Νέα & Ανακοινώσεις

Ημερίδα με θέμα: 25 ΧΡΟΝΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΡΕΛΘΟΝ-ΠΑΡΟΝ-ΜΕΛΛΟΝ

Ημερίδα με θέμα: 25 ΧΡΟΝΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΡΕΛΘΟΝ-ΠΑΡΟΝ-ΜΕΛΛΟΝ

Με αφορμή τη συμπλήρωση 25 ετών λειτουργίας του θεσμού του Σχολικού Νοσηλευτή στη χώρα μας, το 1ο Περιφερειακό Τμήμα της Ένωσης Νοσηλευτών Ελλάδος σε συνεργασία με τη Μονάδα Σχολικής Νοσηλευτικής του Εργαστηρίου Κοινοτικής Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ και τον Επιστημονικό Τομέα Σχολικής Νοσηλευτικής της ΕΝΕ πραγματοποίησαν με επιτυχία την ημερίδα με θέμα:25 ΧΡΟΝΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΡΕΛΘΟΝ-ΠΑΡΟΝ-ΜΕΛΛΟΝ. Ένας θεσμός που για 25 χρόνια στέκεται σταθερά δίπλα στο παιδί, την οικογένεια και τη σχολική κοινότητα.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υβριδικά το Σάββατο 24 Μαΐου 2025 στο Αμφιθέατρο του Τμήματος Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ και αποτέλεσε ένα σημείο συνάντησης για τη νοσηλευτική κοινότητα, την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και όλους όσους εμπλέκονται με τη φροντίδα και τη στήριξη του παιδιού στη σχολική καθημερινότητα. Επετεύχθη ο σκοπός της εκδήλωσης που ήταν η ανάδειξη της επιστημονικής ταυτότητας και της συμβολής του Σχολικού Νοσηλευτή δια μέσου στοχευμένων θεματικών συζητήσεων και διαλέξεων.

Σε πνεύμα ανοιχτού διαλόγου και ενεργούς συμμετοχής μέσα από τις εργασίες και συζητήσεις η ημερίδα απέδειξε  στη διαμόρφωση τεκμηριωμένων και εφαρμόσιμων προτάσεων πολιτικής. που θα ενδυναμώσουν τον επαγγελματικό ρόλο των Σχολικών Νοσηλευτών, στην ενίσχυση τη συνεργασίας τους με τη Νοσηλευτική Εκπαιδευτική Κοινότητα και στην προώθηση ενός λειτουργικού και αποδοτικού πλαισίου που ανταποκρίνεται στις ουσιαστικές ανάγκες που έχουν ως επίκεντρο το παιδί, την οικογένεια και τη σχολική κοινότητα.

Σημαντικό στοιχείο αποτέλεσε η φωνή των γονέων, οι οποίοι τόνισαν τη σημασία της παρουσίας σχολικού νοσηλευτή για την ασφάλεια και τη στήριξη των παιδιών τους μέσα στο σχολικό περιβάλλον.

Η ημερίδα ανέδειξε τα πολλαπλά οφέλη από την ενίσχυση του θεσμού, αλλά και τις υφιστάμενες προκλήσεις, με τελικές προτάσεις για την περαιτέρω θεσμική ενίσχυση και την αναθεώρηση του ρόλου των σχολικών νοσηλευτών.

Στη διάρκεια της Ημερίδας συμμετείχαν ενεργά περισσότερα από 600 άτομα , 7 μέλη ΔΕΠ από τα Πανεπιστήμια ΕΚΠΑ, ΠΑΔΑ και Πελοποννήσου, 3 Διευθυντές σχολικών μονάδων, 2 Διευθυντικά στελέχη Νοσοκομείων, 2 Σχολικοί Σύμβουλοι Νοσηλευτικής, ο νομικός σύμβουλος της ΕΝΕ, 12 σχολικοί νοσηλευτές, 4 κλινικοί νοσηλευτές και 1 στέλεχος του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Μέσα από επιστημονικές ομιλίες, 4 θεματικά πάνελ και 2 στρογγυλά τραπέζια, ανέδειξαν τη συνεχή εξέλιξη, τις προκλήσεις και τις προοπτικές του θεσμού της Σχολικής Νοσηλευτικής.

  1. Θεσμική Αναγνώριση και Ιστορική Αναδρομή

Η εναρκτήρια ομιλία της κυρίας Καλοκαιρινού Αθηνάς, Καθηγήτριας Κοινοτικής Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ, υπογράμμισε τη διαχρονική προσφορά των σχολικών νοσηλευτών, με αφετηρία τις πρώτες δομές έως τη σύγχρονη ενσωμάτωσή τους στο εκπαιδευτικό σύστημα. Αναδείχθηκε η αναγκαιότητα θεσμικής ενίσχυσης και αναβάθμισης του ρόλου τους. Η  ένταξη Ψηφιακών Τεχνολογιών για την δημιουργία του «ηλεκτρονικού φακέλου υγείας μαθητή» για χρήση εφαρμογών σχετικά με την  παρακολούθηση φαρμακευτικής αγωγής .Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη συνεργασία μεταξύ σχολικού νοσηλευτή – οικογένειας – σχολικής κοινότητας, με στόχο την ολιστική υποστήριξη του μαθητή.

  1. Διασύνδεση Επιστημονικού Τομέα και Ανάγκες Πολιτικής Υγείας

Η ομιλία της κυρίας Πρωτόπαππα Αθηνάς τόνισε την απόσταση μεταξύ θεωρητικής γνώσης και πρακτικής εφαρμογής, με ιδιαίτερη έμφαση στις προκλήσεις θεσμικής ανάπτυξης, ανάγκη για συνεκτικές πολιτικές και αξιοποίηση των ερευνητικών δεδομένων στη λήψη αποφάσεων και εφαρμογή καλών πρακτικών μέσω νοσηλευτικών πρωτοκόλλων .

  1. Μαθητοκεντρική Προσέγγιση και Συνεργασία Κοινότητας

Στο 1ο πάνελ συζήτησης, διατυπώθηκε κοινά η σημασία της τριμερούς συνεργασίας μεταξύ σχολικού νοσηλευτή, οικογένειας και εκπαιδευτικών. Οι σχολιαστές (σχολικοί νοσηλευτές, εκπαιδευτικοί και γονείς)ανέδειξαν την ανάγκη δημιουργίας μηχανισμών ουσιαστικής επικοινωνίας και καθορισμένων ρόλων για την υποστήριξη των μαθητών.

  1. Ηθικές και Νομικές Προκλήσεις

Το 2ο πάνελ εστίασε στις νομικές και ηθικές διαστάσεις της σχολικής νοσηλευτικής πρακτικής. Η κεντρική ομιλία της κυρίας Θεοδώρας Τόλη, από τη σκοπιά του διευθυντή σχολικής μονάδας ειδικής αγωγής, κατέδειξε το θεσμικό κενό σε ρόλους και ευθύνες, με έμφαση στην ανάγκη για κατευθυντήριες γραμμές και επαγγελματική προστασία των εμπλεκόμενων. Στην συνέχεια ο νομικός σύμβουλος της ΕΝΕ και οι σχολιαστές απέδειξαν με πραγματικά περιστατικά τις αναγκαιότητητες που αναφέρθηκαν παραπάνω.

  1. Διαχείριση Μαθητών σε Ειδικά ή Διαπολιτισμικά Περιβάλλοντα

Στο 1ο στρογγυλό τραπέζι, οι εισηγήσεις παρουσίασαν πρακτικά παραδείγματα από ειδικά σχολεία και διαπολιτισμικά περιβάλλοντα. Τονίστηκε η ανάγκη για εξατομικευμένες παρεμβάσεις, πολυεπίπεδη κατάρτιση των νοσηλευτών και ενδυνάμωση της διεπιστημονικής ομάδας.

  1. Διεθνείς Τάσεις και Κατευθυντήριες Οδηγίες

Στο 3ο πάνελ, με τον κύριο Χρήστο Τριανταφύλλου (WHO), παρουσιάστηκαν διεθνή πρότυπα και καλές πρακτικές. Αναδείχθηκε η αναγκαιότητα εναρμόνισης της ελληνικής πραγματικότητας με τις οδηγίες του ΠΟΥ, για τη δημιουργία ενός συνεκτικού συστήματος σχολικής υγείας. Επίσης οι συμμετέχοντες σχολιαστές μέσα από την διεθνή τους εμπειρία σε κολλέγια και σχολεία που εδρεύουν στην Ελλάδα παρουσίασαν την εφαρμογή διεθνών προτύπων και καλών πρακτικών στην χώρα μας.

  1. Ερευνητικό Βήμα – Στοιχεία και Προοπτικές

Στο 2ο στρογγυλό τραπέζι, παρουσιάστηκαν σημαντικές έρευνες για την ψυχική υγεία παιδιών, την αντιμετώπιση χρόνιων καρδιαγγειακών παθήσεων και τον ρόλο της οικογένειας στην πρόληψη εξαρτήσεων. Τα στοιχεία τεκμηριώνουν την ανάγκη για στοχευμένες πολιτικές δημόσιας υγείας στο σχολικό περιβάλλον.

  1. Συνεργασία με Κλινική Νοσηλευτική

Στο 4ο πάνελ, οι συζητήσεις εστίασαν στις ομοιότητες και διαφορές του ρόλου του σχολικού και του κλινικού νοσηλευτή. Καταγράφηκαν προτάσεις για ανταλλαγή εμπειριών, συνεχιζόμενη εκπαίδευση και ενίσχυση της επαγγελματικής ταυτότητας των σχολικών νοσηλευτών.

Γενικά Συμπεράσματα

Η Ημερίδα Σχολικής Νοσηλευτικής της 24ης Μαΐου 2025 αποτέλεσε μια ουσιαστική ευκαιρία διαλόγου, ενημέρωσης και ανταλλαγής εμπειριών μεταξύ επαγγελματιών υγείας, εκπαιδευτικών, γονέων και φορέων της εκπαίδευσης και της υγείας.

Η Σχολική Νοσηλευτική στην Ελλάδα διανύει μία κρίσιμη φάση μετεξέλιξης, με ώριμες πλέον συνθήκες για θεσμική εδραίωση και επέκταση του ρόλου της. Υπάρχει άμεση ανάγκη για:

  1. Θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας με σαφείς αρμοδιότητες και προδιαγραφές.
  2. Στελέχωση σχολικών μονάδων με επαρκή αριθμό εξειδικευμένων σχολικών νοσηλευτών.
  3. Δικτύωση και διασύνδεση με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, τις κοινωνικές υπηρεσίες και την εκπαιδευτική κοινότητα.
  4. Συνεχή εκπαίδευση και αξιολόγηση των σχολικών νοσηλευτών με βάση διεθνή πρότυπα.

Το σύνολο των εισηγήσεων κατέδειξε ότι ο σχολικός νοσηλευτής δεν είναι απλώς υποστηρικτικός ρόλος, αλλά πυλώνας του σχολείου του μέλλοντος, με διακριτό, επιστημονικά τεκμηριωμένο και κοινωνικά αναγκαίο έργο.

Βασικά συμπεράσματα της ημερίδας:

  1. Ο ρόλος του σχολικού νοσηλευτή αναδεικνύεται κομβικός στην υποστήριξη της υγείας των μαθητών και στη διασφάλιση ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού μαθησιακού περιβάλλοντος.
  2. Η αναγκαιότητα θεσμικής κατοχύρωσης και ενίσχυσης του ρόλου του σχολικού νοσηλευτή είναι επιτακτική, με έμφαση στην πλήρη ένταξή του στο σχολικό πλαίσιο.
  3. Η διαχείριση χρόνιων παθήσεων, έκτακτων περιστατικών και ψυχοκοινωνικών ζητημάτων απαιτεί συνεχή επιμόρφωση και συνεργασία μεταξύ σχολικού νοσηλευτή, εκπαιδευτικών και οικογένειας.
  4. Η ψυχική υγεία των μαθητών αναδείχθηκε ως προτεραιότητα, με ανάγκη για στοχευμένες παρεμβάσεις πρόληψης, έγκαιρης αναγνώρισης και παραπομπής.
  5. Η διασύνδεση σχολικής μονάδας με τις δομές υγείας ενισχύει την ολιστική αντιμετώπιση των αναγκών των παιδιών και εφήβων.
  6. Η ανάγκη για σαφές θεσμικό πλαίσιο, επαρκή στελέχωση και υλικοτεχνική ψηφιακή υποστήριξη κρίθηκε απαραίτητη για την αποτελεσματικότητα της Σχολικής Νοσηλευτικής.
  7. Κατατέθηκαν προτάσεις για τη δημιουργία εθνικού δικτύου σχολικής υγείας, την καθιέρωση ενιαίων πρωτοκόλλων και τη διασφάλιση συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης των σχολικών νοσηλευτών.

Προτάσεις για το Μέλλον της Σχολικής Νοσηλευτικής στην Ελλάδα.

  1. Καθιέρωση σχολικού νοσηλευτή πλήρους απασχόλησης σε κάθε σχολική μονάδα, με την δημιουργία κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας και σαφών επαγγελματικών προδιαγραφών
  2. Ενίσχυση διεπιστημονικής συνεργασίας με εκπαιδευτικούς, λοιπούς επαγγελματίες υγείας και οικογένεια.
  3. Θεσμική ένταξη των σχολικών νοσηλευτών στα ΚΕΔΑΣΥ και ενίσχυση της παρουσίας τους σε όλες τις σχολικές μονάδες.
  4. Αναθεώρηση και επικαιροποίηση του καθηκοντολογίου των σχολικών νοσηλευτών ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες.
  5. Επίσημη ενημέρωση και εκπαίδευση διευθυντών και εκπαιδευτικών για τη σωστή συνεργασία με τους σχολικούς νοσηλευτές.
  6. Υιοθέτηση νομοθετικών πρωτοβουλιών για την καθολική πρόσβαση όλων των μαθητών σε ασφαλές και υποστηρικτικό σχολικό περιβάλλον.
  7. Δημιουργία ψηφιακού μηχανισμού παρακολούθησης και έρευνας για την καταγραφή και αξιολόγηση του έργου των σχολικών νοσηλευτών.

Η συμμετοχή και συμβολή όλων των παρευρισκόμενων κατέδειξε την αναγκαιότητα του θεσμού, επιβεβαιώνοντας ότι η σχολική νοσηλευτική δεν είναι μόνο παρελθόν, αλλά και ουσιαστικό μέλλον για την προαγωγή της δημόσιας υγείας στην εκπαίδευση. Ο ανοιχτός διάλογος και η συνεργασία μεταξύ νοσηλευτών, εκπαιδευτικών, γονέων και φορέων ενδυναμώνουν το θεσμό και δημιουργούν τις προϋποθέσεις για ένα βιώσιμο μέλλον της σχολικής νοσηλευτικής στην Ελλάδα. Η Σχολική Νοσηλευτική στο μέλλον θα είναι ένα κρίσιμο στοιχείο της εκπαιδευτικής και υγειονομικής πολιτικής, συμβάλλοντας στην ευημερία και την ολιστική ανάπτυξη των μαθητών. Ο ρόλος του/της σχολικού/ής νοσηλευτή/τριας οδεύει προς πολυεπίπεδη ενίσχυση και επαγγελματική κατοχύρωση.

Το κεντρικό μήνυμα της Ημερίδας :Ο σχολικός νοσηλευτής είναι θεμελιώδες στήριγμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Δεν είναι επιλογή – είναι καθήκον. Δίπλα σε κάθε παιδί, κάθε δάσκαλο, κάθε γονέα.

Το μέλλον της Σχολικής Νοσηλευτικής θα στηριχθεί στη συνεχή ανανέωση, την έρευνα και τη χάραξη πολιτικών που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του παιδιού, της οικογένειας και της σχολικής κοινότητας, διασφαλίζοντας έναν θεσμό ζωντανό και αποτελεσματικό.

ene

i

Από αριστερά κ. Αθηνά Πρωτόπαππα, Σχολική Νοσηλεύτρια . Πρόεδρος Επιστημονικού Τομέα Σχολικής Νοσηλευτικής της Ε.Ν.Ε, Μέλος 1ου Περιφερειακού Τμήματος Αττικής και Νήσων του Αιγαίου της Ε.Ν.Ε. Πρόεδρος ΠΑ.ΣΥ.Σ. ο κ. Λάμπρος Μπίζας Νοσηλευτής, Ψυχολόγος, Α’

 

q

Η καθηγήτρια Καλοκαιρινού Αθηνά και η Σχολική Νοσηλεύτρια Γρανά Ελίνα συντονίζουν το στρογγυλό τραπέζι με θέμα Διεθνείς Τάσεις και Καλές Πρακτικές στη Σχολική Νοσηλευτική.Στο βήμα βρίσκεται ο κ. Τριανταφύλλου Χρήστος εκπρόσωπος του γραφείου του WHO, στην Ελλάδα.

 

t

Ο Λέκτορας Εφαρμογών Νοσηλευτικής του ΕΚΠΑ κ. Νακάκης Κωνσταντίνος και η Σχολική Νοσηλεύτρια κ. Ψαρούλη Σοφία συντονίζουν το πάνελ με σχολικούς νοσηλευτές , εκπαιδευτικούς και γονείς.

i

Οι Επίκουροι Καθηγητές του ΕΚΠΑ κ. Καθαράκη Μαρία και κ. Πεσιρίδης Θεόδωρος συντονίζουν το στρογγυλό τραπέζι «Ερευνητικό Βήμα Σχολικής Νοσηλευτικής».

 

u

Ο Λέκτορας Εφαρμογών Νοσηλευτικής του ΕΚΠΑ κ. Νακάκης Κωνσταντίνος και η Σχολική Νοσηλεύτρια κ. Ψαρούλη Σοφία συντονίζουν το πάνελ με σχολικούς νοσηλευτές , εκπαιδευτικούς και γονείς.

 

t

Η Καθηγήτρια Κοινοτικής Νοσηλευτικής ΤΟΥ ΕΚΠΑ κ. Αθηνά Καλοκαιρινού

Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο Liberal.gr

Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο Liberal.gr

Τις λεπτομέρειες του deal ανάμεσα στην ΕΕ και τις ΗΠΑ, τους δασμούς και τις συνέπειες για τη διεθνή οικονομία ανέλυσε σε συνέντευξή του στην ιστοσελίδα Liberal ο Ομότιμος καθηγητής Οικονομικών Επιστημών στο ΕΚΠΑ, Παναγιώτης Ε. Πετράκης. Μεταξύ άλλων, ο Παναγιώτης Ε. Πετράκης χαρακτηρίζει αναγκαία την ενίσχυση της καινοτομίας στην Ευρώπη των 27 για τη βελτίωση […]

Συμμετοχή στο 11th Nishan Forum of World Civilizations στην Κίνα

Συμμετοχή στο 11th Nishan Forum of World Civilizations στην Κίνα

Η κ. Αθηνά Μπάζου, επίκουρη καθηγήτρια του Τμήματος Φιλολογίας, έλαβε μέρος στο 11th Nishan Forum of World Civilizations, ως προσκεκλημένη ομιλήτρια, στην Κίνα κι παρουσίασε ομιλία με θέμα: “Ancient Pandemics in Greece and China: Concepts, Prejudices, Lessons”. Το Nishan Forum είναι μια τεράστια διοργάνωση στην επαρχία Sandong, στη γενέτειρα του Κομφούκιου, στο Qufu, η οποία […]

Σημαντική συμβολή του Τμήματος Βιολογίας και του Μουσείου Ζωολογίας του ΕΚΠΑ στην επιτυχία της Ελληνικής Ομάδας στην 36η Διεθνή Ολυμπιάδα Βιολογίας

Σημαντική συμβολή του Τμήματος Βιολογίας και του Μουσείου Ζωολογίας του ΕΚΠΑ στην επιτυχία της Ελληνικής Ομάδας στην 36η Διεθνή Ολυμπιάδα Βιολογίας

Ακόμα μια μεγάλη επιτυχία για την Ελλάδα στην 36η Διεθνής Ολυμπιάδα της Βιολογίας που πραγματοποιήθηκε στη Quezon City των Φιλιππινών από 21 έως 27 Ιουλίου (https://www.ibo2025.org). Η τετραμελής ελληνική αποστολή (τρείς μαθητές και μια μαθήτρια) επέστρεψε με ακόμα 1 χάλκινο μετάλλιο και δυο εύφημες μνείες στις αποσκευές της. Συγκεκριμένα το χάλκινο μετάλλιο κατέκτησε ο Δημήτρης […]

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Την επίδραση της παγκόσμιας οικονομίας στην καθημερινότητά μας, καθώς και τη σχέση μας με τον χρόνο και την αξία που επισυνάπτουμε στο παρόν σε σχέση με το μέλλον, εξετάζει σε δυο άρθρα του, που δημοσιεύτηκαν στα ΜΜΕ, ο Ομότιμος Καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. 1. Η πώληση του μέλλοντος για την αγορά του παρόντος (Άρθρο στην […]

Διεθνής Ολυμπιάδα Φυσικής 2025: Χάλκινο μετάλλιο και εύφημος μνεία σε Έλληνες μαθητές

Διεθνής Ολυμπιάδα Φυσικής 2025: Χάλκινο μετάλλιο και εύφημος μνεία σε Έλληνες μαθητές

Με ένα χάλκινο μετάλλιο και μία εύφημο μνεία επέστρεψε η ομάδα των πέντε Ελλήνων μαθητών και μαθητριών που συμμετείχαν, από τις 18 έως τις 24 Ιουλίου, στη Διεθνή Ολυμπιάδα Φυσικής στο Παρίσι μαζί με περισσότερους από 400 συνομήλικούς τους από 80 και πλέον χώρες όλων των ηπείρων. Ο Γεώργιος Καγιαμπάκης (Πρότυπο ΓΕΛ Ηρακλείου) έλαβε Χάλκινο […]

Νέες Παλαιοντολογικές Ανακαλύψεις στα Βατερά από το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών

Νέες Παλαιοντολογικές Ανακαλύψεις στα Βατερά από το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών

Τα Βατερά της Λέσβου, μια περιοχή γνωστή για τα εντυπωσιακά παλαιοντολογικά της ευρήματα, έρχονται και πάλι στο προσκήνιο της επιστημονικής επικαιρότητας, χάρη στις πρόσφατες ανακαλύψεις που ρίχνουν φως σε άγνωστες πτυχές στο γεωλογικό παρελθόν της περιοχής. Οι νέες παλαιοντολογικές έρευνες εμπλουτίζουν σημαντικά τη γνώση μας για τα ζώα που έζησαν εκεί πριν από εκατομμύρια χρόνια. […]

Συμμετοχή στο 11th Nishan Forum of World Civilizations στην Κίνα

Συμμετοχή στο 11th Nishan Forum of World Civilizations στην Κίνα

Η κ. Αθηνά Μπάζου, επίκουρη καθηγήτρια του Τμήματος Φιλολογίας, έλαβε μέρος στο 11th Nishan Forum of World Civilizations, ως προσκεκλημένη ομιλήτρια, στην Κίνα κι παρουσίασε ομιλία με θέμα: “Ancient Pandemics in Greece and China: Concepts, Prejudices, Lessons”. Το Nishan Forum είναι μια τεράστια διοργάνωση στην επαρχία Sandong, στη γενέτειρα του Κομφούκιου, στο Qufu, η οποία […]

Σημαντική συμβολή του Τμήματος Βιολογίας και του Μουσείου Ζωολογίας του ΕΚΠΑ στην επιτυχία της Ελληνικής Ομάδας στην 36η Διεθνή Ολυμπιάδα Βιολογίας

Σημαντική συμβολή του Τμήματος Βιολογίας και του Μουσείου Ζωολογίας του ΕΚΠΑ στην επιτυχία της Ελληνικής Ομάδας στην 36η Διεθνή Ολυμπιάδα Βιολογίας

Ακόμα μια μεγάλη επιτυχία για την Ελλάδα στην 36η Διεθνής Ολυμπιάδα της Βιολογίας που πραγματοποιήθηκε στη Quezon City των Φιλιππινών από 21 έως 27 Ιουλίου (https://www.ibo2025.org). Η τετραμελής ελληνική αποστολή (τρείς μαθητές και μια μαθήτρια) επέστρεψε με ακόμα 1 χάλκινο μετάλλιο και δυο εύφημες μνείες στις αποσκευές της. Συγκεκριμένα το χάλκινο μετάλλιο κατέκτησε ο Δημήτρης […]

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Την επίδραση της παγκόσμιας οικονομίας στην καθημερινότητά μας, καθώς και τη σχέση μας με τον χρόνο και την αξία που επισυνάπτουμε στο παρόν σε σχέση με το μέλλον, εξετάζει σε δυο άρθρα του, που δημοσιεύτηκαν στα ΜΜΕ, ο Ομότιμος Καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. 1. Η πώληση του μέλλοντος για την αγορά του παρόντος (Άρθρο στην […]

Διεθνής Ολυμπιάδα Φυσικής 2025: Χάλκινο μετάλλιο και εύφημος μνεία σε Έλληνες μαθητές

Διεθνής Ολυμπιάδα Φυσικής 2025: Χάλκινο μετάλλιο και εύφημος μνεία σε Έλληνες μαθητές

Με ένα χάλκινο μετάλλιο και μία εύφημο μνεία επέστρεψε η ομάδα των πέντε Ελλήνων μαθητών και μαθητριών που συμμετείχαν, από τις 18 έως τις 24 Ιουλίου, στη Διεθνή Ολυμπιάδα Φυσικής στο Παρίσι μαζί με περισσότερους από 400 συνομήλικούς τους από 80 και πλέον χώρες όλων των ηπείρων. Ο Γεώργιος Καγιαμπάκης (Πρότυπο ΓΕΛ Ηρακλείου) έλαβε Χάλκινο […]

Νέες Παλαιοντολογικές Ανακαλύψεις στα Βατερά από το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών

Νέες Παλαιοντολογικές Ανακαλύψεις στα Βατερά από το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών

Τα Βατερά της Λέσβου, μια περιοχή γνωστή για τα εντυπωσιακά παλαιοντολογικά της ευρήματα, έρχονται και πάλι στο προσκήνιο της επιστημονικής επικαιρότητας, χάρη στις πρόσφατες ανακαλύψεις που ρίχνουν φως σε άγνωστες πτυχές στο γεωλογικό παρελθόν της περιοχής. Οι νέες παλαιοντολογικές έρευνες εμπλουτίζουν σημαντικά τη γνώση μας για τα ζώα που έζησαν εκεί πριν από εκατομμύρια χρόνια. […]

Παράταση Β’ Κύκλου Αιτήσεων για το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα “MSc Internal Audit, Risk Management & Compliance” του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΕΚΠΑ

Παράταση Β’ Κύκλου Αιτήσεων για το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα “MSc Internal Audit, Risk Management & Compliance” του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΕΚΠΑ

Λόγω του συνεχώς αυξανόμενου ενδιαφέροντος, ανακοινώνουμε με χαρά την παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για το μεταπτυχιακό πρόγραμμα MSc Internal Audit, Risk Management & Compliance – NKUA IARC, του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το μοναδικό εξειδικευμένο Πρόγραμμα στην Ελλάδα που θεραπεύει πολυδιάστατα & ολιστικά τον Εσωτερικό Έλεγχο, τη Διαχείριση Κεφαλαίων & Κινδύνων & την Κανονιστική Συμμόρφωση, […]

Η Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ αναδεικνύει το ραγδαία εξελισσόμενο έργο της Χειρουργικής Κλινικής Μεταμόσχευσης Ήπατος στο ΓΝΑ «Λαϊκό»

Η Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ αναδεικνύει το ραγδαία εξελισσόμενο έργο της Χειρουργικής Κλινικής Μεταμόσχευσης Ήπατος στο ΓΝΑ «Λαϊκό»

Η Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ αναδεικνύει με υπερηφάνεια το ραγδαία εξελισσόμενο έργο της νεοσύστατης Χειρουργικής Κλινικής Μεταμόσχευσης Ήπατος και Χειρουργικής Ηπατοπαθών, που λειτουργεί στο ΓΝΑ «Λαϊκό» υπό την καθοδήγηση του Καθηγητή Χειρουργικής και Μεταμοσχεύσεων κ. Γεωργίου Σωτηρόπουλου. Η Κλινική, μοναδική στο δημόσιο σύστημα υγείας της χώρας, ενισχύει ουσιαστικά το πρόγραμμα μεταμοσχεύσεων ήπατος, αποτελώντας πρότυπο επιστημονικής […]

Κρίσιμες Περιβαλλοντικές Εξελίξεις στα Κύθηρα

Κρίσιμες Περιβαλλοντικές Εξελίξεις στα Κύθηρα

Τα Κύθηρα αποτελούν μια αυτοτελή περιβαλλοντική ενότητα, η οποία χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερα βιο- και γεω- περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά. Η εξαιρετικά πολύπλοκη γεωλογική δομή, η έντονη νεοτεκτονική παραμόρφωση και οι γεωδυναμικές διεργασίες, οι οποίες οφείλονται στη θέση των Κυθήρων κοντά στο Ελληνικό Σεισμικό Τόξο, η μοναδική μορφολογία του εδάφους, η σύνθεση των γεωλογικών σχηματισμών, οι εδαφικοί πόροι […]

Αποτυχία στις Πανελλήνιες: 5+1 συμβουλές διαχείρισης – Ειδικός αναλύει

Αποτυχία στις Πανελλήνιες: 5+1 συμβουλές διαχείρισης – Ειδικός αναλύει

Διαστάσεις υπαρξιακής… πρόκλησης έχουν λάβει για τους εφήβους οι Πανελλήνιες Εξετάσεις… Τι συμβαίνει όμως όταν οι κόποι τους δεν ανταμείβονται; Πώς μπορούν να διαχειριστούν την αποτυχία χωρίς να εξουθενωθούν ψυχικά; Ο καθηγητής Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, μέσα από την επιστημονική του τεκμηρίωση και εμπειρία, μάς καθοδηγεί σε μια ψύχραιμη και βαθιά προσέγγιση του φαινομένου. Βήμα […]

Ψηφιακά πτυχία μέσω του gov.gr στο ΕΚΠΑ

Ψηφιακά πτυχία μέσω του gov.gr στο ΕΚΠΑ

Ένα πάγιο αίτημα των πτυχιούχων και των δημόσιων υπηρεσιών διευθετήθηκε μετά από πολλά έτη και πλέον δίδεται η δυνατότητα της έκδοσης πτυχίων του Πανεπιστημίου μας από το 2000 και εντεύθεν, μέσω της πλατφόρμας «Πιστοποιητικά Σπουδών» του gov.gr. Η διαδικασία πραγματοποιείται ηλεκτρονικά, με τη χρήση των κωδικών Taxisnet και του ΑΜΚΑ. Βήματα για την έκδοση πτυχίου […]

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Η Συνέλευση του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ εκφράζει τη βαθιά θλίψη της για την εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή, και κορυφαίου μελετητή της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας, Παύλου Καλλιγά. Ο Παύλος Καλλιγάς διετέλεσε επί πολλά έτη διευθυντής του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών. Ως διευθυντής ως το 2012 του φιλοσοφικού περιοδικού «Δευκαλίων», και ως […]

Η Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ αναδεικνύει το ραγδαία εξελισσόμενο έργο της Χειρουργικής Κλινικής Μεταμόσχευσης Ήπατος στο ΓΝΑ «Λαϊκό»

Η Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ αναδεικνύει το ραγδαία εξελισσόμενο έργο της Χειρουργικής Κλινικής Μεταμόσχευσης Ήπατος στο ΓΝΑ «Λαϊκό»

Η Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ αναδεικνύει με υπερηφάνεια το ραγδαία εξελισσόμενο έργο της νεοσύστατης Χειρουργικής Κλινικής Μεταμόσχευσης Ήπατος και Χειρουργικής Ηπατοπαθών, που λειτουργεί στο ΓΝΑ «Λαϊκό» υπό την καθοδήγηση του Καθηγητή Χειρουργικής και Μεταμοσχεύσεων κ. Γεωργίου Σωτηρόπουλου. Η Κλινική, μοναδική στο δημόσιο σύστημα υγείας της χώρας, ενισχύει ουσιαστικά το πρόγραμμα μεταμοσχεύσεων ήπατος, αποτελώντας πρότυπο επιστημονικής […]

Κρίσιμες Περιβαλλοντικές Εξελίξεις στα Κύθηρα

Κρίσιμες Περιβαλλοντικές Εξελίξεις στα Κύθηρα

Τα Κύθηρα αποτελούν μια αυτοτελή περιβαλλοντική ενότητα, η οποία χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερα βιο- και γεω- περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά. Η εξαιρετικά πολύπλοκη γεωλογική δομή, η έντονη νεοτεκτονική παραμόρφωση και οι γεωδυναμικές διεργασίες, οι οποίες οφείλονται στη θέση των Κυθήρων κοντά στο Ελληνικό Σεισμικό Τόξο, η μοναδική μορφολογία του εδάφους, η σύνθεση των γεωλογικών σχηματισμών, οι εδαφικοί πόροι […]

Αποτυχία στις Πανελλήνιες: 5+1 συμβουλές διαχείρισης – Ειδικός αναλύει

Αποτυχία στις Πανελλήνιες: 5+1 συμβουλές διαχείρισης – Ειδικός αναλύει

Διαστάσεις υπαρξιακής… πρόκλησης έχουν λάβει για τους εφήβους οι Πανελλήνιες Εξετάσεις… Τι συμβαίνει όμως όταν οι κόποι τους δεν ανταμείβονται; Πώς μπορούν να διαχειριστούν την αποτυχία χωρίς να εξουθενωθούν ψυχικά; Ο καθηγητής Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, μέσα από την επιστημονική του τεκμηρίωση και εμπειρία, μάς καθοδηγεί σε μια ψύχραιμη και βαθιά προσέγγιση του φαινομένου. Βήμα […]

Ψηφιακά πτυχία μέσω του gov.gr στο ΕΚΠΑ

Ψηφιακά πτυχία μέσω του gov.gr στο ΕΚΠΑ

Ένα πάγιο αίτημα των πτυχιούχων και των δημόσιων υπηρεσιών διευθετήθηκε μετά από πολλά έτη και πλέον δίδεται η δυνατότητα της έκδοσης πτυχίων του Πανεπιστημίου μας από το 2000 και εντεύθεν, μέσω της πλατφόρμας «Πιστοποιητικά Σπουδών» του gov.gr. Η διαδικασία πραγματοποιείται ηλεκτρονικά, με τη χρήση των κωδικών Taxisnet και του ΑΜΚΑ. Βήματα για την έκδοση πτυχίου […]

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Η Συνέλευση του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ εκφράζει τη βαθιά θλίψη της για την εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή, και κορυφαίου μελετητή της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας, Παύλου Καλλιγά. Ο Παύλος Καλλιγάς διετέλεσε επί πολλά έτη διευθυντής του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών. Ως διευθυντής ως το 2012 του φιλοσοφικού περιοδικού «Δευκαλίων», και ως […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο