Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Αιμοδοσία: Στάση ζωής

Σε κεντρικές στάσεις λεωφορείων σε όλη την Αθήνα, σύγχρονοι κοινωνικοί «πρέσβεις και πρέσβειρες» της δράσης «Αιμοδοσία 365» (www.aimodosia365.gr) ανέβασαν τις δικές τους φωτογραφίες με φόντο το νέο μήνυμα της αιμοδοσίας: Το ήξερες ότι το αίμα λήγει?

365 aimodosia 30

Η καμπάνια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης οργανώνεται από τη δράση «Αιμοδοσία 365» στα πλαίσια ερευνητικού προγράμματος της Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ με την υποστήριξη του κοινωφελούς Ιδρύματος «Ι. Λάτση», και βασίζεται στην παραδοχή ότι η εμπειρία του εθελοντή αιμοδότη έχει σημαντικό αντίκτυπο στην προσδοκία της επαναλαμβανόμενης δωρεάς.

365aimodosia 48

Το κεντρικό στοιχείο της δράσης ενημέρωσης #ambassador 365  που υλοποιείαι από εθελοντική επιστημονική ομάδα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών του τμήματος της Ιατρικής και του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ, του ΕΚΠΑ με την επίβλεψη της επίκουρης Καθηγήτρια κ. Αικατερίνη Σταυριανέα είναι η διαδραστικότητα. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διευκολύνουν τη μεγαλύτερη ανταλλαγή πληροφοριών και ευκαιρίες για την οικοδόμηση κοινότητας μέσω ενός διαλόγου μέσω διαδικτύου που επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν το δικό τους περιεχόμενο.

365 aimodosia 55

Η πρώτη ερωταπάντηση της δράσης ενημέρωσης #ambassador 365 είναι «Το ήξερες ότι το αίμα λήγει;»

Η επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος κ. Μαριάννα Πολίτου  Καθηγήτρια Αιματολογίας–Ιατρικής των Μεταγγίσεων, Διευθύντρια Ν.Υ.Αιμοδοσίας του Αρεταιείου Νοσοκομείου υπογραμμίζει πώς «Η δημιουργία του πρώτου  μηνύματος  της δράσης Αιμοδοσία365 είναι αποτέλεσμα έρευνας ότι η πλειοψηφία των πολιτών δεν γνωρίζει ότι το «ταξίδι του αίματος» έχει ημερομηνία λήξης (περίπου ένα μήνα). Αυτό σημαίνει ότι απαιτούνται τακτικές αιμοδοσίες από επαρκή αριθμό ατόμων για να διασφαλιστεί ότι το ασφαλές αίμα θα είναι διαθέσιμο όποτε και όπου χρειάζεται. Αν οι υπάρχουσες έρευνες σχετικά με τα χαρακτηριστικά του εθελοντή αιμοδότη παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για την κατανόηση της εθελοντικής αιμοδοσίας, είναι επίσης σημαντικό να απαντήσουμε σε ερωτήσεις και ανησυχίες που αφορούν τους ίδιους τους αιμοδότες».

365aimodosia 45

Μία από τις δυνατότητες των κοινωνικών μέσων είναι η δημιουργία δέσμευσης στην αρχή της σταδιοδρομίας του εθελοντή αιμοδότη, εν τω προκειμένω των σύγχρονων κοινωνικών «πρέσβεων και πρέσβειρων» της δράσης «Αιμοδοσία 365» που ανέβασαν τις δικές τους φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σύμφωνα με την συνεργάτιδα του ερευνητικού προγράμματος και Κοινωνική Ερευνήτρια κ. Ισιδώρα Δ. Μυτιληναίου, «Αυτό το διαδικτυακό περιεχόμενο δύναται να γίνει ανεκτίμητο για την επισημοποίηση της αιμοδοσίας με τη μορφή μίας κοινωνικής και ψυχολογικής σύμβασης».

365aimodosia 3

Φωτογραφίες: Γιώργος Σαλαβέρης

Εικαστικά: Καρολίνα Ροβύθη

ΕΚΠΑ © 2024. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος

Μετάβαση στο περιεχόμενο
EN