστηρίου Ανοσοβιολογίας και Μελετής Εμβολίων του ΕΚΠΑ στα Healthcare Business Awards 2025

Η ερευνητική ομάδα του Εργαστηρίου Ανοσοβιολογίας και Μελέτης του ΕΚΠΑ, υπό τη διεύθυνση της Καθηγήτριας Παιδιατρικής και Λοιμωξιολογίας κ. Βασιλικής Σπούλου, απέσπασε το Χρυσό Βραβείο στα Healthcare Business Awards 2025 για την ανάπτυξη ενός καινοτόμου εμβολίου έναντι του πνευμονιοκόκκου. Πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική διάκριση, καθώς η ερευνητική ομάδα, σε συνεργασία με εταιρεία βιοτεχνολογίας, ανέπτυξε […]

Η γεωμαγνητική καταιγίδα G4 της 12ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του ap Prediction tool της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Η γεωμαγνητική καταιγίδα G4 της 12ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του ap Prediction tool της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Στα πλαίσια του 25ου ηλιακού κύκλου και πιο συγκεκριμένα στις 12 Νοεμβρίου 2025 καταγράφηκε μια ισχυρή (τάξης G4, NOAA Space Weather Scales) γεωμαγνητική καταιγίδα. Οι γεωμαγνητικές καταιγίδες, γενικά, είναι από τις πιο σημαντικές εκδηλώσεις του Διαστημικού Καιρού αφού, ανάλογα με την ένταση τους, μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την λειτουργία και αξιοπιστία επίγειων και δορυφορικών τεχνολογικών συστημάτων αλλά […]

Το μοναδικό GLE77 της 11ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του GLE Alert ++ system της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Το μοναδικό GLE77 της 11ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του GLE Alert ++ system της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Την 11η Νοεμβρίου 2025 έλαβε χώρα ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον φαινόμενο του Διαστημικού Καιρού, μια επίγεια επαύξηση της έντασης της κοσμικής ακτινοβολίας (Ground Level Enhancement – GLE). Το γεγονός αυτό αριθμείται ως το 77ο (GLE77) σε μια ακολουθία παρόμοιων γεγονότων, η έναρξη της οποίας τοποθετείται το 1942. Το GLE77 εξελίχθηκε μέσα σε ιδιαίτερα διαταραγμένες ηλιακές (ηλιακή έκλαμψη τάξης X5.1), διαπλανητικές […]

Εκδημία του Επίκουρου Καθηγητή του ΕΚΠΑ Χαρίλαου Πλατανάκη

Εκδημία του Επίκουρου Καθηγητή του ΕΚΠΑ Χαρίλαου Πλατανάκη

Το Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης εκφράζει την οδύνη του για τον αιφνίδιο και αδόκητο θάνατο του Χάρη Πλατανάκη. Υπήρξε ακέραιος χαρακτήρας, εξαιρετικός συνάδελφος και ιδιαίτερα αγαπητός στους φοιτητές του. Η απώλεια είναι μεγάλη και το κενό δυσαναπλήρωτο. Η συμβολή του στη λειτουργία του Τμήματος στις δύσκολες στιγμές της πανδημίας, και όχι μόνο, υπήρξε […]

Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πάντειο Πανεπιστήμιο, Γαλλική Σχολή Αθηνών και Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών ενώνουν δυνάμεις για την ενίσχυση των Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών

Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πάντειο Πανεπιστήμιο, Γαλλική Σχολή Αθηνών και Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών ενώνουν δυνάμεις για την ενίσχυση των Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, η Γαλλική Σχολή Αθηνών και το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών ενώνουν τις δυνάμεις τους και προχωρούν στην υπογραφή Μνημονίου Κατανόησης με στόχο την ίδρυση του Ελληνικού Ινστιτούτου Προηγμένων Σπουδών στις Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες, με την ονομασία HESTIA (Hellenic Institute of Advanced Studies). […]

Αποκλεισμός της Ισπανικής Γλώσσας από το Ηλεκτρονικό Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (e-KPG)

Αποκλεισμός της Ισπανικής Γλώσσας από το Ηλεκτρονικό Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (e-KPG)

Το Τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και το Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου ενημερώθηκαν ότι το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού εξετάζει την έναρξη προγράμματος πιστοποίησης γλωσσομάθειας στα σχολεία μέσω του Ηλεκτρονικού Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (e-KPG). Στο πρόγραμμα αυτό δεν προβλέπεται, προς το […]

Εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Στέφανου Ι. Χατζηγιάννη

Εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Στέφανου Ι. Χατζηγιάννη

Σε ηλικία 91 ετών έφυγε από τη ζωή ο Ομότιμος Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Στέφανος Ι. Χατζηγιάννης. Ο Ομότιμος Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Στέφανος Ι. Χατζηγιάννης, γεννήθηκε στην Μυτιλήνη και αποφοίτησε από την Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ. Mετά την απόκτηση του τίτλου της ειδικότητας στην Εσωτερική Παθολογία στο Νοσοκομείο Ευαγγελισμός υπό την […]

University of Athens MBA / Business Series: «Ο Κανονιστικός Κίνδυνος στη Θεωρία και την Πράξη: Από τη Συμμόρφωση στη Διαχείριση»

University of Athens MBA / Business Series: «Ο Κανονιστικός Κίνδυνος στη Θεωρία και την Πράξη: Από τη Συμμόρφωση στη Διαχείριση»

Την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2025 και ώρα 19:00 πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση στο πλαίσιο των δράσεων Business Series με ομιλήτριες την κα Βασούλα Μοιράγια, MSc, ICA, Μη Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ./Επικεφαλής Κανονιστικής Συμμόρφωσης στην Hellas Capital Leasing Α.Ε. και την Sunshine Leases Α.Ε  και την κα Μαρία Σαράντη, LL.M, ICA, Στέλεχος Χρηματοπιστωτικού Τομέα. Τις ομιλίες παρακολούθησε πλήθος […]

Εκπαιδευτική Επίσκεψη του Τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ και του Εντατικού Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών ‘Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες’, στην Επιτροπή Ανταγωνισμού

Εκπαιδευτική Επίσκεψη του Τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ και του Εντατικού Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών ‘Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες’, στην Επιτροπή Ανταγωνισμού

Το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας, της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών πραγματοποίησε πρόσφατα εκπαιδευτική επίσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού (12.11.2025), που συγκέντρωσε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και σημαντική συμμετοχή. Την επίσκεψη οργάνωσε και συνόδευσε ο κ. Δημήτρης Γαβαλάς, Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΔΙΛΙΝ στην οργάνωση εφοδιαστικής αλυσίδας & logistics, με έμφαση στη ναυτιλία […]

Προσκεκλημένες Ομιλίες της Καθηγήτριας του ΕΚΠΑ Ζαχαρούλας Σμυρναίου, Αντιπρόεδρου του ΙΤΥΕ Διόφαντος

Προσκεκλημένες Ομιλίες της Καθηγήτριας του ΕΚΠΑ Ζαχαρούλας Σμυρναίου, Αντιπρόεδρου του ΙΤΥΕ Διόφαντος

Ομιλία με θέμα «Η Συνεισφορά του ΙΤΥΕ στη Σύγχρονη Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης και στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της Χώρας», στην Στρογγυλή Τράπεζα του 14ου Πανελλήνιου Συνέριου με Διεθνή Συμμετοχή ΤΠΕ στην Εκπαίδευση και του 12ου Πανελλήνιου Συνέδριου με Διεθνή Συμμετοχή Διδακτική της Πληροφορικής Την Παρασκευή 31.10.2025 έως την Κυριακή 2.11.2025 η κα. Σμυρναίου Ζαχαρούλα, Καθηγήτρια […]

Αποκλεισμός της Ισπανικής Γλώσσας από το Ηλεκτρονικό Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (e-KPG)

Αποκλεισμός της Ισπανικής Γλώσσας από το Ηλεκτρονικό Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (e-KPG)

Το Τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και το Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου ενημερώθηκαν ότι το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού εξετάζει την έναρξη προγράμματος πιστοποίησης γλωσσομάθειας στα σχολεία μέσω του Ηλεκτρονικού Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (e-KPG). Στο πρόγραμμα αυτό δεν προβλέπεται, προς το […]

Εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Στέφανου Ι. Χατζηγιάννη

Εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Στέφανου Ι. Χατζηγιάννη

Σε ηλικία 91 ετών έφυγε από τη ζωή ο Ομότιμος Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Στέφανος Ι. Χατζηγιάννης. Ο Ομότιμος Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Στέφανος Ι. Χατζηγιάννης, γεννήθηκε στην Μυτιλήνη και αποφοίτησε από την Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ. Mετά την απόκτηση του τίτλου της ειδικότητας στην Εσωτερική Παθολογία στο Νοσοκομείο Ευαγγελισμός υπό την […]

University of Athens MBA / Business Series: «Ο Κανονιστικός Κίνδυνος στη Θεωρία και την Πράξη: Από τη Συμμόρφωση στη Διαχείριση»

University of Athens MBA / Business Series: «Ο Κανονιστικός Κίνδυνος στη Θεωρία και την Πράξη: Από τη Συμμόρφωση στη Διαχείριση»

Την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2025 και ώρα 19:00 πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση στο πλαίσιο των δράσεων Business Series με ομιλήτριες την κα Βασούλα Μοιράγια, MSc, ICA, Μη Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ./Επικεφαλής Κανονιστικής Συμμόρφωσης στην Hellas Capital Leasing Α.Ε. και την Sunshine Leases Α.Ε  και την κα Μαρία Σαράντη, LL.M, ICA, Στέλεχος Χρηματοπιστωτικού Τομέα. Τις ομιλίες παρακολούθησε πλήθος […]

Εκπαιδευτική Επίσκεψη του Τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ και του Εντατικού Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών ‘Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες’, στην Επιτροπή Ανταγωνισμού

Εκπαιδευτική Επίσκεψη του Τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ και του Εντατικού Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών ‘Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες’, στην Επιτροπή Ανταγωνισμού

Το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας, της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών πραγματοποίησε πρόσφατα εκπαιδευτική επίσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού (12.11.2025), που συγκέντρωσε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και σημαντική συμμετοχή. Την επίσκεψη οργάνωσε και συνόδευσε ο κ. Δημήτρης Γαβαλάς, Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΔΙΛΙΝ στην οργάνωση εφοδιαστικής αλυσίδας & logistics, με έμφαση στη ναυτιλία […]

Προσκεκλημένες Ομιλίες της Καθηγήτριας του ΕΚΠΑ Ζαχαρούλας Σμυρναίου, Αντιπρόεδρου του ΙΤΥΕ Διόφαντος

Προσκεκλημένες Ομιλίες της Καθηγήτριας του ΕΚΠΑ Ζαχαρούλας Σμυρναίου, Αντιπρόεδρου του ΙΤΥΕ Διόφαντος

Ομιλία με θέμα «Η Συνεισφορά του ΙΤΥΕ στη Σύγχρονη Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης και στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της Χώρας», στην Στρογγυλή Τράπεζα του 14ου Πανελλήνιου Συνέριου με Διεθνή Συμμετοχή ΤΠΕ στην Εκπαίδευση και του 12ου Πανελλήνιου Συνέδριου με Διεθνή Συμμετοχή Διδακτική της Πληροφορικής Την Παρασκευή 31.10.2025 έως την Κυριακή 2.11.2025 η κα. Σμυρναίου Ζαχαρούλα, Καθηγήτρια […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο