Νέα & Ανακοινώσεις

Άρθρο της Καθηγήτριας του Ε.Κ.Π.Α. Ευαγγελίας Γαλανάκη στην εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής» σχετικά με τα εμπόδια των πανεπιστημιακών δασκάλων

Άρθρο της Καθηγήτριας του Ε.Κ.Π.Α. Ευαγγελίας Γαλανάκη στην εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής» σχετικά με τα εμπόδια των πανεπιστημιακών δασκάλων

Στις 11 Μαΐου 2025, δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής» άρθρο της κ. Ευαγγελίας Γαλανάκη, Καθηγήτριας Ψυχολογίας ΠΤΔΕ και Διευθύντριας του Εργαστηρίου Ψυχολογίας ΠΤΔΕ, με θέμα «Εμπόδια των πανεπιστημιακών δασκάλων».

Στο άρθρο μου με τίτλο «Αρετές των πανεπιστημιακών δασκάλων» (Το Βήμα της Κυριακής, 17.11.2024) επεσήμανα θεμελιώδη χαρίσματα που πρέπει να διακρίνουν τους πανεπιστημιακούς (και όχι μόνο) δασκάλους. Εδώ προσεγγίζω το ίδιο θέμα, αντλώντας και πάλι από το πεδίο της ψυχαναλυτικής σκέψης, αλλά αυτή τη φορά με εστίαση σε πιθανά εμπόδια κατά την άσκηση του παιδαγωγικού, κυρίως, έργου τους.

Ένα τέτοιο εμπόδιο είναι ο διογκωμένος ναρκισσισμός που ίσως χαρακτηρίζει κάποιους πανεπιστημιακούς δασκάλους. Εκδηλώνεται ως παντοδυναμία/ παντογνωσία, τέλεια τεχνογνωσία, ψυχαναγκαστικός συγκεντρωτισμός και συσσώρευση, κατάληψη πλήθους θέσεων και αξιωμάτων σε πολλαπλά επίπεδα, απόλυτη πλήρωση του καθημερινού χρόνου, ανταγωνισμός και άλλα παρεμφερή.Η πρωτότυπη συμβολή στην έρευνα, την επιστήμη και την τέχνη, όπως και η συνακόλουθη αριστεία, φαίνεται και δηλώνεται ως σκοπός, αλλά ενίοτε χάνεται το μέτρο. Απομένει ελάχιστος ψυχικός χώρος και χρόνος για διδασκαλία. Ο ναρκισσισμός εξ ορισμού αντικατοπτρίζει την επιφάνεια, τη ρηχότητα, την παντοδύναμη, άχρονη, θανατερή ακινησία.Ζώντας σε διαρκή ενεστώτα, συμπεριφερόμαστε σαν να μην οφείλουμε τίποτα σε κανέναν. Όταν όμως αντλούμε από την πολιτισμική δεξαμενή της ανθρωπότητας, αντιλαμβανόμαστε ότι η δυνατότητα να προάγουν οι δάσκαλοι το εμβριθές και δυναμικό σκέπτεσθαι στους μαθητευομένους, ώστε με τη σειρά τους να συμβάλουν, και η ουσιαστική σύνδεση μεταξύ των ανθρώπων, διευκολύνονται αν είμαστε σε επαφή με τα αναπόδραστα πλήγματα κατά της παντοδυναμίας, ιδίως τη φθορά και τον θάνατο, αν ζούμε εντός του χρόνου και της Ιστορίας, με κάποια επίγνωση της τραγικότητάς μας.

Ο ναρκισσισμός που έχει κακοήθη χαρακτήρα και εκδηλώνεται προς τις φοιτήτριες και τους φοιτητές ως σαδισμός αποτελεί άλλο ένα εμπόδιο. Δυστυχώς, δεν είναι σπάνιο φαινόμενο. Μερικά παραδείγματα μόνο: μαθήματα με υπερβολικό φόρτο εργασίας, δυσθεώρητα κριτήρια, υπέρμετρη αυστηρότητα (π.χ. «μαζικά κοψίματα»), έντονη παρανοειδής καχυποψία (π.χ. οι νέοι γίνονται αντιληπτοί ως «απατεώνες»), παρενόχληση, διακρίσεις, λεκτικές επιθέσεις. Συχνή είναι η οπτική της μαθησιακής διαδικασίας ως διαγωνισμού μετά βραβείων, δρόμου μετ’ εμποδίων, που πρέπει να διατρέξουν οι νέοι ώστε κάποιος να κόψει πρώτος το νήμα. Τι συμβαίνει όμως με τους ηττημένους τέτοιων ανταγωνισμών; Ποια υποστήριξη λαμβάνουν ώστε να μη διακόψουν τη σύνδεσή τους με τη γνώση, να μη σβήσει η επιθυμία τους για μάθηση, να μη λιμνάσουν; Γιατί γνωρίζουμε καλά (ή μήπως όχι;) ότι οι άριστοι/βραβευμένοι του εκπαιδευτικού συστήματος μπορεί τελικά να μην προχωρήσουν, ενώ οι ηττημένοι ενδέχεται να συμβάλουν.

Η παιδαγωγική σχέση βασίζεται (και) στη σαγήνευση του μαθητή από τον δάσκαλο, ώστε να ενσκήψουν από κοινού σε γοητευτικά πνευματικά αινίγματα. Ο γνωστός από την ελληνική αρχαιότητα παιδαγωγικός έρως μπορεί να ολισθήσει και να μετατραπεί σε εμπόδιο, λιγότερο οφθαλμοφανές από τα παραπάνω, που είναι η κακή σαγήνη ή αποπλάνηση των φοιτητριών και των φοιτητών.Είναι εμπόδιο σύστοιχο με τις προαναφερθείσες εκδηλώσεις παντοδυναμίας και με το κυρίαρχο πνεύμα μιας εποχής ναρκισσισμού και άγρας του κέρδους. «Πακέτα γνώσεων και δεξιοτήτων», έτοιμα να μεταγγιστούν στους ανίδεους και αιχμαλωτισμένους στα δίχτυα νέους ανθρώπους. Υποδαύλιση της προαιώνιας αυταπάτης για απόλυτη γνώση, για ενότητα και έλεγχο (εντός του ψυχισμού και σε σχέση με το περιβάλλον). Χειριστικές τακτικές, όπως ελάχιστες απαιτήσεις, υψηλοί βαθμοί, «ευχάριστο», παιδαριώδες μάθημα, εκκεντρικές μέθοδοι διδασκαλίας, είναι μερικές μόνο από τις εκφάνσεις της κατάστασης αυτής. Ας το αναγνωρίσουμε: η κακή σαγήνη αποφέρει υλικά οφέλη για τους διδάσκοντες.Τα υλικά οφέλη όμως υποκρύπτουν πιθανώς ασυνείδητα κίνητρα, όπως τον μάταιο αγώνα να εξοβελιστούν τα εγγενή στη μάθηση βιώματα του ψυχικού πόνου και του άγχους, όπως και της βίας, γιατί δεν τα αντέχουν οι ίδιοι οι διδάσκοντες. Ή να συντηρηθούν οι νέοι άνθρωποι σε μια κατάσταση εξάρτησης και μη-διαφοροποίησης, ώστε να μην απειληθούν οι πρεσβύτεροι – η προαιώνια πάλη των γενεών, στο σύγχρονο πλαίσιο όμως, που δεν αφήνει χώρο στους νέους. Και άλλα ακόμα… Αν οι φοιτητές ασκούνται να αναμένουν τη μαγική πλήρωσή τους από τον παντογνώστη Άλλο, δυσκολεύονται να ενηλικιωθούν, αφού αυτό απαιτεί ψυχική εργασία ώστε να αναλάβουν σταδιακά την ευθύνη για τη θεμελιώδη ανθρώπινη έλλειψη.Η έλλειψη κινητοποιεί την επιθυμία για μάθηση και κάνει κάπως υποφερτή την άγνοια. Προϋποθέσεις για την προαγωγή της επιστήμης και της τέχνης είναι η αυτενέργεια και η αναμέτρηση με το κενό και το άγνωστο – μαζί με ταπεινότητα απέναντι σε ό,τι θα παραμείνει για πάντα άγνωστο και θα μας διαφεύγει.

Σε μια εποχή αλματώδους ανάπτυξης της τεχνολογίας, οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι έχουμε χρέος να ομιλούμε για τον υπαρκτό κίνδυνο που συνιστά η υπεργνωστικιστική, ωφελιμιστική, επιχειρησιακή, καταναλωτική, εργαλειακή και γραφειοκρατική αντίληψη και πρακτική της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.Διότι αυτή είναι η αντίληψη και η πρακτική που μεγεθύνει εμπόδια όπως τα παραπάνω (και άλλα ακόμα), για τα οποία μάλιστα, συχνότατα, δεν έχουμε επίγνωση κι έτσι συνεχίζουμε καταναγκαστικά να τα αναπαράγουμε. Εμπόδια που προκύπτουν και από τα χαρακτηριστικά των πανεπιστημιακών, όπως η υψηλή ευφυΐα, τα επιτεύγματα, το κύρος και η επιρροή. Εμπόδια που εικονογραφούν κυρίως την παθολογία των σύγχρονων κοινωνιών: παθολογικός ναρκισσισμός, κενότητα, έλλειψη νοήματος, ρευστότητα, αστάθεια, μαζί με την έκπτωση του ανθρωπισμού, που θυσιάζεται στον βωμό του κέρδους.Ας αναλογιστούμε: υπόσταση, ύπαρξη, υποφέρω, υπομένω, υποτάσσω και υποτάσσομαι, υποβάλλω και υποβάλλομαι, υποδέχομαι, υποστηρίζω και υποστηρίζομαι: Το υπο- είναι παντού. Όλοι υποκείμεθα. Δεν είμαστε παντοδύναμοι.

Γαλανάκη Φωτογραφία

Ανάθεση καθηκόντων άμισθων Συμβούλων του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών στον καθηγητή Στυλιανό Κώτσιο και την καθηγήτρια Ασημίνα Αντωναράκου

Ανάθεση καθηκόντων άμισθων Συμβούλων του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών στον καθηγητή Στυλιανό Κώτσιο και την καθηγήτρια Ασημίνα Αντωναράκου

Με απόφαση του Πρύτανη του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, καθηγητή Γεράσιμου Σιάσου, ανατίθενται καθήκοντα άμισθων Συμβούλων του Πρύτανη, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 35 του Ν. 5128/2024, σε δύο διακεκριμένα μέλη του διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού του Ιδρύματος, στον καθηγητή Στυλιανό Κώτσιο και την καθηγήτρια Ασημίνα Αντωναράκου, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της […]

Ολοκλήρωση της Εξωτερικής Αξιολόγησης και Πιστοποίησης του 70% των Υφιστάμενων Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΕΚΠΑ

Ολοκλήρωση της Εξωτερικής Αξιολόγησης και Πιστοποίησης του 70% των Υφιστάμενων Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΕΚΠΑ

Η Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε στενή και αποτελεσματική συνεργασία με Τμήματα και το Προσωπικό των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών και την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), ολοκλήρωσε με ιδιαίτερη επιτυχία έως τον Δεκέμβριο του 2025 την εξωτερική αξιολόγηση και πιστοποίηση 142 από τα 203 υφιστάμενα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών του […]

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Harbin Institute of Technology

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Harbin Institute of Technology

Συνάντηση εργασίας και υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας (MoU) μεταξύ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Harbin Institute of Technology (HIT) πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025. Από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, στη συνάντηση συμμετείχαν η Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών Υποθέσεων, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγήτρια Σοφία Παπαϊωάννου, ο Αντιπρύτανης Οικονομικών και Ανάπτυξης, Καθηγητής Αριστείδης […]

«Αρχιμήδης» ΕΚΠΑ: νέος τεχνοβλαστός με την επωνυμία «Nature4Nature»

«Αρχιμήδης» ΕΚΠΑ: νέος τεχνοβλαστός με την επωνυμία «Nature4Nature»

Η Μονάδα Μεταφοράς Τεχνολογίας και Καινοτομίας «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ανακοινώνει την ίδρυση του νέου τεχνοβλαστού με την επωνυμία «Nature4Nature», μια καινοτόμο εταιρεία που  αντιμετωπίζει το πρόβλημα της παράκτιας διάβρωσης μέσω τεχνητά προκαλούμενης κατασκευής φυσικών υφάλων που λειτουργούν σαν κυματοθραύστες. Η επιχειρηματική ομάδα της Nature4Nature αποτελείται από την Καθηγήτρια Νίκη Ευελπίδου, τον Δρ Γιάννη […]

Ευχές από τη διοίκηση του Πανεπιστήμιου Αθηνών

Ευχές από τη διοίκηση του Πανεπιστήμιου Αθηνών

Ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος, τα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης και οι Αντιπρυτάνεις, σας εύχονται Καλά Χριστούγεννα, με υγεία, ευημερία και αγάπη. Θερμότατες ευχές για ένα δημιουργικό και ευτυχισμένο Νέος Έτος!

Εκδημία του πρώην Πρύτανη Καθηγητή Πέτρου Γέμτου

Εκδημία του πρώην Πρύτανη Καθηγητή Πέτρου Γέμτου

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών αποχαιρετά με βαθύτατη θλίψη τον πρώην Πρύτανη και Ομότιμο Καθηγητή Πέτρο Γέμτο, μια εξέχουσα προσωπικότητα της πανεπιστημιακής ζωής και της ανώτατης παιδείας της χώρας. Ο Πέτρος Γέμτος γεννήθηκε στη Λάρισα το 1939. Σπούδασε νομικά, οικονομικά, κοινωνιολογία και φιλοσοφία στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Tübingen της Γερμανίας. Υπήρξε διδάκτωρ της Νομικής […]

Ολοκλήρωση της Εξωτερικής Αξιολόγησης και Πιστοποίησης του 70% των Υφιστάμενων Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΕΚΠΑ

Ολοκλήρωση της Εξωτερικής Αξιολόγησης και Πιστοποίησης του 70% των Υφιστάμενων Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΕΚΠΑ

Η Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε στενή και αποτελεσματική συνεργασία με Τμήματα και το Προσωπικό των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών και την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), ολοκλήρωσε με ιδιαίτερη επιτυχία έως τον Δεκέμβριο του 2025 την εξωτερική αξιολόγηση και πιστοποίηση 142 από τα 203 υφιστάμενα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών του […]

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Harbin Institute of Technology

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Harbin Institute of Technology

Συνάντηση εργασίας και υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας (MoU) μεταξύ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Harbin Institute of Technology (HIT) πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025. Από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, στη συνάντηση συμμετείχαν η Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών Υποθέσεων, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγήτρια Σοφία Παπαϊωάννου, ο Αντιπρύτανης Οικονομικών και Ανάπτυξης, Καθηγητής Αριστείδης […]

«Αρχιμήδης» ΕΚΠΑ: νέος τεχνοβλαστός με την επωνυμία «Nature4Nature»

«Αρχιμήδης» ΕΚΠΑ: νέος τεχνοβλαστός με την επωνυμία «Nature4Nature»

Η Μονάδα Μεταφοράς Τεχνολογίας και Καινοτομίας «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ανακοινώνει την ίδρυση του νέου τεχνοβλαστού με την επωνυμία «Nature4Nature», μια καινοτόμο εταιρεία που  αντιμετωπίζει το πρόβλημα της παράκτιας διάβρωσης μέσω τεχνητά προκαλούμενης κατασκευής φυσικών υφάλων που λειτουργούν σαν κυματοθραύστες. Η επιχειρηματική ομάδα της Nature4Nature αποτελείται από την Καθηγήτρια Νίκη Ευελπίδου, τον Δρ Γιάννη […]

Ευχές από τη διοίκηση του Πανεπιστήμιου Αθηνών

Ευχές από τη διοίκηση του Πανεπιστήμιου Αθηνών

Ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος, τα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης και οι Αντιπρυτάνεις, σας εύχονται Καλά Χριστούγεννα, με υγεία, ευημερία και αγάπη. Θερμότατες ευχές για ένα δημιουργικό και ευτυχισμένο Νέος Έτος!

Εκδημία του πρώην Πρύτανη Καθηγητή Πέτρου Γέμτου

Εκδημία του πρώην Πρύτανη Καθηγητή Πέτρου Γέμτου

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών αποχαιρετά με βαθύτατη θλίψη τον πρώην Πρύτανη και Ομότιμο Καθηγητή Πέτρο Γέμτο, μια εξέχουσα προσωπικότητα της πανεπιστημιακής ζωής και της ανώτατης παιδείας της χώρας. Ο Πέτρος Γέμτος γεννήθηκε στη Λάρισα το 1939. Σπούδασε νομικά, οικονομικά, κοινωνιολογία και φιλοσοφία στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Tübingen της Γερμανίας. Υπήρξε διδάκτωρ της Νομικής […]

Ο Καθηγητής του ΕΚΠΑ Στέλιος Παπαθανασόπουλος μιλά σε podcast του ΣΚΑΙ για την «μεγαλύτερη μάχη εξουσίας στην ιστορία του streaming»

Ο Καθηγητής του ΕΚΠΑ Στέλιος Παπαθανασόπουλος μιλά σε podcast του ΣΚΑΙ για την «μεγαλύτερη μάχη εξουσίας στην ιστορία του streaming»

Για τον πρωτοφανή «πόλεμο εξαγορών» που εξελίσσεται αυτή τη στιγμή στο Χόλιγουντ και ο οποίος μπορεί να αλλάξει για πάντα τον χάρτη της παγκόσμιας ψυχαγωγίας, μίλησε σε Podcast του ΣΚΑΙ ο Καθηγητής του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών,  Στέλιος Παπαθανασόπουλος. Το Netflix ανακοινώνει συμφωνία-μαμούθ ύψους 72 δισ. δολαρίων για την εξαγορά του στούντιο […]

Ίδρυση της Έδρας Jean Monnet «DIGIT-EU» στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ

Ίδρυση της Έδρας Jean Monnet «DIGIT-EU» στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ

Νέα Έδρα Jean Monnet απονεμήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση στον Καθηγητή του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), Δημήτρη Βαρουτά, με αντικείμενο τις Ευρωπαϊκές Ψηφιακές Πολιτικές. Η Έδρα Jean Monnet (JMC) στις Ψηφιακές Πολιτικές της ΕΕ, η οποία φέρει τον τίτλο DIGIT-EU,  φιλοξενείται στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών και υιοθετεί μια διεπιστημονική […]

Πανηγυρική Πρώτη Ορκωμοσία Αποφοίτων του Εντατικού Διατμηματικού  Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών “Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες” με επισπεύδον το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ

Πανηγυρική Πρώτη Ορκωμοσία Αποφοίτων του Εντατικού Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών “Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες” με επισπεύδον το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ

Το Εντατικό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΕΔΠΜΣ) “Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες”, με επισπεύδον το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας, σε συνεργασία με το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, πραγματοποίησε πρόσφατα (24.11.2025), την πρώτη πανηγυρική ορκωμοσία των αποφοίτων του πρώτου κύκλου λειτουργίας του. Η λαμπρή τελετή έγινε στα Προπύλαια, […]

Δημοσίευση των επίσημων Προγραμμάτων Εργασίας 2026-2027 για τον Ορίζοντα Ευρώπη

Δημοσίευση των επίσημων Προγραμμάτων Εργασίας 2026-2027 για τον Ορίζοντα Ευρώπη

Πραγματοποιήθηκε η επίσημη δημοσίευση των Προγραμμάτων Εργασίας για το διάστημα 2026 – 2027 για τις θεματικές ενότητες του Ορίζοντα Ευρώπη. Όλα τα δημοσιευμένα Προγράμματα Εργασίας είναι διαθέσιμα στην ηλεκτρονική πύλη Funding & Tender Opportunities Portal, στην ενότητα Reference Documents. Αναλυτικά: General Introduction Marie Skłodowska-Curie Actions Research Infrastructures Health Culture, creativity and inclusive society Civil Security for Society Digital, […]

Το πιο σύγχρονο όπλο στη μάχη με τον καρκίνο

Το πιο σύγχρονο όπλο στη μάχη με τον καρκίνο

*Γράφουν οι Φλώρα Ζυγουρή, Καθηγήτρια Ογκολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και Αμαλία Σοφιανίδη, Ιατρός, Επιστημονική Συνεργάτιδα Εργαστηρίου Βιολογικής Χημείας. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Πώς η στοχευμένη διέγερση του ανοσοποιητικού έχει παραγάγει εντυπωσιακά αποτελέσματα σε περισσότερους από 25 τύπους της νόσου – Το κόστος της αγωγής και […]

3ο εκπαιδευτικό σεμινάριο από το PHAROS AI Factory: «Εισαγωγή σε Μεγάλα Γλωσσικά Μοντέλα σε Κλίμακα» που θα πραγματοποιηθεί μέσω Zoom [18 Δεκεμβρίου 2025]

3ο εκπαιδευτικό σεμινάριο από το PHAROS AI Factory: «Εισαγωγή σε Μεγάλα Γλωσσικά Μοντέλα σε Κλίμακα» που θα πραγματοποιηθεί μέσω Zoom [18 Δεκεμβρίου 2025]

Γλώσσα σεμιναρίου: ελληνικά Ομάδα-στόχος: Το σεμινάριο απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε μηχανικούς τεχνητής νοημοσύνης/μηχανικής μάθησης, επιστήμονες δεδομένων και μηχανικούς υπολογιστικής υψηλών επιδόσεων, οι οποίοι εργάζονται σε κλάδους που αξιοποιούν την υπερυπολογιστική για μοντελοποίηση και προσομοιώσεις μεγάλης κλίμακας. Σε αυτούς περιλαμβάνονται επαγγελματίες στους τομείς της τεχνολογίας, της χρηματοοικονομικής και της έρευνας, οι οποίοι επιδιώκουν τη βελτιστοποίηση […]

Ίδρυση της Έδρας Jean Monnet «DIGIT-EU» στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ

Ίδρυση της Έδρας Jean Monnet «DIGIT-EU» στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ

Νέα Έδρα Jean Monnet απονεμήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση στον Καθηγητή του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), Δημήτρη Βαρουτά, με αντικείμενο τις Ευρωπαϊκές Ψηφιακές Πολιτικές. Η Έδρα Jean Monnet (JMC) στις Ψηφιακές Πολιτικές της ΕΕ, η οποία φέρει τον τίτλο DIGIT-EU,  φιλοξενείται στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών και υιοθετεί μια διεπιστημονική […]

Πανηγυρική Πρώτη Ορκωμοσία Αποφοίτων του Εντατικού Διατμηματικού  Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών “Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες” με επισπεύδον το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ

Πανηγυρική Πρώτη Ορκωμοσία Αποφοίτων του Εντατικού Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών “Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες” με επισπεύδον το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ

Το Εντατικό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΕΔΠΜΣ) “Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες”, με επισπεύδον το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας, σε συνεργασία με το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, πραγματοποίησε πρόσφατα (24.11.2025), την πρώτη πανηγυρική ορκωμοσία των αποφοίτων του πρώτου κύκλου λειτουργίας του. Η λαμπρή τελετή έγινε στα Προπύλαια, […]

Δημοσίευση των επίσημων Προγραμμάτων Εργασίας 2026-2027 για τον Ορίζοντα Ευρώπη

Δημοσίευση των επίσημων Προγραμμάτων Εργασίας 2026-2027 για τον Ορίζοντα Ευρώπη

Πραγματοποιήθηκε η επίσημη δημοσίευση των Προγραμμάτων Εργασίας για το διάστημα 2026 – 2027 για τις θεματικές ενότητες του Ορίζοντα Ευρώπη. Όλα τα δημοσιευμένα Προγράμματα Εργασίας είναι διαθέσιμα στην ηλεκτρονική πύλη Funding & Tender Opportunities Portal, στην ενότητα Reference Documents. Αναλυτικά: General Introduction Marie Skłodowska-Curie Actions Research Infrastructures Health Culture, creativity and inclusive society Civil Security for Society Digital, […]

Το πιο σύγχρονο όπλο στη μάχη με τον καρκίνο

Το πιο σύγχρονο όπλο στη μάχη με τον καρκίνο

*Γράφουν οι Φλώρα Ζυγουρή, Καθηγήτρια Ογκολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και Αμαλία Σοφιανίδη, Ιατρός, Επιστημονική Συνεργάτιδα Εργαστηρίου Βιολογικής Χημείας. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Πώς η στοχευμένη διέγερση του ανοσοποιητικού έχει παραγάγει εντυπωσιακά αποτελέσματα σε περισσότερους από 25 τύπους της νόσου – Το κόστος της αγωγής και […]

3ο εκπαιδευτικό σεμινάριο από το PHAROS AI Factory: «Εισαγωγή σε Μεγάλα Γλωσσικά Μοντέλα σε Κλίμακα» που θα πραγματοποιηθεί μέσω Zoom [18 Δεκεμβρίου 2025]

3ο εκπαιδευτικό σεμινάριο από το PHAROS AI Factory: «Εισαγωγή σε Μεγάλα Γλωσσικά Μοντέλα σε Κλίμακα» που θα πραγματοποιηθεί μέσω Zoom [18 Δεκεμβρίου 2025]

Γλώσσα σεμιναρίου: ελληνικά Ομάδα-στόχος: Το σεμινάριο απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε μηχανικούς τεχνητής νοημοσύνης/μηχανικής μάθησης, επιστήμονες δεδομένων και μηχανικούς υπολογιστικής υψηλών επιδόσεων, οι οποίοι εργάζονται σε κλάδους που αξιοποιούν την υπερυπολογιστική για μοντελοποίηση και προσομοιώσεις μεγάλης κλίμακας. Σε αυτούς περιλαμβάνονται επαγγελματίες στους τομείς της τεχνολογίας, της χρηματοοικονομικής και της έρευνας, οι οποίοι επιδιώκουν τη βελτιστοποίηση […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο