Νέα & Ανακοινώσεις

«Ολα είναι θέμα παιδείας…», αλλά ποιας παιδείας;

«Ολα είναι θέμα παιδείας…», αλλά ποιας παιδείας;

*Γράφει ο Γεώργιος Μπαμπινιώτης,Καθηγητής Γλωσσολογίας, πρώην Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών.Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 1, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 24 Νοεμβρίου 2024.

Ακούμε συνεχώς για διάφορα θέματα παρέκκλισης από κανονικότητες τής ζωής μας και τελευταία για την πρωτοφανή έξαρση άσκησης βίας από παιδιά σε παδιά ότι μόνος τρόπος ουσιαστικής αντιμετώπισης όλων αυτών είναι μακροπρόθεσμα και αποτελεσματικά μόνο η παιδεία των ανθρώπων μέσω τής Παιδείας μας. Αυτό σημαίνει ότι η πραγματική μόρφωση, η κατάλληλη διαμόρφωση τού χαρακτήρα των μαθητών και μαθητριών μας κατά τα 14 ολόκληρα χρόνια φοίτησής τους στο σχολείο (δύο στο Νηπιαγωγείο, έξι στο Δημοτικό, τρία στο Γυμνάσιο και τρία στο Λύκειο), δηλ. κατά τα 14 χρόνια Γενικής Εκπαίδευσης, που παρέχει η Πολιτεία στα παιδιά όλων των Ελλήνων, θα έπρεπε να εξασφαλίζεται ένα επίπεδο αγωγής των παιδιών μας το οποίο να αποτρέπει από τα φαινόμενα που ζούμε.

Πού οφείλεται αυτό; Ας υπερβούμε, για την οικονομία πραγμάτευσης τού θέματος, τις ευθύνες που βαρύνουν τον πρώτο καθοριστικό κοινωνικό πυρήνα των παιδιών, την οικογένεια. Ας υπερβούμε και τον δεύτερο καθοριστικό παράγοντα, την ευρύτερη κοινωνία με το φθοροποιό περιβάλλον της (αντικοινωνικά πρότυπα προσώπων και καταστάσεων που επικρατούν στα ηλεκτρονικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τον εθισμό τού κινητού τηλεφώνου, την επιρροή ραπ και τραπ κ.ά.). Ας εστιάσουμε αποκλειστικά στον ρόλο τής παιδείας. Σε πολλές δημόσιες παρεμβάσεις μου έχω αναδείξει καίριες αδυναμίες τού εκπαιδευτικού μας συστήματος σε σχέση με τους σκοπούς για τους οποίους έχει θεσπισθεί και με αναφορά στο θέμα που συζητούμε. Θα περιορισθώ σε δύο.

1) Εγκατάλειψη τής αγωγής στο σχολείο.

O,τι χαρακτήριζε παλαιότερα την σχολική μας εκπαίδευση ήταν η αγωγή των μαθητών, δηλ. η καλλιέργεια τής ψυχής και τού πνεύματος με αρχές ηθικής συμπεριφοράς. Αυτό επιτυγχάνεται με την συστηματική σύνδεση των μαθητών με αξίες που πρέπει να διέπουν την ζωή των ανθρώπων εν κοινωνία όπως λ.χ. η αξιοπρέπεια και η ευπρέπεια, ο σεβασμός τού άλλου, η ευγένεια, η αλληλεγγύη, η τιμιότητα, το φιλότιμο, η ενσυναίσθηση, η ταπεινοφροσύνη, η συνεργασία, η θρησκευτική πίστη, το ήθος και η ηθική.

Η σύνδεση με αρχές και κανόνες που ρυθμίζουν τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των μελών μιας πολιτισμένης κοινωνίας. Η πίστη στον αγώνα για ισηγορία και ισοπολιτεία, για ελευθερία και δικαιοσύνη. Είναι, νομίζω, κατανοητό ότι η διαμόρφωση τής σκέψης και τού χαρακτήρα των μαθητών με συνεχή καλλιέργεια τέτοιων αξιών, αρχών και κανόνων ως σταθερών σημείων αναφοράς αλλάζει την σκέψη, την στάση, το ενδιαφέρον, την συμπεριφορά των νέων ανθρώπων και, πάνω απ’ όλα, τις σχέσεις μεταξύ τους σε ένα επίπεδο ουσίας και ευγενούς άμιλλας αντί τής «νταηλίδικης αναμέτρησης συμμοριών», τής «καταπίεσης αδύνατων ατόμων», των «ψευτοηρωισμών προβολής ξυλοκοπημένων παιδιών», των «ηθικών εκβιασμών και απειλών», των ποικίλων δηλ. μορφών «σχολικού εκφοβισμού».

Πρέπει να το ομολογήσουμε ότι από τον καιρό που έπαψε η πλειονότητα των εκπαιδευτικών (κυρίως από την δεκαετία τού ’80 και εφεξής) να μιλούν στην τάξη συστηματικά για θέματα αγωγής για να μη θεωρούνται από μαθητές τους – όπως άρχισε να γίνεται – τάχα «συντηρητικοί», δήθεν «δεξιοί», σαν «μη προοδευτικοί», ακόμη και «ολίγον χουντικοί», «ξεπερασμένοι» κ.τ.ό., από τότε άρχισε σιγά-σιγά να ατονούν η αυτοσυγκράτηση, ο αυτοέλεγχος, ο σεβασμός στον άλλο και να εκτροχιάζεται η κατάσταση προκαλώντας ανάμειξη των αστυνομικών αρχών και αυστηρότητα τής απονομής δικαιοσύνης.

2) Απομάκρυνση απότους βασικούς σκοπούς σχολικής μόρφωσης.

Η Πολιτεία προφανώς ενδιαφέρεται για τους πολίτες της∙ αυτούς καλείται να προετοιμάσει με την υποχρεωτική, μάλιστα, μόρφωση που προσφέρει δωρεάν (κατά συνταγματική πρόβλεψη) σε όλους τους αυριανούς πολίτες της, ακόμη και σε επίπεδο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Ερωτητέον: με το εν λειτουργία εκπαιδευτικό της σύστημα προσφέρει πράγματι την απαιτούμενη μόρφωση των αυριανών της πολιτών, στους οποίους μάλιστα αναγνωρίζει το δικαίωμα ψήφου, εφόσον έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος τής ηλικίας τους;

Με άλλα λόγια, προετοιμάζει η Παιδεία μας αποτελεσματικά τους αυριανούς πολίτες τουλάχιστον με τα χαρακτηριστικά: α) υπεύθυνου πολίτη, β) δημοκρατικού πολίτη, γ) κριτικά σκεπτόμενου πολίτη, δ) κοινωνικά ευαίσθητου πολίτη και ε) καλλιεργημένου πολίτη; Η ειλικρινής απάντηση είναι, νομίζω, πως όχι. Ούτε επιδιώκεται ούτε επιτυγχάνεται τέτοια μορφή παιδείας. Η αίσθηση δικαιωμάτων και υποχρεώσεων τού «υπεύθυνου πολίτη» λ.χ. στα οικονομικά βάρη απέναντι στην Πολιτεία (στην «συδοσία» που έλεγε ο Αδαμάντιος Κοραής, έναντι τής «ασυδοσίας»).

Μήπως έχουμε πετύχει στην διαμόρφωση «δημοκρατικών πολιτών»; Κάθε αντικειμενικός κριτής θα ομολογήσει ότι πόρρω απέχουμε ακόμη. Δημιουργούμε έστω «κριτικά σκεπτόμενους πολίτες»; Η αδυναμία στην παραγωγή και πρόσληψη απαιτητικών κειμένων και οι μορφές συμπεριφοράς που βλέπουμε δείχνει πως όχι. Και από πολίτες «κοινωνικά ευαίσθητους» πώς πάμε; Η «κοινωνική δικαιοσύνη» δεν είναι το φόρτε μας∙ κάποιες χιλιάδες συμπολιτών ζουν κάτω από τα όρια τής φτώχειας, για να μη μιλήσουμε για παντελή έλλειψη «εθελοντισμού».

Οσο για «καλλιεργημένους πολίτες», που έχουν μάθει να ενδιαφέρονται για το βιβλίο, την μουσική, το θέατρο, τον κινηματογράφο, τον αθλητισμό, τα εικαστικά ή άλλες μορφές τέχνης αρχίζοντας την σχέση τους με όλα αυτά μέσα από μια συνεχή ενασχόληση εντός σχολείου, ούτε λόγος. Τελικά, οι όγκοι πληροφοριών με τους οποίους φορτώνουμε τους μαθητές μας στην 14χρονη σχολική πορεία τους, ούτε σε χρήσιμες και αφομοιωμένες γνώσεις καταλήγουν ούτε εξασφαλίζουν την απόκτηση των βασικών χαρακτηριστικών ενός συνειδητοποιημένου και ενεργού αυριανού πολίτη. Χαρακτηριστική περίπτωση αποπροσανατολισμού είναι – θα το ξαναπώ– η προκλητική απαξίωση τής μορφωτικής στάθμης των τριετών σπουδών στο Λύκειο που έχουν καταντήσει απλή φροντιστηριακή προετοιμασία για εισαγωγή στα πανεπιστήμια, πλήρως αποψιλωμένη από κάθε μορφωτική προετοιμασία κατάλληλων ενεργών πολιτών.

Τελικά, μπορούμε να βασιζόμαστε και να επικαλούμεθα τόσο συχνά μια τέτοια παιδεία και Παιδεία, για να μάς λύσουν προβλήματα όπως αυτά που ενδεικτικά αναφέραμε;

«Ολα είναι θέμα παιδείας…», αλλά ποιας παιδείας;

Ανάθεση καθηκόντων άμισθων Συμβούλων του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών στον καθηγητή Στυλιανό Κώτσιο και την καθηγήτρια Ασημίνα Αντωναράκου

Ανάθεση καθηκόντων άμισθων Συμβούλων του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών στον καθηγητή Στυλιανό Κώτσιο και την καθηγήτρια Ασημίνα Αντωναράκου

Με απόφαση του Πρύτανη του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, καθηγητή Γεράσιμου Σιάσου, ανατίθενται καθήκοντα άμισθων Συμβούλων του Πρύτανη, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 35 του Ν. 5128/2024, σε δύο διακεκριμένα μέλη του διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού του Ιδρύματος, στον καθηγητή Στυλιανό Κώτσιο και την καθηγήτρια Ασημίνα Αντωναράκου, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της […]

Ολοκλήρωση της Εξωτερικής Αξιολόγησης και Πιστοποίησης του 70% των Υφιστάμενων Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΕΚΠΑ

Ολοκλήρωση της Εξωτερικής Αξιολόγησης και Πιστοποίησης του 70% των Υφιστάμενων Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΕΚΠΑ

Η Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε στενή και αποτελεσματική συνεργασία με Τμήματα και το Προσωπικό των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών και την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), ολοκλήρωσε με ιδιαίτερη επιτυχία έως τον Δεκέμβριο του 2025 την εξωτερική αξιολόγηση και πιστοποίηση 142 από τα 203 υφιστάμενα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών του […]

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Harbin Institute of Technology

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Harbin Institute of Technology

Συνάντηση εργασίας και υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας (MoU) μεταξύ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Harbin Institute of Technology (HIT) πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025. Από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, στη συνάντηση συμμετείχαν η Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών Υποθέσεων, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγήτρια Σοφία Παπαϊωάννου, ο Αντιπρύτανης Οικονομικών και Ανάπτυξης, Καθηγητής Αριστείδης […]

«Αρχιμήδης» ΕΚΠΑ: νέος τεχνοβλαστός με την επωνυμία «Nature4Nature»

«Αρχιμήδης» ΕΚΠΑ: νέος τεχνοβλαστός με την επωνυμία «Nature4Nature»

Η Μονάδα Μεταφοράς Τεχνολογίας και Καινοτομίας «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ανακοινώνει την ίδρυση του νέου τεχνοβλαστού με την επωνυμία «Nature4Nature», μια καινοτόμο εταιρεία που  αντιμετωπίζει το πρόβλημα της παράκτιας διάβρωσης μέσω τεχνητά προκαλούμενης κατασκευής φυσικών υφάλων που λειτουργούν σαν κυματοθραύστες. Η επιχειρηματική ομάδα της Nature4Nature αποτελείται από την Καθηγήτρια Νίκη Ευελπίδου, τον Δρ Γιάννη […]

Ευχές από τη διοίκηση του Πανεπιστήμιου Αθηνών

Ευχές από τη διοίκηση του Πανεπιστήμιου Αθηνών

Ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος, τα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης και οι Αντιπρυτάνεις, σας εύχονται Καλά Χριστούγεννα, με υγεία, ευημερία και αγάπη. Θερμότατες ευχές για ένα δημιουργικό και ευτυχισμένο Νέος Έτος!

Εκδημία του πρώην Πρύτανη Καθηγητή Πέτρου Γέμτου

Εκδημία του πρώην Πρύτανη Καθηγητή Πέτρου Γέμτου

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών αποχαιρετά με βαθύτατη θλίψη τον πρώην Πρύτανη και Ομότιμο Καθηγητή Πέτρο Γέμτο, μια εξέχουσα προσωπικότητα της πανεπιστημιακής ζωής και της ανώτατης παιδείας της χώρας. Ο Πέτρος Γέμτος γεννήθηκε στη Λάρισα το 1939. Σπούδασε νομικά, οικονομικά, κοινωνιολογία και φιλοσοφία στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Tübingen της Γερμανίας. Υπήρξε διδάκτωρ της Νομικής […]

Ολοκλήρωση της Εξωτερικής Αξιολόγησης και Πιστοποίησης του 70% των Υφιστάμενων Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΕΚΠΑ

Ολοκλήρωση της Εξωτερικής Αξιολόγησης και Πιστοποίησης του 70% των Υφιστάμενων Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΕΚΠΑ

Η Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε στενή και αποτελεσματική συνεργασία με Τμήματα και το Προσωπικό των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών και την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), ολοκλήρωσε με ιδιαίτερη επιτυχία έως τον Δεκέμβριο του 2025 την εξωτερική αξιολόγηση και πιστοποίηση 142 από τα 203 υφιστάμενα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών του […]

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Harbin Institute of Technology

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Harbin Institute of Technology

Συνάντηση εργασίας και υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας (MoU) μεταξύ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Harbin Institute of Technology (HIT) πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025. Από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, στη συνάντηση συμμετείχαν η Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών Υποθέσεων, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγήτρια Σοφία Παπαϊωάννου, ο Αντιπρύτανης Οικονομικών και Ανάπτυξης, Καθηγητής Αριστείδης […]

«Αρχιμήδης» ΕΚΠΑ: νέος τεχνοβλαστός με την επωνυμία «Nature4Nature»

«Αρχιμήδης» ΕΚΠΑ: νέος τεχνοβλαστός με την επωνυμία «Nature4Nature»

Η Μονάδα Μεταφοράς Τεχνολογίας και Καινοτομίας «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ανακοινώνει την ίδρυση του νέου τεχνοβλαστού με την επωνυμία «Nature4Nature», μια καινοτόμο εταιρεία που  αντιμετωπίζει το πρόβλημα της παράκτιας διάβρωσης μέσω τεχνητά προκαλούμενης κατασκευής φυσικών υφάλων που λειτουργούν σαν κυματοθραύστες. Η επιχειρηματική ομάδα της Nature4Nature αποτελείται από την Καθηγήτρια Νίκη Ευελπίδου, τον Δρ Γιάννη […]

Ευχές από τη διοίκηση του Πανεπιστήμιου Αθηνών

Ευχές από τη διοίκηση του Πανεπιστήμιου Αθηνών

Ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος, τα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης και οι Αντιπρυτάνεις, σας εύχονται Καλά Χριστούγεννα, με υγεία, ευημερία και αγάπη. Θερμότατες ευχές για ένα δημιουργικό και ευτυχισμένο Νέος Έτος!

Εκδημία του πρώην Πρύτανη Καθηγητή Πέτρου Γέμτου

Εκδημία του πρώην Πρύτανη Καθηγητή Πέτρου Γέμτου

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών αποχαιρετά με βαθύτατη θλίψη τον πρώην Πρύτανη και Ομότιμο Καθηγητή Πέτρο Γέμτο, μια εξέχουσα προσωπικότητα της πανεπιστημιακής ζωής και της ανώτατης παιδείας της χώρας. Ο Πέτρος Γέμτος γεννήθηκε στη Λάρισα το 1939. Σπούδασε νομικά, οικονομικά, κοινωνιολογία και φιλοσοφία στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Tübingen της Γερμανίας. Υπήρξε διδάκτωρ της Νομικής […]

Ο Καθηγητής του ΕΚΠΑ Στέλιος Παπαθανασόπουλος μιλά σε podcast του ΣΚΑΙ για την «μεγαλύτερη μάχη εξουσίας στην ιστορία του streaming»

Ο Καθηγητής του ΕΚΠΑ Στέλιος Παπαθανασόπουλος μιλά σε podcast του ΣΚΑΙ για την «μεγαλύτερη μάχη εξουσίας στην ιστορία του streaming»

Για τον πρωτοφανή «πόλεμο εξαγορών» που εξελίσσεται αυτή τη στιγμή στο Χόλιγουντ και ο οποίος μπορεί να αλλάξει για πάντα τον χάρτη της παγκόσμιας ψυχαγωγίας, μίλησε σε Podcast του ΣΚΑΙ ο Καθηγητής του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών,  Στέλιος Παπαθανασόπουλος. Το Netflix ανακοινώνει συμφωνία-μαμούθ ύψους 72 δισ. δολαρίων για την εξαγορά του στούντιο […]

Ίδρυση της Έδρας Jean Monnet «DIGIT-EU» στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ

Ίδρυση της Έδρας Jean Monnet «DIGIT-EU» στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ

Νέα Έδρα Jean Monnet απονεμήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση στον Καθηγητή του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), Δημήτρη Βαρουτά, με αντικείμενο τις Ευρωπαϊκές Ψηφιακές Πολιτικές. Η Έδρα Jean Monnet (JMC) στις Ψηφιακές Πολιτικές της ΕΕ, η οποία φέρει τον τίτλο DIGIT-EU,  φιλοξενείται στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών και υιοθετεί μια διεπιστημονική […]

Πανηγυρική Πρώτη Ορκωμοσία Αποφοίτων του Εντατικού Διατμηματικού  Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών “Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες” με επισπεύδον το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ

Πανηγυρική Πρώτη Ορκωμοσία Αποφοίτων του Εντατικού Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών “Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες” με επισπεύδον το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ

Το Εντατικό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΕΔΠΜΣ) “Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες”, με επισπεύδον το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας, σε συνεργασία με το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, πραγματοποίησε πρόσφατα (24.11.2025), την πρώτη πανηγυρική ορκωμοσία των αποφοίτων του πρώτου κύκλου λειτουργίας του. Η λαμπρή τελετή έγινε στα Προπύλαια, […]

Δημοσίευση των επίσημων Προγραμμάτων Εργασίας 2026-2027 για τον Ορίζοντα Ευρώπη

Δημοσίευση των επίσημων Προγραμμάτων Εργασίας 2026-2027 για τον Ορίζοντα Ευρώπη

Πραγματοποιήθηκε η επίσημη δημοσίευση των Προγραμμάτων Εργασίας για το διάστημα 2026 – 2027 για τις θεματικές ενότητες του Ορίζοντα Ευρώπη. Όλα τα δημοσιευμένα Προγράμματα Εργασίας είναι διαθέσιμα στην ηλεκτρονική πύλη Funding & Tender Opportunities Portal, στην ενότητα Reference Documents. Αναλυτικά: General Introduction Marie Skłodowska-Curie Actions Research Infrastructures Health Culture, creativity and inclusive society Civil Security for Society Digital, […]

Το πιο σύγχρονο όπλο στη μάχη με τον καρκίνο

Το πιο σύγχρονο όπλο στη μάχη με τον καρκίνο

*Γράφουν οι Φλώρα Ζυγουρή, Καθηγήτρια Ογκολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και Αμαλία Σοφιανίδη, Ιατρός, Επιστημονική Συνεργάτιδα Εργαστηρίου Βιολογικής Χημείας. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Πώς η στοχευμένη διέγερση του ανοσοποιητικού έχει παραγάγει εντυπωσιακά αποτελέσματα σε περισσότερους από 25 τύπους της νόσου – Το κόστος της αγωγής και […]

3ο εκπαιδευτικό σεμινάριο από το PHAROS AI Factory: «Εισαγωγή σε Μεγάλα Γλωσσικά Μοντέλα σε Κλίμακα» που θα πραγματοποιηθεί μέσω Zoom [18 Δεκεμβρίου 2025]

3ο εκπαιδευτικό σεμινάριο από το PHAROS AI Factory: «Εισαγωγή σε Μεγάλα Γλωσσικά Μοντέλα σε Κλίμακα» που θα πραγματοποιηθεί μέσω Zoom [18 Δεκεμβρίου 2025]

Γλώσσα σεμιναρίου: ελληνικά Ομάδα-στόχος: Το σεμινάριο απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε μηχανικούς τεχνητής νοημοσύνης/μηχανικής μάθησης, επιστήμονες δεδομένων και μηχανικούς υπολογιστικής υψηλών επιδόσεων, οι οποίοι εργάζονται σε κλάδους που αξιοποιούν την υπερυπολογιστική για μοντελοποίηση και προσομοιώσεις μεγάλης κλίμακας. Σε αυτούς περιλαμβάνονται επαγγελματίες στους τομείς της τεχνολογίας, της χρηματοοικονομικής και της έρευνας, οι οποίοι επιδιώκουν τη βελτιστοποίηση […]

Ίδρυση της Έδρας Jean Monnet «DIGIT-EU» στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ

Ίδρυση της Έδρας Jean Monnet «DIGIT-EU» στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ

Νέα Έδρα Jean Monnet απονεμήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση στον Καθηγητή του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), Δημήτρη Βαρουτά, με αντικείμενο τις Ευρωπαϊκές Ψηφιακές Πολιτικές. Η Έδρα Jean Monnet (JMC) στις Ψηφιακές Πολιτικές της ΕΕ, η οποία φέρει τον τίτλο DIGIT-EU,  φιλοξενείται στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών και υιοθετεί μια διεπιστημονική […]

Πανηγυρική Πρώτη Ορκωμοσία Αποφοίτων του Εντατικού Διατμηματικού  Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών “Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες” με επισπεύδον το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ

Πανηγυρική Πρώτη Ορκωμοσία Αποφοίτων του Εντατικού Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών “Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες” με επισπεύδον το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ

Το Εντατικό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΕΔΠΜΣ) “Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες”, με επισπεύδον το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας, σε συνεργασία με το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, πραγματοποίησε πρόσφατα (24.11.2025), την πρώτη πανηγυρική ορκωμοσία των αποφοίτων του πρώτου κύκλου λειτουργίας του. Η λαμπρή τελετή έγινε στα Προπύλαια, […]

Δημοσίευση των επίσημων Προγραμμάτων Εργασίας 2026-2027 για τον Ορίζοντα Ευρώπη

Δημοσίευση των επίσημων Προγραμμάτων Εργασίας 2026-2027 για τον Ορίζοντα Ευρώπη

Πραγματοποιήθηκε η επίσημη δημοσίευση των Προγραμμάτων Εργασίας για το διάστημα 2026 – 2027 για τις θεματικές ενότητες του Ορίζοντα Ευρώπη. Όλα τα δημοσιευμένα Προγράμματα Εργασίας είναι διαθέσιμα στην ηλεκτρονική πύλη Funding & Tender Opportunities Portal, στην ενότητα Reference Documents. Αναλυτικά: General Introduction Marie Skłodowska-Curie Actions Research Infrastructures Health Culture, creativity and inclusive society Civil Security for Society Digital, […]

Το πιο σύγχρονο όπλο στη μάχη με τον καρκίνο

Το πιο σύγχρονο όπλο στη μάχη με τον καρκίνο

*Γράφουν οι Φλώρα Ζυγουρή, Καθηγήτρια Ογκολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και Αμαλία Σοφιανίδη, Ιατρός, Επιστημονική Συνεργάτιδα Εργαστηρίου Βιολογικής Χημείας. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Πώς η στοχευμένη διέγερση του ανοσοποιητικού έχει παραγάγει εντυπωσιακά αποτελέσματα σε περισσότερους από 25 τύπους της νόσου – Το κόστος της αγωγής και […]

3ο εκπαιδευτικό σεμινάριο από το PHAROS AI Factory: «Εισαγωγή σε Μεγάλα Γλωσσικά Μοντέλα σε Κλίμακα» που θα πραγματοποιηθεί μέσω Zoom [18 Δεκεμβρίου 2025]

3ο εκπαιδευτικό σεμινάριο από το PHAROS AI Factory: «Εισαγωγή σε Μεγάλα Γλωσσικά Μοντέλα σε Κλίμακα» που θα πραγματοποιηθεί μέσω Zoom [18 Δεκεμβρίου 2025]

Γλώσσα σεμιναρίου: ελληνικά Ομάδα-στόχος: Το σεμινάριο απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε μηχανικούς τεχνητής νοημοσύνης/μηχανικής μάθησης, επιστήμονες δεδομένων και μηχανικούς υπολογιστικής υψηλών επιδόσεων, οι οποίοι εργάζονται σε κλάδους που αξιοποιούν την υπερυπολογιστική για μοντελοποίηση και προσομοιώσεις μεγάλης κλίμακας. Σε αυτούς περιλαμβάνονται επαγγελματίες στους τομείς της τεχνολογίας, της χρηματοοικονομικής και της έρευνας, οι οποίοι επιδιώκουν τη βελτιστοποίηση […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο