Νέα & Ανακοινώσεις

Η βία, η επιθετική συμπεριφορά και οι νέοι

Η βία, η επιθετική συμπεριφορά και οι νέοι

*Συνέντευξη του καθηγητή Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Αθηνών Θωμά Μπάμπαλη και της αναπληρώτριας καθηγήτριας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) Κωνσταντίνας Τσώλη στον Δημήτρη Πανουτσόπουλο.Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 1, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 24 Νοεμβρίου 2024.

Βία ανηλίκων, σχολικός εκφοβισμός, επιθέσεις, αποβολές, συλλήψεις. Τι συμβαίνει τελικά; Εχει πραγματικά η κοινωνία μας χάσει τον προσανατολισμό της; Ο καθηγητής Παιδαγωγικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Θωμάς Μπάμπαλης και η αναπληρώτρια καθηγήτρια Κωνσταντίνα Τσώλη ξεκαθαρίζουν ότι η συμπεριφορά των ανηλίκων αντανακλά τις εικόνες της κοινωνίας των ενηλίκων γύρω τους.

Εξηγούν όμως ότι η Ελλάδα διαθέτει συγκριτικά χαμηλής έως μεσαίας έντασης νεανική παραβατικότητα συγκρινόμενη με εκείνη σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ωστόσο, θεωρούν πραγματικά ανησυχητικό το ότι η βία εκφράζεται πλέον από πολύ μικρότερες ηλικίες στη χώρα μας, ενώ εμφανίζονται νέες μορφές στην έκφρασή της, όπως η ρητορική του μίσους, του ομοφοβικού εκφοβισμού ή του ηλεκτρονικού εκφοβισμού, τα θύματα του οποίου αργούν να γίνουν αντιληπτά. Στις ερωτήσεις μας απάντησαν τα παρακάτω:

Βία ανηλίκων και σχολικός εκφοβισμός: Τι χαρακτηριστικά έχουν;

Θωμάς Μπαμπάλης: «Η βία των ανηλίκων είναι ένα σοβαρό κοινωνικό ζήτημα που αντανακλά αυτό που συμβαίνει ευρύτερα στην κοινωνία των ενηλίκων. Και εδώ να πούμε ότι η βία εμφανίζεται με πολλά «πρόσωπα»: σωματική, λεκτική, ψυχολογική, κοινωνική, ρατσιστική, σεξουαλική, ηλεκτρονική/διαδικτυακή κ.ά. Οι μορφές αυτές μπορεί να είναι είτε άμεσες, κατά τις οποίες υπάρχει διαπροσωπική επαφή του θύματος και του θύτη, είτε έμμεσες, που είναι και οι πιο ύπουλες, καθώς εκδηλώνονται με διάδοση προσβλητικών φημών και με αποκλεισμό του θύματος. Οταν όμως η βία παίρνει τη μορφή του παραδοσιακού σχολικού εκφοβισμού, τότε έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά: επανάληψη εκφοβιστικών συμπεριφορών με σταθερή συχνότητα, μεθόδευση σε πιο αδύναμα παιδιά και σαφής πρόθεση χειραγώγησης και πρόκλησης πόνου. Βέβαια, στον διαδικτυακό εκφοβισμό δεν ισχύουν υποχρεωτικά τα παραπάνω χαρακτηριστικά».

Κωνσταντίνα Τσώλη: «Είναι γεγονός ότι η βία και ο σχολικός εκφοβισμός συνιστούν ένα πολυδιάστατο φαινόμενο. Από την πρωτοποριακή μελέτη που έκανε το 1978 ο σουηδός καθηγητής Ψυχολογίας Dan Olweus μέχρι σήμερα έχουν περάσει 46 χρόνια ερευνητικής δραστηριότητας. Αυτό σημαίνει ότι ο σχολικός εκφοβισμός διανύει ήδη τη «μέση ηλικία» του και έχει εξελιχθεί σε ένα ιδιαίτερα σημαντικό δημόσιο ζήτημα, που απαιτεί επείγουσα, ολοκληρωμένη και ενιαία αντιμετώπιση από την εκπαιδευτική κοινότητα, την κοινωνία των πολιτών, τους δημόσιους φορείς και τους φορείς χάραξης πολιτικής».

Ομως είχαμε και τα προηγούμενα χρόνια κρούσματα bullying εντός του σχολείου. Τι άλλαξε; Υπάρχει όντως έξαρση της βίας;

Θ. Μπ.: «Σύμφωνα με ερευνητικά δεδομένα, η Ελλάδα διαθέτει συγκριτικά χαμηλής έως μεσαίας έντασης νεανική παραβατικότητα συγκρινόμενη με εκείνη σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, χωρίς βέβαια η διαπίστωση αυτή να πρέπει να δημιουργεί εφησυχασμό. Ωστόσο, αν κάνουμε μία σύγκριση με το παρελθόν, η εκδήλωση βίαιων συμπεριφορών εμφανίζεται πλέον και σε μικρότερες ηλικίες και με μεγαλύτερη ένταση. Είναι σημαντικό να τονίσουμε εδώ ότι τα τελευταία χρόνια το φαινόμενο του εκφοβισμού έχει υποστεί μια σημαντική μεταμόρφωση σηματοδώντας τη μετάβαση από παραδοσιακές μορφές εκφοβισμού σε πιο σύγχρονες, όπως η ρητορική μίσους, ο ομο-/αμφι-/τρανσ-/ιντερ-φοβικός, ο διαδικτυακός/ηλεκτρονικός εκφοβισμός. Ειδικά η τελευταία μορφή αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα, κυρίως γιατί οι θύτες μπορούν να παραμείνουν ανώνυμοι και γιατί ο εκφοβισμός ασκείται 24 ώρες το 24ωρο και 7 ημέρες την εβδομάδα».

Πώς ένας γονέας μπορεί να προστατέψει το παιδί του από το να γίνει θύτης ή θύμα;

Κ. Τσ.: «Εδώ να απαντήσω αναφερόμενη στον Daniel Goleman, ο οποίος στο βιβλίο του «Συναισθηματική νοημοσύνη», περιγράφοντας τον ρόλο της οικογένειας στην ομαλή κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού, αναλύει σε ένα κεφάλαιο «Πώς να μεγαλώσετε έναν παλικαρά». Από τον τίτλο και μόνο αντιλαμβανόμαστε ότι τα παιδιά μαθαίνουν να είναι επιθετικά προς τους άλλους, παρακολουθώντας τις καθημερινές αλληλεπιδράσεις των μελών της οικογένειάς τους και μιμούμενα αυτά που βλέπουν να κάνουν οι «σημαντικοί άνθρωποι» της ζωής τους. Γονικές πρακτικές που χαρακτηρίζονται από ψυχρότητα, αδιαφορία ή ακόμα εχθρότητα και απόρριψη του παιδιού, γονικές τεχνικές (π.χ. υπέρμετρη τιμωρία) και τύποι συναισθηματικά ακατάλληλων γονέων, όπως οι αποστασιοποιημένοι, οι επικριτικοί ή αποδοκιμαστικοί, οι επιτρεπτικοί ή παραχωρητικοί γονείς, συνδέονται με φαινόμενα εκφοβισμού ή θυματοποίησης των παιδιών τους.

Οι γονείς, εκτός από το να αποτελούν καλό πρότυπο για τα παιδιά τους, μπορούν να κάνουν κάποιες ενέργειες για να τα προστατεύσουν από το να γίνουν θύτες ή θύματα. Τέτοιες μπορεί να είναι ενδεικτικά η διαμόρφωση ενός υποστηρικτικού οικογενειακού περιβάλλοντος στο οποίο το παιδί νιώθει αγάπη, στοργή και ασφάλεια και οι γονείς θέτουν κανόνες και σαφή όρια σε μια ατμόσφαιρα συνεργασίας και κατανόησης, με συνέπεια λόγων και πράξεων, η ενθάρρυνση συμμετοχής σε ποιοτικές δραστηριότητες του ελεύθερου χρόνου, η συζήτηση, η ενημέρωση και η συνεργασία του γονέα με το σχολείο. Σε περίπτωση που παρά τις προσπάθειες φαίνεται ότι το παιδί παραμένει στον ρόλο του θύτη ή του θύματος, ο γονέας μπορεί να αναζητήσει επιπλέον βοήθεια και από άλλους ειδικούς».

Είστε πλέον μέλος της επιστημονικής επιτροπής για την εκπόνηση Εθνικής Στρατηγικής Πρόληψης και Αντιμετώπισης της Βίας και της Παραβατικότητας Ανηλίκων. Τι θα συμβουλεύσετε τους αρμόδιους φορείς του κράτους;

Θ. Μπ.: «Η επιστημονική επιτροπή που συστάθηκε από τον Πρωθυπουργό για την εκπόνηση Εθνικής Στρατηγικής Πρόληψης και Αντιμετώπισης της Βίας των Ανηλίκων εργάζεται ήδη εντατικά όλο αυτό το διάστημα, αφενός με επισκόπηση της βιβλιογραφίας και αναζήτηση των καλών πρακτικών και των τάσεων της εξέλιξης του φαινομένου της βίας και της παραβατικότητας και αφετέρου με ποσοτικές και ποιοτικές έρευνες με συλλογή πρωτογενών και δευτερογενών δεδομένων, τα οποία δίνουν μια πιο σαφή εικόνα του φαινομένου στη χώρα μας, αλλά και διεθνώς, και αναδεικνύουν τις προτεραιότητες και τις ανάγκες των επαγγελματιών του πεδίου. Οι δράσεις αυτές αποτελούν το υπόβαθρο της τεκμηρίωσης για τις πολιτικές και τα μέτρα τα οποία θα προτείνει η επιτροπή. Οσον αφορά τον σχολικό εκφοβισμό, το μεγαλύτερο μέρος των προτάσεων κινείται προς την κατεύθυνση της πρόληψης και αφορά καθολικές – πρωτογενείς παρεμβάσεις σε διάφορους άξονες (π.χ. μαθητο-κεντρικά περιβάλλοντα μάθησης και ανάπτυξης, σχολική ηγεσία, συνεργασίες και διεταιρικότητα και εκπαιδευτική πολιτική)».

Η βία, η επιθετική συμπεριφορά και οι νέοι

Πρόεδρος της Κύπρου Χριστοδουλίδης προς Πρωθυπουργό: Πολύ σημαντικό οτι σήμερα λειτουργεί το Πανεπιστήμιο Αθηνών στην Κύπρο

Πρόεδρος της Κύπρου Χριστοδουλίδης προς Πρωθυπουργό: Πολύ σημαντικό οτι σήμερα λειτουργεί το Πανεπιστήμιο Αθηνών στην Κύπρο

Αναφορά στο παράρτημα Κύπρου του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών έκανε ο Πρόεδρος της Κύπρου, Νίκος Χριστοδουλίδης, κατά τη διάρκεια των κοινών δηλώσεων με τον πρωθυπουργό της Ελλάδας, Κυριάκο Μητσοτάκη, μετά τη συνάντησή τους στην Αθήνα την Τετάρτη 12 Νοεμβρίου. Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο κ. Χριστοδουλίδης, «σήμερα είχαμε την ευκαιρία να ανταλλάξουμε απόψεις σε πολλά […]

Ο Αναπληρωτής Καθηγητής του ΕΚΠΑ, Δημήτρης Κωστόπουλος, κύριος εισηγητής σε εκδήλωση του Ι.Σ. Πατρών με θέμα: «Δημόσια Υγεία… στον απόηχο κλιματικής αλλαγής – Οι πυρκαγιές & οι πλημμύρες στη ζωή μας»

Ο Αναπληρωτής Καθηγητής του ΕΚΠΑ, Δημήτρης Κωστόπουλος, κύριος εισηγητής σε εκδήλωση του Ι.Σ. Πατρών με θέμα: «Δημόσια Υγεία… στον απόηχο κλιματικής αλλαγής – Οι πυρκαγιές & οι πλημμύρες στη ζωή μας»

Ο Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του ΕΚΠΑ, Δημήτρης Κωστόπουλος συμμετείχε στις τις Οκτωβρίου 2025 ως προσκεκλημένος κύριος εισηγητής σε εκδήλωση του Ιατρικού Συλλόγου Πατρών για θέματα κλιματικής αλλαγής και ποιότητας του πόσιμου νερού μετά τις ανεξέλεγκτη πυρκαγιά στην Αχαΐα στις 12 Αυγούστου 2025. Η πρόσκληση έγινε από την Πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου […]

Ευρωπαϊκό έργο με τη συμμετοχή του Πανεπιστημίου Αθηνών για την αποτελεσματική ανίχνευση, παρακολούθηση και αντιμετώπιση αναδυόμενων παγκόσμιων απειλών για την υγεία

Ευρωπαϊκό έργο με τη συμμετοχή του Πανεπιστημίου Αθηνών για την αποτελεσματική ανίχνευση, παρακολούθηση και αντιμετώπιση αναδυόμενων παγκόσμιων απειλών για την υγεία

Το έργο «Συνεργατικό Δίκτυο Επιτήρησης» (CSN) στοχεύει στην αντιμετώπιση της επείγουσας ανάγκης για ανάπτυξη ισχυρών και διασυνδεδεμένων συστημάτων επιτήρησης για την αποτελεσματική ανίχνευση, παρακολούθηση και αντιμετώπιση αναδυόμενων παγκόσμιων απειλών για την υγεία. Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) συμμετέχει στο έργο CSN με το Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών και το Τμήμα Ιστορίας και Φιλοσοφίας […]

Πρόσκληση σε διαδικτυακό σεμινάριο CIVIS – EKΠA Open Lab “Intergenerational Communities”

Πρόσκληση σε διαδικτυακό σεμινάριο CIVIS – EKΠA Open Lab “Intergenerational Communities”

Στο πλαίσιο των δράσεων του Open Lab ‘Intergenerational Communities’ του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου CIVIS, σας προσκαλούμε στο πρώτο διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα: “Intergenerational Learning: From Theory to Practice”. Το εν λόγω σεμινάριο πραγματοποιείται στο πλαίσιο των δράσεων του CIVIS Open Lab @ΕΚΠΑ και αποσκοπεί στην προώθηση της διαγενεακής αλληλεπίδρασης και την καταπολέμηση των στερεοτύπων και διακρίσεων λόγω ηλικίας. To […]

Online Complementary Courses on “Standardization, patent writing and IPR management” and “Competitive proposal writing and project management”

Online Complementary Courses on “Standardization, patent writing and IPR management” and “Competitive proposal writing and project management”

Κατά το διάστημα Τρίτη 11 έως και Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2025, η ερευνητική ομάδα X-TREND του Επίκουρου Καθηγητή ΕΚΠΑ, Δρ. Διονυσίου Ξενάκη, θα διοργανώσει διαδικτυακά, ολοήμερα σεμινάρια στις περιοχές: Standardization, patent writing and IPR management Competitive proposal writing and project management Τα σεμινάρια πραγματοποιούνται στο πλαίσιο Ευρωπαϊκών έργων, με συντονιστή/επιστημονικό υπεύθυνο τον Επίκουρο Καθηγητή ΕΚΠΑ, […]

Ομιλία του Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ Δημητρίου Μόσχου στο Πανεπιστήμιο της Βόννης

Ομιλία του Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ Δημητρίου Μόσχου στο Πανεπιστήμιο της Βόννης

Ο Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ, Δημήτριος Μόσχος είναι προσκεκλημένος ομιλητής στην ετήσια Διάλεξη Isa Vermehren, που διοργανώνει ο σύνδεσμος Πανεπιστημιακών της Καθολικής Θεολογικής σχολής του Πανεπιστημίου της Βόννης (αφιερωμένης στην μνήμη της καλλιτέχνιδας, επιβιώσασας από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και κατόπιν μοναχής Isa Vermehren με θέματα κοινωνικά και πολιτικά σε σχέση με τη θρησκεία) […]

Ο Αναπληρωτής Καθηγητής του ΕΚΠΑ, Δημήτρης Κωστόπουλος, κύριος εισηγητής σε εκδήλωση του Ι.Σ. Πατρών με θέμα: «Δημόσια Υγεία… στον απόηχο κλιματικής αλλαγής – Οι πυρκαγιές & οι πλημμύρες στη ζωή μας»

Ο Αναπληρωτής Καθηγητής του ΕΚΠΑ, Δημήτρης Κωστόπουλος, κύριος εισηγητής σε εκδήλωση του Ι.Σ. Πατρών με θέμα: «Δημόσια Υγεία… στον απόηχο κλιματικής αλλαγής – Οι πυρκαγιές & οι πλημμύρες στη ζωή μας»

Ο Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του ΕΚΠΑ, Δημήτρης Κωστόπουλος συμμετείχε στις τις Οκτωβρίου 2025 ως προσκεκλημένος κύριος εισηγητής σε εκδήλωση του Ιατρικού Συλλόγου Πατρών για θέματα κλιματικής αλλαγής και ποιότητας του πόσιμου νερού μετά τις ανεξέλεγκτη πυρκαγιά στην Αχαΐα στις 12 Αυγούστου 2025. Η πρόσκληση έγινε από την Πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου […]

Ευρωπαϊκό έργο με τη συμμετοχή του Πανεπιστημίου Αθηνών για την αποτελεσματική ανίχνευση, παρακολούθηση και αντιμετώπιση αναδυόμενων παγκόσμιων απειλών για την υγεία

Ευρωπαϊκό έργο με τη συμμετοχή του Πανεπιστημίου Αθηνών για την αποτελεσματική ανίχνευση, παρακολούθηση και αντιμετώπιση αναδυόμενων παγκόσμιων απειλών για την υγεία

Το έργο «Συνεργατικό Δίκτυο Επιτήρησης» (CSN) στοχεύει στην αντιμετώπιση της επείγουσας ανάγκης για ανάπτυξη ισχυρών και διασυνδεδεμένων συστημάτων επιτήρησης για την αποτελεσματική ανίχνευση, παρακολούθηση και αντιμετώπιση αναδυόμενων παγκόσμιων απειλών για την υγεία. Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) συμμετέχει στο έργο CSN με το Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών και το Τμήμα Ιστορίας και Φιλοσοφίας […]

Πρόσκληση σε διαδικτυακό σεμινάριο CIVIS – EKΠA Open Lab “Intergenerational Communities”

Πρόσκληση σε διαδικτυακό σεμινάριο CIVIS – EKΠA Open Lab “Intergenerational Communities”

Στο πλαίσιο των δράσεων του Open Lab ‘Intergenerational Communities’ του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου CIVIS, σας προσκαλούμε στο πρώτο διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα: “Intergenerational Learning: From Theory to Practice”. Το εν λόγω σεμινάριο πραγματοποιείται στο πλαίσιο των δράσεων του CIVIS Open Lab @ΕΚΠΑ και αποσκοπεί στην προώθηση της διαγενεακής αλληλεπίδρασης και την καταπολέμηση των στερεοτύπων και διακρίσεων λόγω ηλικίας. To […]

Online Complementary Courses on “Standardization, patent writing and IPR management” and “Competitive proposal writing and project management”

Online Complementary Courses on “Standardization, patent writing and IPR management” and “Competitive proposal writing and project management”

Κατά το διάστημα Τρίτη 11 έως και Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2025, η ερευνητική ομάδα X-TREND του Επίκουρου Καθηγητή ΕΚΠΑ, Δρ. Διονυσίου Ξενάκη, θα διοργανώσει διαδικτυακά, ολοήμερα σεμινάρια στις περιοχές: Standardization, patent writing and IPR management Competitive proposal writing and project management Τα σεμινάρια πραγματοποιούνται στο πλαίσιο Ευρωπαϊκών έργων, με συντονιστή/επιστημονικό υπεύθυνο τον Επίκουρο Καθηγητή ΕΚΠΑ, […]

Ομιλία του Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ Δημητρίου Μόσχου στο Πανεπιστήμιο της Βόννης

Ομιλία του Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ Δημητρίου Μόσχου στο Πανεπιστήμιο της Βόννης

Ο Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ, Δημήτριος Μόσχος είναι προσκεκλημένος ομιλητής στην ετήσια Διάλεξη Isa Vermehren, που διοργανώνει ο σύνδεσμος Πανεπιστημιακών της Καθολικής Θεολογικής σχολής του Πανεπιστημίου της Βόννης (αφιερωμένης στην μνήμη της καλλιτέχνιδας, επιβιώσασας από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και κατόπιν μοναχής Isa Vermehren με θέματα κοινωνικά και πολιτικά σε σχέση με τη θρησκεία) […]

Τα δύο μέτρα και δύο σταθμά για τις γυναίκες μέσης ηλικίας – Διάλεξη από την Καθηγήτρια του ΕΚΠΑ Λίζα Τσαλίκη στο πανεπιστήμιο RMIT στην Μελβούρνη

Τα δύο μέτρα και δύο σταθμά για τις γυναίκες μέσης ηλικίας – Διάλεξη από την Καθηγήτρια του ΕΚΠΑ Λίζα Τσαλίκη στο πανεπιστήμιο RMIT στην Μελβούρνη

H Λίζα Τσαλίκη, διακεκριμένη καθηγήτρια και Πρόεδρος του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, μιλά στο SBS Greek για τις κοινωνικές στάσεις απέναντι στις γυναίκες της μέσης ηλικίας, τον ρόλο των ΜΜΕ και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και γιατί οι γυναίκες άνω των 45 ετών χάνουν την “ορατότητά” τους. Η καθ. […]

Το Εργαστήριο Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας στο My Gap Feel & Fill Festival

Το Εργαστήριο Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας στο My Gap Feel & Fill Festival

Το Εργαστήριο Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας του ΕΚΠΑ με τη Διευθύντρια Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κατερίνα Αργυροπούλου και τους Εξειδικευμένους Συμβούλους Σταδιοδρομίας- Επιστημονικούς Συνεργάτες του Εργαστηρίου κκ. Αναστασία Βρεττού, Ειρήνη Ανδριώτη, Βακίνα Κρούσκου και Κωνσταντίνο Μπούρχα συμμετείχαν με επιτυχία στις 5-11-2025 στο My Gap Feel & Fill Festival, τη μεγαλύτερη γιορτή της εκπαίδευσης και της επαγγελματικής […]

Ο Επίκουρος Καθηγητής Θοδωρής Μπαργιώτας συμμετείχε στην έκθεση “When Athens Met Wenzhou – Paintings and Exhibition by Chinese and Greek Artists” στο Wenzhou Art Museum

Ο Επίκουρος Καθηγητής Θοδωρής Μπαργιώτας συμμετείχε στην έκθεση “When Athens Met Wenzhou – Paintings and Exhibition by Chinese and Greek Artists” στο Wenzhou Art Museum

Ο Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών & Κινηματογράφου Θοδωρής Μπαργιώτας συμμετείχε στην έκθεση “When Athens Met Wenzhou – Paintings and Exhibition by Chinese and Greek Artists” (26 Οκτωβρίου – 26 Νοεμβρίου 2025) στο Wenzhou Art Museum της πόλης Wenzhou της Κίνας. Στην έκθεση και στα workshop που ακολούθησαν για δυο εβδομάδες Κινέζοι και Έλληνες […]

Το ΕΚΠΑ πρωτοπορεί στην Τεχνητή Νοημοσύνη: Δωρεάν πρόσβαση στο Google AI Pro

Το ΕΚΠΑ πρωτοπορεί στην Τεχνητή Νοημοσύνη: Δωρεάν πρόσβαση στο Google AI Pro

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, σε συνεργασία με την Google, προσφέρει δωρεάν πρόσβαση για 12 μήνες σε όλους τους φοιτητές του στο πρόγραμμα Google AI Pro. Τι περιλαμβάνει η δωρεάν συνδρομή: Gemini 2.5 Pro (Απεριόριστη πρόσβαση στο πιο προηγμένο μοντέλο AI). Deep Research & NotebookLM (Εργαλεία για εις βάθος έρευνα και οργάνωση γνώσεων). 2 TB […]

Εκπαιδευτικά workshops που αφορούν την καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και τις τεχνολογίες Deep Tech

Εκπαιδευτικά workshops που αφορούν την καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και τις τεχνολογίες Deep Tech

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο ευρωπαϊκό έργο COPILOT διοργανώνει σειρά εκπαιδευτικών workshops που αφορούν την καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και τις τεχνολογίες Deep Tech. Τα σεμινάρια απευθύνονται σε φοιτητές, ακαδημαϊκούς και διοικητικό προσωπικό του Πανεπιστημίου και αποτελούν μια εξαιρετική ευκαιρία για επιμόρφωση και ανάπτυξη δεξιοτήτων σε τομείς αιχμής. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες θα έχουν τη […]

Ευρωπαϊκός κόμβος ψηφιακής καινοτομίας για τον μετασχηματισμό με Τεχνητή Νοημοσύνη του τομέα της υγείας και του φαρμάκου (Health Hub)

Ευρωπαϊκός κόμβος ψηφιακής καινοτομίας για τον μετασχηματισμό με Τεχνητή Νοημοσύνη του τομέα της υγείας και του φαρμάκου (Health Hub)

Το Τμήμα Φαρμακευτικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και τα Προγράμματα Διά Βίου Μάθησης (Π.Δ.Β.Μ.) του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ως εταίροι του Ευρωπαϊκού Κόμβου Ψηφιακής Καινοτομίας Health Hub, συμμετέχουν σε μια σημαντική εθνική πρωτοβουλία για τον ψηφιακό μετασχηματισμό στον τομέα του φαρμάκου και την εκπαίδευση των […]

Το Εργαστήριο Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας στο My Gap Feel & Fill Festival

Το Εργαστήριο Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας στο My Gap Feel & Fill Festival

Το Εργαστήριο Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας του ΕΚΠΑ με τη Διευθύντρια Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κατερίνα Αργυροπούλου και τους Εξειδικευμένους Συμβούλους Σταδιοδρομίας- Επιστημονικούς Συνεργάτες του Εργαστηρίου κκ. Αναστασία Βρεττού, Ειρήνη Ανδριώτη, Βακίνα Κρούσκου και Κωνσταντίνο Μπούρχα συμμετείχαν με επιτυχία στις 5-11-2025 στο My Gap Feel & Fill Festival, τη μεγαλύτερη γιορτή της εκπαίδευσης και της επαγγελματικής […]

Ο Επίκουρος Καθηγητής Θοδωρής Μπαργιώτας συμμετείχε στην έκθεση “When Athens Met Wenzhou – Paintings and Exhibition by Chinese and Greek Artists” στο Wenzhou Art Museum

Ο Επίκουρος Καθηγητής Θοδωρής Μπαργιώτας συμμετείχε στην έκθεση “When Athens Met Wenzhou – Paintings and Exhibition by Chinese and Greek Artists” στο Wenzhou Art Museum

Ο Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών & Κινηματογράφου Θοδωρής Μπαργιώτας συμμετείχε στην έκθεση “When Athens Met Wenzhou – Paintings and Exhibition by Chinese and Greek Artists” (26 Οκτωβρίου – 26 Νοεμβρίου 2025) στο Wenzhou Art Museum της πόλης Wenzhou της Κίνας. Στην έκθεση και στα workshop που ακολούθησαν για δυο εβδομάδες Κινέζοι και Έλληνες […]

Το ΕΚΠΑ πρωτοπορεί στην Τεχνητή Νοημοσύνη: Δωρεάν πρόσβαση στο Google AI Pro

Το ΕΚΠΑ πρωτοπορεί στην Τεχνητή Νοημοσύνη: Δωρεάν πρόσβαση στο Google AI Pro

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, σε συνεργασία με την Google, προσφέρει δωρεάν πρόσβαση για 12 μήνες σε όλους τους φοιτητές του στο πρόγραμμα Google AI Pro. Τι περιλαμβάνει η δωρεάν συνδρομή: Gemini 2.5 Pro (Απεριόριστη πρόσβαση στο πιο προηγμένο μοντέλο AI). Deep Research & NotebookLM (Εργαλεία για εις βάθος έρευνα και οργάνωση γνώσεων). 2 TB […]

Εκπαιδευτικά workshops που αφορούν την καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και τις τεχνολογίες Deep Tech

Εκπαιδευτικά workshops που αφορούν την καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και τις τεχνολογίες Deep Tech

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο ευρωπαϊκό έργο COPILOT διοργανώνει σειρά εκπαιδευτικών workshops που αφορούν την καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και τις τεχνολογίες Deep Tech. Τα σεμινάρια απευθύνονται σε φοιτητές, ακαδημαϊκούς και διοικητικό προσωπικό του Πανεπιστημίου και αποτελούν μια εξαιρετική ευκαιρία για επιμόρφωση και ανάπτυξη δεξιοτήτων σε τομείς αιχμής. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες θα έχουν τη […]

Ευρωπαϊκός κόμβος ψηφιακής καινοτομίας για τον μετασχηματισμό με Τεχνητή Νοημοσύνη του τομέα της υγείας και του φαρμάκου (Health Hub)

Ευρωπαϊκός κόμβος ψηφιακής καινοτομίας για τον μετασχηματισμό με Τεχνητή Νοημοσύνη του τομέα της υγείας και του φαρμάκου (Health Hub)

Το Τμήμα Φαρμακευτικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και τα Προγράμματα Διά Βίου Μάθησης (Π.Δ.Β.Μ.) του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ως εταίροι του Ευρωπαϊκού Κόμβου Ψηφιακής Καινοτομίας Health Hub, συμμετέχουν σε μια σημαντική εθνική πρωτοβουλία για τον ψηφιακό μετασχηματισμό στον τομέα του φαρμάκου και την εκπαίδευση των […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο