Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Δράσεις Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας: Ανάπτυξη Οδηγού Εκπαιδευτικού για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Στο πλαίσιο συνεργασίας διεπιστημονικής ομάδας, με επιστημονικούς υπεύθυνους τον καθηγητή Κ. Δημόπουλο (Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου) και την καθηγήτρια Χ. Χατζηχρήστου (Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ) και σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, αναπτύχθηκε ο «Οδηγός Εκπαιδευτικού- Δράσεις ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας» που εντάσσεται στο Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» για το Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο (επιστ. υπεύθυνος έργου καθ.Κ.Δημόπουλος). Στην ομάδα εκπόνησης του Οδηγού συμμετείχαν τα μέλη του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ καθ. Χ. Χατζηχρήστου, Επικ. καθ. Α. Λαμπροπούλου, Δρ. Θ. Υφαντή και Δρ. Νίκη Γεωργακάκου.

Σκοπός του Οδηγού είναι η υποστήριξη των εκπαιδευτικών στη διαδικασία υλοποίησης δράσεων ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας ενισχύοντας σημαντικές δεξιότητες των μαθητών/τριών που σχετίζονται με την ιδιότητα του/της ενεργού πολίτη. Στις προτεινόμενες δράσεις του Οδηγού συνδέεται η θεωρητική γνώση των μαθημάτων με τα ζητήματα/θέματα ενεργού πολιτειότητας με ένα ευρύ φάσμα τομέων για την επίτευξη των δεκαεπτά στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ οργανωμένα στα ακόλουθα πεδία: Κοινωνική αλληλεγγύη-υποστήριξη ευπαθών ομάδων, Συνύπαρξη στην κοινότητα, Δικτύωση μέσα από συμμετοχικές δράσεις και πρωτοβουλίες παροχής βοήθειας σε δύσκολες καταστάσεις και αειφορικές προκλήσεις, Προαγωγή ποιότητας ζωής του γενικού πληθυσμού, Προστασία και ανάδειξη του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος και υιοθέτηση πρακτικών Φιλοζωίας. Αξιοποιώντας τη βιωματική εμπειρία που αποτελεί βασικό στοιχείο του σχεδιασμού και υλοποίησης των δράσεων, προάγεται η ενεργός εμπλοκή όλων των μαθητών/τριών και ενισχύεται η σχέση εκπαιδευτικών μαθητών/τριών αλλά και των μαθητών/τριών μεταξύ τους. Ταυτόχρονα, αναδεικνύονται οι  δυνατότητες και ο σημαντικός ρόλος όλων των μαθητών/τριών στα στάδια της μαθησιακής διαδικασίας και ενισχύεται η αίσθηση αυτοαποτελεσματικότητας με την υλοποίηση ομαδοσυνεργατικών δράσεων. Παράλληλα, καλλιεργούνται αξίες όπως η υπευθυνότητα, η αλληλεγγύη, η αποδοχή του νέου, ο σεβασμός του διαφορετικού, κ.λπ.

Το Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη»  όπου εντάσσονται οι προτεινόμενες δράσεις του Οδηγού θα υλοποιηθεί από τη φετινή σχολική χρονιά (2024-2025) και απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες τεσσάρων (4) ηλικιακών επιπέδων, Νηπιαγωγείο έως Γ΄  τάξη του Δημοτικού, Δ΄  έως ΣΤ’ τάξη του Δημοτικού, Γυμνάσιο και Λύκειο .

Σε επιμορφωτική ημερίδα στις 13 Δεκεμβρίου 2024  που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού παρουσιάστηκαν το Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» και η διαδικασία εφαρμογής από τον Πρόεδρο του ΙΕΠ επικ. καθ. Σ. Δουκάκη και οι αρχές, φιλοσοφία και το περιεχόμενο του Οδηγού Εκπαιδευτικού -Δράσεις Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας από τον καθ. κ. Κ. Δημόπουλο και την καθ. κ. Χ Χατζηχρήστου και μέλη της διεπιστημονικής ομάδας. Η ημερίδα απευθυνόταν σε όλους τους/τις συμβούλους εκπαίδευσης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  των σχολείων της χώρας.

ΕΚΠΑ © 2024. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος

Μετάβαση στο περιεχόμενο
EN