Skip to content Skip to sidebar Skip to footer
IMG 20190413 195915 removebg preview 4

της Αμαλίας Αναστάσογλου

Οικονομολόγος – Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού Γραφείου Διασύνδεσης Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Αρκετά συχνά ακούγεται η φράση «Δεν μου φτάνει ο χρόνος!». Η δεξιότητα διαχείρισης χρόνου είναι πολύ σημαντική σε όλες τις περιόδους και τις εκφάνσεις της ζωής μας. Ενώ ο χρόνος είναι δεδομένος και έχει τον δικό του ρυθμό, το πώς θα τον διαχειριστούμε είναι στο χέρι μας και είναι μια δεξιότητα η οποία μπορεί να καλλιεργηθεί σε όλους τους ανθρώπους. 

  •  Καλές πρακτικές για βελτίωση διαχείρισης χρόνου:
  • Οργάνωση (τι θα κάνω;)  – Καταγράψτε σε ένα ημερολόγιο όλες σας τις δραστηριότητες σε ημερήσια / εβδομαδιαία/ μηνιαία βάση κτλ.  – Εστιάστε στα επείγοντα και τα σημαντικά που πρέπει να γίνουν (to-do list) και αποφασίστε την  κατανομή του χρόνου για κάθε ένα από αυτά.
  • Προγραμματισμός (πότε θα το κάνω;) – Προσπαθήστε να ιεραρχήσετε τι έχετε να κάνετε, θέτοντας προτεραιότητες (μπορείτε να βάλετε υπενθύμιση στο κινητό π.χ. για σημαντικές ενέργειες, λήξη προθεσμίας σε παράδοση εργασιών, κ.α.).
  • Κατανείμετε το χρόνο σας σε μικρότερα διαστήματα – Χωρίστε την ύλη σε μικρότερα τμήματα και ξεκινήστε διάβασμα με βάση τις ώρες της μέρας ή την περίοδο του εξαμήνου που αποδίδετε καλύτερα. Έτσι, θα ολοκληρώσετε εγκαίρως την μελέτη και θα έχετε χρόνο κατά τη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου να κάνετε τις τελικές σας επαναλήψεις / μελέτη με μικρά διαλείμματα ανά 60’ – 90’ μελέτης.
  • Ξεκινήστε με τις πιο σημαντικές και επείγουσες εργασίες.- Για παράδειγμα, ξεκινήστε με την προετοιμασία των μαθημάτων που εξετάζεστε πιο νωρίς, σε σχέση με αυτά που δίνετε προς το τέλος της εξεταστικής περιόδου.
  • Δημιουργείστε προϋποθέσεις που σας ευχαριστούν -Μελετήστε στο κατάλληλο για εσάς περιβάλλον όπως σπίτι, βιβλιοθήκη κ.α. /  Η τάξη και οργάνωση πάντα βοηθούν στην καλύτερη απόδοση μελέτης.
  • Μην αναζητάτε συνεχώς την τελειότητα – Δεν υπάρχει και «τρώει» χρόνο η επιδίωξή της!
  • Ανταμείψτε τον εαυτό σας για την επιτυχία ενός στόχου σας – ακόμη και μικρού – Έτσι του δίνετε το περιθώριο να χαλαρώσει και να ευχαριστηθεί, πράγμα σημαντικό για τη διατήρηση της καλής σας ψυχολογίας και ισορροπίας στη ζωή σας.

Βλ. επίσης: Άγχος κατά την εξεταστική περίοδο | του Άρη Λορέντζου

ΕΚΠΑ © 2022. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος

EN