Νέα & Ανακοινώσεις

Παρακολούθηση παιδιού με σακχαρώδη διαβήτη στο σχολείο

Παρακολούθηση παιδιού με σακχαρώδη διαβήτη στο σχολείο

Βασιλική Μάτζιου1, Εύα Κωνσταντάκη2

  1. Καθηγήτρια Παιδιατρικής Νοσηλευτικής Τμήμα Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ
  2. RN, MSc, PhD, Product Specialist, Diabetes Care, Menarini Diagnostics, Εξειδικευμένη Νοσηλεύτρια Διαβήτη King’s College of London

Η θεσμοθέτηση σχολικού νοσηλευτή σε όλες τις σχολικές δομές αποτελεί μία αναγκαιότητα για τη χώρα μας. Ο ρόλος του καθίσταται ιδιαίτερα σημαντικός καθώς στοχεύει στην προαγωγή της υγείας και ασφάλειας των μαθητών στο σχολείο, παρεμβαίνοντας στα πραγματικά και δυνητικά προβλήματα υγείας και παρέχοντας υπηρεσίες φροντίδας σε οξέα και χρόνια νοσήματα. Ο σχολικός νοσηλευτής, επιπλέον, δρα υποστηρικτικά προς τους γονείς με την παροχή εκπαίδευσης στους μαθητές στην αυτό-φροντίδα των χρόνιων νοσημάτων και τη συμβολή στην ομαλή προσαρμογή τους στο σχολικό περιβάλλον.

Αναφορικά με τον Σακχαρώδη Διαβήτη Τύπου 1 (ΣΔΤ1) στο χώρο του σχολείου, η αποτελεσματική διαχείριση του παιδιού συμβάλλει στην πρόληψη τόσο των άμεσων (υπογλυκαιμία/υπεργλυκαιμία) όσο και των απώτερων επιπλοκών (καρδιαγγειακά νοσήματα, νευροπάθεια κτλ), στη βελτίωση της ποιότητας ζωής και συνεπώς,  στην επίτευξη των ακαδημαϊκών στόχων των μαθητών.

Σημαντικό εργαλείο αξιολόγησης των αναγκών των παιδιών είναι η σωστή και ολοκληρωμένη λήψη και καταγραφή νοσηλευτικού ιστορικού, κατάλληλα προσαρμοσμένου στην ιδιαιτερότητα της νόσου και της παιδικής ηλικίας. Το Εργαστήριο Παιδιατρικών Νοσηλευτικών Εφαρμογών του Τμήματος Νοσηλευτικής του ΕΚΠΑ δημιούργησε το Έντυπο Παρακολούθησης Παιδιού Με Σακχαρώδη Διαβήτη στο Σχολείο, στα πλαίσια του Μετεκπαιδευτικού προγράμματος «Παιδιατρικών Νοσηλευτών και Επιστημόνων Υγείας-Εκπαιδευτών παιδιού με Σακχαρώδη Διαβήτη και οικογένειας», το οποίο είναι αποκλειστικά προσαρμοσμένο στις ανάγκες του παιδιού με ΣΔΤ1 στο σχολείο.

Το έντυπο περιέχει σημαντικές γενικές πληροφορίες που αφορούν τον μαθητή, όπως τα στοιχεία επικοινωνίας των γονέων και του ιατρού, αλλά και πληροφορίες που σχετίζονται με την εξατομικευμένη παρακολούθηση του παιδιού με ΣΔΤ1, όπως το σχήμα και ο τύπος ινσουλινοθεραπείας. Επίσης, περιλαμβάνονται εβδομαδιαία διαγράμματα για την καταγραφή συμβάντων υπογλυκαιμίας ή υπεργλυκαιμίας και τέλος, σημαντικές πληροφορίες που αφορούν τη μέθοδο χορήγησης γλυκαγόνης, τη συμμετοχή του παιδιού με ΣΔΤ1 σε σχολικές εκδρομές και σε αθλητικές δραστηριότητες.

Στόχος είναι η ο σχολικός νοσηλευτής να μπορεί να παρακολουθήσει και υποστηρίξει τον μαθητή με ΣΔΤ1 στο σχολικό περιβάλλον, ώστε ο ίδιος ο μαθητής να είναι σε θέση να αυτό-διαχειριστεί τη νόσο του. Επιπλέον, η συστηματική και τεκμηριωμένη αξιολόγηση και καταγραφή των εξατομικευμένων αναγκών των μαθητών με ΣΔΤ1, οδηγεί στη πρώιμη παρέμβαση, την αναχαίτιση επεισοδίων υπογλυκαιμίας/υπεργλυκαιμίας, βελτιώνει την ποιότητα ζωής των παιδιών με ΣΔΤ1, συμβάλλει στην ασφάλεια του σχολικού περιβάλλοντος και την υποστήριξη των γονέων.

Το έντυπο έχει διανεμηθεί σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας μας με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (αριθμ .πρωτ. 122794/Δ3/30/07/2019).

Ομόφωνη απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης του ΕΚΠΑ

Ομόφωνη απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης του ΕΚΠΑ

 ΑΛΜΑΤΑ ΠΡΟΟΔΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ: Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ Στον απόηχο των σημαντικών επιτυχιών που επιτεύχθηκαν χάρη στην καθημερινή και συλλογική προσπάθεια όλων των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας, το Συμβούλιο Διοίκησης ομόφωνα διαπιστώνει ότι το τελευταίο διάστημα παρατηρείται οργανωμένη προσπάθεια απαξίωσης του έργου του Πανεπιστημίου, η οποία βασίζεται σε ανυπόστατα και παραπλανητικά δημοσιεύματα που διακινούνται […]

19-22 Ιουνίου 2025: Το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΕΚΠΑ στο Evia Film Project.

19-22 Ιουνίου 2025: Το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΕΚΠΑ στο Evia Film Project.

Οι φοιτητές του Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΕΚΠΑ παρακολούθησαν για μία ακόμη χρονιά τα masterclasses και τις δράσεις στο πλαίσιο του Evia Film Project. 19/6/2025: Στο πλαίσιο της δράσης PREP THE FUTURE, οι φοιτητές είχαν κυκλικές ταχείες συναντήσεις (speed meetings) με επαγγελματίες στον χώρο του κινηματογράφου : Marcella Jelic | Sales & Acquisitions, […]

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ, τη Real News και τον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ, τη Real News και τον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και τις οικονομικές επιπτώσεις τους αλλά και τις πολιτικές για την αύξηση των επενδύσεων στην Ελλάδα εξετάζει σε τρία άρθρα του ο Ομότιμος καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. Ιράν:Οι αντιδράσεις, τα σενάρια και ο κίνδυνος εκτίναξης των τιμών πετρελαίου (άρθρο στον Οικονομικό Ταχυδρόμο, ot.gr) Ιράν: Οι αντιδράσεις, τα σενάρια και ο […]

Alpha TV: Στα 100 καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου το ΕΚΠΑ

Alpha TV: Στα 100 καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου το ΕΚΠΑ

Πρυτάνεις και αντιπρυτάνεις από 54 πανεπιστήμια της Ευρώπης συναντήθηκαν στο ιστορικό κεντρικό κτήριο του Πανεπιστημίου Αθηνών, για να συμμετάσχουν, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην 35η γενική συνέλευση Πανεπιστημίων των Πρωτευουσών της Ευρώπης. Την ίδια ώρα, το Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναδείχθηκε και πάλι μεταξύ των 100 καλύτερων πανεπιστημίων του κόσμου. Να ακούσουμε τι δήλωσε ο Πρύτανης […]

Φιλοσοφική Σχολή: Τελετή αποφοίτησης φοιτητών/φοιτητριών του Πανεπιστημίου Ξένων Γλωσσών της Γκουανγκντόνγκ της Λ.Δ. της Κίνας

Φιλοσοφική Σχολή: Τελετή αποφοίτησης φοιτητών/φοιτητριών του Πανεπιστημίου Ξένων Γλωσσών της Γκουανγκντόνγκ της Λ.Δ. της Κίνας

Την Πέμπτη 5 Ιουνίου, στην Κοσμητεία της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ πραγματοποιήθηκε η τελετή αποφοίτησης των προπτυχιακών φοιτητών/φοιτητριών του Πανεπιστημίου Ξένων Γλωσσών της Γκουανγκντόνγκ της Λ.Δ. της Κίνας, οι οποίοι/οποίες φοίτησαν στη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025, σύμφωνα με τη γενική διμερή συμφωνία συνεργασίας, αλλά και τα ειδικά προγράμματα φοίτησης αλλοδαπών […]

Ανακοίνωση: Απάντηση του Αντιπρύτανη Οικονομικών σε παραπλανητικό και συκοφαντικό δημοσίευμα ιστοσελίδας

Ανακοίνωση: Απάντηση του Αντιπρύτανη Οικονομικών σε παραπλανητικό και συκοφαντικό δημοσίευμα ιστοσελίδας

Η Διοίκηση και οι Υπηρεσίες του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών διαχειρίζονται τα οικονομικά του Ιδρύματος με υπευθυνότητα, συνέπεια και πλήρη συμμόρφωση προς το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Κάθε οικονομική απόφαση λαμβάνεται βάσει τεκμηριωμένης αξιολόγησης, και εντάσσεται στο συνολικό Στρατηγικό Σχέδιο του Ιδρύματος που αποσκοπεί στην προώθηση της αποστολής του Πανεπιστημίου, […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο