Skip to content Skip to sidebar Skip to footer
blod6594 lorentzos

του Άρη Λορέντζου

(Ψυχολόγος & Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού (M.Sc.) – Γραφείο Διασύνδεσης ΕΚΠΑ)

Η εξεταστική περίοδος συχνά δημιουργεί έντονο άγχος και ανησυχία «ότι δεν θα καταφέρω να βγάλω την ύλη». Λόγω του άγχους μπορεί να έχουμε δυσκολίες στον ύπνο, να αισθανόμαστε κουρασμένοι, να αποσπάται η προσοχή μας και γενικότερα, πιθανώς, να έχουμε μία ένταση και εκνευρισμό.

Πώς μπορώ να αντιμετωπίσω το άγχος μου λόγω της εξεταστικής περιόδου;

Δημιουργώ ένα πρόγραμμα μελέτης.

Κατανέμω την εργασία, δηλαδή, χωρίζω την ύλη σε μικρότερες ενότητες ώστε  να μπορώ να τη χειριστώ καλύτερα.

Σκέφτομαι ότι όσες περισσότερες λεπτομέρειες περιέχει η ύλη, τόσο πιο πολλές επαναλήψεις είναι απαραίτητες.

Προετοιμάζομαι για τις εξετάσεις πολύ πριν με ένα μακροπρόθεσμο πλάνο για  να μη «μου πέφτουν όλα μαζί» στο τέλος.

Έχω κατά νου ότι, κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, δεν μπορώ να μάθω καινούρια πράγματα αλλά απλώς κάνω μια σύντομη ανασκόπηση των βασικών σημείων.

Λίγο πριν τις εξετάσεις

Δίνω βαρύτητα στα σημεία των μαθημάτων που έχω αδυναμίες. 

Ανταλλάσσω πληροφορίες με τους/τις συμφοιτητές/τριές μου ώστε να εντοπίσω τυχόν ελλείψεις και αδυναμίες.

Στον προγραμματισμό χρειάζεται να προβλέπονται διαλείμματα

Τα διαλείμματα καλό είναι να είναι απαλλαγμένα από τη διασκέδαση που προσφέρουν η τηλεόραση, ο υπολογιστής, το ηλεκτρονικό παιχνίδι (δηλαδή, καλό είναι να μένουμε μακριά από οθόνες).

Αφιερώνω λίγο χρόνο για γυμναστική.

Φροντίζω να τρέφομαι σωστά, να ξεκουράζομαι και να κοιμάμαι καλά.

  • Τι είναι καλό να λέμε στον εαυτό μας;

«Εάν αρχίσω να τρέμω, να ιδρώνουν τα χέρια μου, να χτυπάει η καρδιά μου δυνατά… θα πάρω βαθιές ανάσες και δεν θα χάσω την ψυχραιμία μου».

«Εάν δεν μπορέσω να απαντήσω σε μία ερώτηση, θα προσπαθήσω να συγκεντρωθώ περισσότερο στην επόμενη χωρίς να σκέφτομαι την αποτυχία».

«Θα ξεκινήσω με ό,τι γνωρίζω καλά.. Ακούω καλά τις οδηγίες και δεν βιάζομαι να παραδώσω το γραπτό μου».

«Θα μείνω ως το τέλος της γραπτής εξέτασης συγκεντρωμένος και δεν θα τα εγκαταλείψω, θα παλέψω μέχρι το τέλος».

 «Δεν προχωράω με το διάβασμα» – «Θα κάνω πολλές φορές επανάληψη για να καταλάβω την ύλη και έτσι θα προχωρήσω με το διάβασμα».

«Αποκλείεται να τα καταφέρω» – «Θέλω να τα καταφέρω και θα κάνω ό,τι μπορώ για να περάσω τις εξετάσεις».

«Αν με πιάσει φόβος, θα αποτύχω» – «Δεν θα τρομοκρατηθώ, παρά το φόβο μου, μπορώ να περάσω τις εξετάσεις».

«Εάν αποτύχω, έχω αποτύχει και στα μάτια των άλλων» «Εάν αποτύχω, θα ξέρω ότι τουλάχιστον το προσπάθησα και οι άλλοι μπορεί να δείξουν κατανόηση».

  • Τι είναι καλό να απαντάμε στον εαυτό μας όταν ακούμε φράσεις όπως οι παρακάτω;

«Μου είπε η συμφοιτήτριά μου ότι αν δεν έχεις μελετήσει όλες τις λεπτομέρειες του μαθήματος ο Καθηγητής σε κόβει». – «Η άποψη και η εμπειρία ενός μόνο ατόμου δεν είναι πάντοτε αρκετή απόδειξη. Έχω μελετήσει όσο καλύτερα μπορούσα και ακόμη κι αν δεν ξέρω κάθε λεπτομέρεια, έχω μια γενική εικόνα της ύλης».

«Βασίζομαι μόνο στην τύχη για να περάσω το μάθημα» – «Η επιτυχία στις εξετάσεις βασίζεται στην προσπάθειά μου. Εάν μπουν θέματα που δεν τα γνωρίζω, θα προσπαθήσω και αν δεν τα καταφέρω, θα δοκιμάσω πιο προετοιμασμένος/η στην επόμενη εξεταστική».

Βλ. επίσης: Διαχείριση Χρόνου για την Εξεταστική Περίοδο | της Αμαλίας Αναστάσογλου

ΕΚΠΑ © 2024. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος

Μετάβαση στο περιεχόμενο
EN