Νέα & Ανακοινώσεις

Στοχασμός μετά τις εξετάσεις | Άρθρο της Καθηγήτριας του Ε.Κ.Π.Α. Ευαγγελίας Γαλανάκη στην εφημερίδα «ΤΟ Βήμα της Κυριακής»

Στοχασμός μετά τις εξετάσεις | Άρθρο της Καθηγήτριας του Ε.Κ.Π.Α. Ευαγγελίας Γαλανάκη στην εφημερίδα «ΤΟ Βήμα της Κυριακής»
galanaki

Στις 14 Ιουλίου 2024, δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής» άρθρο της κ. Ευαγγελίας Γαλανάκη, Καθηγήτριας Ψυχολογίας ΠΤΔΕ και Διευθύντριας του Εργαστηρίου Ψυχολογίας ΠΤΔΕ, με θέμα «Στοχασμός μετά τις εξετάσεις».

Ως πανεπιστημιακοί δάσκαλοι και δασκάλες, (πρέπει να) προσκαλούμε τις φοιτήτριες και τους φοιτητές μας να επιδίδονται σε στοχασμό, ακόμα και μετά το τέλος κάθε εξαμήνου και της ακαδημαϊκής χρονιάς. Αντλώντας ιδέες από τις εφαρμογές της Ψυχανάλυσης, που αποτελεί ένα από τα τελευταία εναπομείναντα προπύργια του ανθρωπισμού, στην Εκπαίδευση, προσκαλούμε τους νέους ανθρώπους να μετασχηματίσουν αυτόν τον ενδιάμεσο, άμορφο χρόνο σε γόνιμη παύση. Απόδειξη ότι ο φοιτητής και η φοιτήτρια επιβίωσαν ψυχικά μετά τις δοκιμασίες της ακαδημαϊκής ζωής είναι ο στοχασμός, μια ψυχική και πνευματική εργασία διαποτισμένη με ζωτική δύναμη, συναίσθημα και φαντασία. Ώρα του απολογισμού, της περισυλλογής και της ανάληψης της ευθύνης, καιρός για ενίσχυση της αυτονομίας και του ελέγχου. Μετά το τέλος της ακαδημαϊκής αξιολόγησης, στην απουσία της, μπορεί κανείς να δημιουργήσει μια αναπαράστασή της και να τη συνδέσει με τα συναισθήματά του.

Για να δημιουργήσει ο νέος άνθρωπος αναπαραστάσεις, που διευρύνουν το ψυχικό πεδίο του πρέπει να κάνει συνδέσεις και να αντέχει τις προσωρινές αποσυνδέσεις. Στόχος είναι να μη μένουν οι εμπειρίες του αποσχισμένες και ο ίδιος αποκομμένος από τα έμψυχα και τα άψυχα αντικείμενα. Ακόμα, πρέπει να επιτρέψει στον ψυχισμό του να βιώσει την αρνητική παρουσία ‒το «δεν», το «όχι», το «τίποτα», το «δεν ξέρω»‒ και να την ανέχεται. Σε αυτή την προσωρινή αποσύνδεση, δεν ξέρει πώς ακριβώς τα πήγε στις εξετάσεις ή στην όποια αξιολόγηση, δεν έχει προλάβει να αφομοιώσει τις εμπειρίες του εξαμήνου ή της χρονιάς που τελείωσε. Βρίσκεται σε μια ιδιότυπη ονειροπόληση ή ρέμβη.

Δεν είναι εύκολο έργο αυτό, διότι το Διαδίκτυο και τα social media έχουν εθίσει, ιδίως τους νέους, στη συνεχή και άμεση σύνδεση. Δεν ξέρουν πώς εναλλάσσεται η σύνδεση με τη μη σύνδεση, δεν αναγνωρίζουν την ασυνέχεια, που είναι από τα κύρια γνωρίσματα του χρόνου. Ζουν κυρίως στο αέναο παρόν της ναρκισσιστικής εποχής μας. Όμως μόνο από το κενό διάστημα μεταξύ των συνδέσεων, στον χωροχρόνο, όχι από τη συνεχή παρουσία και πλησμονή, γεννάται η σκέψη.

Στο αδόμητο ενδιάμεσο διάστημα οι φοιτητές και οι φοιτήτριες παραμένουν στην αβεβαιότητα και στην αμφιβολία για το άγχος που βίωσαν στην εξεταστική, την επίδοσή τους, το τι θα κάνουν στο επόμενο εξάμηνο, πώς θα προχωρήσουν τη μεταπτυχιακή ή διδακτορική εργασία τους. Αντέχουν να βρίσκονται σε αυτό το μυστήριο, δίχως να κυνηγούν αγωνιωδώς μια λύση εδώ και τώρα ή ένα άρον-άρον κλείσιμο, με εκλογικεύσεις, διαψεύσεις, εκτονώσεις στην πράξη. Αυτή η ψυχική συνθήκη έχει ονομαστεί «αρνητική δυνατότητα»: παραμένουμε χωρίς δυσφορία στο «δεν ξέρω» και από αυτή τη μη-σύνδεση προκύπτει δεκτικότητα και ανοιχτωσιά, που διευκολύνουν την αυτοποίηση. Εν αρχή της δημιουργίας, το χάος.

Το ζητούμενο είναι να γίνει η αστοχία (ο χαμηλός βαθμός, η αποτυχία, τα λάθη, τα ελλείμματα) αντικείμενο του στοχασμού. «Αστοχία» και «στοχασμός» προέρχονται πιθανώς από την ινδοευρωπαϊκή γλωσσική ρίζα *steygh‒, που δηλώνει εύτακτη κίνηση και προχώρημα προς τα άνω, άρα μαρτυρούν ψυχική κινητικότητα και εξέλιξη. Ως κίνηση ζωής, ο στοχασμός πάνω στην αστοχία αντιμάχεται τον ψυχικό θάνατο, δηλαδή τη ροπή του ανθρώπου προς το ασάλευτο και το απαράλλαχτο (νιρβάνα), ώστε να μη χαθεί τίποτα, να είναι όλα υπό έλεγχο και να διατηρείται η παντοδυναμία μας. Η παντοδυναμία όμως είναι κακός σύμβουλος για τις σπουδές, τη μάθηση, τη ζωή. Για να μάθει κανείς και να συμβάλει με τη σειρά του, πρέπει κάπως να αποδεχθεί ότι υπόκειται στην έλλειψη και την άγνοια. Και αυτό το έργο είναι δύσκολο στη σύγχρονη εκπαίδευση, η οποία έχει αποκτήσει χαρακτήρα κυρίως υπεργνωστικιστικό, εργαλειακό, επιχειρησιακό και καταναλωτικό.

Αν οι φοιτήτριες και οι φοιτητές δεν διαψεύδουν και δεν καταστέλλουν όσα πέρασαν ‒επιτυχίες και, κυρίως, αποτυχίες‒, αλλά τα εντάσσουν στο σύνολο της εμπειρίας τους, θα νιώθουν λίγο εγγύτερα σε μια ακέραιη κατάσταση και σε συνάρθρωση με ό,τι είναι εκτός. Είναι μια διαδικασία οριοθέτησης: τι είναι εντός του ψυχισμού και τι εκτός, τι είναι ίδιο με τον εαυτό και τι διαφορετικό, τι κρατά και τι αφήνει κανείς. Διαφοροποιήσεις και επιλογές, που βασίζονται και στην ικανότητα να αποχωρίζεται κανείς και να πενθεί. Αυτό σημαίνει «κάνω συνδέσεις». Η εποχή μας, που χαρακτηρίζεται από έλλειψη και σύγχυση ορίων, δεν ενθαρρύνει τις συνδέσεις, αντίθετα συχνά επιτίθεται σε αυτές. Εκτός από την απαραίτητη διασκέδαση, που έχει στόχο την εκτόνωση της διέγερσης, οι φοιτήτριες και οι φοιτητές καλούνται να διατηρήσουν την επένδυσή τους στα βιώματα του εξαμήνου ή της χρονιάς που μόλις τελείωσε. Να μη χάσουν την ικανότητα να σκέφτονται, την ικανότητα του νου να κρατά, έστω και με κάποια μελαγχολία, την αγχογόνο εμπειρία που πέρασαν. Να φέρουν το άγχος εντός τους ώστε να μη γίνει αφόρητο, ακόμα και αν νιώθουν ότι «κάηκαν», όπως λένε οι ίδιοι. Επειδή συχνά (υπάρχουν εξαιρέσεις) δεν προσφέρεται η δυνατότητα να συζητήσουν εκ των υστέρων την επίδοσή τους αναλυτικά, μέσα στα δομημένα μαθήματα και στο υποστηρικτικό πλαίσιο, έχουμε υποχρέωση, παρέχοντας εμάς ως υποδείγματα στοχασμού, να διευκολύνουμε και να ασκούμε τους νέους ανθρώπους σε αυτό το έργο της δόμησης και οριοθέτησης, που είναι απαραίτητο για την είσοδο στην ενήλικη κατάσταση.

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;»  Στρογγυλό τραπέζι στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;» Στρογγυλό τραπέζι στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;» ήταν το κεντρικό ερώτημα στο πολύ επιτυχημένο στρογγυλό τραπέζι που διεξήχθη στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου στο συνεδριακό Κέντρο της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας. Και πώς διδάσκεται το ντοκιμαντέρ στα σεμινάρια, workshops, Φεστιβάλ, σχολεία, θερινά σχολεία, ιδιωτικές σχολές κινηματογράφου, κολλέγια και δημόσια πανεπιστήμια; Συζήτησαν, εκπροσωπώντας αντιπροσωπευτικά τους φορείς τους, η […]

Διάλεξη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ: Γυναικείες μαρτυρίες για τη Γενοκτονία του Ελληνισμού του Πόντου [20 Νοεμβρίου 2025]

Διάλεξη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ: Γυναικείες μαρτυρίες για τη Γενοκτονία του Ελληνισμού του Πόντου [20 Νοεμβρίου 2025]

Το Τμήμα Κοινωνιολογίας της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του ΕΚΠΑ σας προσκαλεί σε διάλεξη με θέμα την ποντιακή γενοκτονία, όπως περιγράφεται στο βιβλίο «Όσοι δεν γέλασαν ποτέ: το Ποντιακό Ολοκαύτωμα» της Θεοδώρας Ιωαννίδου-Καρακουσόγλου (6η έκδοση). Η συγγραφέας-ερευνήτρια θα παρουσιάσει επτά ιστορίες γυναικών της οικογένειάς της από τις συνολικά έντεκα του βιβλίου. Η διάλεξη θα […]

Εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας

Εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας

Με πλήρη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025 στην Αίθουσα Οπτικοακουστικής Διδασκαλίας της Θεολογικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. η εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας. Η εκδήλωση ξεκίνησε με προσφωνήσεις και χαιρετισμούς από τον Κοσμήτορα της Σχολής, Καθηγητή Εμμανουήλ Δ. Καραγεωργούδη, την Πρόεδρο του Τμήματος, Καθηγήτρια Κίρκη Κεφαλέα, η […]

Διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας με το Πανεπιστήμιο της Βόννης

Διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας με το Πανεπιστήμιο της Βόννης

Το Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών διοργάνωσε δύο διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος με το Πανεπιστήμιο της Βόννης και ακαδημαϊκή υπεύθυνη την Καθηγήτρια Κίρκη Κεφαλέα. Την Τρίτη, 14 Οκτωβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε η διάλεξη του Dr. Phillip Andrew Davis, Jr. (Universität Bonn, Evangelisch-Theologische Fakultät) με θέμα: “The Reception […]

10ο Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024)

10ο Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024)

Το δέκατο Ενημερωτικό Δελτίο (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024) του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, το οποίο έχει ως στόχο να ενημερώνει σχετικά με τις δράσεις και τα νέα των μελών και των φοιτητών και φοιτητριών του Τμήματος, μόλις δημοσιεύθηκε:

Σύντομη επισκόπηση και αποτίμηση του 34ου Διεθνούς Συνεδρίου του Επιστημονικού Συνδέσμου “Ιστορία της Γλωσσολογίας” (2-3 Οκτωβρίου 2025, Αμφιθέατρο Βιβλιοθήκης της Φιλοσοφικής Σχολής)

Σύντομη επισκόπηση και αποτίμηση του 34ου Διεθνούς Συνεδρίου του Επιστημονικού Συνδέσμου “Ιστορία της Γλωσσολογίας” (2-3 Οκτωβρίου 2025, Αμφιθέατρο Βιβλιοθήκης της Φιλοσοφικής Σχολής)

Το Τμήμα Φιλολογίας και ο Τομέας Κλασικής Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών φιλοξένησε στις 2 και 3 Οκτωβρίου 2025 στο Αμφιθέατρο της Βιβλιοθήκης της Φιλοσοφικής Σχολής τις εργασίες του 34ου Διεθνούς Ετήσιου Συνεδρίου του «Επιστημονικού Συνδέσμου „Ιστορία της Γλωσσολογίας“» (Studienkreis „Geschichte der Sprachwissenschaft“, SGdS). Ο επιστημονικός σύνδεσμος Studienkreis „Geschichte der […]

Διάλεξη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ: Γυναικείες μαρτυρίες για τη Γενοκτονία του Ελληνισμού του Πόντου [20 Νοεμβρίου 2025]

Διάλεξη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ: Γυναικείες μαρτυρίες για τη Γενοκτονία του Ελληνισμού του Πόντου [20 Νοεμβρίου 2025]

Το Τμήμα Κοινωνιολογίας της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του ΕΚΠΑ σας προσκαλεί σε διάλεξη με θέμα την ποντιακή γενοκτονία, όπως περιγράφεται στο βιβλίο «Όσοι δεν γέλασαν ποτέ: το Ποντιακό Ολοκαύτωμα» της Θεοδώρας Ιωαννίδου-Καρακουσόγλου (6η έκδοση). Η συγγραφέας-ερευνήτρια θα παρουσιάσει επτά ιστορίες γυναικών της οικογένειάς της από τις συνολικά έντεκα του βιβλίου. Η διάλεξη θα […]

Εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας

Εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας

Με πλήρη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025 στην Αίθουσα Οπτικοακουστικής Διδασκαλίας της Θεολογικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. η εκδήλωση ενημέρωσης πρωτοετών φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας. Η εκδήλωση ξεκίνησε με προσφωνήσεις και χαιρετισμούς από τον Κοσμήτορα της Σχολής, Καθηγητή Εμμανουήλ Δ. Καραγεωργούδη, την Πρόεδρο του Τμήματος, Καθηγήτρια Κίρκη Κεφαλέα, η […]

Διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας με το Πανεπιστήμιο της Βόννης

Διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας με το Πανεπιστήμιο της Βόννης

Το Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών διοργάνωσε δύο διαλέξεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ του Τμήματος με το Πανεπιστήμιο της Βόννης και ακαδημαϊκή υπεύθυνη την Καθηγήτρια Κίρκη Κεφαλέα. Την Τρίτη, 14 Οκτωβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε η διάλεξη του Dr. Phillip Andrew Davis, Jr. (Universität Bonn, Evangelisch-Theologische Fakultät) με θέμα: “The Reception […]

10ο Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024)

10ο Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024)

Το δέκατο Ενημερωτικό Δελτίο (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2024) του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, το οποίο έχει ως στόχο να ενημερώνει σχετικά με τις δράσεις και τα νέα των μελών και των φοιτητών και φοιτητριών του Τμήματος, μόλις δημοσιεύθηκε:

Σύντομη επισκόπηση και αποτίμηση του 34ου Διεθνούς Συνεδρίου του Επιστημονικού Συνδέσμου “Ιστορία της Γλωσσολογίας” (2-3 Οκτωβρίου 2025, Αμφιθέατρο Βιβλιοθήκης της Φιλοσοφικής Σχολής)

Σύντομη επισκόπηση και αποτίμηση του 34ου Διεθνούς Συνεδρίου του Επιστημονικού Συνδέσμου “Ιστορία της Γλωσσολογίας” (2-3 Οκτωβρίου 2025, Αμφιθέατρο Βιβλιοθήκης της Φιλοσοφικής Σχολής)

Το Τμήμα Φιλολογίας και ο Τομέας Κλασικής Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών φιλοξένησε στις 2 και 3 Οκτωβρίου 2025 στο Αμφιθέατρο της Βιβλιοθήκης της Φιλοσοφικής Σχολής τις εργασίες του 34ου Διεθνούς Ετήσιου Συνεδρίου του «Επιστημονικού Συνδέσμου „Ιστορία της Γλωσσολογίας“» (Studienkreis „Geschichte der Sprachwissenschaft“, SGdS). Ο επιστημονικός σύνδεσμος Studienkreis „Geschichte der […]

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία: Εκδήλωση για την υποστήριξη Φοιτητών με Αναπηρία και Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία: Εκδήλωση για την υποστήριξη Φοιτητών με Αναπηρία και Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025 η εκδήλωση της Επιτροπής Ισότιμης Πρόσβασης ΑμεΑ και ΑμεΕΕΑ καθώς και της Μονάδας Προσβασιμότητας του ΕΚΠΑ, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, με τίτλο «Υποστήριξη Φοιτητριών/Φοιτητών με Αναπηρία και Φοιτητριών/Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο ΕΚΠΑ». Η εκδήλωση μεταδόθηκε ζωντανά μέσω διαδικτύου, συγκεντρώνοντας το […]

Ξεκίνησε το πρώτο Πρόγραμμα στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση του αυτοτραυματισμού στους νέους με την υποστήριξη της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Ξεκίνησε το πρώτο Πρόγραμμα στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση του αυτοτραυματισμού στους νέους με την υποστήριξη της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Η επίσημη παρουσίαση της Εθνικής Δράσης για την Προαγωγή Υγείας Παιδιού και Οικογένειας παρουσιάστηκε τη Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου, σε ειδική εκδήλωση στην Εθνική Πινακοθήκη. Η Δράση περιλαμβάνει διαφορετικούς πυλώνες, ανάλογα με την ηλικία και το αναπτυξιακό στάδιο των παιδιών, καθώς και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Ο Δεύτερος Πυλώνας της Εθνικής Δράσης για την Υγεία του Παιδιού […]

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιάτρων του Υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με την  UNICEF το οποίο υλοποιεί το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιάτρων του Υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με την UNICEF το οποίο υλοποιεί το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Παιδίατροι καλούνται να συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιάτρων του Υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με τη UNICEF, που υλοποιείται από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με στόχο την ενίσχυση του ρόλου των Παιδιάτρων στην έγκαιρη ανίχνευση και υποστήριξη των αναπτυξιακών και άλλων ψυχικών διαταραχών των παιδιών και των γονέων/φροντιστών τους. Το πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο […]

Ψηφιακή Τέχνη της Christiane Paul | Η Ελληνική Έκδοση

Ψηφιακή Τέχνη της Christiane Paul | Η Ελληνική Έκδοση

Η Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΕΚΠΑ Αγγελική Πούλου υπογράφει την επιστημονική επιμέλεια και συνυπογράφει τη μετάφραση της ελληνικής έκδοσης του εμβληματικού βιβλίου της Christiane Paul, Ψηφιακή Τέχνη. Το βιβλίο αποτελεί μέρος της διάσημης σειράς World of Art του βρετανικού εκδοτικού οίκου Thames & Hudson. Η Ψηφιακή Τέχνη της Christiane Paul φωτίζει την εξέλιξη και τη δυναμική της ψηφιακής […]

Διεθνής Ημέρα Τραπεζών

Διεθνής Ημέρα Τραπεζών

Η 4η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών με ψήφισμά της το 2019 ως Διεθνής Ημέρα Τραπεζών. Τα Ηνωμένα Έθνη αναγνωρίζουν με αυτό τον τρόπο τον κομβικό ρόλο του τραπεζικού συστήματος και ιδιαίτερα των πολυμερών, διεθνών και εθνικών αναπτυξιακών τραπεζών στη χρηματοδότηση της βιώσιμης ανάπτυξης όπως αυτή αποτυπώνεται στους Στόχους Βιώσιμης […]

Εκδημία του τέως αν. Καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, Στέλιου Λυδάκη

Εκδημία του τέως αν. Καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, Στέλιου Λυδάκη

* Γράφει ο Δημήτρης Παυλόπουλος, Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ. Στις 25 Νοεμβρίου έφυγε από τη ζωή ο ιστορικός της Τέχνης, τέως αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ, επίτιμος διευθυντής του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών, Στέλιος […]

Ξεκίνησε το πρώτο Πρόγραμμα στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση του αυτοτραυματισμού στους νέους με την υποστήριξη της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Ξεκίνησε το πρώτο Πρόγραμμα στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση του αυτοτραυματισμού στους νέους με την υποστήριξη της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Η επίσημη παρουσίαση της Εθνικής Δράσης για την Προαγωγή Υγείας Παιδιού και Οικογένειας παρουσιάστηκε τη Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου, σε ειδική εκδήλωση στην Εθνική Πινακοθήκη. Η Δράση περιλαμβάνει διαφορετικούς πυλώνες, ανάλογα με την ηλικία και το αναπτυξιακό στάδιο των παιδιών, καθώς και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Ο Δεύτερος Πυλώνας της Εθνικής Δράσης για την Υγεία του Παιδιού […]

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιάτρων του Υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με την  UNICEF το οποίο υλοποιεί το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιάτρων του Υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με την UNICEF το οποίο υλοποιεί το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Παιδίατροι καλούνται να συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιάτρων του Υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με τη UNICEF, που υλοποιείται από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με στόχο την ενίσχυση του ρόλου των Παιδιάτρων στην έγκαιρη ανίχνευση και υποστήριξη των αναπτυξιακών και άλλων ψυχικών διαταραχών των παιδιών και των γονέων/φροντιστών τους. Το πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο […]

Ψηφιακή Τέχνη της Christiane Paul | Η Ελληνική Έκδοση

Ψηφιακή Τέχνη της Christiane Paul | Η Ελληνική Έκδοση

Η Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΕΚΠΑ Αγγελική Πούλου υπογράφει την επιστημονική επιμέλεια και συνυπογράφει τη μετάφραση της ελληνικής έκδοσης του εμβληματικού βιβλίου της Christiane Paul, Ψηφιακή Τέχνη. Το βιβλίο αποτελεί μέρος της διάσημης σειράς World of Art του βρετανικού εκδοτικού οίκου Thames & Hudson. Η Ψηφιακή Τέχνη της Christiane Paul φωτίζει την εξέλιξη και τη δυναμική της ψηφιακής […]

Διεθνής Ημέρα Τραπεζών

Διεθνής Ημέρα Τραπεζών

Η 4η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών με ψήφισμά της το 2019 ως Διεθνής Ημέρα Τραπεζών. Τα Ηνωμένα Έθνη αναγνωρίζουν με αυτό τον τρόπο τον κομβικό ρόλο του τραπεζικού συστήματος και ιδιαίτερα των πολυμερών, διεθνών και εθνικών αναπτυξιακών τραπεζών στη χρηματοδότηση της βιώσιμης ανάπτυξης όπως αυτή αποτυπώνεται στους Στόχους Βιώσιμης […]

Εκδημία του τέως αν. Καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, Στέλιου Λυδάκη

Εκδημία του τέως αν. Καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, Στέλιου Λυδάκη

* Γράφει ο Δημήτρης Παυλόπουλος, Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ. Στις 25 Νοεμβρίου έφυγε από τη ζωή ο ιστορικός της Τέχνης, τέως αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ, επίτιμος διευθυντής του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών, Στέλιος […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο