Tα μέλη της Συγκλήτου επαναβεβαίωσαν τη θέση της Ιδρύματος επί του ζητήματος, σύμφωνα με την οποία η Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια (ΠΔΕ) πρέπει να παρέχεται:
1. εντός του χρονικού πλαισίου των προπτυχιακών σπουδών και με δυνατότητα συμμετοχής όλων των φοιτητριών και φοιτητών
2. δωρεάν, σε προοπτική διαχρονική
3. χωρίς διαταραχή του status quo των προπτυχιακών σπουδών
4. λαμβανομένων υπόψιν των ειδικών παιδαγωγικών αποχρώσεων των επιμέρους Τμημάτων του Ιδρύματος.
Τα μέλη της Συγκλήτου του ΕΚΠΑ υποστηρίζουν ομόφωνα ότι:
• τα ήδη εντεταγμένα στα υφιστάμενα και πιστοποιημένα προγράμματα σπουδών μαθήματα, που οδηγούν στην απόκτηση της ΠΔΕ, πρέπει να συνεχίζουν να αναγνωρίζονται στο σύνολό τους, ως παρέχοντα την Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια,
• οι ήδη αποκτηθείσες μονάδες ECTS μαθημάτων ΠΔΕ πρέπει να αναγνωρίζονται και να κατοχυρώνονται,
• από το Υπουργείο πρέπει να οριστεί ένα γενικό πλαίσιο των απαιτούμενων μαθημάτων, στη λογική που ίσχυε ως προς τη διάρθρωση των τριών αξόνων/ενοτήτων στα έως τώρα προγράμματα χορήγησης ΠΔΕ και να παραμείνει στα Τμήματα της Σχολής η αρμοδιότητα για την επιμέλεια και την οργάνωση του προγράμματος σπουδών της ΠΔΕ.
Με βάση τα ανωτέρω, τα μέλη της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Αθηνών ζητούμε να υπάρξει επαναπροσδιορισμός του τρόπου με τον οποίο πιστοποιείται η Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια των πτυχιούχων μέσω της αλλαγής του νομικού πλαισίου η οποία θα προέλθει μόνο μέσα από την έναρξη ενός πραγματικού και γόνιμου διαλόγου.
Ταυτόχρονα θα πρέπει να υπάρξει αναβολή στην εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου για τουλάχιστον δύο χρόνια, ώστε και οι εισαχθέντες τα έτη 2024-2025 και 2025-2026 να κατοχυρώσουν το δικαίωμα της ΠΔΕ σύμφωνα με τα ισχύοντα.