Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Κυκλοφόρησαν δύο νέα βιβλία του Καθηγητή Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ Αλέξανδρου-Σταμάτιου Αντωνίου

Κυκλοφόρησαν δύο νέα βιβλία του Καθηγητή Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ (ΠΤΔΕ) Αλέξανδρου-Σταμάτιου Αντωνίου από τις εκδόσεις Gutenberg.

Το πρώτο βιβλίο κυκλοφόρησε με τίτλο Διεπιστημονικές (Επανα)προσεγγίσεις στο Γεγονός του Θανάτου, σε επιμέλεια του Καθηγητή κ. Αντωνίου και προλογίζουν:

-Η Α.Θ.Π. ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος Β΄
-Ο Πρύτανης του ΕΚΠΑ Μ.-Α. Δημόπουλος
-Ο ψυχίατρος – ψυχοθεραπευτής Δ. Καραγιάννης

Λίγα λόγια για το βιβλίο:

Ο ανά χείρας συλλογικός τόμος αποτελείται από 30 κείμενα τα οποία θεματικά καλύπτουν τομείς όπως θεολογία, φιλοσοφία, ψυχολογία, ιατρική, κοινωνιολογία, νομική, λογοτεχνία και παιδαγωγική. Ως βασικό στόχο έχει τον σχολιασμό και την ανάλυση ορισμένων εκ των θεμελιωδών ζητημάτων τα οποία αφορούν το γεγονός του θανάτου, ήτοι πένθος, παιδί και θάνατος, ο θάνατος ως κοινωνικό γεγονός, οι ιατρικές προεκτάσεις του θανάτου, θρησκείες και θάνατος κ.λπ. Το παρόν έργο συνιστά ένα από κοινού
πόνημα διακεκριμένων συγγραφέων, με σκοπό να αναδειχθεί ένα σημαντικό τμήμα της συναφούς προς τον θάνατο διεθνούς βιβλιογραφίας και έρευνας, συμπεριλαμβανομένων πολλών σύγχρονων εξελίξεων σε πολυειδείς τομείς του επιστητού. Όπως, άλλωστε, δηλώνεται και στον υπότιτλο του βιβλίου, η προσέγγιση του γεγονότος του θανάτου συντελείται μέσω προβληματισμών επί αρχέγονων αναστοχασμών και προαιώνιων ερωτημάτων για τον λόγο αυτό, κάθε κείμενο αποβλέπει, κατ’ ουσίαν, στο να παρέχει στον αναγνώστη –πέραν των όποιων απαντήσεων– και κάποιου είδους παρακίνηση προς περαιτέρω εμβάθυνση σε επιμέρους θεματικές οι οποίες, για πολλούς συνανθρώπους μας σήμερα, εξακολουθούν να συνιστούν αποτρεπτικά και αφιλόξενα πεδία, με ισχυρό και απευκταίο συναισθηματικό φορτίο, σε καιρούς μάλιστα εθελοτυφλούντες περί των απολύτως μοιραίων και αναπόδραστων του βίου.

Το δεύτερο βιβλίο έχει τίτλο Σύγχρονη Ηγεσία και Εκπαιδευτικό Πλαίσιο.

Λίγα λόγια για το βιβλίο:

Η εκπαιδευτική ηγεσία διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο και επηρεάζει αναμφισβήτητα τις μεθόδους, τους σκοπούς και τους επιμέρους στόχους της μοναδικής και απαιτητικής διαδικασίας της διδασκαλίας και της μάθησης. Εντός του οργανωσιακού σχολικού πλαισίου, η εκπαιδευτική ηγεσία αλληλεπιδρά πολύπλευρα με τις υφιστάμενες σχολικές συνθήκες, το θεμελιώδες ανθρώπινο κεφάλαιο, τους μαθητές, ασφαλώς, αλλά και τους γονείς τους ασκώντας άμεση και έμμεση επιρροή σε διαδικασίες, όπως εκείνες της σχολικής συμμετοχής/συνεργασίας και των εκπαιδευτικών επιτευγμάτων και καινοτομιών. Υπ’ αυτό το ευρύ πρίσμα, η εκπαιδευτική ηγεσία συνδέεται με σύγχρονες μορφές ηγεσίας (π.χ. μετασχηματιστική), αξιολογούνται τα γνωστικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά, καθώς και οι συναισθηματικές συνθήκες που επηρεάζουν τους εκπαιδευτικούς- ηγέτες και αναδεικνύονται οι τακτικές που μπορούν να υιοθετηθούν με τελικό σκοπό τη βέλτιστη συνεργασία με το σύνολο των εμπλεκόμενων και τον υψηλό βαθμό αποτελεσματικότητας στις σχολικές διαδικασίες. Η συντονισμένη από κοινού δράση για εκπαίδευση, η συνεχής και πολυσχιδής επιμόρφωση αλλά και η υποστήριξη από την πολιτεία των ίδιων των ηγετών της εκπαιδευτικής κοινότητας προβάλλονται διεθνώς ως το ρεαλιστικό αίτημα προς την επίτευξη σύγχρονης και δημιουργικής εκπαιδευτικής ηγεσίας.

ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ 1
Σύγχρονη Ηγεσία και Εκπαιδευτικό Πλαίσιο

ΕΚΠΑ © 2024. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος

Μετάβαση στο περιεχόμενο
EN