Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

“Μουσική Άνοιξη 2022” Μουσικά Σύνολα από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ [3-4/3/2022 Aula Φιλοσοφικής Σχολής ΕΚΠΑ και 20/3/2022 στο Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών]

Το Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ ανοίγει την αυλαία του εαρινού εξαμήνου με τα νέα μουσικά σύνολα που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του προπτυχιακού και μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών του χειμερινού εξαμήνου.

Την Πέμπτη 3 Μαρτίου στις 17.00, θα παρουσιαστούν τα μουσικά σύνολα των φοιτητών του προπτυχιακού μαθήματος «Οργανικά και φωνητικά σύνολα της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής», με διδάσκοντα τον Αλέξανδρο Καψοκαβάδη και το μουσικό σύνολο των σπουδαστών του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών με τίτλο «Εκτέλεση και Ερμηνεία της Παραδοσιακής Μουσικής», με διδάσκοντες τους Αλέξανδρο Αρκαδόπουλο και Αλέξανδρο Καψοκαβάδη.

Την Παρασκευή 4 Μαρτίου στις 15.30, θα παρουσιαστεί το μουσικό σύνολο του μαθήματος «Ηχοληψία και παραγωγή μουσικών συνόλων», με διδάσκοντα τον Γιάννη Μαλαφή.

csm mousiki anoiksi a1a343d96c

Την Κυριακή 20 Μαρτίου στις 18.30, τα μουσικά σύνολα του ΠΜΣ «Ερμηνεία της Έντεχνης Μουσικής» θα παρουσιάσουν ένα πλούσιο μουσικό πρόγραμμα στο Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Θόλου 5 στην Πλάκα:

«Γεύσεις από Μπαρόκ και Ιμπρεσιονισμό»
Συναυλία συνόλων ΠΜΣ «Ερμηνεία της Έντεχνης Μουσικής»
Είσοδος ελεύθερη, συνιστάται η έγκαιρη προσέλευση λόγω περιορισμένων θέσεων
υπεύθυνος προγράμματος σπουδών: καθ. Παύλος Σεργίου

Μαρία Παχνιστή • πίκολο φλάουτο
Κατερίνα Παντελέων, Σοφία Χατζή • φλάουτο
Θάλεια Μουτοπούλου • τραγούδι/πιάνο
Κωνσταντίνος Παπαθύμνιος • πιάνο

Πρόγραμμα

διάρκεια: 75 λεπτά, χωρίς διάλειμμα

Antonio Vivaldi (1678-1741)
Κοντσέρτο για πίκολο φλάουτο και ορχήστρα σε Ντο μείζονα, RV443
σε μεταγραφή για πίκολο φλάουτο και πιάνο
Ι. Allegro, ΙΙ. Largo, ΙΙΙ. Allegro molto

Pierre-Octave Ferroud (1900-1936)
Bergère Captive (η γοητευτική βοσκοπούλα)
από τα 3 κομμάτια για φλάουτο σόλο

Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Σονάτα σε Λα μείζονα, BWV 1032
για φλάουτο και μπάσο ομπλιγκάτο
Ι. Vivace, ΙΙ. Largo e dolce, III. Allegro

Johann Sebastian Bach
Άρια: Aus Liebe will mein Heiland sterben (από αγάπη επιθυμεί να θυσιαστεί ο Σωτήρας μου)
από το ορατόριο «Κατά Ματθαίον Πάθη», BWV 244
σε μεταγραφή για σοπράνο και μπάσο κοντίνουο

Pierre-Octave Ferroud
Jade (ίασπις) από τα 3 κομμάτια για φλάουτο σόλο

Johann Sebastian Bach
Καντάτα του Καφέ: Ei! Wie schmeckt der Kaffee süße (αχ! πόσο γλυκιά γεύση έχει ο καφές)
για σοπράνο, φλάουτο και μπάσο κοντίνουο, BWV 211

Pierre-Octave Ferroud
Toan-Yan, la Fête du Double Cinq (η γιορτή του διπλού πέντε)
από τα 3 κομμάτια για φλάουτο σόλο

Αndré Caplet (1878-1925)
Τραγούδι: Viens! Une flûte invisible soupire… (έλα! ένα φλάουτο αόρατο αναστενάζει)
πάνω σε ποίηση του Βίκτωρος Ουγκώ για σοπράνο, φλάουτο και πιάνο

Βιογραφικά

Θάλεια Μουτοπούλου
Σπούδασε πιάνο και κλασικό τραγούδι στο Ωδείο Αθηνών. Αποφοίτησε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ και διορίστηκε δασκάλα μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στο παρόν συνεχίζει τις μουσικές της σπουδές στο ΠΜΣ «Ερμηνεία της Έντεχνης Μουσικής» του ΤΜΣ (ειδίκευση: πιάνο, καθ. Ναταλία Μιχαηλίδου). Είναι μέλος του Εργαστηρίου Σύνθεσης και Εκτέλεσης του συνθέτη Αλεξάνδρου Καλογερά και μόνιμη συνεργάτιδα του Φεστιβάλ Μούσα Ελληνική που πραγματοποιείται κάθε καλοκαίρι στη Χίο, όπου παρουσιάζονται μεταξύ άλλων έργα νέων και παλαιότερων Ελλήνων συνθετών. Διαρκής επιθυμία της είναι να παίζει μουσική μαζί με άλλους μουσικούς. Σκοπός της πάντα –μέσα από τη ζύμωση των ήχων, τη χαρά του παιξίματος και του μοιράσματος με τους άλλους μουσικούς και τελικά με το κοινό– η ανύψωση όλων στο επίπεδο της ευδαιμονίας.

Κατερίνα Παντελέων
Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ και μεταπτυχιακή φοιτήτρια του ΠΜΣ «Ερμηνεία της Έντεχνης Μουσικής» του ΤΜΣ (ειδίκευση: φλάουτο, καθ. Ναταλία Γεράκη). Είναι κάτοχος διπλώματος φλάουτου (καθ. Παναγιώτης Δράκος), πτυχίου πιάνου (καθ. Λίντα Λεούση) και πτυχίου ειδικού αρμονίας (καθ. Μαρία Φιλιππάκη). Έχει επίσης εξειδικευτεί στα μουσικοπαιδαγωγικά συστήματα για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας (καθ. Δέσποινα Ματθαιοπούλου). Είναι μέλος και καθηγήτρια φλάουτου στη Φιλαρμονική Λουτρακίου, με την οποία έχει εμφανιστεί σε πολυάριθμες συναυλίες και παραγωγές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει συμπράξει με την Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων και την Ορχήστρα Αρσακείων Σχολείων σε συναυλίες στο Μέγαρο Μουσικών Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Εργάζεται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Μαρία Παχνιστή
Είναι αριστούχος απόφοιτος των Τμημάτων ΦΠΨ και Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, ενώ ολοκληρώνει τις σπουδές της και στο ΠΜΣ «Ερμηνεία της Έντεχνης Μουσικής» του ΤΜΣ (ειδίκευση: φλάουτο, καθ. Ναταλία Γεράκη). Είναι επίσης διπλωματούχος φλάουτου του Ορφείου Ωδείου Αθηνών (καθ. Δημήτρης Φωτόπουλος). Έχει αναπτύξει πολυετή διδακτική δραστηριότητα ως καθηγήτρια φλάουτου σε Μουσικά Σχολεία (Τρίπολης, Σπάρτης, Λαμίας) και ωδεία (Εθνικό Ωδείο Σπάρτης, Εθνικό Ωδείο Γλυφάδας, Σύγχρονο Κορινθιακό Ωδείο). Έχει συμπράξει με ποικίλα μουσικά σχήματα και οργανισμούς, μεταξύ άλλων με την Εθνική Λυρική Σκηνή και την Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων. Υπήρξε συνεργάτιδα του συνθέτη Νίκου Μαμαγκάκη, συμμετέχοντας σε πολλές δισκογραφικές παραγωγές και συναυλίες (Ιανός, Ηράκλειο Κρήτης, Αρχαιολογικός χώρος Φαιστού, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών).

Σοφία Χατζή
Σπουδάζει μουσικολογία στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ και φλάουτο στο Ωδείο Αθηνών (καθ. Ναταλία Γεράκη). Έχει λάβει 3ο βραβείο στον Διαγωνισμό Φλάουτου Urs Rüttimann, ενώ ως σπουδάστρια του Ωδείου Αθηνών έχει κερδίσει υποτροφία του Ιδρύματος «Γεωργίου & Μάρης Βεργωτή». Είναι μέλος της Φιλαρμονικής Αγίων Αναργύρων, της Φιλαρμονικής Σχολής Ληξουρίου και της Μαθητικής Ορχήστρας Ωδείου Αθηνών. Επίσης έχει συμπράξει με τη Συμφωνική Ορχήστρα Νέων «Νίνα Πατρικίδου» και την Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων. Έχει συμμετάσχει ενεργά σε σεμινάρια και Masterclasses (Masterclass φλάουτου στη Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη», Σεμινάριο μεθοδολογίας φλάουτου στο Ωδείο Αθηνών, Masterclass φλάουτου θερινής Μουσικής Ακαδημίας Αναργυρείου και Κοργιαλενείου Σχολής Σπετσών – ΜAAKSS).

Κωνσταντίνος Παπαθύμνιος
Σπούδασε πιάνο στο Ωδείο Αθηνών (καθ. Θοδωρής Τζοβανάκης) και μουσικολογία στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, ενώ σήμερα φοιτά στο ΠΜΣ «Ερμηνεία της Έντεχνης Μουσικής» του ΤΜΣ (ειδίκευση: πιάνο, καθ. Ναταλία Μιχαηλίδου) και μελετά ανώτερα θεωρητικά στο Εθνικό Ωδείο Θήρας. Ως σολίστ πιάνου συνεργάστηκε με την ορχήστρα Academica Αθηνών και τη Μαθητική Ορχήστρα Ωδείου Αθηνών. Έχει δώσει πολυάριθμες συναυλίες στην Ελλάδα (Εναλλακτική Σκηνή ΕΛΣ, Ζάππειο Μέγαρο) και το εξωτερικό (Βέλγιο, Ολλανδία, Γερμανία). Ως ντούο με κοντραμπάσο εμφανίζεται τακτικά σε συναυλιακούς χώρους της Αθήνας. Συνεργάζεται με την Εθνική Λυρική Σκηνή σε κοινωνικά-εκπαιδευτικά προγράμματα, ως συνοδός της χορωδίας «65 plus». Έχει επίσης αναπτύξει ενδιαφέρον για την παραδοσιακή αλλά και τα μοντέρνα είδη μουσικής, μελετώντας ποντιακή λύρα, ηλεκτρικό μπάσο και ταμπουρά. Στον χώρο της world-ethnic μουσικής έχει μεταξύ άλλων συνεργαστεί με τη διεθνούς φήμης τραγουδίστρια Lamia Bedioui και το μπλουζ συγκρότημα Limpin’ Express.

Ημερομηνίες: Πέμπτη 3 Μαρτίου, 17.00, Παρασκευή 4 Μαρτίου, 15.00, Κυριακή 20 Μαρτίου, 18.30
Τοποθεσίες: Aula Αμφιθέατρο Φιλοσοφικής Σχολής ΕΚΠΑ – Μουσείο Iστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θόλου 5, Πλάκα)

Βλ. επίσης: https://www.music.uoa.gr/anakoinoseis_kai_ekdiloseis/proboli_anakoinosis/deltio_typoy_moysiki_anoixi_2022_3_4_20_martioy_moysika_synola_tms_ekpa/

από έως
Scheduled Ανθρωπιστικές, Κοινωνικές Επιστήμες & Τέχνες Πανεπιστημιακή Κοινότητα Παρουσιάσεις

ΕΚΠΑ © 2022. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος

EN