Νέα & Ανακοινώσεις

Ο ρόλος των παρατηρητών στα περιστατικά ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμό – Άρθρο του καθ. Αλέξανδρου-Σταμάτιου Αντωνίου

Ο ρόλος των παρατηρητών στα περιστατικά ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμό – Άρθρο του καθ. Αλέξανδρου-Σταμάτιου Αντωνίου

Σύγχρονες έρευνες που μελετούν συστηματικά το κοινωνικό φαινόμενο του εκφοβισμού και της ενδοσχολικής βίας έχουν καταλήξει ότι οι παρατηρητές είναι δυνατόν να επιδείξουν εποικοδομητική συμπεριφορά, όπως να συνδράμουν τον/την εκφοβιζόμενο/η και να αποτρέψουν ενδεχόμενη κλιμάκωση της κατάστασης.

Εντούτοις, έχει παρατηρηθεί ότι πολλές φορές επιτείνουν τον εκφοβισμό μέσω της ενισχυτικής συμπεριφοράς τους. Πιο συγκεκριμένα, ορισμένοι παρατηρητές οι οποίοι αναφέρονται ως «συνεργοί» συντάσσονται με το μέρος των διενεργούντων εκφοβιστικές πράξεις είτε παρέχοντας ενεργή υποστήριξη είτε αποσκοπώντας στη γελοιοποίηση και ταπείνωση των υφιστάμενων κάποιας μορφής εκφοβιστική συμπεριφορά.

Οι παρατηρητές αυτοί χαρακτηρίζονται ως «ενισχυτές» επειδή θεωρείται ότι με τις εν λόγω συμπεριφορές τους λειτουργούν επιδοκιμαστικά και ενθαρρύνουν τη συνέχιση των εκφοβιστικών ενεργειών. Από την άλλη πλευρά, οι λεγόμενοι «υπερασπιστές» βοηθούν τους/τις εκφοβιζόμενους/ες είτε τασσόμενοι υπέρ αυτών είτε ακόμη αντιμετωπίζοντας ευθέως τους δράστες. Τέλος, ορισμένοι παρατηρητές, αποκαλούμενοι στη διεθνή βιβλιογραφία ως «παθητικοί/ουδέτεροι» αποφεύγουν οποιαδήποτε εμπλοκή σε ανάλογα περιστατικά και απομακρύνονται όταν ακουσίως καθίστανται μάρτυρες συμπεριφορών εκφοβισμού.

Η συμπεριφορά αυτή των παθητικών παρατηρητών έχει βρεθεί ότι εν γένει συμβάλλει στην ενίσχυση των περιστατικών εκφοβισμού και ενδοσχολικής βίας. Αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι η παθητική στάση τους ενίοτε εκλαμβάνεται ως σιωπηλή συναίνεση έναντι των συγκεκριμένων πράξεων. Έχει επισημανθεί ότι πολλές φορές οι παρατηρητές φαίνεται να βρίσκονται «παγιδευμένοι» σε ένα κοινωνικό δίλημμα. Συνειδητοποιούν δηλαδή ότι ο εκφοβισμός συνιστά μη αποδεκτή συμπεριφορά και κάποιοι εξ αυτών εύχονταν πράγματι να μπορούσαν να κάνουν κάτι για να την αποτρέψουν αλλά ταυτόχρονα διαθέτουν και πλήρη επίγνωση των δικών τους αναγκών για ασφάλεια και αποδοχή από την ομάδα των συνομηλίκων. Επίσης, οι σχετικές έρευνες στο χώρο εργασίας έχουν επισημάνει αφενός τον «ρυθμιστικό» ρόλο των παρατηρητών στα επεισόδια εκφοβισμού και αφετέρου το γεγονός ότι οι αντιδράσεις των παρατηρητών φαίνεται να είναι -τηρουμένων των αναλογιών- παρόμοιες με αυτές που παρατηρούνται στις έρευνες για τον σχολικό εκφοβισμό.

Από ερευνητικά ευρήματα επιβεβαιώνεται το υψηλό ποσοστό παρουσίας παρατηρητών τόσο στο περιβάλλον του σχολείου όσο και της εργασίας. Ειδικότερα, πρόσφατες μελέτες για περαστικά βίας τα οποία έλαβαν χώρα εντός και εκτός σχολικού περιβάλλοντος διαπιστώθηκε ότι αν και οι παρατηρητές ήταν παρόντες στο 88% των επεισοδίων εκφοβισμού, ωστόσο εκδήλωσαν κάποιου είδους παρέμβαση μόλις στο 19% εξ αυτών. Κατ΄ αναλογία, υψηλή συμμετοχή παθητικών παρατηρητών παρατηρείται και σε περιπτώσεις που τα περιστατικά βίας και θυματοποίησης συντελούνται εντός του πλαισίου διαδικτυακών περιβαλλόντων, με το 76% περίπου των συμμετεχόντων να έχει δηλώσει ότι υπήρξε παρατηρητής σε σχετικά περιστατικά.

Η συμπεριφορά των παρατηρητών φαίνεται να επηρεάζεται από ποικίλους παράγοντες. Για παράδειγμα, η παρουσία πολλών παρατηρητών -σε σύγκριση με την παρουσία περιορισμένου αριθμού- απομειώνει το αίσθημα ευθύνης τους αποθαρρύνοντας έτσι την όποια παρέμβασή τους. Επιπρόσθετα, οι παρατηρητές αποδεικνύονται πιο πρόθυμοι να επέμβουν σε ένα περιστατικό όταν το αντιλαμβάνονται ως σοβαρό, όταν ερμηνεύουν την κατάσταση ως έκτακτη ανάγκη και όταν δεν υπάρχουν άλλοι θεατές. Πολλές φορές διακατέχονται από ανησυχία αλλά και ντροπή. Αφενός εκδηλώνουν ανησυχία για όσους/όσες υφίστανται πράξεις εκφοβισμού νιώθοντας λύπη καθώς και για την ένταση και την έκταση που θα λάβει το περιστατικό. Είναι σημαντικό ότι όπως προκύπτει μέσω ερευνών, η έκθεσή τους σε περιστατικά εκφοβισμού είναι δυνατόν να έχει σοβαρές επιπτώσεις και στην ψυχική τους υγεία.

Ορισμένες φορές, οι παρατηρητές αξιολογούν ως δικαιολογημένη τη στάση τους καθώς παραμένοντας αμέτοχοι θεωρούν ότι προστατεύουν με τον τρόπο αυτό τον εαυτό τους προκειμένου να μην καταστούν το επόμενο θύμα. Έτσι, πιστεύουν ότι η συμπεριφορά τους αυτή μπορεί να εκληφθεί ως αποδεκτή σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο υπό το πρίσμα μιας διαδικασίας ηθικής τους απεμπλοκής με γνώμονα τη διασφάλιση της ατομικής τους ακεραιότητας.

Επιπλέον, το φύλο και η ηλικία φαίνεται να έχουν σημαντική επίδραση στο εάν και σε ποιο βαθμό οι παρατηρητές θα παρέχουν κάποια μορφή βοήθειας στους/στις εκφοβιζόμενους/ες, θα παρακινήσουν τους δράστες ή θα παραμείνουν ουδέτεροι. Τα αγόρια που φοιτούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αποδεικνύονται αρκετά πιο αποδεσμευμένα στις όποιες αντιδράσεις τους σε σύγκριση με τα συνομήλικά τους κορίτσια. Ως προς την ηλικία, τα μικρότερα παιδιά είναι πιο πιθανόν να αντιδράσουν σε κάποιο περιστατικό εκφοβισμού συνομήλικού τους εν συγκρίσει προς μεγαλύτερα παιδιά που βρίσκονται σε προεφηβική ή εφηβική περίοδο.

Τα ανωτέρω υπογραμμίζουν την ανάγκη στήριξης των μαθητών/τριών όλων των ηλικιών ώστε να αναγνωρίζουν και να αντιμετωπίζουν εκφοβιστικές συμπεριφορές αποτελεσματικά. Επίσης, έχει παρατηρηθεί ότι οι πλέον ενδεδειγμένες παρεμβάσεις κατά του εκφοβισμού περιλαμβάνουν τη συμμετοχή των παρατηρητών προς επίτευξη πιο αρμονικών σχέσεων μεταξύ συγκεκριμένων ομάδων. Η καλλιέργεια κλίματος υποστήριξης συνομηλίκων στα σχολεία παρέχει ένα πλαίσιο εντός του οποίου οι παρατηρητές μπορούν να διαδραματίσουν ενεργό ρόλο ως προς την αντιμετώπιση εκφοβιστικών συμπεριφορών.

Επιτυχημένα προγράμματα παρέμβασης έχουν δείξει ότι για να ενθαρρύνουν τη θετική συμπεριφορά των παρατηρητών, οι μαθητές/τριες θα πρέπει: (α) να ενημερώνονται πιο συστηματικά για θέματα εκφοβισμού, (β) να αποκτούν νέες δεξιότητες προκειμένου να αντιδρούν με κατάλληλους τρόπους σε περιστατικά εκφοβισμού και (γ) να ενθαρρύνονται ώστε να χρησιμοποιούν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους σε πραγματικές καταστάσεις.

Συνεπώς, κατά τον τρόπο αυτό υιοθετείται μια κουλτούρα αλληλοπροστασίας μεταξύ των μαθητών/τριών ενισχυτική προς την άμεση ομάδα φίλων και αναπτύσσεται μια σχολική κοινότητα η οποία βασίζεται στις αρχές της ισότητας, της ενσυναίσθησης, της κοινωνικής δικαιοσύνης και του αυθεντικού ενδιαφέροντος για τα συναισθήματα των άλλων.

Η αυξανόμενη ανάδειξη των συστημάτων και των επιμέρους διαδικασιών αλληλοϋποστήριξης από συνομηλίκους στα σχολεία συνιστά ουσιαστική ένδειξη ότι τα εν λόγω προγράμματα καλύπτουν υφιστάμενες ανάγκες και παρέχουν χρήσιμα εργαλεία μέσω των οποίων και οι εκάστοτε παρατηρητές θα είναι σε θέση να αναλάβουν εποικοδομητικές πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση αποτελεσματικής διευθέτησης περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού.

IMG 025e5480eba3f6203aa5d13d97413b87 V

* O Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου είναι καθηγητής Ψυχολογίας ΕΚΠΑ, μέλος της επιστημονικής επιτροπής του ΥΠΑΙΘΑ για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Πηγή: https://www.tovima.gr/2025/03/12/opinions/o-rolos-ton-paratiriton-sta-peristatika-endosxolikis-vias-kai-ekfovismo/ 

Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Georgetown

Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Georgetown

Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Georgetown υπογράφηκε τη Δευτέρα 7 Ιουλίου 2025 στο Κεντρικό Κτήριο του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το Μνημόνιο υπέγραψαν ο Πρύτανης καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος, από την πλευρά του ΕΚΠΑ, και ο Κοσμήτορας του Earth Commons Institute Καθηγητής Peter Marra, από την πλευρά του Georgetown University. Στην […]

Παρουσίαση του Πλαισίου Ταξινόμησης Πόρων των Ηνωμένων Εθνών (UNFC) και του Διεθνούς Προτύπου Αναφοράς CRIRSCO

Παρουσίαση του Πλαισίου Ταξινόμησης Πόρων των Ηνωμένων Εθνών (UNFC) και του Διεθνούς Προτύπου Αναφοράς CRIRSCO

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025, στο Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ενημερωτική παρουσίαση με αντικείμενο τη συγκριτική ανάλυση μεταξύ του Πλαισίου Ταξινόμησης Πόρων των Ηνωμένων Εθνών (UNFC) και του Διεθνούς Προτύπου Αναφοράς CRIRSCO. Η παρουσίαση έγινε από τον κ. Χαράλαμπο Βασιλάτο, Αναπληρωτή Καθηγητή Κοιτασματολογίας του Ε.Κ.Π.Α. και […]

Συμμετοχή σε Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο του Τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ    – WCTRS, University of Antwerp 

Συμμετοχή σε Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο του Τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ    – WCTRS, University of Antwerp 

Το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, συμμετείχε δυναμικά στο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο ‘International SIGA2 Conference 2025’ που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα (7-9.5.2025) στο University of Antwerp, Βέλγιο, με εστίαση στο ‘Academic Excellence Meets Global Dialogue on Strategic Maritime Affairs’. Το Διεθνές Συνέδριο διοργανώθηκε από το Special Interest Group A2: Ports and […]

Το ΕΚΠΑ κορυφαίο Πανεπιστήμιο σε Ελλάδα και Κύπρο – Ανακοινώθηκαν οι διεθνείς κατατάξεις Times Higher Education Impact Rankings 2025 και US News Global University Ranking 2025-2026

Το ΕΚΠΑ κορυφαίο Πανεπιστήμιο σε Ελλάδα και Κύπρο – Ανακοινώθηκαν οι διεθνείς κατατάξεις Times Higher Education Impact Rankings 2025 και US News Global University Ranking 2025-2026

Δημοσιεύθηκε η αμερικάνικη παγκόσμια κατάταξη US News Best Global University Rankings 2025-2026. Το Πανεπιστήμιο Αθηνών βρίσκεται στη 1η θέση μεταξύ των Πανεπιστημίων σε Ελλάδα και Κύπρο και στην 216η θέση παγκοσμίως. 2ο Ελληνικό Πανεπιστήμιο είναι το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το οποίο βρίσκεται στη θέση 416. Το Πανεπιστήμιο Αθηνών στην Ευρώπη ανέβηκε στην 78η θέση από την 82η […]

Επίσκεψη του κ. Mario Nava, Director-General – Directorate General “Employment, Social Affairs and Inclusion” της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στη Μονάδα «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του ΕΚΠΑ

Επίσκεψη του κ. Mario Nava, Director-General – Directorate General “Employment, Social Affairs and Inclusion” της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στη Μονάδα «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του ΕΚΠΑ

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η επίσκεψη του κ. Mario Nava, Γενικού Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης «Απασχόληση, Κοινωνικές Υποθέσεις και Ένταξη» (EMPL) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Director-General – Directorate General “Employment, Social Affairs and Inclusion”), της Μονάδας Μεταφοράς Τεχνολογίας και Καινοτομίας «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ). Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, ο κ. Nava […]

Επείγουσα ανακοίνωση ΕΚΠΑ για τον καύσωνα

Επείγουσα ανακοίνωση ΕΚΠΑ για τον καύσωνα

Επείγουσα Ανακοίνωση της Επιτροπής Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων του ΕΚΠΑ για τον επερχόμενο καύσωνα Τα τελευταία χρόνια, η κλιματική αλλαγή έχει εντείνει τα φαινόμενα ακραίας ζέστης, με δύο χαρακτηριστικές εκφάνσεις να ξεχωρίζουν: τον παρατεταμένο καύσωνα με ασυνήθιστα υψηλές θερμοκρασίες και το φαινόμενο του θερμικού θόλου (heat dome) κατά την οποία σταθερά υψηλές πιέσεις παγιδεύουν θερμό […]

Παρουσίαση του Πλαισίου Ταξινόμησης Πόρων των Ηνωμένων Εθνών (UNFC) και του Διεθνούς Προτύπου Αναφοράς CRIRSCO

Παρουσίαση του Πλαισίου Ταξινόμησης Πόρων των Ηνωμένων Εθνών (UNFC) και του Διεθνούς Προτύπου Αναφοράς CRIRSCO

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025, στο Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ενημερωτική παρουσίαση με αντικείμενο τη συγκριτική ανάλυση μεταξύ του Πλαισίου Ταξινόμησης Πόρων των Ηνωμένων Εθνών (UNFC) και του Διεθνούς Προτύπου Αναφοράς CRIRSCO. Η παρουσίαση έγινε από τον κ. Χαράλαμπο Βασιλάτο, Αναπληρωτή Καθηγητή Κοιτασματολογίας του Ε.Κ.Π.Α. και […]

Συμμετοχή σε Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο του Τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ    – WCTRS, University of Antwerp 

Συμμετοχή σε Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο του Τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ    – WCTRS, University of Antwerp 

Το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, συμμετείχε δυναμικά στο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο ‘International SIGA2 Conference 2025’ που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα (7-9.5.2025) στο University of Antwerp, Βέλγιο, με εστίαση στο ‘Academic Excellence Meets Global Dialogue on Strategic Maritime Affairs’. Το Διεθνές Συνέδριο διοργανώθηκε από το Special Interest Group A2: Ports and […]

Το ΕΚΠΑ κορυφαίο Πανεπιστήμιο σε Ελλάδα και Κύπρο – Ανακοινώθηκαν οι διεθνείς κατατάξεις Times Higher Education Impact Rankings 2025 και US News Global University Ranking 2025-2026

Το ΕΚΠΑ κορυφαίο Πανεπιστήμιο σε Ελλάδα και Κύπρο – Ανακοινώθηκαν οι διεθνείς κατατάξεις Times Higher Education Impact Rankings 2025 και US News Global University Ranking 2025-2026

Δημοσιεύθηκε η αμερικάνικη παγκόσμια κατάταξη US News Best Global University Rankings 2025-2026. Το Πανεπιστήμιο Αθηνών βρίσκεται στη 1η θέση μεταξύ των Πανεπιστημίων σε Ελλάδα και Κύπρο και στην 216η θέση παγκοσμίως. 2ο Ελληνικό Πανεπιστήμιο είναι το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το οποίο βρίσκεται στη θέση 416. Το Πανεπιστήμιο Αθηνών στην Ευρώπη ανέβηκε στην 78η θέση από την 82η […]

Επίσκεψη του κ. Mario Nava, Director-General – Directorate General “Employment, Social Affairs and Inclusion” της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στη Μονάδα «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του ΕΚΠΑ

Επίσκεψη του κ. Mario Nava, Director-General – Directorate General “Employment, Social Affairs and Inclusion” της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στη Μονάδα «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του ΕΚΠΑ

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η επίσκεψη του κ. Mario Nava, Γενικού Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης «Απασχόληση, Κοινωνικές Υποθέσεις και Ένταξη» (EMPL) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Director-General – Directorate General “Employment, Social Affairs and Inclusion”), της Μονάδας Μεταφοράς Τεχνολογίας και Καινοτομίας «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ). Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, ο κ. Nava […]

Επείγουσα ανακοίνωση ΕΚΠΑ για τον καύσωνα

Επείγουσα ανακοίνωση ΕΚΠΑ για τον καύσωνα

Επείγουσα Ανακοίνωση της Επιτροπής Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων του ΕΚΠΑ για τον επερχόμενο καύσωνα Τα τελευταία χρόνια, η κλιματική αλλαγή έχει εντείνει τα φαινόμενα ακραίας ζέστης, με δύο χαρακτηριστικές εκφάνσεις να ξεχωρίζουν: τον παρατεταμένο καύσωνα με ασυνήθιστα υψηλές θερμοκρασίες και το φαινόμενο του θερμικού θόλου (heat dome) κατά την οποία σταθερά υψηλές πιέσεις παγιδεύουν θερμό […]

Δράση Erasmus+ στο Μουσείο Παιδείας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Δράση Erasmus+ στο Μουσείο Παιδείας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Την  Πέμπτη 05/06/2025 πραγματοποιήθηκε στο  Μουσείο Παιδείας  του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ειδική δράση του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο  “Inclusive Trainers Ready for a Fast–Changing and Diverse Tomorrow”.  Το πρόγραμμα συντονίστηκε από το  Σωματείο Αποκατάστασης και Ειδικής Αγωγής Ατόμων με Αναπηρία «Παναγία Ευαγγελίστρια»,  έναν από τους φορείς που φιλοξενούν την πρακτική άσκηση των μεταπτυχιακών […]

Το 63ο διεθνές συνέδριο χορού στην Αθήνα [2-6 Ιουλίου]

Το 63ο διεθνές συνέδριο χορού στην Αθήνα [2-6 Ιουλίου]

Η ομάδα μελέτης της αρχαίας όρχησης συμμετέχει στο 63ο διεθνές συνέδριο του χορού που πραγματοποιείται στην Αθήνα 2-6 Ιουλίου παρουσιάζοντας χοροθεατρικό δρώμενο με θέμα ΟΡΧΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ, σε ποίηση Σαπφούς, Μεσομήδη του Κρήτα, Ανωνύμου, Γιάννη Ρίτσου, Αλκμάνα και Αριστοφάνη  και χοροσύνθεση Άννας Λάζου. Την  Παρασκευή 4 Ιουλίου 2025 και ώρα 8μμ. Στο λόφο Φιλοπάππου https://maps.app.goo.gl/iGwWLZRsBkPUNPku5 […]

Πιστοποιήσεις ISO του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Ε.Κ.Π.Α. για το 2025

Πιστοποιήσεις ISO του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Ε.Κ.Π.Α. για το 2025

Ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία η επιθεώρηση του συνόλου των ISO που διαθέτει το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Ε.Κ.Π.Α. για το 2025. Συγκεκριμένα, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. κρίθηκε, έπειτα από επιθεώρηση και αξιολόγηση, ότι εφαρμόζει: Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας σύμφωνα με τις απαιτήσεις του προτύπου ISO 9001:2015. Σύστημα Διαχείρισης για την ποιότητα των Υπηρεσιών Μάθησης […]

Εκδήλωση για την έκδοση προς τιμήν του Ομ. Καθηγητή Τμήματος Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ Μιχάλη Σπουρδαλάκη

Εκδήλωση για την έκδοση προς τιμήν του Ομ. Καθηγητή Τμήματος Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ Μιχάλη Σπουρδαλάκη

Στην κατάμεστη μεγάλη αίθουσα της ΕΣΗΕΑ στις 24 Ιουνίου, παρουσία του Κοσμήτορα της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του ΕΚΠΑ Καθηγητή Ν. Ηρειώτη, πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του συλλογικού τόμου Περιπέτειες της πολιτικής και της πολιτικής επιστήμης: Κόμμα, Δημοκρατία, Αριστερά, ένα βιβλίο που γράφτηκε και εκδόθηκε προς τιμήν του Μιχάλη Σπουρδαλάκη, Ομ. Καθηγητή του Τμήματος Κοινωνιολογίας […]

Πρόσκληση για την τελετή λήξης του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θ.Υ.Ε.Σ.Π.Α.) 

Πρόσκληση για την τελετή λήξης του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θ.Υ.Ε.Σ.Π.Α.) 

Πρόσκληση για την τελετή λήξης του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θ.Υ.Ε.Σ.Π.Α.)  ακαδημαϊκού έτους 2024-2025 και απονομής των Ενδεικτικών Σπουδών στους/στις σπουδαστές/στριες. Ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Σπουδών και Επιστημονικός Υπεύθυνος του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών τ. Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου […]

Βράβευση των κκ. Πομώνη, Κούκου, Βραχόπουλου και Βασιλειάδη για επιστημονική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό Energies, MDPI

Βράβευση των κκ. Πομώνη, Κούκου, Βραχόπουλου και Βασιλειάδη για επιστημονική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό Energies, MDPI

Το επιστημονικό άρθρο με τίτλο «A Review of Hydroponics and Conventional Agriculture Based on Energy and Water Consumption, Environmental Impact, and Land Use» των κ.κ. Πομώνη Δήμητρας, Κούκου Μαρίας, Βραχόπουλου Μιχάλη και Βασιλειάδη Λάμπρου, εκ μέρους της Επιτροπής Βραβείων Καλύτερης Εργασίας του διεθνούς περιοδικού Energies, MDPI  (IF:3.2/ CiteScore:7.3) επιλέχθηκε για το Βραβείο Καλύτερης Επιστημονικής Δημοσίευσης για το έτος […]

Το 63ο διεθνές συνέδριο χορού στην Αθήνα [2-6 Ιουλίου]

Το 63ο διεθνές συνέδριο χορού στην Αθήνα [2-6 Ιουλίου]

Η ομάδα μελέτης της αρχαίας όρχησης συμμετέχει στο 63ο διεθνές συνέδριο του χορού που πραγματοποιείται στην Αθήνα 2-6 Ιουλίου παρουσιάζοντας χοροθεατρικό δρώμενο με θέμα ΟΡΧΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ, σε ποίηση Σαπφούς, Μεσομήδη του Κρήτα, Ανωνύμου, Γιάννη Ρίτσου, Αλκμάνα και Αριστοφάνη  και χοροσύνθεση Άννας Λάζου. Την  Παρασκευή 4 Ιουλίου 2025 και ώρα 8μμ. Στο λόφο Φιλοπάππου https://maps.app.goo.gl/iGwWLZRsBkPUNPku5 […]

Πιστοποιήσεις ISO του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Ε.Κ.Π.Α. για το 2025

Πιστοποιήσεις ISO του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Ε.Κ.Π.Α. για το 2025

Ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία η επιθεώρηση του συνόλου των ISO που διαθέτει το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Ε.Κ.Π.Α. για το 2025. Συγκεκριμένα, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. κρίθηκε, έπειτα από επιθεώρηση και αξιολόγηση, ότι εφαρμόζει: Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας σύμφωνα με τις απαιτήσεις του προτύπου ISO 9001:2015. Σύστημα Διαχείρισης για την ποιότητα των Υπηρεσιών Μάθησης […]

Εκδήλωση για την έκδοση προς τιμήν του Ομ. Καθηγητή Τμήματος Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ Μιχάλη Σπουρδαλάκη

Εκδήλωση για την έκδοση προς τιμήν του Ομ. Καθηγητή Τμήματος Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ Μιχάλη Σπουρδαλάκη

Στην κατάμεστη μεγάλη αίθουσα της ΕΣΗΕΑ στις 24 Ιουνίου, παρουσία του Κοσμήτορα της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του ΕΚΠΑ Καθηγητή Ν. Ηρειώτη, πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του συλλογικού τόμου Περιπέτειες της πολιτικής και της πολιτικής επιστήμης: Κόμμα, Δημοκρατία, Αριστερά, ένα βιβλίο που γράφτηκε και εκδόθηκε προς τιμήν του Μιχάλη Σπουρδαλάκη, Ομ. Καθηγητή του Τμήματος Κοινωνιολογίας […]

Πρόσκληση για την τελετή λήξης του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θ.Υ.Ε.Σ.Π.Α.) 

Πρόσκληση για την τελετή λήξης του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θ.Υ.Ε.Σ.Π.Α.) 

Πρόσκληση για την τελετή λήξης του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θ.Υ.Ε.Σ.Π.Α.)  ακαδημαϊκού έτους 2024-2025 και απονομής των Ενδεικτικών Σπουδών στους/στις σπουδαστές/στριες. Ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Σπουδών και Επιστημονικός Υπεύθυνος του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών τ. Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου […]

Βράβευση των κκ. Πομώνη, Κούκου, Βραχόπουλου και Βασιλειάδη για επιστημονική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό Energies, MDPI

Βράβευση των κκ. Πομώνη, Κούκου, Βραχόπουλου και Βασιλειάδη για επιστημονική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό Energies, MDPI

Το επιστημονικό άρθρο με τίτλο «A Review of Hydroponics and Conventional Agriculture Based on Energy and Water Consumption, Environmental Impact, and Land Use» των κ.κ. Πομώνη Δήμητρας, Κούκου Μαρίας, Βραχόπουλου Μιχάλη και Βασιλειάδη Λάμπρου, εκ μέρους της Επιτροπής Βραβείων Καλύτερης Εργασίας του διεθνούς περιοδικού Energies, MDPI  (IF:3.2/ CiteScore:7.3) επιλέχθηκε για το Βραβείο Καλύτερης Επιστημονικής Δημοσίευσης για το έτος […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο